Ik hoef niks te scannen. Zie vorige post.quote:Op maandag 1 november 2021 23:06 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Helaas, die keuze is fout. Scan u QR code en kies opnieuw.
Oh nee? Bij ons op de bouw was er op de hele bouwplaats een mondkapjesplicht.quote:Op maandag 1 november 2021 23:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Iemand in de bouw die weigert veiligheidsschoenen te dragen? Zal niet veel voorkomen. Maargoed, aannemend dat het voorkomt is het grond ze erop aan te spreken en een (formele) waarschuwing te geven etc.
Nogmaals, niet vergelijkbaar met coronapas.
Lijkt me perfect vergelijkbaar. De werkgever/overheid biedt je veiligheidsvoorzieningen aan. En jij weigert. Waarschuwingen genoeg inmiddels.quote:Op maandag 1 november 2021 23:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Iemand in de bouw die weigert veiligheidsschoenen te dragen? Zal niet veel voorkomen. Maargoed, aannemend dat het voorkomt is het grond ze erop aan te spreken en een (formele) waarschuwing te geven etc.
Nogmaals, niet vergelijkbaar met coronapas.
Dan doen ze t bij die mensen thuis? Of laten ze de thuiszorger; huisarts of wie ook t doen?quote:Op maandag 1 november 2021 23:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die 100K capaciteit is er natuurlijk allang niet meer, de GGD heeft flink afgeschaald, want ja, in stand houden kost geld.
Plus dat als je ouderen een afspraak moet laten maken, je wel een maandje of wat verder bent, want het gros moet gaan bellen of kinderen het laten regelen.
Ik wil op grond van mijn geloofsovertuiging alleen kantoorwerk doen op een laptop waarvan alle inloggegevens op het dark web staan, en waarvan de helft van de rekenkracht continu gebruikt wordt om crypto te minen voor drugsbendes. Ja sorry, dat voel ik nu eenmaal zo.quote:Op maandag 1 november 2021 23:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Eigenlijk is het te gek dat we er nog enigszins serieus op in gaan
Een bouwvakker die uit principe geen werkschoenen wil dragen![]()
Maar daar hoef je niet iedere ochtend een half uur om te rijden om je te laten testen.quote:Op maandag 1 november 2021 23:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Oh nee? Bij ons op de bouw was er op de hele bouwplaats een mondkapjesplicht.
Werd ook flink op gehandhaafd, en een aantal Polen die hem niet wilden op zetten hoefden de volgende dag niet terug te komen.
Dat vergelijkbaarder dan?
In instellingen kan je inderdaad gewoon een vaccinatieronde doen.quote:Op maandag 1 november 2021 23:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan doen ze t bij die mensen thuis? Of laten ze de thuiszorger; huisarts of wie ook t doen?
Lichamelijke integriteit. Dat is het vershil. Is dat nu zo moeilijk ?quote:Op maandag 1 november 2021 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me perfect vergelijkbaar. De werkgever/overheid biedt je veiligheidsvoorzieningen aan. En jij weigert. Waarschuwingen genoeg inmiddels.
Is dat een dikke doei?
Petrochemie?quote:Op maandag 1 november 2021 23:10 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Oh nee? Bij ons op de bouw was er op de hele bouwplaats een mondkapjesplicht.
Werd ook flink op gehandhaafd, en een aantal Polen die hem niet wilden op zetten hoefden de volgende dag niet terug te komen.
Dat vergelijkbaarder dan?
Project moet nog starten, budgetrondes zijn gesloten. Wordt 1 december.quote:Op maandag 1 november 2021 23:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In instellingen kan je inderdaad gewoon een vaccinatieronde doen.
En dat kan gewoon snel gaan, zonder afspraken.
Overmorgen beginnen dan maar.
Werkschoenen spuit je niet in je lijf.quote:Op maandag 1 november 2021 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me perfect vergelijkbaar. De werkgever/overheid biedt je veiligheidsvoorzieningen aan. En jij weigert. Waarschuwingen genoeg inmiddels.
Is dat een dikke doei?
Neenee, niet de ambtenaren op verdieping 27 passeren he! Even overleggen, even een rapportje opmaken en dan kijken we of we over drie weken tot een beslissing kunnen komen.quote:Op maandag 1 november 2021 23:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In instellingen kan je inderdaad gewoon een vaccinatieronde doen.
En dat kan gewoon snel gaan, zonder afspraken.
Overmorgen beginnen dan maar.
Doe nu niet net alsof je het beter weet.quote:Op maandag 1 november 2021 23:05 schreef Discombobulate het volgende:
Het valt me op dat er eigenlijk gewoon een soort van psychologie van angst en paniek speelt op macroschaal. Het heeft niets meer te maken met rationeel beleid. We zijn eigenlijk gewoon een organisme dat in paniek schiet en afgaat op instinct en overleving, maar dan als samenleving en vooral als een overheid dat de macht heeft.
Ik ben zo benieuwd hoe psychologen of sociologen hier over een jaar of tien op terugkijken. Dat virusje is helemaal niet bijzonder. Wat wij nu met z'n allen op de wereld aan het doen zijn is bijzonder.
Gaat allang niet meer om het virus...
Je mag je ook laten testen of een besmetting oplopen. Heb je ook die QR. Eigen keuze.quote:Op maandag 1 november 2021 23:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Werkschoenen spuit je niet in je lijf.
Zit best lastig, zo'n stalen neus in je hol.quote:Op maandag 1 november 2021 23:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Werkschoenen spuit je niet in je lijf.
Met 4-5% erbij heb je een derde minder ongevaccineerden. Dat scheelt ~1500 IC-opnames.quote:Op maandag 1 november 2021 23:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Een booster voor de juiste groepen is nu veel belangrijker dan die 4-5% die wij eventueel nog gaan winnen op hele bevolking.
... maar ja.
Petrochemie is een mooi voorbeeld. Als je naar buiten wil staan daar alle spullen die je nodig hebt klaar. Veiligheidsschoenen, helm, brandwerende overall, etc.quote:Op maandag 1 november 2021 23:12 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Petrochemie?
In de particuliere sector en eigenlijk op alle bouwen waar ik kom loopt echt niemand met een mondkap.
Waar ik kom ook niet. Is ook overwegend buiten, lijkt me nogal overbodig om dan mondkapjes te dragen. Die ondingen zijn sowieso al nutteloos, laat staan in de buitenlucht.quote:Op maandag 1 november 2021 23:12 schreef Walterwhite64 het volgende:
[..]
Petrochemie?
In de particuliere sector en eigenlijk op alle bouwen waar ik kom loopt echt niemand met een mondkap.
OMT-team, is dat hetzelfde als een APK-keuring?quote:Op maandag 1 november 2021 23:15 schreef THEFXR het volgende:
Wanneer wordt dat OMT-team eens ontslagen?
Nee hoor, de vraag was:quote:Op maandag 1 november 2021 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Je mag je ook laten testen of een besmetting oplopen. Heb je ook die QR. Eigen keuze.
De vraag was of een werkgever je mag weigeren.
Iemand weigeren kan de werkgever altijd doen.quote:Op maandag 1 november 2021 22:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar wat gebeurt er nu als je je QR niet kan/wil laten zien op het werk?
Denk het wel. Het is tenslotte wel een APK-keuringsrapport.quote:Op maandag 1 november 2021 23:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
OMT-team, is dat hetzelfde als een APK-keuring?
Vooral streng willen over komen.quote:Op maandag 1 november 2021 23:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
opschepper, man van woorden, maar geen daden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |