abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 09:25:11 #1
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201928300


Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
Reconstructie Nieuwsuur: Nederland koos te laat voor bestrijden corona
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).


Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER: Coronaregels per 25 september, 2021
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201928307
Fipo meegepakt @fetX
pi_201928308
Popcorn
  donderdag 28 oktober 2021 @ 09:26:01 #4
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_201928312
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:25 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Fipo meegepakt @:fetx
Lekker bezig maat. Like gezet.
pi_201928346
Hoe zit het eigenlijk met alle vluchtelingen die hier nu heen komen?
Worden die getest of krijgen die een prik?

Hoe zit het met corona in Afghanistan?
Is aardig stilletjes namelijk.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_201928347
Binnenkort iedereen bij een positieve test een pakje antidepressiva?
twitter

https://www.thelancet.com/journals/langlo/article/PIIS2214-109X(21)00448-4/fulltext
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 09:30:37 #7
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201928364
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:29 schreef ipa84 het volgende:
Binnenkort iedereen bij een positieve test een pakje antidepressiva?
[ twitter ]
https://www.thelancet.com/journals/langlo/article/PIIS2214-109X(21)00448-4/fulltext
Zo komt dat mind control wel dichtbij hè ;(
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201928371
quote:
15s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:18 schreef vosss het volgende:
Gaat die QR code op het werk er echt komen denken jullie?

Misschien niet direct maar vanaf 1 december of iets?

Dan zit ik mooi te kijken, dat zeg ik jullie :X
Dat zou erg raar zijn. Volgens het RIVM eigen bron en contactonderzoek is werk een van de locaties waar besmettingen het minst worden opgelopen. Dit gebeurt voornamelijk thuis en bij bezoek.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201928392
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou erg raar zijn. Volgens het RIVM eigen bron en contactonderzoek is werk een van de locaties waar besmettingen het minst worden opgelopen. Dit gebeurt voornamelijk thuis en bij bezoek.
Volgens mij is het voornamelijk nogal onbekend waar men het oploopt:

“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201928396
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee ik denk het niet eerlijk gezegd. De werkvloer is namelijk altijd een ondergeschoven kindje geweest in het corona beleid.
Nouja thuiswerken is vrij snel 'verplicht', maar handhaven op thuiswerken was ook vrij snel overbodig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201928405
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou erg raar zijn. Volgens het RIVM eigen bron en contactonderzoek is werk een van de locaties waar besmettingen het minst worden opgelopen. Dit gebeurt voornamelijk thuis en bij bezoek.
Eens, daarom snap ik die reuring erover ook totaal niet.

Het vaccin lijkt eerder een middel om IEDEREEN aan de QR code te krijgen dan wat anders.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 09:37:18 #12
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_201928408
https://www.telegraaf.nl/(...)jkt-kwestie-van-tijd

quote:
Heel Nederland kleurt rood, en donkerrood lijkt kwestie van tijd

SOLNA - Alle twaalf provincies staan vanaf donderdag op rood op de kaart van coronagevallen in Europa. Dat is het op een na hoogste waarschuwingsniveau. De laatste vier provincies die nog oranje waren - Noord-Holland, Noord-Brabant, Groningen en Drenthe - gaan ook omhoog. Dat komt door het snel oplopende aantal positieve tests.
Gevaccineerden zouden moeten stoppen met testen. Het vaccin is er niet om besmettingen tegen te gaan maar om ervoor te zorgen dat je minder ziek wordt.
pi_201928418
We zijn ruim een jaar verder en nog mag het niet hardop benoemd worden: https://www.trouw.nl/zorg(...)schijn-van~bd7fc9f5/

Zolang ziekenhuizen niet registreren op etniciteit, rest enkel anekdotisch bewijs. Hoofd intensive care Armand Girbes van het VUmc in Amsterdam gooide in oktober een steen in de vijver toen hij in zijn audiodagboek in radioprogramma ‘Argos’ zei dat op de covid-ic overwegend mensen met een niet-westerse achtergrond liggen. Dagblad NRC nam hierop de proef op de som, sprak artsen uit verschillende ziekenhuizen en kopte twee weken later: ‘In de Randstad ­liggen corona-ic’s vol migranten’.

Misschien zorgen andere aandoeningen ervoor dat migranten ernstiger ziek worden
De vraag is wat de oorzaak van die opnames is. Misschien zijn het wel andere aandoeningen die ervoor zorgen dat migranten een verhoogd risico lopen op een zwaarder ziekteproces. Neem diabetes. Inmiddels is bekend dat deze suikerziekte een probleem kan zijn als je corona krijgt. Mensen met een moeizame bloedsuikerregulatie hebben een grotere kans op ernstige klachten.

Op basis van het weinige gezondheids­onderzoek onder migranten dat al wel werd uitgevoerd, weten we dat mensen met een Turkse achtergrond twee keer vaker diabetes hebben dan autochtone Nederlanders. Bij mensen van Hindoestaans- of Afro-Surinaamse komaf is deze kans drie tot vier keer hoger.
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 09:38:49 #14
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201928419
quote:
7s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:36 schreef vosss het volgende:

[..]
Eens, daarom snap ik die reuring erover ook totaal niet.

Het vaccin lijkt eerder een middel om IEDEREEN aan de QR code te krijgen dan wat anders.
Philips, NN en Unilever (wat van de bestuurders in elk geval) waren bij Op1 in elk geval duidelijk, zij vonden dat het je morele plicht is je te laten vaccineren. Die zullen de QR-code op de werkvloer met open armen ontvangen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 28 oktober 2021 @ 09:41:10 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201928433
Gaat niet gebeuren. Veel te veel grote bedrijven met leverage die draaien op volk dat je zou kunnen omschrijven als wappie, of anderzins vaccin weigeraars.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201928461
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou erg raar zijn. Volgens het RIVM eigen bron en contactonderzoek is werk een van de locaties waar besmettingen het minst worden opgelopen. Dit gebeurt voornamelijk thuis en bij bezoek.
Ik vind de 4de plaats van bekende besmettingen anders best hoog.
pi_201928466
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:30 schreef chratnox het volgende:

[..]
Zo komt dat mind control wel dichtbij hè ;(
Het is ook heel erg onwaarschijnlijk dat dit daadwerkelijk zou helpen bij een luchtweginfectie.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:38 schreef Nia het volgende:
We zijn ruim een jaar verder en nog mag het niet hardop benoemd worden: https://www.trouw.nl/zorg(...)schijn-van~bd7fc9f5/

Zolang ziekenhuizen niet registreren op etniciteit, rest enkel anekdotisch bewijs. Hoofd intensive care Armand Girbes van het VUmc in Amsterdam gooide in oktober een steen in de vijver toen hij in zijn audiodagboek in radioprogramma ‘Argos’ zei dat op de covid-ic overwegend mensen met een niet-westerse achtergrond liggen. Dagblad NRC nam hierop de proef op de som, sprak artsen uit verschillende ziekenhuizen en kopte twee weken later: ‘In de Randstad ­liggen corona-ic’s vol migranten’.

Misschien zorgen andere aandoeningen ervoor dat migranten ernstiger ziek worden
De vraag is wat de oorzaak van die opnames is. Misschien zijn het wel andere aandoeningen die ervoor zorgen dat migranten een verhoogd risico lopen op een zwaarder ziekteproces. Neem diabetes. Inmiddels is bekend dat deze suikerziekte een probleem kan zijn als je corona krijgt. Mensen met een moeizame bloedsuikerregulatie hebben een grotere kans op ernstige klachten.

Op basis van het weinige gezondheids­onderzoek onder migranten dat al wel werd uitgevoerd, weten we dat mensen met een Turkse achtergrond twee keer vaker diabetes hebben dan autochtone Nederlanders. Bij mensen van Hindoestaans- of Afro-Surinaamse komaf is deze kans drie tot vier keer hoger.

Misschien moeten ze het een andere draai geven. Als men nu stelt dat dit een bewijs is dat Covid net zoals de Nederlandse maatschappij zogenaamd 'systematisch racistisch' is, dan krijg je er geheid wel een aantal beleidsmakers in mee. Ik kan mij zo voorstellen dat pakweg GroenLinks en BIJ1 wel warm worden van een dergelijke PC en woke benadering.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 28 oktober 2021 @ 09:46:40 #18
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201928469
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:37 schreef leolinedance het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)jkt-kwestie-van-tijd
[..]
Gevaccineerden zouden moeten stoppen met testen. Het vaccin is er niet om besmettingen tegen te gaan maar om ervoor te zorgen dat je minder ziek wordt.
Ik zeg niets over een verslaving meer :X
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201928483
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:46 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ik zeg niets over een verslaving meer :X
Een testverslaving :s)
(Wel een beetje waar natuurlijk)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201928496
quote:
7s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:36 schreef vosss het volgende:

[..]
Eens, daarom snap ik die reuring erover ook totaal niet.

Het vaccin lijkt eerder een middel om IEDEREEN aan de QR code te krijgen dan wat anders.
Wat een onzin zeg. Vaccineren helpt gewoon om de druk op de zorg weg te nemen. En bijkomend voordeel is dat er een stuk minder mensen (onnodig) aan sterven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 28 oktober 2021 @ 09:55:02 #21
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201928508
quote:
10s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is ook heel erg onwaarschijnlijk dat dit daadwerkelijk zou helpen bij een luchtweginfectie.
[..]
Misschien moeten ze het een andere draai geven. Als men nu stelt dat dit een bewijs is dat Covid net zoals de Nederlandse maatschappij zogenaamd 'systematisch racistisch' is, dan krijg je er geheid wel een aantal beleidsmakers in mee. Ik kan mij zo voorstellen dat pakweg GroenLinks en BIJ1 wel warm worden van een dergelijke PC en woke benadering.
Het slaat ook nergens op. Niemand in mijn familie heeft het opgelopen (althans geen positieve test en/of ziekte).

Terwijl we een kwetsbare doelgroep zouden zijn.

Zelf weet ik dat ik een Vitamine D tekort heb, dat was populair onderwerp vorig jaar, maar ik ben in 20 jaar tijd misschien 1x ziek geweest:')

Maar het is wel leuk voor de statieken. Vraag is echter of het virus het ras of de persoon daarachter aan het aanvallen is.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201928509
Dus het ziet er naar uit dat de maatregelen iets worden als:

- mondkapjes
- goedbedoelde adviezen

Nou, het lek is boven dan!
pi_201928512
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
Dus het ziet er naar uit dat de maatregelen iets worden als:

- mondkapjes
- goedbedoelde adviezen

Nou, het lek is boven dan!
Dat mondkapje kunnen ze echt steken waar de zon niet schijnt
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201928517
Het kabinet was er vermoedelijk oprecht van overtuigd was dat het vaccin de endgame was. Er is ook meermaals aangegeven dat er geen plan B is, dus nu is er een serieus probleem. En dat is een kwalijke zaak.

Maar om nou te gaan roepen dat het met terugwerkende kracht alsnog allemaal een complot is om een social creditsysteem met QR-codes uit te rollen? Tering hé :')
pi_201928519
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat mondkapje kunnen ze echt steken waar de zon niet schijnt
Dan krijg je het gevoel van urgentie terug, onderschat dat niet he :)
pi_201928529
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Het kabinet was er vermoedelijk oprecht van overtuigd was dat het vaccin de endgame was. Er is ook meermaals aangegeven dat er geen plan B is, dus nu is er een serieus probleem. En dat is een kwalijke zaak.

Maar om nou te gaan roepen dat het met terugwerkende kracht alsnog allemaal een complot is om een social creditsysteem met QR-codes uit te rollen? Tering hé :')
De meest slechte prognoses vanuit RIVM zijn overtroffen begrijp ik.. dus ik denk dat ze hadden verwacht dat de toename in de ziekenhuizen veel geleidelijker zou komen en niet binnen 4 weken na de versoepelingen. Dat zei Kuipers ook bij Jinek; het gaat om het uitsmeren van de druk op de zorg.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201928539
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Het kabinet was er vermoedelijk oprecht van overtuigd was dat het vaccin de endgame was. Er is ook meermaals aangegeven dat er geen plan B is, dus nu is er een serieus probleem. En dat is een kwalijke zaak.

Maar om nou te gaan roepen dat het met terugwerkende kracht alsnog allemaal een complot is om een social creditsysteem met QR-codes uit te rollen? Tering hé :')
Vaccin had in theorie natuulijk de endgame kunnen (misschien wel moeten) zijn. Maar dat draaien we zelf de nek om, hetzij door te weigeren het vaccin te nemen, of door te slappe regelgeving omtrent het weigeren dit te nemen.
pi_201928558
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:29 schreef schommelstoel het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met alle vluchtelingen die hier nu heen komen?
Worden die getest of krijgen die een prik?

Hoe zit het met corona in Afghanistan?
Is aardig stilletjes namelijk.
Nee?
Niemand?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_201928565
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De meest slechte prognoses vanuit RIVM zijn overtroffen begrijp ik.. dus ik denk dat ze hadden verwacht dat de toename in de ziekenhuizen veel geleidelijker zou komen en niet binnen 4 weken na de versoepelingen. Dat zei Kuipers ook bij Jinek; het gaat om het uitsmeren van de druk op de zorg.
Het is gewoon pech. Dat de vaccins de R duurzaam onder de 1 zouden houden, was altijd al het hosanna-scenario, zeker toen delta om de hoek kwam kijken. Als we nu nog met de Wuhan-variant zaten dan was corona allang geen issue meer in Nederland.

Alleen moet er nu wel gebroed gaan worden op een nieuwe exitstrategie, dat er nooit een plan b was is op zich wel nalatig.
pi_201928570
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:01 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Nee?
Niemand?
Ik neem aan dat die gewoon getest en geprikt worden. In Afghanistan hebben ze denk ik wel grotere zorgen dan corona.
pi_201928580
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De meest slechte prognoses vanuit RIVM zijn overtroffen begrijp ik.. dus ik denk dat ze hadden verwacht dat de toename in de ziekenhuizen veel geleidelijker zou komen en niet binnen 4 weken na de versoepelingen. Dat zei Kuipers ook bij Jinek; het gaat om het uitsmeren van de druk op de zorg.
Ze zijn misschien 1 a 2 weken eerder gekomen dan geprognotiseerd, de IC bezetting (waar de pijn zit) zit nog ruim onder prognose.

Het uitsmeren van de zorg ben ik het absoluut wel mee eens, of het klopt of niet, maar loslaten van maatregelen had daarom wellicht beter aan het begin in de zomer gekund. Helaas schoot men toen in de stress van de Dansen met Janssen piek.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201928586
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:01 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Nee?
Niemand?
volgens mij getest en waren er niet al wat uitbraken in opvangcentra?

En qua testen daar, hebben wel andere issues lijkt me
pi_201928590
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Het kabinet was er vermoedelijk oprecht van overtuigd was dat het vaccin de endgame was
Dat is toch ergens wel godgeklaagd. Dat is toch goddomme geen raketwetenschap.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201928602
quote:
81s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:05 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is toch ergens wel godgeklaagd. Dat is toch goddomme geen raketwetenschap.
Laten we wel wezen, ook wij als maatschappij dachten dat..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201928611
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
Dus het ziet er naar uit dat de maatregelen iets worden als:

- mondkapjes
- goedbedoelde adviezen

Nou, het lek is boven dan!
QR voor werk is nog wel een reëel risico, dat dat er gaat komen. Hoewel dat natuurlijk ook maar betrekkelijk is. Als je totaal afhankelijk bent van de baan die je nu hebt, dan is dat wel een probleem. Anders maar ziekmelden op het moment dat het ingaat, net als die Italianen. Ongevaccineerden mogen niet meedoen aan de samenleving? Oké is goed, gaan we wel thuis zitten met de beentjes in de lucht op kosten van de gevaccineerden.
pi_201928622
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:04 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ze zijn misschien 1 a 2 weken eerder gekomen dan geprognotiseerd, de IC bezetting (waar de pijn zit) zit nog ruim onder prognose.

Het uitsmeren van de zorg ben ik het absoluut wel mee eens, of het klopt of niet, maar loslaten van maatregelen had daarom wellicht beter aan het begin in de zomer gekund. Helaas schoot men toen in de stress van de Dansen met Janssen piek.
Hugo heeft zich in dit opzicht, tweemaal aan dezelfde steen gestoten.

In 1 keer alle maatregelen laten varen, tegen het advies van het OMT in.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:09:11 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201928630
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:07 schreef Vasilevski het volgende:
Oké is goed, gaan we wel thuis zitten met de beentjes in de lucht op kosten van de gevaccineerden.
Ik neem aan dat het UWV gaat concluderen dat je verwijtbaar werkloos bent en je geen WW geeft.

Overigens overweeg ik serieus de knuppel in het hoenderhok te gooien en me ziek te melden als QR-codes op het werk verplicht worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201928637
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Laten we wel wezen, ook wij als maatschappij dachten dat..
Ligt aan je definitie van endgame natuurlijk. In een zekere zin is dit het ook wel (beter wordt het naar alle waarschijnlijkheid niet), maar er was toch niemand die dacht dat én iedereen zijn spuitje zou halen én dan volledig immuun zou zijn?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:10:33 #39
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201928644
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:59 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Vaccin had in theorie natuulijk de endgame kunnen (misschien wel moeten) zijn. Maar dat draaien we zelf de nek om, hetzij door te weigeren het vaccin te nemen, of door te slappe regelgeving omtrent het weigeren dit te nemen.
Nou ja, 85% is natuurlijk een vrij hoog percentage. Ook als je rekening zou houden mensen die niet gevaccineerd kunnen worden en de mensen die al besmet zijn.

En er is geen garantie dat dit niet zou gebeuren wanneer we 5% extra hadden.

Er is nog steeds teveel onduidelijk en men gaat uit van theoretische zaken die niet vallen te bewijzen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201928645
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Overigens overweeg ik serieus de knuppel in het hoenderhoek te gooien en me ziek te melden als QR-codes op het werk verplicht worden.
Enerzijds begrijpelijk, anderszijds heb je daar in directe zin toch vooral de leerlingen mee, en niet Hugo & co...
pi_201928646
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:07 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
QR voor werk is nog wel een reëel risico, dat dat er gaat komen. Hoewel dat natuurlijk ook maar betrekkelijk is. Als je totaal afhankelijk bent van de baan die je nu hebt, dan is dat wel een probleem. Anders maar ziekmelden op het moment dat het ingaat, net als die Italianen. Ongevaccineerden mogen niet meedoen aan de samenleving? Oké is goed, gaan we wel thuis zitten met de beentjes in de lucht op kosten van de gevaccineerden.
Dat kan, maar dan ga je de consequenties daarvan ook nog wel tegenkomen denk ik. Als je nog carriere / promotie wilt maken binnen dat bedrijf kun je het wel vergeten. Als je dan ergens anders gaat solliciteren kun je dit ook voor de voeten geworden krijgen.
pi_201928662
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Het kabinet was er vermoedelijk oprecht van overtuigd was dat het vaccin de endgame was. Er is ook meermaals aangegeven dat er geen plan B is, dus nu is er een serieus probleem. En dat is een kwalijke zaak.

Maar om nou te gaan roepen dat het met terugwerkende kracht alsnog allemaal een complot is om een social creditsysteem met QR-codes uit te rollen? Tering hé :')
Dit is ook waarom het vaccineren moet werken. En tevens waarom de gegevens over de verhoudingen in de ziekenhuizen qua vaccinatiegraad niet structureel openbaar zijn. In België is al naar voren gekomen dat de mensen in de ziekenhuizen voor een groot deel gevaccineerd zijn. Aangezien elk land dezelfde vaccins heeft lijkt het mij stug dat België hierin een uitzondering is, maar simpelweg dat overheden niet transparant over deze gegevens zijn in de angst vaccinatiebereidheid negatief te beïnvloeden en het vertrouwen van de burger te verliezen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:13:43 #43
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201928678
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Ligt aan je definitie van endgame natuurlijk. In een zekere zin is dit het ook wel (beter wordt het naar alle waarschijnlijkheid niet), maar er was toch niemand die dacht dat én iedereen zijn spuitje zou halen én dan volledig immuun zou zijn?
Als je de reacties leest hier dan zullen er genoeg mensen zijn die dat dachten (anders snap ik de verbazing niet zo).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:15:22 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201928693
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Enerzijds begrijpelijk, anderszijds heb je daar in directe zin toch vooral de leerlingen mee, en niet Hugo & co...
Dat is ook wat me tegen zou houden. Maar heb je een alternatief?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:15:27 #45
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201928696
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:10 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Dat kan, maar dan ga je de consequenties daarvan ook nog wel tegenkomen denk ik. Als je nog carriere / promotie wilt maken binnen dat bedrijf kun je het wel vergeten. Als je dan ergens anders gaat solliciteren kun je dit ook voor de voeten geworden krijgen.
Standaard sollicitatievraag: 'maakt u gebruik van een QR code' _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201928714
Was dit draadje al gepost?

Gaat ook over een eventuele mutatie die rond zou (kunnen) gaan, wat het hoge aantal besmettingen zou verklaren en waarom vaccins daar mogelijkerwijs niet / niet afdoende tegen werken.
Er wordt ook nog gevaccineerd tegen de Wuhan-variant toch, terwijl Delta misschien al is ingehaald door een mutant.

twitter
pi_201928720
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Ligt aan je definitie van endgame natuurlijk. In een zekere zin is dit het ook wel (beter wordt het naar alle waarschijnlijkheid niet), maar er was toch niemand die dacht dat én iedereen zijn spuitje zou halen én dan volledig immuun zou zijn?
Het uitgangspunt was dat na de vaccinatiecampagne, de zorg niet meer overspoeld zou raken door covidpatiënten en er dus geen maatregelen meer nodig zouden zijn.

Dat heeft toch wel iets anders uitgepakt. En concreet zicht op een oplossing is er niet.
pi_201928747
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is ook wat me tegen zou houden. Maar heb je een alternatief?
Neuh, eigenlijk niet. Maar ja, zo gaat het vaker he. Als je weigert je mondkapje op te doen komt het ook op het bordje van 16-jarige supermarktmedewerkers terecht, die het allemaal niet bedacht hebben. Niet meewerken aan plekken waar QR codes vereist zijn treft ook de betreffende ondernemers die vooral weer eens goed omzet willen draaien, etc. Je kunt maar weinig doen dat enkel of vooral de bedenkers van deze gedrochten treft.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:19:34 #49
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201928750
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het uitgangspunt was dat na de vaccinatiecampagne, de zorg niet meer overspoeld zou raken door covidpatiënten en er dus geen maatregelen meer nodig zouden zijn.

Dat heeft toch wel iets anders uitgepakt. En concreet zicht op een oplossing is er niet.
Klopt, of je het leuk vind of niet is de kans levensgroot dat we toch tegen het maximum van de zorg aan gaan lopen op termijn. Dan kan men in elk geval zeggen er alles aan gedaan te hebben, dus dan is het verantwoordelijkheid aspect in elk geval geadresseerd.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:20:05 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201928755
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het uitgangspunt was dat na de vaccinatiecampagne, de zorg niet meer overspoeld zou raken door covidpatiënten en er dus geen maatregelen meer nodig zouden zijn.

Dat heeft toch wel iets anders uitgepakt. En concreet zicht op een oplossing is er niet.
Tja, als 200 IC Covid-patienten op 17,2 miljoen mensen al 'zorg overspoelen' is, dan weet je wel hoe het gesteld is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')