abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:07:54 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201955555
Hugo moet opppassen om weer maatregelen in te voeren omdat een zwikkie bijbel vorsers het verdomd om zich te laten prikken
Ik ben helemaal ziek van die kop van Hugo

Het verbieden van feestjes en kroegen dicht is afgelopen nu
Ik ben 68 en ben er klaar mee
ik word toch niet ziek , nooit, god wil mij niet boven hebben
https://www.telegraaf.nl/(...)we-zijn-er-klaar-mee

quote:
AMSTERDAM - De herinvoering van mondkapjes op bepaalde plekken, het strikter naleven van het advies om thuis te werken, de uitbreiding van plekken waar de coronapas voor nodig is, lokale coronamaatregelen: het zit vooralsnog allemaal nog in de 'gereedschapskist' van het kabinet.

Veruit de meeste deelnemers aan De Kwestie vinden echter dat het kabinet moet oppassen met het invoeren van nieuwe maatregelen. ,,
We zijn er klaar mee."
https://twitter.com/Omroe(...)128532397953030?s=20

[ Bericht 24% gewijzigd door michaelmoore op 30-10-2021 16:13:56 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_201955563
maar het virus is nog niet klaar met die mensen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201955630
Ter verduidelijking...
Jezelf laten vaccineren en het aantal ziekenhuisopnamen hebben nagenoeg niets met elkaar te maken.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:17:50 #4
323876 michaelmoore
pi_201955657
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nou daaag mensen ga maar naar de kerk en ge ervoor bidden dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_201955672
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nou daaag mensen ga maar naar de kerk en ge ervoor bidden dan
dat gebeurt ook dagelijks, maar dat neemt niet weg dat het virus nogniet klaar is met die mensen.

het is hetzelfde als bv een oorlog. Een partij kan er helemaal mee klaar zijn, maar de andere partij niet, dus wat dan?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201955684
quote:
En nooit niet dus de mens kan beter zijn leven inrichten op de manier waarop het zo verstandig mogelijk om gaat met het virus.

En dat is niet een samenleving ingericht met maatregeltjes non stop.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:19:56 #7
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201955693
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat gebeurt ook dagelijks, maar dat neemt niet weg dat het virus nogniet klaar is met die mensen.

het is hetzelfde als bv een oorlog. Een partij kan er helemaal mee klaar zijn, maar de andere partij niet, dus wat dan?
Capituleren uiteraard :Y
pi_201955698
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:19 schreef ludovico het volgende:

[..]
En nooit niet dus de mens kan beter zijn leven inrichten op de manier waarop het zo verstandig mogelijk om gaat met het virus.

En dat is niet een samenleving ingericht met maatregeltjes non stop.
dat laatste is jouw mening....
het zijn keuzes, of dit of dat... en de uitkomsten van die keuzes dan ook accepteren.
pi_201955702
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:19 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Capituleren uiteraard :Y
en de consequenties daarvan dan ook accepteren....

dat kan zijn:
- je wordt vermoord
- ale je familie wordt vermoord
- je wordt dood gemarteld
- je moet een andere taal leren
- er gebeurt helemaal niks
- etc.
pi_201955709
quote:

[..]

Als de oorlog is dat er tijdelijk een jaartje of 2 wat oversterfte is bij 65+ van +- 10% dan valt dat reuze mee allemaal. Die 10% had namelijk gemiddeld genomen niet heel lang te leven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201955718
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat laatste is jouw mening....
het zijn keuzes, of dit of dat... en de uitkomsten van die keuzes dan ook accepteren.
Dat was de mening van iedereen altijd tot 2020.
pi_201955734
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat was de mening van iedereen altijd tot 2020.
blijkbaar niet... anders was het niet veranderd.

De consequenties waren blijkbaar te erg, anders was er niet iets veranderd.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:22:02 #13
323876 michaelmoore
pi_201955738
quote:

[..]

Klets toch niet , joh

Het is klaar nu , niet weer opnieuw dat gedoe
pi_201955757
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Klets toch niet , joh

dat kan, echter het virus is nog niet klaar met jou.
pi_201955761
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Klets toch niet , joh

100% antistoffen straks. En nog maatregelen.
pi_201955782
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
blkijkbaar komen mensen met 100% antistoffen ook nog in het ziekenhuis, of is dat alleen in mijn gedachte?
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:24:22 #17
323876 michaelmoore
pi_201955783
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja dit gedoe houd nooit meer op en maar contracten afsluiten voor miljoenen mondkapjes
pi_201955791
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ah die mensen in het ziekenhuis waren alleen in mijn gedachte...
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames

Die 217 op de IC bedoel je dan die je in gedachte hebt? Nee die wordt gedeeld met de feitelijke situatie in dit land.
pi_201955796
een klein percentage x 18 miljoen kan nog steeds de zorg overspoelen...
pi_201955800
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
https://coronadashboard.r(...)tensive-care-opnames

Die 217 op de IC bedoel je dan die je in gedachte hebt? Nee die wordt gedeeld met de feitelijke situatie in dit land.
met maatregelen die op dit moment gelden... wat gebeurt er als alles weer normaal wordt zoals in 2019? stijgen deze of dalen deze? Zeg het maar, maar wel onderbouwd.
pi_201955807
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
blkijkbaar komen mensen met 100% antistoffen ook nog in het ziekenhuis, of is dat alleen in mijn gedachte?
Neuh zal zeker zo zijn. Zelfs al heeft iedereen een vorm van bescherming opgebouwd overlijden nog steeds mensen etc aan corona.

Dat is niet nieuw ofzo.
pi_201955810
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ja dit gedoe houd nooi t meer op en maar contracten afsluiten voor miljoenen mondkapjes
daar kan je wel lekker veel geld mee verdienen *O*
pi_201955817
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Neuh zal zeker zo zijn. Zelfs al heeft iedereen een vorm van bescherming opgebouwd overlijden nog steeds mensen etc aan corona.

Dat is niet nieuw ofzo.
klopt en het gaat om het aantal.... 20% gevaccineerd die in het ziekenhuis liggen vind ik eigenlijk nog best schokkend veel.
pi_201955865
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
met maatregelen die op dit moment gelden... wat gebeurt er als alles weer normaal wordt zoals in 2019? stijgen deze of dalen deze? Zeg het maar, maar wel onderbouwd.
Kan het onderbouwen maar jij zult het toch niet geloven.

Dat QR samenleving doet helemaal niks behalve segregeren. De ongevaccineerde raakt wel besmet van een gevaccineerde die uit ging naar een QR gelegenheid.

Mondkapjes werken niet.

Kan wel door gaan maar gaat nergens over.

Maatregel die wel zin heeft is die 1.5 meter en het advies wat voorzichtig te zijn. Als er meer nodig is ga je snel hard in je vingers snijden.

Kroegen en restaurants geleidelijk openen dan heb je meer controle over de besmettingen.

Maar met 200 op de IC op 18 miljoen.. Ach kom... Dat moet nooit een probleem zijn.
pi_201955879
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
klopt en het gaat om het aantal.... 20% gevaccineerd die in het ziekenhuis liggen vind ik eigenlijk nog best schokkend veel.
Wordt nog veel meer.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:40:42 #26
323876 michaelmoore
pi_201956020
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wordt nog veel meer.
mij niet want ik ben geprik en volgende week weer tegen de griep
en over drie weeken ga ik met vakantie naar Afrika voor drie maanden

en vertik het om weer met een mondkapje in de super te lopen
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:42:37 #27
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_201956044
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dikke kans dat in Afrika ook een mondkapjesplicht is
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_201956117
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:40 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik voorzie dat mijn vriendin tegen me zegt dat ik voor de veiligheid van een ander een mondkap op moet doen alsze het verplichten.

Maar nu mogen alle remmen los hoor, nu is de veiligheid van anderen irrelevant ofzo.

Knettergek deze wereld.
pi_201956153
Wat een verschrikkelijk harde maatregelen!!!!!!1

- strikter het advies tot thuiswerken naleven ... TZe HoRroR!
- uitbreiding plekken waar de coronapas geld ..... Unbelllievable, Je Mag Ook NikS MeeR!!!!1
- lokale maatregelen
- mondkapjes op bepaalde plekken .... Ik Ga Doodt!

straks gaan ze ook nog een strenge vinger tonen en heel hard 'Tssk' zeggen ... dat zijn bijna maatregelen zoals in China !!!!!1

8)7
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201956212
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:50 schreef RM-rf het volgende:

- uitbreiding plekken waar de coronapas geld ..... Unbelllievable, Je Mag Ook NikS MeeR!!!!1
- lokale maatregelen

straks gaan ze ook nog een strenge vinger tonen en heel hard 'Tssk' zeggen ... dat zijn bijna maatregelen zoals in China !!!!!1

8)7
Das leuk maar we hebben ook een QR segregatie systeem opgeworpen en hebben schijt aan artikel 1 van de grondwet.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:59:16 #31
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_201956233
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:50 schreef RM-rf het volgende:

- lokale maatregelen

8)7
Je vergeet niezen in je elleboog :s)
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_201956238
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Das leuk maar we hebben ook een QR segregatie systeem opgeworpen en hebben schijt aan artikel 1 van de grondwet.
Werkelijk ... en niemand heeft dat door?

Het is gewoon een keiharde DiCtAtuUr!!!!!!1

eeen dictatuur van 'dringende adviezen' die de overheid soms zelfs aangeeft 'na te gaan leven'.....
van 'met klem aanraden' en 'een beroep doen op je eigen verantwoordelijkheidsgevoel'...

Dat moetuhh we niet willen!!!!
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201956242
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
_O-
pi_201956244
Wie is “we”?
pi_201956252
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Jij bagatelliseert het.
pi_201956253
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:00 schreef 111210 het volgende:
Wie is “we”?
sommige mensen
pi_201956254
quote:
Wie is “we”?
Nederlandse kabinet. In opdracht van "we" Nederlanders.
pi_201956276
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jij bagatelliseert het.
:D

schandelijk als iemand net doet alsof onze regeerders, de Mark Ruttes en Hugo de Jonge NIET ziet als keiharde onderdrukkerts die enorm doortasten beleid voeren en hun wil opleggen..

maar net doet alsof de nederlandse regering vooral lafjes 'pappen-en-nathouden' beleid doen (wat overigens zeker geen positief iets is, maar veeleer een teken dat men de problemen laat 'sudderen' en eigenlijk vooral 'hoopt' dat het vanzelf over gaat, wat telkens blijkbaar niet 'vanzelf' gebeurt)
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:04:40 #39
323876 michaelmoore
pi_201956293
quote:
Wie is “we”?
we zijn de ambtenaren en de mensen die mondkapjes verkopen en de politici die graag met het Corona team op TV komen
pi_201956295
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:03 schreef RM-rf het volgende:

[..]
:D

schandelijk als iemand net doet alsof onze regeerders, de Mark Ruttes en Hugo de Jonge NIET ziet als keiharde onderdrukkerts die enorm doortasten beleid voeren en hun wil opleggen..

maar net doet alsof de nederlandse regering vooral lafjes 'pappen-en-nathouden' beleid doen (wat overigens zeker geen positief iets is, maar veeleer een teken dat men de problemen laat 'sudderen' en eigenlijk vooral 'hoopt' dat het vanzelf over gaat, wat telkens blijkbaar niet 'vanzelf' gebeurt)
Schrijf je ook boeken?
pi_201956369
ik vind het wle goed juist. alle wappies krijgen de schuld van dat we weer aan de maatregelen moeten. dat verdienen ze. mafkezen.
pi_201956729
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:11 schreef pokkerdepok het volgende:
ik vind het wle goed juist. alle wappies krijgen de schuld van dat we weer aan de maatregelen moeten. dat verdienen ze. mafkezen.
je denkt wel erg in hokjes, maar goed dat is menseigen, kijk maar naar de geschiedenis.... zogenaamde heksen kregen ook de schuld van misoogsten en werden levend verbrand.... puur omdat ze wat anders waren dan de rest. Aids zou ook komen van homo's en werden in de jaren 80 dan ook verketterd....
pi_201956869
Klaar waarmee mag ik vragen? Dat doet er toch niet toe, er is een virus wat we onder controle moeten krijgen😡
pi_201956974
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:49 schreef Henry77 het volgende:
Klaar waarmee mag ik vragen? Dat doet er toch niet toe, er is een virus wat we onder controle moeten krijgen😡
nou ja dat hangt ervanaf. Ik zou gaan onderhandelen over de consequenties als we besluiten om er klaar mee te zijn.
pi_201957185
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
je denkt wel erg in hokjes, maar goed dat is menseigen, kijk maar naar de geschiedenis.... zogenaamde heksen kregen ook de schuld van misoogsten en werden levend verbrand.... puur omdat ze wat anders waren dan de rest. Aids zou ook komen van homo's en werden in de jaren 80 dan ook verketterd....
jij vergelijkt wappies met heksen en homos als slachtoffergroep, en IK denk in hokjes?

ze moeten zich gaan realiseren dat ze aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. sekte-achtig gedoe is het. allemaal onzin en leugens geloven en bang zijn voor dingen die er niet zijn. als iedereen lekker door blijft gaan van, oh okee, dat is je vrije keuze hoor, tuurlijk, je mag best niet medoen... dan zitten we over 10 jaar nog steeds met lockdowns. het moet stoppen.
pi_201957283
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
jij vergelijkt wappies met heksen en homos als slachtoffergroep, en IK denk in hokjes?

ze moeten zich gaan realiseren dat ze aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. sekte-achtig gedoe is het. allemaal onzin en leugens geloven en bang zijn voor dingen die er niet zijn. als iedereen lekker door blijft gaan van, oh okee, dat is je vrije keuze hoor, tuurlijk, je mag best niet medoen... dan zitten we over 10 jaar nog steeds met lockdowns. het moet stoppen.
nee ik vergelijk jouw denkwijze daarmee
pi_201957343
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee ik vergelijk jouw denkwijze daarmee
komt op hetzelfde neer. wappies zijn geen zielige slachtoffer groep. op zn best een geindoctrineerde groep mensen die in een angstpsychose zitten. op zn slechtst radicale gekken die de maatschappij willen ontwrichten.
pi_201957365
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
komt op hetzelfde neer. wappies zijn geen zielige slachtoffer groep. op zn best een geindoctrineerde groep mensen die in een angstpsychose zitten. op zn slechtst radicale gekken die de maatschappij willen ontwrichten.
nee hoor dat komt niet op hetzelfde neer. In jouw reactie vergelijk je wappies met andere groepen. In mijn reactie vergelijk ik jouw denkwijze met de ouderwetse denkwijzen van mensen in die tijd.
Dat zijn 2 verschillende dingen, omdat in jouw reactie jij jezelf er compleet buiten laat alsof jij normaal bent (dat ben je in zekere zin ook wel, want het is menseigen om dit te doen) en in mijn vergelijking neem ik jouw visie wel mee.

jouw reactie: je denkt dat ik homo's, heksen vs wappies bedoel
mijn reactie: jouw denkwijze vs denkwijze van mensen in die tijd

totaal verschillende kijk en ik vergelijk dus homo's en heksen niet met wappies :Y Het komt niet eens in de buurt van wat ik schreef. Het klinkt natuurlijk wel lekker om woorden in de mond te leggen van anderen terwijl ze er niet staan, ik snap dat wel. Ook dat is menseigen.

[ Bericht 3% gewijzigd door sjorsie1982 op 30-10-2021 16:32:04 ]
pi_201959561
quote:

[..]

Je denkt echt extreem in alle eerlijkheid.

Minder dan 1% "oversterfte" onder de 65 jaar. Gemiddelde dode is 80+.. Even grote risico's praktisch als voor de griep voor 65-.

Maar jij eet de soep zo heet dat ze aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan als ze niet vaccineren... Wow.
pi_201959578
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:32 schreef ludovico het volgende:
Maar jij eet de soep zo heet dat ze aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan als ze niet vaccineren... Wow.
ik wil deze user wel helpen met mijn bloedtransfusie als blijkt dat dit nodig is en men bloed nodig heeft van ongeprikte mensen :7
pi_201959606
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Als je zo extreem denkt ben je ook gevallen voor propaganda. Zullen we weer terug zakken naar de aarde en wat minder extreem gaan denken?

Mensen die nauwelijks risico lopen laat die lekker? Moeten zij weten toch of ze willen prikken.
pi_201960791
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nee hoor dat komt niet op hetzelfde neer. In jouw reactie vergelijk je wappies met andere groepen. In mijn reactie vergelijk ik jouw denkwijze met de ouderwetse denkwijzen van mensen in die tijd.
Dat zijn 2 verschillende dingen, omdat in jouw reactie jij jezelf er compleet buiten laat alsof jij normaal bent (dat ben je in zekere zin ook wel, want het is menseigen om dit te doen) en in mijn vergelijking neem ik jouw visie wel mee.

jouw reactie: je denkt dat ik homo's, heksen vs wappies bedoel
mijn reactie: jouw denkwijze vs denkwijze van mensen in die tijd

totaal verschillende kijk en ik vergelijk dus homo's en heksen niet met wappies :Y Het komt niet eens in de buurt van wat ik schreef. Het klinkt natuurlijk wel lekker om woorden in de mond te leggen van anderen terwijl ze er niet staan, ik snap dat wel. Ook dat is menseigen.
lol kappen nou...ik wilde het laten ziten, maar als je zo gaat zeuren...
je zei dit:
je denkt wel erg in hokjes, maar goed dat is menseigen, kijk maar naar de geschiedenis.... zogenaamde heksen kregen ook de schuld van misoogsten en werden levend verbrand.... puur omdat ze wat anders waren dan de rest. Aids zou ook komen van homo's en werden in de jaren 80 dan ook verketterd....]
je zegt dus letterlijk dat homos ook verketterd werden, en heksen levend verbrand, net als nu wappies worden weggezet.
kies je woorden dan zorgvuldiger, als je er niet achter staat.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:52:54 #53
323876 michaelmoore
pi_201960808
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:49 schreef Henry77 het volgende:
Dat gaat nooit meeer gebeuren dat weet jij ook wel

Het identificeren bij iedere openbare gelegenheid is de kans voor de overheid

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nou ja dat hangt ervanaf. Ik zou gaan onderhandelen over de consequenties als we besluiten om er klaar mee te zijn.
juist

Iedere religieuze christen wappie , die blijft in de kerk en wij hebben onze vrijheid terug

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:35 schreef ludovico het volgende:

Mensen die nauwelijks risico lopen laat die lekker? Moeten zij weten toch of ze willen prikken.
Ik ben 68 en ben twee keer ingeeint en volgende week weer voor de griep ,
ik verkies nu voor mij vrijheid en om volgende maand met vakantie te gaan , OK?/

[ Bericht 20% gewijzigd door michaelmoore op 31-10-2021 23:36:26 ]
pi_201960891
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je denkt echt extreem in alle eerlijkheid.

Minder dan 1% "oversterfte" onder de 65 jaar. Gemiddelde dode is 80+.. Even grote risico's praktisch als voor de griep voor 65-.

dus je schermt met cijfers in een tijd van extreme maatregelen en lockdowns, om te laten zien dat het dus niet zo erg is? dit zijn cijfers terwijl we het zo veel mogelijk onder controle proberen te houden. al je alles los laat, zijn die cijfers dus vele malen erger.
precies het soort achterlijk gekloot met cijfertjes wat ik bedoel. mensen denken niet na, roepen maar wat, want het klinkt goed.

jij realiseert je dus nog steeds niet dat we met iets gevaarlijks te maken hebben.
pi_201960927
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:35 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je zo extreem denkt ben je ook gevallen voor propaganda. Zullen we weer terug zakken naar de aarde en wat minder extreem gaan denken?

niet dus. hun onzin accepteren is extreem. ik wil mn leven terug, en anti vaccers werken dat bewust tegen.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 20:05:17 #56
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201960983
Mensen die de maatregelen allemaal persoonlijk aantrekken en vervolgens dingen zeggen als: 'Als Hugo met nog meer maatregelen komt dan, ...' zijn, naar mijn mening, niet helemaal goed snik.

Lijkt mij dat diezelfde mensen vroeger bij een theater de schurk uit het toneelstuk gingen opwachten om hem in elkaar te slaan.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201961098
edit
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201962955
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 15:00 schreef RM-rf het volgende:

[..]

eeen dictatuur van 'dringende adviezen' die de overheid soms zelfs aangeeft 'na te gaan leven'.....
van 'met klem aanraden' en 'een beroep doen op je eigen verantwoordelijkheidsgevoel'...

Dat moetuhh we niet willen!!!!
QR-code is geen advies, maar wel leuk geprobeerd.
quote:

[..]

Ja, tuurlijk joh, ongevaccineerde zitten allemaal in sektes, en hangen allemaal Willem Engel aan.. En gevaccineerde trekken zich zeker elke avond af boven poster van Hugo?
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_201962995
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 20:00 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
niet dus. hun onzin accepteren is extreem. ik wil mn leven terug, en anti vaccers werken dat bewust tegen.
Klopt man, zitten allemaal in het complot!!
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_201963288
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 22:02 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]
QR-code is geen advies, maar wel leuk geprobeerd.
[..]
Ja, tuurlijk joh, ongevaccineerde zitten allemaal in sektes, en hangen allemaal Willem Engel aan.. En gevaccineerde trekken zich zeker elke avond af boven poster van Hugo?
vertel, wat zijn jouw motivaties dan om niet te vaccineren?
pi_201965221
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 19:58 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dus je schermt met cijfers in een tijd van extreme maatregelen en lockdowns, om te laten zien dat het dus niet zo erg is? dit zijn cijfers terwijl we het zo veel mogelijk onder controle proberen te houden. al je alles los laat, zijn die cijfers dus vele malen erger.
precies het soort achterlijk gekloot met cijfertjes wat ik bedoel. mensen denken niet na, roepen maar wat, want het klinkt goed.

jij realiseert je dus nog steeds niet dat we met iets gevaarlijks te maken hebben.
Je weet dat meer mensen cov opliepen dan we normaliter griep besmettingen hebben?

Het is allemaal drukjes vanwege dat feit maar dat maakt het geen gevaarlijk virus. Na de initiële besmetting is het virus helemaal ongevaarlijk ivm afweersysteem dat het herkent.
Vaccinatie werkt ook. 90+% heeft al antistoffen verworven. Voor hen is dit virus botweg niet bijzonder.
pi_201965231
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 20:00 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Ik met mijn 1/10.000 kans op IC opname bij besmetting werk het allemaal tegen...

En dan nog. Wat wil je. Mensen forceren een middel ingespoten te krijgen? Dat moet niet kunnen voor iets wat nauwelijks dodelijker is dan de griep.
pi_201965339
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 00:56 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je weet dat meer mensen cov opliepen dan we normaliter griep besmettingen hebben?

Het is allemaal drukjes vanwege dat feit maar dat maakt het geen gevaarlijk virus. Na de initiële besmetting is het virus helemaal ongevaarlijk ivm afweersysteem dat het herkent.
Vaccinatie werkt ook. 90+% heeft al antistoffen verworven. Voor hen is dit virus botweg niet bijzonder.
griep was vrijwel weg door de maatregelen. covid niet. dat alleen al laat zien hoeveel erger het is.

en dit virus muteert snel. we weten niet wat ons nog te wachten staat. alle reden om het niet te laten gaan.
pi_201965353
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 00:57 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik met mijn 1/10.000 kans op IC opname bij besmetting werk het allemaal tegen...

En dan nog. Wat wil je. Mensen forceren een middel ingespoten te krijgen? Dat moet niet kunnen voor iets wat nauwelijks dodelijker is dan de griep.
niet forceren, mensen moeten zelf gaan snappen dat het nodig is. dan zijn we als groep preventief beschermd en krijgen we geen grote maatregelen meer. t is niet zo ingewikkeld.
pi_201965454
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
griep was vrijwel weg door de maatregelen. covid niet. dat alleen al laat zien hoeveel erger het is.

en dit virus muteert snel. we weten niet wat ons nog te wachten staat. alle reden om het niet te laten gaan.
Nee.

Met zo een waardensprectrum komen we er nooit vanaf. Weet niet of je dat zo graag wilt.
pi_201965462
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:15 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
niet forceren, mensen moeten zelf gaan snappen dat het nodig is. dan zijn we als groep preventief beschermd en krijgen we geen grote maatregelen meer. t is niet zo ingewikkeld.
Het respect is weg om mensen hun eigen eventueel domme keuze te laten maken.

En dat over iets wat over hun lichaam gaat. Dat gaat me echt veel te ver.
pi_201965701
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:34 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee.

Met zo een waardensprectrum komen we er nooit vanaf. Weet niet of je dat zo graag wilt.
de waarde van zelfbeschikking, bedoel je?
pi_201965704
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 01:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het respect is weg om mensen hun eigen eventueel domme keuze te laten maken.

En dat over iets wat over hun lichaam gaat. Dat gaat me echt veel te ver.
dat prikje zetten wordt niet verplicht, hoor. maar dat mensen er de consequenties van moeten dragen, dat gaat wel komen, steeds meer. je kiest ervoor, eigen schuld.
is ook niks nieuws he. we hadden altijd al een bible belt die weigert. waar dus nog regelmatig ziekten uitbreken.

misschien is baudet zn idee van een wappie-groningen nog niet zo gek. dan kan je gewoon het hek dichtgooien als er een pandemie heerst daar.
pi_201965750
quote:

neemt niet weg dat het virus nogniet klaar is met die mensen.

Mensen zijn de hosts van het virus, het muteert in mensen, er ontstaan nieuwe varianten in mensen, het wordt verspreidt door mensen.

Het virus zelf is op geen enkele manier in staat zichzelf te verspreiden, wij zijn de hostdieren en zullen dat bijven, we besmetten zelfs onze katten en honden, en andere huisdieren. We besmetten zelfs wilde dieren.

De hele uitdrukking dat het virus nog niet klaar is met ons is bizar, wij zijn zelf de dragers en verspreiders.
pi_201965763
Leer jezelf te vermaken. Je hebt geen grote groepen mensen nodig om je leven leuk te maken.
pi_201965765
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 00:57 schreef ludovico het volgende:

[..]

En wie garandeert jou dat jij niet die 1 kans bent? :P
pi_201966056
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 06:11 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
En wie garandeert jou dat jij niet die 1 kans bent? :P
Niks, maar jij gaat ook niet met een helm over straat. Leef gewoon je leven.
pi_201966062
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 03:04 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
dat prikje zetten wordt niet verplicht, hoor. maar dat mensen er de consequenties van moeten dragen, dat gaat wel komen, steeds meer. je kiest ervoor, eigen schuld.
is ook niks nieuws he. we hadden altijd al een bible belt die weigert. waar dus nog regelmatig ziekten uitbreken.

misschien is baudet zn idee van een wappie-groningen nog niet zo gek. dan kan je gewoon het hek dichtgooien als er een pandemie heerst daar.
De consequenties worden effe verzonnen en opgedrongen.

Onrechtmatige daad noemen we dat. Chantage.
pi_201966104
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Jij doet in de auto ook nooit je gordel aan?
  zondag 31 oktober 2021 @ 08:28:51 #75
65846 Bocaj
47th President.
pi_201966177
Gevaccineerden zijn een worst voorgehouden!

Er zou vrijheid komen na vaccinatie... komt dus niet met herinvoering mondkapjes, 1.5m afstandhouden, weer thuiswerken en wat al niet meer...

Ik zou boos zijn inderdaad! KLAAR ERMEE! :Y :Y :Y

Maar gelukkig ben ik niet gevaccineerd en dus helemaal niet boos! :')
pi_201966215
Positief denken: dit jaar weer geen "Zwarte Piet is racisme" discussie. *O*
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_201966367
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:05 schreef ludovico het volgende:

[..]
Met of zonder vaccinatie, ik leef ook gewoon mijn leven. Maar mét vaccinatie wil ik voorkomen dat behandelingen van andere zieke mensen achter lopen en dat zorgpersoneel overbelast worden.
pi_201966404
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:28 schreef Bocaj het volgende:
Gevaccineerden zijn een worst voorgehouden!

Er zou vrijheid komen na vaccinatie... komt dus niet met herinvoering mondkapjes, 1.5m afstandhouden, weer thuiswerken en wat al niet meer...

Ik zou boos zijn inderdaad! KLAAR ERMEE! :Y :Y :Y

Maar gelukkig ben ik niet gevaccineerd en dus helemaal niet boos! :')
ik ben gevaccineerd en helemaal niet boos. heb dit al ver van te voren zien aankomen, hoopte uiteraard wel dat het anders zou zijn
  zondag 31 oktober 2021 @ 10:01:00 #79
323876 michaelmoore
pi_201966900
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 14:15 schreef hoechst het volgende:
Ter verduidelijking...
Jezelf laten vaccineren en het aantal ziekenhuisopnamen hebben nagenoeg niets met elkaar te maken.
klopt

50 % van de IC ers zijn bijbeelvorsers , als ze ziek worden dan mag de geneeskunde wel helpen

Het is gewoon god uitdagen volgens mij
pi_201967551
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:59 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Met of zonder vaccinatie, ik leef ook gewoon mijn leven. Maar mét vaccinatie wil ik voorkomen dat behandelingen van andere zieke mensen achter lopen en dat zorgpersoneel overbelast worden.
Maar nu blijkt dat verspreiding niet wordt verholpen en je dus alleen gevaccineerd wordt om je eigen ziekteverloop te remmen, waarom zou je dan kiezen voor vaccinatie als je bv al ziek bent geweest?

Herinfectie is lang niet zo algemeen als infectie na vaccinatie. 90 onderzoeken dan immuniteit tot meer dan 16 maanden beschermt en het vaccin 2-6 mnd. Waarom dan maar een bescherming van 6 mnd na infectie en voor nu nog oneindig na vaccinatie?
pi_201967586
Als we nu even een paar weken doorzetten dan komen er betere tijden aan! Houd je vooral aan de basismaatregelen want alleen samen kunnen we Covid aan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201967610
quote:
Alleen samen krijgen we de politiek er onder.
pi_201968565
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:04 schreef ijs. het volgende:
Als we nu even een paar weken doorzetten dan komen er betere tijden aan! Houd je vooral aan de basismaatregelen want alleen samen kunnen we Covid aan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Straks ik het weer kerst vieren met de gordijnen dicht omdat je 1 persoon te veel op bezoek hebt. En om 21.00 thuis zijn want dan gaat de avondklok in. En weer vingerwijzen naar degenen die (gevaccineerd) op vakantie gaan. Of zo "aso" zijn om toch op kantoor te werken.

En mag je je kinderen bij de voetbaltraining en wedstrijden weer bij het hek afzetten en snel wegwezen. Ik weet nog toen wij met een groepje ouders op de parkeerplaats stonden te praten tijdens de voetbal, iemand blijkbaar de BOA's had gebeld en we verplicht in onze auto's moesten gaan zitten.

Als deze regels allemaal weer terugkomen breekt echt de pleuris uit. Ook onder gevaccineerden.
pi_201968646
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
De consequenties worden effe verzonnen en opgedrongen.

Onrechtmatige daad noemen we dat. Chantage.
de gevolgen van je principes.
pi_201968661
In New York vaccinatieplicht voor o.a. brandweer, anders ontslag (dit waren toch de helden van de stad na 9/11?)
2000 brandweerlieden zitten nu thuis want willen niet. Moet dat hier ook maar gebeuren?

PS ik ben gevaccineerd maar dit gaat veel te ver.

https://www.telegraaf.nl/(...)ht-26-kazernes-dicht
pi_201968710
quote:
5s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:00 schreef _I het volgende:

[..]
Maar nu blijkt dat verspreiding niet wordt verholpen en je dus alleen gevaccineerd wordt om je eigen ziekteverloop te remmen, waarom zou je dan kiezen voor vaccinatie als je bv al ziek bent geweest?

Herinfectie is lang niet zo algemeen als infectie na vaccinatie. 90 onderzoeken dan immuniteit tot meer dan 16 maanden beschermt en het vaccin 2-6 mnd. Waarom dan maar een bescherming van 6 mnd na infectie en voor nu nog oneindig na vaccinatie?
als gevaccineerde heb je bijna 50% minder kans op besmetting. je eerste punt is dus niet waar.

de rest ook niet vrees ik. een vaccin is gewoon een onschadelijke besmetting.
pi_201968755
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:27 schreef Nikkie321 het volgende:
In New York vaccinatieplicht voor o.a. brandweer, anders ontslag (dit waren toch de helden van de stad na 9/11?)
2000 brandweerlieden zitten nu thuis want willen niet. Moet dat hier ook maar gebeuren?

het is een protest, ze legen het werk neer.
fijne brandweermensen, dreigen hun werk niet te doen en dat is dan de schuld van de burgemeester, zeggen ze.
pi_201969093
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Jij doet in de auto ook nooit je gordel aan?
Kost me niks die gordel om doen.
pi_201969109
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 08:59 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Als je geen risicogroep bent is het allemaal leuk dat je dat voor jezelf verzint maar heeft het weinig met de realiteit te maken.
pi_201969111
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:31 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
als gevaccineerde heb je bijna 50% minder kans op besmetting. je eerste punt is dus niet waar.

de rest ook niet vrees ik. een vaccin is gewoon een onschadelijke besmetting.
een half jaar geleden was een vaccin nog ter voorkoming van besmetting.
Plaats hier uw advertentie
pi_201969144
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:17 schreef Nikkie321 het volgende:

[..]
Straks ik het weer kerst vieren met de gordijnen dicht omdat je 1 persoon te veel op bezoek hebt. En om 21.00 thuis zijn want dan gaat de avondklok in. En weer vingerwijzen naar degenen die (gevaccineerd) op vakantie gaan. Of zo "aso" zijn om toch op kantoor te werken.

En mag je je kinderen bij de voetbaltraining en wedstrijden weer bij het hek afzetten en snel wegwezen. Ik weet nog toen wij met een groepje ouders op de parkeerplaats stonden te praten tijdens de voetbal, iemand blijkbaar de BOA's had gebeld en we verplicht in onze auto's moesten gaan zitten.

Als deze regels allemaal weer terugkomen breekt echt de pleuris uit. Ook onder gevaccineerden.
Ach over een paar jaar weten we niet beter dan is dit standaard in de winter.
Plaats hier uw advertentie
pi_201969151
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
de gevolgen van je principes.
Alsof mijn principes de aanleiding zijn en niet bewust beleid... Nee dit is opgelegde discriminatie.
pi_201969234
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:02 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
een half jaar geleden was een vaccin nog ter voorkoming van besmetting.
in het begin beschermde het dan ook 95%. nieuwe mutaties nog maar 45-50%.
pi_201969253
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:27 schreef Nikkie321 het volgende:

Laat de stad maar affikken zouden ze moeten zeggen. Het is iedere keer weer de goedheid van mensen misbruiken om extreme maatregelen te kunnen doordrukken.
pi_201969299
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Alsof mijn principes de aanleiding zijn en niet bewust beleid... Nee dit is opgelegde discriminatie.
beetje slachtoffer gedoe...je bent een groter risico voor verspreiding, voor anderen en jezelf. toch eis je dat je geen enkele beperking krijgt opgelegd. terwijl je zelf zou moeten kunnen bedenken dat als je een groter risico bent, je misschien wat afstand moet houden.
pi_201969363
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 12:35 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
het is een protest, ze legen het werk neer.
fijne brandweermensen, dreigen hun werk niet te doen en dat is dan de schuld van de burgemeester, zeggen ze.
Terecht. Geen plaats voor fascisme ende totalitaire ongrondwettelijke regels.
pi_201969399
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:11 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
beetje slachtoffer gedoe...je bent een groter risico voor verspreiding, voor anderen en jezelf. toch eis je dat je geen enkele beperking krijgt opgelegd. terwijl je zelf zou moeten kunnen bedenken dat als je een groter risico bent, je misschien wat afstand moet houden.
Ik ben gezond. Het risico van gezonde mensen om een ander te besmetten is tamelijk nihil. Praat over groter risico... Waar heb je het over man. Groter risico.

En serieus, weet jij wat het risico is van een gezond persoon met of zonder vaccinatie om een ongevaccineerd persoon in een risicogroep te besmetten? Nee.
pi_201969408
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als je geen risicogroep bent is het allemaal leuk dat je dat voor jezelf verzint maar heeft het weinig met de realiteit te maken.
Maak dat jezelf maar wijs. Wel zo makkelijk.
pi_201969425
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:17 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Maak dat jezelf maar wijs.
Kan je me nog ff vertellen hoeveel 30- op de IC is geweest zonder onderliggend lijden of andere health issues zoals hoog BMI oid.

Die 1/10.000 risk hou toch op.
En als je het al gehad hebt ben je beter beschermd dan een gevaccineerde maar de serologische test is niet okay. Ofzo.
pi_201969575
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Kan je me nog ff vertellen hoeveel 30- op de IC is geweest zonder onderliggend lijden of andere health issues zoals hoog BMI oid.

Die 1/10.000 risk hou toch op.
En als je het al gehad hebt ben je beter beschermd dan een gevaccineerde maar de serologische test is niet okay. Ofzo.
Waarom zou ik de moeite nemen om voor mensen zoals jou die informatie te typen als je diezelfde info uit de betrouwbare bronnen die je overal kunt lezen en horen, niet eens gelooft omdat je denkt dat je het beter weet?
Zal je het dan van mij aannemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')