Het probleem zijn dus de mensen die het vaccin weigeren. Hoe wou je dat aanpakken dan? Zij houden de maatschappij gegijzeld. Door de niet gevaccineerden gaan er straks weer maatregelen komen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Geen grote haarden, gaat niet gebeuren (thuiswerken iig gaat echt niet geaccepteerd en gedaan worden) en draagvlak richting de nul
Maatregelen zijn gewoon niet nuttig nu, pak probleem aan waar het zit en laat de rest lekker met rust en doorleven
Er worden nu al weer dringende operaties uitgesteld. Wat snap je daar niet aan? Dat wordt alleen maar meer de komende weken omdat het gaat stijgen. Stel je een familielid van jezelf voor met kanker die niet meteen geholpen kan worden vanwege overvolle ziekenhuizen met niet gevaccineerde coronapatienten. Stel je een kind voor met kanker die niet meteen geholpen kan worden.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:55 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat Serial zegt
Het zij zo, lekker laten gaan. Voor zorgen, triage wat strenger als het echt niet anders kan, overplaatsen naar Duitsland indien nodig.
En weer doorrrrrr
Zinloos blijkt? LOL... Zonder de QR code waren de besmettingen nog ongelooflijk veel hoger geweest. Dan waren er ook heel erg veel besmettingen geweest in theaters, bioscopen, restaurants enz enz. Zonder de QR code hadden we nu zonder enige twijfel weer in een harde lockdown gezeten. Blijven nadenken jongen!quote:Op zondag 24 oktober 2021 04:37 schreef GemMagic het volgende:
Ik houd er rekening mee dat er weer beperkingen komen, tegelijkertijd voel ik geen bereidwilligheid tot strikte naleving.
Deze winter zo veel mogelijk dingen verplaatsen naar de locaties waar de overheid me niet kan verbieden. Thuiswerken was altijd al vrijwillig dus ik denk dat dat weer een advies wordt, geen plicht.
Wel positief dat heel naïef NL nu met met de (wassen) neus op de feiten wordt gedrukt dat QR voor toegang bijna zinloos blijkt.
Ik weet niet hoe het elders is, maar adviezen voor bezoek, afstand, handenschudden, thuiswerken etc zijn wel uitgewerkt. Als je nu nog wilt ingrijpen, dan moet je haast wel sectoren als horeca en entertainment opheffen. En dan zul je zien dat die behoefte niet verdwijnt en iedereen thuis door gaat.
Maar wellicht dat een met guitige beeldspraak doorspekte monoloog van een schoenfashionista nog voldoende draagvlak kan opkloppen..
87% van de risicogroep is gevaccineerd waarvan 83% volledig gevaccineerd.quote:Op zondag 24 oktober 2021 03:38 schreef Haradutas88 het volgende:
overvolle ziekenhuizen met niet gevaccineerde coronapatienten.
Interessant dat je dat gelooft. Hooguit indirect omdat ‘t aanzet tot vaccintie.quote:Op zondag 24 oktober 2021 04:42 schreef Haradutas88 het volgende:
[..]
Zinloos blijkt? LOL... Zonder de QR code waren de besmettingen nog ongelooflijk veel hoger geweest. Dan waren er ook heel erg veel besmettingen geweest in theaters, bioscopen, restaurants enz enz. Zonder de QR code hadden we nu zonder enige twijfel weer in een harde lockdown gezeten. Blijven nadenken jongen!
Waarom eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar ga mij eens vertellen hoe je die groepen kunt bereiken? Ik zou het niet weten hoor, ja een QR-plicht voor gebedshuizen. Maar dat gaat me echt te ver.
Ik zet in op lokale maatregelen aankondiging voor de persconferentie met dan 2-5 dagen om dat in te voeren.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 23:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Zullen we een weddenschap doen wanneer de volgende lockdown wordt uitgeroepen? Al dan niet voor alleen ongevaccineerden?
Ik zet in op. .. hmm .. 26 november klinkt wel leuk.
Kom op ik ben de beroerdste niet. Ik trakteer op een taart voor degene die dichter bij de uiteindelijke datum zit.
Kakzooi .. heb net per 1 november de kinderen weer aangemeld bij de bso omdat ik het tegen beter in iets rooskleuriger in zag.
Waar baseer je dat op? Zou best kunnen dat het dat effect heeft maar die QR is er vooral om je over te halen je te laten vaccineren. Als men echt besmettingen wilde tegen gaan was TvT voor iedereen verplicht gesteld. Al snap ik dat ze dat niet doen en dat ze van de 1,5 m afwilden. Maar die QR is echt de minst effectieve maatregel tegen besmettingen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 04:42 schreef Haradutas88 het volgende:
[..]
Zinloos blijkt? LOL... Zonder de QR code waren de besmettingen nog ongelooflijk veel hoger geweest. Dan waren er ook heel erg veel besmettingen geweest in theaters, bioscopen, restaurants enz enz.
“Data-analist Yorick Bleijenberg”quote:Op zondag 24 oktober 2021 07:27 schreef asco het volgende:
Ah, we moeten weer "even" ons best doen. 🙄
Wat ee stuk tekst. Alsof we een stel kleuters zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-lokaal-communicatie
Om mee te beginnen: een lokale lockdown voor talkshow studio’squote:Op zondag 24 oktober 2021 07:27 schreef asco het volgende:
Wat ee stuk tekst. Alsof we een stel kleuters zijn.
"Als je kijkt naar hun modellen is dit wel echt een begin van een langdurige golf.quote:Op zondag 24 oktober 2021 07:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
“Data-analist Yorick Bleijenberg”_________
Kan het nu al niet meer serieus nemen.
Die QR code check app groen vinkje bla die bla is alleen zinvol als je ook de volledig gevaccineerden gaat laten testen voor toegang. Anders heeft dat ding geen enkel nut.quote:Op zondag 24 oktober 2021 04:37 schreef GemMagic het volgende:
Wel positief dat heel naïef NL nu met met de (wassen) neus op de feiten wordt gedrukt dat QR voor toegang bijna zinloos blijkt.
Het feit dat je dus ook een gevaccineerde moet laten testen maakt het ding dus volstrekt nutteloos en overbodig.quote:Op zondag 24 oktober 2021 08:33 schreef Haags het volgende:
[..]
Die QR code check app groen vinkje bla die bla is alleen zinvol als je ook de volledig gevaccineerden gaat laten testen voor toegang. Anders heeft dat ding geen enkel nut.
Ik was gisteren uit eten in Enschede daar werd helemaal niet om die code gevraagd.quote:Op zondag 24 oktober 2021 08:33 schreef Haags het volgende:
[..]
Die QR code check app groen vinkje bla die bla is alleen zinvol als je ook de volledig gevaccineerden gaat laten testen voor toegang. Anders heeft dat ding geen enkel nut.
want? Die zijn toch veel minder vatbaar en veel minder besmettelijk? Je moet toch wat on de bereidheid tot vaccineren levend te houden en daarnaast economie te laten blijven draaien?quote:Op zondag 24 oktober 2021 08:33 schreef Haags het volgende:
[..]
Bron?quote:Op zondag 24 oktober 2021 04:42 schreef Haradutas88 het volgende:
[..]
Zinloos blijkt? LOL... Zonder de QR code waren de besmettingen nog ongelooflijk veel hoger geweest. Dan waren er ook heel erg veel besmettingen geweest in theaters, bioscopen, restaurants enz enz. Zonder de QR code hadden we nu zonder enige twijfel weer in een harde lockdown gezeten. Blijven nadenken jongen!
Er is absoluut geen draagvlak meer voor strengere maatregelen onder de bevolking. En terecht wat mij betreft. Het risico is dan dat je steeds strengere maatregelen gaat opleggen aan ongevaccineerden en een groep tweederangsburgers gaat creëren. Ik zag uit het buitenland al voorbeelden voorbij komen van een avondklok alleen voor ongevaccineerden. Dat is echt heel engquote:Op zondag 24 oktober 2021 08:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Hopelijk wordt ergens deze week duidelijk wat ze van plan zijn. De nuloptie is afgevallen, de zorg laten ploffen zullen ze niet doen.
Dus het gaat ergens pijn doen en dan kan het nog wel eens een grimmige winter worden. De effectiviteit van eventuele maatregelen zal ook stukken minder zijn vanwege amper bereidheid onder de bevolking. Dan moet je dus nog meer maatregelen nemen met nog meer chagrijn als gevolg. Of keihard handhaven, maar dat zie ik in dit stadium ook niet gebeuren en past ook niet bij Nederland.
Daarna Tilburg @Lenny_Leonardquote:Op zondag 24 oktober 2021 07:51 schreef alpeko het volgende:
[..]
Om mee te beginnen: een lokale lockdown voor talkshow studio’s
''Volgens data-analist Yorick Bleijenberg''quote:Op zondag 24 oktober 2021 07:27 schreef asco het volgende:
Wat een stuk tekst. Alsof we een stel kleuters zijn.
quote:Op zondag 24 oktober 2021 07:27 schreef asco het volgende:
Wat een stuk tekst. Alsof we een stel kleuters zijn.
Een coronavrije samenleving? Iedereen snapt nou juist prima datvdat een illusie is, communicatiedeskundige.quote:Als je weet te schetsen wat er nodig is om een coronavrije samenleving te bereiken, dan zal je mensen weer meekrijgen.
Komt dat nog ergens uit BCO?quote:Op zondag 24 oktober 2021 05:35 schreef GemMagic het volgende:
Overigens vind ik het naïef om te doen alsof de besmettingen nu niet op QR locaties plaatsvinden. Simpelweg niet waar, ik gun mensen wel hun geloof, hun illusie van een uitweg, hun misplaatste perceptie van veiligheid, maar het is gevaarlijk om te doen alsof QR restricties de verspreiding drukken. Achter de deur is gewoon corona en zijn er geen beperkingen.
Die gaan ook door de pomp, dus. Kwestie van tijd voordat er hier maatregelen komen denk ik dan.quote:
Heel weinig tot niks. Maar ‘dan doen we wat’quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:40 schreef Gunner het volgende:
Die mondkapjes snap ik niet. Als het gros is gevaccineerd dan draag je het al minder over. wat voegt een mondkapje dan nog toe?
Het gevoel van urgentie moet terugkomen denk ik. Of dit dan het juiste middel is daar kunnen we over discussiëren.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:40 schreef Gunner het volgende:
Die mondkapjes snap ik niet. Als het gros is gevaccineerd dan draag je het al minder over. wat voegt een mondkapje dan nog toe?
Niets. Het is een halfslachtig compromis tussen wel willen uitstralen dat je wat doet, maar niet (meer) het lef hebben om opnieuw allerlei sectoren te gaan dichtgooien.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:40 schreef Gunner het volgende:
Ik kijk er naar uit, weer met mondkapje en kar door de supermarkt!quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die gaan ook door de pomp, dus. Kwestie van tijd voordat er hier maatregelen komen denk ik dan.
Het is wel een vorm van bewustwording om je aan maatregelen te houden, dat is het enige wat dan steeds zichtbaar is.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:40 schreef Gunner het volgende:
Mondmaskers van 1 meter breed comingquote:
Omdat het niet aan de overheid is om te besluiten wie er wel en niet een kerk in mag. Dat moet je gewoon niet willen. Zijn Chinese praktijken.quote:Op zondag 24 oktober 2021 06:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
Ik ben ook niet voor de QR code maar alle argumentatie (even los van wat ik daarvan vind) die ervoor wordt gebruikt (het is veilig om ergens heen te gaan, er wordt niet gediscrimineerd etc, je kunt nog steeds naar binnen) is 1 op 1 toepasbaar op moskeeën en kerkdiensten.
quote:Op zondag 24 oktober 2021 03:38 schreef Haradutas88 het volgende:
[..]
Er worden nu al weer dringende operaties uitgesteld. Wat snap je daar niet aan? Dat wordt alleen maar meer de komende weken omdat het gaat stijgen. Stel je een familielid van jezelf voor met kanker die niet meteen geholpen kan worden vanwege overvolle ziekenhuizen met niet gevaccineerde coronapatienten. Stel je een kind voor met kanker die niet meteen geholpen kan worden.
En dan schrijf jij 'en weer doorrrrr' ????? Pffffff.
Mooi dat jij in die frames trapt. Kijk even naar cijfers, dat die kleine hoeveelheid mensen 'de boel gijzelt', geeft vooral het failliet van ons beleid en capaciteit rond zorg aanquote:Op zondag 24 oktober 2021 03:38 schreef Haradutas88 het volgende:
[..]
Er worden nu al weer dringende operaties uitgesteld. Wat snap je daar niet aan? Dat wordt alleen maar meer de komende weken omdat het gaat stijgen. Stel je een familielid van jezelf voor met kanker die niet meteen geholpen kan worden vanwege overvolle ziekenhuizen met niet gevaccineerde coronapatienten. Stel je een kind voor met kanker die niet meteen geholpen kan worden.
En dan schrijf jij 'en weer doorrrrr' ????? Pffffff.
Vooralsnog lijkt het mij de “kroegen een uurtje eerder dicht” van 2021.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:54 schreef Tijn het volgende:
Is toch juist alleen maar beter om niet gelijk met de botte bijl sectoren te sluiten, maar eerst te proberen of minder ingrijpende maatregelen misschien wat doen? Lijkt mij dan?
De groei is ook minder steil dan vorig jaar, wat betekent dat er tijd is om wat te proberen.
Maar wat nou als de kerk of de moskee aantoonbaar een brandhaard is?quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat het niet aan de overheid is om te besluiten wie er wel en niet een kerk in mag. Dat moet je gewoon niet willen. Zijn Chinese praktijken.
Wat is de olifant?quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vooralsnog lijkt het mij de “kroegen een uurtje eerder dicht” van 2021.
En ook nog een weigering om de olifant in de kamer te adresseren.
Misschien een opbouw naar de volgende stap qua maatregelen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niets. Het is een halfslachtig compromis tussen wel willen uitstralen dat je wat doet, maar niet (meer) het lef hebben om opnieuw allerlei sectoren te gaan dichtgooien.
Na 20 maanden nog steeds 'wat proberen'.quote:Op zondag 24 oktober 2021 09:54 schreef Tijn het volgende:
Is toch juist alleen maar beter om niet gelijk met de botte bijl sectoren te sluiten, maar eerst te proberen of minder ingrijpende maatregelen misschien wat doen? Lijkt mij dan?
De groei is ook minder steil dan vorig jaar, wat betekent dat er tijd is om wat te proberen.
De lage vaccinatiegraad bij refo’s, moslims en in achterstandswijken.quote:
Er zal vast wel onderbouwing zijn van de pro en contra mondkapjes kampen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na 20 maanden nog steeds 'wat proberen'.
Als ze terugkomen dan worden ze ook gegarandeerd weer verplicht op scholen - oftewel mijn werk. Dan kan ik wel gaan weigeren, maar dan zit ik binnen de kortste keren bij mijn afdelingsleider op kantoor denk ik.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:02 schreef Kickinalfa het volgende:
Overigens zou ik persoonlijk gaan weigeren om weer mondkapjes te gaan dragen.
Dat aantal ongevaccineerde gereformeerden is op het totaal gezien vrij laag. 50% van Staphorst lijkt veel, maar daar wonen niet veel mensen. Je kunt je beter druk gaan maken over de mindere wijken van de grote steden, daar is veel meer winst te behalen en dat zit vooral in voorlichting. De lage bereidheid daar is voor een groot deel een gevolg van wantrouwen, dus moet je ze proberen te bereiken via mensen die ze wel vertrouwen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De lage vaccinatiegraad bij refo’s, moslims en in achterstandswijken.
Ik denk dat als je nu ineens vol de aanval opent op refo’s, de ChristenUnie dat niet zo kan waarderen. De formatie enzo. En als je het waagt om iets over moslims te zeggen, dan zit je de komende maanden in een safehouse en kan je de rest van je politieke carrière ook wel vergeten.
Idd. Net als landen die ws deze winter weer reisbeperkingen gaan invoeren om een bepaalde variant "buiten het land" te houden.quote:Op zondag 24 oktober 2021 10:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na 20 maanden nog steeds 'wat proberen'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |