abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201990206
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:07 schreef Complotwappie het volgende:
Dit is overigens een heel goed (vers) artikel:
[..]

Artificial Intelligence kan onze democratie nog wel 's kapot maken: https://theconversation.c(...)ten-democracy-109698

Maargoed, dat gaat op dit moment wel redelijk ver. Overheden hebben last van een data-obesitas, alles moet opgelost worden met een app, big data of AI.
  maandag 1 november 2021 @ 21:11:43 #227
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201990217
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:08 schreef chratnox het volgende:

[..]
Middels onze gepatendeerde machine learning technologie controleren wij door gebruik te maken van augmented reality uw gasten op alle relevante gezondheidskenmerken. Met onze coronacheck-cloud heeft u altijd toegang tot de meest recente meetgegevens die u toe kunt passen op temperatuurcontrole, QR-code checks én virusuitscheiding.
De luxe variant regelt bij afkeur direct de geautomatiseerde overdracht naar een nabij quarantainekamp. Een primeur uit Australië.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 1 november 2021 @ 21:12:35 #228
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201990227
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:11 schreef GemMagic het volgende:

[..]
De luxe variant regelt bij afkeur direct de geautomatiseerde overdracht naar een nabij quarantainekamp. Een primeur uit Australië.
Nu in een speciale aanbieding met 40-45% korting.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201990271
Maar goed. Eindconclusie van het geheel: er is geen plan, er is geen lef en er is geen oplossing. Deprimerend.
zie email 27 oktober
pi_201990284
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 19:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat werkgevers zo graag QR-codes met medische informatie van hun medewerkers willen controleren heeft ook maar ten dele met corona te maken. De mogelijkheden voor de toekomst zijn bijna onbegrensd.

Maar allemaal BNW, uiteraard. Dat gaat natuurlijk echt niet gebeuren.
Ik weet niet wat op dit moment sneller muteert; het virus of onze samenleving in de richting van een big brother-achtige hel.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201990291
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Artificial Intelligence kan onze democratie nog wel 's kapot maken: https://theconversation.c(...)ten-democracy-109698

Maargoed, dat gaat op dit moment wel redelijk ver. Overheden hebben last van een data-obesitas, alles moet opgelost worden met een app, big data of AI.
Is lekker makkelijk toch. Mensen doen criminele dingen? Cameraatjes! Afluisteren! Algoritmes! Wat je natuurlijk ook zou kunnen proberen is omstandigheden verbeteren (scholing, slechte wijken) zodat mensen minder geneigd zijn om de criminele dingen uberhaupt te gaan doen, maar ja dat vergt een visie enzo.
  maandag 1 november 2021 @ 21:16:29 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201990299
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 20:17 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ook bij mazelen heb je niet altijd antistoffen voor mazelen in je bloed. Antistoffen zijn namelijk alleen maar een specifiek, korte-termijn mechanisme van je afweersysteem voor als een besmetting zich voordoet.

De lange-termijn immuniteit komt van T- en B-cellen, en het ziet er voor corona naar uit dat daar ook lange-termijn immuniteit voor is. Alleen is dat niet (of heel moeilijk) meetbaar.

De enige groep waarbij het vaccin nu minder effectief wordt, is de groep waarbij het geheugen van het immuunsysteem sowieso al minder effectief is, namelijk de ouderen. En die zouden hetzelfde probleem hebben bij elke andere besmetting van een ziekteverwekker.
Die mensen zouden niet hetzelfde probleem hebben, wellicht wel dezelfde uitkomst (schade & dood).
SARS-Cov-2 veroorzaakt sinistere gevolgen omdat (die) mensen naast een ontoereikende afweer, ook kampen met een fragiele zuurstofregeling. Het is ergens een soort dubbeldekker..
Niet elke andere besmetting richt zich zo specifiek op het uit balans brengen van de zuurstofvoorziening wier gevolgen uiteindelijk leiden tot uitputting en daarmee afsterven van organen.

Die (verworven) lange-termijn immuniteit hebben we allemaal wel en zal hooguit bij ouderen wat zijn afgenomen.
Het feit dat mensen goed reageren op vaccins geeft (mij) aan dat ze de capaciteit om antilichamen te maken, niet hebben verloren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201990317
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:15 schreef trein2000 het volgende:
Maar goed. Eindconclusie van het geheel: er is geen plan, er is geen lef en er is geen oplossing. Deprimerend.
Zoals mijn Oma altijd zei, "men doet maar wat"
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201990320
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Is lekker makkelijk toch. Mensen doen criminele dingen? Cameraatjes! Afluisteren! Algoritmes! Wat je natuurlijk ook zou kunnen proberen is omstandigheden verbeteren (scholing, slechte wijken) zodat mensen minder geneigd zijn om de criminele dingen uberhaupt te gaan doen, maar ja dat vergt een visie enzo.
Minority Report ;(

Hoewel ik wel benieuwd ben hoe pre-cogs er in het echt uit zouden zien.
pi_201990415
Maar het klopt dus dat de 1,5m niet terug komt? Hoeft van mij ook niet maar is wel een lachertje. Zolang je je QR-code maar hebt, gewoon in de kroeg om elkaars nek hangen. Mondkapjes hoeven daar ook niet, wel in de bieb, want dat is natuurlijk wel levensgevaarlijk. Je weet maar nooit wat daar voor ongevaccineerden rondlopen.

En dan over 2 weken: helaas, helaas, mea culpa, de QR op werk is toch echt nodig want de besmettingen zijn niet gedaald. :'(
pi_201990424
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:15 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben benieuwd wat Ab erover denkt.

Of het red team!
  maandag 1 november 2021 @ 21:24:05 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201990429
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:17 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Zoals mijn Oma altijd zei, "men doet maar wat"
"Van het concert des levens, heeft niemand een QR code scanbaar program"
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 1 november 2021 @ 21:24:16 #238
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201990435
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:23 schreef Vasilevski het volgende:
En dan over 2 weken: helaas, helaas, mea culpa, de QR op werk is toch echt nodig want de besmettingen zijn niet gedaald. :'(
Ik ben eerder bang dat alle kroegen en concertzalen weer dicht mogen en festivals/evenementen niet meer doorgaan, en ze nu voor steun compleet achter het net vissen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201990455
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik ben eerder bang dat alle kroegen en concertzalen weer dicht mogen en festivals/evenementen niet meer doorgaan, en ze nu voor steun compleet achter het net vissen.
We schieten met hagel, terwijl we gewoon met scherp kunnen schieten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 1 november 2021 @ 21:26:18 #240
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201990468
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ja, nee, want, hè, grondwet en zo. Magisch schild dankzij God/Allah/vliegend-spaghettimonster.

Wat mij betreft mag de pleuris gewoon een keer uitbreken.
  maandag 1 november 2021 @ 21:28:09 #241
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201990506
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik zat vanmiddag in een sessie over zinnige zorg op de juiste plek

Mijn collega en ik hebben zitten janken van het lachen, omdat het zo fucking treurig is man. Die hele covidcrisis doen we compleet het tegenovergestelde :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 1 november 2021 @ 21:28:48 #242
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201990515
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:26 schreef Stoney3K het volgende:
Wat mij betreft mag de pleuris gewoon een keer uitbreken.
Ik denk niet dat de zorg dat erbij kan hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201990517
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:24 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Ik vraag me dat af. Ik denk op zich wel dat 0,0 maatregelen in de horeca nu wel een 'goed' signaal is. In die zin dat ze die sectoren niet willen sluiten en het gevoel willen geven dat je als gevaccineerde nu echt wel veel 'voordeeltjes' hebt. Alleen kan het ook zo weer anders zijn als het in de ziekenhuizen blijft stijgen.
pi_201990545
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik heb winkelpersoneel in dat soort zaken afgelopen winter ook zelden met een mondkap gezien. Of die hing voor de vorm op de kin. Zou me daar niet te druk om maken.
Hoop het echt zo...
Nouja, afwachten tot morgen maar :)

Edit: het debiele is dat mijn andere baan in de zorg is maar daar hoef ik dus geen mondkapje op.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2021 21:33:19 ]
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 21:35:36 #245
236264 crew  capricia
pi_201990620
Ik vind de nieuwe maatregelen helemaal niets. De volgende faal van het coronabeleid door onze regering.

Veel te slappe hap, en het grijpt niet in waar nodig is, en legt beperkingen op waar het niet nodig is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 1 november 2021 @ 21:36:46 #246
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201990650
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:28 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Ik vraag me dat af. Ik denk op zich wel dat 0,0 maatregelen in de horeca nu wel een 'goed' signaal is. In die zin dat ze die sectoren niet willen sluiten en het gevoel willen geven dat je als gevaccineerde nu echt wel veel 'voordeeltjes' hebt. Alleen kan het ook zo weer anders zijn als het in de ziekenhuizen blijft stijgen.
Het punt is wel dat de horeca en de evenementen (niet alleen concerten/festivals, maar ook dingen als beurzen) al de hele crisis gewoon laaghangend fruit zijn. Die zijn altijd als eerste het bokje geweest.

Wat dat betreft ben ik heel benieuwd wat de prognose van opnames/IC zou zijn bij een (theoretische) 100% vaccinatiegraad. Want uiteindelijk moet dat een bezetting zijn die vol te houden is en een target waar je naartoe moet werken, lager ga je zonder permanente maatregelen nooit komen.
pi_201990700
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 21:35 schreef capricia het volgende:
Ik vind de nieuwe maatregelen helemaal niets. De volgende faal van het coronabeleid door onze regering.

Veel te slappe hap, en het grijpt niet in waar nodig is, en legt beperkingen op waar het niet nodig is.
Goed gezegd.
zie email 27 oktober
pi_201990705
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:36 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Het punt is wel dat de horeca en de evenementen (niet alleen concerten/festivals, maar ook dingen als beurzen) al de hele crisis gewoon laaghangend fruit zijn. Die zijn altijd als eerste het bokje geweest.

Wat dat betreft ben ik heel benieuwd wat de prognose van opnames/IC zou zijn bij een (theoretische) 100% vaccinatiegraad. Want uiteindelijk moet dat een bezetting zijn die vol te houden is en een target waar je naartoe moet werken, lager ga je zonder permanente maatregelen nooit komen.
Dat target is steeds lager gaan liggen. Ergens begrijpelijk, maar ergens ook niet, we hadden naar mijn idee best voor kunnen zorgen dat we er deze winter beter voorstonden als het voorjaar.
pi_201990712
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Voor Kyran was een avondklok altijd al heel normaal. Net als de coronapas. Gewoon dagelijkse kost joh, iets waar je niet te moeilijk over moet doen. Gewoon bukken en doorleven.
Meegroeien aldus Ferd de zanger.
zie email 27 oktober
pi_201990738
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Meegroeien aldus Ferd de zanger.
Dat alleen al is zorgelijk genoeg. Een hoop mensen zijn het nemen van maatregelen als ie volkomen normaals gaan zien, alsof er niets raars aan is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')