abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202092401
Als L om 4:00 of later een voeding heeft gehad beschouw ik dat als de ochtendvoeding. De enkele keer dat dat niet het geval is mag ze na wakker worden eerst drinken.

- Ontbijt is 1 boterham en wat melk
- rond 10:00 een stuk fruit.
- 12:00 lunch met 1-2 boterhammen en wat melk.
- tussendoor nog wat fruit en een cracker oid.
- avondeten eet ze heel wisselend en standaard wat yoghurt.
- rond 19:00 borstvoeding en naar bed.

Daarna meldt ze zich nog 2x voor een voeding, waarvan ik de 2de dus meestal als ochtendvoeding beschouw ergens tussen 4 en 6..

Laatst sliep ze eens zonder voeding van 1:00 tot 9:00. Maar dat was ook eenmalig. Kan ook niet zeggen dat de hoeveelheid avondeten samenhangt met doorslapen hier.

Drinken doet ze overdag maar matig vind ik. Er gaan een paar slokjes melk of water per keer in, maar alles bij elkaar stelt het niet veel voor.

Overigens meldt ze zich wel als ze honger heeft. Ze zegt nu 'ham' en wijst met haar vinger naar haar mond. O+
Ze reageert ook als ik vraag hoe ze heet met iets dat klinkt als haar naam en ook als ik vraag hoe haar zus heet benoemt ze dit in de klank die we herkennen van toen N leerde praten. Zo leuk. O+
  dinsdag 9 november 2021 @ 07:40:50 #77
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_202094492
Hier eten ze tussen de middag warm op het kdv, echt ideaal. Gisteren had ze 3 porties warm eten op :D
pi_202095785
@MaJo als ik dat zo zie dan zou ik vooral bij het ontbijt meer vast voedsel geven.
Zou je eerst ontbijt kunnen geven en daarna melk? Of melk bij het ontbijt?

Poffertje heeft nou al drie dagen koorts. Ze is nog steeds verkouden maar ik sluit tandjes als oorzaak ook niet uit.
Ze piept veel maar klimt dan twee tellen later toch maar weer ergens op. En is ook niet te ziek om weg te kruipen bij de luierwissel. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202095967
De mijne eet als een muis. Ik heb er heel lang moeite mee gehad maar blijkbaar hoort dat bij hem. Hij is energiek genoeg in elk geval.
Hij is sinds gisteren ook ziek. Hij heeft koorts en een lelijk hoestje, dus deze middag maar even om een testje. Ik hoop dat hij beter is voor zijn verjaardag zaterdag, ik zou het heel erg jammer vinden als dat niet door kan gaan :{
Vorig jaar kon er al niemand bij zijn.
pi_202096023
Oh dat is wel naar zo met zijn verjaardag @Bottoms_up . -O-

Wij vieren die van Poffertje later. Ben ik nu wel blij om anders hadden we eigenlijk ook moeten afzeggen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202096585
Consultatiebureau genot. }:|

Statistiekjes; 71 cm bij 8,6 kg.

Dus ja, klein. Ze zijn niet erg tevreden, weinig gegroeid qua lengte. Wel qua gewicht. Dus ach, we zien over een paar maanden wel of ze dan een beetje centimeters er bij heeft gekregen..
pi_202097368
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 07:40 schreef 1inamelon het volgende:
Hier eten ze tussen de middag warm op het kdv, echt ideaal. Gisteren had ze 3 porties warm eten op :D
Dit leek me eerder niks maar zou ik nu wel fijn gevonden hebben, volgens mij eet ze daar beter.

Normaal eetschema (bijna 18mnd oud):
- 07:30: fles met 150 ml melk + boterham
- 09:30: fruit (2 stuks)
- 11:45: 2 boterhammen
- 15:00: koekje of soepstengel
- 17:30: avondeten en 150 ml yoghurt
Ze heeft altijd waterige limo/slappe thee tot haar beschikking, dat gaat redelijk maar ook niet in megahoeveelheden.

Avondeten deed ze altijd al slecht met een sporadische meevallende dag. Nu weigert ze sinds een week ook haar brood 's ochtends. Tussen de middag op het kdv eet ze prima zeggen ze, dus morgen zien of ze thuis dan ook gewoon eet. Ik weet niet zo goed wat het kan zijn?

Ze is vrolijk en stevig genoeg om er wel even tegenaan te kunnen, maar het voelt voor mij niet prettig als ze 's avonds alleen wat yoghurt en dan 's ochtends alleen melk naar binnen krijgt. Dan is de lunch de enige stevige maaltijd. En wat iemand hier ook al zei: wat ze lekker vindt (soepstengel, koek, fruit) eet ze graag en veel, dat is nog irritanter. Als ze nou alles niet of weinig zou eten was het al anders.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_202097386
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:11 schreef NicolasJoy het volgende:

Dus ja, klein. Ze zijn niet erg tevreden, weinig gegroeid qua lengte. Wel qua gewicht. Dus ach, we zien over een paar maanden wel of ze dan een beetje centimeters er bij heeft gekregen..
Wat kun je aan lengte doen eigenlijk? Vervelend dat je dan zo'n soort tegenvallende meting hebt, maar kun je er dan ook iets mee? Lijkt me niet toch?
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_202098362
quote:

Herkenbaar. Hier ook een kleintje die dan ook nog eens wat te licht is voor zijn lengte. Als ik mij goed herinner was hij de vorige keer een paar cm langer maar qua gewicht amper meer dan die 8,6. Volgende maand weer een meting, feest.
En je kan er zo weinig aan doen. Je kan haar moeilijk gaan uitrekken. Ik vraag me dan altijd af of ze bij kinderen die helemaal bovenin de curve zitten zeggen dat ze wel wat mogen krimpen :+
  FOK!fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 13:29:14 #85
148247 taxibabe
pi_202098422
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:24 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Herkenbaar. Hier ook een kleintje die dan ook nog eens wat te licht is voor zijn lengte. Als ik mij goed herinner was hij de vorige keer een paar cm langer maar qua gewicht amper meer dan die 8,6. Volgende maand weer een meting, feest.
En je kan er zo weinig aan doen. Je kan haar moeilijk gaan uitrekken. Ik vraag me dan altijd af of ze bij kinderen die helemaal bovenin de curve zitten zeggen dat ze wel wat mogen krimpen :+
Komt even om het hoekje kijken..
Ik heb zo'n kind wat helemaal bovenin de curve (ruim +2) zit. Ik moest minder melk gaan geven van het CB..

..En ik ben weer weg.. :P
pi_202098561
quote:

[..]
Ik wás zo'n kind en zo lang als ik mij kan herinneren, werd er gezegd dat ik wel lang was en als ik zo door bleef gaan, ze misschien wel moesten ingrijpen. Uiteindelijk ben ik bij zo'n kinderarts geweest en die heeft gekeken hoe lang ik zou worden (1,95) en dan kon ik pillen slikken om eerder ongesteld te worden. Dat zou de groei remmen.
GODZIJDANK heb ik dat niet gedaan, want van die pillen kun je dus onvruchtbaar worden (echt lekker ging dat toch al niet) en ik ben maar 1,83 geworden.
pi_202098915
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:43 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Ik wás zo'n kind en zo lang als ik mij kan herinneren, werd er gezegd dat ik wel lang was en als ik zo door bleef gaan, ze misschien wel moesten ingrijpen. Uiteindelijk ben ik bij zo'n kinderarts geweest en die heeft gekeken hoe lang ik zou worden (1,95) en dan kon ik pillen slikken om eerder ongesteld te worden. Dat zou de groei remmen.
GODZIJDANK heb ik dat niet gedaan, want van die pillen kun je dus onvruchtbaar worden (echt lekker ging dat toch al niet) en ik ben maar 1,83 geworden.
Heftig. Ik zou ook minstens 1.85 worden maar op 1.71 blijven steken. Ik snap die hele obsessie met lengte sowieso niet. Is het zo'n ramp dat een vrouw groot wordt? En kleine mannen zijn ook een heel ding. Belachelijk.
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:40:36 #88
208890 June.
Seriously?
pi_202100640
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:02 schreef LastRequest het volgende:

[..]
Dit leek me eerder niks maar zou ik nu wel fijn gevonden hebben, volgens mij eet ze daar beter.

Normaal eetschema (bijna 18mnd oud):
- 07:30: fles met 150 ml melk + boterham
- 09:30: fruit (2 stuks)
- 11:45: 2 boterhammen
- 15:00: koekje of soepstengel
- 17:30: avondeten en 150 ml yoghurt
Ze heeft altijd waterige limo/slappe thee tot haar beschikking, dat gaat redelijk maar ook niet in megahoeveelheden.

Avondeten deed ze altijd al slecht met een sporadische meevallende dag. Nu weigert ze sinds een week ook haar brood 's ochtends. Tussen de middag op het kdv eet ze prima zeggen ze, dus morgen zien of ze thuis dan ook gewoon eet. Ik weet niet zo goed wat het kan zijn?

Ze is vrolijk en stevig genoeg om er wel even tegenaan te kunnen, maar het voelt voor mij niet prettig als ze 's avonds alleen wat yoghurt en dan 's ochtends alleen melk naar binnen krijgt. Dan is de lunch de enige stevige maaltijd. En wat iemand hier ook al zei: wat ze lekker vindt (soepstengel, koek, fruit) eet ze graag en veel, dat is nog irritanter. Als ze nou alles niet of weinig zou eten was het al anders.
Hier hetzelfde, hoewel het de afgelopen paar maanden wel beter gaat. Je kunt ze toch niet dwingen om te eten. Gek genoeg eet hij nu het liefst vlees, aardappels en broccoli :D

Maar al het andere wat groen is is vies. Ach, we geven hem nog een fles melk en anders eet hij in de ochtend wel weer een extra boterham. Soms lust hij ook van die snoeptomaatjes en olijven. Komt er toch nog wat groente binnen.

Wat we wel consequent doen is samen aan tafel eten. Anders dus niet.
Shine bright like a diamond.
pi_202100849
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:16 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Heftig. Ik zou ook minstens 1.85 worden maar op 1.71 blijven steken. Ik snap die hele obsessie met lengte sowieso niet. Is het zo'n ramp dat een vrouw groot wordt? En kleine mannen zijn ook een heel ding. Belachelijk.
Ik heb van die kinderartsen gezien die wilden ingrijpen als meisjes-dreumes maar 1.65m dreigde te worden

Echt bizar. Ik met m’n 1.63m keek mee in de spreekkamer en vond dat er niks mis was met m’n lengte
pi_202101006
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:02 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik heb van die kinderartsen gezien die wilden ingrijpen als meisjes-dreumes maar 1.65m dreigde te worden

Echt bizar. Ik met m’n 1.63m keek mee in de spreekkamer en vond dat er niks mis was met m’n lengte
'maar' 1.65? Dat is toch een heel fatsoenlijke lengte? 1.83 is zelfs voor huidige maatstaven behoorlijk lang, ik steek soms een kop boven normale (geen kleine) mensen uit. 1,65 is maar 20 cm kleiner....
pi_202105556
quote:

Wij mogen donderdag! Hoe ging het verder? Hoe reageerde ze op prikjes?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:03 schreef LastRequest het volgende:

[..]
Wat kun je aan lengte doen eigenlijk? Vervelend dat je dan zo'n soort tegenvallende meting hebt, maar kun je er dan ook iets mee? Lijkt me niet toch?
Ik stel me nu zo'n middeleeuws martelwerktuig voor :') waarbij je aan je ledematen getrokken wordt :+ :X

Zonder dollen, tegenvallende resultaten kunnen wel op onderliggende problemen duiden - dus zo zonder context afgeven op weeg- en groeimetingen is ook niet helemaal fair toch?

Wel vervelend om het dan zo weer uitgemeten ( :@ ) te krijgen natuurlijk, vooral als er geen duidelijk verband of vervolg aan wordt verbonden.
pi_202107213
:O Twee kotsbuien vannacht. Wakker geweest van 2 tot half 4, kind in bad doen en wasjes draaien midden in de nacht terwijl het overal stinkt naar kots :{ Daarna dreumes bij ons op de kamer in het kampeerbed. En het is er allemaal nog niet uit en de knuffels moeten nog dus de wasmachine draait alweer.
pi_202107229
Streep door de verjaardagplannen. Vriend heeft positief getest :'(
Prot negatief maar die werkte echt niet mee. Ze twijfelden al of ze wel genoeg hadden. Het zou wel heel toevallig zijn als hij toch een ander virus heeft.
Nu maak ik mij wel zorgen natuurlijk. Hij is echt goed ziek. Vriend heeft alleen een lichte verkoudheid gelukkig.
En ik baal er enorm van. Vorig jaar kon er ook al niemand komen. Kakzooi.
  woensdag 10 november 2021 @ 09:06:07 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_202107285
:* kun je de verjaardag niet een weekje uitstellen?
disclaimer
pi_202107423
Waarschijnlijk wel. Zover had ik nog niet gedacht. Eerst de kleine man beter krijgen want het is een klein hoopje ellende op dit moment. Zo zielig. Mijn hormonen weten niet meer waar ze eerst om moeten janken op dit moment.
Het wordt dan alleen rond alle Sinterklaas dingen plannen maar goed, dat overleven we wel.
Ik ben wel blij dat het in het begin van de week gebeurt. Mijn ouders zijn allebei 70+ en schoonouders bijna.
pi_202107616
-O- wat een teleurstelling!! Heel veel beterschap voor de mannen. Let je ook goed op jezelf? Corona kan link zijn voor zwangere vrouwen he.
pi_202107979
Ik kan weinig doen. Van mijn vriend wil ik nog een beetje afstand houden maar met een dreumes/peuter kan dat gewoon niet en dat wil ik ook niet. Gelukkig ben ik volledig gevaccineerd en dat moet dan maar voldoende zijn. Meer dan een beetje rust proberen houden kan niet.
pi_202110359
Ohnee bottoms, dat is ook gewoon echt niet leuk. Hopelijk knapt hij snel op en kunnen jullie er met zijn drieën toch een fijn verjaardag van maken.
pi_202111953
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:03 schreef LastRequest het volgende:

[..]
Zo ver ik weet helemaal niets. :9 Ja, ze wilden dat we dan met 1-2 maanden alweer langskwamen om te meten 'om vinger aan de pols te houden'. Nou, dat komt later wel weer goed..
quote:

[..]
Ik vond het al heel wat dat ze in een goede maand hier ~ een kilo was aangekomen. Maar ja, dat benoemen ze dan weer niet. :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 23:36 schreef tpopml het volgende:

[..]
Wij mogen donderdag! Hoe ging het verder? Hoe reageerde ze op prikjes?
[..]
Ik stel me nu zo'n middeleeuws martelwerktuig voor :') waarbij je aan je ledematen getrokken wordt :+ :X

Zonder dollen, tegenvallende resultaten kunnen wel op onderliggende problemen duiden - dus zo zonder context afgeven op weeg- en groeimetingen is ook niet helemaal fair toch?

Wel vervelend om het dan zo weer uitgemeten ( :@ ) te krijgen natuurlijk, vooral als er geen duidelijk verband of vervolg aan wordt verbonden.
Verder goed! Ze is een beetje eenkennig, dus testjes gingen niet van harte. Maar qua prikken ging het prima, gisteren en vandaag nog weinig van gemerkt, dus ik klaag niet!

Qua groeien denk ik vooral; ze is ziek geweest, ze loopt nu redelijk in (alleen qua lengte de laatste maand dus niet echt).. Laten we over een aantal maanden gewoon weer kijken. Elke maand gaan meten schiet imo niet echt op..
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 10:03 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik kan weinig doen. Van mijn vriend wil ik nog een beetje afstand houden maar met een dreumes/peuter kan dat gewoon niet en dat wil ik ook niet. Gelukkig ben ik volledig gevaccineerd en dat moet dan maar voldoende zijn. Meer dan een beetje rust proberen houden kan niet.
:*
Beterschap en sterkte met alles daar!
pi_202113429
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:18 schreef B.ertha het volgende:

[..]
'maar' 1.65? Dat is toch een heel fatsoenlijke lengte? 1.83 is zelfs voor huidige maatstaven behoorlijk lang, ik steek soms een kop boven normale (geen kleine) mensen uit. 1,65 is maar 20 cm kleiner....
Dat vind ik ook. Er zijn mensen die daar anders over denken. Wat ik heel apart vind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')