abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:07:54 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201955555
Hugo moet opppassen om weer maatregelen in te voeren omdat een zwikkie bijbel vorsers het verdomd om zich te laten prikken
Ik ben helemaal ziek van die kop van Hugo

Het verbieden van feestjes en kroegen dicht is afgelopen nu
Ik ben 68 en ben er klaar mee
ik word toch niet ziek , nooit, god wil mij niet boven hebben
https://www.telegraaf.nl/(...)we-zijn-er-klaar-mee

quote:
AMSTERDAM - De herinvoering van mondkapjes op bepaalde plekken, het strikter naleven van het advies om thuis te werken, de uitbreiding van plekken waar de coronapas voor nodig is, lokale coronamaatregelen: het zit vooralsnog allemaal nog in de 'gereedschapskist' van het kabinet.

Veruit de meeste deelnemers aan De Kwestie vinden echter dat het kabinet moet oppassen met het invoeren van nieuwe maatregelen. ,,
We zijn er klaar mee."
https://twitter.com/Omroe(...)128532397953030?s=20

[ Bericht 24% gewijzigd door michaelmoore op 30-10-2021 16:13:56 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_201955563
maar het virus is nog niet klaar met die mensen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201955630
Ter verduidelijking...
Jezelf laten vaccineren en het aantal ziekenhuisopnamen hebben nagenoeg niets met elkaar te maken.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:17:50 #4
323876 michaelmoore
pi_201955657
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nou daaag mensen ga maar naar de kerk en ge ervoor bidden dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_201955672
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nou daaag mensen ga maar naar de kerk en ge ervoor bidden dan
dat gebeurt ook dagelijks, maar dat neemt niet weg dat het virus nogniet klaar is met die mensen.

het is hetzelfde als bv een oorlog. Een partij kan er helemaal mee klaar zijn, maar de andere partij niet, dus wat dan?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201955684
quote:
En nooit niet dus de mens kan beter zijn leven inrichten op de manier waarop het zo verstandig mogelijk om gaat met het virus.

En dat is niet een samenleving ingericht met maatregeltjes non stop.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:19:56 #7
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201955693
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat gebeurt ook dagelijks, maar dat neemt niet weg dat het virus nogniet klaar is met die mensen.

het is hetzelfde als bv een oorlog. Een partij kan er helemaal mee klaar zijn, maar de andere partij niet, dus wat dan?
Capituleren uiteraard :Y
pi_201955698
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
En nooit niet dus de mens kan beter zijn leven inrichten op de manier waarop het zo verstandig mogelijk om gaat met het virus.

En dat is niet een samenleving ingericht met maatregeltjes non stop.
dat laatste is jouw mening....
het zijn keuzes, of dit of dat... en de uitkomsten van die keuzes dan ook accepteren.
pi_201955702
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:19 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Capituleren uiteraard :Y
en de consequenties daarvan dan ook accepteren....

dat kan zijn:
- je wordt vermoord
- ale je familie wordt vermoord
- je wordt dood gemarteld
- je moet een andere taal leren
- er gebeurt helemaal niks
- etc.
pi_201955709
quote:

[..]

Als de oorlog is dat er tijdelijk een jaartje of 2 wat oversterfte is bij 65+ van +- 10% dan valt dat reuze mee allemaal. Die 10% had namelijk gemiddeld genomen niet heel lang te leven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201955718
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat laatste is jouw mening....
het zijn keuzes, of dit of dat... en de uitkomsten van die keuzes dan ook accepteren.
Dat was de mening van iedereen altijd tot 2020.
pi_201955734
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat was de mening van iedereen altijd tot 2020.
blijkbaar niet... anders was het niet veranderd.

De consequenties waren blijkbaar te erg, anders was er niet iets veranderd.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:22:02 #13
323876 michaelmoore
pi_201955738
quote:

[..]

Klets toch niet , joh

Het is klaar nu , niet weer opnieuw dat gedoe
pi_201955757
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Klets toch niet , joh

dat kan, echter het virus is nog niet klaar met jou.
pi_201955761
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Klets toch niet , joh

100% antistoffen straks. En nog maatregelen.
pi_201955782
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
blkijkbaar komen mensen met 100% antistoffen ook nog in het ziekenhuis, of is dat alleen in mijn gedachte?
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:24:22 #17
323876 michaelmoore
pi_201955783
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja dit gedoe houd nooit meer op en maar contracten afsluiten voor miljoenen mondkapjes
pi_201955791
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ah die mensen in het ziekenhuis waren alleen in mijn gedachte...
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames

Die 217 op de IC bedoel je dan die je in gedachte hebt? Nee die wordt gedeeld met de feitelijke situatie in dit land.
pi_201955796
een klein percentage x 18 miljoen kan nog steeds de zorg overspoelen...
pi_201955800
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames

Die 217 op de IC bedoel je dan die je in gedachte hebt? Nee die wordt gedeeld met de feitelijke situatie in dit land.
met maatregelen die op dit moment gelden... wat gebeurt er als alles weer normaal wordt zoals in 2019? stijgen deze of dalen deze? Zeg het maar, maar wel onderbouwd.
pi_201955807
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
blkijkbaar komen mensen met 100% antistoffen ook nog in het ziekenhuis, of is dat alleen in mijn gedachte?
Neuh zal zeker zo zijn. Zelfs al heeft iedereen een vorm van bescherming opgebouwd overlijden nog steeds mensen etc aan corona.

Dat is niet nieuw ofzo.
pi_201955810
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja dit gedoe houd nooi t meer op en maar contracten afsluiten voor miljoenen mondkapjes
daar kan je wel lekker veel geld mee verdienen *O*
pi_201955817
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Neuh zal zeker zo zijn. Zelfs al heeft iedereen een vorm van bescherming opgebouwd overlijden nog steeds mensen etc aan corona.

Dat is niet nieuw ofzo.
klopt en het gaat om het aantal.... 20% gevaccineerd die in het ziekenhuis liggen vind ik eigenlijk nog best schokkend veel.
pi_201955865
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
met maatregelen die op dit moment gelden... wat gebeurt er als alles weer normaal wordt zoals in 2019? stijgen deze of dalen deze? Zeg het maar, maar wel onderbouwd.
Kan het onderbouwen maar jij zult het toch niet geloven.

Dat QR samenleving doet helemaal niks behalve segregeren. De ongevaccineerde raakt wel besmet van een gevaccineerde die uit ging naar een QR gelegenheid.

Mondkapjes werken niet.

Kan wel door gaan maar gaat nergens over.

Maatregel die wel zin heeft is die 1.5 meter en het advies wat voorzichtig te zijn. Als er meer nodig is ga je snel hard in je vingers snijden.

Kroegen en restaurants geleidelijk openen dan heb je meer controle over de besmettingen.

Maar met 200 op de IC op 18 miljoen.. Ach kom... Dat moet nooit een probleem zijn.
pi_201955879
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt en het gaat om het aantal.... 20% gevaccineerd die in het ziekenhuis liggen vind ik eigenlijk nog best schokkend veel.
Wordt nog veel meer.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:40:42 #26
323876 michaelmoore
pi_201956020
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wordt nog veel meer.
mij niet want ik ben geprik en volgende week weer tegen de griep
en over drie weeken ga ik met vakantie naar Afrika voor drie maanden

en vertik het om weer met een mondkapje in de super te lopen
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:42:37 #27
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_201956044
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dikke kans dat in Afrika ook een mondkapjesplicht is
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_201956117
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik voorzie dat mijn vriendin tegen me zegt dat ik voor de veiligheid van een ander een mondkap op moet doen alsze het verplichten.

Maar nu mogen alle remmen los hoor, nu is de veiligheid van anderen irrelevant ofzo.

Knettergek deze wereld.
pi_201956153
Wat een verschrikkelijk harde maatregelen!!!!!!1

- strikter het advies tot thuiswerken naleven ... TZe HoRroR!
- uitbreiding plekken waar de coronapas geld ..... Unbelllievable, Je Mag Ook NikS MeeR!!!!1
- lokale maatregelen
- mondkapjes op bepaalde plekken .... Ik Ga Doodt!

straks gaan ze ook nog een strenge vinger tonen en heel hard 'Tssk' zeggen ... dat zijn bijna maatregelen zoals in China !!!!!1

8)7
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201956212
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:50 schreef RM-rf het volgende:

- uitbreiding plekken waar de coronapas geld ..... Unbelllievable, Je Mag Ook NikS MeeR!!!!1
- lokale maatregelen

straks gaan ze ook nog een strenge vinger tonen en heel hard 'Tssk' zeggen ... dat zijn bijna maatregelen zoals in China !!!!!1

8)7
Das leuk maar we hebben ook een QR segregatie systeem opgeworpen en hebben schijt aan artikel 1 van de grondwet.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:59:16 #31
38396 mazaru
pi_201956233
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:50 schreef RM-rf het volgende:

- lokale maatregelen

8)7
Je vergeet niezen in je elleboog :s)
pi_201956238
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Das leuk maar we hebben ook een QR segregatie systeem opgeworpen en hebben schijt aan artikel 1 van de grondwet.
Werkelijk ... en niemand heeft dat door?

Het is gewoon een keiharde DiCtAtuUr!!!!!!1

eeen dictatuur van 'dringende adviezen' die de overheid soms zelfs aangeeft 'na te gaan leven'.....
van 'met klem aanraden' en 'een beroep doen op je eigen verantwoordelijkheidsgevoel'...

Dat moetuhh we niet willen!!!!
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201956242
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O-
pi_201956244
Wie is “we”?
pi_201956252
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Jij bagatelliseert het.
pi_201956253
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:00 schreef 111210 het volgende:
Wie is “we”?
sommige mensen
pi_201956254
quote:
Wie is “we”?
Nederlandse kabinet. In opdracht van "we" Nederlanders.
pi_201956276
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jij bagatelliseert het.
:D

schandelijk als iemand net doet alsof onze regeerders, de Mark Ruttes en Hugo de Jonge NIET ziet als keiharde onderdrukkerts die enorm doortasten beleid voeren en hun wil opleggen..

maar net doet alsof de nederlandse regering vooral lafjes 'pappen-en-nathouden' beleid doen (wat overigens zeker geen positief iets is, maar veeleer een teken dat men de problemen laat 'sudderen' en eigenlijk vooral 'hoopt' dat het vanzelf over gaat, wat telkens blijkbaar niet 'vanzelf' gebeurt)
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:04:40 #39
323876 michaelmoore
pi_201956293
quote:
Wie is “we”?
we zijn de ambtenaren en de mensen die mondkapjes verkopen en de politici die graag met het Corona team op TV komen
pi_201956295
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]
:D

schandelijk als iemand net doet alsof onze regeerders, de Mark Ruttes en Hugo de Jonge NIET ziet als keiharde onderdrukkerts die enorm doortasten beleid voeren en hun wil opleggen..

maar net doet alsof de nederlandse regering vooral lafjes 'pappen-en-nathouden' beleid doen (wat overigens zeker geen positief iets is, maar veeleer een teken dat men de problemen laat 'sudderen' en eigenlijk vooral 'hoopt' dat het vanzelf over gaat, wat telkens blijkbaar niet 'vanzelf' gebeurt)
Schrijf je ook boeken?
pi_201956369
ik vind het wle goed juist. alle wappies krijgen de schuld van dat we weer aan de maatregelen moeten. dat verdienen ze. mafkezen.
pi_201956729
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:11 schreef pokkerdepok het volgende:
ik vind het wle goed juist. alle wappies krijgen de schuld van dat we weer aan de maatregelen moeten. dat verdienen ze. mafkezen.
je denkt wel erg in hokjes, maar goed dat is menseigen, kijk maar naar de geschiedenis.... zogenaamde heksen kregen ook de schuld van misoogsten en werden levend verbrand.... puur omdat ze wat anders waren dan de rest. Aids zou ook komen van homo's en werden in de jaren 80 dan ook verketterd....
pi_201956869
Klaar waarmee mag ik vragen? Dat doet er toch niet toe, er is een virus wat we onder controle moeten krijgen😡
pi_201956974
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:49 schreef Henry77 het volgende:
Klaar waarmee mag ik vragen? Dat doet er toch niet toe, er is een virus wat we onder controle moeten krijgen😡
nou ja dat hangt ervanaf. Ik zou gaan onderhandelen over de consequenties als we besluiten om er klaar mee te zijn.
pi_201957185
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
je denkt wel erg in hokjes, maar goed dat is menseigen, kijk maar naar de geschiedenis.... zogenaamde heksen kregen ook de schuld van misoogsten en werden levend verbrand.... puur omdat ze wat anders waren dan de rest. Aids zou ook komen van homo's en werden in de jaren 80 dan ook verketterd....
jij vergelijkt wappies met heksen en homos als slachtoffergroep, en IK denk in hokjes?

ze moeten zich gaan realiseren dat ze aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. sekte-achtig gedoe is het. allemaal onzin en leugens geloven en bang zijn voor dingen die er niet zijn. als iedereen lekker door blijft gaan van, oh okee, dat is je vrije keuze hoor, tuurlijk, je mag best niet medoen... dan zitten we over 10 jaar nog steeds met lockdowns. het moet stoppen.
pi_201957283
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
jij vergelijkt wappies met heksen en homos als slachtoffergroep, en IK denk in hokjes?

ze moeten zich gaan realiseren dat ze aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. sekte-achtig gedoe is het. allemaal onzin en leugens geloven en bang zijn voor dingen die er niet zijn. als iedereen lekker door blijft gaan van, oh okee, dat is je vrije keuze hoor, tuurlijk, je mag best niet medoen... dan zitten we over 10 jaar nog steeds met lockdowns. het moet stoppen.
nee ik vergelijk jouw denkwijze daarmee
pi_201957343
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee ik vergelijk jouw denkwijze daarmee
komt op hetzelfde neer. wappies zijn geen zielige slachtoffer groep. op zn best een geindoctrineerde groep mensen die in een angstpsychose zitten. op zn slechtst radicale gekken die de maatschappij willen ontwrichten.
pi_201957365
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
komt op hetzelfde neer. wappies zijn geen zielige slachtoffer groep. op zn best een geindoctrineerde groep mensen die in een angstpsychose zitten. op zn slechtst radicale gekken die de maatschappij willen ontwrichten.
nee hoor dat komt niet op hetzelfde neer. In jouw reactie vergelijk je wappies met andere groepen. In mijn reactie vergelijk ik jouw denkwijze met de ouderwetse denkwijzen van mensen in die tijd.
Dat zijn 2 verschillende dingen, omdat in jouw reactie jij jezelf er compleet buiten laat alsof jij normaal bent (dat ben je in zekere zin ook wel, want het is menseigen om dit te doen) en in mijn vergelijking neem ik jouw visie wel mee.

jouw reactie: je denkt dat ik homo's, heksen vs wappies bedoel
mijn reactie: jouw denkwijze vs denkwijze van mensen in die tijd

totaal verschillende kijk en ik vergelijk dus homo's en heksen niet met wappies :Y Het komt niet eens in de buurt van wat ik schreef. Het klinkt natuurlijk wel lekker om woorden in de mond te leggen van anderen terwijl ze er niet staan, ik snap dat wel. Ook dat is menseigen.

[ Bericht 3% gewijzigd door sjorsie1982 op 30-10-2021 16:32:04 ]
pi_201959561
quote:

[..]

Je denkt echt extreem in alle eerlijkheid.

Minder dan 1% "oversterfte" onder de 65 jaar. Gemiddelde dode is 80+.. Even grote risico's praktisch als voor de griep voor 65-.

Maar jij eet de soep zo heet dat ze aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan als ze niet vaccineren... Wow.
pi_201959578
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:32 schreef ludovico het volgende:
Maar jij eet de soep zo heet dat ze aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan als ze niet vaccineren... Wow.
ik wil deze user wel helpen met mijn bloedtransfusie als blijkt dat dit nodig is en men bloed nodig heeft van ongeprikte mensen :7
pi_201959606
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Als je zo extreem denkt ben je ook gevallen voor propaganda. Zullen we weer terug zakken naar de aarde en wat minder extreem gaan denken?

Mensen die nauwelijks risico lopen laat die lekker? Moeten zij weten toch of ze willen prikken.
pi_201960791
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee hoor dat komt niet op hetzelfde neer. In jouw reactie vergelijk je wappies met andere groepen. In mijn reactie vergelijk ik jouw denkwijze met de ouderwetse denkwijzen van mensen in die tijd.
Dat zijn 2 verschillende dingen, omdat in jouw reactie jij jezelf er compleet buiten laat alsof jij normaal bent (dat ben je in zekere zin ook wel, want het is menseigen om dit te doen) en in mijn vergelijking neem ik jouw visie wel mee.

jouw reactie: je denkt dat ik homo's, heksen vs wappies bedoel
mijn reactie: jouw denkwijze vs denkwijze van mensen in die tijd

totaal verschillende kijk en ik vergelijk dus homo's en heksen niet met wappies :Y Het komt niet eens in de buurt van wat ik schreef. Het klinkt natuurlijk wel lekker om woorden in de mond te leggen van anderen terwijl ze er niet staan, ik snap dat wel. Ook dat is menseigen.
lol kappen nou...ik wilde het laten ziten, maar als je zo gaat zeuren...
je zei dit:
je denkt wel erg in hokjes, maar goed dat is menseigen, kijk maar naar de geschiedenis.... zogenaamde heksen kregen ook de schuld van misoogsten en werden levend verbrand.... puur omdat ze wat anders waren dan de rest. Aids zou ook komen van homo's en werden in de jaren 80 dan ook verketterd....]
je zegt dus letterlijk dat homos ook verketterd werden, en heksen levend verbrand, net als nu wappies worden weggezet.
kies je woorden dan zorgvuldiger, als je er niet achter staat.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:52:54 #53
323876 michaelmoore
pi_201960808
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:49 schreef Henry77 het volgende:
Dat gaat nooit meeer gebeuren dat weet jij ook wel

Het identificeren bij iedere openbare gelegenheid is de kans voor de overheid

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nou ja dat hangt ervanaf. Ik zou gaan onderhandelen over de consequenties als we besluiten om er klaar mee te zijn.
juist

Iedere religieuze christen wappie , die blijft in de kerk en wij hebben onze vrijheid terug

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:35 schreef ludovico het volgende:

Mensen die nauwelijks risico lopen laat die lekker? Moeten zij weten toch of ze willen prikken.
Ik ben 68 en ben twee keer ingeeint en volgende week weer voor de griep ,
ik verkies nu voor mij vrijheid en om volgende maand met vakantie te gaan , OK?/

[ Bericht 20% gewijzigd door michaelmoore op 31-10-2021 23:36:26 ]
pi_201960891
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je denkt echt extreem in alle eerlijkheid.

Minder dan 1% "oversterfte" onder de 65 jaar. Gemiddelde dode is 80+.. Even grote risico's praktisch als voor de griep voor 65-.

dus je schermt met cijfers in een tijd van extreme maatregelen en lockdowns, om te laten zien dat het dus niet zo erg is? dit zijn cijfers terwijl we het zo veel mogelijk onder controle proberen te houden. al je alles los laat, zijn die cijfers dus vele malen erger.
precies het soort achterlijk gekloot met cijfertjes wat ik bedoel. mensen denken niet na, roepen maar wat, want het klinkt goed.

jij realiseert je dus nog steeds niet dat we met iets gevaarlijks te maken hebben.
pi_201960927
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je zo extreem denkt ben je ook gevallen voor propaganda. Zullen we weer terug zakken naar de aarde en wat minder extreem gaan denken?

niet dus. hun onzin accepteren is extreem. ik wil mn leven terug, en anti vaccers werken dat bewust tegen.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 20:05:17 #56
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201960983
Mensen die de maatregelen allemaal persoonlijk aantrekken en vervolgens dingen zeggen als: 'Als Hugo met nog meer maatregelen komt dan, ...' zijn, naar mijn mening, niet helemaal goed snik.

Lijkt mij dat diezelfde mensen vroeger bij een theater de schurk uit het toneelstuk gingen opwachten om hem in elkaar te slaan.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201961098
edit
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201962955
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

eeen dictatuur van 'dringende adviezen' die de overheid soms zelfs aangeeft 'na te gaan leven'.....
van 'met klem aanraden' en 'een beroep doen op je eigen verantwoordelijkheidsgevoel'...

Dat moetuhh we niet willen!!!!
QR-code is geen advies, maar wel leuk geprobeerd.
quote:

[..]

Ja, tuurlijk joh, ongevaccineerde zitten allemaal in sektes, en hangen allemaal Willem Engel aan.. En gevaccineerde trekken zich zeker elke avond af boven poster van Hugo?
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_201962995
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 20:00 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
niet dus. hun onzin accepteren is extreem. ik wil mn leven terug, en anti vaccers werken dat bewust tegen.
Klopt man, zitten allemaal in het complot!!
pi_201963288
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 22:02 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
QR-code is geen advies, maar wel leuk geprobeerd.
[..]
Ja, tuurlijk joh, ongevaccineerde zitten allemaal in sektes, en hangen allemaal Willem Engel aan.. En gevaccineerde trekken zich zeker elke avond af boven poster van Hugo?
vertel, wat zijn jouw motivaties dan om niet te vaccineren?
pi_201965221
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 19:58 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dus je schermt met cijfers in een tijd van extreme maatregelen en lockdowns, om te laten zien dat het dus niet zo erg is? dit zijn cijfers terwijl we het zo veel mogelijk onder controle proberen te houden. al je alles los laat, zijn die cijfers dus vele malen erger.
precies het soort achterlijk gekloot met cijfertjes wat ik bedoel. mensen denken niet na, roepen maar wat, want het klinkt goed.

jij realiseert je dus nog steeds niet dat we met iets gevaarlijks te maken hebben.
Je weet dat meer mensen cov opliepen dan we normaliter griep besmettingen hebben?

Het is allemaal drukjes vanwege dat feit maar dat maakt het geen gevaarlijk virus. Na de initiële besmetting is het virus helemaal ongevaarlijk ivm afweersysteem dat het herkent.
Vaccinatie werkt ook. 90+% heeft al antistoffen verworven. Voor hen is dit virus botweg niet bijzonder.
pi_201965231
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 20:00 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Ik met mijn 1/10.000 kans op IC opname bij besmetting werk het allemaal tegen...

En dan nog. Wat wil je. Mensen forceren een middel ingespoten te krijgen? Dat moet niet kunnen voor iets wat nauwelijks dodelijker is dan de griep.
pi_201965339
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 00:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je weet dat meer mensen cov opliepen dan we normaliter griep besmettingen hebben?

Het is allemaal drukjes vanwege dat feit maar dat maakt het geen gevaarlijk virus. Na de initiële besmetting is het virus helemaal ongevaarlijk ivm afweersysteem dat het herkent.
Vaccinatie werkt ook. 90+% heeft al antistoffen verworven. Voor hen is dit virus botweg niet bijzonder.
griep was vrijwel weg door de maatregelen. covid niet. dat alleen al laat zien hoeveel erger het is.

en dit virus muteert snel. we weten niet wat ons nog te wachten staat. alle reden om het niet te laten gaan.
pi_201965353
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 00:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik met mijn 1/10.000 kans op IC opname bij besmetting werk het allemaal tegen...

En dan nog. Wat wil je. Mensen forceren een middel ingespoten te krijgen? Dat moet niet kunnen voor iets wat nauwelijks dodelijker is dan de griep.
niet forceren, mensen moeten zelf gaan snappen dat het nodig is. dan zijn we als groep preventief beschermd en krijgen we geen grote maatregelen meer. t is niet zo ingewikkeld.
pi_201965454
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
griep was vrijwel weg door de maatregelen. covid niet. dat alleen al laat zien hoeveel erger het is.

en dit virus muteert snel. we weten niet wat ons nog te wachten staat. alle reden om het niet te laten gaan.
Nee.

Met zo een waardensprectrum komen we er nooit vanaf. Weet niet of je dat zo graag wilt.
pi_201965462
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
niet forceren, mensen moeten zelf gaan snappen dat het nodig is. dan zijn we als groep preventief beschermd en krijgen we geen grote maatregelen meer. t is niet zo ingewikkeld.
Het respect is weg om mensen hun eigen eventueel domme keuze te laten maken.

En dat over iets wat over hun lichaam gaat. Dat gaat me echt veel te ver.
pi_201965701
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee.

Met zo een waardensprectrum komen we er nooit vanaf. Weet niet of je dat zo graag wilt.
de waarde van zelfbeschikking, bedoel je?
pi_201965704
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het respect is weg om mensen hun eigen eventueel domme keuze te laten maken.

En dat over iets wat over hun lichaam gaat. Dat gaat me echt veel te ver.
dat prikje zetten wordt niet verplicht, hoor. maar dat mensen er de consequenties van moeten dragen, dat gaat wel komen, steeds meer. je kiest ervoor, eigen schuld.
is ook niks nieuws he. we hadden altijd al een bible belt die weigert. waar dus nog regelmatig ziekten uitbreken.

misschien is baudet zn idee van een wappie-groningen nog niet zo gek. dan kan je gewoon het hek dichtgooien als er een pandemie heerst daar.
pi_201965750
quote:

neemt niet weg dat het virus nogniet klaar is met die mensen.

Mensen zijn de hosts van het virus, het muteert in mensen, er ontstaan nieuwe varianten in mensen, het wordt verspreidt door mensen.

Het virus zelf is op geen enkele manier in staat zichzelf te verspreiden, wij zijn de hostdieren en zullen dat bijven, we besmetten zelfs onze katten en honden, en andere huisdieren. We besmetten zelfs wilde dieren.

De hele uitdrukking dat het virus nog niet klaar is met ons is bizar, wij zijn zelf de dragers en verspreiders.
pi_201965763
Leer jezelf te vermaken. Je hebt geen grote groepen mensen nodig om je leven leuk te maken.
pi_201965765
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 00:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

En wie garandeert jou dat jij niet die 1 kans bent? :P
pi_201966056
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 06:11 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
En wie garandeert jou dat jij niet die 1 kans bent? :P
Niks, maar jij gaat ook niet met een helm over straat. Leef gewoon je leven.
pi_201966062
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 03:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dat prikje zetten wordt niet verplicht, hoor. maar dat mensen er de consequenties van moeten dragen, dat gaat wel komen, steeds meer. je kiest ervoor, eigen schuld.
is ook niks nieuws he. we hadden altijd al een bible belt die weigert. waar dus nog regelmatig ziekten uitbreken.

misschien is baudet zn idee van een wappie-groningen nog niet zo gek. dan kan je gewoon het hek dichtgooien als er een pandemie heerst daar.
De consequenties worden effe verzonnen en opgedrongen.

Onrechtmatige daad noemen we dat. Chantage.
pi_201966104
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jij doet in de auto ook nooit je gordel aan?
  zondag 31 oktober 2021 @ 08:28:51 #75
65846 Bocaj
47th President.
pi_201966177
Gevaccineerden zijn een worst voorgehouden!

Er zou vrijheid komen na vaccinatie... komt dus niet met herinvoering mondkapjes, 1.5m afstandhouden, weer thuiswerken en wat al niet meer...

Ik zou boos zijn inderdaad! KLAAR ERMEE! :Y :Y :Y

Maar gelukkig ben ik niet gevaccineerd en dus helemaal niet boos! :')
pi_201966215
Positief denken: dit jaar weer geen "Zwarte Piet is racisme" discussie. *O*
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_201966367
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Met of zonder vaccinatie, ik leef ook gewoon mijn leven. Maar mét vaccinatie wil ik voorkomen dat behandelingen van andere zieke mensen achter lopen en dat zorgpersoneel overbelast worden.
pi_201966404
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:28 schreef Bocaj het volgende:
Gevaccineerden zijn een worst voorgehouden!

Er zou vrijheid komen na vaccinatie... komt dus niet met herinvoering mondkapjes, 1.5m afstandhouden, weer thuiswerken en wat al niet meer...

Ik zou boos zijn inderdaad! KLAAR ERMEE! :Y :Y :Y

Maar gelukkig ben ik niet gevaccineerd en dus helemaal niet boos! :')
ik ben gevaccineerd en helemaal niet boos. heb dit al ver van te voren zien aankomen, hoopte uiteraard wel dat het anders zou zijn
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:01:00 #79
323876 michaelmoore
pi_201966900
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:15 schreef hoechst het volgende:
Ter verduidelijking...
Jezelf laten vaccineren en het aantal ziekenhuisopnamen hebben nagenoeg niets met elkaar te maken.
klopt

50 % van de IC ers zijn bijbeelvorsers , als ze ziek worden dan mag de geneeskunde wel helpen

Het is gewoon god uitdagen volgens mij
pi_201967551
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:59 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Met of zonder vaccinatie, ik leef ook gewoon mijn leven. Maar mét vaccinatie wil ik voorkomen dat behandelingen van andere zieke mensen achter lopen en dat zorgpersoneel overbelast worden.
Maar nu blijkt dat verspreiding niet wordt verholpen en je dus alleen gevaccineerd wordt om je eigen ziekteverloop te remmen, waarom zou je dan kiezen voor vaccinatie als je bv al ziek bent geweest?

Herinfectie is lang niet zo algemeen als infectie na vaccinatie. 90 onderzoeken dan immuniteit tot meer dan 16 maanden beschermt en het vaccin 2-6 mnd. Waarom dan maar een bescherming van 6 mnd na infectie en voor nu nog oneindig na vaccinatie?
pi_201967586
Als we nu even een paar weken doorzetten dan komen er betere tijden aan! Houd je vooral aan de basismaatregelen want alleen samen kunnen we Covid aan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201967610
quote:
Alleen samen krijgen we de politiek er onder.
pi_201968565
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:04 schreef ijs. het volgende:
Als we nu even een paar weken doorzetten dan komen er betere tijden aan! Houd je vooral aan de basismaatregelen want alleen samen kunnen we Covid aan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Straks ik het weer kerst vieren met de gordijnen dicht omdat je 1 persoon te veel op bezoek hebt. En om 21.00 thuis zijn want dan gaat de avondklok in. En weer vingerwijzen naar degenen die (gevaccineerd) op vakantie gaan. Of zo "aso" zijn om toch op kantoor te werken.

En mag je je kinderen bij de voetbaltraining en wedstrijden weer bij het hek afzetten en snel wegwezen. Ik weet nog toen wij met een groepje ouders op de parkeerplaats stonden te praten tijdens de voetbal, iemand blijkbaar de BOA's had gebeld en we verplicht in onze auto's moesten gaan zitten.

Als deze regels allemaal weer terugkomen breekt echt de pleuris uit. Ook onder gevaccineerden.
pi_201968646
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
De consequenties worden effe verzonnen en opgedrongen.

Onrechtmatige daad noemen we dat. Chantage.
de gevolgen van je principes.
pi_201968661
In New York vaccinatieplicht voor o.a. brandweer, anders ontslag (dit waren toch de helden van de stad na 9/11?)
2000 brandweerlieden zitten nu thuis want willen niet. Moet dat hier ook maar gebeuren?

PS ik ben gevaccineerd maar dit gaat veel te ver.

https://www.telegraaf.nl/(...)ht-26-kazernes-dicht
pi_201968710
quote:
5s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:00 schreef _I het volgende:

[..]
Maar nu blijkt dat verspreiding niet wordt verholpen en je dus alleen gevaccineerd wordt om je eigen ziekteverloop te remmen, waarom zou je dan kiezen voor vaccinatie als je bv al ziek bent geweest?

Herinfectie is lang niet zo algemeen als infectie na vaccinatie. 90 onderzoeken dan immuniteit tot meer dan 16 maanden beschermt en het vaccin 2-6 mnd. Waarom dan maar een bescherming van 6 mnd na infectie en voor nu nog oneindig na vaccinatie?
als gevaccineerde heb je bijna 50% minder kans op besmetting. je eerste punt is dus niet waar.

de rest ook niet vrees ik. een vaccin is gewoon een onschadelijke besmetting.
pi_201968755
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:27 schreef Nikkie321 het volgende:
In New York vaccinatieplicht voor o.a. brandweer, anders ontslag (dit waren toch de helden van de stad na 9/11?)
2000 brandweerlieden zitten nu thuis want willen niet. Moet dat hier ook maar gebeuren?

het is een protest, ze legen het werk neer.
fijne brandweermensen, dreigen hun werk niet te doen en dat is dan de schuld van de burgemeester, zeggen ze.
pi_201969093
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Jij doet in de auto ook nooit je gordel aan?
Kost me niks die gordel om doen.
pi_201969109
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:59 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Als je geen risicogroep bent is het allemaal leuk dat je dat voor jezelf verzint maar heeft het weinig met de realiteit te maken.
pi_201969111
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:31 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
als gevaccineerde heb je bijna 50% minder kans op besmetting. je eerste punt is dus niet waar.

de rest ook niet vrees ik. een vaccin is gewoon een onschadelijke besmetting.
een half jaar geleden was een vaccin nog ter voorkoming van besmetting.
Plaats hier uw advertentie
pi_201969144
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:17 schreef Nikkie321 het volgende:

[..]
Straks ik het weer kerst vieren met de gordijnen dicht omdat je 1 persoon te veel op bezoek hebt. En om 21.00 thuis zijn want dan gaat de avondklok in. En weer vingerwijzen naar degenen die (gevaccineerd) op vakantie gaan. Of zo "aso" zijn om toch op kantoor te werken.

En mag je je kinderen bij de voetbaltraining en wedstrijden weer bij het hek afzetten en snel wegwezen. Ik weet nog toen wij met een groepje ouders op de parkeerplaats stonden te praten tijdens de voetbal, iemand blijkbaar de BOA's had gebeld en we verplicht in onze auto's moesten gaan zitten.

Als deze regels allemaal weer terugkomen breekt echt de pleuris uit. Ook onder gevaccineerden.
Ach over een paar jaar weten we niet beter dan is dit standaard in de winter.
pi_201969151
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
de gevolgen van je principes.
Alsof mijn principes de aanleiding zijn en niet bewust beleid... Nee dit is opgelegde discriminatie.
pi_201969234
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:02 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
in het begin beschermde het dan ook 95%. nieuwe mutaties nog maar 45-50%.
pi_201969253
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:27 schreef Nikkie321 het volgende:

Laat de stad maar affikken zouden ze moeten zeggen. Het is iedere keer weer de goedheid van mensen misbruiken om extreme maatregelen te kunnen doordrukken.
pi_201969299
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Alsof mijn principes de aanleiding zijn en niet bewust beleid... Nee dit is opgelegde discriminatie.
beetje slachtoffer gedoe...je bent een groter risico voor verspreiding, voor anderen en jezelf. toch eis je dat je geen enkele beperking krijgt opgelegd. terwijl je zelf zou moeten kunnen bedenken dat als je een groter risico bent, je misschien wat afstand moet houden.
pi_201969363
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:35 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
het is een protest, ze legen het werk neer.
fijne brandweermensen, dreigen hun werk niet te doen en dat is dan de schuld van de burgemeester, zeggen ze.
Terecht. Geen plaats voor fascisme ende totalitaire ongrondwettelijke regels.
pi_201969399
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:11 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
beetje slachtoffer gedoe...je bent een groter risico voor verspreiding, voor anderen en jezelf. toch eis je dat je geen enkele beperking krijgt opgelegd. terwijl je zelf zou moeten kunnen bedenken dat als je een groter risico bent, je misschien wat afstand moet houden.
Ik ben gezond. Het risico van gezonde mensen om een ander te besmetten is tamelijk nihil. Praat over groter risico... Waar heb je het over man. Groter risico.

En serieus, weet jij wat het risico is van een gezond persoon met of zonder vaccinatie om een ongevaccineerd persoon in een risicogroep te besmetten? Nee.
pi_201969408
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je geen risicogroep bent is het allemaal leuk dat je dat voor jezelf verzint maar heeft het weinig met de realiteit te maken.
Maak dat jezelf maar wijs. Wel zo makkelijk.
pi_201969425
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:17 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Maak dat jezelf maar wijs.
Kan je me nog ff vertellen hoeveel 30- op de IC is geweest zonder onderliggend lijden of andere health issues zoals hoog BMI oid.

Die 1/10.000 risk hou toch op.
En als je het al gehad hebt ben je beter beschermd dan een gevaccineerde maar de serologische test is niet okay. Ofzo.
pi_201969575
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kan je me nog ff vertellen hoeveel 30- op de IC is geweest zonder onderliggend lijden of andere health issues zoals hoog BMI oid.

Die 1/10.000 risk hou toch op.
En als je het al gehad hebt ben je beter beschermd dan een gevaccineerde maar de serologische test is niet okay. Ofzo.
Waarom zou ik de moeite nemen om voor mensen zoals jou die informatie te typen als je diezelfde info uit de betrouwbare bronnen die je overal kunt lezen en horen, niet eens gelooft omdat je denkt dat je het beter weet?
Zal je het dan van mij aannemen?
pi_201969632
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:24 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Waarom zou ik de moeite nemen om voor mensen zoals jou die informatie te typen als je diezelfde info uit de betrouwbare bronnen die je overal kunt lezen en horen, niet eens gelooft omdat je denkt dat je het beter weet?
Zal je het dan van mij aannemen?
Als je dingen gaat verzinnen en mij gaat labelen zijn we inderdaad klaar met de discussie. Houdoe.
pi_201969678
pi_201969694
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je dingen gaat verzinnen en mij gaat labelen zijn we inderdaad klaar met de discussie. Houdoe.
Maak het jezelf maar wijs dat het verzonnen is. Maakt het makkelijker om jezelf te geloven.
pi_201970964
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik ben gezond. Het risico van gezonde mensen om een ander te besmetten is tamelijk nihil. Praat over groter risico... Waar heb je het over man. Groter risico.

En serieus, weet jij wat het risico is van een gezond persoon met of zonder vaccinatie om een ongevaccineerd persoon in een risicogroep te besmetten? Nee.
je kan elk moment besmet raken en dagenlang anderen besmetten zonder het zelf door te hebben.
en ja, groter risico. 50% meer.
maar erger wat mij betreft, dat je een van de weinige dingen die we kunnen doent naast beperkingen, ook niet wil. dan wil je dus niets, en waarom praat je dan nog eigenlijk. mensen die zo'n virus gewoon willen laten gaan en niks doen, die kan je tcoh niet echt serieus nemen, sorrie. tenzij je wat beters hebt.
pi_201970989
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:15 schreef ludovico het volgende:

[..]
Terecht. Geen plaats voor fascisme ende totalitaire ongrondwettelijke regels.
oei, fascisme, je moet tijdelijk wat van je vrijheid neerleggen om een pandemie te bestrijden.. t is net hitler
pi_201971237
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 14:58 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
je kan elk moment besmet raken en dagenlang anderen besmetten zonder het zelf door te hebben.
en ja, groter risico. 50% meer.
maar erger wat mij betreft, dat je een van de weinige dingen die we kunnen doent naast beperkingen, ook niet wil. dan wil je dus niets, en waarom praat je dan nog eigenlijk. mensen die zo'n virus gewoon willen laten gaan en niks doen, die kan je tcoh niet echt serieus nemen, sorrie. tenzij je wat beters hebt.
50% meer dan nihil is nog steeds nihil.

Dan wil je niks? Je praat verdomme over mijn lichaam(!) daar heeft niemand mag ik hopen wat over te zeggen behalve ik. Tenzij ik de beslissing niet zelf kan maken.

Kijk naar mijn mening respecteer jij zelfbeschikking over je eigen lichaam gewoon te weinig. Mensen forceren "want goed voor de commune" man dit is geen Stalins Russia.
pi_201971255
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 15:00 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
oei, fascisme, je moet tijdelijk wat van je vrijheid neerleggen om een pandemie te bestrijden.. t is net hitler
Je ziet maar twee kleuren. Zwart en wit.
pi_201971589
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 15:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
50% meer dan nihil is nog steeds nihil.

Dan wil je niks? Je praat verdomme over mijn lichaam(!) daar heeft niemand mag ik hopen wat over te zeggen behalve ik. Tenzij ik de beslissing niet zelf kan maken.

Kijk naar mijn mening respecteer jij zelfbeschikking over je eigen lichaam gewoon te weinig. Mensen forceren "want goed voor de commune" man dit is geen Stalins Russia.
okee, stalin ook nog..
vermoeiend.

je hebt twee keuzes: of je doet t wel gewoon, en dan help je mee deze ellende te beendigen. of je doet het niet, en dan moet je je terughoudender opstellen naar anderen. maar daar ben je het vast ook niet mee eens. want alles is fascistisch, of niet..
  zondag 31 oktober 2021 @ 15:49:04 #109
3542 Gia
User under construction
pi_201971659
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 15:00 schreef pokkerdepok het volgende:

Maatregelen die werken, zoals de anderhalve meter, prima.
Maar de coronapas helpt niet tegen de besmettingen. Die is alleen ingevoerd om ongevaccineerden te treiteren, zodat ze zich 'dan maar laten vaccineren'.
pi_201971663
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 15:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je ziet maar twee kleuren. Zwart en wit.
ik zie het gewoon zoals het is, en schiet niet in een angstpsychose over dictaturen en fascisme als we met zn allen met een virus moeten dealen.
pi_201971691
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 15:49 schreef Gia het volgende:

[..]
Maatregelen die werken, zoals de anderhalve meter, prima.
Maar de coronapas helpt niet tegen de besmettingen. Die is alleen ingevoerd om ongevaccineerden te treiteren, zodat ze zich 'dan maar laten vaccineren'.
als dat al zo is, dan gaat het om de grote groep mensen die niks tegen vaccinaties heeft maar het toch niet doet.
niemand denkt dat je wappies zo gaat overtuigen, hoor..
pi_201971735
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 15:49 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik zie het gewoon zoals het is, en schiet niet in een angstpsychose over dictaturen en fascisme als we met zn allen met een virus moeten dealen.
200-250 mensen op de IC's. Is er iets aan de hand wat de ziekenhuizen niet aan kunnen? Dat ligt aan ongevaccineerden met deze state? Werkelijk?
  zondag 31 oktober 2021 @ 15:58:36 #113
3542 Gia
User under construction
pi_201971808
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 15:50 schreef pokkerdepok het volgende:

als dat al zo is, dan gaat het om de grote groep mensen die niks tegen vaccinaties heeft maar het toch niet doet.
niemand denkt dat je wappies zo gaat overtuigen, hoor..
Ik hoor het in mijn eigen omgeving toch echt wel, opmerkingen als: "Dan moet hij zich maar laten vaccineren!", over iemand die beroepsmatig een horeca gelegenheid moet betreden en hierin zoveel mogelijk wordt tegen gewerkt.

En geen vaccinatie willen, maakt je nog niet per definitie een wappie.
Wappies zijn degenen die denken dat er, bijvoorbeeld, chips worden ingespoten, of je dna verandert.
pi_201971913
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 15:45 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
okee, stalin ook nog..
vermoeiend.

je hebt twee keuzes: of je doet t wel gewoon, en dan help je mee deze ellende te beendigen. of je doet het niet, en dan moet je je terughoudender opstellen naar anderen. maar daar ben je het vast ook niet mee eens. want alles is fascistisch, of niet..
Vermoeiend?

Jouw praat is extreem, en je heft je op over Stalin? Man... Ga nou even reflecteren zeg.

Als ik mezelf prik heeft dat niet of nauwelijks effect op het totaal. Geldt overigens voor bijna iedereen onder de 65 in normale gezondheid.

En de groep die wel risico loopt, zorgt evt voor drukkere IC's. Maar lichamelijke integriteit en discriminatie zijn principes die zwaar wegen. Dat de das omdoen terwijl er niet eens sprake is van een crisis situatie is niet te bevatten.

Deze aantallen op de IC's zijn er letterlijk altijd in welk griep seizoen dan ook.

Oversterfte onder de 65 was in 2020 overigens +- 0% terwijl +-15% van die groep het virus had opgelopen. Een factor 3 tov gemiddeld griep seizoen.

Gezonde jonge mensen hebben een nihile kans op ernstige ziekte waarbij ze in het ziekenhuis belanden. In de orde van griep besmetting. Laat het ze lekker zelf uitzoeken zeg.

Als vaccineren goed zou werken tegen anderen besmetten zouden we met deze 90% aan antistoffen overigens wel groepsimmuniteit hebben. Die besmettelijkheid en vaccineren zijn een grote grap.
pi_201971915
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 15:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
200-250 mensen op de IC's. Is er iets aan de hand wat de ziekenhuizen niet aan kunnen? Dat ligt aan ongevaccineerden met deze state? Werkelijk?
18 nieuwe per dag, op het moment.
en ik wil niet terug naar veel erger.
pi_201971960
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik hoor het in mijn eigen omgeving toch echt wel, opmerkingen als: "Dan moet hij zich maar laten vaccineren!", over iemand die beroepsmatig een horeca gelegenheid moet betreden en hierin zoveel mogelijk wordt tegen gewerkt.

Wappies zijn degenen die denken dat er, bijvoorbeeld, chips worden ingespoten, of je dna verandert.
Ik wil gewoon, in de situatie dat iedereen zichzelf allang heeft kunnen beschermen, groepsimmuniteit niet bestaat... En op de besmettelijkheid marginaal effect bestaat.... Zelf beslissen wat ik met mijn lijf doe en zelf beslissen of ik het nodig vind allemaal.

Dit zijn aantallen die ruimschoots handelbaar moeten zijn, ik ben geen risicogroep, mij vaccineren doet helemaal niks voor het collectief.

En individuele rechten inperken voor het collectief is maar eng. Wie moet over mijn lijf beslissen? Mark Rutte? Serieus?

Mag toch hopen dat men discriminatie en lichamelijke integriteit meer gaan waarderen want het is echt absurd.
pi_201971966
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 15:58 schreef Gia het volgende:

[..]

wat voor andere redenen dan?
pi_201972015
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Dat zijn jouw eigen verzonnen angsthersenspinsels die jou in je greep houden.

Niemand wilt terug naar veel erger maar als je niet eens probeert terug naar normaal te gaan dan ga je het nooit krijgen ook.

Ieder griep seizoen stroomden IC's over. Daar is onze zorg op afgestemd note bene.

Als die aantallen niet omhoog mogen zitten we altijd met maatregelen en doen we nooit meer normaal.

Die angst zoveel macht geven is ongezond.
  zondag 31 oktober 2021 @ 16:11:05 #119
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201972019
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Dan zal ik je maar uit de droom helpen, ook met 0 Ongevaccineerden en 100% besmette 3dubbel geboosterden sukkels zal jou "veel erger" gewoon blijven.. intussen zijn de gevaccineerde de gevaarlijke groep die zogenaamd veilig het virus happy in de ronde strooien
pi_201972047
Het virus is nog lang niet klaar, 8200+ besmettingen.
pi_201972060
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Vermoeiend?

Jouw praat is extreem, en je heft je op over Stalin? Man... Ga nou even reflecteren zeg.

Als ik mezelf prik heeft dat niet of nauwelijks effect op het totaal. Geldt overigens voor bijna iedereen onder de 65 in normale gezondheid.

En de groep die wel risico loopt, zorgt evt voor drukkere IC's. Maar lichamelijke integriteit en discriminatie zijn principes die zwaar wegen. Dat de das omdoen terwijl er niet eens sprake is van een crisis situatie is niet te bevatten.

Deze aantallen op de IC's zijn er letterlijk altijd in welk griep seizoen dan ook.

Oversterfte onder de 65 was in 2020 overigens +- 0% terwijl +-15% van die groep het virus had opgelopen. Een factor 3 tov gemiddeld griep seizoen.

Gezonde jonge mensen hebben een nihile kans op ernstige ziekte waarbij ze in het ziekenhuis belanden. In de orde van griep besmetting. Laat het ze lekker zelf uitzoeken zeg.

Als vaccineren goed zou werken tegen anderen besmetten zouden we met deze 90% aan antistoffen overigens wel groepsimmuniteit hebben. Die besmettelijkheid en vaccineren zijn een grote grap.
jij hebt echt geen enkele visie hierop. is je argument nou echt; ik heb geen last, dus bekijk het maar? ga jij niet oud en zwak worden? weet jij de lange termijn gevolgen van covid, of waarin dit virus zich kan gaan muteren?
en je vergelijking is er een van een jaar met extreme anti virus maatregelen. en dat ga je dan gebruiken om te bewijzen dat het vuirus niet zoveel voorstelde? hilarisch. het enige wat het bewijst, is dat we veel erger hebben voorkomen met maatregelen waar jij waarschijnlijk tegen was.

50% minder besmettingskans is absoluut niet niks.
pi_201972086
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat zijn jouw eigen verzonnen angsthersenspinsels die jou in je greep houden.

Niemand wilt terug naar veel erger maar als je niet eens probeert terug naar normaal te gaan dan ga je het nooit krijgen ook.

Ieder griep seizoen stroomden IC's over. Daar is onze zorg op afgestemd note bene.

Als die aantallen niet omhoog mogen zitten we altijd met maatregelen en doen we nooit meer normaal.

Die angst zoveel macht geven is ongezond.
jij ben de angshaas. ik wil gewoon iets doen tegen een realistisch probleem. voor jou wordt het gelijk fascisme en stalin, wie is er dan bang?
pi_201972132
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:11 schreef 5thencounter het volgende:

[..]
Dan zal ik je maar uit de droom helpen, ook met 0 Ongevaccineerden en 100% besmette 3dubbel geboosterden sukkels zal jou "veel erger" gewoon blijven.. intussen zijn de gevaccineerde de gevaarlijke groep die zogenaamd veilig het virus happy in de ronde strooien
vaccineren helpt een hoop, simple fact. en ik heb weinig interesse in jouw 'niks gaat helpen dus laat maar gaan' instelling. je zet jezelf buiten spel als je zo lult.
pi_201972162
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
jij hebt echt geen enkele visie hierop. is je argument nou echt; ik heb geen last, dus bekijk het maar? ga jij niet oud en zwak worden? weet jij de lange termijn gevolgen van covid, of waarin dit virus zich kan gaan muteren?
en je vergelijking is er een van een jaar met extreme anti virus maatregelen. en dat ga je dan gebruiken om te bewijzen dat het vuirus niet zoveel voorstelde? hilarisch. het enige wat het bewijst, is dat we veel erger hebben voorkomen met maatregelen waar jij waarschijnlijk tegen was.

50% minder besmettingskans is absoluut niet niks.
Als ik oud en zwak zou zijn zou ik het vaccin nemen. De eerste 2x. Uit vrije wil.

Long term effects.. Ach, de mens leeft al eeuwen met verkoudheid virussen.

Maatregelen zijn niet allemaal even effectief he... Maar enkelen wel enorm ingrijpend.

Ingrijpend betekent NIET (!!) effectief.

En ik heb het over de risico's per besmetting, wil je zeggen dat een vertraagde transmissie effect heeft op wat er gebeurt als iemand besmet raakt? Heel misschien hoor met die Viral load een beetje.. Maar je gaat dan wel erg ver.

Nihil * 2 = nihil, sorry hoor.

En ALS dat de werkelijke cijfers zijn zijn de besmettingen waarschijnlijk ook meer gecentreerd bij ongevaccineerden - waar aanwijzingen voor zijn - dat houdt in dat die antistoffen snel stijgen van 90-95% naar 100%.

Ga na deze winter periode de ongevaccineerden nog maar de schuld geven.
pi_201972199
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
jij ben de angshaas. ik wil gewoon iets doen tegen een realistisch probleem. voor jou wordt het gelijk fascisme en stalin, wie is er dan bang?
"gewoon iets doen"

Mensen dwingen een middel te injecteren in hun lijf en anders straf, voor iets op valse voorwendselen dat het zin heeft voor de commune maar in werkelijkheid alleen nut heeft voor het individu.

Dat is niet gewoon iets willen doen dat is grijpen naar extreme maatregelen en individuele rechten anaal penetreren zonder glijmiddelen door Bubba himself.
  zondag 31 oktober 2021 @ 16:24:55 #126
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201972231
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
vaccineren helpt een hoop, simple fact. en ik heb weinig interesse in jouw 'niks gaat helpen dus laat maar gaan' instelling. je zet jezelf buiten spel als je zo lult.
Dat zeg ik niet, ik zeg wel dat straks alle gevaccineerde de gevaarlijke groep gaan worden.. omdat die gewoon even grote smetbakken zijn.. alleen die groep waant zich "veilig" dus neemt veel meer risico op verspreiding..

Maar blijf gewoon roepen , kan geen kwaad ^O^
pi_201972359
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Prikangst misschien? Ik ben al 4x met mijn kind van 12 naar de vaccinatielocatie gereden, voor niks.
Nu is hij dus een potentiële superspreader en àls 2G wordt ingevoerd mag hij niks leuks meer doen alleen nog naar school. Niet naar zn voetbal, niet naar de bios, niet naar een restaurant, niet bowlen, niet mee op excursie met school.

En in de kerstvakantie als ik eindelijk weer naar mijn zus in Amerika kan, mag zijn kleine broertje wel mee, maar hij niet want hij is 12 en heeft geen prik.
Maarja eigen schuld toch? Moet hij maar geen prikangst hebben.
pi_201972597
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:20 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als ik oud en zwak zou zijn zou ik het vaccin nemen. De eerste 2x. Uit vrije wil.

Long term effects.. Ach, de mens leeft al eeuwen met verkoudheid virussen.

Maatregelen zijn niet allemaal even effectief he... Maar enkelen wel enorm ingrijpend.

Ingrijpend betekent NIET (!!) effectief.

En ik heb het over de risico's per besmetting, wil je zeggen dat een vertraagde transmissie effect heeft op wat er gebeurt als iemand besmet raakt? Heel misschien hoor met die Viral load een beetje.. Maar je gaat dan wel erg ver.

Nihil * 2 = nihil, sorry hoor.

En ALS dat de werkelijke cijfers zijn zijn de besmettingen waarschijnlijk ook meer gecentreerd bij ongevaccineerden - waar aanwijzingen voor zijn - dat houdt in dat die antistoffen snel stijgen van 90-95% naar 100%.

Ga na deze winter periode de ongevaccineerden nog maar de schuld geven.
okee, je denkt alleen aan jezelf dus.

ja natuurlijk, de helf minder besmettelijk, besmet je ook minder mensen, simpel toch. theoretisch reduceer je het vuirus dan met 50%. ook de mutatiesnelheid.

en als je nu na anderhalf jaar plus nog steeds denkt dta dit maar een griepvirusje is, dna weet ik het ook niet meer. ga lezen.
  zondag 31 oktober 2021 @ 17:11:51 #129
3542 Gia
User under construction
pi_201973319
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Het niet nodig vinden, bijvoorbeeld omdat je een zolderautist bent die niet onder de mensen komt.

Gewoon zelf kunnen beslissen of je een bepaalde behandeling, in dit geval een vaccinatie, wel of niet wilt.

Ik behoor tot de risicogroep als hartpatiënt van 58 jaar. Dus ik heb wel gekozen voor vaccinatie. Hierdoor is de kans dat ik besmet raak kleiner, en gebeurt het toch, dan word ik er waarschijnlijk niet zo ziek van dat ik op de IC terecht kom.
Mensen in mijn omgeving van wie ik weet dat ze niet gevaccineerd zijn, mijd ik niet. Maar ik houd er ook geen rekening mee. Zij kiezen namelijk zelf voor het risico ernstig ziek te worden.
Maar dat moeten ze zelf weten.

Een roker neemt het risico longkanker of copd te krijgen.
Een zware drinker neemt het risico iets aan de maag, lever enz...te krijgen.
Een skiër neemt het risico iets te breken.

Mensen mogen kiezen om risico's te nemen.

Daar kun je vanalles van vinden, maar het blijft de eigen keuze.
pi_201975175
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:24 schreef 5thencounter het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg wel dat straks alle gevaccineerde de gevaarlijke groep gaan worden.. omdat die gewoon even grote smetbakken zijn.. alleen die groep waant zich "veilig" dus neemt veel meer risico op verspreiding..

Maar blijf gewoon roepen , kan geen kwaad ^O^
zeker als de niet gevaccineerden nergens meer binnen komen, ja. dat is logisch.
pi_201975208
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:31 schreef Nikkie321 het volgende:

[..]
Prikangst misschien? Ik ben al 4x met mijn kind van 12 naar de vaccinatielocatie gereden, voor niks.
Nu is hij dus een potentiële superspreader en àls 2G wordt ingevoerd mag hij niks leuks meer doen alleen nog naar school. Niet naar zn voetbal, niet naar de bios, niet naar een restaurant, niet bowlen, niet mee op excursie met school.

En in de kerstvakantie als ik eindelijk weer naar mijn zus in Amerika kan, mag zijn kleine broertje wel mee, maar hij niet want hij is 12 en heeft geen prik.
ik neem aan dat je zelf ook snapt dat dat niet echt een reden is om alles af te schaffen
pi_201975269
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 17:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Het niet nodig vinden, bijvoorbeeld omdat je een zolderautist bent die niet onder de mensen komt.

Gewoon zelf kunnen beslissen of je een bepaalde behandeling, in dit geval een vaccinatie, wel of niet wilt.

Ik behoor tot de risicogroep als hartpatiënt van 58 jaar. Dus ik heb wel gekozen voor vaccinatie. Hierdoor is de kans dat ik besmet raak kleiner, en gebeurt het toch, dan word ik er waarschijnlijk niet zo ziek van dat ik op de IC terecht kom.
Mensen in mijn omgeving van wie ik weet dat ze niet gevaccineerd zijn, mijd ik niet. Maar ik houd er ook geen rekening mee. Zij kiezen namelijk zelf voor het risico ernstig ziek te worden.
Maar dat moeten ze zelf weten.

Een roker neemt het risico longkanker of copd te krijgen.
Een zware drinker neemt het risico iets aan de maag, lever enz...te krijgen.
Een skiër neemt het risico iets te breken.

Mensen mogen kiezen om risico's te nemen.

Daar kun je vanalles van vinden, maar het blijft de eigen keuze.
een roker is wel een goed voorbeeld. rook maar. maar wel 10 meter verderop dan.
of buiten de kamer waar de anderen niet roken.

dat is de corona pas.
pi_201975322
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:43 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
okee, je denkt alleen aan jezelf dus.

ja natuurlijk, de helf minder besmettelijk, besmet je ook minder mensen, simpel toch. theoretisch reduceer je het vuirus dan met 50%. ook de mutatiesnelheid.

en als je nu na anderhalf jaar plus nog steeds denkt dta dit maar een griepvirusje is, dna weet ik het ook niet meer. ga lezen.
Leuk die reductie van 50% snelheid. Merken ze niet op de IC na 90% antistoffen opgebouwd te hebben.

En dat was ook ieder jaar met influenza die iedereen al in een bepaalde variant heeft meegemaakt. Inherent aan virus/mens. Mag niet met Covid. Covid krijgt de rode loper.

Je onderschat de griep. IFR corona is PRE vaccinatie nauwelijks dodelijker dan influenza per besmetting. Laat staan na die 90% reductie in ernstig ziekte verloop.
  zondag 31 oktober 2021 @ 20:00:28 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201975526
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:28 schreef ludovico het volgende:
[ afbeelding ]
:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 31 oktober 2021 @ 20:01:16 #135
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201975540
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:Z
}:|
Zie sig ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 31 oktober 2021 @ 20:07:36 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201975650
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 16:31 schreef Nikkie321 het volgende:

[..]

Mocht je kind een ontstoken tand hebben, dan laat je dat ook maar gaan omdat het kind angstig is?
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zie sig ;)
Vind het van het kaliber 'don't tread on me' vlaggen wapperaars die zich heel graag slachtoffer willen voelen van iets. Maakt niet uit wat, als ze maar een morele higher ground kunnen claimen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 31 oktober 2021 @ 20:15:20 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201975813
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mocht je kind een ontstoken tand hebben, dan laat je dat ook maar gaan omdat het kind angstig is?
[..]
Vind het van het kaliber 'don't tread on me' vlaggen wapperaars die zich heel graag slachtoffer willen voelen van iets. Maakt niet uit wat, als ze maar een morele higher ground kunnen claimen.
Dat is het uiteraard niet. Al ben ik ook niet zo zuiver in de leer :@
Ik denk dat je op zich best snapt wat het punt is ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 31 oktober 2021 @ 20:15:26 #138
3542 Gia
User under construction
pi_201975819
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:43 schreef pokkerdepok het volgende:

een roker is wel een goed voorbeeld. rook maar. maar wel 10 meter verderop dan.
of buiten de kamer waar de anderen niet roken.

dat is de corona pas.
Van rook heb je last, van een ongevaccineerde niet.
pi_201975852
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:15 schreef Gia het volgende:

[..]
wel als je een IC bed nodig hebt?
  zondag 31 oktober 2021 @ 20:20:27 #140
3542 Gia
User under construction
pi_201975936
quote:
12s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:16 schreef mschol het volgende:

[..]
wel als je een IC bed nodig hebt?
Als gevaccineerde heb je dat niet nodig. Komt nog bij dat die ongevaccineerde getest is om binnen te mogen, daar krijg je dan geen covid van.
Verder heeft die roker ook mogelijk een IC bed nodig.

Vind het van de zotte dat ongevaccineerde mensen als melaatsen worden behandeld.
pi_201975972
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 22:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
vertel, wat zijn jouw motivaties dan om niet te vaccineren?
motivatie om iets niet te doen?

terwijl het een keuze is wat je met je lichaam doet?

wat is jouw motivatie?
pi_201976020
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:15 schreef Gia het volgende:

[..]
een ongevaccineerde heeft 50% meer kans op besmetting/verspreiding.
pi_201976046
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:22 schreef Derrazi het volgende:

[..]
motivatie om iets niet te doen?

terwijl het een keuze is wat je met je lichaam doet?

wat is jouw motivatie?
er is toch een reden waarom je het niet wil.. je niest voor niet.

ik wil graag bijdragen aan het beeindigen van de pandemie, en beter beschermd zijn.
pi_201976079
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:25 schreef pokkerdepok het volgende:
er is toch een reden waarom je het niet wil.. je niest voor niet.
Dat is een beetje dezelfde beredenering als iemand die geen cola drinkt. Waarom wil je geen cola?
pi_201976137
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 19:37 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik neem aan dat je zelf ook snapt dat dat niet echt een reden is om alles af te schaffen
Natuurlijk niet maar niet alle ongevaccineerden als wappies en gestoorden afschilderen.
pi_201976796
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Zeg jij.

Op basis van een bepaald onderzoek misschien wel.
pi_201976837
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:20 schreef Gia het volgende:

[..]
Als gevaccineerde heb je dat niet nodig. Komt nog bij dat die ongevaccineerde getest is om binnen te mogen, daar krijg je dan geen covid van.
Verder heeft die roker ook mogelijk een IC bed nodig.

Vind het van de zotte dat ongevaccineerde mensen als melaatsen worden behandeld.
Die gevaccineerde is ook beschermd dusseh.

Moeten we die gaan beschermen van asymtpomaten? En alleen als ze ongevaccineerd zijn? De a symptomatische gevaccineerden mogen ze wel aansteken?

Hoe werkt dat nou precies?

Alleen kruis besmetting tussen ongevaccineerden wordt tegengegaan zo. Maar wel op het debiel fragiele af...
  zondag 31 oktober 2021 @ 21:20:50 #148
3542 Gia
User under construction
pi_201977060
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:24 schreef pokkerdepok het volgende:

Klopt, die loopt het risico. Niet de gevaccineerden. Maar maakt het iets uit of hij in een kroeg besmet raakt, of bij de bakker?
pi_201977091
Er wordt hier niet geprikt!!
pi_201977398
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:27 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Dat is een beetje dezelfde beredenering als iemand die geen cola drinkt. Waarom wil je geen cola?
je wil geen antwoord geven, prima hoor.
pi_201977457
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zeg jij.

Op basis van een bepaald onderzoek misschien wel.
op basis van echt, betrouwbaar onderzoek, ja.
pi_201977481
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:20 schreef Gia het volgende:

[..]
Klopt, die loopt het risico. Niet de gevaccineerden. Maar maakt het iets uit of hij in een kroeg besmet raakt, of bij de bakker?
die loopt het risico, maar verspreid het dus ook. en worden er dus meer mensen besmet, muteert het virus sneller, komen we niet dichter bij een eind van de pandemie.

en in kroegen en clubs gaat besmetting ook sneller, met dronken mensen die over elkaar heen hangen en dansen. dat heb je bij de bakker niet.
pi_201977505
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 20:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Zie sig ;)
en Ludo heeft een post van mij als sig :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201977512
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:48 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
op basis van echt, betrouwbaar onderzoek, ja.
Je weet dat methodieken verschillen en dat percentages verschillen en zelfs uitkomsten verschillen bij dezelfde methodiek in andere settings en zelfs op andere momenten in de tijd en dat er allerhande biases zijn die de interpretatie niet eenduidig maken?
pi_201977573
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je weet dat methodieken verschillen en dat percentages verschillen en zelfs uitkomsten verschillen bij dezelfde methodiek in andere settings en zelfs op andere momenten in de tijd en dat er allerhande biases zijn die de interpretatie niet eenduidig maken?
je weet dat wetenschap en optelsom van bechikbare bronnen is, en dat resultaten controleerbaar moeten zijn?
pi_201977711
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 21:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
je weet dat wetenschap en optelsom van bechikbare bronnen is, en dat resultaten controleerbaar moeten zijn?
Wetenschap is waarheidsvinding. Optelsom vind ik te krap door de bocht.

En als er geen zekerheid is dat het onderzoek okay is uitgevoerd dan doet dat idd af aan de kwaliteit.
pi_201978139
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 22:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wetenschap is waarheidsvinding. Optelsom vind ik te krap door de bocht.

En als er geen zekerheid is dat het onderzoek okay is uitgevoerd dan doet dat idd af aan de kwaliteit.
in dit geval, het beste wat er beschikbaar is. maar wat maakt het uit? die 50% die ik noem, is de laagste uitkomst die ik heb gezien. in juni was het nog 60% of meer, als laagste uitkomst, en in GB een onderzoek 80-85%.

het komt er dus op neer, dat het werkt, nog steeds. de besmettingsgraad is aanzienlijk minder als mensen zich vaccineren.
pi_201978284
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 22:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
in dit geval, het beste wat er beschikbaar is. maar wat maakt het uit? die 50% die ik noem, is de laagste uitkomst die ik heb gezien. in juni was het nog 60% of meer, als laagste uitkomst, en in GB een onderzoek 80-85%.

het komt er dus op neer, dat het werkt, nog steeds. de besmettingsgraad is aanzienlijk minder als mensen zich vaccineren.
Als je kijkt naar wie het heeft volgens pcr test op een random steekproef. 0.35% heeft het dan van de vacced groep VS 1.18% van de unvacced.

Scheelt een factor 3.5.

Maareh als dit recht lineair te extrapoleren valt op hoeveel mensen ze besmetten besef je dan wel dat dat het praktisch onmogelijk is dat er geen groepsimmuniteit effecten waarneembaar zijn. Dit kan dus gewoon niet.

En on a positive note.

Als de IC even druk is als gemiddeld vorig jaar.. Toen 15-20% besmet raakte in een jaar tijd...

En nu 10% van de bevolking zorgt voor die drukte praktisch, gaat het 10* sneller dan toen.

Dan is die hele groep letterlijk weg binnen 1-2 maand omdat ze antistoffen opbouwen.

Duss we gaan het zien. 80% gevaccineerden op de IC straks of net een tandje meer dan het gemiddelde.. In 1.5 maand tijd. Het zal me benieuwen.
pi_201978669
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 22:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je kijkt naar wie het heeft volgens pcr test op een random steekproef. 0.35% heeft het dan van de vacced groep VS 1.18% van de unvacced.

Scheelt een factor 3.5.

Maareh als dit recht lineair te extrapoleren valt op hoeveel mensen ze besmetten besef je dan wel dat dat het praktisch onmogelijk is dat er geen groepsimmuniteit effecten waarneembaar zijn. Dit kan dus gewoon niet.

En on a positive note.

Als de IC even druk is als gemiddeld vorig jaar.. Toen 15-20% besmet raakte in een jaar tijd...

En nu 10% van de bevolking zorgt voor die drukte praktisch, gaat het 10* sneller dan toen.

Dan is die hele groep letterlijk weg binnen 1-2 maand omdat ze antistoffen opbouwen.

Duss we gaan het zien. 80% gevaccineerden op de IC straks of net een tandje meer dan het gemiddelde.. In 1.5 maand tijd. Het zal me benieuwen.
weet niet wat ik hiermee moet.
pi_201978865
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 23:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
weet niet wat ik hiermee moet.
Laat het tot je doordringen of het wel allemaal klopt wat je leest en of dat wel strookt met observeerbare data.
pi_201979268
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 23:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Laat het tot je doordringen of het wel allemaal klopt wat je leest en of dat wel strookt met observeerbare data.
krijg de indruk dat jij zo iemand bent die vind dat je de MSM en wetenschap moet wantrouwen.
pi_201979684
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 00:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
krijg de indruk dat jij zo iemand bent die vind dat je de MSM en wetenschap moet wantrouwen.
Je snapt dat je met waarheidsvinding kritisch zult moeten zijn.... Inherent aan wetenschap is een kritische houding.

Wat bedoel je met wetenschap wantrouwen.

Zijn er veel slechte papers? Ja.
Zijn veel mensen niet in staat onderzoeken goed te interpreteren? Ja.

Ben ik groot voorstander van wetenschap? Ja.

Wel handig als je de limitaties begrijpt als je het gaat interpreteren.. Wetenschap is niet een of ander geloof he.

Wetenschap als een of ander geloof behandelen is nou net alles wat er mis is met de mensen die dit soort dingen roepen.

De term scientism is ervoor verzonnen.

Scientism is onwetenschappelijk, om wetenschap te bedrijven zul je kritisch moeten zijn anders kom je tot een nonsense paper met conclusies die je niet kan trekken.

Ik zie je comment meer als cheap trick om voor jezelf te rechtvaardigen mij niet serieus te nemen. Beetje als een gelovige die zijn denkbeelden in tact probeert te houden.

Ga lekker in op de inhoud en hou een kritische discussie, leer je meer van.
pi_201980712
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 07:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je snapt dat je met waarheidsvinding kritisch zult moeten zijn.... Inherent aan wetenschap is een kritische houding.

Wat bedoel je met wetenschap wantrouwen.

Zijn er veel slechte papers? Ja.
Zijn veel mensen niet in staat onderzoeken goed te interpreteren? Ja.

Ben ik groot voorstander van wetenschap? Ja.

Wel handig als je de limitaties begrijpt als je het gaat interpreteren.. Wetenschap is niet een of ander geloof he.

Wetenschap als een of ander geloof behandelen is nou net alles wat er mis is met de mensen die dit soort dingen roepen.

De term scientism is ervoor verzonnen.

Scientism is onwetenschappelijk, om wetenschap te bedrijven zul je kritisch moeten zijn anders kom je tot een nonsense paper met conclusies die je niet kan trekken.

Ik zie je comment meer als cheap trick om voor jezelf te rechtvaardigen mij niet serieus te nemen. Beetje als een gelovige die zijn denkbeelden in tact probeert te houden.

Ga lekker in op de inhoud en hou een kritische discussie, leer je meer van.
ik gaf je wat simpele feiten, die je vervolgens in twijfel trekt en pareert met een vaag procentueel verhaal wat volgens mij de aandacht verlegt en een raar beeld schetst, terwijl het toch heel simpel was.

dit soort dingen zie je eigenlijk non-stop op, laten we zeggen, de consperacy-achtige sites en nieuwsbronnen. daarom vraag ik het.

zelf analyseren van wetenschap, denken dat je dat beter kan dan experts, is dat niet precies waar je nu zelf voor waarschuwt?

en stempeltje scientism is een manier om mensen los te weken van kennis. het suggereert dat wetenschap twijfelachtig is, en dat je daarnaast ook zelf moet gaan onderzoeken. precies wat alle wappies te horen krijgen, en dan komen ze vanzelf uit bij allerlei onzin.
pi_201982196
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 09:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik gaf je wat simpele feiten, die je vervolgens in twijfel trekt en pareert met een vaag procentueel verhaal wat volgens mij de aandacht verlegt en een raar beeld schetst, terwijl het toch heel simpel was.

dit soort dingen zie je eigenlijk non-stop op, laten we zeggen, de consperacy-achtige sites en nieuwsbronnen. daarom vraag ik het.

zelf analyseren van wetenschap, denken dat je dat beter kan dan experts, is dat niet precies waar je nu zelf voor waarschuwt?

en stempeltje scientism is een manier om mensen los te weken van kennis. het suggereert dat wetenschap twijfelachtig is, en dat je daarnaast ook zelf moet gaan onderzoeken. precies wat alle wappies te horen krijgen, en dan komen ze vanzelf uit bij allerlei onzin.
Als je denkt dat het simpele feiten zijn snap je er dus niks van.

Ik heb een goed stel werkende hersens en ben wetenschappelijk opgeleid, veelal is het statistisch onderzoek dat ik goed kan interpreteren en doorgronden.

Zelf analyseren van wetenschap is nou net wat je moet doen als je het wilt gebruiken voor je argumentatie anders weet je niet waar je het over hebt.

Nee, het is foute interpretaties op basis van headlines aan de tand voelen. Wetenschap wordt blijkbaar goed misbruikt door mensen die het niet begrijpen.
pi_201984011
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2021 11:14 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je denkt dat het simpele feiten zijn snap je er dus niks van.

Ik heb een goed stel werkende hersens en ben wetenschappelijk opgeleid, veelal is het statistisch onderzoek dat ik goed kan interpreteren en doorgronden.

Zelf analyseren van wetenschap is nou net wat je moet doen als je het wilt gebruiken voor je argumentatie anders weet je niet waar je het over hebt.

Nee, het is foute interpretaties op basis van headlines aan de tand voelen. Wetenschap wordt blijkbaar goed misbruikt door mensen die het niet begrijpen.
maar het zijn geen headlines, het is RIVM informatie. en wij kunnen niet echt bepalen of een of ander onderzoek wel echt is of de uitkomsten verdraait.
en dan is het een kwestie van vertrouwen, denk ik. maar tegenwoordig heb je een hele alternatieve scene die standaard alle echte wetenschap in twijfel trekt. en dan gaan mensen zelf aan de slag en worden ze zo naar de slachtbank geleid. of zie jij dat dan niet gebeuren, als wetenschappelijk opgeleid persoon?
pi_201988088
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 14:00 schreef pokkerdepok het volgende:
maar het zijn geen headlines, het is RIVM informatie. en wij kunnen niet echt bepalen of een of ander onderzoek wel echt is of de uitkomsten verdraait.
Het gaat niet eens om verdraaien, het gaat gewoon om de interpretatie en mogelijke biases en kanttekeningen en imperfecties aan de methodologie.
quote:
en dan is het een kwestie van vertrouwen, denk ik.
Plausibiliteit en "Mening"

quote:
maar tegenwoordig heb je een hele alternatieve scene die standaard alle echte wetenschap in twijfel trekt
En dat begrijp ik heel goed bij sommige onderwerpen.

quote:
en dan gaan mensen zelf aan de slag en worden ze zo naar de slachtbank geleid. of zie jij dat dan niet gebeuren
Ik ben geen fan van de hele vreemde complot theorieen, maar ik geloof gelijk dat veel mensen mij wél complot denker vinden omdat ik denk dat er wel degelijk wat georchesteerd is op wereldniveau in ieder geval qua beleid op.

Ik vind het massa irrationaliteit en ik vind dat vreemd als bestuur werkelijk enorm gedecentraliseerd zou zijn. De uitkomsten zijn echt letterlijk hetzelfde overal.

Die QR is overal hetzelfde, en nu berichten dat de Covid vaccinatie voor je QR code maar 270 dagen geldt in Italië en 360 in Oostenrijk.... Die maatregelen volgen elkaar netjes +- hetzelfde op in verschillende landen.

Maar okay terugkomend op je vraag, denk dat het voor de meeste mensen zonder antistoffen die enigszins in de buurt komen van een risicogroep er wel verstandig aan doen om minimaal één prik te nemen, maar die 2e is ook nog behoorlijk effectief.

Maar als je nare bijwerkingen hebt zou ik die 2e dan weer niet nemen... Tjah, het liefste heb ik dat iedereen op eerlijke informatie kan bouwen en ik vind het wel ernstig als er ernstige dingen gefaked worden.

Iemand met het postuur van Burgemeester Bruls zou niet bang moeten zijn voor het vaccin.
  maandag 1 november 2021 @ 19:12:14 #167
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201988218
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:05 schreef mschol het volgende:

[..]
ik ben gevaccineerd en helemaal niet boos. heb dit al ver van te voren zien aankomen, hoopte uiteraard wel dat het anders zou zijn
Precies dit. Het verloopt precies zoals verwacht en voorspelt. Ik snap het probleem ook niet zo.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 1 november 2021 @ 19:14:10 #168
47047 Herkauwer
pi_201988247
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:02 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
Dat is het nog steeds, alleen niet 100%. Net zoals bijna ieder vaccin geldt hier ook dat het niet 100% effectief is. Wellicht dat jij ergens hebt gelezen dat het 100% zou zijn, ik heb dat nooit ergens gelezen of gehoord.
  maandag 1 november 2021 @ 19:18:02 #169
47047 Herkauwer
pi_201988288
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:28 schreef ludovico het volgende:
[ afbeelding ]
Wat heeft belasting betalen om het leger te ondersteunen te maken met deze kwestie?
Bron
pi_201991244
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 18:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het gaat niet eens om verdraaien, het gaat gewoon om de interpretatie en mogelijke biases en kanttekeningen en imperfecties aan de methodologie.
[..]
en je hebt reden om aan hun interpretaties te twijfelen? kritisch zijn is prima natuurlijk.
quote:
Plausibiliteit en "Mening"
[..]
dat geldt voornamelijk voor de kritische kant, mening. die weten vaak al van tevoren hoe ze het willen interpreteren.
quote:
En dat begrijp ik heel goed bij sommige onderwerpen.
[..]
Ik ben geen fan van de hele vreemde complot theorieen, maar ik geloof gelijk dat veel mensen mij wél complot denker vinden omdat ik denk dat er wel degelijk wat georchesteerd is op wereldniveau in ieder geval qua beleid op.

Ik vind het massa irrationaliteit en ik vind dat vreemd als bestuur werkelijk enorm gedecentraliseerd zou zijn. De uitkomsten zijn echt letterlijk hetzelfde overal.
misschien zegt dat wat over de correctheid van die wetenschap.
en er zijn er ook die er tegenin gaan. hun cijfers laten zonder uitzondering zien dat ze ernaast zaten.
quote:
Die QR is overal hetzelfde, en nu berichten dat de Covid vaccinatie voor je QR code maar 270 dagen geldt in Italië en 360 in Oostenrijk.... Die maatregelen volgen elkaar netjes +- hetzelfde op in verschillende landen.
veel komt via de WHO, en wees blij dat er nog iets centraal aangepakt wordt op deze wereld. zeker als het om een crisis als deze gaat.
quote:
Maar okay terugkomend op je vraag, denk dat het voor de meeste mensen zonder antistoffen die enigszins in de buurt komen van een risicogroep er wel verstandig aan doen om minimaal één prik te nemen, maar die 2e is ook nog behoorlijk effectief.

Maar als je nare bijwerkingen hebt zou ik die 2e dan weer niet nemen... Tjah, het liefste heb ik dat iedereen op eerlijke informatie kan bouwen en ik vind het wel ernstig als er ernstige dingen gefaked worden.

Iemand met het postuur van Burgemeester Bruls zou niet bang moeten zijn voor het vaccin.
van de eerste wordt je niet echt ziek, de tweede wel. dat weet je voordat je je laat prikken, neem ik aan. als je van de eerste wle ziek wordt, komt dat omdat je waarschijnlijk al covid hebt gehad. dat was dus bij mij het geval. de tweede had ik nergens last van. en dat betekend dan dus, dat je lichaam het aan kan, dat je antistoffen hebt.
nare bijwerkingen zijn gewoon covid verschijnselen. mensen die dat heftig hebben, moeten blij zijn dat ze gevaccineerd worden, want die zijn dus gevoelig voor covid.

en hier zie je dus gelijk het risico van al dat kritisch zijn en alternatief gaan lezen. met misschien wat info die je anders neit zou vinden krijg je ook een bak onzin voorgeschoteld. dan zijn de bijwerkingen ineens bewijs dat het vaccin slecht is. en dan gaan weer een hoop mensen denken, oh jee, ik doe het maar niet.

hoe ver gaat jouw scepticisme? WHO is evil? het is een socialistisch plot om de wereld over te nemen? soros zit erachter? een enge pedo elite? ik vraag even door.
pi_201991563
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 22:05 schreef pokkerdepok het volgende:

hoe ver gaat jouw scepticisme? WHO is evil? het is een socialistisch plot om de wereld over te nemen? soros zit erachter? een enge pedo elite? ik vraag even door.
Oh idd, Soros en Gates. Rijke filantropen. Dat klinkt misschien heel erg Wappie maar vergis je niet dat de grootste sponser van het WHO ome Bill Gates was.

Die filantropen gooien met geld. Die Bill en melinda Gates foundation... Miljarden gaan rond.
Grote bedrijven met lobbyisten.. De politiek wordt enorm beïnvloed.

Maareh ik vind veel maatregelen erg extreem en ben overtuigd dat veel mensen overtuigd zijn hoe meer pijn het doet hoe beter het werkt... Maar zo werkt de wereld niet.

Het QR systeem is discriminatior en helpt niet. Dat maakt het een krankzinnige maatregel. En dat systeem bestaat dus ook in veel andere landen waar ze het je zelfs verbieden om te werken (als gezond persoon!).

Arno Wellens had het erover dat het QR systeem al op de plank lag binnen de EU. Deze covid pandemie is wel een narrow opportunity om de wereld beter op te bouwen...

Build back bettterrrrr ;) ook zo een slogan die de hele wereld overheen ging terwijl er geen ruk aan de hand was op die momenten. Supranationaal was het in ieder geval zeker.

En ik ben vanwege die discriminatie van die QR systemen dus bang dat individuele vrijheden niet op waarde worden geschat.

Straks climate lock downs... CO2 score.. De staat die weet wat je koopt.. Contant geld weg.
pi_201992134
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 22:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Oh idd, Soros en Gates. Rijke filantropen. Dat klinkt misschien heel erg Wappie maar vergis je niet dat de grootste sponser van het WHO ome Bill Gates was.

Die filantropen gooien met geld. Die Bill en melinda Gates foundation... Miljarden gaan rond.
Grote bedrijven met lobbyisten.. De politiek wordt enorm beïnvloed.

Maareh ik vind veel maatregelen erg extreem en ben overtuigd dat veel mensen overtuigd zijn hoe meer pijn het doet hoe beter het werkt... Maar zo werkt de wereld niet.

Het QR systeem is discriminatior en helpt niet. Dat maakt het een krankzinnige maatregel. En dat systeem bestaat dus ook in veel andere landen waar ze het je zelfs verbieden om te werken (als gezond persoon!).

Arno Wellens had het erover dat het QR systeem al op de plank lag binnen de EU. Deze covid pandemie is wel een narrow opportunity om de wereld beter op te bouwen...

Build back bettterrrrr ;) ook zo een slogan die de hele wereld overheen ging terwijl er geen ruk aan de hand was op die momenten. Supranationaal was het in ieder geval zeker.

En ik ben vanwege die discriminatie van die QR systemen dus bang dat individuele vrijheden niet op waarde worden geschat.

Straks climate lock downs... CO2 score.. De staat die weet wat je koopt.. Contant geld weg.
ik vreesde dit al.. er zit altijd iets achter de kritiek.
of je wappie bent laat ik even buiten beschouwing, wappie is een leuk naampje om mensen weg te zetten en ze belachelijk te maken.
maar als we dieper gaan, wordt het serieus wat mij betreft. en moet je je gaan realiseren wat het eigenlijk is.
dit alles is namelijk extreem rechts/ultra conservatieve onzin. soros is de enge jood. gates de linkse filantroop die een kopje kleiner gemaakt moet worden. wereldwijd socialisme is een voorgeschoteld angstbeeld dat aanslaat, vooral in de VS, al vele decennia lang. wie daar het meest gebaat bij is, zijn diegenen die geen regels willen, het groot kapitalisme. vrijheid om binnen te harken en uit te buiten, letterlijk de pilaren van de walgelijk rijke mijardairs van nu. die voelen zich bedreigd door elke internationale organisatie die enigsinds orde in de wereld probeert te brengen.
over consperacies gesproken...
ik kan je aanraden eens echt te gaan zitten en te gaan lezen over de geschiedenis van consperacy theorieen, google maar, dan vind je goede artikelen. het is niks nieuws. alleen krijgen we nu een uiterst geraffineerde versie voorgeschoteld, en is de manipulatie geperfectioneerd. alternate reality games, chan boards, alt right. zoek maar op. en trap er niet in.

maar goed dat terzijde, want dat gaat over iets anders dan dit topic.
pi_201992214
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 18:59 schreef ludovico het volgende:

maar even terugkomen op dit; waarom wil je wel inenten als je een risico zou lopen, maar niet nu? dan zou ik toch denken, dat je in principe dus niet tegen vaccineren bent. en een risicogroep, dat worden we allemaal vroeg of laat, als je oud en zwakker wordt. is het het dna niet waard om nu met zn allen hier zoveel mogelijk tegen te doen? iedereen gevaccineerd helpt gewoon een hoop.
pi_201993824
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 22:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
maar even terugkomen op dit; waarom wil je wel inenten als je een risico zou lopen, maar niet nu? dan zou ik toch denken, dat je in principe dus niet tegen vaccineren bent. en een risicogroep, dat worden we allemaal vroeg of laat, als je oud en zwakker wordt. is het het dna niet waard om nu met zn allen hier zoveel mogelijk tegen te doen? iedereen gevaccineerd helpt gewoon een hoop.
Ik denk dat het bij niet risicogroepen geen ene reet doet die vaccinatie strategie. 78% heeft een BMI hoger dan 25...las ik laatst. Hoeveel procent ligt daar nou op de IC met gezond BMI geen 70+ noch ander onderliggend lijden.

Je kan die 1-2% op het totaal. Die 4-5 mensen op de IC toch niet verantwoordelijk gaan houden van de drukte daar?

Die drukte die echt super meevalt met die 200-250 mensen. Maar het zal allicht weer stijgen richting 500-600... Die QR maatregelen werken namelijk niet. Kan je dat systeem wel uitbreiden maar het wakkert alleen negatieve sentimenten aan.

En je dismissed mijn verhaal wel enorm dat er onder de radar enorme supranationale druk wordt uitgeoefend. Al is het via de WHO. Het is er toch gewoon, er worden toch miljarden de wereld in geslingerd voor ideologische redenen? Denk je werkelijk dat dat geen effect heeft?
pi_201996317
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 07:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik denk dat het bij niet risicogroepen geen ene reet doet die vaccinatie strategie. 78% heeft een BMI hoger dan 25...las ik laatst. Hoeveel procent ligt daar nou op de IC met gezond BMI geen 70+ noch ander onderliggend lijden.

Je kan die 1-2% op het totaal. Die 4-5 mensen op de IC toch niet verantwoordelijk gaan houden van de drukte daar?

Die drukte die echt super meevalt met die 200-250 mensen. Maar het zal allicht weer stijgen richting 500-600... Die QR maatregelen werken namelijk niet. Kan je dat systeem wel uitbreiden maar het wakkert alleen negatieve sentimenten aan.

En je dismissed mijn verhaal wel enorm dat er onder de radar enorme supranationale druk wordt uitgeoefend. Al is het via de WHO. Het is er toch gewoon, er worden toch miljarden de wereld in geslingerd voor ideologische redenen? Denk je werkelijk dat dat geen effect heeft?
ja maar dat geld wordt van alle kanten de wereld in geslingerd. voor ideologische redenen. iemand als gates mag gewoon zn geld ergens aan besteden wat hem nuttig lijkt. dat isl wat anders dan een pedo kabal die iedereen wil onderdrukken, toch... consperacy theorieen en al dat gedoe, het doet echt denken aan hoe de nazis werkten. misinformatie en mensen ophitsen tegen een fantasie vijand.

ik denk niet dat het belied staat of valt met drukte in de zorg. ik vind het veel belangrijker om dit virus gewoon zo klein mogelijk te houden, af te remmen. totdat we iets hebben om het echt weg te krijgen.
en, er is een veel grotere groep jongere mensen die ook blijvende klachten overhoudt. vrij onschuldig misschien, bij veel. maar het laat zien wat de echte impact kan zijn van covid. blijvende schade. en als je het dan een keer per jaar gaat krijgen.. ik vrees echt voor een hele generatie.

maar okee, het leven gaat door, misschien is dat dan gewoon onvermijdelijk. al die beperkingen je kan er niet eeuwig mee doorgaan. iedereen is het zat, ik ook.
maar gewoon even twee prikjes halen, kom op zeg. is dat nou zo'n probleem..
pi_201996952
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:41 schreef pokkerdepok het volgende:
ja maar dat geld wordt van alle kanten de wereld in geslingerd. voor ideologische redenen. iemand als gates mag gewoon zn geld ergens aan besteden wat hem nuttig lijkt. dat isl wat anders dan een pedo kabal die iedereen wil onderdrukken, toch... consperacy theorieen en al dat gedoe, het doet echt denken aan hoe de nazis werkten. misinformatie en mensen ophitsen tegen een fantasie vijand.
Ideologische redenen inderdaad, maar schimmig en achter de schermen en niet via het politieke proces dermate veel macht uitoefenen dat het in een niet corrupte samenleving had moeten verlopen via het politieke proces.

En dat de politiek beinvloeden en lobyisme maakt het nog aannemelijker dat het uiteindelijke beleid wat je zult waarnemen in de wereld niet overeenkomt met wat het volk zou willen, of zou willen zonder die propaganda tsunami die we nu zien.

quote:
en, er is een veel grotere groep jongere mensen die ook blijvende klachten overhoudt. vrij onschuldig misschien, bij veel. maar het laat zien wat de echte impact kan zijn van covid. blijvende schade. en als je het dan een keer per jaar gaat krijgen.. ik vrees echt voor een hele generatie.
Eerste keer meemaken = antistoffen opbouwen = vele malen lagere risico's in de toekomst.

En de eerste maal zijn nog geen eens goede statistieken van.. Long Covid, laat me niet lachen, onwetenschappelijke term.

quote:
maar okee, het leven gaat door, misschien is dat dan gewoon onvermijdelijk. al die beperkingen je kan er niet eeuwig mee doorgaan. iedereen is het zat, ik ook.
maar gewoon even twee prikjes halen, kom op zeg. is dat nou zo'n probleem..
Neehoor, iedereen die dat graag wilt moet dat vooral doen, en ik zou het zelfs aanmoedigen om het enorm toegankelijk te maken voor veel mensen en goed voor te lichten etc. Mag best geld kosten want het bespaard ook een hoop.

Maar mensen dwingen of wat je nu ziet met die kinderen vaccineren... Gaat me gewoon te ver, zeker als daar nog drang bij komt kijken ook. Raar gedoe.
pi_201997063
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ideologische redenen inderdaad, maar schimmig en achter de schermen en niet via het politieke proces dermate veel macht uitoefenen dat het in een niet corrupte samenleving had moeten verlopen via het politieke proces.

En dat de politiek beinvloeden en lobyisme maakt het nog aannemelijker dat het uiteindelijke beleid wat je zult waarnemen in de wereld niet overeenkomt met wat het volk zou willen, of zou willen zonder die propaganda tsunami die we nu zien.
[..]
ik wil het niet per se verdedigen, maar de US, want daar hebben we het toch voornamelijk over, is een shit hole. daar krijgt niemand iets gedaan via de politiek.
deze mensen investeren in een systeem dat op wereldniveau dingen wil regelen. ik denk dat het heel hard nodig is.
quote:
Eerste keer meemaken = antistoffen opbouwen = vele malen lagere risico's in de toekomst.

En de eerste maal zijn nog geen eens goede statistieken van.. Long Covid, laat me niet lachen, onwetenschappelijke term.
[..]
dat we er nog weinig van af weten is een prima reden om voorzichtig te zijn.
noem het zoals je wil. covid lijkt bij veel mensen het imuumsysteem aan te tasten, en in veel gevallen tot vijand van het eigen lichaam te maken. iets wat nieuw is, geen ander virus doet dit zo.
quote:
Neehoor, iedereen die dat graag wilt moet dat vooral doen, en ik zou het zelfs aanmoedigen om het enorm toegankelijk te maken voor veel mensen en goed voor te lichten etc. Mag best geld kosten want het bespaard ook een hoop.

Maar mensen dwingen of wat je nu ziet met die kinderen vaccineren... Gaat me gewoon te ver, zeker als daar nog drang bij komt kijken ook. Raar gedoe.
het wordt opgeklopt door wappies. kinderen worden als babie allemaal gevaccineerd tegen van alles. niemand interesseert dat wat, en het is alleen maar nuttig.
pi_201999358
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:52 schreef pokkerdepok het volgende:
deze mensen investeren in een systeem dat op wereldniveau dingen wil regelen. ik denk dat het heel hard nodig is.
Zolang landen individueel soeverein zijn mijn zegen.
pi_201999364
quote:
het wordt opgeklopt door wappies. kinderen worden als babie allemaal gevaccineerd tegen van alles. niemand interesseert dat wat, en het is alleen maar nuttig.
Ging ook lekker met die Mexicaanse griep x jaar terug... Achjee.

