Ik denk iets wat ongevaccineerden zou motiveren om toch maar wel die prik te halen. Misschien alleen nog supermarktbezoek voor hen op bepaalde tijdstippen o.i.d.?quote:
Of gratis online concerten bekijken van populaire artiesten, die je alleen maar kunt volgen als je gevaccineerd bent via je QR-code.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 00:07 schreef Doug-Heffernan het volgende:
geen belasting betalen als je VAXXED bent totdat de pandemie voorbij is
En dan allemaal bij mekaar? Dat lijkt me een recipe for disaster. Wat dit voorstel overigens ook nog een keer compliceert is dat de mensen die om medische redenen geen vaccin kunnen en/of mogen nemen niet apart geregistreerd zijn. Die stuur je dan ook die viruswolksupermarkt in. Lijkt me heel onverstandig.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:54 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Ik denk iets wat ongevaccineerden zou motiveren om toch maar wel die prik te halen. Misschien alleen nog supermarktbezoek voor hen op bepaalde tijdstippen o.i.d.?
Wie gaat dat betalen?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 00:20 schreef PzKpfw het volgende:
1,5 meter regel en mondkapjes zouden voldoende moeten zijn.
Daar heb je wel een punt, de mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, bv omdat ze allergisch zijn voor bepaalde stoffen in een vaccin, mogen niet de dupe worden van de nieuwe maatregelen, dus daar zou je dan goed over moeten nadenken hoe je die groep kunt ontzien. Misschien een groen vinkje bij het scannen van hun QR-code met aantekening? De rest van de vaccinweigeraars moeten dan wel onder de nieuwe maatregelen vallen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 00:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan allemaal bij mekaar? Dat lijkt me een recipe for disaster. Wat dit voorstel overigens ook nog een keer compliceert is dat de mensen die om medische redenen geen vaccin kunnen en/of mogen nemen niet apart geregistreerd zijn. Die stuur je dan ook die viruswolksupermarkt in. Lijkt me heel onverstandig.
Ik zou dan eerder de QR uitbreiden naar sportscholen, zwembaden, doorstroomlocaties en hoger onderwijs wellicht ook amateursport maar ik zie daar toch bezwaren in de handhaving. Absoluut niet ideaal, maar je moet toch wat om de druk op te voeren.
Dat lijkt me op korte termijn bijzonder lastig. Komt bij dat je volgens mij ook geen massale samenkomsten van ongevaccineerden moet willen, gaan ze mekaar alleen maar aansteken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 00:31 schreef Forumtijger het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt, de mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, bv omdat ze allergisch zijn voor bepaalde stoffen in een vaccin, mogen niet de dupe worden van de nieuwe maatregelen, dus daar zou je dan goed over moeten nadenken hoe je die groep kunt ontzien. De rest van de vaccinweigeraars moeten dan wel onder de nieuwe maatregelen vallen.
Dit.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 07:29 schreef MichaelScott het volgende:
Accepteren dat de zorg een paar maanden overbelast raakt en er nog een paar honderd grefo's/allochtonen/wappies overlijden. Even door de zure appel heen bijten.
De enige andere opties zijn 1G/2G (waarvan het maar de vraag is of dat dan werkt) en een vaccinatieplicht.
Denken dat je het in dit stadium redt met een paar mondkapjes is kinderlijk naiëf en andere maatregelen hebben te veel schadelijke neveneffecten.
Hier in Zwitserland werd er besproken of ongevacinneerde een deel van de zorgkosten zelf laten te betalen bij opname. Ik weet niet wat er uiteindelijk uitgekomen is.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 07:53 schreef Slacentrifuge het volgende:
Ik vrees dat ik (los van juridische haalbaarheid) toch zou gaan voor ‘geen prik? Dan ook geen ziekenhuisbed’. Uitgezonderd mensen die met een medische verklaring kunnen aantonen dat zij onvrijwillig ongevaccineerd zijn.
Boek eens een enkeltje Australië, met die extreme ideeën. Als je echt tig miljarden over de balk wilt gooien is dat de weg.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 07:12 schreef Emmerdeur het volgende:
Gewoon wat we 1,5 jaar geleden al hadden moeten doen
Totale lockdown, 3 maand lang , geen vliegverkeer meer buiten aanvoer goederen, grens dicht, leger de straat op om lockdown te enforcen.
Het is even afzien, maar dan heb je wel resultaat.
Na de 3 maand intern alles open, geen vliegverkeer of grens open nog , wie nog wil mag prik halen. Zorg opschalen(aantrekkelijk maken). Minder economische schade , eerder eraf.
Geen rijbewijs? Dan niet zwemmen!quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 07:53 schreef Slacentrifuge het volgende:
Ik vrees dat ik (los van juridische haalbaarheid) toch zou gaan voor ‘geen prik? Dan ook geen ziekenhuisbed’. Uitgezonderd mensen die met een medische verklaring kunnen aantonen dat zij onvrijwillig ongevaccineerd zijn.
Hoewel vreselijk, want daarmee sluit ik ook mensen waar ik zelf veel om geef uit, maar m.i. is dit de minst belastende en meest eerlijke optie. Hartpatiënten en anderen met planbare zorg kunnen dan weer gewoon geholpen worden, en ‘bewust onbeschermden’ mogen hun heil zoeken bij het door hen tot dan volprezen alternatief (kerk/gebed/dennennaaldenthee/medicatie, wat dan ook). Nogmaals: een vreselijke keuze, maar desperate times…
Je bedoelt zoals die miljarden die nu verdwenen zijn zonder echte vooruitgang?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 07:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Boek eens een enkeltje Australië, met die extreme ideeën. Als je echt tig miljarden over de balk wilt gooien is dat de weg.
Ah prima, betaal ik ook geen zorgpremie meer.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 07:53 schreef Slacentrifuge het volgende:
Hoewel vreselijk, want daarmee sluit ik ook mensen waar ik zelf veel om geef uit, maar m.i. is dit de minst belastende en meest eerlijke optie. Hartpatiënten en anderen met planbare zorg kunnen dan weer gewoon geholpen worden, en ‘bewust onbeschermden’ mogen hun heil zoeken bij het door hen tot dan volprezen alternatief (kerk/gebed/dennennaaldenthee/medicatie, wat dan ook). Nogmaals: een vreselijke keuze, maar desperate times…
Dat helpt geen donder, na die drie maanden komt het weer net zo hard terug.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 07:12 schreef Emmerdeur het volgende:
Gewoon wat we 1,5 jaar geleden al hadden moeten doen
Totale lockdown, 3 maand lang , geen vliegverkeer meer buiten aanvoer goederen, grens dicht, leger de straat op om lockdown te enforcen.
Het is even afzien, maar dan heb je wel resultaat.
Na de 3 maand intern alles open, geen vliegverkeer of grens open nog , wie nog wil mag prik halen. Zorg opschalen(aantrekkelijk maken). Minder economische schade , eerder eraf.
Eens. Als het wel zou helpen, is het al extreem moeilijk uitvoerbaar en we weten al dat je simpelweg niet weg komt met ergens ter wereld ene reservoirtje kwetsbare mensen opkweken. In NL hebben we er ook nog genoeg rondlopen, door alle maatregelen blijven die golven steeds weer mogelijk.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 09:44 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Dat helpt geen donder, na die drie maanden komt het weer net zo hard terug.
Dat gebeurt dus al, er worden al links gelegd om klimaatverandering uit te drukken in levensjaren en verspreiding van ziekten te koppelen aan klimaatverandering. Het succes waarmee macht 'tijdelijk' uit handen is gegeven om een (gezondheids) crisis te bestrijden is natuurlijk wel aantrekkelijk als je nog veel grotere ingrepen bepleit dan de restaurants dicht en thuiswerken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 10:44 schreef Jappie het volgende:
Tevens zou ik voor de lange termijn inzetten op het gezond maken (mn mentaal/emotioneel) van de maatschappij...ben er van overtuigd dat indien je dit zou doen de klimaat doelstellingen ook in eens een stuk haalbaarder zouden worden/ het klimaatprobleem mogelijk wel eens in zijn geheel zou kunnen verdwijnen.
Absoluut eens, het is ook niet dat ik het gezond maken van de maatschappij aan de heren politici over zou willen laten als een soort topdown gedreven samenleving. Zon soort opzet zou mi alleen maar uitmonden in een moderne variant van brood en spelen. Wat mij betreft ligt het gezond maken van de maatschappij bij het ontwikkelen van een groter bewustzijn bij het individu. Een groter besef van wat leven eigenlijk is, wat het is dat grotendeels jouw gezondheid bepaalt en hoe je de leiding over je eigen leven kan terugnemen zonder in te boeten aan sociale gedragingen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:08 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Dat gebeurt dus al, er worden al links gelegd om klimaatverandering uit te drukken in levensjaren en verspreiding van ziekten te koppelen aan klimaatverandering. Het succes waarmee macht 'tijdelijk' uit handen is gegeven om een (gezondheids) crisis te bestrijden is natuurlijk wel aantrekkelijk als je nog veel grotere ingrepen bepleit dan de restaurants dicht en thuiswerken.
Ik hoop dat we de klimaatkwestie iets rationeler kunnen aanvliegen ipv continu maar een mandaat weggeven onder de vlag van een accute crisis. Het argument: "er is geen tijd meer, behalve om de macht aan ons te geven en zonder democratisch proces al onze plannen door te voeren", gaat er bij mij moeilijk in.
die eerste doe je door middel van mensen klonen?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:36 schreef IkeDubaku99 het volgende:
De IC-capaciteit ophogen, 6% BTW op groente en fruit schrappen, suikertaks en junkfoodtaks instellen en voor de rest geen maatregelen erbij.
In kleine stappen, want je kan natuurlijk geen blik mensen opentrekken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
die eerste doe je door middel van mensen klonen?
ah dus dat is beleid voor de zeer lange termijn?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:41 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
In kleine stappen, want je kan natuurlijk geen blik mensen opentrekken.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ah dus dat is beleid voor de zeer lange termijn?
en dan heb je dit geregeld en dan zorgt je opvolger ervoor dat het verdwijnt want het is niet meer nodig en het is te duurquote:
Een overheid die het zo benaderd zou ik ook gunstig gezind zijn om uit eigen middelen mijn steentje bij te dragen. Eén die klimaatbeleid afdwingt en vervolgens de belastingen verhoogt om de mensen die echt niets hebben nog de helft te compenseren, niet. Maar goed, de uitdaging is natuurlijk wel dat je bij de voorgestelde aanpak sterk leunt op de mate waar in het individu die verantwoordelijkheid zelf wil nemen. Een dergelijke vorm van liberalisme zou ik in elk geval zowel op links als rechts willen steunen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:17 schreef Jappie het volgende:
[..]
Absoluut eens, het is ook niet dat ik het gezond maken van de maatschappij aan de heren politici over zou willen laten als een soort topdown gedreven samenleving. Zon soort opzet zou mi alleen maar uitmonden in een moderne variant van brood en spelen. Wat mij betreft ligt het gezond maken van de maatschappij bij het ontwikkelen van een groter bewustzijn bij het individu. Een groter besef van wat leven eigenlijk is, wat het is dat grotendeels jouw gezondheid bepaalt en hoe je de leiding over je eigen leven kan terugnemen zonder in te boeten aan sociale gedragingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Te laat beginnen met massavaccinatie/te weinig vaccins inkopen, je eigen burgers laten zitten in het buitenland en draconische maatregelen invoeren?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik zou het beleid van australie en nieuw zeeland overnemen
Jij denkt serieus dat mensen meer groente en fruit gaan eten als de 6% btw geschrapt wordt?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 11:36 schreef IkeDubaku99 het volgende:
De IC-capaciteit ophogen, 6% BTW op groente en fruit schrappen, suikertaks en junkfoodtaks instellen en voor de rest geen maatregelen erbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |