5 jaar voor een apparaat wat kokend water maakt en welke je niet ontkalkt hebt.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:32 schreef Piet200 het volgende:
Je kan het binnenwerk van het reservoir vervangen, dit is een onderhoudsklusje wat 1x per 5 jaar moet gebeuren.
Uiteraard hoort dat bij gewoon onderhoud van de kraan.
Het probleem zit hem volgens Quooker in de electronica van de kraan. die stuurt een signaal naar het reservoir als er watervraag is.
Volgens mij bestaat er zoiets als een economische levensduur en kan de fabrikant zich daar niet zomaar aan onttrekken door zelf 2 jaar fabrieksgarantie te geven. Maar goed, ik ben geen jurist, maar vindt die beneden alle peil van Quooker.
Korting op een nieuwe kraan is inderdaad wat er wordt aangeboden, maar de mate van korting die er wordt geboden is teleurstellend.
@:Lospedrosa, jij vindt het kennelijk normaal van een apparaat van +/- 1600 euro na enkele jaren stuk gaat.
Als we het over conformiteit en alle wettelijke implicaties daarvan gaan hebben: de fabrikant heeft juist geen enkele verplichtingen naar jou.quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:32 schreef Piet200 het volgende:
Volgens mij bestaat er zoiets als een economische levensduur en kan de fabrikant zich daar niet zomaar aan onttrekken door zelf 2 jaar fabrieksgarantie te geven. Maar goed, ik ben geen jurist, maar vindt die beneden alle peil van Quooker.
Het barst van de aannames in je conclusie,quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
5 jaar voor een apparaat wat kokend water maakt en welke je niet ontkalkt hebt.
Ja das vrij normaal, je had een waterontharder er voor moeten plaatsen.
Staat allemaal in de gebruiksaanwijzing die je niet gelezen hebt.
Je neemt dus aan dat ik het apparaat niet rechtstreeks bij Quooker heb gekocht.quote:Op zondag 31 oktober 2021 10:09 schreef XanderH het volgende:
[..]
Als we het over conformiteit en alle wettelijke implicaties daarvan gaan hebben: de fabrikant heeft juist geen enkele verplichtingen naar jou.
De leverancier / verkoper heeft de wettelijke verplichting een conform product te leveren.
Dus eigenlijk klop je bij de verkeerde partij aan, tenzij je het ding rechtstreeks bij Quooker hebt besteld.
Misschien handig om je OP bij te werken met alle antwoorden op de aannames die mensen doen. Komt je topic ook ten goede !quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:24 schreef Piet200 het volgende:
[..]
Je neemt dus aan dat ik het apparaat niet rechtstreeks bij Quooker heb gekocht.
Jij schrijft vanalles wat de "fabrikant" voor je zou moeten doen. Ik corrigeer je dat de "leverancier" dat zou moeten doen.quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:24 schreef Piet200 het volgende:
[..]
Je neemt dus aan dat ik het apparaat niet rechtstreeks bij Quooker heb gekocht.
Dit is wat ik bedoel. De mate van tegemoetkoming is daarbij uiteraard ook van belang.quote:Op zondag 31 oktober 2021 13:26 schreef XanderH het volgende:
Maar leg het anders bij je rechtsbijstandverzekering, die kunnen je ongetwijfeld vertellen welke partij ze moeten aanschrijven.
(Oei, doe ik nu de aanname dat er competente mensen werken daar?)
na 5 jaar vind ik het dan ook netjes dat ze je een korting geven.quote:Op zondag 31 oktober 2021 13:40 schreef Piet200 het volgende:
Dit is wat ik bedoel. De mate van tegemoetkoming is daarbij uiteraard ook van belang.
dat zou ik ook doen en dan die nieuwe wel goed onderhouden volgens de instructies.quote:Op zondag 31 oktober 2021 13:26 schreef einzeinz het volgende:
Mijn zus had dus ook zo'n Quooker kraan en die is na 2,5 jaar stuk gegaan. Garantie natuurlijk vervallen!
Zij terug naar de winkel maar die nemen hem niet terug, ook iets met 25% à 30% korting op een nieuwe, wat ze nu ook gewoon echt overweegt.
Ik zei m'n zus dat ze ook gewoon een waterkoker kan kopen als ze kokend water wil. Maar ze vind die Quooker blijkbaar veel praktischer. Ze gaat voor een nieuwe.
Maar dan vervang je toch de print a ¤250?quote:Op zondag 31 oktober 2021 13:40 schreef Piet200 het volgende:
[..]
Dit is wat ik bedoel. De mate van tegemoetkoming is daarbij uiteraard ook van belang.
[ link | afbeelding ]
dat hangt van het onderhoud af... als je netjes ontkalkt, filters schoonmaakt, etc volgens de instructies op de voorgeschreven tijd dan zou 8 jaar plausibel zijn. maar daar zit een tolerantie op. Ik vind 5 jaar ook tot de mogelijkheid behoren en een korting voor een nieuwe vind ik dan netjes.quote:Op zondag 31 oktober 2021 13:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar dan vervang je toch de print a ¤250?
En wat vind jij dat de economische levensduur van een kokendwater kraan is?
Ik vind 5 -8 jaar plausibel.
Mensen roepen gelijk consumentenrecht en bijstand tegenwoordigquote:Op zondag 31 oktober 2021 13:56 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
dat hangt van het onderhoud af... als je netjes ontkalkt, filters schoonmaakt, etc volgens de instructies op de voorgeschreven tijd dan zou 8 jaar plausibel zijn. maar daar zit een tolerantie op. Ik vind 5 jaar ook tot de mogelijkheid behoren en een korting voor een nieuwe vind ik dan netjes.
Ik zou de kraan trouwens zelf naar een lokale reparateur brengen bij je in de stad. Die kan hem zo maken waarschijnlijk.
Die opmerking over economische levensduur/ 1600EUR voor een paar jaar is een beetje gekleurd. Ja voor een gewone kraan verwacht je dat niet. Tegelijkertijd vinden we het allemaal normaal/is het geaccepteerd dat voor een telefoon/tablet/laptop oid voor soortgelijke bedragen geen levensduur van >5jaar verwacht wordt... Stukje perceptie?quote:Op zondag 31 oktober 2021 09:32 schreef Piet200 het volgende:
@:Lospedrosa, jij vindt het kennelijk normaal van een apparaat van +/- 1600 euro na enkele jaren stuk gaat.
Een telefoon/tablet/laptop oid verwacht ik het eigenlijk ook wel. Maar de ontwikkelingen van de techniek achterhalen jouw mogelijkheden in relatie tot de software. Maar een kookkraan heeft dat probleem niet. Vanaf dag 1 doet een kookkraan precies dat waar deze voor gemaakt is en dat is een hele andere situatie dan een telefoon/tablet of laptop.quote:Op maandag 1 november 2021 16:24 schreef wieksel het volgende:
[..]
Die opmerking over economische levensduur/ 1600EUR voor een paar jaar is een beetje gekleurd. Ja voor een gewone kraan verwacht je dat niet. Tegelijkertijd vinden we het allemaal normaal/is het geaccepteerd dat voor een telefoon/tablet/laptop oid voor soortgelijke bedragen geen levensduur van >5jaar verwacht wordt... Stukje perceptie?
Omdat 5 jaar wat karig is wordt er ook korting gegeven op een nieuwe kraan.quote:Op maandag 1 november 2021 16:29 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Een telefoon/tablet/laptop oid verwacht ik het eigenlijk ook wel. Maar de ontwikkelingen van de techniek achterhalen jouw mogelijkheden in relatie tot de software. Maar een kookkraan heeft dat probleem niet. Vanaf dag 1 doet een kookkraan precies dat waar deze voor gemaakt is en dat is een hele andere situatie dan een telefoon/tablet of laptop.
5 jaar vind ik ook wel erg karig voor die prijs. Ik heb er zelf ook een van 5 maanden oud, ik ga alvast aftellen.
Ik woon hier al bijna 20 jaar en heb nog nooit onderhoud gepleegd aan mijn kraan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 22:38 schreef kanovinnie het volgende:
Want repareren kan niet? Of moet je dat ding niet eens onderhouden?
Je hebt al 20 jaar een quooker?quote:Op maandag 1 november 2021 16:45 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik woon hier al bijna 20 jaar en heb nog nooit onderhoud gepleegd aan mijn kraan.
Elke kraan heeft onderhoud nodig, al is het alleen schoonmaken...quote:Op maandag 1 november 2021 16:45 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik woon hier al bijna 20 jaar en heb nog nooit onderhoud gepleegd aan mijn kraan.
Ipv een vraag stellen kun je beter gewoon vragen of we je allemaal gelijk willen geven en met je mee roepen dat quooker k*t is...quote:Op zondag 31 oktober 2021 12:22 schreef Piet200 het volgende:
[..]
Het barst van de aannames in je conclusie,
1. je gaat er vanuit dat ik geen waterontharder heb
2. je gaat er vanuit dat ik de gebruiksaanwijzing niet heb gelezen
3. je gaat er vanuit dat de kraan defect is gegaan doordat er kalkophoping is ontstaan.
Als je m'n bericht goed hebt gelezen, dan heb je gezien dat de electronica in de kraan defect is. Heeft niets te doen met kalk, waterontharden of het wel/niet lezen van een gebruiksaanwijzing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |