quote:Op maandag 1 november 2021 12:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hij had in Disneyworld staan tongen met Mickey heb ik begrepen....
Probleem (en wat hiervoor genoemd is natuurlijk) is dat in het bedrijfsleven ook arbeidskrachten tekort zijn..quote:Op maandag 1 november 2021 12:31 schreef Confetti het volgende:
Wordt het niet eens tijd om arbeidskrachten te confisqueren van het bedrijfsleven? In oorlogstijd kun je als advocaat ook gewoon worden opgedragen je te melden aan het front. Ondertussen duurt deze maatschappij ontwrichtende crisis zo lang dat je je mag gaan afvragen of het wel wenselijk is dat bepaalde lieden nog grof geld verdienen in de commerciele sector (die weer indirect betaald wordt door de overheid), terwijl het nationale zorgstelsel in elkaar klapt.
Het gaat er echt niet in dat de almachtige overheid maar geen paar honderd bedden kan regelen.
Ah.... te kort tongriempje...quote:Op maandag 1 november 2021 12:40 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dan heb ik een tong nodig waar Gene Simmons jaloers op zal zijn.
Het idee is niet echt vreemd.quote:Op maandag 1 november 2021 12:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En nu concreet. Wat stel je voor?
Na hoe mickey zichzelf neerzet in south park kijk ik nergens meer van op..quote:Op maandag 1 november 2021 12:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hij had in Disneyworld staan tongen met Mickey heb ik begrepen....
The fuck is a pangolin?quote:Op maandag 1 november 2021 12:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Na hoe mickey zichzelf neerzet in south park kijk ik nergens meer van op..
Ouwe recalcitrante ransbak.
quote:
Ik ben niet zo zeker bij wie van die 2 het initiatief lag....quote:Op maandag 1 november 2021 12:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gayfish.. Met wie was dat ook weer? Kanye?quote:Op maandag 1 november 2021 12:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee die wetgeving hebben we niet. Kunnen we wel maken. Je zit wel met het verbod op dwangarbeid, dus je moet een verdomd goede onderbouwing hebben.quote:Op maandag 1 november 2021 12:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik weet niet of we vergelijkbare wetgeving hebben als die voor de dienstplicht, maar het zou toch in het algemeen belang mogelijk moeten zijn om arts X in een commerciele instelling (gedwongen en tijdelijk) op de IC aan het werk te zetten. Opleiden van nieuwe mensen gaat veel te traag en de aantallen blijven ook nog eens ver achter. Dat komt niet meer goed.
*gaat even op handen zitten...quote:Op maandag 1 november 2021 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gayfish.. Met wie was dat ook weer? Kanye?
Ik moet ze allemaal nog eens opnieuw kijken. Beginnen bij Afl. 1 Anal Probe.
Eigenlijk wel zin in, ga ik doen.
Ik ook nietquote:Op maandag 1 november 2021 12:44 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik ben niet zo zeker bij wie van die 2 het initiatief lag....
Lijkt me uitermate zinnig. Maar er zit een wereld van verschil tussen vragen en dwingen.quote:Op maandag 1 november 2021 12:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het idee is niet echt vreemd.
In de "crisistijd" werd ook aan private klinieken gevraagd om IC personeel te leveren.
Doen.quote:Op maandag 1 november 2021 12:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Gayfish.. Met wie was dat ook weer? Kanye?
Ik moet ze allemaal nog eens opnieuw kijken. Beginnen bij Afl. 1 Anal Probe.
Eigenlijk wel zin in, ga ik doen.
Jammer dat er geen lockdown meer komt, dan had ik meer tijd om te kijken.quote:Op maandag 1 november 2021 12:50 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doen.
Blijft goed.
'I'm not fat, I'm just big boned' is ook goud. S1E2
Magisch.
Zal ff in m'n glazenbol kijken.quote:Op maandag 1 november 2021 12:57 schreef Sfancta het volgende:
Wanneer zal alles "uitlekken "?
Vanmiddag of toch pas morgenvroeg?
Was het grootste probleem niet dat kundig personeel mist, dus echt IC mensen met gedegen opleiding? Die kan je moeilijk even uit het bedrijfsleven oppikken en aan de studie zetten als ze er ook geen zin in hebben.quote:Op maandag 1 november 2021 12:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ik weet niet of we vergelijkbare wetgeving hebben als die voor de dienstplicht, maar het zou toch in het algemeen belang mogelijk moeten zijn om arts X in een commerciele instelling (gedwongen en tijdelijk) op de IC aan het werk te zetten. Opleiden van nieuwe mensen gaat veel te traag en de aantallen blijven ook nog eens ver achter. Dat komt niet meer goed.
Hee hoi. Ik was even druk bezig met wat huishoudelijke klusjes. Die heb je ook somsquote:Op maandag 1 november 2021 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zeg dat wel. Tijd voor een stukje taart
@:dick_laurent
Ik denk ook echt nog steeds dat er veel winst te halen is in de Zorg. Veel kan efficiënter.quote:Op maandag 1 november 2021 13:15 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Was het grootste probleem niet dat kundig personeel mist, dus echt IC mensen met gedegen opleiding? Die kan je moeilijk even uit het bedrijfsleven oppikken en aan de studie zetten als ze er ook geen zin in hebben.
Denk niet dat dat zin heeft.
Het werkt alleen als je reeds zorg personeel misschien sneller kan opleiden, maar die mensen moeten er ook nog maar net zijn. Plus dat moet ook mogelijk zijn qua kennis en kunde.
Dat zou je idd verwachten.quote:Op maandag 1 november 2021 13:19 schreef _serial_ het volgende:
Ik denk ook echt nog steeds dat er veel winst te halen is in de Zorg. Veel kan efficiënter.
Voor Covid-IC zorg zou je waarschijnlijk ook wellicht ook afkunnen met een minder uitgebreid opgeleide IC verpleegkundige, het lijkt mij veel van hetzelfde, in tegenstelling tot andere IC zorg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |