abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 oktober 2021 @ 10:36:20 #176
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201881983
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ligt er maar net aan wie en waar je allemaal test.

Kijk naar Dansen met Jansen. 10K aangetikt maar het viel wel mee in de ziekenhuizen. Want allemaal positieve tests bij jongeren.
Na Dansen met Jansen hebben er de hele zomer meer covidpatiënten in het ziekenhuis gelegen dan vorig jaar, terwijl we daarvoor in een dalende trend zaten.
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 10:37:10 #177
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201881987
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:35 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
In Zweden (daar is ie weer) vragen ze per 1 november van alle gevaccineerde mensen om bij klachten niet meer te testen, maar gewoon thuis te blijven tot de klachten voorbij zijn. Alleen ongevaccineerden wordt nog geadviseerd om te testen bij klachten. Dus niet meer de jacht op asymptomatische besmettingen, en het accepteren dat het virus rondgaat in gevaccineerde groepen.

Het enige wat je dan op nationaal niveau nog meet is de mate waarin het rondgaat in de ongevaccineerde groep, en de ziekenhuisbezetting.
Dan ben ik het zéér eens met het Zweedse beleid! ^O^
  zondag 24 oktober 2021 @ 10:37:25 #178
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201881989
quote:
2s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:36 schreef Tijn het volgende:

[..]
Na Dansen met Jansen hebben er de hele zomer meer covidpatiënten in het ziekenhuis gelegen dan vorig jaar, terwijl we daarvoor in een dalende trend zaten.
Misschien wel, maar de Code Zwart-roepers waren in juli alweer present en dat is dikke onzin geweest allemaal.

En 2020 hadden we geen Delta, daar kun je t al niet meer mee vergelijken eigenlijk.
pi_201882009
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:48 schreef erkel het volgende:

[..]

Dan heeft namelijk iedereen een probleem. Elke Nederlander.
Nederlanders zonder corona moeten niet zeuren en nog even volhouden tot iedere ongevaccineerde 50 plusser met onderliggend lijden in veiligheid gebracht is. Gewoon nog even solidair zijn en je recht op een IC-bed opgeven wanneer je de kerona niet hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door DDDDDaaf op 24-10-2021 11:09:28 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 24 oktober 2021 @ 10:42:04 #180
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201882017
De positiviteit zit er alweer vroeg in hier B-)
pi_201882025
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Persoonlijk niet nee, maar ik vraag me ook af hoeveel mensen nog een test hebben laten doen de laatste maanden. Iedereen die ik ken is gevaccineerd.
alleen wat zelftesten omdat ik gewoon verkouden werd....2x in een maand tijd.
laatste verkoudheid was een bitch, bijna keelontsteking en nu nog aan het hoesten ervan, zon droog irritant kriebelhoestje
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 24 oktober 2021 @ 10:44:52 #182
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201882034
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 23:40 schreef erkel het volgende:
Wat ik vooral merk is dat het struisvogelgedrag om de huidige oplopende cijfers te negeren vooral komen vanuit een aversie richting de maatregelen en wantrouwen in de overheid. Het is een beetje de realiteit negeren, omdat je er geen zin in hebt. Als je huis 2x is afgebrand en je veel moeite hebt gedaan om alles daarna weer op te bouwen, blijf je bij een derde brand toch ook niet in je huis zitten omdat het allemaal niet eerlijk is en je er klaar mee bent?
Cijfers zijn alleen met besmettingen hoog. Maar omdat de vaccins werken en 3/4 gevaccineerd is, zegt dat cijfer geen moer meer.

Dan de ziekenhuizen, die zitten op een kwart van de piek in 04/2020 en gaan nu al lopen muiten om maatregelen.

Waar is het realisme? Het is maar hoe je er tegen aan kijkt. Maar paniek? Stoppen nu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 24 oktober 2021 @ 10:45:54 #183
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201882046
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:44 schreef Predator40 het volgende:

[..]
alleen wat zelftesten omdat ik gewoon verkouden werd....2x in een maand tijd.
laatste verkoudheid was een bitch, bijna keelontsteking en nu nog aan het hoesten ervan, zon droog irritant kriebelhoestje
Ja, ik ben as we speak ook verkouden. Weet gelukkig wel precies van wie ik het heb opgepikt.

Vandaag zondagdienst voor werk, die draai ik lekker vanuit huis.
  zondag 24 oktober 2021 @ 10:46:02 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201882047
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Nederlanders zonder corona moeten niet zeuren en nog even volhouden tot iedere ongevaccineerde 50 plusser met onderliggend lijden in veiligheid gebracht is. Gewoon nog even solidair zijn en je recht op een IC-bed opgeven als de kerona niet hebt.
Owja. Nu is het die groep qua doelpaal.
Wat is de volgende? :')
1947-2016
pi_201882049
quote:
2s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:36 schreef Tijn het volgende:

[..]
ja dat was echt top geregeld van dat stelletje debielen in den haag......en ze zitten er nog steeds.
  zondag 24 oktober 2021 @ 10:48:16 #186
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201882067
quote:
10s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:11 schreef Tijn het volgende:

[..]
Gelukkig zitten ze er in Den Haag bovenop om kerkelijke mensen... uh...

[ twitter ]
:')
1947-2016
pi_201882074
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:45 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ja, ik ben as we speak ook verkouden. Weet gelukkig wel precies van wie ik het heb opgepikt.

Vandaag zondagdienst voor werk, die draai ik lekker vanuit huis.
de eerste keer van het kind van vrienden van ons....de 2de keer, geen idee maar we waren op vakantie.
maargoed dan hebben we alvast 2 virussen achter de rug, beter dan met de feestdagen
half nederland loopt te hoesten op het moment....
pi_201882075
Ik heb 2 weken geleden trouwens wel de voedselvergiftiging van de eeuw gehad. Denk een verkeerde mossel gegeten (niet dubbelzinnig bedoeld). Over klappen in het gezicht gesproken. In de eerste paar dagen smaakten een aantal dingen ook echt anders, heel apart.

Moest daarna mijn eetlust en trainen nog wel een beetje voorzichtig opbouwen. Hoop dat ik als lijder aan long-buikgriep snel erkenning krijg!
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 10:54:32 #189
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_201882117
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:49 schreef Vasilevski het volgende:
Ik heb 2 weken geleden trouwens wel de voedselvergiftiging van de eeuw gehad. Denk een verkeerde mossel gegeten (niet dubbelzinnig bedoeld). Over klappen in het gezicht gesproken. In de eerste paar dagen smaakten een aantal dingen ook echt anders, heel apart.

Moest daarna mijn eetlust en trainen nog wel een beetje voorzichtig opbouwen. Hoop dat ik als lijder aan long-buikgriep snel erkenning krijg!
Wie gaat er dan ook mosselen vreten :r

;) sterkte!
pi_201882179
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het gevoel van urgentie moet terugkomen denk ik. Of dit dan het juiste middel is daar kunnen we over discussiëren.

Ik denk dat je het gevoel van urgentie op geen enkele manier meer terugkrijgt tenzij er een rij ambulances voor het ziekenhuis staat.
Dat gevoel van urgentie ga je ook nooit meer terugkrijgen omdat de groep die nu nog op de IC terecht komt (ongevaccineerde, vaak allochtone, al dan niet obese 50 plussers met onderliggend lijden) voor de meeste Nederlanders door de hoge vaccinatiegraad gewoon een ver-van-mijn-bed show zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201882261
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:01 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat gevoel van urgentie ga je ook nooit meer terugkrijgen omdat de groep die nu nog op de IC terecht komt (ongevaccineerde, vaak allochtone, al dan niet obese 50 plussers met onderliggend lijden) voor de meeste Nederlanders door de hoge vaccinatiegraad gewoon een ver-van-mijn-bed show zijn.
Nou, ik vind het gewoon niet redelijk om generieke maatregelen in te stellen voor het beschermen van ongevaccineerden. Wel heb ik te doen met mensen die in het ziekenhuis belanden die gevaccineerd zijn. Hoe groot is die groep? Wat kan er worden gedaan om hen te beschermen? Dat zou ik wel willen weten voor al onze levens nog langer nog sterker worden beperkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201882273
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 07:51 schreef alpeko het volgende:

[..]
Om mee te beginnen: een lokale lockdown voor talkshow studio’s
En media lockdown voor alle OMT leden, Kuipers, Gommers, virologen, amateur dataanalysten, en pizzabezorgers voor minimaal 2 weken (3 maanden dus)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201882283
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:11 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En media lockdown voor alle OMT leden, Kuipers, Gommers, virologen, amateur dataanalysten, en pizzabezorgers voor minimaal 2 weken (3 maanden dus)
Er zit een knop op je tv afstandsbediening.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:14:59 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201882312
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nou, ik vind het gewoon niet redelijk om generieke maatregelen in te stellen voor het beschermen van ongevaccineerden. Wel heb ik te doen met mensen die in het ziekenhuis belanden die gevaccineerd zijn. Hoe groot is die groep? Wat kan er worden gedaan om hen te beschermen? Dat zou ik wel willen weten voor al onze levens nog langer nog sterker worden beperkt.
Ik gun niemand per se een ziekenhuisopname maar als je bewust niet gevaccineerd bent terwijl dat wel had gekund, is het wel deels je eigen schuld.

En ik heb inderdaad geen zin meer in allerlei regeltjes in mijn dagelijks leven om die groep nog in bescherming te nemen als ze zelf kiezen voor het risico.

Die groep gevaccineerden in het ziekenhuis is volgens mij niet zo groot.
pi_201882335
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 10:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het begint nu ook alweer in de voetbal- en sportcompetities. 1 speler positief en hoppa hele wedstrijd afgelast. Zo blijven we de komende jaren bezig natuurlijk tussen oktober en maart.

Vorig jaar waren er zelfs clubs die bij 1 besmetting een weekend lang het hele sportpark afgrendelden :')
Die speler had zich ook gewoon kunnen afmelden. Geen haan die er naar kraait.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201882364
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Er zit een knop op je tv afstandsbediening.
Oh zeker, maar dat helpt niet tegen de rest van de kuddedieren.
pi_201882399
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is beetje het punt. Ik vond het echt zeker prima om generieke maatregelen in te stellen op het moment dat er een crisis was, en geen oplossing (dmv een vaccin), kortom iedereen maakte genieriek evenveel kans op een besmetting en opname. Echter nu heeft z'n 85% van de bevolking een vaccin genomen, en 15% (muv een deel die het niet kan om uiteenlopende redenen) gekozen het vaccin niet te nemen, is dat arrogant? Is dat associaal? dat laat ik even in het midden, maar om nu weer generieke maatregelen voor iedereen te nemen (waar 85% dus zijn verantwoordelijkheid jegens zichzelf en mede bevolking genomen heeft) voelt niet helemaal fair.
pi_201882461
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dat is beetje het punt. Ik vond het echt zeker prima om generieke maatregelen in te stellen op het moment dat er een crisis was, en geen oplossing (dmv een vaccin), kortom iedereen maakte genieriek evenveel kans op een besmetting en opname. Echter nu heeft z'n 85% van de bevolking een vaccin genomen, en 15% (muv een deel die het niet kan om uiteenlopende redenen) gekozen het vaccin niet te nemen, is dat arrogant? Is dat associaal? dat laat ik even in het midden, maar om nu weer generieke maatregelen voor iedereen te nemen (waar 85% dus zijn verantwoordelijkheid jegens zichzelf en mede bevolking genomen heeft) voelt niet helemaal fair.
ik ben er ook wel klaar mee eigenlijk.....
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:36:04 #199
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201882532
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Als je geen sectoren sluit zie ik verder ook geen oplossingen meer, behoudens wellicht het TvT helemaal afschaffen en alleen nog gevaccineerden toelaten in de horeca en de stadions.

Mondmaskers in de supermarkt? Daarmee gaan we echt niet in een paar weken tijd de zorgdruk laten afnemen.
  zondag 24 oktober 2021 @ 11:39:05 #200
12221 Tijn