abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201852587
Je ziet nu in België ook weer de standaard discussies oplaaien: https://www.hln.be/binnen(...)geschreven~aad705ef/

De politici hebben te snel versoepeld, de mondkapjesplicht is te snel afgeschaft... Dezelfde retoriek.

Wel opvallend dat hij zegt dat het breder invoeren van het Covid Safe Ticket (zeg maar de QR-code) weinig zin heeft bij een hoge vaccinatiegraad, tenzij je het combineert met andere maatregelen die juist net zijn afgeschaft.

Dat ga je hier natuurlijk ook zien. Komende tijd een hele sterke roep om de QR-code strenger te handhaven of op meer plekken. Maar dat verandert niks aan het probleem voor de zorg.
pi_201852611
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat wordt steeds geroepen, maar daar is men nog niet over uit. Het lijkt erop dat de immuniteit langer duurt dan die van twee prikken met een vaccin, maar ook minder goed beschermt tegen andere varianten dan die ene waarvan een besmetting is doorgemaakt. Teven is het risico om in het ziekenhuis te belanden vele, vele malen hogen zonder die vaccinatie. Waar niet-gevaccineerd zijn ook niet goed voor is is het aantal besmettingen en doorgeven van die besmettingen aan anderen.

Dus wat bedoel je precies met "beter"?
Dat is echt onzin. Hoe dan? Door natuurlijke infectie, als je immuunsysteem het virus écht tegenkomt, gaat het veel meer types antilichamen maken die op veel meer verschillende plekken kunnen binden, inclusief het spike-eiwit. Bij een vaccin van Pfeizer of Moderna is dat alleen maar tegen het spike-eiwit, verder heeft het immuunsysteem nog niets gezien. Oftewel, waarom zou dat nou juist wel beter beschermen tegen varianten? Lijkt me echt niet aannemelijk. Beter in de zin van selectievere immuniteit, ook tegen varianten, en langduriger. Je hebt immers een heleboel verschillende antilichamen. Eentje tegen het spike eiwit, een ander tegen het viraal RNA, dan weer een tegen het nucleocapisde, etc. En ook tegen varianten als het spike-eiwit evolutionair geconserveerd is. Je hebt gewoon een hele sloot meer antilichamen, elk met hun eigen epitoop in tegenstelling tot heel veel enkel en alleen tegen het spike-eiwit na mRNA vaccinatie.

Maar goed, de data,

In deze (N=700.000) studie uit Israel is waargenomen dat de personen met natuurlijke immuniteit 27x minder kans hadden op een symptomatische COVID infectie dan diegenen die gevaccineerd zijn. https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.24.21262415v1

Hetzelfde wordt hier gezien in een andere studie: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.06.01.21258176v3

En zelfs milde corona schijnt in de lange termijn bescherming te bieden:
https://www.nature.com/articles/s41586-021-03647-4

We weten ook heel veel niet hoor, kan ook anders zijn, maar alle dingen wijzen wel die kant op.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:54:01 #253
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201852704
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:40 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Nog beter lijkt me immuniteit die je extra opbouwt na een besmetting terwijl je al gevaccineerd bent. Een mild ziekteverloop en dan natuurlijke immuniteit boven op de immuniteit vanuit het vaccin.
Dat vraag ik mij dus af. De immuniteit die dan wordt ontwikkeld (vaccin en van infectieherstel), is "natuurlijk" gezien sws uit balans. Een mild verloop is natuurlijk gezien, de beste weg voor een goede weerbaarheid. Of dit ook zo is bij deze zeer specifieke vaccinatie, is bij mijn weten niet (zo maar) te stellen.

Het lichaam heeft (zal ?) ten tijde van infectie, zelf minder antilichamen tegen het SpikeEiwit hoeven maken en waarschijnlijk zijn de antilichamen voor/tegen de andere eiwitten van het virus (N, E, M en nog 25 anderen) minder in aantal en/of actief. Dit omdat antilichamen van het excessief aangewakkerde SpikeEiwit vooral de boventoon voerden. De vraag wordt dan of en in welke mate dit gevolgen heeft voor/bij een toekomstig herhaalde infectie.
En ook of in welke mate boosters dan net zo effectief zullen/kunnen blijven als bij het eerste infectieherstel na vaccinatie.

Interessant dit speelveld.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201852710
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:45 schreef Vasilevski het volgende:
Je ziet nu in België ook weer de standaard discussies oplaaien: https://www.hln.be/binnen(...)geschreven~aad705ef/

De politici hebben te snel versoepeld, de mondkapjesplicht is te snel afgeschaft... Dezelfde retoriek.

Wel opvallend dat hij zegt dat het breder invoeren van het Covid Safe Ticket (zeg maar de QR-code) weinig zin heeft bij een hoge vaccinatiegraad, tenzij je het combineert met andere maatregelen die juist net zijn afgeschaft.

Dat ga je hier natuurlijk ook zien. Komende tijd een hele sterke roep om de QR-code strenger te handhaven of op meer plekken. Maar dat verandert niks aan het probleem voor de zorg.
Het probleem zit ook totaal niet zozeer in de QR code of handhaving daarvan, als je kijkt naar de cijfers van he RIVM zijn de besmettingen ook niet zozeer terug te voeren op horeca / evenementen of dergelijke zaken.
Het probleem zit gewoon in meerdere zaken bij elkaar opgeteld

- Seizoensinvloed
- Versoepelingen
- Ongevaccineerden

Je zult de pijn linksom of rechtsom een keer moeten nemen, als je nu weer terug gaat grijpen in alles weer terugdraaien of verzwaren kom in echt in een vicieuze cirkel waar je nooit meer uitkomt. Nog los van schade aan economie en welzijn van de bevolking die de afgelopen 20 maanden het al enorm te verduren heeft gehad.

Ik hoop oprecht dat we verstandig zijn, en ons nu eens een keer aan het ingezette plan houden.
Ook zou het fijn zijn als de algemene media wat zou minderen met de angst te verkondingen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:56:02 #255
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201852725
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat is echt onzin. Hoe dan? Door natuurlijke infectie, als je immuunsysteem het virus écht tegenkomt, gaat het veel meer types antilichamen maken die op veel meer verschillende plekken kunnen binden, inclusief het spike-eiwit. Bij een vaccin van Pfeizer of Moderna is dat alleen maar tegen het spike-eiwit, verder heeft het immuunsysteem nog niets gezien. Oftewel, waarom zou dat nou juist wel beter beschermen tegen varianten? Lijkt me echt niet aannemelijk. Beter in de zin van selectievere immuniteit, ook tegen varianten, en langduriger. Je hebt immers een heleboel verschillende antilichamen. Eentje tegen het spike eiwit, een ander tegen het viraal RNA, dan weer een tegen het nucleocapisde, etc. En ook tegen varianten als het spike-eiwit evolutionair geconserveerd is. Je hebt gewoon een hele sloot meer antilichamen, elk met hun eigen epitoop in tegenstelling tot heel veel enkel en alleen tegen het spike-eiwit na mRNA vaccinatie.

Maar goed, de data,

In deze (N=700.000) studie uit Israel is waargenomen dat de personen met natuurlijke immuniteit 27x minder kans hadden op een symptomatische COVID infectie dan diegenen die gevaccineerd zijn. https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.08.24.21262415v1

Hetzelfde wordt hier gezien in een andere studie: https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.06.01.21258176v3

En zelfs milde corona schijnt in de lange termijn bescherming te bieden:
https://www.nature.com/articles/s41586-021-03647-4

We weten ook heel veel niet hoor, kan ook anders zijn, maar alle dingen wijzen wel die kant op.
Is het laatste nog niet over gezegd nee, want hier vind ik ook:

quote:
However, vaccines can add an extra boost to protection in people who recovered from COVID-19. Results showed that a single vaccine dose with natural immunity provided greater protection against reinfection than people with natural immunity alone.
quote:
One study compared natural immunity alone to natural immunity plus vaccination. They found that, after infection, unvaccinated people are 2.34 times likelier to get COVID-19 again, compared to fully vaccinated people. So vaccinated people (after infection) have half the risk of reinfection than people relying on natural immunity alone.
...
Infectious diseases expert James Lawler, MD, MPH, FIDSA, carefully evaluates the study design of the retrospective Maccabi Health System study in his Aug. 31 briefing. In the briefing, he identifies two concerning sources of error that were not corrected for: survivorship bias and selection bias.

Bron
Ik zoek nog even verder naar de artikelen die het specifiek hadden over een bredere bescherming tegen meer varianten. De query's zijn "vervuild" door een hoge focus op de Delta-variant, moet even dieper zoeken.
pi_201852733
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:45 schreef Vasilevski het volgende:
Je ziet nu in België ook weer de standaard discussies oplaaien: https://www.hln.be/binnen(...)geschreven~aad705ef/

De politici hebben te snel versoepeld, de mondkapjesplicht is te snel afgeschaft... Dezelfde retoriek.

Wel opvallend dat hij zegt dat het breder invoeren van het Covid Safe Ticket (zeg maar de QR-code) weinig zin heeft bij een hoge vaccinatiegraad, tenzij je het combineert met andere maatregelen die juist net zijn afgeschaft.

Dat ga je hier natuurlijk ook zien. Komende tijd een hele sterke roep om de QR-code strenger te handhaven of op meer plekken. Maar dat verandert niks aan het probleem voor de zorg.
Je zal er vast wat verspreiding kunnen tegenhouden op plekken waar de niet risicogroepen zich bevinden.

Maar de groep die niet wil vaccineren bereik je er toch niet mee.

En stel dat je door ingrijpende maatregelen 10% van de opnames tegenhoudt.
Op een piek van 400 hebben we het dan over 40 personen.
pi_201852772
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Is het laatste nog niet over gezegd nee, want hier vind ik ook:
[..]
[..]
Ik zoek nog even verder naar de artikelen die het specifiek hadden over een bredere bescherming tegen meer varianten. De query's zijn "vervuild" door een hoge focus op de Delta-variant, moet even dieper zoeken.
Eens. Ik lees daar uiteenlopende berichten over.
Ook dat bijv een natuurlijke besmetting met de Alpha variant je nog steeds kwetsbaar voor de Delta variant maakt. En dat vaccins je (na de tweede injectie) een hogere afweer geeft tegen beide varianten.
Het laatste woord is hier nog niet over gezegd.

Edit: afhankelijk van het type vaccin.
Definitely not CIA
pi_201852808
Ondertussen in België

twitter


Prima als hij dat zelf doet, maar vermoei niet heel de bevolking ermee zou ik zeggen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:04:53 #259
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201852838
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:56 schreef Qarrad het volgende:
...
Ik zoek nog even verder naar de artikelen die het specifiek hadden over een bredere bescherming tegen meer varianten. De query's zijn "vervuild" door een hoge focus op de Delta-variant, moet even dieper zoeken.
...
Ik meen dat die brede bescherming vooral is omdat de Corona varianten, simpelweg veel overeenkomsten delen. Gelukkig werkt onze weerbaarheid (die ook variaties heeft) ook niet zo specifiek dat iets achter de komma van een percentage er veel toe doet.

Het is vooral te danken dat de virusvarianten zo gelijk zijn aan elkaar en niet dat vaccins zo breed werken, een vaccin dat nog steeds uitgaat van de Wuhan standaard Spike.

Dat de ene variant venijniger is dan de ander ligt in de uitgeselecteerde capaciteit om een cel beter te infecteren, daarin te repliceren en/of wellicht herkenning door/van de cellulaire afweer, beter te onderdrukken. Het resultaat is dan dat een variant beter "besmet" (en daardoor meer kans geeft op gevolgen).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 22:06:11 #260
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201852868
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:03 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in België

[ twitter ]

Prima als hij dat zelf doet, maar vermoei niet heel de bevolking ermee zou ik zeggen.
Ach, Marc van Ranst heeft ondertussen dezelfde Twitter-presence als Doutzen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:07:52 #261
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201852898
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ach, Marc van Ranst heeft ondertussen dezelfde Twitter-presence als Doutzen.
Wacht, wat :D :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 22:08:34 #262
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201852913
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:07 schreef Molo het volgende:

[..]
Wacht, wat :D :D
Soms een interessante tweet (in 't geval van Doutzen een foto), maar meestal het lezen niet waard.

Ik durf te wedden dat die man zichzelf inmiddels influencer noemt.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:09:20 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201852926
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Het probleem zit ook totaal niet zozeer in de QR code of handhaving daarvan, als je kijkt naar de cijfers van he RIVM zijn de besmettingen ook niet zozeer terug te voeren op horeca / evenementen of dergelijke zaken.
Het probleem zit gewoon in meerdere zaken bij elkaar opgeteld

- Seizoensinvloed
- Versoepelingen
- Ongevaccineerden

Je zult de pijn linksom of rechtsom een keer moeten nemen, als je nu weer terug gaat grijpen in alles weer terugdraaien of verzwaren kom in echt in een vicieuze cirkel waar je nooit meer uitkomt. Nog los van schade aan economie en welzijn van de bevolking die de afgelopen 20 maanden het al enorm te verduren heeft gehad.

Ik hoop oprecht dat we verstandig zijn, en ons nu eens een keer aan het ingezette plan houden.
Ook zou het fijn zijn als de algemene media wat zou minderen met de angst te verkondingen.
Ik ben even kwijt wat het ingezette plan hier is...... dat ook met de wind lijkt te draaien.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201853058
quote:
14s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:09 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik ben even kwijt wat het ingezette plan hier is...... dat ook met de wind lijkt te draaien.
Ingezette plan is zoals het nu is, met eventueel meer versoepelingen na het meetmoment van 1 nov (we weten allemaal dat natuurlijk niet gaat gebeuren)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201853092
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 16:36 schreef trein2000 het volgende:
Jij wacht tot Gommers de zwarte vlag uit het raam hangt? Is een optie maar mijns inziens geen verstandige.
als je honderd keer roept om code zwart dan zal het vast ooit eens raak zijn toch.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 16:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Volgende week deze tijd zal het OMT advies wel naar buiten komen, dan weten we waar we ons op voor moeten bereiden per November.
Avondklok goden _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Derrazi op 21-10-2021 22:26:29 ]
pi_201853093
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:03 schreef _serial_ het volgende:
Ondertussen in België

[ twitter ]

Prima als hij dat zelf doet, maar vermoei niet heel de bevolking ermee zou ik zeggen.
Bij het niet kunnen, of willen, opschalen van de IC capaciteit en wel prioriteit geven aan andere non-covidzorg en toch de covid-patienten willen kunnen opvangen, is indammen de enige mogelijkheid.
Definitely not CIA
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:22:45 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201853282
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:

[..]
Soms een interessante tweet (in 't geval van Doutzen een foto), maar meestal het lezen niet waard.

Ik durf te wedden dat die man zichzelf inmiddels influencer noemt.
Influenzar O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:22:48 #268
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201853285
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Bij het niet kunnen, of willen, opschalen van de IC capaciteit en wel prioriteit geven aan andere non-covidzorg en toch de covid-patienten willen kunnen opvangen, is indammen de enige mogelijkheid.
En indammen gaan we doen met katoenen mondlapjes dragen in de Gamma en bij de snackbar ?
pi_201853367
Kan het zo zijn dat de besmettingen oplopen door Testen voor Toegang?
pi_201853390
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En indammen gaan we doen met katoenen mondlapjes dragen in de Gamma en bij de snackbar ?
Als het werkt. :')
Daar weet jij het antwoord wel op.

Dus er komen zwaardere maatregelen, omdat we geen echte beslissingen nemen.
Definitely not CIA
pi_201853401
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:06 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ach, Marc van Ranst heeft ondertussen dezelfde Twitter-presence als Doutzen.
Van Ranst is al lang niet meer serieus te nemen als viroloog, meneer is inmiddels niets meer dan een puberale, trollende möchtegern influencer. Hij zou ook, net als van Dissel, gewoon eens normaal kunnen gaan doen...

Brandbrief uit "de zorg" waarin nogal wat punten aangehaald worden die hier ook al geregeld voorbij gekomen zijn:

https://verzorgdezorg.nl/brandbrief/
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201853418
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:54 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ook zou het fijn zijn als de algemene media wat zou minderen met de angst te verkondingen.
Ik wil me nog eens een keer goed verdiepen in het concept 'media'. Als je aan media denkt, denken de meeste van "ah, ja die rapporteren gewoon wat er gebeurd blabla" maar het is gigantisch veel meer dan dat. Het is in staat om mensen te beïnvloeden, politiek zelfs, ze zorgen voor wij denken dat de wereld in elkaar zit, wat we wel of niet moeten vinden, etc. Ik snap dat ze de media "the fourth power" noemen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:29:56 #273
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201853461
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Als het werkt. :')
Daar weet jij het antwoord wel op.

Dus er komen zwaardere maatregelen, omdat we geen echte beslissingen nemen.
Nou ja, als je echt wilt indammen dan moet je inderdaad gewoon alles weer dichtgooien. Maar dat zie ik sowieso niet gebeuren vanuit economisch perspectief, dus dan kom je inderdaad al snel weer bij halfbakken nietszeggende oplossingen zoals mondmaskers, uurtje vroeger sluiten, ouders die niet mee naar binnen mogen bij zwemles en dat soort dingen.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:31:26 #274
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201853496
Hoe is de verhouding gevaccineerd bij de besmettingen?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201853524
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:08 schreef chratnox het volgende:

[..]
Soms een interessante tweet (in 't geval van Doutzen een foto), maar meestal het lezen niet waard.

Ik durf te wedden dat die man zichzelf inmiddels influencer noemt.
Ik ben echt oprecht blij dat wij Jaap hebben ipv Marc.

Hoewel het OMT zich geregeld wel in de media laat horen laat Jaap zich hiertoe niet verleiden.
pi_201853527
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:29 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Nou ja, als je echt wilt indammen dan moet je inderdaad gewoon alles weer dichtgooien. Maar dat zie ik sowieso niet gebeuren vanuit economisch perspectief, dus dan kom je inderdaad al snel weer bij halfbakken nietszeggende oplossingen zoals mondmaskers, vervroegde sluitingstijden en dat soort dingen.
Ja. En daar gaan we dus (denk ik) de oorlog niet mee winnen.
Het is indammen, of selecteren bij de poort.

En wsl dus beiden. Zodra het te laat is.
Definitely not CIA
pi_201853550
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
En indammen gaan we doen met katoenen mondlapjes dragen in de Gamma en bij de snackbar ?
En een alcoholverbod na 20:00!
pi_201853554
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik wil me nog eens een keer goed verdiepen in het concept 'media'. Als je aan media denkt, denken de meeste van "ah, ja die rapporteren gewoon wat er gebeurd blabla" maar het is gigantisch veel meer dan dat. Het is in staat om mensen te beïnvloeden, politiek zelfs, ze zorgen voor wij denken dat de wereld in elkaar zit, wat we wel of niet moeten vinden, etc. Ik snap dat ze de media "the fourth power" noemen.
Ah nice, ik ben weer net op tijd :s) .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:34:03 #279
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201853557
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. En daar gaan we dus (denk ik) de oorlog niet mee winnen.
Het is indammen, of selecteren bij de poort.

En wsl dus beiden. Zodra het te laat is.
Zolang bepaalde groepen categorisch (ver) achterblijven met vaccineren en die groepen elkaar gewoon blijven opzoeken achter de voordeur of in het gebedshuis, kun je maskers dragen wat je wilt in de supermarkt, en overal looplijnen leggen en schermpjes plaatsen, maar je gaat niks indammen.
pi_201853559
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:32 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. En daar gaan we dus (denk ik) de oorlog niet mee winnen.
Het is indammen, of selecteren bij de poort.

En wsl dus beiden. Zodra het te laat is.
Nou ja of gewoon voorlopig niets doen natuurlijk. De betere optie.
pi_201853580
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:32 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik ben echt oprecht blij dat wij Jaap hebben ipv Marc.

Hoewel het OMT zich geregeld wel in de media laat horen laat Jaap zich hiertoe niet verleiden.
Ja. Nederland is meer van de laissez faire methode.
Definitely not CIA
pi_201853589
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Als het werkt. :')
Daar weet jij het antwoord wel op.

Dus er komen zwaardere maatregelen, omdat we geen echte beslissingen nemen.
De optie die hier nog niet is genoemd maar me ook niet zou verbazen is a la België maatregelen instellen op gebieden waar de vaccinatiegraad achter blijft.

Hiermee blijf je uitstralen dat vaccinatie de oplossing is, voer je de druk nog eens extra op bij die groep en beperk je misschien nog een klein beetje de verspreiding.
pi_201853601
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zolang bepaalde groepen categorisch (ver) achterblijven met vaccineren en die groepen elkaar gewoon blijven opzoeken achter de voordeur of in het gebedshuis, kun je maskers dragen wat je wilt in de supermarkt, en overal looplijnen leggen en schermpjes plaatsen, maar je gaat niks indammen.
Dan wordt het selectie bij de poort van het ziekenhuis dus.
Definitely not CIA
pi_201853623
quote:
11s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:34 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Nou ja of gewoon voorlopig niets doen natuurlijk. De betere optie.
Dat doen we al die tijd al. laissez faire.
De hartoperatie zoekt het maar uit. Toch?
Definitely not CIA
pi_201853628
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan wordt het selectie bij de poort van het ziekenhuis dus.
Waar? In Bulgarije?
pi_201853634
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:31 schreef zalkc het volgende:
Hoe is de verhouding gevaccineerd bij de besmettingen?
Ben ik ook heel erg benieuwd naar. Als die laag is, dan is er misschien licht aan het einde van de tunnel. Als die relatief hoog is dan is het nog een trein die onze kant op komt in de winter en daarna...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_201853652
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat doen we al die tijd al. laissez faire.
De hartoperatie zoekt het maar uit. Toch?
Nee en nee :).
pi_201853684
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan wordt het selectie bij de poort van het ziekenhuis dus.
Wie doet die selectie eigenlijk?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_201853694
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:31 schreef zalkc het volgende:
Hoe is de verhouding gevaccineerd bij de besmettingen?
Staat gewoon in het meest recente RIVM rapport.
Enige probleem daarbij is dat mensen zelf aangeven of ze (volledig) gevaccineerd zijn of niet.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201853702
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:34 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zolang bepaalde groepen categorisch (ver) achterblijven met vaccineren en die groepen elkaar gewoon blijven opzoeken achter de voordeur of in het gebedshuis, kun je maskers dragen wat je wilt in de supermarkt, en overal looplijnen leggen en schermpjes plaatsen, maar je gaat niks indammen.
Dit dus. Lockdowns, avondklokken, alcoholverkoopverboden na 20:00, QR-codes, testen-voor-toegang, mondkapjes enz. enz. enz. kunnen niet voorkomen dat de krakkemikkige Nederlandse zorg in dreigt te storten wanneer er gemiddeld minder dan vier coronalijers per ziekenhuis op de IC liggen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:40:35 #291
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201853721
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Wie doet die selectie eigenlijk?
God
pi_201853729
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:35 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
De optie die hier nog niet is genoemd maar me ook niet zou verbazen is a la België maatregelen instellen op gebieden waar de vaccinatiegraad achter blijft.

Hiermee blijf je uitstralen dat vaccinatie de oplossing is, voer je de druk nog eens extra op bij die groep en beperk je misschien nog een klein beetje.
Juist.
Dus wel indammen. Daar waar uitbraken zijn. ^O^

Ik vind het namelijk nogal bijzonder dat grondrechten van ons allen met voeten getreden kunnen worden, maar een QR voor het grootste uitbraakgebied, de orthodoxe protestantse kerk, niet mogelijk zou zijn volgens die zelfde grondwet. |:(

Ik ontkom niet aan het idee van een selectief beleid.
Definitely not CIA
pi_201853739
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
God
Oh. dat is maar goed ook, want ik zou het niet op mijn geweten willen hebben. :)
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_201853755
https://jaapgoudsmit-over(...)ling-door-coronapas/

Jaap Goudsmit zegt weer eens zinnige dingen :D

Enige viroloog die ik echt waardeer.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:42:20 #295
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201853756
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ben ik ook heel erg benieuwd naar. Als die laag is, dan is er misschien licht aan het einde van de tunnel. Als die relatief hoog is dan is het nog een trein die onze kant op komt in de winter en daarna...
Het schijnt nog steeds het merendeel van de besmettingen te zijn bij ongevaccineerden. Je pakt maar 1 op de besmettingen is de ervaring.

Zijn toch bijna 50k natuurlijke weerstandsopbouwers per week.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201853768
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
Dus wel indammen. Daar waar uitbraken zijn. ^O^

Ik vind het namelijk nogal bijzonder dat grondrechten van ons allen met voeten getreden kunnen worden, maar een QR voor het grootste uitbraakgebied, de orthodoxe protestantse kerk, niet mogelijk zou zijn volgens die zelfde grondwet. |:(

Ik ontkom niet aan het idee van een selectief beleid.
Eigenlijk is het gek dat een theater een QR plicht heeft, maar een kerk met evenveel zitplaatsen niet.
Op beiden plaatsen wordt een voorstelling gegeven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201853769
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:39 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Wie doet die selectie eigenlijk?
Openhartoperaties worden nu al een tijdje afgebeld. Sommige mensen voor de derde keer.
Definitely not CIA
pi_201853780
quote:
11s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:37 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Nee en nee :).
Jij denkt dat er niemand afgebeld wordt? Met kanker of hart- en vaatziekten.
Definitely not CIA
pi_201853787
Krijg een beetje een deja-vu naar eind juni toen er hier ook door bepaalde mensen doem gepredikt werd. 20.000 besmettingen per dag waren onvermijdelijk, zelfs als er ingegrepen werd!

En nu weer hetzelfde, een paar mensen er bij in het ziekenhuis en meteen wordt code zwart weer uit de kast getrokken. Kalm aan mensen :P.
pi_201853800
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Jij denkt dat er niemand afgebeld wordt? Met kanker of hart- en vaatziekten.
Nee.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')