abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 21 december 2021 @ 21:20:52 #201
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_202743977
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 17:54 schreef Mani89 het volgende:

[..]
De geschiedenis leert ons dat dit prachtige truitje kunnen opleveren.

[ afbeelding ][ afbeelding ]
BigMac - Auber
pi_202744096
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2021 21:17 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik las bevallen
pindazakje
pi_202746291
Der Jan.. toch altijd wel veel sympathie voor gehad. De mooie tweestrijd met Lance. Hopelijk komt ie er (weer) bovenop
  dinsdag 21 december 2021 @ 22:58:55 #204
43584 Beregd
absolutely inch perfect
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 23:03:17 #205
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_202746812
Jeetje Michel
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 23:06:22 #207
362868 crew  Slobeend
of all places
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 23:18:45 #208
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_202747058
quote:
LEES OOK
Plus Artikel
Michel Wuyts: “Je moet jezelf hard inpompen dat je niet verbitterd mag worden”

Wellicht kan Michel z'n eigen tip opvolgen.
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
  Moderator dinsdag 21 december 2021 @ 23:31:20 #209
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_202747275
quote:
We merken nog steeds dat wanneer we te lange etappes zetten, met te veel passen, er met de vermogensmeter gespeeld wordt en er uiteindelijk niet veel gebeurt en alles in de drie, of zelfs twee, of zelfs in de laatste kilometer zoals bij Grand-Colombier ( in 2020 ). Momenteel heeft het geen zin om vier of vijf zware beklimmingen in een rit te plaatsen.
Wanneer gaat de wielerterrorist Gouvenou eindelijk berecht worden in Den Haag?

twitter


Wat een onzin kraamt die man allemaal weer uit. De dag na de rustdag mag niet te zwaar zijn, bijvoorbeeld. Klagen dat er tijdens lange ritten pas aan het eind iets zou gebeuren terwijl praktisch al zijn kortere ritten zo zijn ontworpen dat er pas in de slotkilometer iets gebeurd. Een Super Planche, om maar wat te noemen. Hoe krijg je het verzonnen, allememaggies. Geen vlakke ritten in 2023 bij de Tourstart in het Baskenland, we gaan het in de gaten houden maar zitten al voorzichtig op de trekker onderweg naar Parijs.
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
pi_202749122
quote:
CHRIS HAMILTON OVER TEAM DSM: “IEDEREEN IS GELUKKIG HIER”

Terwijl enkele renners van Team DSM andere oorden opzoeken, heeft Chris Hamilton voor twee jaar verlengd bij de ploeg van Iwan Spekenbrink. De Australir voelt zich erg op zijn gemak bij het team. “Zij houden van de manier waarop ik werk en hou ervan om met hen te werken, dus de beslissing om te blijven was vrij gemakkelijk“, vertelt hij in een gesprek met Cyclingnews.

Hamilton, die vanaf 2017 uitkomt voor Team DSM (destijds Team Sunweb), verdedigt de werkwijze van de formatie. “Het team heeft zijn eigen manier van werken. Daarom zijn ze erg scherp op de gelijke behandeling van renners en dergelijke dingen”, geeft hij aan. “Het is perfect georganiseerd hier: je weet altijd al heel vroeg in het seizoen exact wat je programma zal zijn, zodat je je precies voorbereidt op wat je dat jaar gaat doen. Ik heb hier echt nooit problemen mee gehad. Het is een betrouwbare en goede manier van werken.”

De 26-jarige renner gaat ook nog in op het vertrek van enkele van zijn ploeggenoten. “Als de renners die weg zijn gegaan niet gelukkig waren, dan moet dat voor hen waar zijn geweest, maar het heeft geen invloed op de rest van de renners. Iedereen is hier gelukkig en we gaan gewoon door”, klinkt het gemotiveerd.

“Qua performance is er niet veel veranderd”
De prestaties van Team DSM vielen dit jaar tegen, nadat 2020 zo’n succesvol seizoen was geweest. Maar volgens Hamilton zijn er geen grote wijzigingen geweest: “Qua performance is er niet veel veranderd. Alleen vorig jaar seizoen hebben we de lockdown gewoon erg goed aangepakt, dat heeft toen waarschijnlijk het verschil gemaakt. We hielden elke week contact met elkaar via meetings en dergelijke. Deze meetings en de opdrachten die erbij kwamen, hielden de geest scherp.”

Hamilton verwacht in 2022 vooral in dienst te rijden van Romain Bardet, maar heeft ook nog zijn eigen ambities. “Ik hoop kansen te krijgen via vroege vluchten en wil deze kansen dan benutten”, vertelt hij. “Ook wil ik een goed rolmodel zijn voor de jongere renners en hen advies geven.”
Oke Chris, dankje.
  woensdag 22 december 2021 @ 09:29:52 #211
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202749195
quote:
10s.gif Op woensdag 22 december 2021 09:21 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Oke Chris, dankje.
quote:
10s.gif Op woensdag 22 december 2021 09:21 schreef Pistolero het volgende:
“Ook wil ik een goed rolmodel zijn voor de jongere renners en hen advies geven.”
Alvast voorsorteren op rol als wegkapitein. Chris zit gebakken voor komende tien jaar.
pi_202752960
quote:
En voor jezelf een doorstart en hopen werk?
“Er zijn verschillende gesprekken, maar tussen contacten en contracten ligt een wereld van verschil. Met wie ik ook in zee ga, die kan alleszins rekenen op mijn totale engagement. Zo’n job doe je niet om uit te bollen. Mijn vriend Jacques Coussens, organisator van de E3-wielerwedstrijd, zegt het altijd zo: Ik ben gestopt met ouder worden op m’n 48ste. Dat is bij mij net zo.”
(Tevergeefs) hopen op Eurosport.
  woensdag 22 december 2021 @ 15:42:05 #213
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202754261
quote:
WTF. :D

“Professioneel kwamen wij uitstekend overeen, maar sinds Roubaix heb ik Jos niet meer gehoord”, zegt Wuyts in een interview in Humo. “Dat is raar, ja. Maar ik had het niet anders verwacht. Jos is een voormalige coureur: die vinden altijd een nieuwe kopman.”:')
  woensdag 22 december 2021 @ 21:54:03 #214
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_202760965
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_202767371
Dumoulin gaat volgend jaar voor een klassemenet. Ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht. Ik vind zn openheid en kwetsbaarheden altijd wel interessant en niet zo erg, maar nadat ie nu weer verder gaat als klassementsrenner moet dat ook wel klaar zijn. Of ga voor een klassement inclusief bijbehorende stress, of ga lekker tijdritten rijden en knechten zonder stress.

https://www.wielerflits.n(...)-grote-ronde-rijden/
pi_202767681
De Tour lijkt mij geen optie, dus dat wordt dan de Giro. Als roeper vanaf de zijkant had een serieus voorjaar en dan voorbereiding voor de Vuelta een mooiere optie geleken. Al heb je dan wel een vrij lege periode te overbruggen in de zomer.
  Moderator donderdag 23 december 2021 @ 12:17:51 #217
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202768252
twitter

Oude bekende
  donderdag 23 december 2021 @ 12:28:29 #218
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_202768341
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 12:17 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Oude bekende
Ik zie kansen voor de inmiddels vrijgesproken Mosquera.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_202769431
Gewoon Dumoulin naar de Tour sturen en dan samen met Vingegaard en Roglic als kopmannen voor het klassement, Kruijswijk en Kuss die als knecht starten, maar stiekem ook zelf een klassement willen rijden, Dennis die volledig z’n eigen gang gaat, Wout die elke etappe wil winnen en Gesink die ze alle 7 uit de wind moet houden.

Klinkt als een succesformule _O_
pi_202769779
Vacansoleil-bonus > Jumbo-bonus.
  Moderator donderdag 23 december 2021 @ 14:07:09 #221
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_202769803
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 12:28 schreef Mani89 het volgende:

[..]
Ik zie kansen voor de inmiddels vrijgesproken Mosquera.
Daan Luijkx zou al een contract klaar hebben liggen voor Alarcon, we missen zo'n icoon tegenwoordig.
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
pi_202770355
RiccGOAT heeft z'n busrijbewijs ondertussen om de teambus rond te rijden?

We maken er wel grappen om, maar Gianetti en co. staan de Tourwinnaar nog vrolijk bij. Wat een sport.
Jack does it in real time...
  donderdag 23 december 2021 @ 14:52:09 #223
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_202770486
quote:
10s.gif Op donderdag 23 december 2021 14:44 schreef DeeBee het volgende:
RiccGOAT heeft z'n busrijbewijs ondertussen om de teambus rond te rijden?

We maken er wel grappen om, maar Gianetti en co. staan de Tourwinnaar nog vrolijk bij. Wat een sport.
Zonder cynisme zou de wereld pas echt grauw en lelijk zijn.
  Moderator donderdag 23 december 2021 @ 21:19:00 #224
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_202777299
twitter
pi_202777367
Klinkt behoorlijk serieus :{
pi_202777407
quote:
15s.gif Op donderdag 23 december 2021 21:19 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Met brain surgery is de prognose vaak niet heel goed. Hopen dat ze er in het dagelijks leven geen hinder van gaat ondervinden. Topsport houdt hier op, vrees ik. :'(
pi_202779244
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 21:23 schreef Coelho het volgende:

[..]
Met brain surgery is de prognose vaak niet heel goed. Hopen dat ze er in het dagelijks leven geen hinder van gaat ondervinden. Topsport houdt hier op, vrees ik. :'(
Klinkt hard, maar eerst dit maar overleven. Spoedoperatie is zeer ernstig.
  vrijdag 24 december 2021 @ 00:28:48 #228
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_202781212
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 22:35 schreef Ericr het volgende:

[..]
Klinkt hard, maar eerst dit maar overleven. Spoedoperatie is zeer ernstig.
Klopt. Zo stellig wilde ik het niet neerzetten, maar moet het helaas beamen
pi_202781377


  Moderator vrijdag 24 december 2021 @ 01:16:58 #230
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_202781434
MauriGOAT _O_
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
pi_202781435
quote:
Wie schrijft dit?
pi_202781460
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 01:17 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Wie schrijft dit?
Hans Vandeweghe
  Moderator vrijdag 24 december 2021 @ 01:54:32 #233
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_202781537
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 01:17 schreef Dale__Cooper het volgende:

[..]
Wie schrijft dit?
Interview in de Humo met Vandeweghe, Raes en Wuyts. Uit hetzelfde interview komt de 'ruzie' tussen Wuyts en De Cauwer naar voren. Eigenlijk wel een interview vol pareltjes, waarbij ik het idee krijg dat Vandeweghe net als de rest van de wereld geen fan is van het merk R.EV. Wuyts haakt daar overigens totaal niet op in, maar wil wel graag laten weten dat hij beslist gn fan is.

quote:
WUYTS De grote uitdaging voor zij die na ons komen, zal zijn om de verleiding te weerstaan om sporters naar de mond te praten.

VANDEWEGHE Bonne chance! Nu al krijg je bakken shit over je heen als je ergens tegen ingaat. Na het WK wielrennen schreef ik dat Remco Evenepoel als een zot had gereden. De bagger die ik toen op de sociale media over mijn kop heb gekregen! Omdat mijn opinie niet paste in de pense unique die door het team, de papa en de mama wordt gecreerd.

Ik heb ook nergens gelezen, terwijl journalisten dat toch zouden moeten weten, dat ze Mauri Vansevenant en Evenepoel tijdens de Olympische Spelen in Tokio uit elkaar hebben moeten halen, of er waren klappen gevallen. Zo hard liep Evenepoel naast zijn schoenen. ‘Gaan we ’t schrijven, gaan we ’t niet schrijven? Nee, toch liever niet, anders krijgen we die hele clan tegen ons.’
quote:
VANDEWEGHE Voor de olympische tijdrit kondigden Van Aert en Evenepoel in de kranten aan dat ze de medailles onder elkaar zouden verdelen. Dat draaide anders uit en ik tweette: ‘Zesde en negende: niet wat we hadden verwacht.’ Waarop Wout reageerde, op z’n Wouts: ‘Sorry, Hans.’ Maar als zij zelf verwachtingen creren, mogen wij dan zeggen dat het tegenviel?

RAES Als je een deal hebt met een mediagroep die de Giro vooraf omdoopt tot de Giro di Remco, zijn de verwachtingen natuurlijk zeer hoog. Nu, Wout heeft het al vaak waargemaakt ook.

VANDEWEGHE (knikt) Wout is een fantstische renner. Tijdens de olympische wegrit is hij in de zak gezet door Evenepoel: die begon veel te vroeg aan te vallen en moest voortijdig afstappen. Als hij rustig blijft, kan hij Van Aert op het eind nog helpen.

WUYTS Klopt, maar ga maar eens in tegen het temperament van een kereltje van 21!

VANDEWEGHE Temperament? Volgens mij spelen er andere belangen. Neem het WK: ik denk dat ze bij Deceuninck-QuickStep liever een andere wereldkampioen zagen dan Van Aert. Het is dan nog een ploegmaat geworden.

RAES Julian Alaphilippe. Wie was dan de grote winnaar? Patrick Lefevere.
quote:
HUMO Tijdens de olympische tijdrit voelde ik lichte ergernis opwellen bij de blinde verering voor Evenepoel bij jou en Jos De Cauwer, Michel.
WUYTS (verontwaardigd) Daar doe ik niet aan mee!

VANDEWEGHE Je mag me op mijn gezicht slaan, Michel, maar jullie commentaar op het WK voor junioren in 2018 (waar de jonge Evenepoel wereldkampioen werd, red.) vond ik overdreven.

WUYTS Hij viel, stond recht, nam rustig de tijd om zijn fietscomputertje op te rapen, en haalde ze dan allemaal nog in: dat had ik nog nooit gezien! (Fel) Zal ik eens wat zeggen? Vader Evenepoel is mij dankbaar dat ik zijn zoon niet over het paard til.

RAES Heeft die familie er niet juist hard aan meegewerkt om hem de hemel in te prijzen?

WUYTS Nee, volgens mij zijn ze daar bevreesd voor.

VANDEWEGHE Nou, iedereen die nog maar een zweem van kritiek in zijn vragen laat doorschemeren, wordt door hen op een heel vervelende manier bejegend. Het is het schoolvoorbeeld van een vader die het zelf niet heeft gemaakt in het wielrennen, een hypergetalenteerde zoon heeft en vervolgens het aloude ‘mijn kind, schoon kind’ huldigt. Zowel na de Spelen als na het WK, waar Remco Evenepoel zijn ploeg twee keer in de vernieling rijdt – of dom koerst, zo kun je ’t ook stellen – verdroegen die ouders geen greintje kritiek. Evenepoel heeft na het WK niet aan de teambespreking willen deelnemen. De mail waarin hij dat aan de bondscoach liet weten, heeft hij per ongeluk ‘reply to all’ verzonden: alle renners hebben hem ontvangen. Volgens mij ben ik niet de enige die dat weet. Alleen: het wordt wr niet geschreven.

WUYTS Erg ontgoochelend vond ik Evenepoels optreden in ‘Extra Time Koers’, na het WK. ‘Ik ga mijn kas leegrijden voor Van Aert’, had hij op voorhand gezegd. Dan moet je daar achteraf niet op terugkomen en komen vertellen dat je zelf had kunnen winnen.

VANDEWEGHE Van Aert heeft het onlangs – eindelijk – toegegeven: het WK is te hard gemaakt. Door Evenepoel.

WUYTS (fel) Door de Frnsen vooral! Zij hebben de Belgen in de fout gedwongen, dt is de essentie van dat WK. Daar komt bij – dat geef ik toe – dat Evenepoel zich in de kijker heeft willen fietsen en laten zien wat hij allemaal kan.

VANDEWEGHE (knikt) Evenepoel is een voetbalspits op twee wielen. Hij ziet de goal en denkt: ik ga scoren!

WUYTS Maar mij de vader van de hype noemen: dat aanvaard ik niet!

VANDEWEGHE De grtvader (lacht).

WUYTS Ik ben heel voorzichtig, want het kan rap keren. Het s trouwens al aan het keren. Van Aert heeft goede vrienden in het peloton. Nu is ook Tiesj Benoot naar zijn ploeg overgestapt. Die komt niet zomaar, h.

VANDEWEGHE Evenepoel heeft weinig medestanders. Dan win je niet veel, hoor.
quote:
HUMO Veel Nederlandse wielerliefhebbers zijn de voorbije jaren voor jou en Jos De Cauwer naar de VRT overgelopen, Michel. Maar de laatste tijd zwol de kritiek aan dat jullie te chauvinistisch geworden waren.
WUYTS So what? Als Jasper Stuyven net naast het WK-podium valt, mag ik toch een zweem van ontgoocheling laten blijken? Anders vecht ik tegen mijn temperament. Hoe langer ik in dit vak zit, hoe meer ik ontdek dat ik helemaal niet bezig ben met iemands nationaliteit. Ik had een heel prettig nagevoel bij de zege van Mathieu van der Poel in de Amstel Gold Race. Trouwens, wie mij te chauvinistisch vindt, wil ik aanraden om eens naar een Franstalige zender te zappen.
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
  vrijdag 24 december 2021 @ 02:10:05 #234
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_202781577
De Belgjes vreten mekaar op om een arrogante blaag met amper haar op de balletjes, erg mooi
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator vrijdag 24 december 2021 @ 02:14:13 #235
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_202781587
Als Jasper Stuyven net naast het WK-podium valt, mag ik toch een zweem van ontgoocheling laten blijken? Anders vecht ik tegen mijn temperament. Hoe langer ik in dit vak zit, hoe meer ik ontdek dat ik helemaal niet bezig ben met iemands nationaliteit.

Ik kan niet stoppen met lachen om deze opeenvolging van zinnen. Wat ontzettend schitterend.
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
  vrijdag 24 december 2021 @ 02:31:52 #236
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_202781605
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 02:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Als Jasper Stuyven net naast het WK-podium valt, mag ik toch een zweem van ontgoocheling laten blijken? Anders vecht ik tegen mijn temperament. Hoe langer ik in dit vak zit, hoe meer ik ontdek dat ik helemaal niet bezig ben met iemands nationaliteit.

Ik kan niet stoppen met lachen om deze opeenvolging van zinnen. Wat ontzettend schitterend.
Wat een zelfkennis _O_
  vrijdag 24 december 2021 @ 02:32:46 #237
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_202781608
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 02:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Als Jasper Stuyven net naast het WK-podium valt, mag ik toch een zweem van ontgoocheling laten blijken? Anders vecht ik tegen mijn temperament. Hoe langer ik in dit vak zit, hoe meer ik ontdek dat ik helemaal niet bezig ben met iemands nationaliteit.

Ik kan niet stoppen met lachen om deze opeenvolging van zinnen. Wat ontzettend schitterend.
Maar het waren de Frnsen, RR, de Frnsen!!!
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_202781878
Michel heeft het woord "zelfkritiek" niet bepaald uitgevonden.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 24 december 2021 @ 07:05:07 #239
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_202781913
quote:
HUMO Tijdens de olympische tijdrit voelde ik lichte ergernis opwellen bij de blinde verering voor Evenepoel bij jou en Jos De Cauwer, Michel.

WUYTS (verontwaardigd) Daar doe ik niet aan mee!

VANDEWEGHE Je mag me op mijn gezicht slaan, Michel, maar jullie commentaar op het WK voor junioren in 2018 (waar de jonge Evenepoel wereldkampioen werd, red.) vond ik overdreven.

WUYTS Hij viel, stond recht, nam rustig de tijd om zijn fietscomputertje op te rapen, en haalde ze dan allemaal nog in: dat had ik nog nooit gezien! (Fel) Zal ik eens wat zeggen? Vader Evenepoel is mij dankbaar dat ik zijn zoon niet over het paard til.
Jeetje. Rustig Michel.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 24 december 2021 @ 09:13:14 #240
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_202782660
Hans _O_

Zowat de enige sportjournalist in Belgi met een eigen mening.
pi_202783243
quote:
De val deed zich voor na een botsing binnen de nationale baanploeg die in het Spaanse Calpe op trainingskamp was. Haar wegploeg SD Worx laat weten momenteel geen verdere mededelingen over het ongeval te kunnen doen.
Dit klinkt alsof Pieters tegen een teamgenoot is gebotst in plaats van tegen een auto.
  vrijdag 24 december 2021 @ 10:20:12 #242
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202783295
quote:
RAES Heeft die familie er niet juist hard aan meegewerkt om hem de hemel in te prijzen?

WUYTS Nee, volgens mij zijn ze daar bevreesd voor.
Uhuh maar wel hele merk R.EV opzetten en hele fanclub achteraan. Tsja

Wuyts is in hele interview echt ontzettend ziedend. Je zal maar eens op zijn tenen stappen
pi_202784366
Wat een heerlijk interview van de Humo _O_

Wuyts ten voeten uit.
pi_202784819
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 december 2021 09:13 schreef Beregd het volgende:
Hans _O_

Zowat de enige sportjournalist in Belgi met een eigen mening.
^O^
  vrijdag 24 december 2021 @ 14:22:44 #245
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_202786292
twitter


Thibau Nys, nu al beter dan Briek Schotte en Van Hooydonck_O_
  Moderator vrijdag 24 december 2021 @ 14:34:09 #246
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_202786421
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2021 14:22 schreef Beregd het volgende:
[ twitter ]

Thibau Nys, nu al beter dan Briek Schotte en Van Hooydonck_O_
Een mongool en een Mongool.
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
  vrijdag 24 december 2021 @ 15:47:20 #247
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_202787192
quote:
WUYTS Trouwens, wie mij te chauvinistisch vindt, wil ik aanraden om eens naar een Franstalige zender te zappen.
quote:
HITLER Trouwens, wie mij te autoritair vindt, wil ik aanraden om eens naar Jozef Stalin te zappen.
pi_202787446
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 11:33 schreef Chiappucci het volgende:
Wat een heerlijk interview van de Humo _O_

Wuyts ten voeten uit.
pi_202787679
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 december 2021 14:22 schreef Beregd het volgende:
[ twitter ]

Thibau Nys, nu al beter dan Briek Schotte en Van Hooydonck_O_
Nu nog zichzelf pijn doen in de koers

quote:
Thibau Nys trapt “ongeziene waardes”, maar zoekt naar verklaring voor slechte vorm: “Mentaal is het nog moeilijker dan vorig jaar”

Thibau Nys werd zondag verkozen tot Belofte van het Jaar. Diezelfde dag had hij echter moeten opgeven tijdens de Wereldbekercross van Namen. De beloftevolle crosser zoekt naar antwoorden.

Na een sleutelbeenbreuk en een revalidatie heeft Nys de beste benen in het veld namelijk nog altijd niet teruggevonden.

“Ik probeer mezelf nu eerst terug op de rails te krijgen in de cross, de draad terug op te pikken. Ik ben net terug van stage in Mallorca, die me echt goed heeft gedaan. Waarin ik waardes heb getrapt die ik nooit eerder heb getrapt, geen enkele renner in het team deed het beter dan mij. Ik voel me beter dan ooit, maar op een of andere manier komt het er nog niet echt uit in de cross en dat zou ik graag anders zien, want ik weet dat het erin zit. Er staat een hele drukke periode voor de boeg. Met het sleutelbeen heeft het niets meer te maken, dat is verleden tijd.”

“Mentaal zwaar”

In Namen reed Nys constant tussen positie vijftien en twintig, alvorens na vijf ronden op te geven.

“Ik had er nochtans zin in”, aldus de Europese kampioen op de weg. “Alles was aanwezig om er een ​​geweldige wedstrijd van te maken, maar op de fiets liep het voor geen meter. Vanaf het begin maakte ik direct verschillende grote fouten. Afgelopen winter had ik gewoon geen goede benen, maar nu heb ik het gevoel dat ik mezelf niet echt pijn kan doen tijdens een race. Mentaal is het heel zwaar, nog moeilijker dan vorig jaar. Ik zal daar een oplossing voor moeten vinden.”

Nys wil zich de komende crossen dus echt laten zien. “Fysiek voel ik me geweldig, dus er moet iets veranderen. Ik heb veel meer in mijn mars dan wat ik tot nu toe nu heb laten zien. De concurrentie is sterk, maar niet beter dan anders. Ik zou top vijf moeten kunnen rijden. De druk? Die is er altijd al geweest. Ik denk dat het wel goed komt. Ik heb vertrouwen in de toekomst en geloof dat wat er op dit moment aan de hand is, niet serieus is. Het is waarschijnlijk een kwestie van tijd.”
pi_202788130
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2021 10:17 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Dit klinkt alsof Pieters tegen een teamgenoot is gebotst in plaats van tegen een auto.
Als ze gewoon een helm droeg, moet ze wel heel vreemd terechtgekomen zijn om zulk letsel te krijgen :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')