abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201977490
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:47 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Lijkt me prima verwoord. Beter dan ik tot nu toe gedaan heb :P.
Er staat in die toelichting wel wat @Schuifpui en ik net ook zeggen: "Vaccinaties leiden niet in 100% van de gevallen tot immuniteit en bekend is dat bij ouderen de werking van vaccinaties sneller afneemt. Daardoor zijn ouderen vatbaarder voor ziekte. Maar ook bij ouderen beschermd vaccinatie voor een langere periode tegen ernstig ziek worden en voorkomt het dat mensen IC-behoeftig worden"

Als we de komende tijd meer (gevaccineerde) ouderen op de verpleegafdelingen gaan zien maar niet op de IC is dat aan de ene kant goed, maar ook de verpleegafdeling heeft een bovengrens. Dan is het zaak dat ze als een malle aan de slag gaan met boosters bij die leeftijdsgroep, anders krijg je daar een uitdaging.
pi_201977527
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:

[..]
Daar heb je een punt. Ik weet niet of vaccinatiestatus per provincie per leeftijdsgroep beschikbaar is, dat zou inderdaad wel verduidelijking kunnen geven wat dat betreft.

Maargoed, dan zou je in enkele ziekenhuizen een flinke stijging moeten zien. Berichten zoals het ziekenhuis van Sneek waar gezegd wordt dat "de helft van alle IC patiënten ongevaccineerd zijn!" terwijl er totaal 6 IC bedden zijn word ik altijd een beetje cynisch van.
De GGD amsterdam deelt dat bijvoorbeeld regelmatig

https://www.ggd.amsterdam(...)msterdam-amstelland/
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201977541
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er staat in die toelichting wel wat @:Schuifpui en ik net ook zeggen: "Vaccinaties leiden niet in 100% van de gevallen tot immuniteit en bekend is dat bij ouderen de werking van vaccinaties sneller afneemt. Daardoor zijn ouderen vatbaarder voor ziekte. Maar ook bij ouderen beschermd vaccinatie voor een langere periode tegen ernstig ziek worden en voorkomt het dat mensen IC-behoeftig worden"

Als we de komende tijd meer (gevaccineerde) ouderen op de verpleegafdelingen gaan zien maar niet op de IC is dat aan de ene kant goed, maar ook de verpleegafdeling heeft een bovengrens. Dan is het zaak dat ze als een malle aan de slag gaan met boosters bij die leeftijdsgroep, anders krijg je daar een uitdaging.
Ik ben geen viroloog hoor maar ik kan wel logisch nadenken (en ik spreek ook nog wel een woordje Duits). Maar als je constateert dat de immuniteit bij ouderen afneemt. Zou je dan niet eens gaan beginnen met derde prikken? Waarom lopen we nou toch wéér achter de feiten aan...
zie email 27 oktober
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:55:30 #254
451005 Grems
Clown World
pi_201977545
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:36 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Verklaring van Maastricht UMC
Hilarisch dat, zodra het gaat om bijwerkingen van vaccins ( LAREB ) of opgenomen gevaccineerden, de extreemrechtse complottechniek van het benoemen van de leeftijd en gezondheidstoestand van de betrokkenen ineens wel geoorloofd is.
pi_201977554
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:32 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Amen _O_
Neemt niet weg dat er ergens een grens gesteld moet worden.
pi_201977555
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ben geen viroloog hoor maar ik kan wel logisch nadenken (en ik spreek ook nog wel een woordje Duits). Maar als je constateert dat de immuniteit bij ouderen afneemt. Zou je dan niet eens gaan beginnen met derde prikken? Waarom lopen we nou toch wéér achter de feiten aan...
Omdat Nederland wereldkampioen mosterd na de maaltijd is in deze pandemie.
pi_201977567
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:56 schreef chratnox het volgende:

[..]
Omdat Nederland wereldkampioen mosterd na de maaltijd is in deze pandemie.
Nee nee, wij doe het zorgvuldig!

vr gr,
hugo
zie email 27 oktober
pi_201977593
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:51 schreef chratnox het volgende:

[..]
Er staat in die toelichting wel wat @:Schuifpui en ik net ook zeggen: "Vaccinaties leiden niet in 100% van de gevallen tot immuniteit en bekend is dat bij ouderen de werking van vaccinaties sneller afneemt. Daardoor zijn ouderen vatbaarder voor ziekte. Maar ook bij ouderen beschermd vaccinatie voor een langere periode tegen ernstig ziek worden en voorkomt het dat mensen IC-behoeftig worden"

Volgens mij worden er ook al boosters aangeboden aan mensen bij wie dat zin heeft.
  Moderator zondag 31 oktober 2021 @ 21:59:50 #259
236264 crew  capricia
pi_201977602
quote:

[..]
Nou echt hè.
Bied die booster nou eens aan, aan alle 65 plussers en daarna aan de rest, die wil.
Ik hoor er 0 over. Nada. Noppes.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201977605
quote:

[..]
Voor zover ik weet kunnen mensen al derde prikken krijgen, dus nee hier wordt niet achter de feiten aan gelopen.
pi_201977607
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:59 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Volgens mij worden er ook al boosters aangeboden aan mensen bij wie dat zin heeft.
Dat zijn op dit moment zo'n 200k mensen. Als bekend is dat bij 70+ de werking afneemt zou je verwachten dat die hele groep 't aangeboden krijgt.
pi_201977626
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 22:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat zijn op dit moment zo'n 200k mensen. Als bekend is dat bij 70+ de werking afneemt zou je verwachten dat die hele groep 't aangeboden krijgt.
Dat tweede is dus niet bekend. Ook is niet bekend of het überhaupt veel doet het voorkomen van een opname.
  zondag 31 oktober 2021 @ 22:01:34 #263
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_201977638
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Nou echt hè.
Bied die booster nou eens aan, aan alle 65 plussers en daarna aan de rest, die wil.
Wel typisch inderdaad.

Zal wel eerst een senior beleidsadviseur een projectgroepje voor moeten vormen ergens zo medio december.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 22:01:43 #264
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201977640
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:59 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Voor zover ik weet kunnen mensen al derde prikken krijgen, dus nee hier wordt niet achter de feiten aan gelopen.
Volgens mij is die groep nu echt te beperkt. Als ik het goed heb zijn het alleen mensen waarbij door onderliggende kwalen bekend is dat het minder goed werkt. De gewone ouderen krijgen het nog niet en hebben ook niet de optie om het te nemen.

Er zijn genoeg onderzoeken waaruit blijkt dat een derde prik bij ouderen de werking verhoogd. Het staat dus los van of het wel of niet nodig is omdat werking verminderd. Die boost had gisteren al gegeven moeten zijn, gewoon om een keer een stapje voor te lopen, in plaats van een straatlengte achter.
pi_201977649
quote:

[..]
Nou echt hè.
ze leren het ook echt nooit..........
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201977650
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 22:01 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat tweede is dus niet bekend. Ook is niet bekend of het überhaupt veel doet het voorkomen van een opname.
Ik verwijs terug naar mijn quote uit de toelichting van het Maastricht UMC waarin gezegd werd dat het bekend is dat de werking afneemt. Na die periode voorkomt het in veel gevallen nog ernstige ziekte (in hun toelichting werd dat aan IC gekoppeld), maar komen die mensen nog steeds in vrij grote aantallen op de verpleegafdeling.
pi_201977655
quote:

[..]
Nou echt hè.
Ik ken wel een aantal kwetsbare die inmiddels uitgenodigd zijn voor 3e prik
(ex kanker patiënten)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201977659
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 22:01 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Volgens mij is die groep nu echt te beperkt. Als ik het goed heb zijn het alleen mensen waarbij door onderliggende kwalen bekend is dat het minder goed werkt. De gewone ouderen krijgen het nog niet en hebben ook niet de optie om het te nemen.
De vraag is dan ook of het überhaupt zin heeft om het aan die 'gewone' ouderen aan te bieden.
pi_201977662
https://www.rtlnieuws.nl/(...)roep-coronapatienten

Mannen van boven de 40 met overgewicht moeten dus zsm een booster krijgen.

Immuniteit neemt af en meer gevaccineerden op de IC.
pi_201977673
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik verwijs terug naar mijn quote uit de toelichting van het Maastricht UMC waarin gezegd werd dat het bekend is dat de werking afneemt. Na die periode voorkomt het in veel gevallen nog ernstige ziekte (in hun toelichting werd dat aan IC gekoppeld), maar komen die mensen nog steeds in vrij grote aantallen op de verpleegafdeling.
Volgens mij zegt hij dat de werking afneemt naarmate de leeftijd toeneemt, niet de tijd.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 22:04:02 #271
416575 crew  Evenstar
pi_201977678
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 22:02 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
De vraag is dan ook of het überhaupt zin heeft om het aan die 'gewone' ouderen aan te bieden.
Dat is wel zinvol, meerdere onderzoeken waaruit blijkt dat het de werking in ieder geval verhoogd. Het geven van een booster hoeft niet 1 op 1 samen te hangen met afname van de werking.
pi_201977680
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:

[..]
Vergeet niet dat opnames over het algemeen veel sneller gedaan worden in de oudste doelgroepen.
Zekerheidshalve.

Misschien dat daar nog enige winst te behalen is met meer thuismonitoring.
pi_201977684
willen ze wachten tot kerst/oud en nieuw met maatregelen, en dan kunnen we ergens in mei weer dansen met jansen en volle bak F1 ?

wat een stelletje clowns daar in den haag.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 oktober 2021 @ 22:04:45 #274
416575 crew  Evenstar
pi_201977686
quote:
11s.gif Op zondag 31 oktober 2021 22:03 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Volgens mij zegt hij dat de werking afneemt naarmate de leeftijd toeneemt, niet de tijd.
Juist, dus een booster voor die groepen kan de werking een boost geven :) Dat is wat ik bedoel en wat uit onderzoeken blijkt.
pi_201977692
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 22:04 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Dat is wel zinvol, meerdere onderzoeken waaruit blijkt dat het de werking in ieder geval verhoogd. Het geven van een booster hoeft niet 1 op 1 samen te hangen met afname van de werking.
Welke werking doel je hier op? Het voorkomen van een besmetting of ernstige ziekte?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')