abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:53:17 #211
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202100125
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik kan wel een screenshotje van de balans op mijn ABN rekening photoshoppen, daar ben ik best wel goed in.

Dat je het huis niet krijgt als je financiering niet rondkrijgt lijkt me nogal wiedes. Maar in de huidige situatie is het veel erger:

1. Als je met VvF biedt kom je niet eens in áánmerking
2. Als je zonder VvF biedt terwijl het financiëel gezien héél erg op het randje is, riskeer je een boete met 4 nullen. Een vriendin van mij heeft dit gedaan en voor haar heeft het goed uitgepakt. Maar er zullen vast wel mensen financiëel geruïneerd zijn hierdoor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 15:53:23 #212
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202100126
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Hoe ga jij je precies onderscheiden van mensen die hun bankrekening photoshoppen, die ff voor de bezichtiging een giorgio armanipak huren voor een dagje (kan wel voor een paar tientjes), etc. ?

Je kan het er nog zo dik bovenop leggen hoe rijk je wel niet bent, maar het zal altijd een kat en muis spelletje worden.
Hoe ga jij je NU terwijl die verplichting van bieden met VvE er nog niet is je precies onderscheiden dan? Want jij wil die hele verplichting zodat mensen met een jubelton geen voordeel meer hebben ten opzichte van jou, zodat jij er makkelijker tussen komt. NU kunnen mensen ook al photoshoppen en weet ik veel wat.

Ik heb meerdere keren huizen gekocht en verkocht, ik ben in ieder geval nooit tegen dit soort rare praktijken van photoshoppen etc aangelopen. Dat het kan, zeker, dus dan zal ik die keren wel geluk hebben gehad, ik vind het prima.

Ik blijf er nog steeds bij dat die verplichting op zich niet het beoogde resultaat op gaat leveren.
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:54:33 #213
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202100144
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:52 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, daarom ben ik ook tegen de veprlichting om een autogordel te dragen. Daar ben je als automobilist helemaal zelf verantwoordelijk voor. Een auto besturen doe je met je verstand, niet met je hart. Je praat niet over een fiets maar over een ton staal op wielen. Als je mensen tegen zichzelf in bescherming moet gaan nemen, dan moeten die mensen helemaal niet bezig zjn met autorijden, want als je volwassen bent neem je verantwoording voor je eigen daden en keuzes.

:') :') :')
Deze vergelijking slaat echt nergens op.

Als je van te voren je huiswerk doet is er niets aan de hand. En als het op het randje zit is het gewoon stom om het dan wel te kopen zonder vvf.
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 15:54:54 #214
16180 crew  CoolGuy
pi_202100150
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:52 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Helemaal mee eens, daarom ben ik ook tegen de veprlichting om een autogordel te dragen. Daar ben je als automobilist helemaal zelf verantwoordelijk voor. Een auto besturen doe je met je verstand, niet met je hart. Je praat niet over een fiets maar over een ton staal op wielen. Als je mensen tegen zichzelf in bescherming moet gaan nemen, dan moeten die mensen helemaal niet bezig zjn met autorijden, want als je volwassen bent neem je verantwoording voor je eigen daden en keuzes.

:') :') :')
Ja, ik stel voor dat je dat bijdehandte gedoe uit dit topic gewoon weg laat. Jij juicht een eventuele verplichting toe waarvan ik denk dat die niet het resultaat op gaan leveren wat jij graag wil zien. Kun jij het nog steeds toejuichen, en de praktijk zal uitwijzen of het het gewenste resultaat op levert of niet.
pi_202100163
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Hoe ga jij je NU terwijl die verplichting van bieden met VvE er nog niet is je precies onderscheiden dan? Want jij wil die hele verplichting zodat mensen met een jubelton geen voordeel meer hebben ten opzichte van jou, zodat jij er makkelijker tussen komt. NU kunnen mensen ook al photoshoppen en weet ik veel wat.

Ik heb meerdere keren huizen gekocht en verkocht, ik ben in ieder geval nooit tegen dit soort rare praktijken van photoshoppen etc aangelopen. Dat het kan, zeker, dus dan zal ik die keren wel geluk hebben gehad, ik vind het prima.

Ik blijf er nog steeds bij dat die verplichting op zich niet het beoogde resultaat op gaat leveren.
Nou jij zegt dat jij als koper zonder VvF wil 'hardmaken' aan de makelaar dat jij eigenlijk zonder VvF had kunnen kopen, in de mogelijke situatie dat VvF verplicht wordt.

Dat is in principe natuurlijk een smerig spelletje, het gaat de makelaar niets aan hoeveel geld jij hebt. Maar het is niet illegaal.

Nou in reactie daarop zou ik mijn bankrekening photoshoppen om 'hard te maken dat ik ook zonder VvF had kunnen bieden'. Ergste geval krijg ik financiering niet rond en gaat het huis aan mn neus voorbij maar verder geen negatieve gevolgen, beste geval heb ik het huis . Dit is ook geen valsheid in geschrifte want een makelaar gaat jouw bankrekening niets aan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 15:56:51 #216
16180 crew  CoolGuy
pi_202100172
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Deze vergelijking slaat echt nergens op.

Als je van te voren je huiswerk doet is er niets aan de hand. En als het op het randje zit is het gewoon stom om het dan wel te kopen zonder vvf.
Ja dit. Als ik comfortabel een huis kan kopen zonder vvf, dan kan ik dat gewoon duidelijk overbrengen. Hoef ik geen pak voor te huren of weet ik veel wat voor te doen. Ik heb geen showtje nodig, want ik kan het ook wel anders duidelijk maken. Een makelaar is ook niet gek, maar uitzonderingen zul je altijd hebben.
pi_202100182
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, ik stel voor dat je dat bijdehandte gedoe uit dit topic gewoon weg laat. Jij juicht een eventuele verplichting toe waarvan ik denk dat die niet het resultaat op gaan leveren wat jij graag wil zien. Kun jij het nog steeds toejuichen, en de praktijk zal uitwijzen of het het gewenste resultaat op levert of niet.
Ok agree to disagree dan, ik denk dat we beiden ons punt wel hebben gemaakt.

Ik zie het nog wel gebeuren dat de VvF-plicht er komt. Het was overlaatst op het nieuws. En de zelfwoonplicht komt er inmiddels ook al op bepaalde plekken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:58:37 #218
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202100191
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:56 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nou jij zegt dat jij als koper zonder VvF wil 'hardmaken' aan de makelaar dat jij eigenlijk zonder VvF had kunnen kopen, in de mogelijke situatie dat VvF verplicht wordt.

Dat is in principe natuurlijk een smerig spelletje, het gaat de makelaar niets aan hoeveel geld jij hebt. Maar het is niet illegaal.

Nou in reactie daarop zou ik mijn bankrekening photoshoppen om 'hard te maken dat ik ook zonder VvF had kunnen bieden'. Ergste geval krijg ik financiering niet rond en gaat het huis aan mn neus voorbij maar verder geen negatieve gevolgen, beste geval heb ik het huis . Dit is ook geen valsheid in geschrifte want een makelaar gaat jouw bankrekening niets aan.
Zo makkelijk gaat het ook weer niet. Je moet volgens mij 3 offertes aanvragen bij banken. En als jij maar offertes blijft aanvragen bij banken doen die op een gegeven moment ook geen aanbod meer. Dan zit je helemaal in een kutsituatie, want dan krijg je geen hypotheek.
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 15:59:40 #219
16180 crew  CoolGuy
pi_202100202
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:56 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik prima toe bereid, want immers, ik kan het, dus ik hoef niets te fotoshoppen of pakken te huren. Ik kan wel duidelijk maken wat ik wel en niet kan (I did, half jaartje geleden, daarom heb ik dat huis ook gekocht en niet een van de 14 anderen).

Daarnaast heb je al bij de hypotheekadviseur gezeten om te kijken wat je kunt VOOR je naar huizen gaat kijken. Dat kun je allemaal gewoon duidelijk maken, zo moeilijk is het allemaal niet. Maar als je showtjes moet gaan opvoeren en op/over de grenzen van je kunnen heen moet gaan, ja, dan ben je je gewoon als een simpele ziel aan het gedragen, en als je keuzes gaat maken die je eigenlijk niet kunt betalen, ja, dan heb ik er 0,0 moeite mee als je daarvoor de consequenties moet aanvaarden.
pi_202100208
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..] want ik kan het ook wel anders duidelijk maken.
Je komt zeker aanrijden in je porsche en draagt een rolex? :')

Of gooi je het op de sociale toer. 'Hey Belaerts ouwe pik nog geneukt? Is dit optrekje wat of is het een asbestpaleis? Als we de koop vandaag nog rond hebben pilsen we hem effe af lul !'

:')
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 16:01:52 #221
16180 crew  CoolGuy
pi_202100231
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:00 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Je komt zeker aanrijden in je porsche en draagt een rolex? :')

Of gooi je het op de sociale toer. 'Hey Belaerts ouwe pik nog geneukt? Is dit optrekje wat of is het een asbestpaleis? Als we de koop vandaag nog rond hebben pilsen we hem effe af lul !'

:')
Nee, een BMW en een Breitling of een Longines, maar daar is het niet van afhankelijk (want immers, het is geen showtje). Ik heb mijn financiën gewoon op orde, en ik zorg dat ik van tevoren de dingen op orde heb die ik moet hebben om met zo'n verkoopmakelaar in conclaaf te gaan. Zo moeilijk is het allemaal niet.
pi_202100237
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Zo makkelijk gaat het ook weer niet. Je moet volgens mij 3 offertes aanvragen bij banken. En als jij maar offertes blijft aanvragen bij banken doen die op een gegeven moment ook geen aanbod meer. Dan zit je helemaal in een kutsituatie, want dan krijg je geen hypotheek.
Ook met een VvF plicht kán je natuurlijk never te nooit een huis kopen wat je niet kan betalen.

Maar de VvFplicht haalt wel het oneerlijke voordeel van hedgefondsen (en in mindere mate rijkere individuen) weg tot op zekere hoogte.
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 16:03:52 #223
16180 crew  CoolGuy
pi_202100253
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ook met een VvF plicht kán je natuurlijk never te nooit een huis kopen wat je niet kan betalen.

Maar de VvFplicht haalt wel het oneerlijke voordeel van hedgefondsen (en in mindere mate rijkere individuen) weg tot op zekere hoogte.
Dat is geen oneerlijk voordeel. Dat is gewoon een voordeel.
pi_202100259
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja dit. Als ik comfortabel een huis kan kopen zonder vvf, dan kan ik dat gewoon duidelijk overbrengen. Hoef ik geen pak voor te huren of weet ik veel wat voor te doen. Ik heb geen showtje nodig, want ik kan het ook wel anders duidelijk maken. Een makelaar is ook niet gek, maar uitzonderingen zul je altijd hebben.
Als je twee mensen bij een open huis hebt, die allebei zeggen dat ze volgens de bank 6 ton kunnen lenen, dan gaat een makelaar echt niet kunnen zeggen wie van de twee liegt.

Je kan wel denken dat makelaars superkrachten hebben, maar het zijn gewoon middelmatige hbo'ers met een vlotte babbel.
pi_202100272
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat is geen oneerlijk voordeel. Dat is gewoon een voordeel.
Wat jij eerlijk vindt of niet interesseert me niet zoveel.
pi_202100289
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:04 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Als je twee mensen bij een open huis hebt, die allebei zeggen dat ze volgens de bank 6 ton kunnen lenen, dan gaat een makelaar echt niet kunnen zeggen wie van de twee liegt.

Je kan wel denken dat makelaars superkrachten hebben, maar het zijn gewoon middelmatige hbo'ers met een vlotte babbel.
En CoolGuy zal in sommige gevallen wel gelijk hebben dat de makelaar het door heeft hoor, zeker als de makelaar ervaren is en goed mensen kan doorgornden of bijvoorbeeld een netwerk heeft.

Maar zeker bij net beginnende broekkies van 22 in een suitsupplypak gaat dit hem echt niet worden. Zeker als je een beetje goed kan acteren.

Oefen maar alvast. Wassenaarwwww. Wassenaarww. Lekker naar de logopedist voor een kakkeraccent.
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 16:06:53 #227
16180 crew  CoolGuy
pi_202100300
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:04 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Wat jij eerlijk vindt of niet interesseert me niet zoveel.
Nogmaals, dit bijdehandte gedoe moet je gewoon niet doen. Je zegt iets, daar krijg je een reactie op. Het is hier geen KLB maar WGR.
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 16:14:19 #228
16180 crew  CoolGuy
pi_202100385
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:04 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Nee dat denk ik niet. Ik denk dat het gewoon niet zo heel moeilijk is om duidelijk te maken wat je wel of niet kunt. Tenminste, dat is mijn ervaring, maar er zullen tig mensen zijn die de tegenovergestelde ervaring hebben.

Maar de verkoopmakelaars die ik tegenover me heb gehad waren geen 22 jarige broekies, en aangezien makelaars/hypotheekadviseurs wel lijntjes hebben naar elkaar (is mijn ervaring) heb ik alle keren alleen maar hoeven zeggen dat ik al bij <naam adviseur> was geweest om een ander door te spreken, dat daaruit is gekomen dat ik X kan, en dat betreffende verkoopmakelaar met alle plezier contact op mag nemen met de hypotheekadviseur om te verifiëren dat wat ik zeg klopt, graag zelfs.

In geval van dít huis weet ik zeker dat betreffende verkoopmakelaar dat heeft gedaan. Of ze dat standaard doen, dat weet ik niet. Ik weet alleen maar dat het voor mij tot nu toe alle keren goed gewerkt heeft. Of dat voor anderen ook werkt, geen idee. In mijn ervaring is duidelijk maken wat je wel of niet kunt niet heel moeilijk, en ik ben derhalve van mening dat een verplichting tot bieden onder VvF geen wereld van verschil gaat maken.
pi_202100391
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nogmaals, dit bijdehandte gedoe moet je gewoon niet doen. Je zegt iets, daar krijg je een reactie op. Het is hier geen KLB maar WGR.
Prima maar je geeft geen enkele basis voor je argument dat het verschil tussen VvF-kopers en zonder-VvF-kopers 'eerlijk' zou zijn, bovendien is 'eerlijkheid' natuurlijk nogal een subjectief begrip zeker voor mensen in de bevolkingsgroep 'zakkenvullers'.

Geef dan gewoon een beter argument waarom de VvF plicht er niet moet komen dan 'ik krijg het huis toch wel, lekker puh, dus het heeft geen zin, en het is niet eerlijk'. Een feitelijk argument dus.
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:16:01 #230
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202100407
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Prima maar je geeft geen enkele basis voor je argument dat het verschil tussen VvF-kopers en zonder-VvF-kopers 'eerlijk' zou zijn, bovendien is 'eerlijkheid' natuurlijk nogal een subjectief begrip zeker voor mensen in de bevolkingsgroep 'zakkenvullers'.

Geef dan gewoon een beter argument waarom de VvF plicht er niet moet komen dan 'ik krijg het huis toch wel, lekker puh, dus het heeft geen zin, en het is niet eerlijk'. Een feitelijk argument dus.
Want iedereen met vermogen is een zakkenvuller?

Als je eerlijk gewerkt hebt voor je poen is dat toch een eerlijk voordeel?
pi_202100418
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar de verkoopmakelaars die ik tegenover me heb gehad waren geen 22 jarige broekies, en aangezien makelaars/hypotheekadviseurs wel lijntjes hebben naar elkaar (is mijn ervaring) heb ik alle keren alleen maar hoeven zeggen dat ik al bij <naam adviseur> was geweest om een ander door te spreken, dat daaruit is gekomen dat ik X kan, en dat betreffende verkoopmakelaar met alle plezier contact op mag nemen met de hypotheekadviseur om te verifiëren dat wat ik zeg klopt, graag zelfs.

Is het überhaupt wel legaal om, als makelaar, financiële gegevens op te vragen bij de hypotheekadviseur? Hoort de hypotheekadviseur dat niet voor zich te houden?

Ik weet niet hoe dit zit met GDPR, privacywetgeving etc. Het lijkt me dat er hier iets niet helemaal in de haak is.
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 16:18:19 #232
16180 crew  CoolGuy
pi_202100428
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:15 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Het interesseert me niet of de VvF plicht er komt of niet. Wat ik zeg is dat ik denk dat die verplichting geen noemenswaardig verschil gaat maken.

Daarbij vind ik het een beetje apart om te roepen dat het 'oneerlijk' is dat de een meer/makkelijker te besteden heeft dan een ander. Dat is nou eenmaal hoe het is. Je kunt niet elk ding wat in jouw ogen 'oneerlijk' is weg nemen omdat je dan denkt dat het voor jou makkelijker wordt. Zo werkt het in de realiteit gewoon niet.
pi_202100431
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Want iedereen met vermogen is een zakkenvuller?

Als je eerlijk gewerkt hebt voor je poen is dat toch een eerlijk voordeel?
Je hebt al genoeg voordeel vanwege het enkele feit dat je meer geld kunt bieden. Dat gedoe met VvF maakt die ongelijkheid alleen groter.

En of iederéén met vermogen een zakkenvuller is weet ik niet maar ik schat het percentage op hoger dan 99 procent. Dat terzijde. Ook 'zakkenvuller' is een subjectief begrip.
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 16:19:10 #234
16180 crew  CoolGuy
pi_202100438
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Is het überhaupt wel legaal om, als makelaar, financiële gegevens op te vragen bij de hypotheekadviseur? Hoort de hypotheekadviseur dat niet voor zich te houden?

Ik weet niet hoe dit zit met GDPR, privacywetgeving etc. Het lijkt me dat er hier iets niet helemaal in de haak is.
Geen enkel idee. De hypotheekadviseur kan gewoon laten doorschemeren of iets een issue is of niet, hoeft hij geen bedragen voor te noemen. Of dat mag, geen idee, maar dát het gebeurt, heel zeker.
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:19:17 #235
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_202100441
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Je hebt al genoeg voordeel vanwege het enkele feit dat je meer geld kunt bieden. Dat gedoe met VvF maakt die ongelijkheid alleen groter.

En of iederéén met vermogen een zakkenvuller is weet ik niet maar ik schat het percentage op hoger dan 99 procent. Dat terzijde. Ook 'zakkenvuller' is een subjectief begrip.
Wauw.

En vanaf hoeveel euro ben je vermogend?
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 16:20:33 #236
16180 crew  CoolGuy
pi_202100457
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wauw.

En vanaf hoeveel euro ben je vermogend?
Elke euro die meer is dan hij te besteden heeft. Maar iemand anders die weer minder te besteden heeft dan hij, die vindt weer dat sirdanilot een oneerlijk voordeel heeft, etc.

Daarom zeg ik, er zal altijd iemand zijn die makkelijker geld uit kan geven / kan besteden dan jij. Denken dat je dat met allerlei regeltjes weg kunt nemen is een leuke fantasie, maar in de praktijk werkt het zo niet.
pi_202100618
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:17 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als er toestemming gegeven is, is dit prima.
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:47:51 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202100698
Maar toch hè, we roepen nu dat jij als verkoper graag de situatie wil die voor jou zo gunstig mogelijk is en daarom wil je weten of iemand zonder voorbehoud van financiering biedt en is het niet eerlijk dat de overheid dat wellicht aan wil passen.
Maar dat is ook pas sinds de markt zo ontploft is dat dit zoveel gebeurd. Voorheen was een voorbehoud van financiering en bouwkundige keuring echt de normaalste zaak van de wereld. En waren de meeste biedingen ook gewoon met dit voorbehoud. Toen accepteerde men dit ook en kreeg je ook gewoon je huis verkocht.

Ik vind het argument dat het voor jou als verkoper zo lekker gunstig is nou niet echt een argument om het perse in stand te houden. De markt is zo absurd dat men absurde sprongen maakt nu als koper. Ja die mensen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen. Dat vind ik belangrijker dan dat jij als verkoper kan cherry picken. Uiteindelijk zullen ook met een voorbehoud de meeste financieringen gewoon rond komen namelijk.

Maar ook in deze discussie zie je heel duidelijk starter vs huizenbezitter/verkoper terug wat betreft de meningen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202100719
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:02 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

"Hoi ik ben een hedgefonds en ik bied 30k meer dan de hoogste bieder" zorgt al dat vvf niet meer boeit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:01 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nee, een BMW en een Breitling of een Longines, maar daar is het niet van afhankelijk (want immers, het is geen showtje). Ik heb mijn financiën gewoon op orde, en ik zorg dat ik van tevoren de dingen op orde heb die ik moet hebben om met zo'n verkoopmakelaar in conclaaf te gaan. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Nja het helpt wel hoor. Naar een duur huis wandelen omdat je geen auto hebt en met het OV komt maakt dat een makelaar heel anders zal reageren. Helaas heb ik de meneer daarom verteld het huis boeiend te vinden maar zijn toenadering niet en derhalve uit principiële redenen geen zaken meer te doen. Toen hij aangaf dat ik het toch niet kon betalen, baalde hij toen ik zei dat ik zonder voorwaarden had willen bieden. (Jaar of 3 terug).
pi_202100750
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:47 schreef laziness het volgende:
Maar ook in deze discussie zie je heel duidelijk starter vs huizenbezitter/verkoper terug wat betreft de meningen.
Ik ben het prima met je eens dat we mensen moeten beschermen, maar aan de andere kant vind ik ook dat we niet te ver moeten doorschieten. Een vvf weglaten is geheel niet erg, dat vinden we als risicomijdend Nederland erg, maar als je gewoon voorbereid bent is er niet iets aan de hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')