abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201938003
Hebben jullie Code Rood al gelezen? Ik heb hem vandaag in een ruk uitgelezen.
Moet zeggen dat ik wel bevestigd ben in mijn beeld over Hugo de Jonge, goede bedoelingen maar volstrekt ongeschikt. Illustratief daarbij is dat hij de slogan 'Dansen met Janssen' uitsprak zonder medeweten van de communicatieafdeling. Het groeit hem boven de pet, doet op eigen houtje de gekste dingen en een ander mag de zooi opruimen. En als die ander dan een keer past wordt hij nog boos ook.

En ik ben er ook in bevestigd dat de avondklok op oneigenlijke gronden tot stand is gekomen.

[ Bericht 15% gewijzigd door trein2000 op 29-10-2021 02:42:03 ]
zie email 27 oktober
pi_201938031
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 19:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

‘Vaccins werken niet’
Van den Toorn heeft ook de berichten voorbij zien komen dat in Engeland er nu veel meer mensen die volledig gevaccineerd zijn in het ziekenhuis liggen. ,,Het is dan makkelijk om te roepen ‘zie je wel, de vaccins werken niet’. Maar dat is onjuist. We weten niet welke mensen er daar in het ziekenhuis liggen, hoe oud ze zijn, of ze onderliggend lijden hebben. Dat moeten we nog uitvragen.”

Natuurlijk baart dat zorgen. Ook wat er in Israël gebeurt, daar is ook te zien dat de werking van de vaccins langzaam minder wordt. ,,We weten dat het 100 procent zeker is dat de werkzaamheid van de vaccins terugloopt, dat is altijd zo. Daarom moeten we goed kijken wanneer we de kwetsbare groepen het boostervaccin gaan geven.
90% gevaccineerden met covid in de ziekenhuizen in Engeland, Schotland, Israel, Limburg.
In de rest van NL volgens de grafiek van Oliver ook 80% - 70/80/90 plussers, maw de echte fanatieke antivaxxers.

Maar van Toorn zegt gewoon: "we weten niet welke mensen daar in de ziekenhuizen liggen, hoe oud ze zijn, blabla".

Hoe lang kun je deze onzin nog vol houden, ze weten het precies, al die landen leveren uitgebreide gegevens aan.
pi_201938037
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 23:12 schreef Momo het volgende:

De UK staat al maanden hoog in de lijst met de besmettingen (per 100.000 inwoners per week). Nu in heel Europa de aantallen snel oplopen, blijven ze in de UK opvallend stabiel. Sterker nog: de cijfers dalen momenteel.
[ twitter ]
VK heeft wel zijn plateau bereikt inmiddels.
Ik zie het niet.
40.000 besmettingen vandaag in de UK, hoezo dalende cijfers.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/
pi_201938040
quote:
3s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 23:22 schreef Vallon het volgende:

Asymptomatisch, dwz geen merkbare gevolgen, kan prima samen gaan met vaccinatie die het virusdeeltje zelf immers niet vernietigt (met antilichamen). Virusinfectie hoeft niet schadelijk noch merkbaar te zijn, zolang het maar niet sneller gaat woekeren dan het kan worden afgeweerd.
Het coronavirus kan zich prima ophouden (in situ en zonder symptomen) tussen andere lichaamsweefsels - vetten, spieren, botten - waar het niet infecteert om (veel) later elders in aanraking te komen met cellen die wel (via ace2/rmprss2 receptoren) toegankelijk zijn om vervolgens te gaan infecteren & gevolgen.

[ afbeelding ]

De (mucosaal) "slijm" bescherming is onderdeel van onze mechanische afweer die zo stof, microben en andere indringers met daarin eventueel virus; grotendeels zullen tegenhouden. Slijmafweer heeft t.a.v. virus vooral de werking van een plakfilter en verzamelzeef (die periodiek wordt ingeslikt of uitgehoest/uitgescheiden).

Vaccinatie heeft hier tot doel om de humorale afweer (dwz afweer samenhangend van/met celwerking) preventief te versterken, activeren of die uit te breiden. Vaccinatie zorgt preventief voor een lading antilichamen die (na infectie/detectie van afwijkende cellen) alvast gaan reageren op/met SpikeEiwitten.
Virus(eiwitten) die grotendeels ingesloten, als infectie(kans) zal worden afgeremd terwijl de reeds aanwezige "immuniteit" voor andere eiwitten tot bloei wordt gebracht.
Thanks, de vaccins zorgen niet voor een mucosale afweer.

Vandaar dat ik me afvraag of een gevaccineerde bij wijze van, aan de lopende band drager(besmetter) kan zijn, zonder klachten.

Er is, als het goed is, bij het gros geen sprake meer van het doormaken van een natuurlijke covid infectie, met bijbehorende mucosale immunity, zij het voor pakweg 3 mnd.
Wanneer dat wordt tegengegaan zou men in principe werkelijks opnieuw het virus ergens kunnen opdoen en doorgeven tijdens uitbraken, en dat zou bv het al maandenlange hoge aantal besmettingen in de UK kunnen verklaren.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 04:30:21 #255
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201938083
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 03:37 schreef Za het volgende:

[..]
Thanks, de vaccins zorgen niet voor een mucosale afweer.

Vandaar dat ik me afvraag of een gevaccineerde bij wijze van, aan de lopende band drager(besmetter) kan zijn, zonder klachten.

Er is, als het goed is, bij het gros geen sprake meer van het doormaken van een natuurlijke covid infectie, met bijbehorende mucosale immunity, zij het voor pakweg 3 mnd.
Wanneer dat wordt tegengegaan zou men in principe werkelijks opnieuw het virus ergens kunnen opdoen en doorgeven tijdens uitbraken, en dat zou bv het al maandenlange hoge aantal besmettingen in de UK kunnen verklaren.
Alsof iemand continue besmet is met het virus.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201938087
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 04:30 schreef DonDruiper het volgende:

Alsof iemand continue besmet is met het virus.
"Besmet", meer een soort van drager.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 04:45:52 #257
445514 DonDruiper
pi_201938094
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 04:36 schreef Za het volgende:

[..]
"Besmet", meer een soort van drager.
Dus gevaccineerde mensen zijn een continue drager van het virus?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201938098
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 04:45 schreef DonDruiper het volgende:

Dus gevaccineerde mensen zijn een continue drager van het virus?
Wellicht:

Golf
Some players still tested positive for weeks — sometimes months — after 10 days of isolation and no symptoms.
https://www.golfchannel.c(...)barring-him-olympics

[ Bericht 7% gewijzigd door Za op 29-10-2021 05:02:57 ]
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 05:20:08 #259
445514 DonDruiper
pi_201938109
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 04:52 schreef Za het volgende:

[..]
Wellicht:

Oke.

Raar dat ik daar dan nog niets over heb gehoord op de televisie of gelezen in de kranten e.d.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201938116
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 05:20 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Oke.

Raar dat ik daar dan nog niets over heb gehoord op de televisie of gelezen in de kranten e.d.
Hahah mainstream media, tja, daarin zul je de feiten en speculaties van Za niet terughoren.

quote:
0s.gif Op [url=https://forum.fok.nl/top[quote]0s.gif [b]Op donderdag 28 oktober 2021 23:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ben benieuwd of ze straks ook goed dalen en dat de boel dan een soort van helemaal klaar is.
Hoop dat het ze lukt. Uk voorbeeldland voor velen.

[ Bericht 14% gewijzigd door groenen op 29-10-2021 05:33:45 ]
- verwijderd door admin -
pi_201938121
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 05:20 schreef DonDruiper het volgende:

Oke.

Het is ook maar een hypothese.
Maar men gaat er bv vanuit dat we covid hebben opgelopen van vleermuizen, omdat zij het virus fysiek herbergen omdat ze er niet ziek van worden.

Wanneer je dan middels een vaccin ervoor zorgt dat mensen er ook niet of nauwelijks ziek van worden, dan zouden ze in principe ook dragers kunnen zijn, of ongemerkt meermaals het virus oplopen.

Het is imo ook opmerkelijk dat gevaccineerden ondanks dat ze besmettelijk kunnen zijn niet hoeven te testen voor toegang, of bv alvorens een vliegtuig in te stappen binnen de EU, of de grens over te gaan her en der.

Dat bevreemd mij, maar misschien zou een zeker deel sowieso positief testen en is dat bekend/verwacht, dus dan krijgt een zeker deel van de gevaccineerden alsnog bv wekenlang geen toegang. Wat averechts zou werken op de vaccinatie bereidwilligheid.

Er zijn enorme uitbraken daar waar massa vaccinaties hebben plaatsgevonden, misschien door menselijke hosts, het is maar een idee.

@Vallon
pi_201938125
Even voor bovenstaande.

Het is tamelijk algemene kennis dat die PCR test nog wel even af blijft gaan en het is ook bekend dat er a symptomatische besmettingen zijn.

Het gaat mij wat ver om uit te sluiten dat iemand die besmet raakt het virus niet kan doorgeven. Ook al zijn er weinig symptomen.

[ Bericht 28% gewijzigd door ludovico op 29-10-2021 05:41:23 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201938192
De onzichtbare besmetter is volgens mij al vanaf het begin de aanjager. Er lopen tig mensen rond met Covid zonder klachten, of die het nauwelijks merken.

Tienduizendende geteste besmettingen per dag, en dat zijn ze zeker niet allemaal, want tienduizenden blijven er ook nog eens ongemerkt. Daar beland echt een heel klein percentage van in het ziekenhuis.

Dat maakt het ook een vreemd virusje. Een zeer kleine groep raakt doodziek maar dat zijn er toch nog veel als er honderduizend besmet raken in een paar dagen.

Nu met het vaccin merken die (gezonde) virusdragende mensen al helemaal niks, en de zeer kleine groep die ernstig ziek wordt, waarbij het vaccin niet 100% werkt door ouderdom/onderliggend ziekte/obesitas combo is er nog steeds.
pi_201938198
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 23:12 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
VK heeft wel zijn plateau bereikt inmiddels.
Het gaat automatisch omlaag, hoef je niks voor te doen. Gewoon even afwachten, een pakket maatregelen helpt toch niks.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 06:51:24 #265
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201938206
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 06:46 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Het gaat automatisch omlaag, hoef je niks voor te doen. Gewoon even afwachten, een pakket maatregelen helpt toch niks.
Het lijkt er voorzichtig op dat we in NL deze aanpak achterna gaan. Dat is positief.

We zullen dinsdag om de andere groep tegemoet te komen wel mondkapjes, 1.5m en thuiswerkadvies ingevoerd krijgen, maar we weten stiekem dat die symbool maatregelen niets of weinig uithalen.

Hopelijk houdt de politiek dit maal de rug recht en gaan we eind november, wanneer de besmetting ontzettend zijn gestegen, niet alsnog overstag met sluitingen, avondklok en lockdowns.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 06:54:04 #266
22565 asco
Los in deze tent
pi_201938225
quote:
gaat nog sneller dan hier. Al bijna 1500 in het ziekenhuis daar. Leven die ongezonder ofzo?
pi_201938240
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 07:12 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
gaat nog sneller dan hier. Al bijna 1500 in het ziekenhuis daar. Leven die ongezonder ofzo?
Meer wappies.
pi_201938247
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 07:17 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Meer wappies.
Je mag hier geen wappie zeggen.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_201938284
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 07:22 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]
Je mag hier geen wappie zeggen.
Meer wuppies
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:49:47 #271
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201938358
Je mag een ander niet rechtstreeks een wappie noemen in een discussie, maar het fenomeen van de wappie lijkt me wel bespreekbaar. Het Fok! analyse dash kan vast wel inzicht geven in hoeveel wappie mentions er per dag per topic zijn. Ben wel benieuwd wie bovenaan staat :)
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201938402
quote:

[..]
Het gaat nu zeer snel (naar mijn aanvoelen snellere stijging dan de vorige golven). Wij zijn 21 maanden gespaard gebleven van het virus, maar nu komen de besmettingen dichtbij, vooral via de scholen.
Onze dochter heeft 2 dagen thuis gezeten na 2 besmettingen in haar kleuterklas en eergisteren een test moeten doen (was negatief) en dinsdag weer eentje. Maar vandaag mag ze dan weer naar school. Haar broertje die naar dezelfde school gaat mocht wel de hele tijd blijven gaan. De regels zijn in mijn ogen dus niet consequent. Ook op het werk plots forse toename, maar bijna iedereen gevaccineerd dus weinig tot geen symptomen.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:03:21 #273
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201938424
quote:

[..]
Vaccinatiegraad ligt daar hoger dan in Nederland.
  Redactie Sport vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:07:05 #274
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201938445
Er wordt aangestuurd op thuiswerken en anderhalve meter, dat gaat helpen!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201938457
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 08:03 schreef tja77 het volgende:

[..]
Vaccinatiegraad ligt daar hoger dan in Nederland.
Bij de volwassenen. Maar nu gaat dit vlot rond onder de kinderen. Die niet gevaccineerd zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')