Toch wordt er kennelijk bijvoorbeeld in Turkije ook vanuit de moskee en in ieder geval vanuit de bepaald niet seculiere regering wel opgeroepen te vaccineren. Dat rijmt dan niet lekker.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 15:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Fatalisme speelt idd mee. Maar ook minder vertrouwen in de overheid, onzekerheid over het mogen inspuiten van goedjes in een gezond lijf en luisteren naar de imam.
Daarnaast onzekerheid over of er haram spullen in de vaccinatiestof zitten.
Als je je leven baseert op een boek wat geschreven is in een tijd dat er niets bestond op gebied van vaccinaties of profylaxe, is het interpreteren ervan wat uitdagender.
Zelf de keuze voor een vaccin maken is een handeling die 'verkeerd' kan zijn, geen handeling verrichten is minder eng. Alhoewel qua gezondheid voor jezelf en naasten minder handig soms.
Dat zou dan ook een goed argument zijn voor boosters bij die specifieke groep, waarschijnlijk samen met de griepprik.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:28 schreef SilverEyes het volgende:
En ouderen zijn eerder gevaccineerd dan jongeren, waardoor het zo zou kunnen zijn dat de werking nu iets afneemt.
Dat is in dit geval niet het geval. Ik ben goed ingelezen. Daarom zou ik graag zien hoe mijn opvatting wordt ontkracht.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 15:40 schreef Za het volgende:
[..]
Soms is het vragen om een bron niets anders dan een onmiddellijke ontkenning/afwijzing van hetgeen geschreven, zonder daadwerkelijke belangstelling uitgebreid te lezen wat er over gepubliceerd is, en te participeren in een in houdelijke discussie hieromtrend.
Eerst een specifieke groep en later voor iedereen boven de 18 jaar, ik heb in juli de laatste prik laten zetten, werking ca 8 maanden dus ben volgend jaar aan de beurt voor een 3e prik of met andere woorden de 1equote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat zou dan ook een goed argument zijn voor boosters bij die specifieke groep, waarschijnlijk samen met de griepprik.
Ik weet dus niet of een boosterprik bij gezonde mensen die niet in kwetsbare groepen zitten echt nodig is. Want die kunnen na volledige vaccinatie gewoon thuis uitzieken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:33 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Eerst een specifieke groep en later voor iedereen boven de 18 jaar, ik heb in juli de laatste prik laten zetten, werking ca 8 maanden dus ben volgend jaar aan de beurt voor een 3e prik of met andere woorden de 1e
prik van een nieuw jaar.
Als 1 besmette gevaccineerde gaat kopkluiven in de horeca met z’n QR pasje, dan heb je dus geen fuck aan dat vaccin met betrekking tot het beperken van verspreiding. Zeker omdat de meeste gevaccineerden al maanden vrolijk rondhuppelen met hun teruglopende bescherming.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Jij hebt het alleen over het nut voor iemand zelf. Dat is dus niet waar een vaccinatieprogramma om draait. Het is een tweesnijdend zwaard waarbij het in de eerste plaats gaat om de dekkingsgraad om de verspreiding te voorkomen richting met name kwetsbaren.
Als de bescherming tegen ziekenhuisopname en overlijden inderdaad goed blijft, dan hoeven jongere en minder kwetsbare mensen wat mij betreft inderdaad geen boostershot. Bij de armere landen zal meer gezondheidswinst te halen zijn.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik weet dus niet of een boosterprik bij gezonde mensen die niet in kwetsbare groepen zitten echt nodig is. Want die kunnen na volledige vaccinatie gewoon thuis uitzieken.
En gezien de vaccinaties op zich niet voldoende zijn om de verspreiding van het virus te stoppen zouden we dan eindeloos door moeten blijven prikken, dat lijkt me niets anders dan verspilling van vaccins die beter in arme landen kunnen worden ingezet.
Tja, dat ga je toch niet voorkomen ben ik bang, want niet alle gevaccineerden laten zich überhaupt testen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als 1 besmette gevaccineerde gaat kopkluiven in de horeca met z’n QR pasje, dan heb je dus geen fuck aan dat vaccin met betrekking tot het beperken van verspreiding. Zeker omdat de meeste gevaccineerden al maanden vrolijk rondhuppelen met hun teruglopende bescherming.
Maar een 80-jarige met een QR pasje (en dus vaccinatie), heeft een grotere kans om na besmetting opgenomen te worden dan dat gastje van 20 zonder vaccinatie.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:41 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tja, dat ga je toch niet voorkomen ben ik bang, want niet alle gevaccineerden laten zich überhaupt testen.
En voor het stelselmatig testen van iedereen is er domweg niet genoeg capaciteit.
Als de Delta plus variant de overhand krijgt dan is een 3e prik voor iedereen boven de 18 jaar geen overbodige luxe, voorkomen is beter dan genezen.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:35 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik weet dus niet of een boosterprik bij gezonde mensen die niet in kwetsbare groepen zitten echt nodig is. Want die kunnen na volledige vaccinatie gewoon thuis uitzieken.
En gezien de vaccinaties op zich niet voldoende zijn om de verspreiding van het virus te stoppen zouden we dan eindeloos door moeten blijven prikken, dat lijkt me niets anders dan verspilling van vaccins die beter in arme landen kunnen worden ingezet.
Deze boodschap is zeker mede mogelijk gemaakt door Pfizer?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:45 schreef Newsworld het volgende:
[..]
Als de Delta plus variant de overhand krijgt dan is een 3e prik voor iedereen boven de 18 jaar geen overbodige luxe, voorkomen is beter dan genezen.
Die charlatan kan inmiddels mijn ballen jeukenquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:37 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Nou ja, maar even zorgen dat je ook zo'n mooi flesje bubbels, koeler en espresso-apparaat in huis hebt, dan komen we de winter ook wel weer door.
Is het eigenlijk zeker dat dit een foto van gisteren was? Kan ook van een eerder bezoek zijn.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:49 schreef vosss het volgende:
En wedden dat er dinsdag exact NUL journalisten vragen stellen aan de hand van deze foto.
Echt wat een fopland zijn we geworden.
Wat is er mis met die foto?quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:49 schreef vosss het volgende:
En wedden dat er dinsdag exact NUL journalisten vragen stellen aan de hand van deze foto.
Ik heb geen opvatting zien staan.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:30 schreef Jaeger85 het volgende:
Dat is in dit geval niet het geval. Ik ben goed ingelezen. Daarom zou ik graag zien hoe mijn opvatting wordt ontkracht.
Dat is geen opvatting maar een vraag.quote:Oftewel waarom zou iemand waarbij sprake is van een doorbraak infectie geen extra natuurlijke immuniteit aan maken nadat de infectie is bestreden?
Nee want wie stelt bewijst. Nu draai je bewijslast om.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:13 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb geen opvatting zien staan.
Alleen: Bron?
[..]
Dat is geen opvatting maar een vraag.
Zet eerst eens je beschouwing uiteen eventueel gepaard gaand met de door jou geraadpleegde bronnen, dan kunnen we de discussie aangaan.
Of ik heb iets gemist, of jij.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 16:49 schreef vosss het volgende:
Ik dacht dat daar de 1,5 meter gold, maar dat is niet zo. My badquote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Of ik heb iets gemist, of jij.
Wat is er precies mis op deze foto? En welke vragen zouden er gesteld moeten worden?
Degene die het stelde was Grems.quote:Op zaterdag 30 oktober 2021 17:18 schreef Jaeger85 het volgende:
Nee want wie stelt bewijst. Nu draai je bewijslast om.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |