Het de pitentry induwen de vorige race.quote:
M'n virtuele shields staan aan.quote:
Wat is het pootje-haken dan? Zijn 2e favoriete move? Ik dacht dat die nl #1 wasquote:Op zondag 24 oktober 2021 12:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamilton gebruikte zijn favoriete move bij Perez in Turkije.
Heb gisteren even teruggekeken. Ze laten inderdaad beelden zien van Bahrain. Je ziet het daar ook gebeuren, maar het is duidelijk veel minder dan wat je bijvoorbeeld in Turkije zag. Nu is dit een systeem wat meerdere teams hebben (of misschien zelfs allemaal). Red Bull heeft het ook, maar je ziet het nooit zo extreem als bij de Mercedes in Turkije.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Iedereen hier roeptoetert dat dat al het hele jaar is. Vermoedelijk omdat ze F1 café gekeken hebben en Doornbos dat zei.
Die zit er meer dan eens naast.
Ik heb niet de moeite genomen om terug te spoelen naar de beelden die ze daar lieten zien om te kijken of die beelden inderdaad van een van de eerste GP's van dit jaar was.
Feit is wel dat er deze GP wat buzz over is daar ter plekke. Als dit al het hele jaar het geval was geweest dan had een snuggere F1 journalist dit al lang en breed opgepikt lijkt me zo.
En misschien heeft Bobby D ook gewoon wel gelijk. Ik weet het niet en zou de beelden terug moeten kijken. En daar heb ik geen tijd voor nu.
Ik denk dat het is omdat het circuit zo hobbelig is. Dat weerhoudt Benz ervan om de truc volledig te benuttenquote:Op zondag 24 oktober 2021 12:35 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat het effect me gisteren in de FP3 veel minder is opgevallen. Ja de auto zakte met snelheidstoename, maar niet zoals in het filmpje van vrijdag, plotseling en heel sterk.
Nee, anderen buiten de baan duwen is dat. Bij Red Bulls het liefste met spin als gevolg.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat is het pootje-haken dan? Zijn 2e favoriete move? Ik dacht dat die nl #1 was
RB kan dit sowieso minder gebruiken vanwege de rake die zij hebbenquote:Op zondag 24 oktober 2021 12:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Heb gisteren even teruggekeken. Ze laten inderdaad beelden zien van Bahrain. Je ziet het daar ook gebeuren, maar het is duidelijk veel minder dan wat je bijvoorbeeld in Turkije zag. Nu is dit een systeem wat meerdere teams hebben (of misschien zelfs allemaal). Red Bull heeft het ook, maar je ziet het nooit zo extreem als bij de Mercedes in Turkije.
Nu kan dat een paar dingen betekenen.
• Zij hebben het de afgelopen paar races tot het extreme doorgevoerd.
• Circuit in Turkije is een uitzondering, waardoor het extremer uitziet.
Ik vind het trouwens wel opvallend dat alle gezeik hierover op vrijdag was. Toen leek de Mercedes heel dominant. Zaterdag was het opeens minder.
Weet even niet of die gisteren nog zo aan het flexen was, maar zou mij ook niet verbazen als ze achter de schermen op de vingers zijn getikt.
De hoge temperatuur zal ze ook niet helpenquote:Op zondag 24 oktober 2021 12:44 schreef DKUp het volgende:
Zelfs met die eventueel illegale ophanging niet snel genoeg.
SAD
Pootje haken idem.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, anderen buiten de baan duwen is dat. Bij Red Bulls het liefste met spin als gevolg.
Daar gaat het niet om (wat mij betreft).quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:41 schreef greysbones het volgende:
[..]
RB kan dit sowieso minder gebruiken vanwege de rake die zij hebben
Ja ontbijtraces met bier en nootjesquote:Op zondag 24 oktober 2021 12:48 schreef _UserName_ het volgende:
Het is dat er meer dan genoeg voetbal is vandaag, anders was ik rond 16u naar bed gegaan om na de race door te halen. Zou de tijd ook wat sneller gaan, heb lieve vroege races zoals Japan(?) om 7 uur in de ochtend.
Ik hoop dat Max en Lewis elkaar heel houden, elke andere coureur mag van mij doen bij Lewis wat ze willen.
Max zou gewoon willen winnen hier en Lewis niet opzoeken. Verwacht van Lewis wel weer wat vuile dingen, want hij weet dat dit zijn laatste kansen zijn. Als Max hier wint en met een voorsprong van 13pt naar Mexico en Brazilië gaat gaat het heel lastig worden voor Lewis (zolang Max heel blijft).quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:48 schreef _UserName_ het volgende:
Het is dat er meer dan genoeg voetbal is vandaag, anders was ik rond 16u naar bed gegaan om na de race door te halen. Zou de tijd ook wat sneller gaan, heb lieve vroege races zoals Japan(?) om 7 uur in de ochtend.
Ik hoop dat Max en Lewis elkaar heel houden, elke andere coureur mag van mij doen bij Lewis wat ze willen.
Lewis heeft er in elk geval niks aan om Max eraf te rijden als-ie daar zelf ook het slachtoffer van wordt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:48 schreef _UserName_ het volgende:
Dat kan natuurlijk prima als de vering op een bepaalde manier is afgesteld dat hij bij een bepaalde druk niet lineair reageert.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om (wat mij betreft).
De beweging/flex van de Mercedes is niet logisch qua waar/wanneer het gebeurt. Als het geleidelijk zou gebeuren op een rechte stuk is het één ding, maar het gaat echt pats boem omlaag in dat filmpje op nog een relatief lage snelheid.
https://twitter.com/ScarbsTech
Dit draadje is ook wel leuk. Ook die reactie van "there is no logic in it". Eigenlijk bereikt Mercedes precies hetzelfde als wat Red Bull deed met de achtervleugel. Daar waren ze als de kippen bij om het aan te passen.
Ik had liever gezien dat ze niks hadden veranderd t.o.v. de achtervleugels (en pitstops). Niemand die dan nu had gezeikt. Als je dat aanpakt, moet je dit ook aanpakken.
Lewis heeft er ook niks aan als Max weg rijdt. Iedere baan waar Lewis langzamer is zal hij proberen schade te beperken, desnoods door er samen af te gaan.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lewis heeft er in elk geval niks aan om Max eraf te rijden als-ie daar zelf ook het slachtoffer van wordt.
Ja, zat net even te lezen. Ik dacht dat het verboden was om het niet lineair te laten reageren, maar blijkbaar is dat pas vanaf 2022.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:52 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk prima als de vering op een bepaalde manier is afgesteld dat hij bij een bepaalde druk niet lineair reageert.
Klopt, als er iets gebeurt tussen Max en Lewis weten we eigenlijk al wel wie de aanstichter is. Zie de opstapeling, Silverstone, ook in VT2, steeds zoekt Lewis Max op, alsof Lewis het gewoon niet kan handelen. Kan een heel pijnlijk weekend worden voor zowel Max als Lewis. Ik hoop op het laatste. Dat Lewis verremd en niet door kan, eenzijdig ongeval (wel waar hij heelhuids uit komt).quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:50 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Max zou gewoon willen winnen hier en Lewis niet opzoeken. Verwacht van Lewis wel weer wat vuile dingen, want hij weet dat dit zijn laatste kansen zijn. Als Max hier wint en met een voorsprong van 13pt naar Mexico en Brazilië gaat gaat het heel lastig worden voor Lewis (zolang Max heel blijft).
Is ook zo. Maar het is ook niet alsof Lewis geen kans heeft de race te winnen. Zo slecht is die Mercedes nou ook weer niet en er kan altijd iets bij de concurrent verkeerd gaan. Dus om er dan maar fatalistisch bij bocht 1 af te gaan met z'n tweeën... lijkt mij strategisch gezien niet handig als je de punten hard nodig hebt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Lewis heeft er ook niks aan als Max weg rijdt. Iedere baan waar Lewis langzamer is zal hij proberen schade te beperken, desnoods door er samen af te gaan.
Beetje op zelfde manier als Max, die net iets meer risico nam in Monza.
Dat kan gewoon mechanisch, is technisch wel een uitdaging maar dat kan natuurlijk gewoon in de windtunnel vrij snel goed ingeregeld worden.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:53 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, zat net even te lezen. Ik dacht dat het verboden was om het niet lineair te laten reageren, maar blijkbaar is dat pas vanaf 2022.
Dan loopt Max niet verder uit.quote:Op zondag 24 oktober 2021 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lewis heeft er in elk geval niks aan om Max eraf te rijden als-ie daar zelf ook het slachtoffer van wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |