abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201884610
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201884942
Hoera voor 2cm minder *O* ik heb mezelf nog nooit gemeten, ik merk het aan mijn kleding
pi_201886716
Ik ben aan alles gewend wat de diėtist me heeft laten veranderen. Alleen 30+ kaas ... net plastic
Misschien heb ik het verkeerde merk of zo, maar bleh
pi_201886805
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 17:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben aan alles gewend wat de diėtist me heeft laten veranderen. Alleen 30+ kaas ... net plastic
Toevallig hebben we hier Milner in huis, vanwege een aanbieding bij de Deka en die is prima van smaak voor een 30+. Was een beetje mijn laatste poging, want we vinden het van andere merken echt helemaal naar niks smaken. Zijn ook mooi dunne plakken, het scheelt ook daarom qua kcal echt veel met de dikke plakken reguliere kaas die we normaal hebben
pi_201886889
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 17:44 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Toevallig hebben we hier Milner in huis, vanwege een aanbieding bij de Deka en die is prima van smaak voor een 30+. Was een beetje mijn laatste poging, want we vinden het van andere merken echt helemaal naar niks smaken. Zijn ook mooi dunne plakken, het scheelt ook daarom qua kcal echt veel met de dikke plakken reguliere kaas die we normaal hebben
Dank je! Ga ik eens proberen. Ik moet zeggen dat ik voor op brood het nog een soort van eetbaar vind (omdat ik er dan radijs en tomaat en komkommer en rucola op gooi). Alleen net had ik soep met een tosti en kaas die niet smelt heeft wel wat teleurstellends ;)
pi_201887804
Vandaag niet gesport, morgen ook niet want een dagje naar kantoor. Probeer wel wat te wandelen, maar vaak zijn de kantoordagen als hectisch en vermoeiend genoeg. Vandaar ook het luie avondeten. Ik wilde eerst iets anders maken, maar ik weet dat ik daar geen zin meer in heb als ik thuiskom. :')

Vandaag:
L: Twee boterhammen met avocado, ei, paddenstoelen en een chai latte op een terras
T: Twee vijgen
D: Pappardelle met spinazie, kastanje champignons, geroosterde tomaatjes en plantaardige room

Morgen:
L: Wortelwrap met hummus, 2 Vivera chicken tenders en sla
T: Ik neem verder nog twee vijgen, handje noten en wat toastjes mee
D: Pappardelle met spinazie, kastanje champignons, geroosterde tomaatjes en plantaardige room
pi_201888394
Oh ik eet ook regelmatig 2 dagen op rij hetzelfde hoor :Y En kaas eet ik gewoon minder vaak, maar dan wel gewone. Van die slanke nepkaas, brr.
  zondag 24 oktober 2021 @ 19:27:11 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_201888398
Waarom zou je jezelf 30+ kaas aandoen dan? Het scheelt misschien 20 kcal op een boterham. Kun je beter gewoon lekkere kaas pakken.
disclaimer
pi_201888423
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 17:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als je per se 30+ kaas wilt zou ik gewoon wat verschillende kazen uitproberen. Ik vind de 30+ van de markt goed te doen en de Jumbo had ook een 30+ kaas die wel lekker was. Maar meestal is het plastic ja :{

Verder ben ik met #teamSQ
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201888493
Ik ga eens op de markt kijken binnenkort :)
pi_201888533
En in principe met SQ eens, alleen ik wil het eerst goed geprobeerd hebben. En niet direct een advies negeren terwijl er genoeg opties zijn om te proberen
pi_201888552
Ik kan me voorstellen dat het voor CotS misschien wel fijn is om gewoon letterlijk het advies van de diėtist op te volgen. Anders kun je het misschien gewoon daar eens navragen. Mij lijkt een lekkere kaas maar net iets minder pakken, net zo goed.

Ik wist al op voorhand dat ik veel te eigenwijs ben voor een diėtist, daarom ben ik daar maar nooit aan begonnen. Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar wat ik meestal aan standaard diėtist-lijstjes en adviezen voorbij zie komen, spreekt mij niet direct aan.

quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 19:29 schreef Isabeau het volgende:

Als je per se 30+ kaas wilt zou ik gewoon wat verschillende kazen uitproberen. Ik vind de 30+ van de markt goed te doen en de Jumbo had ook een 30+ kaas die wel lekker was.
Wij haalde op de markt soms ook een 30+ kaas, die had tenminste nog wel veel smaak. Was inderdaad wel prima.
pi_201888595
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 19:39 schreef Myraela het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het voor CotS misschien wel fijn is om gewoon letterlijk het advies van de diėtist op te volgen. Anders kun je het misschien gewoon daar eens navragen. Mij lijkt een lekkere kaas maar net iets minder pakken, net zo goed.

Ik wist al op voorhand dat ik veel te eigenwijs ben voor een diėtist, daarom ben ik daar maar nooit aan begonnen. Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar wat ik meestal aan standaard diėtist-lijstjes en adviezen voorbij zie komen, spreekt mij niet direct aan.
[..]
Wij haalde op de markt soms ook een 30+ kaas, die had tenminste nog wel veel smaak. Was inderdaad wel prima.
Zulke diėtisten heb ik ook gehad idd... dat klikte niet (eetstoornisgroep en die beweerde gewoon dat je loog als het dieet niet voor je werkte en de hele groep moest hetzelfde eten. Nou voor een groep aangesproken over aankomen terwijl je op de letter haar gevolgd had was echt heel erg naar). Alleen deze is zo prettig en zo persoonlijk. Houdt rekening met mijn medicijn en met eetissues en met wat ik lekker vind. Volgend bezoek begin ik gewoon over die kaas als ik dan nog steeds geen eetbare heb gevonden.
  zondag 24 oktober 2021 @ 20:50:32 #14
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_201889627
Ik vind die van Milner wel prima te doen :Y Had laatst die van de Jumbo die was net rubber.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_201894125
Afgelopen weekend gestruikeld over een omhoog stekend stuk stoeprand terwijl ik mijn peuter op de arm had: instinctief zo neergekomen dat zoon een zalige zachte landing had, maar ik ben dusdanig geschaafd geraakt dat ik het hardlopen vanmorgen na vijf minuten afgebroken heb wegens #au }:| Even chillen dus maar tot de boel wat geheeld is :')

T: Koffie
B: Nada!
D: https://food52.com/recipes/83980-scrambled-red-shakshuka-recipe en een banaantje toe
Let me see you stripped down to the bone
pi_201894127
Wat kaas betreft ben ik overigens ook team volvette kaas en er dan gewoon de helft van eten :)
pi_201894130
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 18:43 schreef Myraela het volgende:
Vandaag niet gesport, morgen ook niet want een dagje naar kantoor. Probeer wel wat te wandelen, maar vaak zijn de kantoordagen als hectisch en vermoeiend genoeg. Vandaar ook het luie avondeten.
Alvast ter voorpret: op een gegeven moment kom je op het punt dat je van een stukje hardlopen juist meer energie krijgt dan dat het je kost O+ *O*

Enneh: volgens mij ben jij de enige die naar dat avondeten van je kijkt en denkt: 'lui' - voor de rest van ons is het gewoon een prima hap met afdoende kookhandelingen ;)
pi_201894144
Milner heeft prima 30+ kaas en als je het op de markt kan vinden: Stompetoren ook.

Hier overigens ook tegenwoordig volvette kaas. :9

Ik weet alleen dat ik vandaag ga trainen en deze https://www.culy.nl/recep(...)ardappel-ottolenghi/ eet vanavond.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201894168
Shakshukaboks met @Lonaa O+
pi_201894179
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 07:29 schreef minilot het volgende:
Shakshukaboks met @:Lonaa O+
O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_201894200
Na een weekend vol verjaardagen en een door het lief en het kind gebakken fantastische appeltaart uiteindelijk vanmorgen uitgekomen op 55.3, wat ik helemaal niet onaardig vind ^O^ Eens zien of het volgend weekend, met maar één verjaardag in plaats van twee lukt om onder de 55 te blijven :)
pi_201894366
En au boks met @minilot :* Hardlopen is hier ook nog een stap te ver (harhar :') ). Vanavond poging tot skaten, wordt rustig aan doen, maar hardlopen doet al pijn als ik eraan denk. Zwelling is wel minder maar nog zeker niet weg -O-

Lijstje wordt zoiets
O muesli, chia/lijnzaad, cashewmelk, banaan
L knackebröd met avocado en nepkip
T blauw en goji bes, noten, extra pure choco
D ovengroenten en aardappels, iets van eiwit
B wandelen, fietsen, skaten
pi_201894409
Hier was de weegschaal heel erg aardig vandaag

O kwark met twee eetlepels muesli
L twee boterhammen eiersalade
T kwark
D spruitjes met een vegading
pi_201894411
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Neem dit weekend even pauze van mn loopuur en OMAD. Twee dagen marathondrukte direct naast mn huis en op mn route en gisteren ging de OMAD mis. Even dit weekend wat vrijer en dan maandag weer terug naar OMAD en lopen.
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:09 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Lief dagboek, dag 1, + 1,5 :')

Grgr.
Lief dagboek dag 2, +2,4 :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_201894465
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 08:44 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
[..]
Lief dagboek dag 2, +2,4 :')
Als je het doet, doe je het goed? :+ Maar dat plas je overmorgen weer bijna allemaal uit. Zo eindigde ik gisteravond lichter dan gisterochtend :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')