abonnement bol.com Coolblue
  vrijdag 26 november 2021 @ 18:54:38 #101
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_202353822
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 november 2021 18:39 schreef coinchantal het volgende:
Ahh Ik geloof dat ik nu wat heb. Ik verkocht een kledingstuk. Verstuurd met dhl. Koper is het niet wezen ophalen en na een week is het dus onderweg terug naar mij. Koper heeft nu dus de betaling laten opschorten. Geen flauw idee op wat voor gronden.
Ach, zolang het weer bij jou terug komt geen ramp toch, dan heb je je product terug.
pi_202357142
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2021 18:54 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Ach, zolang het weer bij jou terug komt geen ramp toch, dan heb je je product terug.
Ik heb liever de centen en geen product.
pi_202416845
Ik heb even een korte vraag. Ik wil voor het eerst Vinted gaan gebruiken maar de verzendkosten zijn mij onduidelijk.
Ik heb leuke schoenen gezien (in Spanje) en nu staat er dat de verzendkosten ¤4,85 zijn via UPS.
Als ik zelf op UPS kijk wat zo’n verzending kost kom ik vele malen hoger uit.
Zorg Vinted voor een verzendlabel met gereduceerd tarief of hoe gaat dit?
Waar een wil is, is een weg. Gewoon Doordrammen!!!!!!!!!!
pi_202417006
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:15 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb even een korte vraag. Ik wil voor het eerst Vinted gaan gebruiken maar de verzendkosten zijn mij onduidelijk.
Ik heb leuke schoenen gezien (in Spanje) en nu staat er dat de verzendkosten ¤4,85 zijn via UPS.
Inderdaad. De verkoper krijgt een verzendlabel van vinted.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 1 december 2021 @ 20:26:53 #105
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202425295
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:15 schreef valentijn101 het volgende:
Vinted levert met al z'n klanten grote volumes aan bij UPS en daarom kan het goedkoop.
Resistance is futile.
pi_202428838
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2021 20:26 schreef Seven. het volgende:

[..]
Vinted levert met al z'n klanten grote volumes aan bij UPS en daarom kan het goedkoop.
Gaaf, dus stel ik wil goedkoop iets naar een vriendin in bv duitsland sturen dan zou ik een artikel van 5kg te koop kunnen zetten. Het haar voor een euro laten kopen en dan heb ik een verzendlabel van 5 kg voor weinig naar haar. _O_
  donderdag 2 december 2021 @ 07:26:05 #107
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_202428992
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 05:55 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Gaaf, dus stel ik wil goedkoop iets naar een vriendin in bv duitsland sturen dan zou ik een artikel van 5kg te koop kunnen zetten. Het haar voor een euro laten kopen en dan heb ik een verzendlabel van 5 kg voor weinig naar haar. _O_
yup,

hou er wel rekening mee dat de vinted pakketje er over het algemeen wat langer over doen dan wanneer je gewoon zou verzenden.
pi_202489088
2 dingen die ik momenteel irritant vind aan vinted

1. Winkels om 5 uur dicht waardoor ik mijn pakketje niet kan halen of brengen. Gelukkig is er een half fietsen uur verderop een tankstation die op zondag Mondial Relay aanneemt en misschien ook na 5 open en misschien is dit voor andere vervoersmaatschappijen dan ook een oplossing
2 DHL echt fuck-off elk pakje dat ik stuur raakt de laatste tijd vermist en Vinted vergoedt niks, ik heb diverse claims die al wekenlang open staan ipv de beloofde 48 uur. Op een na die ineens na een week alsnog at-home-delivery is bezorgd. Ik snap wel dat UPS en zelfs Mondial Relay ineens populair zijn onder mijn NEDERLANDSE kopers.

Wel weer positief: ik kocht iets van glas was lachwekkend slecht was ingepakt (alleen papier erom heen niks om stoten op te vangen) waardoor ik scherven ontving. Daar heeft vinted wel na 24 uur na mijn melding de transactie geannuleerd en een dag later zag ik dat mijn aankoopbedrag met verzendkosten al op mijn bankrekening stond :D
pi_202489119
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 07:26 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
yup,

hou er wel rekening mee dat de vinted pakketje er over het algemeen wat langer over doen dan wanneer je gewoon zou verzenden.
nee toch? Zelfs als ik met ups uit italie koop heb ik alles gerekend vanaf de dag van verzending uiterlijk 2 dagen later al. Dhl zelfs de volgende dag maar de
Laatste tijd alleen als ik het koop, als iemand van mij koopt raken ze het kwijt :r
  maandag 6 december 2021 @ 13:11:38 #110
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202496195
quote:
0s.gif Op zondag 5 december 2021 22:04 schreef Dikke_Kont het volgende:

[..]
nee toch? Zelfs als ik met ups uit italie koop heb ik alles gerekend vanaf de dag van verzending uiterlijk 2 dagen later al. Dhl zelfs de volgende dag maar de
Laatste tijd alleen als ik het koop, als iemand van mij koopt raken ze het kwijt :r
Pakketjes gaan gewoon allemaal in dezelfde zak. Lijkt me erg sterk dat ze de Vinted pakketjes er uit gaan filteren.
Ik heb gelukkig alleen positieve ervaringen met DHL. Ik koop en verzend er bijna alles mee. Alleen vanuit België naar Nederland werkt het niet zo soepel.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 6 december 2021 @ 14:26:47 #111
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_202497370
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 13:11 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Pakketjes gaan gewoon allemaal in dezelfde zak. Lijkt me erg sterk dat ze de Vinted pakketjes er uit gaan filteren.
Ik heb gelukkig alleen positieve ervaringen met DHL. Ik koop en verzend er bijna alles mee. Alleen vanuit België naar Nederland werkt het niet zo soepel.
volgens mij gaan pakketjes van elke transporteur wel in een aparte zak
pi_202497541
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:26 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
Waar? Op welke locatie?
Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen - Voltaire
  maandag 6 december 2021 @ 14:57:58 #113
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202497899
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 14:26 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
Ja, maar geen onderscheid dus in Vinted en niet-Vinted pakketjes. Of ik nu zelf via de website van DHL een verzendlabel aanmaak, of dat dit via Vinted gebeurd, maakt niets uit.
pi_202499071
Je kan het wel zien er staat vinted op het label.
pi_202577502
Hee, ik heb een artikel wat ik mogelijk terug moet sturen naar de verkoper ivm een kapot artikel. Hoe kan ik dat het beste doen (en de goedkoopste manier)? Het artikel was maar ¤12,- , maar ik heb er niks aan. Heb al aangeboden dat we het half half doen, maar tot nu toe komen we dat niet uit (ik moet het dan laten repareren namelijk en je blijft de reparatie altijd zien…)
pi_202577553
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 10:04 schreef MeisPluis het volgende:
Hee, ik heb een artikel wat ik mogelijk terug moet sturen naar de verkoper ivm een kapot artikel. Hoe kan ik dat het beste doen (en de goedkoopste manier)? Het artikel was maar ¤12,- , maar ik heb er niks aan. Heb al aangeboden dat we het half half doen, maar tot nu toe komen we dat niet uit (ik moet het dan laten repareren namelijk en je blijft de reparatie altijd zien…)
Retour moet je jammer genoeg zelf betalen. Wat je zou kunnen voorstellen, is dat de verkoper het van jou overkoopt. Dan heb je ook de lage verzendkosten.
pi_202577628
Kom er net achter, had dus 2 dingen gezien bij iemand totaal 10 euro (5 euro de stuk). Bundel aangevraagd even later ineens 20 euro. Blijkbaar kan de prijs dus aangepast worden tijdens het bundelen door de verkoper. Beetje flauw.

[ Bericht 0% gewijzigd door coinchantal op 12-12-2021 10:20:46 (extra) ]
pi_202578342
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 10:17 schreef coinchantal het volgende:
Kom er net achter, had dus 2 dingen gezien bij iemand totaal 10 euro (5 euro de stuk). Bundel aangevraagd even later ineens 20 euro. Blijkbaar kan de prijs dus aangepast worden tijdens het bundelen door de verkoper. Beetje flauw.
Gewoon even contact opnemen met de verkopen. Misschien een tikfoutje/ rekenfoutje gemaakt
pi_202581865
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 10:08 schreef coinchantal het volgende:

[..]
Retour moet je jammer genoeg zelf betalen. Wat je zou kunnen voorstellen, is dat de verkoper het van jou overkoopt. Dan heb je ook de lage verzendkosten.
En dan van het te kopen bedrag de verzendkosten afhalen of zo?
Want anders worden de verzendkosten toch door de verkoper betaald?
  zondag 12 december 2021 @ 16:07:09 #120
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202585122
Ik heb weer een stuk of 20 dingen erop geslingerd gisteren en vandaag. Morgen 5 pakketjes wegbrengen.
Resistance is futile.
pi_202600305
Alle bestelde items zijn binnen, maar tsjonge, de laatste tijd steeds dingen binnengekregen die een andere maat zijn dan aangegeven. De ene verkoper gaat er wat sympathieker mee om dan de andere, maar ik ga voortaan toch maar vragen of mensen willen meten.
Nu maar weer moeite doen om zelf weer wat meer dingen te verkopen, anders blijven de kasten overvol
pi_202603276
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 15:22 schreef Doedezemaar het volgende:
Alle bestelde items zijn binnen, maar tsjonge, de laatste tijd steeds dingen binnengekregen die een andere maat zijn dan aangegeven. De ene verkoper gaat er wat sympathieker mee om dan de andere, maar ik ga voortaan toch maar vragen of mensen willen meten.
Nu maar weer moeite doen om zelf weer wat meer dingen te verkopen, anders blijven de kasten overvol
Ik koop daarom alleen wat als er ook een foto van de maat op staat. Vooral Italianen hebben een voorkeur voor het opgeven van een andere maat dan op het kaartje, maar dat komt misschien omdat maat 44 bij hun Large is en bij ons XLarge? :')
pi_202603282
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 10:08 schreef coinchantal het volgende:

[..]
Retour moet je jammer genoeg zelf betalen.
Niet als je met paypal betaalt :D
pi_202603295
quote:
0s.gif Op zondag 12 december 2021 10:04 schreef MeisPluis het volgende:
Ik had ook een kapot artikel laatst maar heb van Vinted mijn geld terug gekregen zonder retour zenden. Wat raar dat het bij jou terug moet? Heeft dat een reden?
pi_202604574
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 18:37 schreef Loena. het volgende:

[..]
Ik had ook een kapot artikel laatst maar heb van Vinted mijn geld terug gekregen zonder retour zenden. Wat raar dat het bij jou terug moet? Heeft dat een reden?
Het hangt af van de verkoper. Ik heb idd al een keer gehad dat de verkoper zei: hou maar gewoon en kreeg mijn geld terug.

Bij deze ging het moeizamer, die wilde het artikel dan terug. Overigens is het inmiddels geregeld: we hebben de aankoopkosten gedeeld (ik had nog een ander item wat ook meteen mee ging dus ik heb de verzendkosten betaald). Het kan gemaakt worden maar kost geld/moeite en denk dat je het altijd een klein beetje blijft zien maar zeker niet onoverkomelijk. Dus ik ben tevreden. Is een (heel leuk!) linnen shirt dus is altijd wel tricky dus was al bedacht op gaatjes, daarom had ik het zo goed nagekeken.
  zaterdag 18 december 2021 @ 12:41:11 #126
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202680839
Nog gauw ff wat pakketjes versturen voor de lockdown ingaat. De vorige keer vond het wel verdomd lastig om nog pakketjes te versturen.
Resistance is futile.
pi_202680969
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2021 12:41 schreef Seven. het volgende:
Nog gauw ff wat pakketjes versturen voor de lockdown ingaat. De vorige keer vond het wel verdomd lastig om nog pakketjes te versturen.
Ik heb van het weekend wat gekocht bij iemand die het niet heeft verzonden maar wel elke dag online kwam. Ik vermoed dat zij de hele week niet voor 5 uur op het pakketpunt kon zijn…
  zaterdag 18 december 2021 @ 12:51:17 #128
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202680989
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 12:50 schreef Loena. het volgende:

[..]
Ik heb van het weekend wat gekocht bij iemand die het niet heeft verzonden maar wel elke dag online kwam. Ik vermoed dat zij de hele week niet voor 5 uur op het pakketpunt kon zijn…
Ik heb m'n man 2x op pad gestuurd, maar als je allebei fulltime werkt dab wordt het wel lastig inderdaad.
Resistance is futile.
pi_202681081
Ons thuispunt is gelukkig tot 9 uur open. Het is wel echt suuuuper druk.
In de rij raakte ik aan de praat met een vrouw die jurken verkocht op vinted. Heb haar meteen gevolgd.
Protège moi de mes désirs.
pi_202681207
Ik heb afgelopen donderdag mijn eerste bestelling via Vinted gedaan *O* Mezelf verwend met een “nieuwe” cowboysbag. (je kunt nooit teveel tassen hebben O-) )
‘S morgens gekocht. Binnen een paar uur al afgegeven op het pakketpunt. (helemaal top) En nu ligt het daar nog steeds :'( :'( :'( Haalt DPD niet iedere dag op elke locatie alle pakketten op? :?
pi_202682983
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 13:03 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb afgelopen donderdag mijn eerste bestelling via Vinted gedaan *O* Mezelf verwend met een “nieuwe” cowboysbag. (je kunt nooit teveel tassen hebben O-) )
‘S morgens gekocht. Binnen een paar uur al afgegeven op het pakketpunt. (helemaal top) En nu ligt het daar nog steeds :'( :'( :'( Haalt DPD niet iedere dag op elke locatie alle pakketten op? :?
Waarom heb je mijn cowboysbag niet gekocht? O-)
  zaterdag 18 december 2021 @ 15:30:59 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202683478
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 13:03 schreef valentijn101 het volgende:
Nee, dat is sowieso niet de standaard. Bij Vinted mag je er vanuit gaan dat je een economy label krijgt. Met bijbehorende service. In NL betekent dat met DHL en UPS meestal wel next day, maar met DPD volgens mij alleen als je express boekt (en dan ben je op de grotere DPD locaties aangewezen).
Resistance is futile.
pi_202684267
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 14:58 schreef amaranta het volgende:

[..]
Waarom heb je mijn cowboysbag niet gekocht? O-)
Omdat je me niet verteld had dat je er een teveel had. :( (het was toch geen zwarte little bag he) :'(
pi_202684290
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:30 schreef Seven. het volgende:

[..]
Nee, dat is sowieso niet de standaard. Bij Vinted mag je er vanuit gaan dat je een economy label krijgt. Met bijbehorende service. In NL betekent dat met DHL en UPS meestal wel next day, maar met DPD volgens mij alleen als je express boekt (en dan ben je op de grotere DPD locaties aangewezen).
Chips, ik dacht dat pakketdiensten iedere avond alles bij alle punten alles ophaalden en verwerkten :'(
pi_202684544
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:10 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Omdat je me niet verteld had dat je er een teveel had. :( (het was toch geen zwarte little bag he) :'(
Wel een zwarte. Volgens mij de Witney bag.
(Lol ik had hem verwijderd om de adv er opnieuw op te plaatsen en dat ben ik vergeten.. De Joke is om me)
pi_202685438
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:26 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wel een zwarte. Volgens mij de Witney bag.
(Lol ik had hem verwijderd om de adv er opnieuw op te plaatsen en dat ben ik vergeten.. De Joke is om me)
Ik kan je niet vinden op Vinted, stuur me gerust een linkje. :Y
  dinsdag 28 december 2021 @ 21:16:31 #137
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_202879084
Ineens gaan de verkopen heel hard :-) liggen 2 pakjes klaar en ruim ¤300 pending in de wallet, uitgeven gaat leuk worden. Wie mij wil volgen: irisivans is mijn username op Vinted.
pi_202879426
Oh wow, da’s veel geld zo in je portemonnee. Mijn aankopen en verkopen gaan een beetje gelijk op, morgen weer iets wegbrengen en ook een pakketje ophalen.
  donderdag 30 december 2021 @ 08:21:49 #139
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202918447
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:16 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Ineens gaan de verkopen heel hard :-) liggen 2 pakjes klaar en ruim ¤300 pending in de wallet, uitgeven gaat leuk worden. Wie mij wil volgen: irisivans is mijn username op Vinted.
Had je nieuwe dingen geupload?
Resistance is futile.
  donderdag 30 december 2021 @ 08:35:08 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202918532
Ik had laatst een stuk of 30 items geupload, dus hier ook ineens weer een leuk bedrag in de portemonnee.

Paar problemen:

Tijdens kerst 2 dingen verkocht, maar nu in quarantaine. Als de kopers akkoord gaan met DHL verzending, dan kan ik het vrijdag meegeven aan Picnic. Anders kwestie van annuleren en opnieuw bestellen.

En 1 bundel verkocht waar een pyjamaatje van 1 euro bij zat die ik zelf niet goed heb gecheckt, grote vlek op de onderrug (uiteraard van een luier :X ). Verder een winterslaapzak voor 1 euro waar op de foto wat vlekjes zichtbaar waren maar niet omschreven. Koper somt de problemen op (verder geen vragen) dus ik wil dat oplossen door haar 2 euro korting te bieden, terugsturen niet nodig. Maar vervolgens gaat ze daar helemaal niet op in en vraagt ze waarom ik de problemen niet vermeld heb. Dus ik snap niet goed wat ze nou wil. Ik heb haar vraag alsnog beantwoord, en maar heel concreet gevraagd of ze nog iets wil horen van me voor ze verder kan... ben benieuwd.
Resistance is futile.
  donderdag 30 december 2021 @ 13:05:36 #141
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202924382
Vervelend @Seven. van die koper. Van die slaapzak vind ik het wel erg zeikerig. Jammer dat de koper vooralsnog niet erg meewerkt aan een oplossing. Kan je natuurlijk ook een negatieve review van verwachten. :{

Hier is voor het eerst een door mij verzonden pakketje kwijt geraakt. Het is wel bezorgd op de locatie volgens de tracking info maar het ligt er blijkbaar niet. Probleem is al op 6 december gemeld aan Vinted, duurt wel lang zeg. Er zijn wel eens gekochte pakketjes kwijt geraakt maar daar was het probleem binnen een week afgerond door Vinted.
  donderdag 30 december 2021 @ 14:33:52 #142
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202926954
Ondertussen hebben we het opgelost.
Resistance is futile.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 08:53:35 #143
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_202974336
Net ook een jasje binnengekregen dat veel te klein was... Xxl maar ik kon er amper in... Snap niet dat verkopers dat dan niet aangeven.

Uit woede een slechte review gegeven... Had het evengoed kunnen laten bezinken.

En eindelijk wel de laarzen gevonden die ik al 4 jaar aan het zoeken was.
Limited edition, nergens in normale maten te vinden, enkel op eBay in de VS aan woekerprijzen.
Maar nu voor een half acceptabele prijs gekocht!
pi_202974878
Hier is het momenteel rustig. Ik denk dat ik weer wat nieuwe dingen erop ga zetten in de loop van de week.
  zaterdag 1 januari 2022 @ 18:27:54 #145
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_202980635
quote:
7s.gif Op donderdag 30 december 2021 08:21 schreef Seven. het volgende:

[..]
Had je nieuwe dingen geupload?
Ja. Ik merk dat verkoop het snelste gaat als iets er net op staat. Afhankelijk van mijn mood ga ik er op in. Het is niet dat ik advertenties verwijder en opnieuw plaats.
pi_203066758
Ik heb mijn eerste spullen op Vinted gezet (2 paar gloednieuwe schoenen) wat is jullie ervaring in verkoopsnelheid? Binnen een paar dagen niet verkocht vergeet het dan maar? Of kan iets er makkelijk meer als een maand op staan en dan gewoon ineens verkocht zijn?

Ow, nog een vraag.
Ik merk als ik dingen als favoriet markeer dat ik dan regelmatig een aanbod met korting krijg. Hoe verstuur je zo’n bericht? Ik zou degene die mijn schoenen als favoriet hebben best een beetje willen verleiden met een paar euro korting.
  donderdag 6 januari 2022 @ 19:53:59 #147
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203067721
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2022 18:50 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb mijn eerste spullen op Vinted gezet (2 paar gloednieuwe schoenen) wat is jullie ervaring in verkoopsnelheid? Binnen een paar dagen niet verkocht vergeet het dan maar? Of kan iets er makkelijk meer als een maand op staan en dan gewoon ineens verkocht zijn?

Ow, nog een vraag.
Ik merk als ik dingen als favoriet markeer dat ik dan regelmatig een aanbod met korting krijg. Hoe verstuur je zo’n bericht? Ik zou degene die mijn schoenen als favoriet hebben best een beetje willen verleiden met een paar euro korting.
Nieuwe dingen blijven uploaden. Ik doe meestal bulk uploads en dan verkoop je ineens in een week tijd elke dag wel iets.

En ik moet eerlijk zeggen.. ik vind het irritant en opdringerig als ik een aanbod krijg omdat ik iets als favoriet markeer. Iets als favoriet markeren betekent hooguit dat ik het terug wil kunnen vinden.

:P

Maar je klikt dus op de melding en dan opent zich een chat, met knop bovenin 'een bod doen'.
Resistance is futile.
pi_203067772
quote:

Ow, nog een vraag.
Veel mensen vinden dat laatste irritant en opdringerig. Mij zou het wel over de streep kunnen trekken om wat te kopen. Als iemand je op een nette manier benaderd, why not. We zitten toch op vinted om wat te verkopen?
pi_203070153
quote:

Ow, nog een vraag.
Verschilt.

Ik stuur geen mailtje maar verlaag de prijs na een weekje als een item veel favorieten heeft.
  donderdag 6 januari 2022 @ 22:09:15 #150
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_203070335
Vinted heeft een ad van mij verwijderd, ik denk omdat ik een foto had van de site van het kledingmerk van de broek die ik te koop had gezet (naast eigen foto’s). Dat mag kennelijk niet. Misschien ook voor jullie handig!
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')