Het is eigenlijk heel gek dat wij blind, zonder na te denken, of het goed af te wegen de bedden aan coronapatinten geven.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 22:48 schreef Molo het volgende:
Interessant stuk
https://www.medischcontac(...)n-van-ic-bedden-.htm
Kijk uit wat je zegt. Hier worden notes voor uitgedeeldquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 22:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het is eigenlijk heel gek dat wij blind, zonder na te denken, of het goed af te wegen de bedden aan coronapatinten geven.
Edit: Nou ja, natuurlijk komt dat door urgentie en dat een coronapatint acuut zorg nodig heeft als die naar lucht aan het happen is, maar ondertussen zijn er 15 hartpatinten die ook ieder moment dood kunnen neervallen.
Goed dat je je laat testen. Dat zouden meer mensen moeten doen. En beterschap natuurlijk!quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:06 schreef SilverEyes het volgende:
Nou hier morgen ook maar weer een test. Koorts, hoestje, verstopte neus en algehele malaise. Denk zelf de ouderwetsche griep, maar just to be sure...
Beterschap!quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:06 schreef SilverEyes het volgende:
Nou hier morgen ook maar weer een test. Koorts, hoestje, verstopte neus en algehele malaise. Denk zelf de ouderwetsche griep, maar just to be sure...
Zelfde hier. Ga niet testen, blijf wel thuis en ziek het uit. Eventuele stijging van het geregistreerde aantal positieve testen is niemand bij gebaat (behalve de vaccin producenten).quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:06 schreef SilverEyes het volgende:
Pak je een zelftest. Alleen voor jezelf. Doen er wel meer.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zelfde hier. Ga niet testen, blijf wel thuis en ziek het uit. Eventuele stijging van het geregistreerde aantal positieve testen is niemand bij gebaat (behalve de vaccin producenten).
Dat is wel een ideequote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Pak je een zelftest. Alleen voor jezelf. Doen er wel meer.
Primaire ziekenhuisdata?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:38 schreef Discombobulate het volgende:
[ twitter ]
Zodat iedereen even voor zichzelf kan checken of het klopt. Niets te verbergen toch? Ben ik nou onnozel? Waarom zou je dit niet gewoon doen? Hugo is zo paradoxaal soms. Kan die vent niet meer uitstaan met z'n retorische trucjes steeds.
een pandemie duurt 7-10 jaar, wie heeft zulke lange adem?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 22:54 schreef Discombobulate het volgende:
Het wordt ook echt wel weer normaal. Elke pandemie verdwijnt na verloop van tijd. Ik geloof echt niet dat vanaf nu elk jaar het griep 2.0 gaat zijn op de IC's met alle gevolgen van dien als we er nu al zo'n moeite mee hebben.
Neen. Gewoon vaccinatiestatus per zk. welke het RIVM dus gemiddeld heeft. FvD wil dat even controleren. Prima toch, daar is de 2e kamer voor?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Primaire ziekenhuisdata?
Ik mag hopen dat dat niet zomaar vrijgegeven wordt zeg. Dat lijkt me nogal een privacy overtreding.
welke temp heb je? zou me alleen bij echte koorts laten testen, iig veel beterschap.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:06 schreef SilverEyes het volgende:
Gewoon testen, snap niet dat mensen je aanraden om het niet te doen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:06 schreef SilverEyes het volgende:
als ik de klachten had, die vermeldt worden, kon al mijn bed niet uit, laat staan naar de test straat rijden.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:51 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Gewoon testen, snap niet dat mensen je aanraden om het niet te doen.
Ten eerste weet je het dan zelf zeker en kan je ook mensen waar je contact mee gehad hebt inlichten.
Beterschap in ieder geval!
Dat is wat andersquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
als ik de klachten had, die vermeldt worden, kon al mijn bed niet uit, laat staan naar de test straat rijden.
Niet. Het huidige vaccin heeft geen andere functie dan preventief zorgen voor antilichamen (die bij infectie het SpikeEiwit tegenwerken) en na verloop van tijd in aantal/werking zullen afnemen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar, als ik de booster zou halen, moet ik dan zes maanden later weer voor vaccin nummer 4? Waar is het einde dan?
Ja lijkt mij ook voor de mensen die je gezien hebt in die tijd. Misschien heb je zelf geen mensen met een zwakke gezondheid gezien, maar gaan die mensen later wel op bezoek bij anderen met een zwak immuunsysteem.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat is wat anders
Misschien ben ik er ook wel te makkelijk in hoor, maar ik test relatief snel. Niet bij eerste de beste snifje, maar als ik denk dat ik flink verkouden ben test ik wel meteen. Komt natuurlijk ook door mijn werk. Wil niet zonder dat ik het doorheb mensen besmetten. Kan altijd nog, zonder klachten, maar dan kan ik er ook niks meer aan doen.
Wil in ieder geval mijn verantwoordelijkheid nemen. Rest kan ik weinig aan doen.
Op naar de 10.000quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:11 schreef eentwee het volgende:
[..]
Goed dat je je laat testen. Dat zouden meer mensen moeten doen. En beterschap natuurlijk!
klopt. mijn broek zakte ook een beetje af toen ik las dat Albert Schweitzer volgende pas _volgende week_ weer gaat beginnen met thuismonitoring, ik had toen zoiets van, ehhh hoezo is men berhaupt mee gestopt? Dat is toch een enorme winst voor een ziekenhuis als je geen bed in gebruik hoeft te houden voor een patint? Dan ga je bijna denken dat de billing van dat bed aan de zorgverzekeraar economisch interessanter is dan de thuismonitoring.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 23:02 schreef Discombobulate het volgende:
Vorig jaar hadden ze ook iets met zuurstofflessen thuis ipv in het ziekenhuis, scheelde weer een hoop. Dat was toch best een heel goed idee? Dat is ook zo ineens weggegaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |