In feite is het hetzelfde als dit jaar, plus wat obligate tussensprintjes meedoen en een enkele keer extra mee sprinten.quote:Op zaterdag 27 november 2021 11:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
“Mijn punt is: als ik dan voor groen ga, verwacht ik van de ploeg dat ze me daar in steunt."
Vraag mij echt af of het samengaat als je de Tour wil winnen.
Ik dacht even dat Morkhoven de woonplaats was van Lefevere, helaas Morkhoven ligt in provincie Antwerpen.quote:
Hij hep panne. Komt goed uit want hij staat in de keukequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have always been at war with Eastasia.
Wordt ook gezegd dat ze Lefevere "gered" hebben en dat hij dan nu vergeten is.. benieuwd waar dat dan over gaat.quote:
Deceuninck is met Lefevere in zee gegaan toen de ploeg dringend op zoek was naar een hoofdsponsor.quote:Op donderdag 2 december 2021 14:27 schreef Marcoss het volgende:
Wordt ook gezegd dat ze Lefevere "gered" hebben en dat hij dan nu vergeten is.. benieuwd waar dat dan over gaat.
https://www.wielerflits.n(...)r&utm_source=twitterquote:Op sponsorgebied is het zijn terugkeer in de wielersport. LV Logistics treedt vanaf 2022 voor minimaal drie jaar toe als co-sponsor van Team DSM. De internationale logistieke dienstverlener heeft sinds 1 september een nieuwe directeur: Arjan Bos. Vanuit zijn leidinggevende functies bij TVM verzekeringen was Bos in het verleden een van de drijvende krachten achter de succesvolle TVM wieler- en schaatsploeg.
“Ik weet uit ervaring welke positieve invloed sportsponsoring op een bedrijf kan hebben. Sportsponsoring heeft TVM in het verleden enorm veel gebracht. We hebben nu vanuit LV Logistics een contract voor drie jaar getekend, maar wanneer dit goed bevalt zijn we van plan om daarna nog groter in Team DSM te stappen. We hebben niet de ambitie uit te groeien tot de naamsponsor van de ploeg, maar we zien wel mogelijkheden om als co-sponsor in de toekomst nog nadrukkelijker in beeld te komen”, geeft Bos zijn plannen voor de lange termijn prijs.
...
Ja, oké, op die manier, maar ik ga er dan toch vanuit dat Lefevere zoiets niet vergeten is..quote:Op donderdag 2 december 2021 15:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Deceuninck is met Lefevere in zee gegaan toen de ploeg dringend op zoek was naar een hoofdsponsor.
Volgens Lefevere heeft DeCeuninck veel te danken aan hem en niet omgekeerd.quote:Op donderdag 2 december 2021 17:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, oké, op die manier, maar ik ga er dan toch vanuit dat Lefevere zoiets niet vergeten is..
WLR / Wielertenues 2022quote:Op vrijdag 3 december 2021 12:12 schreef Chiappucci het volgende:
Eindelijk een World Tour ploeg die zijn nieuwe shirt heeft onthuld:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Patrick Lefevere houdt woord en start met zijn eigen vrouwenploeg: “Maar ik wil het op de omgekeerde manier doen”
NXTG by Experza. Zo zal de vrouwenploeg van Patrick Lefevere heten, een formatie die vanaf 2022 zal aantreden in het peloton.
In september gaf de ploegmanager van Deceuninck - Quick-Step nog het volgende gepeperde antwoord op de vraag wanneer hij met een vrouwenploeg begint. “Als er genoeg goeie rensters zijn in België… Maar met wat moet je beginnen? Je moet die vrouwen eerst al overtuigen om wielrenster te worden. Ik heb ook niet de ervaring, tijd, geld of goesting om te investeren als ik niet weet waar ik zal uitkomen. Met alle respect, maar ik ben ook het OCMW niet, hé.”
“Ik ben blij dat hij geen interesse heeft in het vrouwenwielrennen”, reageerde toprenster Lizzie Deignan even later. “Ik wilde alleen aangeven dat er op dit moment geen acht of meer rensters einde contract zijn die mij competitief maken in de WorldTour”, antwoordde Lefevere in zijn column bij Het Nieuwsblad. “Maar een damesploeg is een piste die we uiteraard onderzoeken.”
In 2022 is het dan zover. NXTG Racing Team slaat de handen in mekaar met Experza, een bedrijf dat werd opgericht met hulp van Lefevere en die tot nu de wielerploeg van de vrouw van zijn ploegleider Rik Van Slycke sponsorde. Het nieuwe team zal NXTG by Experza heten.
“Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik - ondanks wat vele denken - ik niets tegen het vrouwenwielrennen heb”, vertelt Lefevere bij Cyclingtips. “Integendeel. Met Experza en NXTG start ik nu een avontuur want de vrouwenkoers groeit heel snel. Ik vind dat er momenteel echter te weinig rensters van topniveau zijn om alle bestaande WorldTour-teams te vullen. Daarom doe ik het op de omgekeerde manier, door te starten met juniors en jonge rensters. Door hen een omgeving te bieden waarin ze zich kunnen ontwikkelen. Vandaar dat ik in contact ben gekomen met Natascha Knaven-den Ouden, de oprichtster van NXTG Racing (waar Jolien D’hoore volgend seizoen sportdirecteur wordt bij de U23, red.). We moeten de pool van goeie rensters groter maken. Alleen zo kan je de sport laten groeien en duurzamer maken.”
“Rondkijken”
Lefevere gaat nu naar eigen zeggen “een jaar rondkijken” in het vrouwenwielrennen. “Dankzij Experza, een bedrijf dat ik samen met Sylvie Anraed heb opgericht, vond ik een oplossing voor 2022. Dat geeft me de kans om rond te kijken. We gaan de vrouwenkoers eens testen, om het zo te zeggen. We praten momenteel met onze huidige partners om te kijken wat er kan en of ze willen investeren. Onze ambitie met Quick-Step - Alpha Vinyl is om er zo snel mogelijk werk van te maken en het vrouwenwielrennen te doen groeien. We begrijpen de belangrijkheid daarvan.”
Maar op een vrouwenteam van Quick-Step is het dus nog even wachten. “Ik wil net zoals bij de mannen het meest succesvolle vrouwenteam op poten zetten”, klinkt het. “Ik heb lang nagedacht over het overkopen van een bestaand team, maar dat voelde gewoon niet goed. Daarom doe ik het nu eerst op de omgekeerde manier.”
NXTG Racing werd in 2019 opgericht als UCI-ploeg om de talentvolle junioren van het APB Development Team een plek te bieden. Het doel van NXTG Racing is om rensters een professionele opleidingsomgeving te bieden met een hoogkwalitatief wedstrijdprogramma om zo de moeilijke stap van junior-dame naar eliterenster te overbruggen. In drie seizoenen heeft de ploeg zich stevig in de mondiale top 20 gevestigd. Met Charlotte Kool en Shari Bossuyt maken nu twee rensters de overstap de UCI Women’s World Tour.
Je zou toch denken dat die sponsors ook een keer op Sprekenbrink googlen en eens Stephan' website kijken.quote:Op dinsdag 7 december 2021 17:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Echt weer een krankzinnig interview waarin de realiteit simpelweg wordt ontkend. Af en toe vertrekt er een renner, ach. En die laten we dan ook maar gaan, want het moet allemaal wel in onze filosofie passen. Geen enkele vorm van zelfkritiek, echt niet normaal. Voorts beweren ze ook dat dit jaar nu ook weer niet zó dramatisch was. Slechtste WT-ploeg dit jaar, minder punten gescoord dan het in december bij elkaar geraapte Qhubeka. Dat is dus wél dramatisch.
Maarja, wat schetst dan je verbazing? Dat nieuwe sponsoren zich desondanks toch aansluiten bij de ploeg. Spronkenbonkje kan ook volgend jaar weer doodleuk de sekteleider uit gaan hangen. Wellicht komen we in 2022 uit op vijf voortijdig vertrokken renners in plaats van vier. #keepchallenging #ruggengraat
[ twitter ]
[ twitter ]
Beerput gaat open jaaaquote:Op donderdag 9 december 2021 07:32 schreef TheArt het volgende:
Genot! Deel 1 van waarom iedereen wegloopt bij DSM is nu uit.
[ twitter ]
Het zijn de renners die een tunnelvisie hebben.quote:“Ach, we hebben uit veel zaken geleerd. Zo zullen we zwaarder laten meewegen of mensen wel bij ons passen. Wie heeft de flexibiliteit om samen te werken met experten? Mensen met een tunnelvisie zullen we in de toekomst niet zo snel meer vastleggen."
Jeetje.quote:Waeytens: “Na de Clasica San Sebastian werd ik eens opgebeld door de ploeg: “Je hebt goed gewerkt. Tom Dumoulin was supertevreden over jou”, klonk het. “Maar we hebben wel gezien dat je je podiumpet niet op had toen je het startblad ging tekenen.””
Ze kunnen nog naar Delko haha. Oh nee toch niet.quote:Op donderdag 9 december 2021 11:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Definitief einde tijdperk Doug.
Nog minder Afrika en in plaats daarvan de zoveelste waardeloze Franse ploeg in alle belangrijke koersen, verre van ideaal.
Ja, leuk Bob. Dit is helemaal geen goed nieuws.quote:Op donderdag 9 december 2021 11:20 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ze kunnen nog naar Delko haha. Oh nee toch niet.
Terwijl Nico Dick dit allang op Wielerflits had staan een hele tijd geleden.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:25 schreef Idisrom het volgende:
Sporza denkt ontzettend groot onderzoeknieuws over DSM te hebben. In meerdere delen maar liefst, zoals met Get Back.
In deel 2 weet Sporza blijkbaar hoe het Sovjet-regime vroeger in elkaar zat.
https://sporza.be/nl/2021(...)lrennen#&gid=1&pid=1
Ja, en die had tenminste nog een rechtstreeks interview.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Terwijl Nico Dick dit allang op Wielerflits had staan een hele tijd geleden.
Nu wel wat meer duidelijk gemaakt via voorbeelden uit de praktijk.quote:Op donderdag 9 december 2021 12:54 schreef Remco het volgende:
Zo heel veel wereldschokkends lezen we toch niet? Het was eigenlijk exact hoe Sunweb/DSM al jaren bekend staat.
Zadelhoogte van Krak was niet duidelijk?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:26 schreef TargaFlorio het volgende:
Team Spekenbrink/Kemna
[..]
Nu wel wat meer duidelijk gemaakt via voorbeelden uit de praktijk.
Dat wel maar van die handschoenen, petjes, maagzweer, enz toch niet?quote:Op donderdag 9 december 2021 13:31 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Zadelhoogte van Krak was niet duidelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |