abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 19:33:41 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201923658
Wie posten hier mee:

June - draak - November 2019
B.ertha - C/smurf - December 2019
LastRequest - Mini - Maart 2020
Nolita - L. - Juli 2020
Hilmo - F. - Juli 2020
Sunshine1982 - - Augustus 2020
NicolasJoy - S. - September 2020
tpopml - Mickey - September 2020
Seven - Colin - September 2020
Peejtur - LL - Oktober 2020
MaJo - Aapie - Oktober 2020

Welkom in het dreumestopic! *O* .

klik om te spelen

[ Bericht 4% gewijzigd door Peejtur op 16-11-2021 06:35:37 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 19:37:29 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201923722
Aapie zit nu in de fase dat slapen alleen voor babies is, gisteren wilde hij gewoon níét slapen. Uiteindelijk werd het half 1 na veel gekrijs :O normaal laat ik hem niet lang huilen maar ik was het zo zat dat ik hem even 5 minuten liet liggen, gingen de buren appen dat ze er last van hadden :X

Nou ja, grote pot koffie vandaag en weer door :s)

Vandaag op het Kdv zijn verjaardag gevierd. Ik had mango egeltjes gemaakt want mango is zijn favo fruit. Blijkbaar vonden de andere kindjes het ook lekker. Daarnaast bellenblaas uitgedeeld, dat was ook een hit!

En nu maar eens op tijd naar bed, als Aapie het daar tenminste mee eens is :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201924289
Jeetje, wat tactloos van de buren @MaJo .. Zeker na 5 minuten. Heel bijzonder. Is het dan zo gehorig, of hoe 'durven' ze?

Zelf ook maar op tijd naar bed? :9
pi_201924295
Deze vond ik te mooi om niet te delen; O+ O+

pi_201924426
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:13 schreef NicolasJoy het volgende:

[ afbeelding ]
Oohhwww smoeltje hoor! O+
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 20:41:00 #6
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201924760
Je appen na 5 minuten huilen? Wow. Ik zou terug schrijven ‘ik ook.’ Doei.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 20:56:49 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201925036
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:12 schreef NicolasJoy het volgende:
Jeetje, wat tactloos van de buren @:MaJo .. Zeker na 5 minuten. Heel bijzonder. Is het dan zo gehorig, of hoe 'durven' ze?

Zelf ook maar op tijd naar bed? :9
Het is wel gehorig ja, wij horen hen ook regelmatig. Blijkbaar was hun zoon ziek en die ligt in de kamer die meteen aan de kamer van Aapie grenst, dus hij had er last van. Maar ja, hoort erbij. Wij horen hen soms ook schreeuwen (het zijn pubers).

quote:

[ afbeelding ]
Wat een plaatje is het toch O+

quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:41 schreef Lemijn het volgende:
Je appen na 5 minuten huilen? Wow. Ik zou terug schrijven ‘ik ook.’ Doei.
Ik heb wel iets soortgelijks geappt :D Ze appten dat hun zoon ziek was, en ik zei "Aapie ook" :P
pi_201925153
Pleur op.
Resistance is futile.
pi_201925156
Zeker als je toch gaat verhuizen.
Resistance is futile.
pi_201925362
quote:

[ afbeelding ]
O+ O+ O+ Pretbekkie!!!
pi_201925434
@MaJo wat klinkt dat leuk, mango-egeltjes! Je bent echt officieel supermom nu. Heb je een foto ervan?

Ik zou nooit zo snel zoiets appen... hier moet minstens een half uur ergeren / hopen dat het minder wordt aan vooraf gaan én het moet oplosbaar zijn. Zoals een radio zachter zetten. Babygehuil draai je nou eenmaal niet uit. :')

Ga je laagdrempelig met je buren om? Of zijn het gewoon zeurpieten?
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 22:39:17 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201926209
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:05 schreef Seven. het volgende:
Pleur op.
Ik trek me er eerlijk gezegd ook weinig van aan :P

quote:
12s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:05 schreef Seven. het volgende:
Zeker als je toch gaat verhuizen.
Daar weten zij alleen nog niks van :D Maar je gaat wel nadenken hoe dat in de toekomst gaat zijn, eigenlijk hebben we nooit problemen met de buren :)

quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 21:30 schreef tpopml het volgende:
@:Majo wat klinkt dat leuk, mango-egeltjes! Je bent echt officieel supermom nu. Heb je een foto ervan?
Lief O+

Zo zagen ze eruit:

En Aapie met zijn kroon op:

En dan ook nog een verjaardagsfoto met zijn cadeaus :P

quote:
Ik zou nooit zo snel zoiets appen... hier moet minstens een half uur ergeren / hopen dat het minder wordt aan vooraf gaan én het moet oplosbaar zijn. Zoals een radio zachter zetten. Babygehuil draai je nou eenmaal niet uit. :')

Ga je laagdrempelig met je buren om? Of zijn het gewoon zeurpieten?
Dit is ook echt voor het eerst ooit, daarom verbaasde het me ook wel.

Het is wel heel erg gehorig hier, zo twijfel ik regelmatig of ik de baby beneden of Aapie boven hoor huilen _O-
pi_201926462
Supercute die foto's! All hail king aapie! En ah, daar is Bing!

quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 22:39 schreef MaJo het volgende:

Het is wel heel erg gehorig hier, zo twijfel ik regelmatig of ik de baby beneden of Aapie boven hoor huilen _O-
:o _O-
pi_201927443
De pieten hebben al hun intrede gedaan dit jaar, in de vorm van zeurpieten. En ze wonen naast Majo :P
Bij ons is het ook best gehorig en ik hou soms echt mijn hart vast dat ze snachts niet wakker worden van A. Het zijn twee gepensioneerden dus ook niet meer de jongsten. Maar ze zijn erg relaxed en ik heb tot op heden nog geen klachten gehoord. De andere buurvrouw zegt dat ze A. nooit hoort. Heel apart, want ik hoor haar wel altijd bellen :P

En hoe krijgt mijn kind het voor elkaar. Elke keer als het mijn nacht is (dwz als ik overdag vrij ben) wordt ie wakker en als het zijn vader zijn nacht is is er snachts niks aan de hand }:| WAAROM :'(
pi_201927564
Bijzonder majo van het appen... Zou dat niet tof vinden. Die van ons heeft naar verhouding voor ons doen veel gehuild en nog steeds. Doe je niks aan en laten liggen doen we geregeld.

Dank voor tips hier van klimmen. Alleen trap doet hij niet, zover is hij nog niet. En dozen ook goede. Over benen heen is het enige en bank kussens.

Melk geven wij nu soms maar was vooral dat ik dat niet wou omdat ik nog bv in vriezer had maar slaat nergens op. Geven nu wel de oude bv melk koud uit de vriezer, ontdooid, en dat drinkt hij lekker.in rietjes beker, fles gebruiken we allang niet meer.

Slapen is drama. Hij is paar keer op zijn tanden gevallen met super veel bloed. En nachten zijn hels. Hij slaapt goed in, wordt einde van de avond wakker, en dan begint de ellende. Bij mij willen liggen, en dan na borst slaapt hij vaak maar ik niet. Ik kan dat niet. Man hem een uur gehad en liep weg en huilen huilen. Even gewacht maar stopte niet. Dus ik ging wel weer heen. Uur bij me laten liggen en toen heel voorzichtig terugleggen en met ninja sprongen mijn bed in. En dan gaan liggen nadenken over werk he, zo handig :{
pi_201927616
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 07:12 schreef Hilmo het volgende:
Bijzonder majo van het appen... Zou dat niet tof vinden. Die van ons heeft naar verhouding voor ons doen veel gehuild en nog steeds. Doe je niks aan en laten liggen doen we geregeld.

Dank voor tips hier van klimmen. Alleen trap doet hij niet, zover is hij nog niet. En dozen ook goede. Over benen heen is het enige en bank kussens.

Melk geven wij nu soms maar was vooral dat ik dat niet wou omdat ik nog bv in vriezer had maar slaat nergens op. Geven nu wel de oude bv melk koud uit de vriezer, ontdooid, en dat drinkt hij lekker.in rietjes beker, fles gebruiken we allang niet meer.

Slapen is drama. Hij is paar keer op zijn tanden gevallen met super veel bloed. En nachten zijn hels. Hij slaapt goed in, wordt einde van de avond wakker, en dan begint de ellende. Bij mij willen liggen, en dan na borst slaapt hij vaak maar ik niet. Ik kan dat niet. Man hem een uur gehad en liep weg en huilen huilen. Even gewacht maar stopte niet. Dus ik ging wel weer heen. Uur bij me laten liggen en toen heel voorzichtig terugleggen en met ninja sprongen mijn bed in. En dan gaan liggen nadenken over werk he, zo handig :{
Hilmo, wat ruk hè. Ik herken het hoor, van die nachten. De mijne slaapt ook prima in. Echt no problemo. We doen hem altijd om 7 uur naar bed en hij slaapt altijd vrijwel direct. En dan rond een uur of 11 wakker en huilen. Ik heb gemerkt dat als ik hem niet uit bed haal, maar er wel bij blijf het veel beter gaat dan als ik hem wel uit bed haal. Als ik dat doe zijn we ook uren verder voordat hij weer slaapt.
pi_201929254
Vandaag wennen bij nieuwe gastouder. Draaide uit op een fiasco ;(

In eerste instantie ging het prima. Ik gaf A aan haar en hij huilde niet. Zelfs een lachje, dus ik had goede hoop. Na 5 minuten belde ze op ik hem weer kwam ophalen, hij was ontzettend bang voor haar Jack Russel. Dus maar weer opgehaald. Wel jammer, want ik had echt een goed gevoel bij haar en we hadden ook een leuke klik.

Ik heb met vriend afgesproken dat we nog 1 gastouder proberen en mocht dat niet lukken dat hij gaat kijken dat hij thuis kan werken.
pi_201934661
Jeetje @Hilmo, dat is echt waardeloos. Slaapt hij op zijn eigen kamer?

En @Sunshine1982 dat is ook balen zeg. Kan ze die jack russel niet even een ochtendje uitbesteden ;)

Ik werk thuis op donderdagen met Mickey, maar vind dat lastig te combineren. En dat terwijl mijn werk vrij flexibel is...

Mickey heeft trouwens permanente dikke snotneus na Fokmeet. :')
pi_201961270
Spruit is sinds gister geen dreumes meer! Hij heeft vollop genoten van zijn cadeau's, alleen taart vond die niet echt geslaagd. Hij heeft natuurlijk allergenen dus had zelf een taart geimproviseerd met een google recept, maar dat vondt hij niet geslaagd :')
:W
pi_201961393
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 20:21 schreef BellaaElisa het volgende:
Spruit is sinds gister geen dreumes meer! Hij heeft vollop genoten van zijn cadeau's, alleen taart vond die niet echt geslaagd. Hij heeft natuurlijk allergenen dus had zelf een taart geimproviseerd met een google recept, maar dat vondt hij niet geslaagd :')
:W
Gefeliciteerd!
pi_201962016
Gefeliciteerd *O*
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:03:00 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201962980
Gefeliciteerd!
Resistance is futile.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:06:56 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201963052
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vandaag wennen bij nieuwe gastouder. Draaide uit op een fiasco ;(

In eerste instantie ging het prima. Ik gaf A aan haar en hij huilde niet. Zelfs een lachje, dus ik had goede hoop. Na 5 minuten belde ze op ik hem weer kwam ophalen, hij was ontzettend bang voor haar Jack Russel. Dus maar weer opgehaald. Wel jammer, want ik had echt een goed gevoel bij haar en we hadden ook een leuke klik.

Ik heb met vriend afgesproken dat we nog 1 gastouder proberen en mocht dat niet lukken dat hij gaat kijken dat hij thuis kan werken.
Oh wat jammer -O- . Is A bang voor alle honden?

Ik werk ook thuis. Dat gaat prima, maar zodra m'n man uit beeld is loopt het al heel snel uit op een onproductieve ramp. :P
Resistance is futile.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:08:13 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201963077
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 19:49 schreef tpopml het volgende:
Jeetje @:Hilmo, dat is echt waardeloos. Slaapt hij op zijn eigen kamer?

En @:Sunshine1982 dat is ook balen zeg. Kan ze die jack russel niet even een ochtendje uitbesteden ;)

Ik werk thuis op donderdagen met Mickey, maar vind dat lastig te combineren. En dat terwijl mijn werk vrij flexibel is...

Mickey heeft trouwens permanente dikke snotneus na Fokmeet. :')
Colin ook net weer herstellende. Wel een pittig weekje gehad met veel spooknachten enzo, maar sinds 2 dagen knapt hij enorm op.
Resistance is futile.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:09:19 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201963101
@Hilmo gaat het al wat beter met de nachten of nog steeds afzien?
Resistance is futile.
pi_201967110
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 22:08 schreef Seven. het volgende:

[..]
Colin ook net weer herstellende. Wel een pittig weekje gehad met veel spooknachten enzo, maar sinds 2 dagen knapt hij enorm op.
Weer een beetje weerstand erbij denken we maar.

Hier komt het met vlagen... Eerste paar dagen was enorme zielig - bijna snotvrij - snotvlaag - bijna snotvrij - nu dus weer snotvlaag.

Dit kan natuurlijk ook best überhaupt het lot van een winterperiode met je dreumes zijn.

Hij heeft er geen last van verder:
Lopen aan de tafel O+ zelf schoenen proberen aan te doen O+ van alles napraten O+ en eten... Vooral alles zelf eten. Stukjes boterham zijn voor baby's :6 Ik moet hele boterhammen!!
pi_201987897
Ah sun, wat balen van de hond van gastouder zeg.

Nou wintertijd nu natuurlijk dus dat was 5 uur oude tijd wakker. Gelukkig had man dienst... Maar wil niet zeggen dat ik dan wel kan slapen. Vannacht was redelijk drama met om 12 uur klaarwakker. Maar ik negeer dat dan wel want ik ga niet met hem lopen ofzo. Vooral borst en op me laten liggen en als hij slaapt, naast me schuiven. Had van vermoeidheid vandaag migraine. F was doodmoe hele dag en lag bijna hele dag op me met duimpje in de mond. Zo schattig wel. Ik ook doodmoe dus om 9 uur op bed en normaal om 1 Ur weer maar ik hield het niet vol en F ook niet dus om 12 uur gaan pitten en ik zelf ook. Volgens mij hadden we twee dagen geleden wel een grotendeels doorslaap. En dan nog erg moe zijn hé, is toch wat. Kind heeft wel derde kies en eet weer goed eigenlijk. Melk drinken ook ontdekt, daar wordt hij wild van zo lekker haha. Zelf spelen moet ik wel om denken dat ik dat niet ga verpesten want veel vooral opgepakt worden of dat ik bij hem ga zitten op de grond... Even alert op zijn. Dat ik niet steeds me bemoei met zijn spel
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 09:18:31 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201994631
Aapie blijft ook niet lekker, zondag heeft hij de hele dag gespuugd ;( En niet van die baby spuug maar echt grote mensen kots met stukken en bijbehorende geur :r Gisteren leek het goed te gaan maar ‘s avonds kotste hij ook weer zijn hele box vol. Ik houd mijn hart vast voor de opvang vandaag :X

Verder is hij wel vrolijk maar ook moe, hij slaapt zo 17 uur op een dag.
pi_202005409
Jeetje @MaJo wat naar joh! Hoe is het gegaan vandaag?

Beterschap en ik duim voor een goede nacht :*
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 22:08:25 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202006852
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 20:58 schreef tpopml het volgende:
Jeetje @:MaJo wat naar joh! Hoe is het gegaan vandaag?

Beterschap en ik duim voor een goede nacht :*
Vandaag is het goed gegaan! Hij had wel een spuitluier op de opvang maar verder alles goed binnen gehouden. Alleen wilde hij niet eten vanavond en dronk hij het flesje wat we in de plaats gaven ook maar voor de helft op. Hij heeft ook nog verhoging dus helemaal lekker is hij nog niet. Hopelijk morgen weer een goede dag :)
pi_202006905
Klinkt wel als een stijgende lijn!
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 23:04:36 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202007965
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 22:11 schreef tpopml het volgende:
Klinkt wel als een stijgende lijn!
Zeker! Al hoop ik op een dalende lijn qua temperatuur ;)

Is Mickey inmiddels weer beter?
pi_202008888
15 maanden sprong :{ ;(

HEL })
pi_202011492
@MaJo nog steeds (of alweer...) snot, maar hij heeft er weinig last van.

Oh jee Sun, wil ik het weten? :X
pi_202011644
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:46 schreef tpopml het volgende:
@:MaJo nog steeds (of alweer...) snot, maar hij heeft er weinig last van.

Nee. :')
pi_202012917
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 05:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

HEL })
Ooooh dan is er een sprong???? Is dat het coooooontinu getild willen worden, jengelen om alles en op me willen liggen héle dag?
pi_202012954
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:29 schreef Hilmo het volgende:

[..]
Ooooh dan is er een sprong???? Is dat het coooooontinu getild willen worden, jengelen om alles en op me willen liggen héle dag?
:Y En niet slapen, vooral 's nachts niet :Y)

Wallen tot op mijn knieën.
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 14:26:01 #38
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202014495
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 05:06 schreef Sunshine1982 het volgende:

HEL })
Wacht even, gaan die sprongen gewoon nog door na het eerste jaar? :X -O-

quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:46 schreef tpopml het volgende:
@:MaJo nog steeds (of alweer...) snot, maar hij heeft er weinig last van.

Hier eigenlijk hetzelfde, chronische snotneus. Hij lijkt er ook weinig last van te hebben.

Ik word een beetje moe van ons kdv. Wij zijn van die chaotische ouders die hun kind altijd net iets te laat brengen maar daar moet ook altijd passief agressief iets over gezegd worden. "Zoooooo, heeft Aapie weer lekker uitgeslapen?!?" Zeg nou gewoon dat ik weer eens te laat ben, dat kan ik beter dealen :')

Aapie is sinds een paar weken zeeeeer dramatisch als we hem achterlaten, echt standje stervende zwaan. Zodra ik de hoek om ben stopt hij alweer, maar toch :')
  woensdag 3 november 2021 @ 15:40:28 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_202015392
Volgens mij is het gewoon de herfst hoor, waardoor die kinderen niet te harden zijn.
De mijne slaapt nu ook weer halve nachten bovenop me :')
disclaimer
  Moderator woensdag 3 november 2021 @ 18:35:40 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202017440
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 15:40 schreef SQ het volgende:
Volgens mij is het gewoon de herfst hoor, waardoor die kinderen niet te harden zijn.
De mijne slaapt nu ook weer halve nachten bovenop me :')
Dat valt bij ons (nog) wel mee.

Wel zijn we erachter gekomen dat meneer ons flink kan bespelen. Zo weigerde hij altijd water in zijn flesje, blijkt hij dat op de opvang al maanden gewoon zo te drinken :o ook qua slaapjes gaat hij op de opvang meteen heel lief slapen terwijl hij er bij ons veel meer een drama van maakt. Hij krijgt nu dus ook gewoon een fles water van ons en ik laat hem even huilen in bed waarna hij na 2 minuten gewoon stil is :o :')
pi_202018046
Ohh vaste breng- en haaltijden lijken mij echt afschuwelijk MaJo. Ik ben er nooit op hetzelfde moment :')

Maar ik zie dat ik in t verkeerde topic zit. Jullie zijn ook zo ongeveer allemaal tegelijkertijd hier naar toe gegaan :')
pi_202018533
Mijn dreumes doet ook mee aan de nachten. Al slaapt ze op zich best goed, ze maakt geen lange rukken, waardoor we (vooral ik) er een aantal keer uit moeten. Sinds de klok verzetten is ze ook vroeg echt wakker. #teamwallen

Gelukkig is ze verder heel leuk. Ze begrijpt echt al een heleboel en is een vrolijke ondernemende dame.
pi_202018920
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 19:58 schreef Nolita het volgende:
Mijn dreumes doet ook mee aan de nachten. Al slaapt ze op zich best goed, ze maakt geen lange rukken, waardoor we (vooral ik) er een aantal keer uit moeten. Sinds de klok verzetten is ze ook vroeg echt wakker. #teamwallen

Gelukkig is ze verder heel leuk. Ze begrijpt echt al een heleboel en is een vrolijke ondernemende dame.
Poeh. Klinkt ook best vermoeiend hoor!

Hier kletst hij opeens veel O+ Zo leuk!
pi_202023366
Mijn kint besloot om 3:15 dat slapen voor baby's was en is nog steeds alive and kicking :') ;( En ik slaap zelf al zo ruk...

Ons huurhuis wordt compleet gerenoveerd waardoor we morgen naar een wisselwoning moeten verkassen. Heel ons huis moet leeg zijn, tot aan de laatste plint toe. Een hoop werk dus. Normaal gezien zouden we een maand of 3 in de wisselwoning moeten verblijven tot ons huidige huis klaar is, maar wij blijven er een maandje want huis gekocht *O*

Ik kan al slecht tegen veranderingen en deze veranderingen in zo'n korte tijd geven me aardig wat error :') Eventjes doorzetten maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 04-11-2021 06:40:02 ]
pi_202023376
Sterkte @Sunshine1982 :* Dat klinkt als heel wat ook als je wèl gewoon slaapt. :O

Poffertje is een kersverse dreumes. *O*

Ze houdt van klimmen. Gisteren zet ze op de speelgoed garage. Zette ik dat ding op tafel, wou ze op de salontafel+garage klimmen. :X

Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202023382
quote:
3s.gif Op donderdag 4 november 2021 06:42 schreef PKM het volgende:
Sterkte @:Sunshine1982 :* Dat klinkt als heel wat ook als je wèl gewoon slaapt. :O

Ze houdt van klimmen. Gisteren zet ze op de speelgoed garage. Zette ik dat ding op tafel, wou ze op de salontafel+garage klimmen. :X

Gefeliciteerd! Wat een ondernemend typje heb jij O+
pi_202024289
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 06:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn kint besloot om 3:15 dat slapen voor baby's was en is nog steeds alive and kicking :') ;( En ik slaap zelf al zo ruk...

Ons huurhuis wordt compleet gerenoveerd waardoor we morgen naar een wisselwoning moeten verkassen. Heel ons huis moet leeg zijn, tot aan de laatste plint toe. Een hoop werk dus. Normaal gezien zouden we een maand of 3 in de wisselwoning moeten verblijven tot ons huidige huis klaar is, maar wij blijven er een maandje want huis gekocht *O*

Ik kan al slecht tegen veranderingen en deze veranderingen in zo'n korte tijd geven me aardig wat error :') Eventjes doorzetten maar.
Ai ;( Succes met de verhuizing!!
quote:
3s.gif Op donderdag 4 november 2021 06:42 schreef PKM het volgende:
Sterkte @:Sunshine1982 :* Dat klinkt als heel wat ook als je wèl gewoon slaapt. :O

Heerlijk zeg, dat onbesuisde O+ (zolang het goed gaat dan :X)

Onze observatie is geweest en er waren dingen die wij herkenden maar ook dingen die wij niet herkenden. Ze willen nog niet spreken over een "algemene ontwikkelingsachterstand", het kan ook nog zijn dat hij net even wat extra/andere stimulans nodig heeft van bv een logopedist of fysiotherapeut. En hij is eigenlijk nog heel jong om al conclusies te willen trekken. Ik twijfel zelf heel erg tussen hem nu kind willen laten zijn en zijn eigen tempo bepalen en 'laten we het maar doen want straks is hij 5 of 10 en hebben we spijt dat we hem nú niet even dat extra zetje hebben gegeven'. Nouja, lang verhaal kort, ze heeft ons doorverwezen naar de kinderarts van het CB en die willen hem over ruim 1,5 maand zien, dus óf ze hebben niet zo'n haast, of ze wachten doelbewust tot hij ten minste 2 is want het is 2 dagen na zijn verjaardag.
pi_202024591
Moeilijke keuze B.ertha. Je zou ook kunnen kijken wat de fysio of logo precies zou inhouden voor je beslist. Als hij de oefeningen echt niet leuk vindt dan kan je altijd stoppen.
Wij hebben heel vroeg een traject bij de fysio gehad (3 maanden) en de oefeningen waren meer spelletjes. Hij ging toen wel met sprongen vooruit.
1.5 maand is ook niet zo lang meer.

Wow PKM, die mag je in de gaten houden.

En veel sterkte voor de mensen met dreumesen die niet slapen.

Mijn nog net dreumes roept de hele tijd gefrustreerd nei nei nei als hij iets niet mag/iets niet lukt. Recent is hij begonnen met slaan als we nee zeggen. Laat die verjaardag maar komen, hij is er klaar voor.
Hij zit nu naast mij even een filmpje op YouTube te kijken. Komt er een advertentie en meneer meteen 'swappie'. Als er mensen van Swappie meelezen: jullie rukkers adverteren echt veel teveel op YouTube! :( :D
pi_202054839
Gisteren was Mickey aan het genieten van glijden van de glijbaan. Tot die keer dat zijn vaart werd geblokkeerd door zijn schoen... Ik kon hem vrij snel in de vaart optillen van de glijbaan, maar z'n been was wel verdraaid :'(

Huilen huilen, vannacht huilen. Met pcm ging het slapen gelukkig, maar vanmorgen weer gelijk huilen dus we hebben een rondje HAP -> SEH gedaan.

Gelukkig geen breuk, waarschijnlijk wel kneuzing... :'( Zoveel schuldgevoel, waarom ging ik met m glijden? :') Had ik eerder naar huisarts moeten gaan... Etc etc :{

Nu dus met hoofdpijn op bed naast een uitgeteld jongetje dat eindelijk mag slapen.

Maar wat een lief kind ook: O+ Zwaaien en harten stelen in de wachtkamer O+
pi_202055205
@tpopml je kunt je kind helaas niet voor alles beschermen. Laatst zag ik mijn peuter (bijna vier) óver de kleine glijbaan heen vallen, zacht in het zand. :X
Juist leuk dat je iets met hem bent gaan doen hoor. :*

Poffertje gaat zelf van de glijbaan, op haar buik met voetjes als eerste. En ze probeert ook van onderaf omhoog te klimmen want waarom zou je ook omlopen/kruipen.
  Moderator zaterdag 6 november 2021 @ 14:29:39 #51
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202055673
Ach arme Mickey toch ;( ik voel je pijn :* gelukkig niks gebroken!

Aapie zit ook opeens in een wilde fase, waar is mijn rustige baby gebleven :o Hij wil overal overheen klimmen maar het lukt nog niet echt goed :') Hij heeft ook iets naars momenteel: de hele tijd met zijn hoofd tegen dingen bonken :X ik hoor dan de hele tijd in zijn bedje *bonk bonk bonk*, ik word daar echt naar van. We hebben er zes jaar over gedaan om hem te krijgen dus wees voorzichtig op jezelf ;(

Oh ja slapen is voor babies is hier inmiddels ook een ding. Overdag slapen is gewoon niet te doen. Volgens mij zit hij in de verlatingsangstfase want hem afgeven bij het Kdv is ook drama, huilen huilen huilen. En liefst ook mama. Als papa alleen met hem is gaat het prima maar als ik dan binnenkom en weer wegga is het meteen brullen.

Ach ja, het is weer een faaaaaase :O
  zaterdag 6 november 2021 @ 14:40:30 #52
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_202055748
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 13:16 schreef tpopml het volgende:
Gisteren was Mickey aan het genieten van glijden van de glijbaan. Tot die keer dat zijn vaart werd geblokkeerd door zijn schoen... Ik kon hem vrij snel in de vaart optillen van de glijbaan, maar z'n been was wel verdraaid :'(

Huilen huilen, vannacht huilen. Met pcm ging het slapen gelukkig, maar vanmorgen weer gelijk huilen dus we hebben een rondje HAP -> SEH gedaan.

Gelukkig geen breuk, waarschijnlijk wel kneuzing... :'( Zoveel schuldgevoel, waarom ging ik met m glijden? :') Had ik eerder naar huisarts moeten gaan... Etc etc :{

Nu dus met hoofdpijn op bed naast een uitgeteld jongetje dat eindelijk mag slapen.

Wij hadden dit van het voorjaar met de peuter. Helaas wel een breuk :'( ik voel me daar nog steeds schuldig over. Hij wil ook nooit meer van de glijbaan. Beterschap voor je kleine man!

En hoi, Zusje is vandaag 1 geworden en liep zo de keuken in toen ik het kaarsje op haar taart zette O+
pi_202056679
Gefeliciteerd @1inamelon *O*

Leuk dat ze al loopt. O+
pi_202057488
@PKM Is ook zo hoor! Het schuldgevoel spreekt soms gewoon wat luider dan de ratio ;)

[ Bericht 22% gewijzigd door tpopml op 06-11-2021 17:26:57 ]
pi_202057521
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 14:40 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
Wij hadden dit van het voorjaar met de peuter. Helaas wel een breuk :'( ik voel me daar nog steeds schuldig over. Hij wil ook nooit meer van de glijbaan. Beterschap voor je kleine man!

En hoi, Zusje is vandaag 1 geworden en liep zo de keuken in toen ik het kaarsje op haar taart zette O+
Och jeetje, getsie. Wat was gebroken? Hoe is dat afgelopen?
pi_202057553
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 14:29 schreef MaJo het volgende:
Ach arme Mickey toch ;( ik voel je pijn :* gelukkig niks gebroken!

Aapie zit ook opeens in een wilde fase, waar is mijn rustige baby gebleven :o Hij wil overal overheen klimmen maar het lukt nog niet echt goed :') Hij heeft ook iets naars momenteel: de hele tijd met zijn hoofd tegen dingen bonken :X ik hoor dan de hele tijd in zijn bedje *bonk bonk bonk*, ik word daar echt naar van. We hebben er zes jaar over gedaan om hem te krijgen dus wees voorzichtig op jezelf ;(

Oh ja slapen is voor babies is hier inmiddels ook een ding. Overdag slapen is gewoon niet te doen. Volgens mij zit hij in de verlatingsangstfase want hem afgeven bij het Kdv is ook drama, huilen huilen huilen. En liefst ook mama. Als papa alleen met hem is gaat het prima maar als ik dan binnenkom en weer wegga is het meteen brullen.

Ach ja, het is weer een faaaaaase :O
O+

En poeh, maar wel een vermoeiende fase! Hoofd tegen dingen bonken 8)7
  Moderator zaterdag 6 november 2021 @ 17:46:51 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202057690
quote:

[..]

Wat lijkt me dat naar zeg ;( Je wil gewoon niet dat je kleintje pijn heeft, al hoort het er inderdaad wel bij.

Gefeliciteerd met zusje! *O* Mooi moment om zo te gaan lopen O+ Wat heeft ze voor cadeaus gekregen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 17:32 schreef tpopml het volgende:

[..]
O+

En poeh, maar wel een vermoeiende fase! Hoofd tegen dingen bonken 8)7
Ja hopelijk kapt ie daar snel mee :X

Vraagje: ik ben een beetje onzeker over of Aapie wel genoeg te eten krijgt. Wij houden het schema aan van het kdv. Globaal ziet dit er zo uit:

Uur of 8: Flesje melk van 200ml
Uur of 10: fruithapje
Uur of 12: 1 of 2 broodjes (wij doen dit met appelstroop en/of pindakaas, andere tips?)
Uur of 4: Snackmoment (meestal groente wij doen ook wel kaas of soepstengel/cracotte erbij)
Uur of 7: Avondeten: in principe wat wij eten of een bordje pap als wij iets slechts eten (pizza/patat)

Ik heb het idee dat hij zo te weinig te eten krijgt, met name tussen de lunch en het avondeten. Zelf geven wij nog regelmatig een flesje melk als we het idee hebben dat hij honger heeft, vaak is dat als hij niet wil slapen dus na het fruitmomentje of voor het naar bed gaan 's avonds. Ook wordt hij vaak nog 1 of 2x 's nachts wakker en geven we ook vaak een flesje.

Qua drinken van iets anders dan melk gaat het ook niet denderend. Een flesje thee duwt hij steevast weg (1x dronk hij wel de halve fles leeg :? ) en water neemt hij wel maar altijd maar een paar slokjes.

Ik ben benieuwd wat jullie dreumesen allemaal verstouwen :D
pi_202058887
O sorry @1inamelon ik lees helemaal over je verjaardagsnieuws! Gefeliciteerd! En wat schattig, ze liep nog niet dus? O+

@MaJo, hier in theorie vergelijkbaar hoor...

8/8.30u klein schaaltje pap/yoghurt. Meestal eet hij een paar hapjes, en als het kan pikt hij van mij hapjes mee.

10u bv (bij papa/oppas niets)

12/12.30 lunch volkorenboterham met kaas en een klein bodempje melk (karnemelk bij de oppas :D )

14u bv (bij papa/oppas niets)

15/16u klein rijstwafeltje + mandarijn/kiwi

18u wat de pot schaft

Uit de 360 antilekbeker drinkt hij als hij echt dorst heeft. Als ik wil dat hij drinkt dan biedt ik m uit een open beker (of ik schroef de bovenkant van antilekbeker eraf, en laat hem er dan uit drinken)
  zaterdag 6 november 2021 @ 21:10:36 #59
475804 1inamelon
pi_202060724
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 17:26 schreef tpopml het volgende:

[..]
Och jeetje, getsie. Wat was gebroken? Hoe is dat afgelopen?
Een scheurtje in zijn scheenbeen. Uiteindelijk met 2,5 weken gips opgelost maar hij heeft er mentaal echt een knauw van gekregen ;(
  zaterdag 6 november 2021 @ 21:15:07 #60
475804 1inamelon
pi_202060872
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 17:46 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat lijkt me dat naar zeg ;( Je wil gewoon niet dat je kleintje pijn heeft, al hoort het er inderdaad wel bij.

Gefeliciteerd met zusje! *O* Mooi moment om zo te gaan lopen O+ Wat heeft ze voor cadeaus gekregen?
[..]
Ja hopelijk kapt ie daar snel mee :X

Vraagje: ik ben een beetje onzeker over of Aapie wel genoeg te eten krijgt. Wij houden het schema aan van het kdv. Globaal ziet dit er zo uit:

Uur of 8: Flesje melk van 200ml
Uur of 10: fruithapje
Uur of 12: 1 of 2 broodjes (wij doen dit met appelstroop en/of pindakaas, andere tips?)
Uur of 4: Snackmoment (meestal groente wij doen ook wel kaas of soepstengel/cracotte erbij)
Uur of 7: Avondeten: in principe wat wij eten of een bordje pap als wij iets slechts eten (pizza/patat)

Ik heb het idee dat hij zo te weinig te eten krijgt, met name tussen de lunch en het avondeten. Zelf geven wij nog regelmatig een flesje melk als we het idee hebben dat hij honger heeft, vaak is dat als hij niet wil slapen dus na het fruitmomentje of voor het naar bed gaan 's avonds. Ook wordt hij vaak nog 1 of 2x 's nachts wakker en geven we ook vaak een flesje.

Qua drinken van iets anders dan melk gaat het ook niet denderend. Een flesje thee duwt hij steevast weg (1x dronk hij wel de halve fles leeg :? ) en water neemt hij wel maar altijd maar een paar slokjes.

Ik ben benieuwd wat jullie dreumesen allemaal verstouwen :D
Ze is zooooo verwend! Puzzels, voorleesboekjes, regenboog van little dutch, spiraaltoren van little dutch (geen aandelen :') ), kleren…

Qua eten eet Zusje vergelijkbaar overdag. Ze krijgt alleen nog een flesje voor wij naar bed gaan en ‘s ochtends i.p.v. melk een papfles.
  Moderator zaterdag 6 november 2021 @ 22:01:00 #61
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202062096
Bedankt voor jullie ervaringen @tpopml en @1inamelon aardig vergelijkbaar dus :Y

En Zusje goed verwend dus! Aapie ook hoor, dat mag ook wel voor hun eerste verjaardag toch? O+ En niks mis met Little Dutch :D
  zondag 7 november 2021 @ 08:11:32 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202065726
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 09:07 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Ai ;( Succes met de verhuizing!!
[..]
Heerlijk zeg, dat onbesuisde O+ (zolang het goed gaat dan :X)

Onze observatie is geweest en er waren dingen die wij herkenden maar ook dingen die wij niet herkenden. Ze willen nog niet spreken over een "algemene ontwikkelingsachterstand", het kan ook nog zijn dat hij net even wat extra/andere stimulans nodig heeft van bv een logopedist of fysiotherapeut. En hij is eigenlijk nog heel jong om al conclusies te willen trekken. Ik twijfel zelf heel erg tussen hem nu kind willen laten zijn en zijn eigen tempo bepalen en 'laten we het maar doen want straks is hij 5 of 10 en hebben we spijt dat we hem nú niet even dat extra zetje hebben gegeven'. Nouja, lang verhaal kort, ze heeft ons doorverwezen naar de kinderarts van het CB en die willen hem over ruim 1,5 maand zien, dus óf ze hebben niet zo'n haast, of ze wachten doelbewust tot hij ten minste 2 is want het is 2 dagen na zijn verjaardag.
Lastig, kan me goed voorstellen dat je heel erg heen en weer geslingerd wordt door je eigen gevoel hierin.
Resistance is futile.
  zondag 7 november 2021 @ 08:15:42 #63
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202065739
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 13:16 schreef tpopml het volgende:

;( arme (en lieve O+ ) Mickey.

En arme jij ook, klotegevoel lijkt me dat. Hopelijk lukt het je om dat los te laten. Kinderen bezeren zich nu eenmaal.
Resistance is futile.
  zondag 7 november 2021 @ 08:17:21 #64
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202065743
quote:

[..]

Gefeliciteerd! *O*
Resistance is futile.
  zondag 7 november 2021 @ 08:23:50 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202065764
Resistance is futile.
  zondag 7 november 2021 @ 08:29:55 #66
208890 June.
Seriously?
pi_202065783
Gefeliciteerd @1inamelon met je dreumes!
En lastige keus @B.ertha , hier heeft draak ook al vanaf 3 maanden ofzo fysiotherapie vanwege milde hypermobiliteit. Nu heeft hij nog steeds fysio, ze komen aan huis. Vooral om de progressie te monitoren eigenlijk, maar echt nodig is het niet meer. Klinkt erger dan het is, het is vooral spelenderwijs kijken naar wat hij wel/niet kan en dan krijgen we tips wat we zelf kunnen oefenen.

