abonnement Unibet Coolblue
pi_201870167
Hoi,

Even wat advies nodig. Is in een heel oriënterende fase, misschien is het niet mogelijk wat ik wil :+

Mijn ouders wonen in een huis met een gedeelde voordeur en gang, het is een aparte situatie. Je kan zo naar het huis van de buren lopen via de gang, de kelder en de tuin. Dat zijn mijn oom en tante dus dat is nooit een probleem geweest. Nu gaan zij hun deel verkopen.

Nu had ik een hersenscheet dat mijn ouders een hypotheek op hun huis nemen (hun huidige is al afgelost), het andere deel kopen en dat mijn zus en ik dan maandelijks een bedrag betalen voor de hypotheek en zo als het ware ook eigenaar mee worden op den duur. Ik heb niet veel cash, wel cashflow. De som van de 2 huizen is meer waard dan 2 losse delen. Het nieuwe huis zal dan verhuurd kunnen worden (na verbouwing) aan 2 gezinnen en later misschien dat er een familielid in kan gaan wonen.

De vraag is ,los van of het verstandig is om dit met familie te doen, mogelijk is. Je komt dan uit bij een verhuurhypotheek? Je moet dan 30% zelf betalen naar wat ik weet. Kan je zoiets op je eigen (hypotheekvrije) huis afsluiten en betaal je dan geen woningforfait meer? Sowieso geen recht op HRA daarmee.

Vragen vragen.... Iemand die wat zinnigs kan zeggen?
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 09:55:36 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_201870212
Je mag geen mensen kopen, ook niet als ze in een huis zitten.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:00:42 #3
80382 manny
30 is best veel
pi_201870260
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 09:51 schreef BEFEM het volgende:
Hoi,

Even wat advies nodig. Is in een heel oriënterende fase, misschien is het niet mogelijk wat ik wil :+

Mijn ouders wonen in een huis met een gedeelde voordeur en gang, het is een aparte situatie. Je kan zo naar het huis van de buren lopen via de gang, de kelder en de tuin. Dat zijn mijn oom en tante dus dat is nooit een probleem geweest. Nu gaan zij hun deel verkopen.

Nu had ik een hersenscheet dat mijn ouders een hypotheek op hun huis nemen (hun huidige is al afgelost), het andere deel kopen en dat mijn zus en ik dan maandelijks een bedrag betalen voor de hypotheek en zo als het ware ook eigenaar mee worden op den duur. Ik heb niet veel cash, wel cashflow. De som van de 2 huizen is meer waard dan 2 losse delen. Het nieuwe huis zal dan verhuurd kunnen worden (na verbouwing) aan 2 gezinnen en later misschien dat er een familielid in kan gaan wonen.

De vraag is ,los van of het verstandig is om dit met familie te doen, mogelijk is. Je komt dan uit bij een verhuurhypotheek? Je moet dan 30% zelf betalen naar wat ik weet. Kan je zoiets op je eigen (hypotheekvrije) huis afsluiten en betaal je dan geen woningforfait meer? Sowieso geen recht op HRA daarmee.

Vragen vragen.... Iemand die wat zinnigs kan zeggen?
Ik zou zeggen: maak een globaal plannetje (heb je al, maar even wat gestructureerder uitwerken) en ga eens met de bank en een notaris praten. Er zullen wat haken en ogen aanzitten, maar zeker omdat er ook een mogelijkheid voor verhuur ontstaat kan het interessant zijn.

Dat helpt ook enorm als je dit soort dingen gaat bespreken met familie. Dat je een soort "expert opinion" hebt gevraagd.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:48:49 #4
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201870727
Je kunt wel huur gaan betalen maar eigenaar wordt je er nooit mee. Dan moet je echt een schuld inlossen aan je ouders. Samen met je zus. Maar aangezien zij ook eigenaar zou zijn in dat geval ben je, bij gelijke verdeling, op z'n meest kwart eigenaar van de woning.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 10:54:19 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201870765
Topic nog eens gelezen: als ik het goed begrijp is het niet de bedoeling dat jij of je zus er zelf gaat wonen?

Maar hoe is dit geregeld? Zijn er ook twee hypotheken of deze woning? En die tuin bijvoorbeeld, is dat gedeeld bezit tussen beide woningen of van één woning? Of maken beide woningen aanspraak op de grond via een soort van recht van overpad/vruchtgebruik constructie? Zou hier heel goed over nadenken en vooral bespreken met een kenner (notaris) op dit vlak.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:04:19 #6
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_201870848
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 09:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je mag geen mensen kopen, ook niet als ze in een huis zitten.
Wat als je de mensen ingiet in een blok acrylaat? En dan koop / verkoop je het blok kunststof alleen zit er dan toevallig een mens / aantal mensen in. Dan zou het wel gewoon legaal moeten zijn. Op deze manier zijn ze ook makkelijk verplaatsbaar met bijvoorbeeld een vorkheftruck.
pi_201870915
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 10:54 schreef RedFever007 het volgende:
Topic nog eens gelezen: als ik het goed begrijp is het niet de bedoeling dat jij of je zus er zelf gaat wonen?

Maar hoe is dit geregeld? Zijn er ook twee hypotheken of deze woning? En die tuin bijvoorbeeld, is dat gedeeld bezit tussen beide woningen of van één woning? Of maken beide woningen aanspraak op de grond via een soort van recht van overpad/vruchtgebruik constructie? Zou hier heel goed over nadenken en vooral bespreken met een kenner (notaris) op dit vlak.
Op termijn mogelijk dat er een familielid gaat wonen (hoeft niet per se mijn zus of ik te zijn).

Zoals de situatie nu is, 2 huizen met gescheiden tuinen (er zit wel een deur waardoor je naar elkaar kan lopen) en een gedeelde voordeur inclusief gang. De kelder loopt ook onder het huis door naar beide kanten maar die kan volgens mij wel afgesloten worden. Oorspronkelijk was het één huis, vandaar.

Het zijn dus onhandige huizen als je 2 families er hebt wonen die niks met elkaar hebben.

En mijn idee was dat de hypotheek op mijn vaders naam staat en dat wij gewoon maandelijks de aflossingen betalen zodat wij uiteindelijk de woning over kunnen schrijven op onze naam. Of iets dergelijks :+. Dus geen huur maar echt hypotheekaflossing/rente.
pi_201871013
Waarom kopen je ouders het niet gewoon?
Resistance is futile.
pi_201871125
Wat zeggen je ouders?

Zoals ik het lees zal het vooral erop aan komen of die dat risico willen dragen.
Jezelf komt eerder over als iemand met weinig of slordig financieel overzicht.

Er zal zeker een goede oplossing mogelijk zijn, bv je ouders kunnen een hypotheek op hun huis nemen en vervolgens jou als je zus een ton daarvan schenken of juist een familielening geven zodat jullie dat buurhuis kunnen kopen als eigendomsgemeenschap...
Maar zeker dat idee dat te gaan verhuren aan 'meerdere gezinnen' komt op mij over als een 'recipe for desaster'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:40:46 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201871224
Ik vraag me af of je ouders op hun leeftijd nog zo’n hypotheek kunnen afsluiten.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:40:58 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201871228
Heb je nog meer broers en zussen?
Resistance is futile.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:46:27 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201871270
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:10 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Op termijn mogelijk dat er een familielid gaat wonen (hoeft niet per se mijn zus of ik te zijn).

Zoals de situatie nu is, 2 huizen met gescheiden tuinen (er zit wel een deur waardoor je naar elkaar kan lopen) en een gedeelde voordeur inclusief gang. De kelder loopt ook onder het huis door naar beide kanten maar die kan volgens mij wel afgesloten worden. Oorspronkelijk was het één huis, vandaar.

Het zijn dus onhandige huizen als je 2 families er hebt wonen die niks met elkaar hebben.

En mijn idee was dat de hypotheek op mijn vaders naam staat en dat wij gewoon maandelijks de aflossingen betalen zodat wij uiteindelijk de woning over kunnen schrijven op onze naam. Of iets dergelijks :+. Dus geen huur maar echt hypotheekaflossing/rente.
Dat is een constructie die ik met die aannames niet zou durven aangaan.
Je ouders kunnen het wel kopen (als ze nog een hypotheek kunnen krijgen).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201871291
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:18 schreef Seven. het volgende:
Waarom kopen je ouders het niet gewoon?
Weet niet of ze dat alleen willen/kunnen.
pi_201871296
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:28 schreef RM-rf het volgende:
Wat zeggen je ouders?

Zoals ik het lees zal het vooral erop aan komen of die dat risico willen dragen.
Jezelf komt eerder over als iemand met weinig of slordig financieel overzicht.

Er zal zeker een goede oplossing mogelijk zijn, bv je ouders kunnen een hypotheek op hun huis nemen en vervolgens jou als je zus een ton daarvan schenken of juist een familielening geven zodat jullie dat buurhuis kunnen kopen als eigendomsgemeenschap...
Maar zeker dat idee dat te gaan verhuren aan 'meerdere gezinnen' komt op mij over als een 'recipe for desaster'.
Omdat ik niet weet hoe ik deze situatie vorm moet geven? :D!
pi_201871306
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:40 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me af of je ouders op hun leeftijd nog zo’n hypotheek kunnen afsluiten.
Dat weet ik ook niet, ze zijn met pensioen.

Maar je kan denk ik geen hypotheek nemen voor een pand met je eigen huis als onderpand? Maar misschien wel als ze er 1 huisnummer van maken? Maar dat wordt dan weer lastig verhuren lijkt me :o
pi_201871311
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:50 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Weet niet of ze dat alleen willen/kunnen.
Toch frappant, dat je een topic opent betreffende je ouders, maar niet eerst met hen overlegt over wat ze willen/kunnen. Uiteindelijk gaat het om hen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_201871312
quote:
19s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 10:00 schreef manny het volgende:

[..]
Ik zou zeggen: maak een globaal plannetje (heb je al, maar even wat gestructureerder uitwerken) en ga eens met de bank en een notaris praten. Er zullen wat haken en ogen aanzitten, maar zeker omdat er ook een mogelijkheid voor verhuur ontstaat kan het interessant zijn.

Dat helpt ook enorm als je dit soort dingen gaat bespreken met familie. Dat je een soort "expert opinion" hebt gevraagd.
Dit is denk ik de juiste manier, maar misschien dat iemand nog wat ideeën heeft voordat ik het één en ander in gang ga zetten.
pi_201871319
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:53 schreef blomke het volgende:

[..]
Toch frappant, dat je een topic opent betreffende je ouders, maar niet eerst met hen overlegt over wat ze willen/kunnen. Uiteindelijk gaat het om hen.
Ik heb contact met ze erover, maar alleen betalen willen ze vermoedelijk niet.
pi_201871325
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:10 schreef BEFEM het volgende:
En mijn idee was dat de hypotheek op mijn vaders naam staat en dat wij gewoon maandelijks de aflossingen betalen zodat wij uiteindelijk de woning over kunnen schrijven op onze naam. Of iets dergelijks :+. Dus geen huur maar echt hypotheekaflossing/rente.
Er is dus geen moeder? Overigens kijkt de hypotheeknemer dan naar de situatie van je vader, wat jij kan betalen, is niet relevant. Bedenk ook, dat als de hypotheek niet wordt betaald, je vader uit z'n huis kan worden gebounjourd en het onderpand verkocht/geveild wordt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_201871341
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:55 schreef blomke het volgende:

[..]
Er is dus geen moeder? Overigens kijkt de hypotheeknemer dan naar de situatie van je vader, wat jij kan betalen, is niet relevant. Bedenk ook, dat als de hypotheek niet wordt betaalt, je vader uit z'n huis kan worden gebounjourd.
Ja er is ook een moeder, beide met pensioen. Vader doet de financiën vandaar.

En het gaat inderdaad om wat zij kunnen betalen, wij zouden ze dan onderhands ofzo dan betalen. Maar dus geen idee of dat dus kan, mag, mogelijk is etc...
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:57:53 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201871347
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:53 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat weet ik ook niet, ze zijn met pensioen.

Maar je kan denk ik geen hypotheek nemen voor een pand met je eigen huis als onderpand? Maar misschien wel als ze er 1 huisnummer van maken? Maar dat wordt dan weer lastig verhuren lijkt me :o
Ik zou zeggen: vergeet het maar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201871354
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:10 schreef BEFEM het volgende:

Het zijn dus onhandige huizen als je 2 families er hebt wonen die niks met elkaar hebben.

Ik zou niet moeten denken om met een familie onder één dak te moeten leven. I.d.d. recepé for disaster.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_201871368
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:59 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik zou niet moeten denken om met een familie onder één dak te moeten leven. I.d.d. recepé for disaster.
Alleen de voordeur deel je dus. Gaat ook al 35 jaar goed.

Hoewel ik als peuter wel met een onderbroek op mijn hoofd in m'n nakie rondjes door hun woonkamer kwam rennen...
pi_201871672
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:50 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Omdat ik niet weet hoe ik deze situatie vorm moet geven? :D!
Wat heb jij dan te bieden?

Van wat ik lees zijn het vooral je ouders waarvan je wil dat die wat voor jou en je zus moeten doen, en daarvoor een zekerheid op hun eigen huis moeten geven.


Wat ik daar als ouder voor terug zou vragen is hoeveel zekerheid JIJ kan bieden (die opmerking die je schreef over dat je zelf 'geen cash maar wel cashflow had' zou mijn bereidheid ook mijn eigen kinderen te ondersteunen flink doen dalen..)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_201871721
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Wat heb jij dan te bieden?

Van wat ik lees zijn het vooral je ouders waarvan je wil dat die wat voor jou en je zus moeten doen, en daarvoor een zekerheid op hun eigen huis moeten geven.

Wat ik daar als ouder voor terug zou vragen is hoeveel zekerheid JIJ kan bieden (die opmerking die je schreef over dat je zelf 'geen cash maar wel cashflow had' zou mijn bereidheid ook mijn eigen kinderen te ondersteunen flink doen dalen..)
Goede conclusie van die paar regels tekst die ik heb geschreven :Y
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 19:06:13 #26
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201874677
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 14:44 schreef blomke het volgende:
Wat ben ik blij geen kinderen te hebben……...
Wat heeft dat er mee te maken? :')
pi_201874785
Naast dat het vooral overkomt alsof je vooral jezelf wilt verrijken ipv het beste met je ouders voor hebt, is een hypotheek krijgen op gepensioneerde leeftijd nogal een dingetje.
“Take my shoes off and throw them in the lake, and I”ll be two steps in the water”.
pi_201875342
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:53 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dit is denk ik de juiste manier, maar misschien dat iemand nog wat ideeën heeft voordat ik het één en ander in gang ga zetten.
Met een financieel adviseur praten die je kan helpen aan een hypotheek. Ze adviseren je in het totale plaatje en niet alleen de hypotheek.

Je kan met meerdere mensen een hypotheek afsluiten (cohousing), maar hoe dat zit met een verhuurhypotheek weet ik niet. Je ouders kunnen wellicht een hypotheek nemen/verhogen op de bestaande woning en dat geld gebruiken om te kopen, als dat voldoende is, maar dat is afhankelijk van het inkomen en waarde woning. Bank kijkt voornamelijk naar inkomen (en niet naar de totale overwaarde).

Dat met aflossen kan wel, in een gezinssituatie en hoe jij het wil weet ik niet. Wat kan: een stel koopt samen een woning en 1 van de 2 doet de betalingen aan aflossing (omdat de ander al vermogend is) zodat als ze ooit uit elkaar gaan hij/zij vermogen heeft opgebouwd dmv aflossen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-10-2021 19:59:14 ]
pi_201876712
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:06 schreef RedFever007 het volgende:
Wat heeft dat er mee te maken? :')
Dit:

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 19:15 schreef Greetje21 het volgende:
Naast dat het vooral overkomt alsof je vooral jezelf wilt verrijken ipv het beste met je ouders voor hebt, …..
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_201878959
Volgens mij is dit wgr en niet r&p.
pi_201880991
Dat er wat moet gebeuren met die woning lijkt me wel duidelijk.

Een gedeelde tuin, gang, voordeur..

Niemand wil dat kopen, zelfs niet in deze verhitte markt.. ja studenten huisjesmelkers.

Een hypotheek gaan je ouders niet krijgen, met pensioen immers.
Enige mogelijkheid is het zelf te kopen van je oom en tante, eventueel samen met je zus.

Bij overlijden ouders erf je eigenlijk dan de hele woning, verbouwen, notarieel de samenvoeging vastleggen, verkopen.

Maar goed, dat zou ik dan doen of bedenken als het puur om de centen zou gaan.
  zondag 24 oktober 2021 @ 08:35:05 #32
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_201881172
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 09:51 schreef BEFEM het volgende:
De som van de 2 huizen is meer waard dan 2 losse delen.
Dit is meestal niet waar. Vaker is de waarde van gesplitste woningen samen hoger dan van het originele pand met één woning.

Het hangt enorm af van de locatie, het aantal M2 en de indeling of een grote woning meer waard zal zijn.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_201881244
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 08:35 schreef Clupea het volgende:

[..]
Dit is meestal niet waar. Vaker is de waarde van gesplitste woningen samen hoger dan van het originele pand met één woning.

Het hangt enorm af van de locatie, het aantal M2 en de indeling of een grote woning meer waard zal zijn.
Eens. In dit geval biedt het mogelijkheden.
pi_201881267
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 06:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dat er wat moet gebeuren met die woning lijkt me wel duidelijk.

Een gedeelde tuin, gang, voordeur..

Niemand wil dat kopen, zelfs niet in deze verhitte markt.. ja studenten huisjesmelkers.

Een hypotheek gaan je ouders niet krijgen, met pensioen immers.
Enige mogelijkheid is het zelf te kopen van je oom en tante, eventueel samen met je zus.

Bij overlijden ouders erf je eigenlijk dan de hele woning, verbouwen, notarieel de samenvoeging vastleggen, verkopen.

Maar goed, dat zou ik dan doen of bedenken als het puur om de centen zou gaan.
Dan houdt het op.
pi_201881306
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 06:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:.

Een hypotheek gaan je ouders niet krijgen, met pensioen immers.
Onzin. Natuurlijk.
pi_201881315
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Onzin. Natuurlijk.
Als je mij zegt dat het niet onmogelijk is, dan klopt dat wel, maar eenvoudig is het veelal niet.
Sterk afhankelijk van inkomen, vermogen etc.
pi_201881333
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Als je mij zegt dat het niet onmogelijk is, dan klopt dat wel, maar eenvoudig is het veelal niet.
Sterk afhankelijk van inkomen, vermogen etc.
Bank kijkt alleen naar inkomen (richtlijnen AFM) en ook al is het inkomen bij gepensioneerden een stuk lager, mogelijkheden zijn er gelukkig wel.
pi_201881356
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:13 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Bank kijkt alleen naar inkomen (richtlijnen AFM) en ook al is het inkomen bij gepensioneerden een stuk lager, mogelijkheden zijn er gelukkig wel.
Is echt beperkt hoor en ook voor zijn ouders maar de vraag of je dit wenselijk vind op zulke leeftijden.

Heb een vaag voorgevoel dat zijn ouders geen cent te makken hebben, anders was er makkelijker overleg over te plegen.
  zondag 24 oktober 2021 @ 09:42:00 #39
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201882155
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Is echt beperkt hoor en ook voor zijn ouders maar de vraag of je dit wenselijk vind op zulke leeftijden.

Heb een vaag voorgevoel dat zijn ouders geen cent te makken hebben, anders was er makkelijker overleg over te plegen.
Dit klopt niet. Waarom zou dit anders een optie zijn :?
pi_201882158
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 09:42 schreef RedFever007 het volgende:
Kun je zelf die toko niet kopen @:befem?
Nee helaas niet.
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 13:53:28 #42
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201884035
Dicht op verzoek van TS.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')