abonnement Unibet Coolblue
pi_201897239
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:52 schreef _serial_ het volgende:
Ohjee Marino is Viesmad op de GGD

[ twitter ]
Is dat serieus de bedoeling van die zelftesten, oeps _O-
blablablabla
pi_201897240
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat moet je als gevaccineerde nog meer doen dan? Het (werkende) leven gaat door..
Zowel met jou als met Direstraits eens. Als gevaccineerde wil/kun/ga je op dit moment niet akkoord met maatregelen terwijl er een groot deel ongevaccineerd is die voor de overbelasting zorgen in de ziekenhuizen. Aan de andere kant voel je aan je theewater aankomen dat die groep ons niet verder gaat helpen en dus gaat het kabinet toch weer een beroep doen op de welwillenden. En dat is de groep gevaccineerden. Zo krom als wat natuurlijk, maar dat is toch echt de situatie.
  Moderator maandag 25 oktober 2021 @ 13:54:03 #153
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201897244
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
En die angst is er dus helemaal niet bij velen. Dat is mijn punt.

En mijn eigenlijke punt is dat veel gevaccineerden helemaal niet zien dat ze met zo'n mentaliteit debet zijn aan het probleem. Met de gebruikelijke stokpaardjes als 'besmettingen boeien niet meer'.
Ik stelde je letterlijk de vraag of dat was wat je bedoelde en toen pakte je een klein stukje uit mijn post en noemde je dat exemplarisch voor het probleem.

De angst voor een overspoelde zorg zou wellicht terecht zijn. De angst om zelf ziek te worden naar mijn mening niet.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  maandag 25 oktober 2021 @ 13:54:04 #154
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201897245
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De wappies geloven in 5G, Bill Gates etc. etc. dus nee die hebben niet gelijk.
Dat dus. Dat die 'beloften' op een later tijdstip niet meer haalbaar zijn door voortschrijdend inzicht is iets heel anders dan bewust mensen voorliegen voor... welk doel eigenlijk?

Maar misschien heb ik het totaal verkeerd en zit Hugo nu wel ergens onder het Binnenhof in een kelder zijn kat te aaien in een grote leunstoel, terwijl de haaien om hem heen zwemmen in de gracht.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201897250
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:46 schreef Elan het volgende:
Stoppen met testen voor toegang en ongevaccineerden niet meer toestaan is het meest praktisch.
Maar dan nog zal dat verspreiding in de privésfeer en het overige openbare leven niet tegenhouden. En waarschijnlijk weegt die veel zwaarder op de cijfers dan in de horeca en bioscopen.
Ik denk dat er ook niemand serieus gelooft dat niet-gevaccineerde mensen in het ziekenhuis belanden doordat ze in de horeca of bioscoop besmet worden. Dus dan kun je die testmogelijkheid wel uitsluiten zodat nog een paar mensjes zich laten vaccineren, maar dat verandert niet erg veel aan de ziekenhuisbezetting op het moment dat het telt. Dus dan hoop je eigenlijk op indirecte positieve gevolgen. Als die uitblijven dan raken de zondebokken een beetje op...
  maandag 25 oktober 2021 @ 13:54:14 #156
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201897251
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Is dat serieus de bedoeling van die zelftesten, oeps _O-
Nee dat is juist totaal niet de bedoeling van die zelftesten, Marino snapt er helemaal niks van.
Makkelijk tweede.
  maandag 25 oktober 2021 @ 13:54:38 #157
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201897254
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja, precies, 'het leven gaat door'. Denk dat de zorg dat wel begrijpt.
Je legt nu de schuld bij de gevaccineerden.. die hebben gedaan wat hun is opgedragen.

Beter richt je je frustraties op mensen die moedwillig geen vaccin hebben genomen en daardoor nog steeds dit land in hun greep houden.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201897258
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:51 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Gast :')

Het gaat om jouw manier van reageren hier. Wat jij er bij haalt slaat helemaal nergens op.
Ik word nogal kriegelig van het domme gezwets hier, ja. Een aaneenschakeling van platitudes met mooie one-liner oplossingen als:
'ze hebben 20 maanden gehad de zorg op te schalen'
'ze moeten gewoon met wat pastoren en imams gaan praten'

Leuk bedacht. Daar gaan we er niet mee komen. Maar laten we vooral doen alsof we geen enkele keuze hebben en als schildpadden op ons rug liggen, want 'wat kunnen we nog meer'? We zijn er toch klaar mee?

Het debat focust zich niet op de echte oplossingen, maar gaat alleen over schijnoplossingen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 25 oktober 2021 @ 13:55:46 #159
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201897266
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Het debat focust zich niet op de echte oplossingen, maar gaat alleen over schijnoplossingen.
zowaar iets in al je posts waar ik me in kan vinden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201897270
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Nee dat is juist totaal niet de bedoeling van die zelftesten, Marino snapt er helemaal niks van.
Gelukkig.
Was juist blij dat ik vanuit thuis gewoon m'n hobby kon beoefenen.

@Lenny_Leonard @Caland @fetX
blablablabla
pi_201897272
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:27 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)jfers-zeer-zorgelijk

Overigens lees ik dit als: we gaan (proberen) gericht maatregelen te nemen. 2G-systeem incoming?
Waarschijnlijk wel. Maar dat zou er nooit komen aldus de provaccinatiemensen en dit soort dingen roepen alleen maar wappies.

Dikke lul. Je ziet het van mijlenver aankomen.

:r :(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201897275
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja, precies, 'het leven gaat door'. Denk dat de zorg dat wel begrijpt.
De zorg is maar al te blij met de mensen die zich juist WEL hebben laten vaccineren lijkt me.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 25 oktober 2021 @ 13:57:01 #163
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201897280
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Nee dat is juist totaal niet de bedoeling van die zelftesten, Marino snapt er helemaal niks van.
Volgens mij zijn we oprecht langzaam op een punt gekomen dat niemand er nog wat van snapt :')
pi_201897282
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:52 schreef _serial_ het volgende:
Ohjee Marino is Viesmad op de GGD

[ twitter ]
Snap niet dat hij hierover boos is. Die zelftests werken beter dan verwacht in detecteren wie besmettelijk is.

https://www.bbc.co.uk/news/health-58899612
  Moderator maandag 25 oktober 2021 @ 13:57:06 #165
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201897284
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja, precies, 'het leven gaat door'. Denk dat de zorg dat wel begrijpt.
Het leven gaat ook daadwerkelijk door. Die ongelooflijke grote rekeningen die de zorg ingediend heeft bij VWS moeten betaald worden. Dat ga je niet doen door het leven niet door te laten gaan, maar door de economie zo normaal mogelijk te laten draaien.

Als ik dit topic lees zie ik juist bijzonder veel mensen die begrijpen dat maatregelen nodig kunnen zijn, maar dat zij het liefst zo weinig mogelijk maatregelen hebben. Tegelijkertijd begrijpen mensen niet waarom de zorg nu al aangeeft het niet meer aan te kunnen, terwijl de druk (nog) relatief laag is.

De dialoog mist. Die dialoog ga je niet op een juiste manier tot stand brengen door mensen onrealistisch te noemen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201897285
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Het debat focust zich niet op de echte oplossingen, maar gaat alleen over schijnoplossingen
Oh, dus de zorg opschalen is een schijnoplossing. Goed om te weten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201897290
quote:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.09.02.21263014v1

quote:
Conclusions We found no difference in the risk of hospitalisation for Delta cases compared to Alpha cases in Norway.
  maandag 25 oktober 2021 @ 13:57:37 #168
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201897291
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik word nogal kriegelig van het domme gezwets hier, ja.
Jeetje.

Is er niet een platform online waar je kunt discussiëren met mensen die wat meer op jouw niveau zitten?

Dit moet echt verschrikkelijk frustrerend voor je zijn.. al die domme mensen hier.
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 25 oktober 2021 @ 13:57:52 #169
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_201897294
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja, precies, 'het leven gaat door'. Denk dat de zorg dat wel begrijpt.
Misschien is er wel meer dan alleen de zorg op deze aarde?

Heb ik een perfecte oplossing? Nee. Niemand. Maar ik mag hopen dat ze bij een besluit over eventuele maatregelen (waarvan ik vurig hoop dat die er niet gaan komen) eindelijk eens breder kijken dan naar de IC-aantallen. Naar de mentale gezondheid van de bevolking. Zowel van ondernemers als scholieren. Kijken naar de economie. Naar verenigingen. En uiteraard vergeet ik nog enkele belangrijke zaken.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_201897298
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:54 schreef DonDruiper het volgende:
Je legt nu de schuld bij de gevaccineerden.. die hebben gedaan wat hun is opgedragen.
Ik denk niet dat de bereidheid om je te laten testen nog erg groot is onder gevaccineerden, om maar wat te noemen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201897299
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:44 schreef Iblardi het volgende:

[..]
Ik heb al een tijdlang de indruk dat Hugo c.s. eigenlijk helemaal geen generieke maatregelen willen nemen, juist vanwege het demoraliserende effect daarvan. De focus ligt steeds op de ongevaccineerden, of dat vanuit praktisch oogpunt terecht is of niet.
Hugo die al anderhalf jaar maatregelen neemt wilt geen maatregelen nemen?

We hebben het over een man die een partijlid 100 miljoen gaf voor mondkapjes waarvan experts zeiden dat ze niet werkten, een man die als lijststrekker opstapte omdat het bestuur vond dat hij te weinig geld in het laatje bracht. Een lijsttrekker die überhaupt won op een manier dat accountants van derde de uitslagen niet meer konden verifiëren

Nee De Jonge heeft net zoveel integriteit als Ferdinand "aso's" Grapperhaus.
  maandag 25 oktober 2021 @ 13:58:19 #172
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201897304
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Begrijpelijk, helaas.
Is dat vanwege overheidswantrouwen denk je? Of spelen er nog andere factoren mee voor zover jij mensen spreekt en het nieuws volgt.
Ik hoor eigenlijk maar weinig over overheidswantrouwen. Dat is voornamelijk iets wat ik in buitenlandse media lees en dat lijkt me meer een optelsommetje van "statistieken laten zien dat Bulgaren de overheid wantrouwen, mensen laten zich niet vaccineren.. 1+1=..."

Het is namelijk niet dat het een dingetje van de Bulgaarse overheid is he, dat vaccineren. En het vertrouwen in de EU en het Europees Parlement is wél groot. Buiten dat worden de staatsvaccinatieprogramma's wel gewoon door de mensen opgevolgd (oké, buiten de meeste zigeuners dan).

Ik hoor en lees voornamelijk dat men niet verwacht dat besmetting voor henzelf ernstige gevolgen gaat hebben en dus geen noodzaak ziet om zichzelf te laten vaccineren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201897305
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:54 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Ik denk dat er ook niemand serieus gelooft dat niet-gevaccineerde mensen in het ziekenhuis belanden doordat ze in de horeca of bioscoop besmet worden. Dus dan kun je die testmogelijkheid wel uitsluiten zodat nog een paar mensjes zich laten vaccineren, maar dat verandert niet erg veel aan de ziekenhuisbezetting op het moment dat het telt. Dus dan hoop je eigenlijk op indirecte positieve gevolgen. Als die uitblijven dan raken de zondebokken een beetje op...
Maarja aan de andere kant, horeca en zeker nachtclubs hebben afgelopen zomer wel laten zien een enorme katalysator te kunnen zijn voor verspreiding.

Dat zo'n kleine ingreep als het sluiten van de nachthoreca dusdanig veel impact had had denk ik niemand ooit kunnen voorzien.
blablablabla
pi_201897318
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Maarja aan de andere kant, horeca en zeker nachtclubs hebben afgelopen zomer wel laten zien een enorme katalysator te kunnen zijn voor verspreiding.

Dat zo'n kleine ingreep als het sluiten van de nachthoreca dusdanig veel impact had had denk ik niemand ooit kunnen voorzien.
Het was niet alleen het sluiten van de nachthoreca he, ook alle festivals en buitenevenementen werden afgelast.
pi_201897320
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat de bereidheid om je te laten testen nog erg groot is onder gevaccineerden, om maar wat te noemen.
Daar heb je het wellicht toch mis. In mijn omgeving zijn er nog genoeg gevacinneerden die zich nog laten testen bij klachten. Dat was 2 maanden geleden wel anders, dat dan weer wel.

Nu is het besef er bij de meesten wel dat je ook gevacinneerd het virus kan hebben en het over kan geven.
pi_201897323
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Maarja aan de andere kant, horeca en zeker nachtclubs hebben afgelopen zomer wel laten zien een enorme katalysator te kunnen zijn voor verspreiding.

Dat zo'n kleine ingreep als het sluiten van de nachthoreca dusdanig veel impact had had denk ik niemand ooit kunnen voorzien.
Dansen met Janssen was dan ook een gigantische flater.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 25 oktober 2021 @ 14:00:00 #177
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201897324
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Maarja aan de andere kant, horeca en zeker nachtclubs hebben afgelopen zomer wel laten zien een enorme katalysator te kunnen zijn voor verspreiding.

Dat zo'n kleine ingreep als het sluiten van de nachthoreca dusdanig veel impact had had denk ik niemand ooit kunnen voorzien.
Heeft die sluiting daadwerkelijk zoveel impact gehad? Ik heb het idee dat die juist meer aan het licht gebracht heeft hoeveel besmettingen er onder de radar plaatsvinden.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  Moderator maandag 25 oktober 2021 @ 14:00:06 #178
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201897326
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:57 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Snap niet dat hij hierover boos is. Die zelftests werken beter dan verwacht in detecteren wie besmettelijk is.

https://www.bbc.co.uk/news/health-58899612
Laatst postte ook iemand die positief was getest bij de GGD een interessante tweet daarover. Die had naast die officiële GGD test ook elke dag een zelftest gedaan voor 7 dagen. Op dag 1 toen ze klachten begon te ontwikkelen had was het een duidelijk streepje, op dag 2 een nog duidelijker streepje, op dag 3 weer net iets minder sterk, toen namen haar klachten ook af. Dag 4 en 5 zie je een licht streepje, daarna niks meer.
pi_201897328
quote:
Die van jou is een niet peer reviewed preprint. Dat is mijn onderzoek niet.
pi_201897329
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
Tegelijkertijd begrijpen mensen niet waarom de zorg nu al aangeeft het niet meer aan te kunnen, terwijl de druk (nog) relatief laag is.
Want het is zo moeilijk te snappen dat er een stuwmeer aan inhaalzorg ligt en de zorg als geheel behoorlijk oververmoeid is door zoveel maanden extreem hoge werkdruk?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201897330
quote:
11s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:59 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Het was niet alleen het sluiten van de nachthoreca he, ook alle festivals en buitenevenementen werden afgelast.
Maar die waren er voor die tijd ook amper nog geweest.
blablablabla
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:00:27 #182
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201897331
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Maarja aan de andere kant, horeca en zeker nachtclubs hebben afgelopen zomer wel laten zien een enorme katalysator te kunnen zijn voor verspreiding.

Dat zo'n kleine ingreep als het sluiten van de nachthoreca dusdanig veel impact had had denk ik niemand ooit kunnen voorzien.
Voor een korte-termijn oplossing is het dan ook nuttig, een noodrem.

Maar het is geen duurzame strategie, je kan niet elk jaar de horeca en de nachtclubs voor een half jaar gaan beperken. Want er is ook geen budget om die dat halve jaar dat ze dicht moeten aan het infuus van de steunmaatregelen te houden.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201897341
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:57 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Oh, dus de zorg opschalen is een schijnoplossing. Goed om te weten.
Op een schaal van 1 op 10, hoe groot acht jij de kans dat de zorg opgeschaald is deze winter om een grote coronapiek aan te kunnen? Meer of minder dan 2?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201897343
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:00 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Die van jou is een niet peer reviewed preprint. Dat is mijn onderzoek niet.
Kan er nog wel een aantal andere vinden. Punt is dat het nogal varieert per land en dat comorbiditeiten niet altijd meegenomen worden. Je kunt in ieder geval niet zomaar zeggen dat een infectie met delta een hogere kans op ziekenhuisopname geeft voor iemand die niet gevaccineerd is.
pi_201897346
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:00 schreef chratnox het volgende:

[..]
Heeft die sluiting daadwerkelijk zoveel impact gehad? Ik heb het idee dat die juist meer aan het licht gebracht heeft hoeveel besmettingen er onder de radar plaatsvinden.
Ziekenhuiscijfers schoten toen ook de lucht in, bovendien is er nu waarschijnlijk veel meer getest door de nieuwe regels in de horeca en uitgaansleven.
blablablabla
pi_201897351
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Maarja aan de andere kant, horeca en zeker nachtclubs hebben afgelopen zomer wel laten zien een enorme katalysator te kunnen zijn voor verspreiding.

Dat zo'n kleine ingreep als het sluiten van de nachthoreca dusdanig veel impact had had denk ik niemand ooit kunnen voorzien.
Die 'kleine ingreep' was precies de reverse van wat ze een paar weken daarvoor aan versoepelingen hadden doorgevoerd. Dus dan kun je impact ook wel raden.
I'll give you something to do
pi_201897352
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Maarja aan de andere kant, horeca en zeker nachtclubs hebben afgelopen zomer wel laten zien een enorme katalysator te kunnen zijn voor verspreiding.

Dat zo'n kleine ingreep als het sluiten van de nachthoreca dusdanig veel impact had had denk ik niemand ooit kunnen voorzien.
Ja oké, maar dan moet je ze dichtgooien voor iedereen in plaats van alleen maar 2G. Hadden we het eerder ook al over. Dan heb je het op een gegeven moment over een zachte sanering van een sector wegens 'geen bestaansrecht in het nieuwe normaal' (ik ga sommige users hier nog missen ook).
pi_201897353
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Maar die waren er voor die tijd ook amper nog geweest.
Klopt, het was meer bedoeld als aanvulling. Ik vond de ingreep best groot namelijk.
pi_201897354
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201897360
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:59 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Daar heb je het wellicht toch mis. In mijn omgeving zijn er nog genoeg gevacinneerden die zich nog laten testen bij klachten. Dat was 2 maanden geleden wel anders, dat dan weer wel.

Nu is het besef er bij de meesten wel dat je ook gevacinneerd het virus kan hebben en het over kan geven.
Ik ga liever af op wat robuustere cijfers:

quote:
Ondanks dat het dringende advies nog steeds luidt om bij klachten een GGD test te doen, gebruiken deelnemers bij klachten steeds vaker een zelftest (5% begin mei vs. 30% nu). Het aantal deelnemers die een GGD test doen bij klachten neemt juist af in deze periode, van 62% begin mei tot 35% nu. Daarnaast geeft bijna een derde van de deelnemers met klachten aan geen coronatest te hebben gedaan omdat ze al zijn gevaccineerd.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201897361
quote:
11s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:01 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Kan er nog wel een aantal andere vinden. Punt is dat het nogal varieert per land en dat comorbiditeiten niet altijd meegenomen worden. Je kunt in ieder geval niet zomaar zeggen dat een infectie met delta een hogere kans op ziekenhuisopname geeft voor iemand die niet gevaccineerd is.
Het is wel een logisch gevolg van de veel hogere viral load die Delta veroorzaakt. Er is meestal wel een correlatie of zelfs causatie tussen de viral load hoogte en hoe ernstig iemand ziek wordt.
pi_201897362
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Op een schaal van 1 op 10, hoe groot acht jij de kans dat de zorg opgeschaald is deze winter om een grote coronapiek aan te kunnen? Meer of minder dan 2?
Gaat pas echt druk worden als we er straks een zware griepepidemie bij krijgen.
blablablabla
pi_201897365
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Laatst postte ook iemand die positief was getest bij de GGD een interessante tweet daarover. Die had naast die officiële GGD test ook elke dag een zelftest gedaan voor 7 dagen. Op dag 1 toen ze klachten begon te ontwikkelen had was het een duidelijk streepje, op dag 2 een nog duidelijker streepje, op dag 3 weer net iets minder sterk, toen namen haar klachten ook af. Dag 4 en 5 zie je een licht streepje, daarna niks meer.
Door de hoeveelheid PCR cycles die ze doen is het niet zo gek dat je dan nog positief test.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:03:43 #194
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201897366
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Gaat pas echt druk worden als we er straks een zware griepepidemie bij krijgen.
Nee hoor, dat lossen we gewoon op met een griep-QR.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:03:50 #195
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_201897369
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Lage uitstroom. Geen slechte cijfers dus.
Makkelijk tweede.
pi_201897372
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:03 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Het is wel een logisch gevolg van de veel hogere viral load die Delta veroorzaakt. Er is meestal wel een correlatie of zelfs causatie tussen de viral load hoogte en hoe ernstig iemand ziek wordt.
Daar staat dan weer tegenover dat die viral load korter bestaat.
pi_201897374
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik ga liever af op dat robuustere cijfers:
[..]

Misschien zouden ze die gare zelftesten moeten verbieden?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201897375
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:40 schreef Dven het volgende:

[..]
:')

Hier ga ik maar niet op in.
Zou ik ook zeggen als een bewering met zoveel feiten onderuit wordt gehaald. :)
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:49 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Diezelfde wappies die nu (mede)verantwoordelijk zijn dat we niet blijvend terug gaan naar normaal?? Bedoel je die?
Ja want het ligt aan wappies dat ziekenhuizen pre-corona al geplande operaties moesten afzeggen, SEH's moesten sluiten en moesten passen en meten met ic opnames.

Of dat er 78 weken lang met tientallen miljarden is gegooid maar geen cent naar opschaling.

Verdeel en heers spelletje werkt goed bij overheidsloyalisten.
pi_201897378
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:03 schreef Elan het volgende:

[..]
Gaat pas echt druk worden als we er straks een zware griepepidemie bij krijgen.
Helaas zijn we er klaar mee.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:04:27 #200
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_201897379
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
Er is in dit land veel te veel kapot bezuinigd de voorbije 10-15 jaar.
Dit is het daadwerkelijke probleem.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_201897381
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Lage uitstroom. Geen slechte cijfers dus.
Op maandag altijd laag, niet bepaald goede cijfers dus.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 25 oktober 2021 @ 14:04:36 #202
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201897384
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Want het is zo moeilijk te snappen dat er een stuwmeer aan inhaalzorg ligt en de zorg als geheel behoorlijk oververmoeid is door zoveel maanden extreem hoge werkdruk?
Is het nu echt nodig zo belerend te doen? Misschien moet je mijn eerdere post (deze) eens teruglezen en eens te proberen te stoppen anderen de les te lezen omdat ze anders denken dan jij.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201897394
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Misschien zouden ze die gare zelftesten moeten verbieden?
Denk dat er per saldo dan minder getest gaat worden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201897397
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Op een schaal van 1 op 10, hoe groot acht jij de kans dat de zorg opgeschaald is deze winter om een grote coronapiek aan te kunnen? Meer of minder dan 2?
Niet, want ze hebben er niets of weinig aan gedaan. Dus 0.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201897400
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Misschien zouden ze die gare zelftesten moeten verbieden?
Bereidheid om te testen bij gevaccineerden is er nauwelijks. Thuis misschien nog wel maar ik rij ook echt niet meer naar een teststraat toe na mn tweede prik.
blablablabla
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:06:28 #206
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201897403
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:58 schreef Elan het volgende:

[..]
Maarja aan de andere kant, horeca en zeker nachtclubs hebben afgelopen zomer wel laten zien een enorme katalysator te kunnen zijn voor verspreiding.

Dat zo'n kleine ingreep als het sluiten van de nachthoreca dusdanig veel impact had had denk ik niemand ooit kunnen voorzien.
Als je een beetje doorhebt hoe het er in nachtclubs aan toe gaat dan lijkt het me toch duidelijk dat dat soort locaties een feest voor welk virus dan ook zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201897408
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:02 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
Ja oké, maar dan moet je ze dichtgooien voor iedereen in plaats van alleen maar 2G. Hadden we het eerder ook al over. Dan heb je het op een gegeven moment over een zachte sanering van een sector wegens 'geen bestaansrecht in het nieuwe normaal' (ik ga sommige users hier nog missen ook).
Al tijden geen nieuwe normaal geblaat meer gehoord. Toch iets waar men wel aardig op terug is gekomen, het bleek niet zo'n succes :+
I'll give you something to do
pi_201897409
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Op maandag altijd laag, niet bepaald goede cijfers dus.
Gemelde uitstroom is altijd laag op maandag.
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:07:12 #209
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_201897410
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:31 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Het gebrek aan "Angst" is wel 1 van de oorzaken waardoor het nu weer zo oploopt. Ik denk niet DE oorzaak want ik denk dat dat nog steeds de ongevaccineerden zijn ( en de mensen die niet "gezond" leven).

Maar hier op kantoor is het ook hetzelfde: Ach, we zijn (bijna) allemaal gevaccineerd dus het verzoek tot thuiswerken als dat al komt zullen we negeren.

Ik keur dat uitgangspunt niet volledig af, het is ergens wel begrjipelijk dat ze maatregelen niet accepteren als het overgrote deel wat in de ziekenhuizen ligt ongevaccineerd is. Maar helpen doet het natuulijk ook niet.

Denk dat ze in de ziekenhuizen het wel eens krapper kunnen krijgen dan ooit.
Misschien kunnen ze een virus ontwikkelen dat ervoor zorgt dat mensen angst(gevoelens) krijgen.

Al zie ik voldoende mensen hier die het niet nodig hebben :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201897411
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:06 schreef Dven het volgende:

[..]
Als je een beetje doorhebt hoe het er in nachtclubs aan toe gaat dan lijkt het me toch duidelijk dat dat soort locaties een feest voor welk virus dan ook zijn.
Ja tuurlijk, jongeren die denken sowieso al wat makkelijker over het algemeen en dan in amper geventileerde ruimtes.

Overigens wel geniaal dat onze overheid de regels aangaande ventilatie juist versoepeld heeft recent. Mooi stukje voortschrijdend inzicht.
blablablabla
pi_201897414
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:01 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Op een schaal van 1 op 10, hoe groot acht jij de kans dat de zorg opgeschaald is deze winter om een grote coronapiek aan te kunnen? Meer of minder dan 2?
Voor deze winter een 0. De vraag is of we er in de winter 2023/24 al wel vanaf zijn.
pi_201897415
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:04 schreef chratnox het volgende:
Is het nu echt nodig zo belerend te doen?
Jij bent het die komt met een zin als:
"Tegelijkertijd begrijpen mensen niet waarom de zorg nu al aangeeft het niet meer aan te kunnen, terwijl de druk (nog) relatief laag is."

Waarom zouden mensen dat niet begrijpen? Snap verder niet wat dat met de rest van je post te maken heeft.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:08:07 #213
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201897425
Al jaren worden er operaties uitgesteld vanwege een te kort aan IC bedden, maar nu is het uitsluitend de schuld van ALLE ongevaccineerden.
:')
pi_201897431
Maar ik begrijp dus dat de meesten er hier voorstander van zijn om ofwel ongevaccineerden verder uit het openbare leven te weren, ofwel strenger te selecteren aan de ziekenhuispoort.

Interessant wel. Juist omdat er hier maandenlang geroepen is dat er geen tweedeling mocht komen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201897433
quote:
11s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:07 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Gemelde uitstroom is altijd laag op maandag.
Dat zeg ik.. vorige week maandag:

twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201897436
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:08 schreef tja77 het volgende:
Al jaren worden er operaties uitgesteld vanwege een te kort aan IC bedden, maar nu is het uitsluitend de schuld van ALLE ongevaccineerden.
:')
Bron?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201897439
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:08 schreef DireStraits7 het volgende:
Maar ik begrijp dus dat de meesten er hier voorstander van zijn om ofwel ongevaccineerden verder uit het openbare leven te weren, ofwel strenger te selecteren aan de ziekenhuispoort.

Waar maak je dat uit op?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201897443
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat zeg ik.. vorige week maandag:

[ twitter ]
Ja. Toen werd op de radio geroepen over de grootste stijging in maanden :')
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:09:42 #219
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201897445
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Bron?
Van die uitgestelde operaties?
Kom op, doe zelf wat onderzoek.
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:09:59 #220
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201897451
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Met welke wettelijke basis exact?
Ik weet niet of hier juridisch iets voor nodig is, hoor. Je mag natuurlijk best iets eisen van mensen voordat je ze in je pand toelaat, het is niet alsof het een openbare ruimte is.
pi_201897452
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waar maak je dat uit op?
Uit het feit dat men hier in overweldigende meerderheid tegen maatregelen is voor gevaccineerden, want 'we zijn er klaar mee'.

We kunnen natuurlijk ook weer heel veel zorg uit gaan stellen, dat klopt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:10:59 #222
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201897458
quote:
14s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:09 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik weet niet of hier juridisch iets voor nodig is, hoor. Je mag natuurlijk best iets eisen van mensen voordat je ze in je pand toelaat, het is niet alsof het een openbare ruimte is.
Ga dan ook niet mauwen als het mannetje dat komt werken onverrichter zake weer naar huis rijdt en je wel een faktuur krijgt van de toko die je hebt ingehuurd.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201897459
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Bron?
https://www.netwerkacutez(...)e-van-zorgverleners/

quote:
Ziekenhuizen overbelast
In de media verschenen berichten over zwaarbelaste huisartsen en ziekenhuizen die het zorgaanbod niet langer aankonden,2 met afdelingen Spoedeisende Hulp die de deuren tijdelijk sloten,3 of uitstel van geplande opnames en operaties.4 Ofschoon ziekenhuizen voor dergelijke situaties noodplannen hebben, stelden zorgverleners ook andere creatieve oplossingen voor om de druk op de zorg tijdens een intensief griepseizoen op te kunnen opvangen. Een voorbeeld daarvan is het instellen van een ‘zorghotel’ voor ouderen die het thuis niet langer kunnen bolwerken, maar die eigenlijk te goed zijn voor opname in het ziekenhuis.5
pi_201897461
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Lage uitstroom. Geen slechte cijfers dus.
De instroom is gelukkig niet meer tegen de 100 aan.
De uitstroom is altijd laag.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201897469
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:09 schreef tja77 het volgende:

[..]
Van die uitgestelde operaties?
Kom op, doe zelf wat onderzoek.
Ondersteun je uitspraak dan met bronnen? Geloof je best dat er jaarlijks operaties uitgesteld worden door (kortstondige) tekorten, maar hoe staat dat in verhouding tot de huidige situaties waarin mensen soms meer dan een jaar uitstel hebben van een ingreep?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')