Je hoeft trouwens niet te wachten op verwijzing, je kunt zelf ook een afspraak met een logopedist en/of fysio maken he? Gewoon dat ze eens langskomen, met een andere blik dan die van het KDV.
Shine bright like a diamond.
  Moderator maandag 8 november 2021 @ 18:04:11 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202089158
quote:
Haha hoe krijgt hij het toch voor elkaar _O-

En hier is het ook zover: Aapie struikelde over mijn voet en had een tand door zijn lip :'(
pi_202089663
quote:
Hahahah. Mijn hemel. :o
Hier ook al paar keer flink bloed in de mond maar dat kwam zonder te klimmen al haha.

Qua eten vertel ik maar niet wat ons monster weg werkt :+ niet te doen. Krijgt ook 0% suiker ontbijtkoek vaak als hij alles op heeft en nog honger heeft.
pi_202089772
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 18:49 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Qua eten vertel ik maar niet wat ons monster weg werkt :+ niet te doen. Krijgt ook 0% suiker ontbijtkoek vaak als hij alles op heeft en nog honger heeft.
Hier ook, als ik bovenstaande menu's aan C. had gegeven (ook op die leeftijd) dan was spontaan muiterij ontstaan. Nog vóór 12 uur :')

Tand door de lip en bloed in de mond, check :{ gelukkig nog niets echt ernstigs
  Moderator maandag 8 november 2021 @ 20:00:37 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202090855
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 18:49 schreef Hilmo het volgende:

[..]
Hahahah. Mijn hemel. :o
Hier ook al paar keer flink bloed in de mond maar dat kwam zonder te klimmen al haha.

Ik ben juist wel benieuwd naar wat hij allemaal eet! Want ik twijfel dus echt of Aapie wel genoeg krijgt.

quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 18:58 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Hier ook, als ik bovenstaande menu's aan C. had gegeven (ook op die leeftijd) dan was spontaan muiterij ontstaan. Nog vóór 12 uur :')

Tand door de lip en bloed in de mond, check :{ gelukkig nog niets echt ernstigs
Vertel! Misschien kan ik nog iets aanpassen aan het menu :)
pi_202091161
Uit mijn hoofd was het toen niet heel anders dan nu:
Half 8 180ml koemelk met brinta
9 uur fruit: appelmoes of stuks fruit, zo ongeveer 2-3 mandarijnen
Eventueel nog een (stuk) rijstwafel tussendoor
Half 12 twee sneetjes brood met korstjes, meestal met pindakaas, smeerkaas (eru heeft minder zoute), hummus, appelstroop, vega paté of soms jam, kaas, vleeswaren
Na het slaapje yoghurt
Tussen 4 en 5 een snack zoals een rijstwafel, soepstengel..
Rond kwart over 5 avondeten, wij hielden altijd formaat potje olvarit aan
Half 7 fles melk van 150 ml (inmiddels zelfs minder)

En dat ging meestal allemaal op. Soms was het zelfs niet genoeg
  Moderator maandag 8 november 2021 @ 20:55:28 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202091708
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 20:14 schreef B.ertha het volgende:
Uit mijn hoofd was het toen niet heel anders dan nu:
Half 8 180ml koemelk met brinta
9 uur fruit: appelmoes of stuks fruit, zo ongeveer 2-3 mandarijnen
Eventueel nog een (stuk) rijstwafel tussendoor
Half 12 twee sneetjes brood met korstjes, meestal met pindakaas, smeerkaas (eru heeft minder zoute), hummus, appelstroop, vega paté of soms jam, kaas, vleeswaren
Na het slaapje yoghurt
Tussen 4 en 5 een snack zoals een rijstwafel, soepstengel..
Rond kwart over 5 avondeten, wij hielden altijd formaat potje olvarit aan
Half 7 fles melk van 150 ml (inmiddels zelfs minder)

En dat ging meestal allemaal op. Soms was het zelfs niet genoeg
Ik vind dat nog best meevallen, ik denk 2 eetmomenten meer dan hier. Maar soms geef ik hem ook wel wat meer, als hij zit te miepen. Vandaag was dit het schema:

Ontbijt: 200ml melk
Tussendoor: 2 mandarijnen
Lunch: 1 boterham (met korstjes) met appelstroop
Tussendoor: cherrytomaatjes en een paar blokjes kaas
Avondeten: flink bord pasta

De laatste dagen wordt hij rond een uur of 10 weer wakker voor een flesje, we gaan het zien :)
  maandag 8 november 2021 @ 20:57:55 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202091745
Colin begint met een bakje kwark 's morgens. Dan met een fles van 150ml ochtendslaapje. Water als hij wakker wordt en dan een bruine boterham. Met een fles van 150ml middagslaapje. Water en dan avondeten. 's Avonds tikt hij met gemak nog 300-400ml weg.

Vaak tussendoor nog wel een soepstengel of banaan of zo. Maar hij gaat echt lekker op vast voedsel. Dus ook geen wonder dat hij 's nachts ook nog 2 flesjes melk weglurkt. En dus niet doorslaapt.

Toch maar eens een balletje opgooien bij m'n man. Er moet echt meer eten in als we willen dat hij door gaat slapen. Die 2 flessen overdag kunnen er makkelijk af.
Resistance is futile.
  maandag 8 november 2021 @ 20:59:17 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202091764
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 18:04 schreef MaJo het volgende:

[..]
Haha hoe krijgt hij het toch voor elkaar _O-

En hier is het ook zover: Aapie struikelde over mijn voet en had een tand door zijn lip :'(
Awww ;(
Resistance is futile.
pi_202092386
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 20:55 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik vind dat nog best meevallen, ik denk 2 eetmomenten meer dan hier. Maar soms geef ik hem ook wel wat meer, als hij zit te miepen. Vandaag was dit het schema:

Ontbijt: 200ml melk
Tussendoor: 2 mandarijnen
Lunch: 1 boterham (met korstjes) met appelstroop
Tussendoor: cherrytomaatjes en een paar blokjes kaas
Avondeten: flink bord pasta

De laatste dagen wordt hij rond een uur of 10 weer wakker voor een flesje, we gaan het zien :)
Qua eetmomenten heb je gelijk, maar qua voedingswaarde krijgt C. al met al wel 30g brinta, 1 boterham, 2 wafels/crackers en 150ml yoghurt meer dan A. Hoewel je de yoghurt misschien kunt wegstrepen tegen de kaas.
pi_202092401
Als L om 4:00 of later een voeding heeft gehad beschouw ik dat als de ochtendvoeding. De enkele keer dat dat niet het geval is mag ze na wakker worden eerst drinken.

- Ontbijt is 1 boterham en wat melk
- rond 10:00 een stuk fruit.
- 12:00 lunch met 1-2 boterhammen en wat melk.
- tussendoor nog wat fruit en een cracker oid.
- avondeten eet ze heel wisselend en standaard wat yoghurt.
- rond 19:00 borstvoeding en naar bed.

Daarna meldt ze zich nog 2x voor een voeding, waarvan ik de 2de dus meestal als ochtendvoeding beschouw ergens tussen 4 en 6..

Laatst sliep ze eens zonder voeding van 1:00 tot 9:00. Maar dat was ook eenmalig. Kan ook niet zeggen dat de hoeveelheid avondeten samenhangt met doorslapen hier.

Drinken doet ze overdag maar matig vind ik. Er gaan een paar slokjes melk of water per keer in, maar alles bij elkaar stelt het niet veel voor.

Overigens meldt ze zich wel als ze honger heeft. Ze zegt nu 'ham' en wijst met haar vinger naar haar mond. O+
Ze reageert ook als ik vraag hoe ze heet met iets dat klinkt als haar naam en ook als ik vraag hoe haar zus heet benoemt ze dit in de klank die we herkennen van toen N leerde praten. Zo leuk. O+
  dinsdag 9 november 2021 @ 07:40:50 #77
475804 1inamelon
pi_202094492
Hier eten ze tussen de middag warm op het kdv, echt ideaal. Gisteren had ze 3 porties warm eten op :D
pi_202095785
@MaJo als ik dat zo zie dan zou ik vooral bij het ontbijt meer vast voedsel geven.
Zou je eerst ontbijt kunnen geven en daarna melk? Of melk bij het ontbijt?

Poffertje heeft nou al drie dagen koorts. Ze is nog steeds verkouden maar ik sluit tandjes als oorzaak ook niet uit.
Ze piept veel maar klimt dan twee tellen later toch maar weer ergens op. En is ook niet te ziek om weg te kruipen bij de luierwissel. ;)
pi_202095967
De mijne eet als een muis. Ik heb er heel lang moeite mee gehad maar blijkbaar hoort dat bij hem. Hij is energiek genoeg in elk geval.
Hij is sinds gisteren ook ziek. Hij heeft koorts en een lelijk hoestje, dus deze middag maar even om een testje. Ik hoop dat hij beter is voor zijn verjaardag zaterdag, ik zou het heel erg jammer vinden als dat niet door kan gaan :{
Vorig jaar kon er al niemand bij zijn.
pi_202096023
Oh dat is wel naar zo met zijn verjaardag @Bottoms_up . -O-

Wij vieren die van Poffertje later. Ben ik nu wel blij om anders hadden we eigenlijk ook moeten afzeggen.
pi_202096585
Consultatiebureau genot. }:|

Statistiekjes; 71 cm bij 8,6 kg.

Dus ja, klein. Ze zijn niet erg tevreden, weinig gegroeid qua lengte. Wel qua gewicht. Dus ach, we zien over een paar maanden wel of ze dan een beetje centimeters er bij heeft gekregen..
pi_202097368
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 07:40 schreef 1inamelon het volgende:
Hier eten ze tussen de middag warm op het kdv, echt ideaal. Gisteren had ze 3 porties warm eten op :D
Dit leek me eerder niks maar zou ik nu wel fijn gevonden hebben, volgens mij eet ze daar beter.

Normaal eetschema (bijna 18mnd oud):
- 07:30: fles met 150 ml melk + boterham
- 09:30: fruit (2 stuks)
- 11:45: 2 boterhammen
- 15:00: koekje of soepstengel
- 17:30: avondeten en 150 ml yoghurt
Ze heeft altijd waterige limo/slappe thee tot haar beschikking, dat gaat redelijk maar ook niet in megahoeveelheden.

Avondeten deed ze altijd al slecht met een sporadische meevallende dag. Nu weigert ze sinds een week ook haar brood 's ochtends. Tussen de middag op het kdv eet ze prima zeggen ze, dus morgen zien of ze thuis dan ook gewoon eet. Ik weet niet zo goed wat het kan zijn?

Ze is vrolijk en stevig genoeg om er wel even tegenaan te kunnen, maar het voelt voor mij niet prettig als ze 's avonds alleen wat yoghurt en dan 's ochtends alleen melk naar binnen krijgt. Dan is de lunch de enige stevige maaltijd. En wat iemand hier ook al zei: wat ze lekker vindt (soepstengel, koek, fruit) eet ze graag en veel, dat is nog irritanter. Als ze nou alles niet of weinig zou eten was het al anders.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_202097386
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:11 schreef NicolasJoy het volgende:

Dus ja, klein. Ze zijn niet erg tevreden, weinig gegroeid qua lengte. Wel qua gewicht. Dus ach, we zien over een paar maanden wel of ze dan een beetje centimeters er bij heeft gekregen..
Wat kun je aan lengte doen eigenlijk? Vervelend dat je dan zo'n soort tegenvallende meting hebt, maar kun je er dan ook iets mee? Lijkt me niet toch?
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_202098362
quote:

Herkenbaar. Hier ook een kleintje die dan ook nog eens wat te licht is voor zijn lengte. Als ik mij goed herinner was hij de vorige keer een paar cm langer maar qua gewicht amper meer dan die 8,6. Volgende maand weer een meting, feest.
En je kan er zo weinig aan doen. Je kan haar moeilijk gaan uitrekken. Ik vraag me dan altijd af of ze bij kinderen die helemaal bovenin de curve zitten zeggen dat ze wel wat mogen krimpen :+
  FOK!fotograaf dinsdag 9 november 2021 @ 13:29:14 #85
148247 taxibabe
pi_202098422
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:24 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Herkenbaar. Hier ook een kleintje die dan ook nog eens wat te licht is voor zijn lengte. Als ik mij goed herinner was hij de vorige keer een paar cm langer maar qua gewicht amper meer dan die 8,6. Volgende maand weer een meting, feest.
En je kan er zo weinig aan doen. Je kan haar moeilijk gaan uitrekken. Ik vraag me dan altijd af of ze bij kinderen die helemaal bovenin de curve zitten zeggen dat ze wel wat mogen krimpen :+
Komt even om het hoekje kijken..
Ik heb zo'n kind wat helemaal bovenin de curve (ruim +2) zit. Ik moest minder melk gaan geven van het CB..

..En ik ben weer weg.. :P
pi_202098561
quote:

[..]
Ik wás zo'n kind en zo lang als ik mij kan herinneren, werd er gezegd dat ik wel lang was en als ik zo door bleef gaan, ze misschien wel moesten ingrijpen. Uiteindelijk ben ik bij zo'n kinderarts geweest en die heeft gekeken hoe lang ik zou worden (1,95) en dan kon ik pillen slikken om eerder ongesteld te worden. Dat zou de groei remmen.
GODZIJDANK heb ik dat niet gedaan, want van die pillen kun je dus onvruchtbaar worden (echt lekker ging dat toch al niet) en ik ben maar 1,83 geworden.
pi_202098915
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:43 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Ik wás zo'n kind en zo lang als ik mij kan herinneren, werd er gezegd dat ik wel lang was en als ik zo door bleef gaan, ze misschien wel moesten ingrijpen. Uiteindelijk ben ik bij zo'n kinderarts geweest en die heeft gekeken hoe lang ik zou worden (1,95) en dan kon ik pillen slikken om eerder ongesteld te worden. Dat zou de groei remmen.
GODZIJDANK heb ik dat niet gedaan, want van die pillen kun je dus onvruchtbaar worden (echt lekker ging dat toch al niet) en ik ben maar 1,83 geworden.
Heftig. Ik zou ook minstens 1.85 worden maar op 1.71 blijven steken. Ik snap die hele obsessie met lengte sowieso niet. Is het zo'n ramp dat een vrouw groot wordt? En kleine mannen zijn ook een heel ding. Belachelijk.
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:40:36 #88
208890 June.
Seriously?
pi_202100640
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:02 schreef LastRequest het volgende:

[..]
Dit leek me eerder niks maar zou ik nu wel fijn gevonden hebben, volgens mij eet ze daar beter.

Normaal eetschema (bijna 18mnd oud):
- 07:30: fles met 150 ml melk + boterham
- 09:30: fruit (2 stuks)
- 11:45: 2 boterhammen
- 15:00: koekje of soepstengel
- 17:30: avondeten en 150 ml yoghurt
Ze heeft altijd waterige limo/slappe thee tot haar beschikking, dat gaat redelijk maar ook niet in megahoeveelheden.

Avondeten deed ze altijd al slecht met een sporadische meevallende dag. Nu weigert ze sinds een week ook haar brood 's ochtends. Tussen de middag op het kdv eet ze prima zeggen ze, dus morgen zien of ze thuis dan ook gewoon eet. Ik weet niet zo goed wat het kan zijn?

Ze is vrolijk en stevig genoeg om er wel even tegenaan te kunnen, maar het voelt voor mij niet prettig als ze 's avonds alleen wat yoghurt en dan 's ochtends alleen melk naar binnen krijgt. Dan is de lunch de enige stevige maaltijd. En wat iemand hier ook al zei: wat ze lekker vindt (soepstengel, koek, fruit) eet ze graag en veel, dat is nog irritanter. Als ze nou alles niet of weinig zou eten was het al anders.
Hier hetzelfde, hoewel het de afgelopen paar maanden wel beter gaat. Je kunt ze toch niet dwingen om te eten. Gek genoeg eet hij nu het liefst vlees, aardappels en broccoli :D

Maar al het andere wat groen is is vies. Ach, we geven hem nog een fles melk en anders eet hij in de ochtend wel weer een extra boterham. Soms lust hij ook van die snoeptomaatjes en olijven. Komt er toch nog wat groente binnen.

Wat we wel consequent doen is samen aan tafel eten. Anders dus niet.
Shine bright like a diamond.
pi_202100849
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 14:16 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Heftig. Ik zou ook minstens 1.85 worden maar op 1.71 blijven steken. Ik snap die hele obsessie met lengte sowieso niet. Is het zo'n ramp dat een vrouw groot wordt? En kleine mannen zijn ook een heel ding. Belachelijk.
Ik heb van die kinderartsen gezien die wilden ingrijpen als meisjes-dreumes maar 1.65m dreigde te worden

Echt bizar. Ik met m’n 1.63m keek mee in de spreekkamer en vond dat er niks mis was met m’n lengte
pi_202101006
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:02 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik heb van die kinderartsen gezien die wilden ingrijpen als meisjes-dreumes maar 1.65m dreigde te worden

Echt bizar. Ik met m’n 1.63m keek mee in de spreekkamer en vond dat er niks mis was met m’n lengte
'maar' 1.65? Dat is toch een heel fatsoenlijke lengte? 1.83 is zelfs voor huidige maatstaven behoorlijk lang, ik steek soms een kop boven normale (geen kleine) mensen uit. 1,65 is maar 20 cm kleiner....
pi_202105556
quote:

Wij mogen donderdag! Hoe ging het verder? Hoe reageerde ze op prikjes?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:03 schreef LastRequest het volgende:

[..]
Wat kun je aan lengte doen eigenlijk? Vervelend dat je dan zo'n soort tegenvallende meting hebt, maar kun je er dan ook iets mee? Lijkt me niet toch?
Ik stel me nu zo'n middeleeuws martelwerktuig voor :') waarbij je aan je ledematen getrokken wordt :+ :X

Zonder dollen, tegenvallende resultaten kunnen wel op onderliggende problemen duiden - dus zo zonder context afgeven op weeg- en groeimetingen is ook niet helemaal fair toch?

Wel vervelend om het dan zo weer uitgemeten ( :@ ) te krijgen natuurlijk, vooral als er geen duidelijk verband of vervolg aan wordt verbonden.
pi_202107213
:O Twee kotsbuien vannacht. Wakker geweest van 2 tot half 4, kind in bad doen en wasjes draaien midden in de nacht terwijl het overal stinkt naar kots :{ Daarna dreumes bij ons op de kamer in het kampeerbed. En het is er allemaal nog niet uit en de knuffels moeten nog dus de wasmachine draait alweer.
pi_202107229
Streep door de verjaardagplannen. Vriend heeft positief getest :'(
Prot negatief maar die werkte echt niet mee. Ze twijfelden al of ze wel genoeg hadden. Het zou wel heel toevallig zijn als hij toch een ander virus heeft.
Nu maak ik mij wel zorgen natuurlijk. Hij is echt goed ziek. Vriend heeft alleen een lichte verkoudheid gelukkig.
En ik baal er enorm van. Vorig jaar kon er ook al niemand komen. Kakzooi.
  woensdag 10 november 2021 @ 09:06:07 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_202107285
:* kun je de verjaardag niet een weekje uitstellen?
disclaimer
pi_202107423
Waarschijnlijk wel. Zover had ik nog niet gedacht. Eerst de kleine man beter krijgen want het is een klein hoopje ellende op dit moment. Zo zielig. Mijn hormonen weten niet meer waar ze eerst om moeten janken op dit moment.
Het wordt dan alleen rond alle Sinterklaas dingen plannen maar goed, dat overleven we wel.
Ik ben wel blij dat het in het begin van de week gebeurt. Mijn ouders zijn allebei 70+ en schoonouders bijna.
pi_202107616
-O- wat een teleurstelling!! Heel veel beterschap voor de mannen. Let je ook goed op jezelf? Corona kan link zijn voor zwangere vrouwen he.
pi_202107979
Ik kan weinig doen. Van mijn vriend wil ik nog een beetje afstand houden maar met een dreumes/peuter kan dat gewoon niet en dat wil ik ook niet. Gelukkig ben ik volledig gevaccineerd en dat moet dan maar voldoende zijn. Meer dan een beetje rust proberen houden kan niet.
pi_202110359
Ohnee bottoms, dat is ook gewoon echt niet leuk. Hopelijk knapt hij snel op en kunnen jullie er met zijn drieën toch een fijn verjaardag van maken.
pi_202111953
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:03 schreef LastRequest het volgende:

[..]
Zo ver ik weet helemaal niets. :9 Ja, ze wilden dat we dan met 1-2 maanden alweer langskwamen om te meten 'om vinger aan de pols te houden'. Nou, dat komt later wel weer goed..
quote:

[..]
Ik vond het al heel wat dat ze in een goede maand hier ~ een kilo was aangekomen. Maar ja, dat benoemen ze dan weer niet. :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 23:36 schreef tpopml het volgende:

[..]
Wij mogen donderdag! Hoe ging het verder? Hoe reageerde ze op prikjes?
[..]
Ik stel me nu zo'n middeleeuws martelwerktuig voor :') waarbij je aan je ledematen getrokken wordt :+ :X

Zonder dollen, tegenvallende resultaten kunnen wel op onderliggende problemen duiden - dus zo zonder context afgeven op weeg- en groeimetingen is ook niet helemaal fair toch?

Wel vervelend om het dan zo weer uitgemeten ( :@ ) te krijgen natuurlijk, vooral als er geen duidelijk verband of vervolg aan wordt verbonden.
Verder goed! Ze is een beetje eenkennig, dus testjes gingen niet van harte. Maar qua prikken ging het prima, gisteren en vandaag nog weinig van gemerkt, dus ik klaag niet!

Qua groeien denk ik vooral; ze is ziek geweest, ze loopt nu redelijk in (alleen qua lengte de laatste maand dus niet echt).. Laten we over een aantal maanden gewoon weer kijken. Elke maand gaan meten schiet imo niet echt op..
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 10:03 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik kan weinig doen. Van mijn vriend wil ik nog een beetje afstand houden maar met een dreumes/peuter kan dat gewoon niet en dat wil ik ook niet. Gelukkig ben ik volledig gevaccineerd en dat moet dan maar voldoende zijn. Meer dan een beetje rust proberen houden kan niet.
:*
Beterschap en sterkte met alles daar!
pi_202113429
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:18 schreef B.ertha het volgende:

[..]
'maar' 1.65? Dat is toch een heel fatsoenlijke lengte? 1.83 is zelfs voor huidige maatstaven behoorlijk lang, ik steek soms een kop boven normale (geen kleine) mensen uit. 1,65 is maar 20 cm kleiner....
Dat vind ik ook. Er zijn mensen die daar anders over denken. Wat ik heel apart vind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')