abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201963580
Mijn Quooker Fusion Square kraan geeft geen kokend water meer. hij is net de 5 jaar gepasseerd en ik krijg een beetje korting aangeboden bij aanschaf van een nieuwe. Quooker geeft zelf maar 2 jaar garantie op hun spullen.

De nieuw aangeboden kraan die ik kan kopen heb ik ook al op marktplaats gezien, met het bericht dat die ook geen kokend water meer geeft. De eigenaar gevraag hoe oud de kraan was en die bleek 3 jaar oud te zijn. Ik voel er weinig voor om veel geld uit te geven en na 3 jaar week met een defecte kraan te zitten. Als je het mij vraagt maakt Quooker producten van inferrieure kwaliteit.

Heeft iemand ervaring met rechtsbijstand in dergelijke situaties ?
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:38:34 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201963638
Want repareren kan niet? Of moet je dat ding niet eens onderhouden?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201964172
Mijn zus heeft er ook één, net de 2 jaar gepasseerd en kijkt tegen hetzelfde probleem aan. Het water is wel gewoon warm maar niet heet!

Ding kostte 1300 euro zei ze.
Cindy De Vuyst
pi_201964635
Pfffff rechtsbijstand. :')
Vakman pur sang
  zondag 31 oktober 2021 @ 01:37:08 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201965468
Komt vaker voor bij Quooker heb ik begrepen. Heeft vooral te maken met de elektronica vs. kalkaanslag.

Afhandeling is wat ik zo gehoord heb altijd hetzelfde. Korting als garantie verlopen is.
pi_201966258
Je kan toch het binnenwerk vervangen?
.
pi_201966625
Je kan het binnenwerk van het reservoir vervangen, dit is een onderhoudsklusje wat 1x per 5 jaar moet gebeuren.
Uiteraard hoort dat bij gewoon onderhoud van de kraan.
Het probleem zit hem volgens Quooker in de electronica van de kraan. die stuurt een signaal naar het reservoir als er watervraag is.

Volgens mij bestaat er zoiets als een economische levensduur en kan de fabrikant zich daar niet zomaar aan onttrekken door zelf 2 jaar fabrieksgarantie te geven. Maar goed, ik ben geen jurist, maar vindt die beneden alle peil van Quooker.

Korting op een nieuwe kraan is inderdaad wat er wordt aangeboden, maar de mate van korting die er wordt geboden is teleurstellend.

@Lospedrosa, jij vindt het kennelijk normaal van een apparaat van +/- 1600 euro na enkele jaren stuk gaat.
pi_201966851
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:32 schreef Piet200 het volgende:
Je kan het binnenwerk van het reservoir vervangen, dit is een onderhoudsklusje wat 1x per 5 jaar moet gebeuren.
Uiteraard hoort dat bij gewoon onderhoud van de kraan.
Het probleem zit hem volgens Quooker in de electronica van de kraan. die stuurt een signaal naar het reservoir als er watervraag is.

Volgens mij bestaat er zoiets als een economische levensduur en kan de fabrikant zich daar niet zomaar aan onttrekken door zelf 2 jaar fabrieksgarantie te geven. Maar goed, ik ben geen jurist, maar vindt die beneden alle peil van Quooker.

Korting op een nieuwe kraan is inderdaad wat er wordt aangeboden, maar de mate van korting die er wordt geboden is teleurstellend.

@:Lospedrosa, jij vindt het kennelijk normaal van een apparaat van +/- 1600 euro na enkele jaren stuk gaat.
5 jaar voor een apparaat wat kokend water maakt en welke je niet ontkalkt hebt.
Ja das vrij normaal, je had een waterontharder er voor moeten plaatsen.
Staat allemaal in de gebruiksaanwijzing die je niet gelezen hebt.
Vakman pur sang
pi_201966994
quote:
Als we het over conformiteit en alle wettelijke implicaties daarvan gaan hebben: de fabrikant heeft juist geen enkele verplichtingen naar jou.

De leverancier / verkoper heeft de wettelijke verplichting een conform product te leveren.

Dus eigenlijk klop je bij de verkeerde partij aan, tenzij je het ding rechtstreeks bij Quooker hebt besteld.
pi_201968610
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
5 jaar voor een apparaat wat kokend water maakt en welke je niet ontkalkt hebt.
Ja das vrij normaal, je had een waterontharder er voor moeten plaatsen.
Staat allemaal in de gebruiksaanwijzing die je niet gelezen hebt.
Het barst van de aannames in je conclusie,
1. je gaat er vanuit dat ik geen waterontharder heb
2. je gaat er vanuit dat ik de gebruiksaanwijzing niet heb gelezen
3. je gaat er vanuit dat de kraan defect is gegaan doordat er kalkophoping is ontstaan.

Als je m'n bericht goed hebt gelezen, dan heb je gezien dat de electronica in de kraan defect is. Heeft niets te doen met kalk, waterontharden of het wel/niet lezen van een gebruiksaanwijzing.
pi_201968632
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:09 schreef XanderH het volgende:

[..]
Als we het over conformiteit en alle wettelijke implicaties daarvan gaan hebben: de fabrikant heeft juist geen enkele verplichtingen naar jou.

De leverancier / verkoper heeft de wettelijke verplichting een conform product te leveren.

Dus eigenlijk klop je bij de verkeerde partij aan, tenzij je het ding rechtstreeks bij Quooker hebt besteld.
Je neemt dus aan dat ik het apparaat niet rechtstreeks bij Quooker heb gekocht.
pi_201968709
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:24 schreef Piet200 het volgende:

[..]
Misschien handig om je OP bij te werken met alle antwoorden op de aannames die mensen doen. Komt je topic ook ten goede !
pi_201969379
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:24 schreef Piet200 het volgende:

[..]
Jij schrijft vanalles wat de "fabrikant" voor je zou moeten doen. Ik corrigeer je dat de "leverancier" dat zou moeten doen.

Uiteraard kunnen die 2 dezelfde zijn zoals ik in de laatste alinea al schrijf. Maar meestal is dat niet zo en komen dergelijke apparaten van een keukenleverancier of witgoedleverancier.
pi_201969624
Mijn zus had dus ook zo'n Quooker kraan en die is na 2,5 jaar stuk gegaan. Garantie natuurlijk vervallen!
Zij terug naar de winkel maar die nemen hem niet terug, ook iets met 25% à 30% korting op een nieuwe, wat ze nu ook gewoon echt overweegt.

Ik zei m'n zus dat ze ook gewoon een waterkoker kan kopen als ze kokend water wil. Maar ze vind die Quooker blijkbaar veel praktischer. Ze gaat voor een nieuwe.
Cindy De Vuyst
pi_201969629
Maar leg het anders bij je rechtsbijstandverzekering, die kunnen je ongetwijfeld vertellen welke partij ze moeten aanschrijven.

(Oei, doe ik nu de aanname dat er competente mensen werken daar? :@)
pi_201969865
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:26 schreef XanderH het volgende:
Maar leg het anders bij je rechtsbijstandverzekering, die kunnen je ongetwijfeld vertellen welke partij ze moeten aanschrijven.

(Oei, doe ik nu de aanname dat er competente mensen werken daar? :@)
Dit is wat ik bedoel. De mate van tegemoetkoming is daarbij uiteraard ook van belang.

pi_201970049
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:40 schreef Piet200 het volgende:
Dit is wat ik bedoel. De mate van tegemoetkoming is daarbij uiteraard ook van belang.
na 5 jaar vind ik het dan ook netjes dat ze je een korting geven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201970075
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:26 schreef einzeinz het volgende:
Mijn zus had dus ook zo'n Quooker kraan en die is na 2,5 jaar stuk gegaan. Garantie natuurlijk vervallen!
Zij terug naar de winkel maar die nemen hem niet terug, ook iets met 25% à 30% korting op een nieuwe, wat ze nu ook gewoon echt overweegt.

Ik zei m'n zus dat ze ook gewoon een waterkoker kan kopen als ze kokend water wil. Maar ze vind die Quooker blijkbaar veel praktischer. Ze gaat voor een nieuwe.
dat zou ik ook doen en dan die nieuwe wel goed onderhouden volgens de instructies.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201970085
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:40 schreef Piet200 het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Maar dan vervang je toch de print a ¤250?
En wat vind jij dat de economische levensduur van een kokendwater kraan is?
Ik vind 5 -8 jaar plausibel.
Vakman pur sang
pi_201970107
Waarschijnlijk is het een vermogens triac of relais op de print die verslijt. Gezien de vele aan-uit schakelingen en de hoeveelheid schakelingen die een relais kan doen lijkt me dit praktisch gezien logisch.
Vakman pur sang
pi_201970116
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Maar dan vervang je toch de print a ¤250?
En wat vind jij dat de economische levensduur van een kokendwater kraan is?
Ik vind 5 -8 jaar plausibel.
dat hangt van het onderhoud af... als je netjes ontkalkt, filters schoonmaakt, etc volgens de instructies op de voorgeschreven tijd dan zou 8 jaar plausibel zijn. maar daar zit een tolerantie op. Ik vind 5 jaar ook tot de mogelijkheid behoren en een korting voor een nieuwe vind ik dan netjes.

Ik zou de kraan trouwens zelf naar een lokale reparateur brengen bij je in de stad. Die kan hem zo maken waarschijnlijk.
pi_201971356
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat hangt van het onderhoud af... als je netjes ontkalkt, filters schoonmaakt, etc volgens de instructies op de voorgeschreven tijd dan zou 8 jaar plausibel zijn. maar daar zit een tolerantie op. Ik vind 5 jaar ook tot de mogelijkheid behoren en een korting voor een nieuwe vind ik dan netjes.

Ik zou de kraan trouwens zelf naar een lokale reparateur brengen bij je in de stad. Die kan hem zo maken waarschijnlijk.
Mensen roepen gelijk consumentenrecht en bijstand tegenwoordig
Vakman pur sang
pi_201986163
quote:
@:Lospedrosa, jij vindt het kennelijk normaal van een apparaat van +/- 1600 euro na enkele jaren stuk gaat.
Die opmerking over economische levensduur/ 1600EUR voor een paar jaar is een beetje gekleurd. Ja voor een gewone kraan verwacht je dat niet. Tegelijkertijd vinden we het allemaal normaal/is het geaccepteerd dat voor een telefoon/tablet/laptop oid voor soortgelijke bedragen geen levensduur van >5jaar verwacht wordt... Stukje perceptie?
  maandag 1 november 2021 @ 16:29:24 #24
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201986239
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 16:24 schreef wieksel het volgende:

[..]
Die opmerking over economische levensduur/ 1600EUR voor een paar jaar is een beetje gekleurd. Ja voor een gewone kraan verwacht je dat niet. Tegelijkertijd vinden we het allemaal normaal/is het geaccepteerd dat voor een telefoon/tablet/laptop oid voor soortgelijke bedragen geen levensduur van >5jaar verwacht wordt... Stukje perceptie?
Een telefoon/tablet/laptop oid verwacht ik het eigenlijk ook wel. Maar de ontwikkelingen van de techniek achterhalen jouw mogelijkheden in relatie tot de software. Maar een kookkraan heeft dat probleem niet. Vanaf dag 1 doet een kookkraan precies dat waar deze voor gemaakt is en dat is een hele andere situatie dan een telefoon/tablet of laptop.

5 jaar vind ik ook wel erg karig voor die prijs. Ik heb er zelf ook een van 5 maanden oud, ik ga alvast aftellen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_201986375
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 16:29 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Een telefoon/tablet/laptop oid verwacht ik het eigenlijk ook wel. Maar de ontwikkelingen van de techniek achterhalen jouw mogelijkheden in relatie tot de software. Maar een kookkraan heeft dat probleem niet. Vanaf dag 1 doet een kookkraan precies dat waar deze voor gemaakt is en dat is een hele andere situatie dan een telefoon/tablet of laptop.

5 jaar vind ik ook wel erg karig voor die prijs. Ik heb er zelf ook een van 5 maanden oud, ik ga alvast aftellen.
Omdat 5 jaar wat karig is wordt er ook korting gegeven op een nieuwe kraan.
  maandag 1 november 2021 @ 16:45:35 #26
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_201986461
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 22:38 schreef kanovinnie het volgende:
Want repareren kan niet? Of moet je dat ding niet eens onderhouden?
Ik woon hier al bijna 20 jaar en heb nog nooit onderhoud gepleegd aan mijn kraan.
  maandag 1 november 2021 @ 16:48:47 #27
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201986494
quote:
7s.gif Op maandag 1 november 2021 16:45 schreef borbit het volgende:

[..]
Ik woon hier al bijna 20 jaar en heb nog nooit onderhoud gepleegd aan mijn kraan.
Je hebt al 20 jaar een quooker?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201987058
quote:
7s.gif Op maandag 1 november 2021 16:45 schreef borbit het volgende:

[..]
Elke kraan heeft onderhoud nodig, al is het alleen schoonmaken...
pi_201987095
Gewone close in boiler is soms zelfde verhaal, de ene brand na 5 jaar het element door of raakt lek en een uitzondering haalt wel 15 jaar. Ook puur de water kwaliteit die meespeelt.
Vakman pur sang
pi_201987392
Volgens de website van Quooker is het onderhoud verdeeld in 2 delen:

1) gemiddeld 2x per jaar het zeefje (perlator) ontkalken
2) gemiddeld eens in de vijf jaar een onderhoudsbeurt of filter vervangen.

Voor zo ver ik kan zien wordt er geen elektronica vervangen tijdens die beurt.

Wat kost een reparatie?
  maandag 1 november 2021 @ 18:59:56 #31
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_201988090
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:22 schreef Piet200 het volgende:

[..]
Het barst van de aannames in je conclusie,
1. je gaat er vanuit dat ik geen waterontharder heb
2. je gaat er vanuit dat ik de gebruiksaanwijzing niet heb gelezen
3. je gaat er vanuit dat de kraan defect is gegaan doordat er kalkophoping is ontstaan.

Als je m'n bericht goed hebt gelezen, dan heb je gezien dat de electronica in de kraan defect is. Heeft niets te doen met kalk, waterontharden of het wel/niet lezen van een gebruiksaanwijzing.
Ipv een vraag stellen kun je beter gewoon vragen of we je allemaal gelijk willen geven en met je mee roepen dat quooker k*t is...
5 jaar zonder onderhoud en met een beetje pech kalkrijk water (hier in Brabant is het op sommige plaatsen zelfs vrij extreem) tja, dan verslijt dat ding gewoon.

Hier in de familie/vrienden heeft iedereen er eigenlijk wel een quooker en
JA, die zijn niet allemaal al stuk na 3 tot 5 jaar
JA, bij sommige is het binnenwerk al eens vervangen
JA, icm een waterontharder gaat hij langer mee

Hier in huis wel een ontharder, maar juist de keukenkraan incl quooker zit daar niet op. Smaakt het water minder lekker. Vervang gewoon om de zoveel jaar wat onderdeeltjes. Dat noemen ze onderhoud.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')