Ik vind griep niet erg, ben ik 2 dagen ziek thuis, who cares.
pi_201999402
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 15:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zolang landen individueel soeverein zijn mijn zegen.
mee eens. de wereld zal wel steeds meer samenkomen, maar dat moet een langzaam proces zijn.
pi_201999448
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 15:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

tijdens de eerste spaanse griep was je waarschijnlijk dood geweest.
pi_202000918
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 15:46 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
tijdens de eerste spaanse griep was je waarschijnlijk dood geweest.
Als 3% kans in jouw optiek "waarschijnlijk" is, dan ja.

Maar het lijkt mij met die statistieken onwaarschijnlijk, en B, ik zou als een gillende keukenmeid mijn experimentele vaccinatie gaan halen, bij 3% kans op overlijden that is.
pi_202001999
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als 3% kans in jouw optiek "waarschijnlijk" is, dan ja.

Maar het lijkt mij met die statistieken onwaarschijnlijk, en B, ik zou als een gillende keukenmeid mijn experimentele vaccinatie gaan halen, bij 3% kans op overlijden that is.
even ter info, en om te laten zien hoe jouw procentjes een beeld kunnen verdraaien: dat waren meer doden dan in de gehele eerste wereldoorlog.

maar goed, we gaan een beetje in rondjes.. zelf weten hoor. maar ik snap niet waarom mensen niet gewoon die prik halen. t is wat t is.
pi_202002882
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 15:41 schreef ludovico het volgende:

[..]

Tja, alleen is het bepaald geen griep. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_202006657
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 19:01 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
even ter info, en om te laten zien hoe jouw procentjes een beeld kunnen verdraaien: dat waren meer doden dan in de gehele eerste wereldoorlog.

maar goed, we gaan een beetje in rondjes.. zelf weten hoor. maar ik snap niet waarom mensen niet gewoon die prik halen. t is wat t is.
Ik zeg net dat ik voor die 3% kans als een keukenmeid dat vaccin zou halen.

De realiteit van covid is helemaal niet extreem dodelijk. En nauwelijks of nihil voor gezonde mensen.
pi_202006669
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 19:27 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Tja, alleen is het bepaald geen griep. :')
Word wakker man.

Vergelijkende statistieken zijn er nog niet na 2 jaar.
pi_202007118
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 21:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik zeg net dat ik voor die 3% kans als een keukenmeid dat vaccin zou halen.

De realiteit van covid is helemaal niet extreem dodelijk. En nauwelijks of nihil voor gezonde mensen.
ik vrees dat je het probleem gewoon niet gaat zien. ik heb genoeg gezegd. toch een leuk gesprek.
pi_202007305
Jut en Jul met beperkingen, beperkingen opleggen!!!!!!!!
pi_202008081
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 22:22 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik vrees dat je het probleem gewoon niet gaat zien. ik heb genoeg gezegd. toch een leuk gesprek.
Ik vrees dat jij het probleem niet gaat zien.

Namelijk dat dit virus weliswaar voor extra druk op de zorg heeft gezorgd maar er niks maar dan ook niks aan de hand is dat radicaal beleid verantwoord.

En ik hekel me ook aan mondkapjes. Weg ermee. Zinloos gedoe. Pure symboliek.

Willen ze nu weer verplichten in de supermarkten.. We gaan zien of ze je forceren dat masker op te zetten.
pi_202008268
quote:
0s.gif

Willen ze nu weer verplichten in de supermarkten.. We gaan zien of ze je forceren dat masker op te zetten.
Halloween is reeds geweest...
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 00:02:39 #191
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_202008468
Je kan je ook gewoon niet zo gigantisch aanstellen met je 68 jaar.

doe je mondvod op, lekker boeiend zeg.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_202009505
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 23:35 schreef mthecatlover het volgende:

[..]
Halloween is reeds geweest...
Ik ging dit jaar verkleed als ongevaccineerde. Iedereen bang en in de paniek enzo. :D
Waarschuwing: Uitlatingen van deze persoon kunnen door sommigen als kwetsend worden ervaren. Bij interacties kunnen wij uw veilige zone niet garanderen.
pi_202009794
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 23:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Namelijk dat dit virus weliswaar voor extra druk op de zorg heeft gezorgd maar er niks maar dan ook niks aan de hand is dat radicaal beleid verantwoord.

:')

allerlei belangrijke operaties worden massaal uitgesteld, normale behandelingen worden uitgesteld vanwege de druk op de zorg maar er is niks aan de hand hoor _O-
pi_202009804
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:39 schreef mschol het volgende:

[..]

allerlei belangrijke operaties worden massaal uitgesteld, normale behandelingen worden uitgesteld vanwege de druk op de zorg maar er is niks aan de hand hoor _O-
Er staat nergens dat er niks aan de hand is.
pi_202009869
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:40 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er staat nergens dat er niks aan de hand is.
zo vatte ik je post wel op, er is namelijk geen "radicaal beleid" ingesteld
pi_202009911
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:45 schreef mschol het volgende:

[..]
zo vatte ik je post wel op, er is namelijk geen "radicaal beleid" ingesteld
QR discrimineert, segregeert en drang is met een ziekte met dit IFR en risico's simpelweg een dikke middelvinger naar de lichamelijke integriteit van mensen.

En die segregatie gaat nu uitgebreid worden. Jij vindt het normaal die QR nonsense?

Het doet ook helemaal niks tegen verspreiding van het virus. Dat is nog het debielste.
pi_202009947
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
QR discrimineert, segregeert en drang is met een ziekte met dit IFR en risico's simpelweg een dikke middelvinger naar de lichamelijke integriteit van mensen.

En die segregatie gaat nu uitgebreid worden. Jij vindt het normaal die QR nonsense?

Het doet ook helemaal niks tegen verspreiding van het virus. Dat is nog het debielste.
Mijn grootste probleem met die QR is inderdaad dat het een wassen neus is. Er is geen enkel bewijs dat die QR-code ook maar iets bijdraagt om de verspreiding van het virus te stoppen. Sterker nog, er is vrij veel en sterk bewijs dat gevaccineerden het virus net zo makkelijk kunnen oplopen en verspreiden als ongevaccineerden.

Waar ik vooral boos om word, is die totale onzin van de QR-code. Ook vind ik het zeer kwalijk dat ik aan allerlei random mensen mijn persoonlijke (medische) gegevens en ID-kaart moet laten zien om ergens binnen te komen. Gewoon de domheid die erachter zit maakt me kwaad.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:01:38 #198
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202010105
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:47 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kan deze manier van denken omdraaien. Je kunt net zo goed zeggen dat de anti-vaxxers althans de fanatici daaronder voor discriminatie, segregatie en het inperken van vrijheden zorgen? Het is maar net hoe je er naar kijkt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202010406
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 23:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

nogmaals, het virus moet worden afgeremd en ingedamd. maatregelen werken uitstekend, dat hebben we vorig jaar gezien.
  woensdag 3 november 2021 @ 09:38:02 #200
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202010557
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:07 schreef michaelmoore het volgende:

Ik ben 68
Ik ben geschokt :o
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202012147
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
nogmaals, het virus moet worden afgeremd en ingedamd. maatregelen werken uitstekend, dat hebben we vorig jaar gezien.
Welke maatregelen? De avondklok? Verbod op alcohol verkoop na 20:00 en mondkapjes?

Die dingen werken niet.

QR code? --> WERKT NIET.

Enige wat zin heeft is sociale gelegenheden weer een poot uitrukken, ja, als dat nodig is dan moet het, maar het is een zware maatregel, velen malen duurder dan zorg opschalen wat uiteindelijk toch structureel moet gebeuren.

Waarom wordt er tegen die moties gestemd? Het is te gek voor woorden.

Waarom is er een aversie om meer geld te willen uitgeven aan de zorg? Ze verdienen een gouden creditcard want al het geld dat maar een beetje efficient besteed wordt in de zorg geeft een veelvoud aan waarde terug in vrijheden.

Tenminste, dat zou het moeten doen.

Ik wil hier geen BNW topic van maken maar dat de hele wereld simultaan gek geworden is en extremisme doorvoert geeft mij een naar gevoel.
pi_202012160
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:01 schreef Megumi het volgende:

[..]
Je kan deze manier van denken omdraaien. Je kunt net zo goed zeggen dat de anti-vaxxers althans de fanatici daaronder voor discriminatie, segregatie en het inperken van vrijheden zorgen? Het is maar net hoe je er naar kijkt.
Kan je die stelling nog onderbouwen?
pi_202012172
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 08:50 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Mijn grootste probleem met die QR is inderdaad dat het een wassen neus is. Er is geen enkel bewijs dat die QR-code ook maar iets bijdraagt om de verspreiding van het virus te stoppen. Sterker nog, er is vrij veel en sterk bewijs dat gevaccineerden het virus net zo makkelijk kunnen oplopen en verspreiden als ongevaccineerden.

Waar ik vooral boos om word, is die totale onzin van de QR-code. Ook vind ik het zeer kwalijk dat ik aan allerlei random mensen mijn persoonlijke (medische) gegevens en ID-kaart moet laten zien om ergens binnen te komen. Gewoon de domheid die erachter zit maakt me kwaad.
Bueno! Nu Bruls nog van zijn positie af schoppen.
pi_202012214
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ik ben geschokt :o
pi_202012218
quote:
ik wil het niet per se verdedigen, maar de US, want daar hebben we het toch voornamelijk over, is een shit hole. daar krijgt niemand iets gedaan via de politiek.
Onzin. Als het daar gaat om de rijken helpen is dat zo door het congres.
quote:
dat we er nog weinig van af weten is een prima reden om voorzichtig te zijn.
noem het zoals je wil. covid lijkt bij veel mensen het imuumsysteem aan te tasten, en in veel gevallen tot vijand van het eigen lichaam te maken. iets wat nieuw is, geen ander virus doet dit zo.
Bron?
quote:
Wat is er nuttig aan om baby's te vaccineren? Dat is verre van een risicogroep en het vaccin werkt niet op de lange termijn. Dan kan je die shots beter aan Afrika geven beste vaccinazi.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:39:14 #206
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202012247
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kan je die stelling nog onderbouwen?
Kan jij jouw stelling onderbouwen? Want ik volg jou redenatie maar dan in een omgekeerde richting. Ik ben volgende week verplicht een mondkapje te dragen bijvoorbeeld. Moet nu ook op een terras een corona pas laten zien. Ik zie dat als vrijheid beperkend. Nogmaals het is hoe je er naar kijkt.

In elk geval is er een sterke aanwijzing dat er wel een groot deel is te vinden van mensen die voor extra maatregelen tegen ongevaccineerden zijn.

https://www.at5.nl/artike(...)estatus-mag-uitmaken
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202012436
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:39 schreef Megumi het volgende:

[..]
Kan jij jouw stelling onderbouwen? Want ik volg jou redenatie maar dan in een omgekeerde richting. Ik ben volgende week verplicht een mondkapje te dragen bijvoorbeeld. Moet nu ook op een terras een corona pas laten zien. Ik zie dat als vrijheid beperkend. Nogmaals het is hoe je er naar kijkt.

In elk geval is er een sterke aanwijzing dat er wel een groot deel is te vinden van mensen die voor extra maatregelen tegen ongevaccineerden zijn.

https://www.at5.nl/artike(...)estatus-mag-uitmaken

Dit moet ik onderbouwen?

En dat water nat is en gras groen? Als je in een andere wereld wilt leven is prima hoor, maar dan maak je het ook onmogelijk om nog een discussie te houden en respect voor elkaars mening te hebben want je complete wereldbeeld komt dan gewoon niet meer overeen met de werkelijkheid.
  woensdag 3 november 2021 @ 11:55:09 #208
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202012491
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit moet ik onderbouwen?

En dat water nat is en gras groen?
Je wil dat ik iets doe wat je zelf ook niet echt wil. En met een betere handhaving en zeer hoge boetes gaat de QR code wel degelijk werken om covid in te dammen. Wel verwacht ik dat er nog meer maatregelen gaan komen nog. Het is maar weer hoe je er naar kijkt.
pi_202012505
Het Janssen-vaccin is er ook klaar mee lijkt het. En al die mensen van dansen met Janssen hebben een QR-code die niet meer teruggedraaid kan worden. Een paard van Troje-scenario van heb ik jou daar. En Pfizer en Moderna gaan Janssen gewoon achterna, al duurt het een paar maanden langer.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.10.13.21264966v1

Ik kan niks anders concluderen dat als dit een peer reviewstatus krijgt (met een P van .01 en 620K waarnemingen vrij waarschijnlijk) groepsimmuniteit via vaccins een utopie is en we Israel achterna gaan met halfjaarlijkse verplichte injecties.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_202012509
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:55 schreef Megumi het volgende:
En met een betere handhaving en zeer hoge boetes gaat de QR code wel degelijk werken om covid in te dammen.
Hoe dan, iedereen besmet elkaar, de enige werkzaamheid is letterlijk dat het aantal mensen in venues wat verlaagd is met - ongevaccineerden.
80% van de besmettingen in die locaties gaat gewoon door. En 100% van de niet segragatie locaties gaat ook gewoon door, de meerderheid van de besmettingen wordt niet gelocaliseerd bij segregatie locaties ook nog, dus allemala leuk en aardig maar als er een procent overblijft aan werkzaamheid moet je geluk hebben.

Derhalve zie je ook geen effect in de statistieken hè, het is allemaal mega logisch maar OMT.
pi_202012526
quote:
Wel verwacht ik dat er nog meer maatregelen gaan komen nog. Het is maar weer hoe je er naar kijkt.
Ja meer QR nonsense dat geen effect heeft, denk jij maar dat dat om volksgezondheid draait.
pi_202012540
quote:

[..]
Je wil dat ik iets doe wat je zelf ook niet echt wil. En met een betere handhaving en zeer hoge boetes gaat de QR code wel degelijk werken om covid in te dammen. Wel verwacht ik dat er nog meer maatregelen gaan komen nog. Het is maar weer hoe je er naar kijkt.
Niet als dat de vaccins (vooral janssen momenteel, nog maar 3% na 5 maanden zie oderzoek boven) in rap tempo af lijken te nemen. En dat lijkt zo te zijn. Dan werkt de QR code averechts zelfs.
  woensdag 3 november 2021 @ 12:00:53 #213
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202012572
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja meer QR nonsense dat geen effect heeft, denk jij maar dat dat om volksgezondheid draait.
Dat is jou mening. Er zijn zat voorbeelden te vinden buiten Nederland waar het wel goed werkt.
pi_202012576
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Welke maatregelen? De avondklok? Verbod op alcohol verkoop na 20:00 en mondkapjes?

Die dingen werken niet.

QR code? --> WERKT NIET.

Enige wat zin heeft is sociale gelegenheden weer een poot uitrukken, ja, als dat nodig is dan moet het, maar het is een zware maatregel, velen malen duurder dan zorg opschalen wat uiteindelijk toch structureel moet gebeuren.

Waarom wordt er tegen die moties gestemd? Het is te gek voor woorden.

Waarom is er een aversie om meer geld te willen uitgeven aan de zorg? Ze verdienen een gouden creditcard want al het geld dat maar een beetje efficient besteed wordt in de zorg geeft een veelvoud aan waarde terug in vrijheden.

Tenminste, dat zou het moeten doen.

Ik wil hier geen BNW topic van maken maar dat de hele wereld simultaan gek geworden is en extremisme doorvoert geeft mij een naar gevoel.
het werkte wel. de cijfers gingen naar beneden.
en nu gaat het weer werken.

en niemand gaat luisteren naar een argument van; de oplossing voor meer slachtoffers en opnames is meer plek om ze op te nemen.
  woensdag 3 november 2021 @ 12:01:21 #215
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202012586
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:58 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Niet als dat de vaccins (vooral janssen momenteel, nog maar 3% na 5 maanden zie oderzoek boven) in rap tempo af lijken te nemen. En dat lijkt zo te zijn. Dan werkt de QR code averechts zelfs.
Daarom komt men in diverse landen met boostershots.
pi_202012591
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mja, QR werkt niet uiteraard, maar dat er een groter plan is heb ik geen bewijs voor. Meer dat politiek gewoon incompetent is. Heb moeite met een onderwerp te bedenken waar de politiek een oplossing voor heeft kunnen vinden zonder andere dingen erger te maken.
pi_202012644
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:01 schreef Megumi het volgende:

[..]
Daarom komt men in diverse landen met boostershots.
Dan wordt het iedereen aan een verplicht halfjaarlijks prikabonnement. Ik zou het op prijs stellen dat dit dan ook zo gebracht wordt in plaats van bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten terwijl de ingroup mogelijk een groter probleem is dan de outgroup qua besmettingen. Alleen al de mogelijkheid dat dit zo zou kunnen zijn maakt het huidige beleid slecht.
pi_202012666
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:37 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Onzin. Als het daar gaat om de rijken helpen is dat zo door het congres.
[..]
ja alleen dat.
quote:
Bron?
https://scientias.nl/niet(...)op-is-vaak-dodelijk/
quote:
[..]
Wat is er nuttig aan om baby's te vaccineren? Dat is verre van een risicogroep en het vaccin werkt niet op de lange termijn. Dan kan je die shots beter aan Afrika geven beste vaccinazi.
niet voor covid, voor allerlei andere ziekten en kinderziekten. babies worden het eerste jaar 2-3 keer gevaccineerd, geloof ik. dat is standaard.
  woensdag 3 november 2021 @ 12:11:07 #219
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202012686
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:06 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Dan wordt het iedereen aan een verplicht halfjaarlijks prikabonnement. Ik zou het op prijs stellen dat dit dan ook zo gebracht wordt in plaats van bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten terwijl de ingroup mogelijk een groter probleem is dan de outgroup qua besmettingen. Alleen al de mogelijkheid dat dit zo zou kunnen zijn maakt het huidige beleid slecht.
Je hoeft geen geleerde te zijn dat het hier op neer gaat komen voorlopig. Een soort van halfjaarlijkse prik. Wat daar slecht is weet ik niet zo goed. Met de griep gebeurt dit al voor veel mensen.
  woensdag 3 november 2021 @ 12:15:58 #220
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202012742
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 11:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe dan, iedereen besmet elkaar, de enige werkzaamheid is letterlijk dat het aantal mensen in venues wat verlaagd is met - ongevaccineerden.
80% van de besmettingen in die locaties gaat gewoon door. En 100% van de niet segragatie locaties gaat ook gewoon door, de meerderheid van de besmettingen wordt niet gelocaliseerd bij segregatie locaties ook nog, dus allemala leuk en aardig maar als er een procent overblijft aan werkzaamheid moet je geluk hebben.

Derhalve zie je ook geen effect in de statistieken hè, het is allemaal mega logisch maar OMT.
In elk geval mag wel duidelijk zijn dat vaccins in combinatie mer bepaalde maatregelen nodig zijn. Bron het Bolsonaro expiriment. :')
pi_202012812
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:11 schreef Megumi het volgende:

[..]
Je hoeft geen geleerde te zijn dat het hier op neer gaat komen voorlopig. Een soort van halfjaarlijkse prik. Wat daar slecht is weet ik niet zo goed. Met de griep gebeurt dit al voor veel mensen.
Wat daar goed of slecht aan is is op dit moment erg lastig te bepalen.

Waar het me om gaat is dat de QR-code er nu voor lijkt te zorgen dat met de vermindering van de werking van vaccins nu een trojaans paard binnengehaald wordt/is met huidig beleid en dit gewoon op een andere groep afgeschoven wordt. De QR-code werkt niet omdat de overheid achter de feiten aanloopt.
  woensdag 3 november 2021 @ 12:24:52 #222
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202012837
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:22 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Wat daar goed of slecht aan is is op dit moment erg lastig te bepalen.

Waar het me om gaat is dat de QR-code er nu voor zorgt dat met de vermindering van de werking van vaccins nu een trojaans paard binnengehaald wordt/is met huidig beleid en dit gewoon op een andere groep afgeschoven wordt. De QR-code werkt niet omdat de overheid achter de feiten aanloopt.
Wat ik denk is dat er maatregelen nodig zijn die men niet durft te nemen in Nederland. En wellicht meten we daarbij wellicht wat onrust op de koop nemen. Ik denk dan in een richting zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Dat de QR code niet werkt heeft meer met een tekort aan middelen om dat te handhaven te maken dan de QR code niet zou werken. Wat ik derhalve ook verontrustend vond was de opmerking van Rutte dat eigen gedrag cruciaal blijft? Dat dit niet werkt mag nu wel duidelijk zijn.
pi_202013729
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:24 schreef Megumi het volgende:

[..]
Wat ik denk is dat er maatregelen nodig zijn die men niet durft te nemen in Nederland. En wellicht meten we daarbij wellicht wat onrust op de koop nemen. Ik denk dan in een richting zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Dat de QR code niet werkt heeft meer met een tekort aan middelen om dat te handhaven te maken dan de QR code niet zou werken. Wat ik derhalve ook verontrustend vond was de opmerking van Rutte dat eigen gedrag cruciaal blijft? Dat dit niet werkt mag nu wel duidelijk zijn.
Je praat er weer overheen. Die preprint laat heel duidelijk zien dat het eeuwige vinkje wat niet teruggedraaid kan worden averechts werkt en waarschijnlijk flink bijdraagt aan het oplopen van de besmettingen sinds het loslaten van de 1,5-meterregel. Laten we daar dan eens mee beginnen. Voor iedereen.

Als het doel tenminste is om de besmettingen zo veel mogelijk in te dammen.
pi_202013797
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:15 schreef Megumi het volgende:

[..]
In elk geval mag wel duidelijk zijn dat vaccins in combinatie mer bepaalde maatregelen nodig zijn. Bron het Bolsonaro expiriment. :')
In Nederland zijn per hoofd van de bevolking meer mensen overleden dan in Brazilië.
pi_202013806
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:00 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat is jou mening. Er zijn zat voorbeelden te vinden buiten Nederland waar het wel goed werkt.
Nee.
pi_202013812
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:01 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Mja, QR werkt niet uiteraard, maar dat er een groter plan is heb ik geen bewijs voor. Meer dat politiek gewoon incompetent is. Heb moeite met een onderwerp te bedenken waar de politiek een oplossing voor heeft kunnen vinden zonder andere dingen erger te maken.
Maar uniform over de hele wereld simultaan srsly?
  woensdag 3 november 2021 @ 13:32:10 #227
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202013824
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:25 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Je praat er weer overheen. Die preprint laat heel duidelijk zien dat het eeuwige vinkje wat niet teruggedraaid kan worden averechts werkt en waarschijnlijk flink bijdraagt aan het oplopen van de besmettingen sinds het loslaten van de 1,5-meterregel. Laten we daar dan eens mee beginnen. Voor iedereen.

Als het doel tenminste is om de besmettingen zo veel mogelijk in te dammen.
Ik zie dat anders eigenlijk je kan het namelijk ook zo zien. Of ik begrijp je niet goed. Het alternatief voor de QR code is namelijk een lockdown. En juist door de corona pas kunnen sectoren zoals de horeca zij het met een beperking en de niet essentiële winkels weer open. Een groot voordeel denk ik.
  woensdag 3 november 2021 @ 13:32:29 #228
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202013828
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
In Nederland zijn per hoofd van de bevolking meer mensen overleden dan in Brazilië.
Onzin waar ik althans verder niet op in ga.
pi_202013838
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:01 schreef pokkerdepok het volgende:

en niemand gaat luisteren naar een argument van; de oplossing voor meer slachtoffers en opnames is meer plek om ze op te nemen.
Nou ik mag hopen dat mensen hun verstand terugkrijgen en bedenken dat dit ALTIJD de oplossing was pre 2020.

Mensen leven niet eeuwig, en een virus kan dodelijk zijn als je in fragiele gezondheid verkeerd, thats life.
  woensdag 3 november 2021 @ 13:39:43 #230
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202013919
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:33 schreef ludovico het volgende:
en een virus kan dodelijk zijn als je in fragiele gezondheid verkeerd, thats life.
Gelukkig gaat dat voor een grote groep mensen niet op als het om corona gaat. Nodeloos sterven daar zijn oplossingen voor gevonden gelukkig. We leven gelukkig niet meer in de middeleeuwen.
  woensdag 3 november 2021 @ 13:42:54 #231
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202013970
quote:
10s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee.
Ja. Bij onze buren werkt het prima.
pi_202014224
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nou ik mag hopen dat mensen hun verstand terugkrijgen en bedenken dat dit ALTIJD de oplossing was pre 2020.

Mensen leven niet eeuwig, en een virus kan dodelijk zijn als je in fragiele gezondheid verkeerd, thats life.
jij moet gewoon je want beter in gaan lezen over het potentieel gevaar van virussen. wat ik al eerder zei, je ziet het gewoon niet.
pi_202014394
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:32 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik zie dat anders eigenlijk je kan het namelijk ook zo zien. Of ik begrijp je niet goed. Het alternatief voor de QR code is namelijk een lockdown. En juist door de corona pas kunnen sectoren zoals de horeca zij het met een beperking en de niet essentiële winkels weer open. Een groot voordeel denk ik.
Mijn punt is dat het er alle schijn van heeft dat gevaccineerden, zeker de Janssen gevaccineerden op dit moment zodanig weinig bescherming meer hebben dat je ze zowat tot de ongevaccineerden kunt rekenen. Toch zijn de Janssen gevaccineerden vrij te gaan en te staan waar ze willen, zonder test of waar dan ook. Dit feit maakt dat een ongevaccineerde die zich continue moet testen een minder gevaar is dan een gevaccineerde met QR code. Dat die mogelijkheid al bestaat betekent dat het doel van de QR code (besmettingen voorkomen) niet bereikt wordt en zelfs averechts kan werken. Het is een fors lek in het systeem.

Wanneer dit eens doorsijpelt tot de regering en onderdeel wordt van het narratief zijn gevaccineerden hun voordeel en sterkste argument kwijt, maar hebben we wel een berg extra besmettinging door achteraf niet optimaal beleid. En een verscheurde samenleving. En daarna waarschijnlijk allemaal verplichte periodieke vaccinatie aan de broek hangen.

Het ziet er somber uit in ieder geval.
pi_202015132
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:42 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ja. Bij onze buren werkt het prima.
Nee.
pi_202015150
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 14:02 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
jij moet gewoon je want beter in gaan lezen over het potentieel gevaar van virussen. wat ik al eerder zei, je ziet het gewoon niet.
Potentieel gevaar van virussen.

Laten we het gewoon over covid hebben en zijn impact op de wereld. Het is covid. Dat virus met IFR lager dan de zware griep.

Dat virus wat we pandemie noemen met minder dan 300 op de IC. Stuk voor stuk oud of ongezond.
pi_202015181
Vaccin werkt gewoon, maar nauwelijks tegen besmettingen.
pi_202015196
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:27 schreef ludovico het volgende:
Vaccin werkt gewoon, maar nauwelijks tegen besmettingen.
Wat verrassend. :P
  woensdag 3 november 2021 @ 15:36:50 #238
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_202015332
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:32 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat is het frame van de overheid. Voor de invoering van de QR-Ausweis was er geen lockdown en waren winkels en horeca ook open met beperkingen. De QR-code was het wisselgeld voor het afschaffen van de 1,5 meter, die in de praktijk al nauwelijks meer een rol speelde, en de capaciteitsbeperkingen in de horeca en bioscopen/theaters. De QR code werkt in de praktijk niet omdat de naleving slecht is. Dat betekent niet meteen dat we drie stappen terug moeten naar een lockdown, maar een stapje terug naar de situatie van medio september is ook een optie. Alleen zou dat betekenen dat de overheid moet toegeven dat de QR-Ausweis een verkeerd middel is, en dat willen ze niet omdat het (politiek) gezichtsverlies betekent en je de QR-code daarna ook nauwelijks meer kunt invoeren. Het is, kortom, een fuik waar de politiek met open ogen ingezwommen is en waar ze zich nu in allerlei bochten wringen om er maar niet uit te hoeven zwemmen.
Never explain, never apologize.
pi_202015865
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:36 schreef Lurf het volgende:

[..]
Dat is het frame van de overheid. Voor de invoering van de QR-Ausweis was er geen lockdown en waren winkels en horeca ook open met beperkingen. De QR-code was het wisselgeld voor het afschaffen van de 1,5 meter, die in de praktijk al nauwelijks meer een rol speelde, en de capaciteitsbeperkingen in de horeca en bioscopen/theaters. De QR code werkt in de praktijk niet omdat de naleving slecht is. Dat betekent niet meteen dat we drie stappen terug moeten naar een lockdown, maar een stapje terug naar de situatie van medio september is ook een optie. Alleen zou dat betekenen dat de overheid moet toegeven dat de QR-Ausweis een verkeerd middel is, en dat willen ze niet omdat het (politiek) gezichtsverlies betekent en je de QR-code daarna ook nauwelijks meer kunt invoeren. Het is, kortom, een fuik waar de politiek met open ogen ingezwommen is en waar ze zich nu in allerlei bochten wringen om er maar niet uit te hoeven zwemmen.
Hoho, zelfs met naleving heeft het geen zin, QR is een kansloos middel.
pi_202015886
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Potentieel gevaar van virussen.

Laten we het gewoon over covid hebben en zijn impact op de wereld. Het is covid. Dat virus met IFR lager dan de zware griep.

Dat virus wat we pandemie noemen met minder dan 300 op de IC. Stuk voor stuk oud of ongezond.
of ongevaccineerd...

in een jaar tijd van een soort naar vele mutaties, die allemaal beter tegen onze vaccins kunnen. dat gaat hard.

nu al 5 miljoen doden, wereldwijd.
pi_202016023
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 16:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
of ongevaccineerd...

in een jaar tijd van een soort naar vele mutaties, die allemaal beter tegen onze vaccins kunnen. dat gaat hard.

Dat is grof uitgerekend ongeveer 0.07% van de wereldbevolking. Hoe vergelijkbaar is dat met anderen ziektes?
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202016680
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 16:18 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
of ongevaccineerd...

Hoeveel miljoenen doden zijn er denk aan de griep gestorven afgelopen 100 jaar? Laat staan hartstilstand of kanker.
En doodgaan mét is iets anders dan doodgaan áán.
pi_202016703
quote:
11s.gif Op woensdag 3 november 2021 17:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoeveel miljoenen doden zijn er denk aan de griep gestorven afgelopen 100 jaar? Laat staan hartstilstand of kanker.

Wie ben jij om dat te bepalen dat mensen maar dood moeten gaan?

Gadverdamme.
pi_202016980
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 17:31 schreef Velgje het volgende:

[..]

Wie ben jij om dat te bepalen dat mensen maar dood moeten gaan?

Gadverdamme.
Waar the fuck lees je dit nou weer?
pi_202017583
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 18:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Waar the fuck lees je dit nou weer?
Je geeft er niets om dat is wel duidelijk. :)
pi_202017730
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 16:30 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
Dat is grof uitgerekend ongeveer 0.07% van de wereldbevolking. Hoe vergelijkbaar is dat met anderen ziektes?
is dat een vraag aan mij?
pi_202017746
quote:
11s.gif Op woensdag 3 november 2021 17:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
covid is geen 100 jaar oud.
pi_202018020
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 18:58 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
is dat een vraag aan mij?
ja
  woensdag 3 november 2021 @ 19:43:21 #249
65846 Bocaj
47th President.
pi_202018512
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 19:25 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
ja
ik zou het zelf even opzoeken als ik jou was
  woensdag 3 november 2021 @ 20:19:28 #251
323876 michaelmoore
pi_202018937
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 19:43 schreef Bocaj het volgende:
Hoe voel je, je nu? @:michaelmoore
ondanks dat de meesten van mijn klasgenoten overleden zijn inmiddels aan allerlei soorten kanker of aan alcohol,
Dus covid maakt mij verder niets , ondanks dat ik volledig ingeent ben , of je nu door de hond of de kat wordt gebeten

Ik voel ik me kiplekker en werk nog 40 uur per week op een vrachtwagen
Ik verdien met AOW en eindloon ABP pensioen dan ook een vreselijke bak geld , maar ja dat gaat niet om

Morgen dagje vrij voor een griepprikje te halen
Maar ja mijn moeder is ook 96 geworden en vader 93

Mijn kinderen zijn intussen al Boomers

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 03-11-2021 22:01:27 ]
pi_202019335
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 19:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik zou het zelf even opzoeken als ik jou was
Oke je weet het niet lol, geen probleem.
pi_202020566
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 20:51 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
Oke je weet het niet lol, geen probleem.
jij vraagt het je toch af.. weet jij het?
  woensdag 3 november 2021 @ 23:11:26 #254
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202022324
Ik ben vooral klaar met dat gezeik van die zorg. Alsof de hele maatschappij alleen maar om die kutzorg draait.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 23:17:43 #255
236264 crew  capricia
pi_202022413
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 23:11 schreef PzKpfw het volgende:
Ik ben vooral klaar met dat gezeik van die zorg. Alsof de hele maatschappij alleen maar om die kutzorg draait.
Sommige mensen hebben dat andersom. Alsof de hele maatschappij maar gegijzeld moet worden door ongevaccineerden.
Ben je ongevaccineerd:'Eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid..is er geen plek meer op de IC, mag je achteraan aansluiten.'

Het is nogal makkelijk om de schuld op een andere groep af te schuiven.
Weet je, uiteindelijk is het een kutvirus. En geen kut-ongevaccineerden, en geen kutzorg (wat jij schrijft).

Laat je niet uitspelen tegen je medeburgers.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202023233
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 21:50 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
jij vraagt het je toch af.. weet jij het?
Nee dan zou ik het niet vragen toch. Maar jij opperde dat statement, met de suggestie dat 5 miljoen doden wereldwijd een groot aantal is. Dus ik vroeg me af hoe vergelijkbaar dat is tot andere virussen. Maar als je het niet weet vind ik dat wel grappig eigenlijk, maar maakt verder niet uit hoor.
pi_202023353
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 18:46 schreef Velgje het volgende:

[..]
Je geeft er niets om dat is wel duidelijk. :)
Lekker bezig man... Emo politiek, en dan lekker dit soort dingen in de schoenen leggen, voel je je wel helemaal 100?
pi_202023585
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 06:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lekker bezig man... Emo politiek, en dan lekker dit soort dingen in de schoenen leggen, voel je je wel helemaal 100?
Wat lul jij nou weer met je emo politiek.... :r Dit gaat te ver, vooral omdat het hier om mensenlevens gaat en niet om Ludovico egoïsme.
pi_202023707
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 02:55 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
Nee dan zou ik het niet vragen toch. Maar jij opperde dat statement, met de suggestie dat 5 miljoen doden wereldwijd een groot aantal is. Dus ik vroeg me af hoe vergelijkbaar dat is tot andere virussen. Maar als je het niet weet vind ik dat wel grappig eigenlijk, maar maakt verder niet uit hoor.
5 miljoen is 5 miljoen.
pi_202023820
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:11 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
5 miljoen is 5 miljoen.
En een leeg statement is een leeg statement.
pi_202023932
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 07:47 schreef Velgje het volgende:

[..]
Wat lul jij nou weer met je emo politiek.... :r Dit gaat te ver, vooral omdat het hier om mensenlevens gaat en niet om Ludovico egoïsme.
Hou toch op. Mensen overlijden aan ziekte. Altijd zo geweest altijd zo blijven.

Je kan voor een paar maanden leven rekken niet al deze maatregelen hoog houden dat kost meer dan het oplevert. Hebben we ook nooit gedaan met de griep overigens die praktisch evenveel doden maakt. Misschien enkele seizoenen wat oversterfte ivm antistoffen opbouw, maar men heeft ook nog eens kunnen vaccineren, mag boosteren, etc etc. En ongevaccineerd neemt zelf het risico, moeten zij weten.

Maar je bent ver van het padje af als je langer leven als ultiem goed portretteert en je mensen monddood probeert te maken met emo politiek.
  donderdag 4 november 2021 @ 08:49:40 #262
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202024105
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je kan voor een paar maanden leven rekken niet al deze maatregelen hoog houden dat kost meer dan het oplevert. Hebben we ook nooit gedaan met de griep overigens die praktisch evenveel doden maakt. Misschien enkele seizoenen wat oversterfte ivm antistoffen opbouw, maar men heeft ook nog eens kunnen vaccineren, mag boosteren, etc etc. En ongevaccineerd neemt zelf het risico, moeten zij weten.

Maar je bent ver van het padje af als je langer leven als ultiem goed portretteert en je mensen monddood probeert te maken met emo politiek.
Covid is geen griep. Houd eens op met die (onzin ) vergelijking. En waarom zouden mensen moeten sterven als dat helemaal niet nodig is. En deze uitspraak "En ongevaccineerd neemt zelf het risico, moeten zij weten." in de praktijk kiezen mensen er toch voor zich te laten behandelen logisch want mensen willen ondanks deze keuze niet dood. En overbelasten zo toch de zorg. Met de kanttekening dat de overheid niets gedaan heeft om de IC capaciteit uit te breiden. En de uitstroom van ziekenhuis personeel te voorkomen met betere arbeidsomstandigheden en loon.

Tevens is het kabinet niet eerlijk over het doel van de maatregelen en het resultaat daarvan. En een helder doel met een perceptief mis ik. Ik ben eerder bang dat het de tegenstellingen is deze toch al sterk geïndividualiseerde maatschappij verder op scherp gaat zetten.

Eerlijk zou zijn bijvoorbeeld als Hugo en Rutte toegeven dat een maatregel als de QR code en de maatregelen er om heen voornamelijk nu worden ingezet om ongevaccineerden te pesten. Beter zou zijn om maatregelen te ontwikkelen en te treffen die al bewezen hebben het aantal besmettingen omlaag te brengen. En dan zodanig dat men niet pas maatregelen neemt als het eigenlijk al te laat is. Na aan die corona golven lijkt het er op dat men daar geen moer van geleerd heeft.
pi_202024190
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:49 schreef Megumi het volgende:
Covid is geen griep. Houd eens op met die (onzin ) vergelijking.
Dogma.
pi_202024206
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 23:17 schreef capricia het volgende:

Het is nogal makkelijk om de schuld op een andere groep af te schuiven.
Weet je, uiteindelijk is het een kutvirus. En geen kut-ongevaccineerden, en geen kutzorg (wat jij schrijft).

Laat je niet uitspelen tegen je medeburgers.
Nou ja die groep wel hoor.
Want die groep zorgt ervoor dat we weer in deze situatie zitten.
Het virus is ook niets, dat ook trouwens.

De zorg kan er niets aan doen dat een paar gekkies geen vaccin neemt.
pi_202024228
We zijn klaar met de softe Nederlandse mentaliteit.
Gejank omdat je 1 minuut een mondkapje op moet. Gejank omdat je even bij de ingang je QR code moet laten scannen. Gejank om niets!

Waar heel erg veel landen niet eens de deur uit mocht zonder ingevuld papiertje om naar de supermarkt te kunnen.
Zeiken wij al om zulke kleine dingetjes.

De overheid in NL heeft nog niet 1 harde maatregelen in durven te voeren. Uit alle onderzoeken blijkt dat Nederland veel te langzaam en soft reageert op Covid en daarom blijft kwakkelen.
De overheid laat de horen hangen naar een hele kleine groep die de oorzaak is waarom we hier nog in blijven zitten.
  donderdag 4 november 2021 @ 09:03:00 #266
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202024235
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dogma.
Nee wetenschap. De enige overeenkomst tussen het griep virus en het corona is de manier van verspreiden. En verder tja tegen jou domheid kunnen ik en anderen niet op.
pi_202024252
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:26 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
En een leeg statement is een leeg statement.
als je dat leeg vind, 5 miljoen doden, ben je niet helemaal lekker
pi_202024269
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nou ja die groep wel hoor.
Want die groep zorgt ervoor dat we weer in deze situatie zitten.
Het virus is ook niets, dat ook trouwens.

De zorg kan er niets aan doen dat een paar gekkies geen vaccin neemt.
Al is 100% gevaccineerd, dan nog zijn er maatregelen nodig in de winter.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 4 november 2021 @ 09:07:43 #269
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202024292
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:02 schreef bianconeri het volgende:
Gejank omdat je 1 minuut een mondkapje op moet. Gejank omdat je even bij de ingang je QR code moet laten scannen. Gejank om niets!

Waar heel erg veel landen niet eens de deur uit mocht zonder ingevuld papiertje om naar de supermarkt te kunnen.

De overheid in NL heeft nog niet 1 harde maatregelen in durven te voeren. Uit alle onderzoeken blijkt dat Nederland veel te langzaam en soft reageert op Covid en daarom blijft kwakkelen.
De overheid laat de horen hangen naar een hele kleine groep die de oorzaak is waarom we hier nog in blijven zitten.
Daarom is het zo raar dat men zodanig blijft stemmen dat Rutte maar een vinger in de pap blijft houden?
pi_202024360
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
als je dat leeg vind, 5 miljoen doden, ben je niet helemaal lekker
Als jij die conclusie daaruit trekt ben je dom.
pi_202024466
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:07 schreef Megumi het volgende:

[..]
Daarom is het zo raar dat men zodanig blijft stemmen dat Rutte maar een vinger in de pap blijft houden?
Nee, met andere gekkies ben je nog verder huis. Die willen misschien wel doorpakken maar dan de verkeerde kant op.
pi_202024534
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:36 schreef ludovico het volgende:

[..]

Domme vergelijking. Echt te ziek voor woorden dit soort gedrag en dat al bijna 2 jaar lang. Next.
pi_202024616
quote:

Ik als niet-NLer snap die weerspannigheid van Nederlanders tegen die QR code ook niet zo. Wij zijn op reis gegaan naar Frankrijk en moesten daar ook onze QR code laten scannen toen we iets bestelden op een leeg buitenterrasje. Voelde me op geen enkele manier onderdrukt in een totalitair regime oid. Alsof een identiteitskaart, passpoort of rijbewijs iets anders zou zijn dan een QR code om een zekere status van vaccinatie aan te tonen. Er zijn heel veel vaccins die verplicht worden toegediend in de kindertijd. Bizar dat men hier zo anders tegenaan kijkt.

Edit: ik snap ook wel dat de gemiddelde Fokker niet representatief is voor de doorsnee Nederlandse bevolking en er hier statistisch gezien wel wat meer Wappies posten.

In het begin van de pandemie waren niet essentiele verplaatsingen hier verboden en diende ik bij elke politiecontrole ook de brief van mijn werkgever te tonen dat mijn verplaatsing essentieel was (kritisch beroep).

Stel je voor dat je solliciteert als vrachtwagenbestuurder en de werkgever vraagt jouw rijbewijs op. Nee hoor: mijn vrijheid! Hoe kan je dit vragen! Wat een nazipraktijk dat je een papiertje moet voorleggen aan jouw werkgever! Ook mensen met een rijbewijs veroorzaken ongevallen. En zij zijn ook nog eens het meestvoorkomend. Een rijbewijs helpt dus niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door BBach op 04-11-2021 09:50:46 ]
pi_202024743
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:36 schreef BBach het volgende:

Ik als niet-NLer snap die weerspannigheid van Nederlanders tegen die QR code ook niet zo. Wij zijn op reis gegaan naar Frankrijk en moesten daar ook onze QR code laten scannen toen we iets bestelden op een leeg buitenterrasje. Voelde me op geen enkele manier onderdrukt in een totalitair regime oid. Alsof een identiteitskaart, passpoort of rijbewijs iets anders zou zijn dan een QR code om een zekere status van vaccinatie aan te tonen. Er zijn heel veel vaccins die verplicht worden toegediend in de kindertijd. Bizar dat men hier zo anders tegenaan kijkt.

Edit: ik snap ook wel dat de gemiddelde Fokker niet representatief is voor de doorsnee Nederlandse bevolking en er hier statistisch gezien wel wat meer Wappies posten.

In het begin van de pandemie waren niet essentiele verplaatsingen hier verboden en diende ik bij elke politiecontrole ook de brief van mijn werkgever te tonen dat mijn verplaatsing essentieel was (kritisch beroep).

Stel je voor dat je solliciteert als vrachtwagenbestuurder en de werkgever vraagt jouw rijbewijs op. Nee hoor: mijn vrijheid! Hoe kan je dit vragen! Wat een nazipraktijk dat je een papiertje moet voorleggen aan jouw werkgever! Ook mensen met een rijbewijs veroorzaken ongevallen. En zij zijn ook nog eens het meestvoorkomend. Een rijbewijs helpt dus niet.
Dit dus.

Het is echt iets typisch Nederlands en in geen enkel land vind je het in zo'n mate.
Ik zat in het begin van de Europese pandemie in Spanje toen ze daar in volledige pandemie.
Zonder papiertje mocht ik niet eens naar de supermarkt toe.
Je mocht niet eens frisse lucht halen.
Was er een opstand of überhaupt een demonstratie? Nee. Mensen snapten het en luisterden gewoon.

En hier is een lockdown al wanneer niet essentiële winkels dichtgaan 8)7 8)7
Wat een onzin. We hebben nog nooit een lockdown gehad hier.
En de QR-code? Man ze zien alleen of je een groene of rode vinkje krijgt. En daar janken mensen al om.

Inderdaad.
Rijbewijs inzien???? NEUH PRIVACYYYYY.
pi_202024752
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dit dus.

Het is echt iets typisch Nederlands en in geen enkel land vind je het in zo'n mate.
Ik zat in het begin van de Europese pandemie in Spanje toen ze daar in volledige pandemie.
Zonder papiertje mocht ik niet eens naar de supermarkt toe.
Je mocht niet eens frisse lucht halen.
Was er een opstand of überhaupt een demonstratie? Nee. Mensen snapten het en luisterden gewoon.

En hier is een lockdown al wanneer niet essentiële winkels dichtgaan 8)7 8)7
Wat een onzin. We hebben nog nooit een lockdown gehad hier.
En de QR-code? Man ze zien alleen of je een groene of rode vinkje krijgt. En daar janken mensen al om.

Inderdaad.
Rijbewijs inzien???? NEUH PRIVACYYYYY.
Je kan ook stellen dat het de simpelheid is van andere landen dat ze zo makkelijk ja en amen zeggen.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_202024761
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:56 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Je kan ook stellen dat het de simpelheid is van andere landen dat ze zo makkelijk ja en amen zeggen.
Nou nee.
In Nederland komen we nog in opstand als Rutte een persconferentie houdt om te vertellen dat 1+1 2 is.
Echt bij alles moet er een opstand komen, ongeacht de ernst van de situatie.
pi_202024873
Wat ik niet begrijp is dat een nuchter volk als de Nederlander is, zo reageert.

Ik als domme Belg werk beroepsmatig veel samen met Nederlandse bedrijven en mensen en wat me steeds opvalt is hoezeer ze rechtuit, nuchter en efficient werken. Heel anders dan Duitse,Engelse of Franse bedrijven. Jullie respecteren de regels op zoveel andere vlakken, die vaak nog strenger zijn dan in de buurlanden, tot vooruitstrevend aan toe. En dan vallen jullie over een QR code en beperkende omgangsregels tijdens een pandemie?

PS: nuance op mijn vorige post. Enkel Polio vaccin en enkele anderen zijn verplicht afhv beroep. De rest sterk aangeraden (maar iedereen doet dit)
pi_202024919
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:29 schreef Velgje het volgende:

[..]
Domme vergelijking. Echt te ziek voor woorden dit soort gedrag en dat al bijna 2 jaar lang. Next.
Ik vind echt dat je van de wereld afgevlogen bent met je gedachtes, kom eens terug op aarde.
pi_202024930
quote:
Covid is geen griep. Houd eens op met die (onzin ) vergelijking. En waarom zouden mensen moeten sterven als dat helemaal niet nodig is. En deze uitspraak "En ongevaccineerd neemt zelf het risico, moeten zij weten." in de praktijk kiezen mensen er toch voor zich te laten behandelen logisch want mensen willen ondanks deze keuze niet dood. En overbelasten zo toch de zorg. Met de kanttekening dat de overheid niets gedaan heeft om de IC capaciteit uit te breiden. En de uitstroom van ziekenhuis personeel te voorkomen met betere arbeidsomstandigheden en loon.
Mensen maken zo vaak domme keuzes, die helpen we gewoon.

Bruls stouwt zich ook vol met hamburgers en vies vet vreten, laat hem lekker, als die zorg nodig heeft voor zijn dichtgeslibte aderen geven we hem toch ook gewoon een plekje.
  donderdag 4 november 2021 @ 10:20:27 #280
38396 mazaru
pi_202024941
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mensen maken zo vaak domme keuzes, die helpen we gewoon.

Bruls stouwt zich ook vol met hamburgers en vies vet vreten, laat hem lekker, als die zorg nodig heeft voor zijn dichtgeslibte aderen geven we hem toch ook gewoon een plekje.
maar Bruls besmet daar niemand mee
pi_202024955
quote:

[..]

Tevens is het kabinet niet eerlijk over het doel van de maatregelen en het resultaat daarvan. En een helder doel met een perceptief mis ik. Ik ben eerder bang dat het de tegenstellingen is deze toch al sterk geïndividualiseerde maatschappij verder op scherp gaat zetten.

Eerlijk zou zijn bijvoorbeeld als Hugo en Rutte toegeven dat een maatregel als de QR code en de maatregelen er om heen voornamelijk nu worden ingezet om ongevaccineerden te pesten. Beter zou zijn om maatregelen te ontwikkelen en te treffen die al bewezen hebben het aantal besmettingen omlaag te brengen. En dan zodanig dat men niet pas maatregelen neemt als het eigenlijk al te laat is. Na aan die corona golven lijkt het er op dat men daar geen moer van geleerd heeft.
Nou, punt is, contact momenten moeten naar beneden en omdat men niet meedoet aan wat het collectief helpt moeten ze om die reden maar op de blaren gaan zitten, dat vinden ze dan eerlijk want je doet niet mee aan wat goed is voor het collectief.

En die redenatie vind ik onethisch, wie moet bepalen wat goed is voor het collectief? Mark Rutte?

Maar sure, maatregelen die zinvol zijn toepassen wanneer dat nodig lijkt is prima, maar eeuwig vertragen kost je meer dan het oplevert, dus dan reist de vraag, onder welke omstandigheden is het dan wél okay.

Bij infinite zorgcapaciteit had er nooit een lock down moeten zijn.
En nu iedereen gevaccineerd had kunnen zijn geldt dat argument nog zwaarder.
pi_202024974
quote:
2s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:20 schreef mazaru het volgende:

[..]
hij bezet wel makkelijk 2 IC-bedden.
pi_202024975
quote:
2s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:20 schreef mazaru het volgende:

[..]
Kan dat iemand iemand anders besmet zonder symptomen is 0.00001, en de kans dat een ongevaccineerd iemand een ander besmet zonder symptomen met een beetje geluk 50% minder, maar misschien ook helemaal niks.

Je argument is gebaseerd op wetenschappelijke nonsense.

En effectief met QR samenleving "testen voor toegang voor de ongevaccineerden" zijn die rollen hierboven zelfs omgedraaid.
  donderdag 4 november 2021 @ 10:31:46 #284
38396 mazaru
pi_202025069
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kan dat iemand iemand anders besmet zonder symptomen is 0.00001, en de kans dat een ongevaccineerd iemand een ander besmet zonder symptomen met een beetje geluk 50% minder, maar misschien ook helemaal niks.

Je argument is gebaseerd op wetenschappelijke nonsense.

En effectief met QR samenleving "testen voor toegang voor de ongevaccineerden" zijn die rollen hierboven zelfs omgedraaid.
Fijn dat jij het zo goed weet. Zelfs beter dan mensen die daar een half leven voor gestudeerd hebben en het tegendeel zeggen. ^O^
Misschien kun je dat in Roemenië gaan vertellen? Daar liggen de ongevaccineerde mensen in hun auto op de parkeerplaatsen aan de zuurstof, te wachten op een ziekenhuisbed.
https://nos.nl/video/2404(...)aan-zuurstof-in-auto
pi_202025122
quote:
2s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:36 schreef mazaru het volgende:
Jij beweert dat de kans op besmetting nihil is.
Is gewoon feitelijk, gezonde personen een ander besmetten, werkelijk?
10-15% raakte besmet in een compleet jaar vorig jaar, waarvan een minimale fractie wss asymptomatisch, als het al kan.

En dan bij besmetting is het nog eens niet of nauwelijks een risico voor niet risico groepen.
  donderdag 4 november 2021 @ 10:37:52 #286
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202025130
Kunnen we hier normaal doen tegen elkaar?
pi_202025694
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:13 schreef DoritosDieBlauwe het volgende:

[..]
Als jij die conclusie daaruit trekt ben je dom.
ik hoor het wel he, als je nog met een argument komt
pi_202026911
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 11:28 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
ik hoor het wel he, als je nog met een argument komt
Ik pas liever lol
pi_202064708
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:36 schreef BBach het volgende:

[..]

Je rijbewijs tonen is net zo'n kleine moeite, als die QR-code tonen, echter is het wat die code vertegenwoordigd. Mensen worden op dit moment gedwongen iets te doen, wat een een behoorlijk groot groepje niet wilt, om die QR-code te krijgen, daar steekt het.

Mensen die dat prikje met liefde gezet hebben, zullen minder snel moeite hebben met die code.
pi_202064748
quote:

Als ik ergens gejank lees is het deze post wel _O-
  zondag 7 november 2021 @ 00:44:02 #291
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_202064911
quote:

In andere (Europese) landen is de situatie momenteel veel beter wou je zeggen ofzo?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 7 november 2021 @ 06:57:34 #292
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202065548
Wat is 2G? De voorloper van 3-5G? Of is er weer eens een afkorting slecht gekozen?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 7 november 2021 @ 09:07:38 #293
65846 Bocaj
47th President.
pi_202065965
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 06:57 schreef Tyr80 het volgende:
Wat is 2G? De voorloper van 3-5G? Of is er weer eens een afkorting slecht gekozen?
Ingeënt of genezen. (Getest hoort daar niet meer bij!)
  zondag 7 november 2021 @ 09:12:35 #294
65846 Bocaj
47th President.
pi_202065986
quote:
Uit alle onderzoeken blijkt dat Nederland veel te langzaam en soft reageert op Covid en daarom blijft kwakkelen.
Het zijn nu toch de brandhaarden die problemen opleveren? (Daar zitten veel ongevaccineerden bij...)
Daarnaast is het vaccin ook niet zaligmakend dus die mensen raken ook weer besmet (wisten we al) en ze komen zelfs ook weer op het ic...

Komende vrijdag zullen ze waarschijnlijk komen met gerichte lokale lockdowns als het niet beter wordt!
pi_202066087
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 10:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik vind echt dat je van de wereld afgevlogen bent met je gedachtes, kom eens terug op aarde.
Omgekeerde wereld, maargoed wat maakt het ook nog uit, de vaccinatie quote steigt toch met de dag. :)
  zondag 7 november 2021 @ 09:32:40 #296
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_202066127
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 09:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ingeënt of genezen. (Getest hoort daar niet meer bij!)
Ah, dank u!

Tevens een mooi moment om te laten weten dat vandaag bij mij het kwartje gevallen is dat jouw username Jacob achterstevoren is.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_202067535
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 00:27 schreef IkBenDeBaas het volgende:

Je rijbewijs tonen is net zo'n kleine moeite, als die QR-code tonen, echter is het wat die code vertegenwoordigd. Mensen worden op dit moment gedwongen iets te doen, wat een een behoorlijk groot groepje niet wilt, om die QR-code te krijgen, daar steekt het.

Mensen die dat prikje met liefde gezet hebben, zullen minder snel moeite hebben met die code.
Alsnog stelt dat niets voor.
Je kunt je ook laten testen, ook dat is simpel gedaan.
Het is een keuze die je maakt, maak je die keuze niet dan moet je het ook maar dragen.

Het probleem is niet de QR-code. Die laat je simpel even zien.
Het zijn de gekkies die het allemaal niet willen en bij alles een hak in het zand zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')