abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201885856
quote:
Hoe is het om ziek in je hoofd te zijn? In de nieuwe serie 100 dagen in je hoofd dompelen Tim den Besten en Nicolaas Veul zich onder in de wereld van de psychiatrie.

Als bijzonder stagiair in een psychiatrische kliniek in Eindhoven verkennen ze wat er omgaat in mensen die kampen met ernstige geestelijke problemen. Wat is dat eigenlijk, wat we in de volksmond ‘gek’ noemen? Tijdens hun stage weten Tim en Nicolaas niet alleen steeds dieper door te dringen in het hoofd van psychiatrische cliënten, maar ontrafelen ze langzaam maar zeker ook de ‘gekte’ in hun eigen hoofd.

over dit programma
Het aantal mensen met ernstige psychische problemen is in Nederland onverminderd hoog, met lange wachtlijsten in de GGZ en een hoog psychofarmacagebruik tot gevolg. Tegelijkertijd lijkt de tolerantie voor ‘de verwarde man op straat’ steeds verder af te nemen.

In de zesdelige documentaireserie 100 dagen in je hoofd lopen Tim en Nicolaas stage bij GGzE, een grote GGZ-instelling in Eindhoven. Niet in de eerste plaats om weer een vak onder de knie te krijgen, maar vooral om zo goed mogelijk inzicht te krijgen in de wereld van cliënten die kampen met psychoses en aandoeningen als schizofrenie, ernstige vormen van borderline en autisme. Wat gaat er in hun hoofden om? Hoe is het om stemmen in je hoofd te horen? Maar ook: verschillen we eigenlijk wel zoveel van ze? En: wat gebeurt er met je, als je werk onder meer bestaat uit poep van de muur halen, en iemand uitleggen dat hij dwangmedicatie zal krijgen?

Nicolaas gaat aan de slag op een afdeling met chronisch psychisch zieke cliënten met uiteenlopende diagnoses. Tim werkt op een afdeling waar mensen met een lichte verstandelijke beperking hun psychische problemen proberen te boven te komen. Beiden worden begeleid door ervaren hulpverleners.

Als bijzonder stagiair raken Tim en Nicolaas steeds meer vertrouwd met hun cliënten. Tegelijkertijd worden ze zelf op de proef gesteld doordat ze meer dan ooit geconfronteerd worden met hun eigen persoonlijkheid.

over Tim en Nicolaas
VPRO-programmamakers Tim den Besten en Nicolaas Veul waren samen eerder te zien in onder meer 100 dagen voor de klas (waarvoor zij een speciale vermelding kregen van de jury van de Zilveren Nipkowschijf), in Oudtopia, waarvoor ze een maand in een verzorgingshuis woonden, en in Superstream Me, een psychologisch experiment waarin zij hun leven achttien dagen non-stop streamden. In 100 dagen in je hoofd gaan ze opnieuw een experiment aan waarbij ze zichzelf niet ontzien.
https://www.vpro.nl/progr(...)en-in-je-hoofd.html#

Afgelopen donderdag was de eerste aflevering. Het terugkijken én een eigen topic waard wat mij betreft.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201885864
En het is een vervolg hierop TV / 100 dagen voor de klas (vpro)
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_201885944
100 dagen in een gekkenhuis


Klinkt wel heftig, 100 dagen voor de klas was verassend leuk dus ik ga dit ook wel kijken wss.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 24 oktober 2021 @ 16:46:07 #4
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_201886001
Er stond een mooi artikel in de krant afgelopen week hierover. Ik denk achter een betaalmuur, maar dat weet ik niet zeker : link. Meest opvallende quote vond ik wel:
quote:
Den Besten: ‘Ik ben wel zenuwachtig, omdat ik open ben over mijn eigen psychische kwetsbaarheid. Wat gaan mensen na deze serie van me denken?’
Gaf me te denken over de reden dat deze man de documentaire gemaakt heeft.
Prrrrr
pi_201886019
Ik kan hem via de link gewoon lezen. Voor mensen die dat niet kunnen hier even een spiegeltje.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Spellchecker zondag 24 oktober 2021 @ 16:48:40 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201886035
quote:
16s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:42 schreef FlippingCoin het volgende:
100 dagen in een gekkenhuis


Klinkt wel heftig, 100 dagen voor de klas was verassend leuk dus ik ga dit ook wel kijken wss.
Crematies zijn nooit grappig.
pi_201886092
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:48 schreef maily het volgende:

[..]
Crematies zijn nooit grappig.
Verrassend
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201886245
Misschien gewoon die mensen met rust laten? Die zitten daar niet voor niets. Beetje vreemd om ze dan een camera tegen de neus aan te drukken.
pi_201902649
Intrigerend programma. Misschien niet ethisch helemaal oké maar wel mooi om eens een kijkje binnenin te krijgen. De mensen die in het "verblijf optie" zaten leken mij er bewust van waar ze toestemming voor gaven. De mensen die nooit meer buiten komen hebben dat niet zelfstandig kunnen doen. Waar ligt dan de grens?

Ik begrijp wel wat de bedoeling is van het programma is. Zoals de manager in het begin al zei "begrip kweken" bij de gezonde medemens en zoals die verpleegkundige zei, "het zijn gewoon mensen".

Heftig die man met die 32 baby' s in zijn hoofd en dat eten voor hen klaarzetten overal en nergens.

Ik zou net als die ene presentator zijn. Wat heb je? Waarom zit je hier? Ik zou ook alles willen weten. Dat is ook hun taak als interviewer alleen in dit programma moet je daar heel erg mee oppassen.

Ik blijf het zeker volgen.
pi_201912147
Kijk het nu terug, dacht dat het donderdag zou beginnen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201912445
quote:
Bijzonder dat Gijp dat zegt. VI is ook een behoorlijk onsmakelijk programma.
pi_201914894
Ik vond Tim wel erg lacherig overkomem, die ander leek wel serieus bezig.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201914952
quote:
Ja dat vroeg ik mij ook al af toen ik de promo zag eigenlijk.


Maarja.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201914964
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 20:00 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Bijzonder dat Gijp dat zegt. VI is ook een behoorlijk onsmakelijk programma.
Ja dat vind ik wel lekker makkelijk om te roepen, oh het is een lul dan hoef ik niet zelf even stil te staan bij of dit wel door de beugel kan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:43:24 #16
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201914987
quote:
16s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 23:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja dat vind ik wel lekker makkelijk om te roepen, oh het is een lul dan hoef ik niet zelf even stil te staan bij of dit wel door de beugel kan.
Waarom kan het niet door de beugel?
pi_201915000
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 23:43 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarom kan het niet door de beugel?
Dat is niet wat ik zeg. :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201916139
quote:
16s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 23:39 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja dat vind ik wel lekker makkelijk om te roepen, oh het is een lul dan hoef ik niet zelf even stil te staan bij of dit wel door de beugel kan.
Zeg ik dat? Ik heb het over Van der Gijp niet over mij… Iedereen is hypocriet, maar die heren can VI spannen de kroon.
pi_201916164
Ik hoef niet te kijken want ik weet hoe het is ;(
Somebody that I used to know
pi_201916208
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 08:56 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Zeg ik dat? Ik heb het over Van der Gijp niet over mij… Iedereen is hypocriet, maar die heren can VI spannen de kroon.
Ja zonder meer, dat zij het moreel kompas van televisieland gaan spelen is ook een grote grap natuurlijk. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201942793
quote:
17s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:22 schreef praadje het volgende:
Intrigerend programma. Misschien niet ethisch helemaal oké maar wel mooi om eens een kijkje binnenin te krijgen. De mensen die in het "verblijf optie" zaten leken mij er bewust van waar ze toestemming voor gaven. De mensen die nooit meer buiten komen hebben dat niet zelfstandig kunnen doen. Waar ligt dan de grens?

Ik begrijp wel wat de bedoeling is van het programma is. Zoals de manager in het begin al zei "begrip kweken" bij de gezonde medemens en zoals die verpleegkundige zei, "het zijn gewoon mensen".

Heftig die man met die 32 baby' s in zijn hoofd en dat eten voor hen klaarzetten overal en nergens.

Ik zou net als die ene presentator zijn. Wat heb je? Waarom zit je hier? Ik zou ook alles willen weten. Dat is ook hun taak als interviewer alleen in dit programma moet je daar heel erg mee oppassen.

Ik blijf het zeker volgen.
Ik snap de ethische vragen van mensen wel, maar ik vind het gemaakt met respect naar die mensen toe en denk dat het misschien juist een positief iets brengt. Mansen die geestelijke struggles hebben worden snel neergezet als gewoon "gek" en niet meer als mensen (met soms ook heel heftige levensverhalen) en dit programma doet je daar in ieder geval over nadenken.

Ik vind de struggle van Tim wel interessant omdat hij juist een van die mensen blijkt te zijn die hier moeilijk mee om kan gaan. Misschien ook wel deels omdat hij zelf wat labieler lijkt.

Nicolaas doet het vind ik erg goed, knap hoe hij makkelijk meedraait en aanvoelt wat wel en niet kan. En ook mooi om te zien dat hij het zich wel aantrekt.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  maandag 22 november 2021 @ 11:53:01 #22
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_202290257
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:24 schreef aquawoman het volgende:

Ik vind de struggle van Tim wel interessant omdat hij juist een van die mensen blijkt te zijn die hier moeilijk mee om kan gaan. Misschien ook wel deels omdat hij zelf wat labieler lijkt.
Tim draagt heel erg een masker. Verbergt zijn eigen emoties door de lolbroek uit te hangen, maar dat is mogelijk een soort onzekerheid waar hij mee geconfronteerd wordt zodra een client zijn/haar grenzen aangeeft en hij denkt dat het iets persoonlijks is.

Verder vind ik het een boeiende serie: ik heb menigmaal over het terrein hardgelopen tijdens de tweejaarlijkse Grote Beek loop. Nooit geweten wat voor soort clienten het terrein allemaal huisvestte.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')