Ik bedoel dat dus andersom: De bezetting bij 100% vaccinatie is de minimale vereiste capaciteit die je hoe dan ook, altijd nodig zult gaan blijven hebben. Dat is dus het target waarnaartoe je minstens zal moeten opschalen.quote:Op maandag 1 november 2021 21:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat target is steeds lager gaan liggen. Ergens begrijpelijk, maar ergens ook niet, we hadden naar mijn idee best voor kunnen zorgen dat we er deze winter beter voorstonden als het voorjaar.
Ik ben benieuwder wat die prognose is bij een 90-92% vaccinatiegraad (zo'n beetje het realistisch haalbare op een eerlijke manier) of bij een 97-98% vaccinatiegraad, wat je ongeveer krijgt als je een echte plicht instelt.quote:Op maandag 1 november 2021 21:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het punt is wel dat de horeca en de evenementen (niet alleen concerten/festivals, maar ook dingen als beurzen) al de hele crisis gewoon laaghangend fruit zijn. Die zijn altijd als eerste het bokje geweest.
Wat dat betreft ben ik heel benieuwd wat de prognose van opnames/IC zou zijn bij een (theoretische) 100% vaccinatiegraad. Want uiteindelijk moet dat een bezetting zijn die vol te houden is en een target waar je naartoe moet werken, lager ga je zonder permanente maatregelen nooit komen.
Mijn leerlingen in de onderbouw hebben geen idee hoe een normaal schooljaar eruit ziet.quote:Op maandag 1 november 2021 21:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat alleen al is zorgelijk genoeg. Een hoop mensen zijn het nemen van maatregelen als ie volkomen normaals gaan zien, alsof er niets raars aan is.
Dat griep er nog steeds niet bij past 🤷quote:Op maandag 1 november 2021 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwder wat die prognose is bij een 90-92% vaccinatiegraad (zo'n beetje het realistisch haalbare op een eerlijke manier) of bij een 97-98% vaccinatiegraad, wat je ongeveer krijgt als je een echte plicht instelt.
Ik voel 2 jaartjes ziektewet aankomen denk ik.quote:Op maandag 1 november 2021 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat werkgevers zo graag QR-codes met medische informatie van hun medewerkers willen controleren heeft ook maar ten dele met corona te maken. De mogelijkheden voor de toekomst zijn bijna onbegrensd.
Maar allemaal BNW, uiteraard. Dat gaat natuurlijk echt niet gebeuren.
Dat weet iedereen, maar daar gaat het niet om. Het biedt de opstap naar QR op het werk. Kunnen ze in ieder geval zeggen dat ze het geprobeerd hebben...quote:Op maandag 1 november 2021 21:35 schreef capricia het volgende:
Ik vind de nieuwe maatregelen helemaal niets. De volgende faal van het coronabeleid door onze regering.
Veel te slappe hap, en het grijpt niet in waar nodig is, en legt beperkingen op waar het niet nodig is.
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-terug-te-dringenquote:Evenmin wordt de coronapas uitgebreid naar de werkvloer en het hoger onderwijs, opties die het kabinet wel heeft onderzocht. Een wetswijziging op dit vlak wil het kabinet wel voor de zekerheid voorbereiden.
Dat is ongeveer wat ik bedoel. Maar anders gezegdquote:Op maandag 1 november 2021 21:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik bedoel dat dus andersom: De bezetting bij 100% vaccinatie is de minimale vereiste capaciteit die je hoe dan ook, altijd nodig zult gaan blijven hebben. Dat is dus het target waarnaartoe je minstens zal moeten opschalen.
Ga je daar onder zitten, dan pak je een structureel zorgprobleem aan met maatregelen die niet de zorg treffen. En dat schept mogelijk zelfs een precedent om dat met andere ziektes te gaan doen.
Het is gewoon bizar wat we allemaal aan het doen zijn, vooral ook omdat de fundamentele problemen nog steeds niet aangepakt en soms zelfs niet geadresseerd mogen worden.quote:Op maandag 1 november 2021 21:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat alleen al is zorgelijk genoeg. Een hoop mensen zijn het nemen van maatregelen als ie volkomen normaals gaan zien, alsof er niets raars aan is.
Ach wat vindt ie vandaag? Morgen is ie vast weer het tegenovergestelde van mening.quote:
Wel handig als die wetswijziging over een maandje of zo klaar ligt, dan kan die lekker gladjes worden ingevoerd mochten we met het pakket van morgen toch nog geen lege ziekenhuizen hebben.quote:Op maandag 1 november 2021 21:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat weet iedereen, maar daar gaat het niet om. Het biedt de opstap naar QR op het werk. Kunnen ze in ieder geval zeggen dat ze het geprobeerd hebben...
De volgende stap wordt nu voorbereid. Reken erop dat het er over een week of 4 is.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)gen-terug-te-dringen
quote:Op maandag 1 november 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach wat vindt ie vandaag? Morgen is ie vast weer het tegenovergestelde van mening.
Meer in artikel.quote:Kuipers: 'Genoeg IC-bedden bij piek, maar wel weer ten koste van zorg'
Het opschalen van het aantal IC-bedden tot 1350 kan voor een korte periode, maar gaat wel weer ten koste van andere zorg, waarschuwt LNAZ-voorzitter Ernst Kuipers in Nieuwsuur. In reactie op de vraag van het kabinet presenteert hij vandaag zijn plan voor de IC-capaciteit.
"We kunnen niet weer hartoperaties gaan uitstellen, dus we hebben snel meer maatregelen nodig".quote:Op maandag 1 november 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ach wat vindt ie vandaag? Morgen is ie vast weer het tegenovergestelde van mening.
Beide is zorg, lamlul Kuipersquote:Op maandag 1 november 2021 21:48 schreef jcdragon het volgende:
[..]
[..]
Meer in artikel.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)r-ten-koste-van-zorg
Een niet gevaccineerde 50 minner heeft minder kans om opgenomen te worden na besmetting dan een gevaccineerde 70’er of 80’er. Gaan we daar ook restricties voor opleggen?quote:Op maandag 1 november 2021 21:50 schreef TLC het volgende:
Alleen restricties opleggen aan niet gevaccineerden graag, dus zowat de hele Biblebelt en wat wappies
Verplicht naar de sportschool met hun QR code.quote:Op maandag 1 november 2021 21:52 schreef tja77 het volgende:
[..]
Een niet gevaccineerde 50 minner heeft minder kans om opgenomen te worden na besmetting dan een gevaccineerde 70’er of 80’er. Gaan we daar ook restricties voor opleggen?
En met al die obese gevaccineerden, wat doen we daar mee? Opsluiten thuis?
Nee natuurlijk moet je dat niet willen, maar je kan best een betere prioritering aanbrengenquote:Op maandag 1 november 2021 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
"We kunnen niet weer hartoperaties gaan uitstellen, dus we hebben snel meer maatregelen nodig".
Een QR-plicht op FOK! lijkt me overigens wel de doodsteek voor BNW.quote:Op maandag 1 november 2021 22:01 schreef capricia het volgende:
[modbreak]ja. Kappen maar weer met op de man spelen. Laat eerst je QR maar zien.[/modbreak]
Dit zijn dus de 5 geniale ideeën:quote:Op maandag 1 november 2021 21:48 schreef jcdragon het volgende:
[..]
[..]
Meer in artikel.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)r-ten-koste-van-zorg
Ik heb een heel rare gedachte. Als hij daar nou eind 2020 mee begonnen was was de uitstroom misschien wel een heel stuk lager geweest.quote:1. De instroom beperken en de bedden buiten het ziekenhuis benutten.
2. Landelijke spreiding van covidpatiënten over verschillende regio's, zodat de toegang tot zorg voor alle patiënten in elke regio gewaarborgd blijft.
3. Het personeel moet optimaal worden ingezet en ondersteund. Om de druk op het bestaande personeel te verlichten, is het bijvoorbeeld nodig om resterende barricades, zoals BIG-registratie en bij- en nascholingsverplichtingen, weg te nemen om zorgreservisten maximaal in te kunnen zetten.
4. Ziekenhuizen moeten zo nodig opschalen tot 1350 IC-bedden, en reguliere zorg moet tijdig worden afgeschaald. Dit gebeurt op het moment dat het aantal ziekenhuis- en IC-opnames dusdanig toeneemt dat met de huidige capaciteit onvoldoende patiënten kunnen worden opgevangen.
5. Tegelijkertijd moet dan worden gestart met de verplaatsing van IC-patiënten naar Duitsland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |