Dit leek me eerder niks maar zou ik nu wel fijn gevonden hebben, volgens mij eet ze daar beter.quote:Op dinsdag 9 november 2021 07:40 schreef 1inamelon het volgende:
Hier eten ze tussen de middag warm op het kdv, echt ideaal. Gisteren had ze 3 porties warm eten op
Wat kun je aan lengte doen eigenlijk? Vervelend dat je dan zo'n soort tegenvallende meting hebt, maar kun je er dan ook iets mee? Lijkt me niet toch?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Consultatiebureau genot.![]()
Statistiekjes; 71 cm bij 8,6 kg.
Dus ja, klein. Ze zijn niet erg tevreden, weinig gegroeid qua lengte. Wel qua gewicht. Dus ach, we zien over een paar maanden wel of ze dan een beetje centimeters er bij heeft gekregen..
Herkenbaar. Hier ook een kleintje die dan ook nog eens wat te licht is voor zijn lengte. Als ik mij goed herinner was hij de vorige keer een paar cm langer maar qua gewicht amper meer dan die 8,6. Volgende maand weer een meting, feest.quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Dus ja, klein. Ze zijn niet erg tevreden, weinig gegroeid qua lengte. Wel qua gewicht. Dus ach, we zien over een paar maanden wel of ze dan een beetje centimeters er bij heeft gekregen..
Komt even om het hoekje kijken..quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:24 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Herkenbaar. Hier ook een kleintje die dan ook nog eens wat te licht is voor zijn lengte. Als ik mij goed herinner was hij de vorige keer een paar cm langer maar qua gewicht amper meer dan die 8,6. Volgende maand weer een meting, feest.
En je kan er zo weinig aan doen. Je kan haar moeilijk gaan uitrekken. Ik vraag me dan altijd af of ze bij kinderen die helemaal bovenin de curve zitten zeggen dat ze wel wat mogen krimpen
Ik wás zo'n kind en zo lang als ik mij kan herinneren, werd er gezegd dat ik wel lang was en als ik zo door bleef gaan, ze misschien wel moesten ingrijpen. Uiteindelijk ben ik bij zo'n kinderarts geweest en die heeft gekeken hoe lang ik zou worden (1,95) en dan kon ik pillen slikken om eerder ongesteld te worden. Dat zou de groei remmen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:24 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Herkenbaar. Hier ook een kleintje die dan ook nog eens wat te licht is voor zijn lengte. Als ik mij goed herinner was hij de vorige keer een paar cm langer maar qua gewicht amper meer dan die 8,6. Volgende maand weer een meting, feest.
En je kan er zo weinig aan doen. Je kan haar moeilijk gaan uitrekken. Ik vraag me dan altijd af of ze bij kinderen die helemaal bovenin de curve zitten zeggen dat ze wel wat mogen krimpen
Heftig. Ik zou ook minstens 1.85 worden maar op 1.71 blijven steken. Ik snap die hele obsessie met lengte sowieso niet. Is het zo'n ramp dat een vrouw groot wordt? En kleine mannen zijn ook een heel ding. Belachelijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:43 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik wás zo'n kind en zo lang als ik mij kan herinneren, werd er gezegd dat ik wel lang was en als ik zo door bleef gaan, ze misschien wel moesten ingrijpen. Uiteindelijk ben ik bij zo'n kinderarts geweest en die heeft gekeken hoe lang ik zou worden (1,95) en dan kon ik pillen slikken om eerder ongesteld te worden. Dat zou de groei remmen.
GODZIJDANK heb ik dat niet gedaan, want van die pillen kun je dus onvruchtbaar worden (echt lekker ging dat toch al niet) en ik ben maar 1,83 geworden.
Hier hetzelfde, hoewel het de afgelopen paar maanden wel beter gaat. Je kunt ze toch niet dwingen om te eten. Gek genoeg eet hij nu het liefst vlees, aardappels en broccoliquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:02 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Dit leek me eerder niks maar zou ik nu wel fijn gevonden hebben, volgens mij eet ze daar beter.
Normaal eetschema (bijna 18mnd oud):
- 07:30: fles met 150 ml melk + boterham
- 09:30: fruit (2 stuks)
- 11:45: 2 boterhammen
- 15:00: koekje of soepstengel
- 17:30: avondeten en 150 ml yoghurt
Ze heeft altijd waterige limo/slappe thee tot haar beschikking, dat gaat redelijk maar ook niet in megahoeveelheden.
Avondeten deed ze altijd al slecht met een sporadische meevallende dag. Nu weigert ze sinds een week ook haar brood 's ochtends. Tussen de middag op het kdv eet ze prima zeggen ze, dus morgen zien of ze thuis dan ook gewoon eet. Ik weet niet zo goed wat het kan zijn?
Ze is vrolijk en stevig genoeg om er wel even tegenaan te kunnen, maar het voelt voor mij niet prettig als ze 's avonds alleen wat yoghurt en dan 's ochtends alleen melk naar binnen krijgt. Dan is de lunch de enige stevige maaltijd. En wat iemand hier ook al zei: wat ze lekker vindt (soepstengel, koek, fruit) eet ze graag en veel, dat is nog irritanter. Als ze nou alles niet of weinig zou eten was het al anders.
Ik heb van die kinderartsen gezien die wilden ingrijpen als meisjes-dreumes maar 1.65m dreigde te wordenquote:Op dinsdag 9 november 2021 14:16 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Heftig. Ik zou ook minstens 1.85 worden maar op 1.71 blijven steken. Ik snap die hele obsessie met lengte sowieso niet. Is het zo'n ramp dat een vrouw groot wordt? En kleine mannen zijn ook een heel ding. Belachelijk.
'maar' 1.65? Dat is toch een heel fatsoenlijke lengte? 1.83 is zelfs voor huidige maatstaven behoorlijk lang, ik steek soms een kop boven normale (geen kleine) mensen uit. 1,65 is maar 20 cm kleiner....quote:Op dinsdag 9 november 2021 17:02 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb van die kinderartsen gezien die wilden ingrijpen als meisjes-dreumes maar 1.65m dreigde te worden
Echt bizar. Ik met m’n 1.63m keek mee in de spreekkamer en vond dat er niks mis was met m’n lengte
Wij mogen donderdag! Hoe ging het verder? Hoe reageerde ze op prikjes?quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:11 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik stel me nu zo'n middeleeuws martelwerktuig voorquote:Op dinsdag 9 november 2021 12:03 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Wat kun je aan lengte doen eigenlijk? Vervelend dat je dan zo'n soort tegenvallende meting hebt, maar kun je er dan ook iets mee? Lijkt me niet toch?
Zo ver ik weet helemaal niets.quote:Op dinsdag 9 november 2021 12:03 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Wat kun je aan lengte doen eigenlijk? Vervelend dat je dan zo'n soort tegenvallende meting hebt, maar kun je er dan ook iets mee? Lijkt me niet toch?
Ik vond het al heel wat dat ze in een goede maand hier ~ een kilo was aangekomen. Maar ja, dat benoemen ze dan weer niet.quote:Op dinsdag 9 november 2021 13:24 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Verder goed! Ze is een beetje eenkennig, dus testjes gingen niet van harte. Maar qua prikken ging het prima, gisteren en vandaag nog weinig van gemerkt, dus ik klaag niet!quote:Op dinsdag 9 november 2021 23:36 schreef tpopml het volgende:
[..]
Wij mogen donderdag! Hoe ging het verder? Hoe reageerde ze op prikjes?
[..]
Ik stel me nu zo'n middeleeuws martelwerktuig voorwaarbij je aan je ledematen getrokken wordt
![]()
![]()
Zonder dollen, tegenvallende resultaten kunnen wel op onderliggende problemen duiden - dus zo zonder context afgeven op weeg- en groeimetingen is ook niet helemaal fair toch?
Wel vervelend om het dan zo weer uitgemeten () te krijgen natuurlijk, vooral als er geen duidelijk verband of vervolg aan wordt verbonden.
quote:Op woensdag 10 november 2021 10:03 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik kan weinig doen. Van mijn vriend wil ik nog een beetje afstand houden maar met een dreumes/peuter kan dat gewoon niet en dat wil ik ook niet. Gelukkig ben ik volledig gevaccineerd en dat moet dan maar voldoende zijn. Meer dan een beetje rust proberen houden kan niet.
Dat vind ik ook. Er zijn mensen die daar anders over denken. Wat ik heel apart vindquote:Op dinsdag 9 november 2021 17:18 schreef B.ertha het volgende:
[..]
'maar' 1.65? Dat is toch een heel fatsoenlijke lengte? 1.83 is zelfs voor huidige maatstaven behoorlijk lang, ik steek soms een kop boven normale (geen kleine) mensen uit. 1,65 is maar 20 cm kleiner....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |