De horeca gaat nu om 00.00 dicht. De stap naar 18.00 is veel te groot. Als ze al zoiets overwegen, wat ik niet verwacht, dan is sluiting per 22.00 logischer.quote:Op maandag 1 november 2021 11:05 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
We zullen zien morgen. Zeg niet dat ze het niet zouden durven.
Sowieso dikke onzin, ik kan ook net zo goed verzinnen dat je alleen op even uren alcohol mag halen.quote:Op maandag 1 november 2021 11:05 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
We zullen zien morgen. Zeg niet dat ze het niet zouden durven.
Net of ze dat zo zouden definiėren.quote:– Alle festivals en evenementen gaan niet meer door
– Maximaal 4 mensen mogen thuis ontvangen, exclusief familie
quote:Op maandag 1 november 2021 11:06 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Hoezo dit nu weer? Is gewoon geplaatst op een website. EN het gaat over corona
quote:Niet iedere idioot op Twitter of op vagewebsitevoldubieuzeclaims.com heeft meteen relevantie in de discussie.
Je komt allemaal met vragen die nergens op te maken zijn uit mijn post, wat een lulkoek toch weerquote:Op maandag 1 november 2021 11:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
coronavirus is dus opeens de belangrijkste factor geworden?
Wat is het extra waardevol boven op alle andere rhino, rs'jes en griepjes dan waar ook zwakkeren slachtoffer van kunnen worden?
Sportevenementen opeens weer zonder publiek ook niet.quote:Op maandag 1 november 2021 11:05 schreef Gunner het volgende:
Bullshitbron. Horeca gaat echt niet om 18.00 dicht.
Dat is specifiek langdurige zorg zoals verzorginstehuizen. Niet ziekenhuizen. Leuke cherry pick van je.quote:Op maandag 1 november 2021 11:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Grappig dat die link niet verwijst naar die grafiek. Of dat 'overhead' of 'bedrijfskosten' op die pagina niet voorkomen.
Onderzoek van maart 2021 hebben ze het over 16-21%
Eerder stegen vooral administratieve lasten
Het is dus zeker een issue.
Er zal bij elke maatregel een groep zijn die het absurd vindt. Maar toch gaan er absurde dingen gebeuren, daar ontkom je niet aan.quote:Op maandag 1 november 2021 11:06 schreef Gunner het volgende:
[..]
De horeca gaat nu om 00.00 dicht. De stap naar 18.00 is veel te groot. Als ze al zoiets overwegen, wat ik niet verwacht, dan is sluiting per 22.00 logischer.
Verder is het absurd om vanwege ongevaccineerden, de gevaccineerden zo te straffen feitelijk.
"Meester Rutte, waarom straf je mij ook terwijl Pietje stout doet? Alleen zijn burgerrechten dienen hem ontnomen te worden."quote:Op maandag 1 november 2021 11:06 schreef Gunner het volgende:
Verder is het absurd om vanwege ongevaccineerden, de gevaccineerden zo te straffen feitelijk.
Nee, happen is veel leuker.quote:Op maandag 1 november 2021 11:09 schreef Jor_Dii het volgende:
Laten we die zogenaamde maatregelen aub negeren zeg
Staat niet in de gedragsregels.quote:
Slappe maatregelen > geen (significante) daling besmettingen en opnames > stevigere maatregelenquote:Op maandag 1 november 2021 11:09 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Of het zijn zeer slappe maatregelen die niks gaan uithalen of er worden mensen in hun ogen zwaar benadeeld.
Juist dat het leven vrij moet zijn en we dit moeten accepteren. Uitsluitend blijven hangen in een maatregelenpavlov wat na de alles verschroeiende lockdown+spertijd al uit de mode. We zijn niet sterker dan de natuur.quote:Op maandag 1 november 2021 11:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet alleen aan jou, meerdere mensen posten zoiets en dus wilde ik juist niet één persoon quoten. Het is niet dat ik dat niet zou durven ofzo, hoor
Het leven is inderdaad niet maakbaar. Zo is een pandemie niet per se binnen anderhalf jaar te beslechten. De idee dat het nu lang genoeg geduurd heeft en dus over moet zijn, vind ik juist getuigen van de gedachte dat het leven maakbaar zou zijn.
Dat zekerquote:Ieder zo zijn blik op de wereld, denk ik.
Wel in de topic pointer, maar voor jou zal ik het daar ook nog eens in zitten.quote:Op maandag 1 november 2021 11:10 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Staat niet in de gedragsregels.
De link die jij poste met je pie chart, gaf de bron anders ook niet weer. Dus snap jouw niet met je 'cherry pick'.quote:Op maandag 1 november 2021 11:09 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat is specifiek langdurige zorg zoals verzorginstehuizen. Niet ziekenhuizen. Leuke cherry pick van je.
Wat vooral grappig is is dat je niet inziet dat de "bezuinigingen" voornamelijk voortkomen uit
https://www.volksgezondhe(...)k#node-trend-ligduur
Oftewel, verminderde ligduur en daling van het aantal ziekenhuisopnames (lees meer poliklinische afhandelingen)
De topic-wat?quote:Op maandag 1 november 2021 11:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel in de topic pointer, maar voor jou zal ik het daar ook nog eens in zitten.
Voordat je reageertquote:
Je snapt echt wel wat ik bedoel maar wil er gewoonweg niet op in gaan omdat je weet dat ik gelijk heb en dat niet wil toegeven.quote:Op maandag 1 november 2021 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je komt allemaal met vragen die nergens op te maken zijn uit mijn post, wat een lulkoek toch weer
Ah dat ding.quote:Op maandag 1 november 2021 11:12 schreef Oriente het volgende:
[..]
Voordat je reageert
Speel de bal, niet de persoon. Voor offtopic palaver en gifjes is er de COR SC. Niet iedere idioot op Twitter of op vagewebsitevoldubieuzeclaims.com heeft meteen relevantie in de discussie. Contextloze verwijzingen naar dergelijke bronnen worden niet op prijs gesteld.
Zeg dat wel. Tijd voor een stukje taartquote:Op maandag 1 november 2021 11:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Vandaag is een nationale feestdag!
Klopt, maar als je even in de link had gekeken had je gezien dat het VGZ isquote:Op maandag 1 november 2021 11:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De link die jij poste met je pie chart, gaf de bron anders ook niet weer. Dus snap jouw niet met je 'cherry pick'.
Ze zijn zelf ook tot de conclusie gekomen dat ze totaal irrelevant zijn.quote:Op maandag 1 november 2021 11:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
vgz.. de overhead van de overhead van de overhead van de zorgverzekeringen. Ja, als ergens het overheadgetal laag gepresenteerd moet worden is het daar wel.quote:Op maandag 1 november 2021 11:13 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Klopt, maar als je even in de link had gekeken had je gezien dat het VGZ is
https://www.vgz.nl/over-vgz/uitleg-premie
Dat is het niet, maar het zorgt in een korte periode voor een te grote druk op je zorgsysteem.quote:Op maandag 1 november 2021 11:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe is corona extra veel waar dan alle andere virussen waar mensen slachtoffer van kunnen worden?
Volgens mij was de vaccineffectiviteit van 85% niet genoeg om blijvende groepsimmuniteit te veroorzaken bij de R0 van de Delta-variant. De R-waarde blijft dan ergens op de 1,1-1,2 steken.quote:Op maandag 1 november 2021 11:14 schreef zoost het volgende:
Vraagje voor de mensen die er kijk op hebben. Bij een vaccinatiegraad van 100%, zou het virus dan nog steeds rond gaan? Aanname dat er geen rare mutanten ontstaan.
Zeker.quote:Op maandag 1 november 2021 11:11 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Jip. Zelfs op dit moment zijn er twijfels of dan de zkhs opnames binnen de perken blijven bij een volledig open maatschappij gedurende de winter.quote:Op maandag 1 november 2021 11:14 schreef zoost het volgende:
Vraagje voor de mensen die er kijk op hebben. Bij een vaccinatiegraad van 100%, zou het virus dan nog steeds rond gaan? Aanname dat er geen rare mutanten ontstaan.
Bruls is ook de burgemeester van Nijmegen die solliciteert naar een baan als minister van Binnenlandse Zaken in het nieuwe kabinet, vergeet dat niet. De reactie van de FNV vond ik wel goed: "hij gaat er niet over".quote:Op maandag 1 november 2021 10:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een mogelijke wetswijziging ligt op tafel (aldus Bruls). Zoals eerder besproken heb ik het idee dat ze morgen echt halfbakken "in willen grijpen" dus ik vrees meer voor de periode vanaf eind November en verder..
Politici vergeten hun functie wel eens als er ergens een vette steak klaar ligt. En voor bruls weten we het dat hij wel van lekker eten houdt.quote:Op maandag 1 november 2021 11:16 schreef Lurf het volgende:
[..]
Bruls is ook de burgemeester van Nijmegen die solliciteert naar een baan als minister van Binnenlandse Zaken in het nieuwe kabinet, vergeet dat niet. De reactie van de FNV vond ik wel goed: "hij gaat er niet over".
In dat geval zouden we permanent aan maatregelen vast zitten, of tenminste tot we een beter vaccin kunnen krijgen of de capaciteit duurzaam opschalen.quote:Op maandag 1 november 2021 11:16 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Jip. Zelfs op dit moment zijn er twijfels of dan de zkhs opnames binnen de perken blijven bij een volledig open maatschappij gedurende de winter.
Gommers zei vanmorgen bij radio veronicadat natuurlijke immuniteit het laatste zetje moet geven.quote:Op maandag 1 november 2021 11:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
In dat geval zouden we permanent aan maatregelen vast zitten, of tenminste tot we een beter vaccin kunnen krijgen of de capaciteit duurzaam opschalen.
We betalen in Europa ook gewoon de prijs voor een vergrijzende bevolking. Komt allemaal niet uit de lucht vallen.quote:Op maandag 1 november 2021 11:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
In dat geval zouden we permanent aan maatregelen vast zitten, of tenminste tot we een beter vaccin kunnen krijgen of de capaciteit duurzaam opschalen.
Ja hoor. Rutte zit fijn waar die zit zolang hij nog maatregelen moet nemen en succesvol is herkozen na zijn beleid in de coronacrisis en heeft de aanval van de oppositie in zaken de Toeslagenaffaire succesvol afgeslagen.quote:Op maandag 1 november 2021 10:18 schreef KoosVogels het volgende:
Of denk je dat het kabinet vrolijk wordt van een nieuwe reeks beperkende coronamaatregelen?
Maar waar wel? bij 99% bij 100% of gewoon helemaal nooit?quote:Op maandag 1 november 2021 11:16 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Volgens mij was de vaccineffectiviteit van 85% niet genoeg om blijvende groepsimmuniteit te veroorzaken bij de R0 van de Delta-variant. De R-waarde blijft dan ergens op de 1,1-1,2 steken.
Maar natuurlijke immuniteit bij een gevaccineerde gaat niet optreden, aangezien er geen goede reactie in het lichaam optreed.quote:De natuurlijke besmettingen (onder gevaccineerden) moeten dan het laatste zetje geven.
De maakbaarheid gedachte zit'm erin dat je denk dat je dit moet oplossen door integrale maatregelen te nemen voor een groot deel van de populatie die geen last heeft van corona.quote:Op maandag 1 november 2021 11:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet alleen aan jou, meerdere mensen posten zoiets en dus wilde ik juist niet één persoon quoten. Het is niet dat ik dat niet zou durven ofzo, hoor
Het leven is inderdaad niet maakbaar. Zo is een pandemie niet per se binnen anderhalf jaar te beslechten. De idee dat het nu lang genoeg geduurd heeft en dus over moet zijn, vind ik juist getuigen van de gedachte dat het leven maakbaar zou zijn.
Ieder zo zijn blik op de wereld, denk ik.
Volgens Gommers dus wel. Mensen die gevaccineerd zijn en nu verkouden worden van het virus kunnen dat zien als extra Booster.quote:Op maandag 1 november 2021 11:24 schreef zoost het volgende:
[..]
Maar waar wel? bij 99% bij 100% of gewoon helemaal nooit?
[..]
Maar natuurlijke immuniteit bij een gevaccineerde gaat niet optreden, aangezien er geen goede reactie in het lichaam optreed.
Ik heb steeds meer het idee dat deze mensen ook maar iets roepen.quote:Op maandag 1 november 2021 11:25 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Volgens Gommers dus wel. Mensen die gevaccineerd zijn en nu verkouden worden van het virus kunnen dat zien als extra Booster.
Doen ze ook. Maar het klopt wel wat ie hier zegt. Natuurlijk immuniteit gaat dit oplossen, mondkapjes en 1,5 m niet.quote:Op maandag 1 november 2021 11:26 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik heb steeds meer het idee dat deze mensen ook maar iets roepen.
Nou ik denk dat de meesten van die artsen wel degelijk meer weten dan wij. Maar goed, ze hebben er natuurlijk ook regelmatig naast gezeten.quote:Op maandag 1 november 2021 11:26 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik heb steeds meer het idee dat deze mensen ook maar iets roepen.
Dat is het grote gevaar wat mij betreft, als je maar bezig blijft met maatregelen te nemen schuif je het onderliggende probleem steeds verder voor je uit.quote:Op maandag 1 november 2021 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doen ze ook. Maar het klopt wel wat ie hier zegt. Natuurlijk immuniteit gaat dit oplossen, mondkapjes en 1,5 m niet.
Die mondkapjes en 1,5 moeten ervoor zorgen dat het niet te snel gaat in de ziekenhuizen. Maar uiteindelijk zal iedereen deze winter besmet raken als ik het goed begrepen heb. Al zullen er heel veel (gevaccineerden) niks van merken.quote:Op maandag 1 november 2021 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Doen ze ook. Maar het klopt wel wat ie hier zegt. Natuurlijk immuniteit gaat dit oplossen, mondkapjes en 1,5 m niet.
De formule voor groepsimmuniteit is 1 - 1/R0, waarbij de R0 van Delta tussen de 5 en de 8 ligt.quote:Op maandag 1 november 2021 11:24 schreef zoost het volgende:
[..]
Maar waar wel? bij 99% bij 100% of gewoon helemaal nooit?
[..]
Maar natuurlijke immuniteit bij een gevaccineerde gaat niet optreden, aangezien er geen goede reactie in het lichaam optreed.
Alsof iemand nog een mondkapje goed gaat dragen, en zich gaat houden aan de 1,5 meter, die tijd is echt wel voorbij.quote:Op maandag 1 november 2021 11:29 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Die mondkapjes en 1,5 moeten ervoor zorgen dat het niet te snel gaat in de ziekenhuizen. Maar uiteindelijk zal iedereen deze winter besmet raken als ik het goed begrepen heb. Al zullen er heel veel (gevaccineerden) niks van merken.
Dat is een andere discussie.quote:Op maandag 1 november 2021 11:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Alsof iemand nog een mondkapje goed gaat dragen, en zich gaat houden aan de 1,5 meter, die tijd is echt wel voorbij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |