Oeps, dat heb ik ook met 1 paar schoenen gedaan. Duimen dat ze het niet ontdekken. Of kan iemand je rapporteren?quote:Op donderdag 6 januari 2022 22:09 schreef Aventura het volgende:
Vinted heeft een ad van mij verwijderd, ik denk omdat ik een foto had van de site van het kledingmerk van de broek die ik te koop had gezet (naast eigen foto’s). Dat mag kennelijk niet. Misschien ook voor jullie handig!
Normale procedure is dat de verzender het weer aanneemt en jij je geld terugkrijgt zonder dat jij hieraan *iets* gedaan hebt. Ik weet niet wat er gebeurt als verzender het pakket niet aanneemt, maar volgens mij is dan het pakket volgens vinted ergens zoekgeraakt en krijg ook dan jij uiteindelijk je geld terug.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 09:09 schreef CaVaBien het volgende:
Ik verwachtte 3 pakketjes via Vinted. De verzenders hadden het redelijk snel opgestuurd, maar het bezorgen duurde een eeuwigheid.
In de tussentijd werd ik ziek en was ik niet bezig met Vinted. Ik kon de pakketten dus niet op tijd ophalen, waardoor ze zijn teruggestuurd. Ik heb ook geen melding gemaakt dat ik de pakketjes niet heb ontvangen, dus ze zijn automatisch gemarkeerd als "ontvangen".
Weet iemand of het betaalde geld dan nu weg is en ik gewoon pech heb of wordt dat teruggestort na verloop van tijd?
Was een totaalwaarde van 30 euro, dus valt nog te overzien, maar ben wel benieuwd hoe het werkt.
Om boze verkopers te voorkomen, heb ik er verder geen melding van gemaakt. Ik dacht laat maar gaan. Zij hebben het netjes opgestuurd. Ik had het moeten (laten) ophalen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:50 schreef Mariposas het volgende:
Je krijgt je geld niet terug, tenzij je het als een probleem meldt bij Vinted binnnen 48 uur. Maar reken maar dat je dan pissige verkopers hebt.
Had je ook niet iemand kunnen machtigen om het op te laten halen? Ik haal ook wel eens voor mijn man op.![]()
Euh, jawel hoor.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 12:50 schreef Mariposas het volgende:
Je krijgt je geld niet terug, tenzij je het als een probleem meldt bij Vinted binnnen 48 uur. Maar reken maar dat je dan pissige verkopers hebt.
Maar dan heb je het als probleem gemeld neem ik aan? Want dat is wat ik schrijf: je krijgt wél je geld terug als je aan Vinted meldt dat er een probleem is.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 15:36 schreef sigme het volgende:
[..]
Euh, jawel hoor.
Als het pakket retour afzender gaat krijgt koper geld terug.
Ik heb het eens gehad met een pakket dat het pakketpunt niet aannam, dus ik kon er niet veel aan doen. Voor vinted maakt dat verder allemaal niet veel uit, retour is retour.
Nee, je hoeft daarvoor niets te melden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 17:48 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Maar dan heb je het als probleem gemeld neem ik aan? Want dat is wat ik schrijf: je krijgt wél je geld terug als je aan Vinted meldt dat er een probleem is.![]()
ik zal het nogmaals uitleggen. Als het pakket is afgeleverd bij het pakketpunt heb je 7 dagen om het op te halen, daarna zal de status automatisch veranderen naar “de bestelling is afgeleverd”. Vervolgens heb je 48 uur de tijd om een probleem te melden of de transactie goed te keuren. Doe je niets, dan wordt de bestelling voltooid. De bestelling is dan definitief. Vinted doet dan helemaal niets meer met deze bestelling. Nooit. Dus ook niet als iets retour wordt gezonden.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 18:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, je hoeft daarvoor niets te melden.
Aah, daar zal het verschik in zitten. De situatie die ik had, was dat het pakketpunt de zending had geweigerd - het is dus nooit bij het pakketpunt aangekomen.quote:Op vrijdag 7 januari 2022 19:03 schreef Mariposas het volgende:
ik zal het nogmaals uitleggen. Als het pakket is afgeleverd bij het pakketpunt heb je 7 dagen om het op te halen, daarna zal de status automatisch veranderen naar “de bestelling is afgeleverd”. Vervolgens heb je 48 uur de tijd om een probleem te melden of de transactie goed te keuren. Doe je niets, dan wordt de bestelling voltooid. De bestelling is dan definitief. Vinted doet dan helemaal niets meer met deze bestelling. Nooit. Dus ook niet als iets retour wordt gezonden.
Ik bewaar inderdaad verpakkingen, ook verzendzakken. Die bewaar ik in de schuur. Soms kan ik ook vinted dozen opnieuw gebruiken.quote:Op zondag 16 januari 2022 17:35 schreef valentijn101 het volgende:
Hoe verpakken en verzenden jullie kleding?
Schoenen doe ik in een doos. Plak ik dicht en plak ik een adressticker op. Maar hoe met kleding? Hebben jullie een enorme voorraad kleine doosjes? In pakpapier met veel tape erom? Of kun je ergens van die zakken kopen die Ali en zalando ook gebruiken?
Ik doe aan hergebruik van verpakkingsmateriaal, ik ga er zeker geen geld aan uitgeven, behalve aan een rol tape. Ik merk ook dat ik regelmatig pakjes krijg waar het al tig keer hergebruikt is, dat juich ik echt toe, ik open verpakkingen ook voorzichtig met een mesje. En verder gebruik ik echt vanalles wat er in het huishouden zo aan geschikt materiaal beschikbaar komt.quote:Op zondag 16 januari 2022 17:35 schreef valentijn101 het volgende:
Schoenen doe ik in een doos. Plak ik dicht en plak ik een adressticker op. Maar hoe met kleding? Hebben jullie een enorme voorraad kleine doosjes? In pakpapier met veel tape erom? Of kun je ergens van die zakken kopen die Ali en zalando ook gebruiken?
Daar zit ik ook al helemáál niet op te wachten als ik via Vinted koop. Koop je vanwege het duurzame karakter tweedehands kleding, gaat iemand er nog 10 nieuwe etiketten, papiertjes en zakjes omheen doen.quote:Op zondag 16 januari 2022 18:58 schreef amaranta het volgende:
In ieder geval niet zo
https://vm.tiktok.com/ZMLeYGJKt/
Omg. Hahaha. Ze heeft hoop ik niet al die kaartjes en stickers speciaal voor haar Vintedverkoophandel laten maken?quote:Op zondag 16 januari 2022 18:58 schreef amaranta het volgende:
In ieder geval niet zo
https://vm.tiktok.com/ZMLeYGJKt/
Ik las dat veel mensen verzendzakken bestellen op Ali. Maar dat doe ik zelf niet omdat ik dat te duur vind + ik heb zelf genoeg verpakkingen die ik hergebruik.quote:Op zondag 16 januari 2022 17:35 schreef valentijn101 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |