Artificial Intelligence kan onze democratie nog wel 's kapot maken: https://theconversation.c(...)ten-democracy-109698quote:Op maandag 1 november 2021 21:07 schreef Complotwappie het volgende:
Dit is overigens een heel goed (vers) artikel:
[..]
De luxe variant regelt bij afkeur direct de geautomatiseerde overdracht naar een nabij quarantainekamp. Een primeur uit Australië.quote:Op maandag 1 november 2021 21:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Middels onze gepatendeerde machine learning technologie controleren wij door gebruik te maken van augmented reality uw gasten op alle relevante gezondheidskenmerken. Met onze coronacheck-cloud heeft u altijd toegang tot de meest recente meetgegevens die u toe kunt passen op temperatuurcontrole, QR-code checks én virusuitscheiding.
Nu in een speciale aanbieding met 40-45% korting.quote:Op maandag 1 november 2021 21:11 schreef GemMagic het volgende:
[..]
De luxe variant regelt bij afkeur direct de geautomatiseerde overdracht naar een nabij quarantainekamp. Een primeur uit Australië.
Ik weet niet wat op dit moment sneller muteert; het virus of onze samenleving in de richting van een big brother-achtige hel.quote:Op maandag 1 november 2021 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat werkgevers zo graag QR-codes met medische informatie van hun medewerkers willen controleren heeft ook maar ten dele met corona te maken. De mogelijkheden voor de toekomst zijn bijna onbegrensd.
Maar allemaal BNW, uiteraard. Dat gaat natuurlijk echt niet gebeuren.
Is lekker makkelijk toch. Mensen doen criminele dingen? Cameraatjes! Afluisteren! Algoritmes! Wat je natuurlijk ook zou kunnen proberen is omstandigheden verbeteren (scholing, slechte wijken) zodat mensen minder geneigd zijn om de criminele dingen uberhaupt te gaan doen, maar ja dat vergt een visie enzo.quote:Op maandag 1 november 2021 21:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Artificial Intelligence kan onze democratie nog wel 's kapot maken: https://theconversation.c(...)ten-democracy-109698
Maargoed, dat gaat op dit moment wel redelijk ver. Overheden hebben last van een data-obesitas, alles moet opgelost worden met een app, big data of AI.
Die mensen zouden niet hetzelfde probleem hebben, wellicht wel dezelfde uitkomst (schade & dood).quote:Op maandag 1 november 2021 20:17 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ook bij mazelen heb je niet altijd antistoffen voor mazelen in je bloed. Antistoffen zijn namelijk alleen maar een specifiek, korte-termijn mechanisme van je afweersysteem voor als een besmetting zich voordoet.
De lange-termijn immuniteit komt van T- en B-cellen, en het ziet er voor corona naar uit dat daar ook lange-termijn immuniteit voor is. Alleen is dat niet (of heel moeilijk) meetbaar.
De enige groep waarbij het vaccin nu minder effectief wordt, is de groep waarbij het geheugen van het immuunsysteem sowieso al minder effectief is, namelijk de ouderen. En die zouden hetzelfde probleem hebben bij elke andere besmetting van een ziekteverwekker.
Zoals mijn Oma altijd zei, "men doet maar wat"quote:Op maandag 1 november 2021 21:15 schreef trein2000 het volgende:
Maar goed. Eindconclusie van het geheel: er is geen plan, er is geen lef en er is geen oplossing. Deprimerend.
Minority Reportquote:Op maandag 1 november 2021 21:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is lekker makkelijk toch. Mensen doen criminele dingen? Cameraatjes! Afluisteren! Algoritmes! Wat je natuurlijk ook zou kunnen proberen is omstandigheden verbeteren (scholing, slechte wijken) zodat mensen minder geneigd zijn om de criminele dingen uberhaupt te gaan doen, maar ja dat vergt een visie enzo.
Ik ben benieuwd wat Ab erover denkt.quote:Op maandag 1 november 2021 21:15 schreef trein2000 het volgende:
Maar goed. Eindconclusie van het geheel: er is geen plan, er is geen lef en er is geen oplossing. Deprimerend.
"Van het concert des levens, heeft niemand een QR code scanbaar program"quote:Op maandag 1 november 2021 21:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zoals mijn Oma altijd zei, "men doet maar wat"
Ik ben eerder bang dat alle kroegen en concertzalen weer dicht mogen en festivals/evenementen niet meer doorgaan, en ze nu voor steun compleet achter het net vissen.quote:Op maandag 1 november 2021 21:23 schreef Vasilevski het volgende:
En dan over 2 weken: helaas, helaas, mea culpa, de QR op werk is toch echt nodig want de besmettingen zijn niet gedaald.
We schieten met hagel, terwijl we gewoon met scherp kunnen schieten.quote:Op maandag 1 november 2021 21:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik ben eerder bang dat alle kroegen en concertzalen weer dicht mogen en festivals/evenementen niet meer doorgaan, en ze nu voor steun compleet achter het net vissen.
Ja, nee, want, hè, grondwet en zo. Magisch schild dankzij God/Allah/vliegend-spaghettimonster.quote:Op maandag 1 november 2021 21:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We schieten met hagel, terwijl we gewoon met scherp kunnen schieten.
Ik zat vanmiddag in een sessie over zinnige zorg op de juiste plekquote:Op maandag 1 november 2021 21:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We schieten met hagel, terwijl we gewoon met scherp kunnen schieten.
Ik denk niet dat de zorg dat erbij kan hebben.quote:Op maandag 1 november 2021 21:26 schreef Stoney3K het volgende:
Wat mij betreft mag de pleuris gewoon een keer uitbreken.
Ik vraag me dat af. Ik denk op zich wel dat 0,0 maatregelen in de horeca nu wel een 'goed' signaal is. In die zin dat ze die sectoren niet willen sluiten en het gevoel willen geven dat je als gevaccineerde nu echt wel veel 'voordeeltjes' hebt. Alleen kan het ook zo weer anders zijn als het in de ziekenhuizen blijft stijgen.quote:Op maandag 1 november 2021 21:24 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik ben eerder bang dat alle kroegen en concertzalen weer dicht mogen en festivals/evenementen niet meer doorgaan, en ze nu voor steun compleet achter het net vissen.
Hoop het echt zo...quote:Op maandag 1 november 2021 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb winkelpersoneel in dat soort zaken afgelopen winter ook zelden met een mondkap gezien. Of die hing voor de vorm op de kin. Zou me daar niet te druk om maken.
Het punt is wel dat de horeca en de evenementen (niet alleen concerten/festivals, maar ook dingen als beurzen) al de hele crisis gewoon laaghangend fruit zijn. Die zijn altijd als eerste het bokje geweest.quote:Op maandag 1 november 2021 21:28 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik vraag me dat af. Ik denk op zich wel dat 0,0 maatregelen in de horeca nu wel een 'goed' signaal is. In die zin dat ze die sectoren niet willen sluiten en het gevoel willen geven dat je als gevaccineerde nu echt wel veel 'voordeeltjes' hebt. Alleen kan het ook zo weer anders zijn als het in de ziekenhuizen blijft stijgen.
Goed gezegd.quote:Op maandag 1 november 2021 21:35 schreef capricia het volgende:
Ik vind de nieuwe maatregelen helemaal niets. De volgende faal van het coronabeleid door onze regering.
Veel te slappe hap, en het grijpt niet in waar nodig is, en legt beperkingen op waar het niet nodig is.
Dat target is steeds lager gaan liggen. Ergens begrijpelijk, maar ergens ook niet, we hadden naar mijn idee best voor kunnen zorgen dat we er deze winter beter voorstonden als het voorjaar.quote:Op maandag 1 november 2021 21:36 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het punt is wel dat de horeca en de evenementen (niet alleen concerten/festivals, maar ook dingen als beurzen) al de hele crisis gewoon laaghangend fruit zijn. Die zijn altijd als eerste het bokje geweest.
Wat dat betreft ben ik heel benieuwd wat de prognose van opnames/IC zou zijn bij een (theoretische) 100% vaccinatiegraad. Want uiteindelijk moet dat een bezetting zijn die vol te houden is en een target waar je naartoe moet werken, lager ga je zonder permanente maatregelen nooit komen.
Meegroeien aldus Ferd de zanger.quote:Op maandag 1 november 2021 21:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Voor Kyran was een avondklok altijd al heel normaal. Net als de coronapas. Gewoon dagelijkse kost joh, iets waar je niet te moeilijk over moet doen. Gewoon bukken en doorleven.
Dat alleen al is zorgelijk genoeg. Een hoop mensen zijn het nemen van maatregelen als ie volkomen normaals gaan zien, alsof er niets raars aan is.quote:Op maandag 1 november 2021 21:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Meegroeien aldus Ferd de zanger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |