abonnement Unibet Coolblue
pi_201898777
Ik denk serieus dat we er vanuit mogen gaan dat we vanaf volgende week dinsdag weer in beperkingen gaan leven.
Tussen de regels lees ik dat het kabinet overweegt om mensen die niet gevaccineerd zijn beperkingen op te gaan leggen. In veel andere landen gebeurd dat nu al, dus ik zou het niet gek vinden als dat in Nederland ook gebeurd.

Zie: https://www.ad.nl/politie(...)taboe-meer~a26def5b/

Hoe sta jij hier in?

Ik vind het inderdaad niet kunnen dat een gehele maatschappij zich weer aan strenge regels moet houden door dat blijkt dat een bepaalde doelgroep zich niet wilt laten vaccineren, en daardoor tussen hen een epidemie ontstaat.

Iedereen mag van mij zelf weten of ze zich laten vaccineren of niet.
Maar het risico dat je dadelijk niet meer naar het restaurant oid mag moet je dan voor lief nemen vind ik.
Het erge vind ik het voor de mensen die zich om medische redenen niet kunnen laten vaccineren.

Maar laten we eerlijk zijn, we zijn het toch ook allemaal zelf schuld.
Als de niet gevaccineerde wel een QR code kopen, of zo'n mal pasje waarop staat dat je een medisch iets hebt waardoor je geen mondkapje op hoeft, testuitslagen die bewerkt worden.
Dit wordt allemaal gedaan door niet gevaccineerde lijkt mij. En als je zoiets allemaal doet, tsja dan kun je wachten tot dat de man met de hamer je in rug slaat.

Ik ben wel voorstander van dat iedereen in de zorg geholpen moet worden.
Er mag nooit gezegd worden: "niet gevaccineerd? Dan geen hulp".

Zeer veel respect heb ik voor de Jonge en het kabinet en OMT die nu weer voor de moeilijkste keuzes staan.
En de politie zal na dinsdag ook wel weer de handen vol hebben ... want de niet gevaccineerde zullen denk ik niet de gevolgen nemen van hun keuze om zich niet te laten vaccineren.
pi_201898790
walgelijk

gr
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  User die overal opduikt 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 15:53:31 #3
186611 Haags
pi_201898847
Gewoon maatregelen voor beide kampen, zowel gevaccineerd als niet gevaccineerd.
Zonder wrijving geen glans
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:55:05 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_201898869
Tja we kunnen hier wel weer voor de 1000e keer in discussie gaan, maar Mark en Hugo doen toch gewoon waar ze zin in hebben,
pi_201898880
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:53 schreef Haags het volgende:
Gewoon maatregelen voor beide kampen, zowel gevaccineerd als niet gevaccineerd.
Maar waarom zouden mensen die zich hebben laten vaccineren moeten boeten voor mensen die ervoor kiezen om zich niet te laten vaccineren? De statistieken wijzen uit dat in die laatste groep véél meer besmettingen zijn.
pi_201898900
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:55 schreef BasEnAad het volgende:
maar Mark en Hugo doen toch
gewoon wat nodig is, en dat is de zorg beschermen.
want daar is het weer drama (en dan spreek ik ook uit eigen ervaring)
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:58:15 #7
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201898910

Hij komt boven mijn bed te hangen.
Tot nooit .......
pi_201898922
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:52 schreef Jimbo het volgende:
geef ze dan ook eens wat ze willen.
Jammere is dat deze groep alleen maar roept en niet nadenkt.

Maak je een keuze, accepteer dan ook de gevolgen.
Maar dat zal wel een hoop geroeptoeter geven. en zich inderdaad buiten gesloten voelen
pi_201898934
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:58 schreef Speekselklier het volgende:
[ afbeelding ]
Hij komt boven mijn bed te hangen.
Daar heb je het al.
Ze doen het slim. Droppen nu een bommetje. Loopt en lekt wat uit komende dagen. Dan is het dinsdag ook niet meer zo'n verrassing.
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:01:18 #10
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201898954
Iedereen die denkt dat een goed idee is om dit soort maatregelen te nemen en een nog grotere 2-deling in een flink ontwrichte maatschappij te veroorzaken kan zich beter direct aanmelden bij het GGZ, met Hugo en Mark voorop.
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:02:06 #11
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201898961
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:59 schreef hartloper het volgende:

[..]
Daar heb je het al.
Ze doen het slim. Droppen nu een bommetje. Loopt en lekt wat uit komende dagen. Dan is het dinsdag ook niet meer zo'n verrassing.
Het was voor mij al weken geen verassing hoor.
gewoon even naar de omliggende landen kijken.
Tot nooit .......
pi_201898974
Ik ben benieuwd naar waar de handhaving terecht komt...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201898993
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik ben benieuwd naar waar de handhaving terecht komt...
Er wordt gesproken over het leger ;)
pi_201899009
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:02 schreef Speekselklier het volgende:
Het was voor mij al weken geen verassing hoor.
gewoon even naar de omliggende landen kijken.
Ja gelijk heb je.
En terecht dat Nederland het ook overweegt. Je kan het op economisch vlak ook niet maken om alles weer dicht te gooien. Dan zou je de gevaccineerden ook te kakken zetten: Bedankt en houdoe
pi_201899017
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:04 schreef hartloper het volgende:

[..]
Er wordt gesproken over het leger ;)
Dat zou mooi zijn, maar ik vrees het ergste.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201899063
quote:
6s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:01 schreef S95Sedan het volgende:
Iedereen die denkt dat een goed idee is om dit soort maatregelen te nemen en een nog grotere 2-deling in een flink ontwrichte maatschappij te veroorzaken kan zich beter direct aanmelden bij het GGZ, met Hugo en Mark voorop.
Niet gelijk zo ver door denken.
Iedreeen mag zelf zijn keuzes maken. En bij iedere keuze hoort een gevolg. Zo simpel is het.
Dat je dan niet om kan gaan met een keuze, dat is dan een persoonlijk probleem .... en daar kun je idd hulp voor krijgen.
pi_201899091
Ik wil niet bij een groep horen die als voorwaarden heeft dat iedereen vloeistof moet inspuiten. Dat die groep mij dan wilt uitsluiten is hun keuze en de gevolgen daarvan heb ik te accepteren.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201899100
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dat zou mooi zijn
Politie en BOA te weinig.
Mariniers, leger etc genoeg (als je ze terug haalt naar het land).

Betekend voor mij niet dat ze door de straten moeten trekken.
Maar bv wel strengere controle op QR codes en dat soort dingen.
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:11:49 #19
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201899104
quote:
6s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:01 schreef S95Sedan het volgende:
Iedereen die denkt dat een goed idee is om dit soort maatregelen te nemen en een nog grotere 2-deling in een flink ontwrichte maatschappij te veroorzaken kan zich beter direct aanmelden bij het GGZ, met Hugo en Mark voorop.
Het ergste wat kan overkomen is dat ik geen ongevaccineerde meer tegen kom.
Daar kan ik wel mee leven hoor.
Zijn toch niet de gezelligste mensen.
Tot nooit .......
pi_201899119
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:10 schreef KroketBroodje het volgende:
k wil niet bij een groep horen die als voorwaarden heeft dat iedereen vloeistof moet inspuiten. Dat die groep mij dan wilt uitsluiten is hun keuze en de gevolgen daarvan heb ik te accepteren.
Respect.
Zo is het ook.

De kans is groot dat je dit jaar of volgend jaar corona krijgt. Ben je ook zeker van je QR code en kun je weer mee doen. En als het echt nodig is zal de zorg je echt nooit onthouden worden.
pi_201899127
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:11 schreef hartloper het volgende:

[..]
Politie en BOA te weinig.
Mariniers, leger etc genoeg (als je ze terug haalt naar het land).

Betekend voor mij niet dat ze door de straten moeten trekken.
Maar bv wel strengere controle op QR codes en dat soort dingen.
Het leger zou inderdaad de enige partij zijn die dit nog kan, maar ik vrees het ergste ...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201899140
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:53 schreef Haags het volgende:
Gewoon maatregelen voor beide kampen, zowel gevaccineerd als niet gevaccineerd.
Idd gevaccineerden mogen weer hele nachten stappen en de ongevaccineerden mogen nergens meer in door de ingstelde 2g maatregel. :Y)
pi_201899145
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:13 schreef sjorsie1982 het volgende:
maar ik vrees het ergste ...
Omdat?
Ze hoeven niet in uniform. Kan ook gewoon in een BOA jas. In uniform is inderdaad een straat te ver.
pi_201899149
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:55 schreef hartloper het volgende:

[..]
Maar waarom zouden mensen die zich hebben laten vaccineren moeten boeten voor mensen die ervoor kiezen om zich niet te laten vaccineren? De statistieken wijzen uit dat in die laatste groep véél meer besmettingen zijn.
Omdat ze nog steeds in het ziekenhuis komen en nog steeds elkaar kunnen besmetten.
pi_201899162
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:14 schreef hartloper het volgende:

[..]
Omdat?
Ze hoeven niet in uniform. Kan ook gewoon in een BOA jas. In uniform is inderdaad een straat te ver.
Mijn vrees is gebaseerd op beslissingen uit het verleden...
Ik gok nu dat de handhaving bij gewone burgers komt te liggen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201899167
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:14 schreef Fietsenrek het volgende:
Omdat ze nog steeds in het ziekenhuis komen en nog steeds elkaar kunnen besmetten.
Afdelingen scheiden.
Op A liggen de niet gevaccineerde.
Op B liggen de wel gevaccineerde.

Personeel op A komt niet op B en andersom.

Is niks raars. Gebeurd al een jaar zo in de zorg. Alleen weten veel mensen dat niet ;)
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:17:21 #27
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201899174
Een gevaccineerde is niet minder gevaarlijk dan een niet-gevaccineerde.

Dat er maatregelen nodig zijn is onjuist.
Dat ongevaccineerden iets schuld zijn is onjuist omdat het "vaccin" (dat eigenlijk geen vaccin is) nauwelijks werkt.

Ook statistieken onderbouwen niet dat ongevaccineerden gevaarlijker zijn.
pi_201899185
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:16 schreef hartloper het volgende:

[..]
Afdelingen scheiden.
Op A liggen de niet gevaccineerde.
Op B liggen de wel gevaccineerde.

Personeel op A komt niet op B en andersom.

Is niks raars. Gebeurd al een jaar zo in de zorg. Alleen weten veel mensen dat niet ;)
Niet zozeer met wel/niet gevaccineerden, maar idd wel voor isolatie afdelingen etc :P
hardcoholic
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:19:38 #29
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201899200
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:09 schreef hartloper het volgende:

[..]
Niet gelijk zo ver door denken.
Iedreeen mag zelf zijn keuzes maken. En bij iedere keuze hoort een gevolg. Zo simpel is het.
Dat je dan niet om kan gaan met een keuze, dat is dan een persoonlijk probleem .... en daar kun je idd hulp voor krijgen.
Vrije keuze is gewoon klaar hoor als dit zo doorgaat, niet alleen wat betreft dit, het zet de deur open om het bij andere dingen ook zo te doen.
pi_201899208
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:17 schreef Ixnay het volgende:
Een gevaccineerde is niet minder gevaarlijk dan een niet-gevaccineerde.
Een niet gevaccineerde verspreid sneller en die heeft geen anti stoffen dus die wordt sneller ziek.
Simpeler kan het niet.

Ja een gevaccineerde kan ook ziek worden.
Maar die wordt (mits gezond) minder snel ziek en verspreid ook minder snel omdat de celletjes zijn ingepakt.

Aantoonbaar is dat het vaccin zeer goed werkt tegen verspreiding.
Is al een eeuwenoud medicijn (SARS), dus is zeer veel onderzoek naar gedaan.
pi_201899217
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:55 schreef hartloper het volgende:

[..]
Maar waarom zouden mensen die zich hebben laten vaccineren moeten boeten voor mensen die ervoor kiezen om zich niet te laten vaccineren? De statistieken wijzen uit dat in die laatste groep véél meer besmettingen zijn.
De statistieken wijzen òòk uit dat de gevaccineerden meer mensen besmetten dan de groep ongevaccineerden.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201899221
Flikker op zeg. Het enige dat echt goed werkt is iedereen (dus ook gevaccineerd) structureel testen en deze drempel zo laag mogelijk houden.
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:20:33 #33
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_201899222
In het ziekenhuis van Maastricht liggen 10 covid patiënten. 9 daarvan zijn gevaccineerd.

Dat de ziekenhuizen vol liggen is niet waar. Er is veel te weinig capaciteit. En Gommers heeft gezegd dat hij dat niet wilde opschalen.

"Niets is zo erg als zorgpersoneel dat niets te doen heeft."

Dat zei hij letterlijk.
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:20:37 #34
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201899225
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:16 schreef hartloper het volgende:

[..]
Afdelingen scheiden.
Op A liggen de niet gevaccineerde.
Op B liggen de wel gevaccineerde.

Personeel op A komt niet op B en andersom.

Is niks raars. Gebeurd al een jaar zo in de zorg. Alleen weten veel mensen dat niet ;)
Ik stel voor de personeel van A gewoon naar B, C, D E en F gaan.
Maar niet naar A.
Tot nooit .......
pi_201899230
Wat mij betreft prima om niet gevaccineerden steviger aan te pakken. hieronder wat opties voor Hugo :P

- QR code in ieder openbaar gebouw invoeren
- extra eigen risico zorgverzekering voor niet gevacciveerden
- testen voor toegang op eigen kosten
- Alleen gevaccineerden toelaten op festivals
- Eigen hotels voor niet gevaccineerden in vakantielanden
- etc :P

en als dit alles nog niet werkt een vaccinpas als APK gaan zien, net zoals bij auto's ouder dan x jaar, een verplichte keuring (incl vaccin check), zoniet automatisch een boete :D
hardcoholic
pi_201899242
quote:
6s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:19 schreef S95Sedan het volgende:
Vrije keuze
Vrije keuze moet je mee kunnen omgaan.
Kun je dat niet dan zal iemand anders beslissingen moeten maken.

Vrije keuze heeft iedereen. Niemand wordt verplicht om zich te laten vaccineren. Niemand krijgt geen hulp.
De gevolgen van een keuze .... daar moet je over nadenken. Wil je dit of wil je dit niet. Dat is achteraf niet huilen.

Ik ga zo naar mijn werk.
Als ik dan met 100 km door rood rij is dat een keuze en als ik dan ongeluk maak is dat het gevolg van mijn keuze, en moet ik mijn celstraf bv accepteren.
pi_201899258
quote:
3s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:20 schreef vosss het volgende:
De statistieken wijzen òòk uit dat de gevaccineerden meer mensen besmetten dan de groep ongevaccineerden.
Ja, omdat daar meer van zijn (gevaccineerden).
Dus heel logisch.

De ongevaccineerde groep is klein.
De gevaccineerde groep is erg groot.
Dus het lijkt mij logisch dat laatste groep meer besmet. Het gaat zich om het ziek worden.

Dat is vaak het probleem van niet gevaccineerde: beetje logisch en verder door denken.
Het spijt me van harte.
pi_201899275
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:20 schreef Ixnay het volgende:
In het ziekenhuis van Maastricht liggen 10 covid patiënten. 9 daarvan zijn gevaccineerd.
Laat je aub niet bij de neus nemen.
Gemiddeld zijn 4 op de 5 mensen NIET gevaccineerd.

https://www.rivm.nl/nieuw(...)UBgzOw-d4TUbRGQ2u4jM
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:24:38 #39
496293 Greetje21
High on heels
pi_201899283
quote:
6s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:19 schreef S95Sedan het volgende:

[..]
Vrije keuze is gewoon klaar hoor als dit zo doorgaat, niet alleen wat betreft dit, het zet de deur open om het bij andere dingen ook zo te doen.
Dikke prima als ze dat doen.
Ik heb steeds minder begrip voor deze “vaak ongeschoolde en niet wetenschappelijk onderbouwde, als mekkerende schaapjes achter elkaar aanlopende” groep.
“Take my shoes off and throw them in the lake, and I”ll be two steps in the water”.
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:25:09 #40
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_201899291
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:21 schreef hartloper het volgende:

[..]
Vrije keuze moet je mee kunnen omgaan.
Kun je dat niet dan zal iemand anders beslissingen moeten maken.

Vrije keuze heeft iedereen. Niemand wordt verplicht om zich te laten vaccineren. Niemand krijgt geen hulp.
De gevolgen van een keuze .... daar moet je over nadenken. Wil je dit of wil je dit niet. Dat is achteraf niet huilen.

Ik ga zo naar mijn werk.
Als ik dan met 100 km door rood rij is dat een keuze en als ik dan ongeluk maak is dat het gevolg van mijn keuze, en moet ik mijn celstraf bv accepteren.
"Mensen" in het algemeen kunnen niet omgaan met vrije keuze, dit heeft niks maar dan ook niks met wel of niet gevaccineerd zijn te maken.

Als je vervolgens beleid gaat opleggen welke niet staaft daarmee dan blijf ik erbij dat je door mag naar de GGZ. (Niet tegen jou gericht maar de mensen die denken dat uitsluiting, dwang en verplichtingen werken)
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:25:48 #41
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201899298
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:20 schreef Ferdii het volgende:
:P

en als dit alles nog niet werkt een vaccinpas als APK gaan zien, net zoals bij auto's ouder dan x jaar, een verplichte keuring (incl vaccin check), zoniet automatisch een boete :D
En kinderen uit huis plaatsen bij notoire vaccin weigeraars! Het gemenebest boven de eigen familie! *O*
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_201899383
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:21 schreef hartloper het volgende:

[..]
Vrije keuze moet je mee kunnen omgaan.
Kun je dat niet dan zal iemand anders beslissingen moeten maken.

Vrije keuze heeft iedereen. Niemand wordt verplicht om zich te laten vaccineren. Niemand krijgt geen hulp.
De gevolgen van een keuze .... daar moet je over nadenken. Wil je dit of wil je dit niet. Dat is achteraf niet huilen.

Ik ga zo naar mijn werk.
Als ik dan met 100 km door rood rij is dat een keuze en als ik dan ongeluk maak is dat het gevolg van mijn keuze, en moet ik mijn celstraf bv accepteren.
En vanaf welke leeftijd zal die verkapte vaccinatieplicht dan moeten zijn volgens jou?
pi_201899385
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:20 schreef Ixnay het volgende:
In het ziekenhuis van Maastricht liggen 10 covid patiënten. 9 daarvan zijn gevaccineerd.

Knap zeg een vermindering van 6 in 6 dagen.


In het Maastrichtse ziekenhuis liggen momenteel 16 coronapatiënten, één daarvan ligt op de ic-afdeling.

Dan werken de vaccins erg goed. ^O^

Jij moet eens met bronnen komen ipv dingen uit je duim te zuigen. :D
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:33:43 #44
492230 Vlad1986
Justice will prevail
pi_201899397
Ik heb me laten vaccineren en dus mijn plicht gedaan.
Ik hoef niet te boeten dat anderen dat niet doen.

Dus of geen maatregelen voor iedereen, of maatregelen voor diegene die geen vaccin heeft genomen uit vrij wil.
Want bij elke keuze horen concequenties en daar worden de extra maatregelen er 1 van.
Als je om medische redenen niet bent gevaccineerd dan kan je bij de GGD (niet je huisart) een verklaring vragen.

Als er maatregelen komen voor iedereen dan zal de bereidheid om een vaccin te halen heel snel omlaag schieten, want voor mijn gevoel heeft 90% het vaccin gehaald om weer normaal te mogen doen.
Want met of zonder prik, je mag toch niks.
At the end Justice will prevail
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:35:19 #45
37248 BertV
Handgemaakt
pi_201899412
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:33 schreef Vlad1986 het volgende:

Als er maatregelen komen voor iedereen dan zal de bereidheid om een vaccin te halen heel snel omlaag schieten, want voor mijn gevoel heeft 90% het vaccin gehaald om weer normaal te mogen doen.
Want met of zonder prik, je mag toch niks.
Aap uit de mouw voor prik nr 4.
Die app is heel handig om de duimschroeven aan te draaien.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_201899420
Kijk als een jong iemand zich niet vaccineert who cares. Maar een dikke boomer die een ic bed bezet houdt, gewoon ic stop voor ongevaccineerde en je lost het in 1 keer op. Play stupid games win stupid prizes.
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:36:10 #47
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201899426
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:33 schreef Vlad1986 het volgende:
Als er maatregelen komen voor iedereen dan zal de bereidheid om een vaccin te halen heel snel omlaag schieten, want voor mijn gevoel heeft 90% het vaccin gehaald om weer normaal te mogen doen.
Want met of zonder prik, je mag toch niks.
Maakt niet zo veel uit, de meeste zijn dan wel al eens geprikt. Experiment gefaald, toch bedankt voor de moeite. Oh en als bonus zul je zelf niet snel echt last krijgen van corona, in tegenstelling tot de gemeenschappelijke zorg :/
Sui cuique mores fingunt fortunam
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:42:25 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201899483
Prima plan

Als je je niet wilt vaccineren dan mag je zelf ook gaan dealen met de gevolgen van die levensinstelling, niet de anderen daarmee gaan lastig vallen.
pi_201899484
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:16 schreef hartloper het volgende:

[..]
Afdelingen scheiden.
Op A liggen de niet gevaccineerde.
Op B liggen de wel gevaccineerde.

Personeel op A komt niet op B en andersom.

Is niks raars. Gebeurd al een jaar zo in de zorg. Alleen weten veel mensen dat niet ;)
Kan best wezen, maar dat betekent nog steeds dat als van alle gevaccineerde 10 procent kans heeft op een ziekenhuis opname, je nog steeds een aardig aantal zieken op de IC heb, waarbij het ALLEEN gevaccineerde betreft.

Bovendien voelen de gevaccineerde zich straks 'immuun', waardoor de besmettingen razendsnel toenemen. En dan niet te spreken over wanneer de werking van de vaccins steeds meer afneemt
pi_201899571
Nee, dit is geen goed plan.
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:35 schreef Lowkeyz het volgende:
Kijk als een jong iemand zich niet vaccineert who cares. Maar een dikke boomer die een ic bed bezet houdt, gewoon ic stop voor ongevaccineerde en je lost het in 1 keer op. Play stupid games win stupid prizes.
Dit. Je kunt een pakweg gezonde, fitte maar ongevaccineerde 21-jarige niet hetzelfde niveau zetten als een 60-jarige met overgewicht of onderliggende aandoeningen die zich niet wilt laten vaccineren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')