Ja lijkt mij ook. Denk dat de meeste kinderen rustiger worden, want ze willen gewoon een goed beeld van zichzelf neerzetten. Maar je hebt er natuurlijk ook een hoop die ineens stoer willen doen.quote:Op maandag 20 april 2020 21:24 schreef pietkanarie het volgende:
Ben ook wel benieuwd hoeveel invloed zo'n camera nou heeft op zo'n klas. Misschien went het in de loop van de tijd, maar kan me voorstellen dat leerlingen ook anders worden daardoor. Drukker/aanweziger of juist rustiger.
Verschilt heel erg per vak. LO-docenten hebben bijvoorbeeld veel voorbereiding, omdat alles klaargezet moet worden en de nodige veiligheidsregels in acht moeten worden genomen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:48 schreef Pinuts het volgende:
Ik vond het ook wel treffend om te zien hoeveel voorbereiding er in zo'n les zat. Toen ze eerst zeiden van een fulltime docent geef 21 lesuren les, dacht ik echt van hoezo is dat full time? Dan werk je met wat voorbereidings- en administratietijd toch max 30 uur. Nu is mijn mening wel een beetje bijgesteldAl doet een gemiddelde docent natuurlijk we iets minder dan Nicolaas, omdat die wel al meer kennis heeft.
Pittige dame vond ik dat ja, en ze is ook nog maar 24 als ik het goed had begrepen.quote:Op vrijdag 24 april 2020 17:57 schreef pietkanarie het volgende:
De begeleider van Nicolaas vond ik wel streng reageren op het 'de mentorles niet voorbereid hebben', Nicolaas is duidelijk nog een manier aan het zoeken om niet te verzuipen in de voorbereiding. Hij heeft er wel van geleerd en ik zou het dan nu toch even overnemen. Aan de andere kant: een leraar die net begint heeft ook geen back-up, dus misschien wel net zo 'eerlijk' (maar die heeft wel 4 gestudeerd, dus toch al niet helemaal te vergelijken)
Jezus wat een oude kop en lichaam al zeg!quote:Op vrijdag 24 april 2020 22:19 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Pittige dame vond ik dat ja, en ze is ook nog maar 24 als ik het goed had begrepen.
Verder wel erg leuk om te zien allemaal, je gaat toch nadenken hoe je het zelf eventueel zou doen. Zo'n VMBO-klas zou ik echt een ramp vinden. Wel grappig om het verschil te merken met zo'n gymnasiumbrugklas.
Ik had het idee dat die vooral even duidelijk wou maken hoe zwaar docenten het wel niet hebben.quote:Op vrijdag 24 april 2020 14:45 schreef Japepk het volgende:
Ze brengen wel de vooroordelen in beeld. Ze benoemen continu dat het beroep geen status kent etc. Lijkt me niet handig. Als het niet gescript is, is het wel mooi om te zien hoe Tim denkt 'wel even voor de klas te staan' en er voorlopig dus nog weinig van bakt. Dan liever Nicolaas die verzuipt in de voorbereiding, maar het wel serieus neemt. Die geschiedenisdocent benaderde hem daarin ook niet echt constructief.
Hm ja het bijwerken zal toch een stuk minder tijd kosten dan het initieel leren. Zeker als je er voor opgeleid bent denk ik.quote:Op vrijdag 24 april 2020 15:48 schreef Pinuts het volgende:
Ik vond het ook wel treffend om te zien hoeveel voorbereiding er in zo'n les zat. Toen ze eerst zeiden van een fulltime docent geef 21 lesuren les, dacht ik echt van hoezo is dat full time? Dan werk je met wat voorbereidings- en administratietijd toch max 30 uur. Nu is mijn mening wel een beetje bijgesteldAl doet een gemiddelde docent natuurlijk we iets minder dan Nicolaas, omdat die wel al meer kennis heeft.
Dat is, vermoedelijk, tussen vmbo en havo al zo.quote:Op zaterdag 25 april 2020 18:43 schreef pietkanarie het volgende:
...Een gymnasiumklas zou me meer liggen. Even zwart-wit gezegd. De ene vmbo-klas is de ander niet natuurlijk en dat geldt ook voor gymnasiumklassen. Maar ik denk dat in het algemeen het verschil toch groot is.
Ja vreselijk vooral bij die kopstoot gozer en die andere knulquote:Op donderdag 30 april 2020 21:08 schreef Anouk83 het volgende:
Als ouders van deze vmbo klas schaam je je toch kapot als je het gedrag van je kind op tv zo ziet.
Hoop maar dat m'n eigen kinderen later een hoger niveau halen 🤦🏻♀️
Ik vind dit nog wel tam voor VMBOquote:Op donderdag 30 april 2020 21:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wat een vervelende leerlingen zijn dit. Typisch VMBO.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |