hartloper | zondag 31 oktober 2021 @ 20:51 |
Met welke spray kun je de rubbers van je autodeuren en kofferbak insmeren? Ik gebruik al jaren zo'n rubberstick maar eigenlijk vind ik dat al jaren een gedoe. Soms zit nadien je jas ook nog vol met instappen. Talgpoeder ben ik ook geen fan van. Een spray lijkt mij daarom het handigste. | |
kanovinnie | zondag 31 oktober 2021 @ 20:52 |
Nog nooit gedaan. | |
halfway | zondag 31 oktober 2021 @ 20:55 |
Nooit. | |
daNpy | zondag 31 oktober 2021 @ 20:57 |
Zuurvrije vaseline | |
KroketBroodje | zondag 31 oktober 2021 @ 20:58 |
Waarom zou je dat doen? | |
Captain_Ghost | zondag 31 oktober 2021 @ 21:07 |
vaseline.. veel effectiever dan rommel | |
Hyperdude | zondag 31 oktober 2021 @ 21:12 |
BMW Gummipflege ![]() | |
Frozen-assassin | zondag 31 oktober 2021 @ 21:27 |
Doen mensen dat ![]() | |
Rekkie | zondag 31 oktober 2021 @ 21:37 |
Carpro PERL, slechts 20 euro | |
Rekkie | zondag 31 oktober 2021 @ 22:19 |
Ja geregeld zelfs. Ik was mijn auto 2-wekelijks (met de hand) dan is dit maar een kleinigheid om mee te nemen. Ik smeer zelfs de banden in om uitdroging tegen te gaan. | |
111210 | zondag 31 oktober 2021 @ 22:19 |
Heb je een ferrari? | |
Rekkie | zondag 31 oktober 2021 @ 22:25 |
Want alleen een Ferrari wordt gewassen? (Al je dat al zelf zou doen) | |
Notorious_Roy | zondag 31 oktober 2021 @ 22:27 |
Heb het ooit eens met vaseline gedaan. Werkte goed, de deuren vroren toen niet meer vast. Wel zat om de haverklap m'n mouw onder dat spul. | |
Accordtje | zondag 31 oktober 2021 @ 22:50 |
Nou ja, om de week je auto wassen is wel een tikje bovengemiddeld natuurlijk. En het insmeren van je banden is op zich ook niet echt noodzakelijk als de auto regelmatig rijdt. Dus dan snap ik de vraag wel of het een wat minder gebruikelijke auto betreft die wellicht ook wat minder km's maakt. | |
Rekkie | zondag 31 oktober 2021 @ 23:04 |
Ik ken mensen die 2 keer week hun auto wassen, afspuiten etc, mijn elke twee weken valt dan nog reuze mee. En het kan ook prima voorkomen dat het een keer vier weken duurt, in de zomer bijvoorbeeld vanwege vakanties. Maar het insmeren van de wangen van de band (dus niet de hele band) vind ik gewoon best practise, gevoelig onderdeel wat mij betreft en het duurt slechts minuten. Schoonmaken van de wielen en banden is wat mij betreft onderdeel van het proces, handmatig of (godforbid voor mijn auto) een wasstraat. | |
dexamfetamine | zondag 31 oktober 2021 @ 23:30 |
boomer | |
111210 | zondag 31 oktober 2021 @ 23:32 |
Nee maar ken niemand met een normale auto die m 2x per maand wast en zn banden invet. Wel mensen met een oldtimer of een auto van 100K of meer die dat doen. | |
Rekkie | zondag 31 oktober 2021 @ 23:47 |
Veel plezier in het OV Ja daar kan ik niks aan doen. Maakt het veel goed dat mijn auto redelijk nieuw is en niet echt goedkoop? Zo niet, helaas. Ik blijf bij mijn routine en het levert ook nog extra pegels op. | |
einzeinz | maandag 1 november 2021 @ 00:42 |
Als ik mijn auto 3x per jaar kan wassen, ben ik al tevreden ![]() | |
hartloper | maandag 1 november 2021 @ 07:37 |
Vaseline spray heb je ook bij bol.com zag ik | |
hartloper | maandag 1 november 2021 @ 07:38 |
Om te voorkomen dat je na een nacht goeie vorst de deur niet open krijgt | |
GerryDV | maandag 1 november 2021 @ 07:45 |
Nooit gedaan of aan gedacht. Maar ik rij dan ook altijd lease auto’s van niet meer dan 2 jaar oud. Die krijgen elk half jaar (30k km) onderhoud en als er iets met een rubber zou zijn dan vervangen ze die gewoon. Wel elke 3 weken (of om de 3500 km) wasstraat omdat ik hem graag glimmend en representatief houd. | |
Molo | maandag 1 november 2021 @ 07:48 |
Talkpoeder is wellicht een frissere optie dan talgpoeder ![]() | |
Stepperoller | maandag 1 november 2021 @ 08:10 |
Maar dan doe je het dus om het rubber goed te houden en niet tegen vastvriezen, toch? | |
hartloper | maandag 1 november 2021 @ 08:12 |
Is tegen vast vriezen. Dat er geen vocht tussen gaat zitten | |
Watuntrik | maandag 1 november 2021 @ 08:49 |
Een standkachel... ![]() http://www.autoplus.nu/pr(...)behoud-voor-je-motor | |
michiel_merk | maandag 1 november 2021 @ 08:50 |
WD40 | |
Rekkie | maandag 1 november 2021 @ 08:50 |
Het één sluit het ander niet uit wat mij betreft. | |
Zwansen | maandag 1 november 2021 @ 08:58 |
Zo, we hebben een liefhebber? ![]() Ik heb jaren gehad dat ik misschien 1 of 2x per jaar naar de wasstraat ging. ![]() Overigens waren dat altijd leaseauto’s. Daar heb je toch minder een ‘band’ ( ![]() | |
-Richard- | maandag 1 november 2021 @ 10:26 |
Aerosol vaseline is geen succes imo. Is dan erg dun, opzich klinkt dat handig in gebruik maar in de praktijk duurt mij persoonlijk te lang voordat de verdunners zijn verdampt en dat het is wat het bedoeld was. | |
Sounddragon | maandag 1 november 2021 @ 12:55 |
talgpoeder? 🤢🙊 ![]() O.t; vaseline.. oldskool, goedkoop en perfect. Een heel dun laagje is zat, als het 'op je kleren' kan komen heb je al teveel gebruikt. Aanbrengen met een doekje. een half uurtje bij de verwarming zetten of desnoods heel kort nuken maakt het dun en supermakkelijk aan te brengen met een doekje. | |
Rekkie | maandag 1 november 2021 @ 13:40 |
Ja zou je kunnen zeggen, althans van mooie en schone auto's Het is wat mij betreft een beetje raar om veel geld neer te leggen voor iets en er dan nauwelijks zorg voor te dragen. Dat en het is een soort van hobby. | |
GerryDV | maandag 1 november 2021 @ 19:21 |
Mag ik vragen wat voor auto het is? ![]() Ik ben altijd zelf wel zuinig op mijn auto's, ook al is het lease. Maar ik kom er niet op om de rubbers te behandelen aangezien als ze versleten zouden zijn ik het laat vervangen.Als ik een Ferrari, Lambo of Buggati zou hebben zou ik het wellicht wel doen (maar waarschijnlijk als ik zoveel geld heb laten doen). De auto's die ikzelf tot nu toe rij zijn maximaal 45.000 euro en geen eigendom dus dan vind ik frequent wassen en interieur reinigen wel voldoende. | |
daNpy | maandag 1 november 2021 @ 19:44 |
Er zit heel lang tussen "ik krijg de vastgevroren deur niet meer open" en "de rubbers zijn versleten". Daarom smeren mensen ze dus in. | |
Nobu | maandag 1 november 2021 @ 20:08 |
Ik zag ook meteen een Opel Astra bij dit plaatje ![]() Maare, hebben mensen echt last van dichtvriezende deuren? Echt nog nooit gehad. | |
halfway | maandag 1 november 2021 @ 20:22 |
Ik was mijn lease 2 x per jaar. | |
GerryDV | maandag 1 november 2021 @ 20:36 |
Ah ik snap het. Mensen die de auto niet vaak gebruiken. Ja dan zou ik hem wel lekker in het vet laten staan. ![]() | |
GerryDV | maandag 1 november 2021 @ 20:39 |
Edit | |
daNpy | maandag 1 november 2021 @ 20:43 |
Nee daar heeft het niet mee te maken. Wel met veroudering van het rubber en vocht. Als jij in 15 jaar 11 nieuwe auto's hebt gehad heb je er dus nooit mee te maken. | |
GerryDV | maandag 1 november 2021 @ 21:17 |
Nee oke. Dan heeft Rekkie dus een oudere auto die het nodig heeft of een nieuwe(re) auto waarvan hij geen zin heeft om ooit de rubbers te laten vervangen (wat trouwens niet enorm duur is). Dan vind ik het in beide gevallen wel beknibbelen op wat euro's, maar het kan zijn dat zijn portemonnee anders is dan de mijne. Alhoewel, beknibbelen, de middelen die je inzet en de tijd die je erin stop om om de paar weken je deurrubbers in te vetten kost natuurlijk ook wel wat, meer dan ze laten vervangen op termijn denk ik. Maar daar is het gezegde "pennywise, poundfoolish", voor bedacht. | |
daNpy | maandag 1 november 2021 @ 21:18 |
Of je ziet het gewoon als preventief onderhoud, waarmee je auto in een betere staat blijft en je geen shit hoeft te vervangen als het kapot is. Geld voor wel meer onderdelen op een auto, goedkope én dure. | |
GerryDV | maandag 1 november 2021 @ 21:20 |
Heb net een oneerlijke edit gedaan nadat je gereageerd had. Neem die ook mee. Ik denk dat het steeds invetten qua middelen en tijd over de jaren gewoon onzinnig is. | |
StateOfMind | maandag 1 november 2021 @ 21:23 |
In de ruim 25 jaar dat ik auto rij, is het aantal keren dat mij dat gebeurd is op 1 hand te tellen. En dan hou ik nog vingers over. En mijn auto's staan altijd buiten. | |
GerryDV | maandag 1 november 2021 @ 21:27 |
Dit dus. Als je dat vaker gebeurt is denk ik dat je die rubbers gewoon moet laten vervangen. Dan kun je er weer even tegenaan komende 10+ jaar. Dit zijn dingen die je met echt waardevolle oldtimers doet net als jaarlijks waxen/boenen. Deze dingen ga je met een recente auto niet doen. Tenzij het echt je hobby is en je haalt er voldoening uit om dingen te doen die niet echt nodig zijn. | |
hartloper | maandag 1 november 2021 @ 21:53 |
Mijn auto is twee jaar. Vorig jaar zaten de deuren potdicht. Moest er tegen aan beuken om het ijs te breken. @GerryDV .... zoveel nieuwe auto's, eigenlijk bizar ![]() | |
daNpy | maandag 1 november 2021 @ 21:56 |
Het hoeft niet elke paar weken. En een potje vaseline kost een paar euro en doe je 30 jaar mee. Maargoed, waarom discussieer ik eigenlijk met leaserijders ![]() | |
Toine51 | maandag 1 november 2021 @ 22:10 |
Ligt ook aan welke auto. Mijn vrouw heeft een Panda, die heeft alleen aan de binnenkant rubber, de portieren sluiten met "kaal" staal tegen de rubbers. Heb je al snel bevroren deuren. | |
SuperNeger | dinsdag 2 november 2021 @ 09:50 |
Nooit het vriest hier nooit meer dan 5 graden volgens mij | |
Rekkie | dinsdag 2 november 2021 @ 11:41 |
2020 is het niet met je eens, zij het sporadisch. | |
Rekkie | dinsdag 2 november 2021 @ 16:24 |
Beknibbelen? En waar beknibbel ik op dan volgens jou? Ik heb overigens 1 nieuwe auto (2021) en 1 'waar de kop van af is' 2019, niet oud dus maar zoals al meerdere malen aangegeven, ik onderhoud mijn auto's hobbymatig en dan is het onderhoud van de rubbers meer een logisch gevolg. Beide auto voorzien van een ceramische coating bijvoorbeeld. Dus nee, ik vind niet dat ik beknibbel. | |
T42 | woensdag 3 november 2021 @ 17:37 |
rubbers er afsnijden nooit meer last | |
spectrumanalyser | woensdag 3 november 2021 @ 19:16 |
Degelijke geluid- en vochtisolatie is waarmee een degelijke auto zich onderscheid van een karretje. Het nieuwe busje van kantoor doet mij telkens denken alsof er een deur of raam open staat. ontopic: Gummi Pflege | |
Garfield1985 | vrijdag 5 november 2021 @ 06:30 |
Hier ook eentje hoor, ik heb naast mijn daily nog een en phase 2 Peugeot 106 GTi die ik ook (bijna) wekelijks was als er geregeld mee gereden wordt én met de hand. Daarnaast doe ook ík het nodige extra onderhoud zoals banden behandelen, kunstoffen van bumperstrips en interieurdelen behandelen. Die auto is bijna altijd om door een ringetje te halen en krijgt ook veel complimenten. Velgen behandel ik altijd apart van het wassen van de auto en als laatste. Zelfs de RVS eindstukken van de einddemper (een veelal vergeten onderdeel) behandel ik met een oude velgenborstel en van tijd tot tijd ook nog even met Belgom. Autoliefde roest niet en onderhoud is behoud ![]() | |
111210 | vrijdag 5 november 2021 @ 07:40 |
Maar dan is een auto voor jou meer een hobby dan zoals bij de meeste gewoon een vervoersmiddel. Dan snap ik het uiteraard wel hoor ![]() | |
blomke | vrijdag 5 november 2021 @ 16:37 |
Het begint met de oorzaak: vocht in de auto. Ik had ook een vochtig interieur en heb gisteren een bak blad en drap voor de luchtinlaat weggehaald. Scheelde een stuk: vandaag inwendig geen condensatie op de ramen en alles veel droger. Soms gebruik ik een beetje vaseline, is smeer dat op het metaal/de lak en niet op de rubbers. | |
Tyr80 | vrijdag 5 november 2021 @ 16:38 |
Dun laagje Pjur. Oh nee, ik heb een garage. | |
ACT-F | woensdag 24 november 2021 @ 21:47 |
Gebruik nooit minerale oliën voor natuurlijk rubber omdat het daarmee opgelost wordt. Voor het soepel houden van rubber kun je het beste siliconenolie, al dan niet in sprayvorm, gebruiken. Vaseline is een mineraal olieproduct. | |
hartloper | vrijdag 26 november 2021 @ 07:08 |
Heb rubber stickie gebruikt | |
Chule | vrijdag 26 november 2021 @ 07:21 |
Deurrubberstick van de Hema. Ik had vroeger een auto met ramen die automatisch een centimeter naar beneden zakten als je de deur open of dicht deed. Was altijd ellende in de winter. |