Misschien zouden ze daar eerst is beter een goede ziektekosten vergoeding geven voor als je ziek bent niet je inkomen verliest. Zeker daar in de lage lonen banen is een dagje niet werken geen inkomen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:21 schreef capricia het volgende:
In GB worden mensen aangemaand zo snel mogelijk zelf hun boostershots te boeken. Niet afwachten op de uitnodiging.
[..]
En vaccinatiepaspoorten lijken ook daar in de maak:
[..]
https://www.theguardian.c(...)2dcb8f08a1d3d9b47b4f
Overigens om deze vuistregel nog met data te staven.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Eigenlijk is het vrij simpel, met een instroom van ~18/dag kom je op een IC-bezetting van ~250. Je doet het dagcijfer * 14.
Over de afgelopen 14 dagen was het ongeveer een instroom van 12 per dag. 14*12 = 168 (+/- 20%). Huidige bezetting: 157.
Voor eind Oktober weer 1000+ in de ziekenhuizen?quote:Corona ziekenhuis bezetting:
Totaal (verpleegafd+IC)
21 okt 660 (496+164)
20 okt 650 (485+165)
19 okt 617 (465+152)
18 okt 610 (464+146)
17 okt 553 (411+142)
16 okt 546 (408+138)
15 okt 543 (406+137)
14 okt 534 (394+140)
13 okt 524 (387+137)
Maar je meldde eerder dat er 3 miljoen ziekenhuisopnames waren in 2019 en blijkbaar werd er geen IC capaciteit gemist toen dus hoever wil je gaan alleen maar om in een geval van een pandemie klaar te zijn?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt niet mee eens. We hebben niet gestemd voor minder IC bedden, er is gestemd voor betaalbare zorg. Dat is op een beroerde manier ingevuld met dit als gevolg. Daar kun je de bevolking echt de schuld niet van geven.
Misschien heb ik het gemist of verkeerd begrepen, maar ik dacht dat jij het FOK forum ging verlaten?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:23 schreef jjfrmgreece het volgende:
[..]
Kind van 12 een amper werkend dubbel vaccin geven wat maar een paar maanden werkt tegen een virus waar ze ~100% overlevingskans voor hebben lol. Ziek.
90% ongevaccineerden met covid in de ziekenhuizen toch?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ja goh, bijna alle oudjes zijn gevaccineerd. Verder is Zwagerman echt een tyfusdebiel.
Nee, driekwart zo'n beetje.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:27 schreef Za het volgende:
[..]
90% ongevaccineerden met covid in de ziekenhuizen toch?
En sommige steden zoals Rotterdam 90%quote:
Dat geloof ik best..quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
En sommige steden zoals Rotterdam 90%
Bericht klopt overigens niet helemaal want die 4522 is geen record. Afgelopen twee dagen zaten sowieso al rond de 5000quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik schrik van de cijfers daar. Hoe is het er nu? Om te leven?
[..]
https://www.theguardian.c(...)18818f0822f7fae2f635
Zo bedoel ik het niet. Jij en ik hebben gestemd en in de programma's van de partijen stond iets als 'betaalbare zorg bieden', 'de zorg moet betaalbaar blijven' etc.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar je meldde eerder dat er 3 miljoen ziekenhuisopnames waren in 2019 en blijkbaar werd er geen IC capaciteit gemist toen dus hoever wil je gaan alleen maar om in een geval van een pandemie klaar te zijn?
woow zou je dat willen 🥺quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:27 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Misschien heb ik het gemist of verkeerd begrepen, maar ik dacht dat jij het FOK forum ging verlaten?
Ik vind het aantal doden wel schokkend. Maar kennelijk doet het Bulgaren niet zo veel?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Bericht klopt overigens niet helemaal want die 4522 is geen record. Afgelopen twee dagen zaten sowieso al rond de 5000
Maar voor de rest wel prima hoor. Bevolking doet alleen alsof het niet bestaat of niets voorstelt dus maar iets van 20% is gevaccineerd en de regels worden al een half jaar niet meer opgevolgd. Daarom is de overheid dus steeds zwaardere regels aan het instellen, waar vervolgens weer niets mee gebeurt.
Sinds vandaag is vaccinatie/test verplicht bij uitgaansgelegenheden, sportwedstrijden, musea etc. etc. etc. maar daar gebeurt natuurlijk niet zo veel mee. Rondje langs de velden heeft me al doen leren dat dit door maar weinigen opgevolgd gaat worden. In de hoofdstad misschien iets meer maar dat is omdat daar een deal is gemaakt dat bezoekers bijna gratis een sneltest voor binnenkomst kunnen doen.
Moet eerlijk zeggen dat ik me er ook niet zo druk meer om kan maken.
Coronapaspoort in de context van 30% gevaccineerd of zo (of was het 20?) is sowieso wel lastig te handhaven denk ik. Kan me niet voorstellen dat die 70% dan braaf gaat testen en dat een koffietent dat voor iedereen gaat checken.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Bericht klopt overigens niet helemaal want die 4522 is geen record. Afgelopen twee dagen zaten sowieso al rond de 5000
Maar voor de rest wel prima hoor. Bevolking doet alleen alsof het niet bestaat of niets voorstelt dus maar iets van 20% is gevaccineerd en de regels worden al een half jaar niet meer opgevolgd. Daarom is de overheid dus steeds zwaardere regels aan het instellen, waar vervolgens weer niets mee gebeurt.
Sinds vandaag is vaccinatie/test verplicht bij uitgaansgelegenheden, sportwedstrijden, musea etc. etc. etc. maar daar gebeurt natuurlijk niet zo veel mee. Rondje langs de velden heeft me al doen leren dat dit door maar weinigen opgevolgd gaat worden. In de hoofdstad misschien iets meer maar dat is omdat daar een deal is gemaakt dat bezoekers bijna gratis een sneltest voor binnenkomst kunnen doen.
Wel opmerkelijk of juist niet dat zowel Bulgarije en Roemenië zo hoog staan qua doden per miljoen inwoners?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het aantal doden wel schokkend. Maar kennelijk doet het Bulgaren niet zo veel?
[ twitter ]
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:23 schreef jjfrmgreece het volgende:
[..]
Kind van 12 een amper werkend dubbel vaccin geven wat maar een paar maanden werkt tegen een virus waar ze ~100% overlevingskans voor hebben lol. Ziek.
quote:JERUSALEM, Oct 21 (Reuters) - The Pfizer/BioNTech COVID-19 vaccine is highly effective at preventing infection and symptomatic disease from the Delta variant among 12- to 18-year-olds, research conducted in Israel shows.
The study found the estimated vaccine effectiveness against documented COVID-19 infection in adolescents was 90%, and 93% against symptomatic COVID-19, on days seven to 21 after the second dose.
Bron
Stel het is 75% ongevaccineerd in de zkhs met een vaccinatie graad van 85%. Klopt het dan dat je 17x zoveel meer kans hebt om in het ziekenhuis te komen als ongevaccineerde?quote:
Ze vertrouwen het vaccin niet. En ik lees dat er veel nepnieuws verspreid wordt. In beide landen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wel opmerkelijk of juist niet dat zowel Bulgarije en Roemenië zo hoog staan qua doden per miljoen inwoners?
Slechte ervaringen met de informatievoorziening vanuit de overheid denk ik, overblijfsel uit de communistische periode.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het aantal doden wel schokkend. Maar kennelijk doet het Bulgaren niet zo veel?
[ twitter ]
Is er veel nepnieuws? Zoals in Roemenië? Waardoor mensen het vaccin niet willen.
Ik kan haar echt niet meer serieus nemen nadat iemand op twitter had gedeeld dat haar moeder was overleden aan corona maar nog heel actief was en zeker geen dor hout, dat ze dan reageerde "Je dorre takje is eindelijk gekapt" of iets in die trant.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja goh, bijna alle oudjes zijn gevaccineerd. Verder is Zwagerman echt een tyfusdebiel.
moeilijke materie maar het blijft natuurlijk zo dat een pandemie een uitzondering is op de normale gang van zaken, als er een griepgolf was geweest had dit gewoon opgevangen kunnen worden zie de eerste coronagolf, het is dat we nu in de 3e golf zitten in een kort tijdsbestekquote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het niet. Jij en ik hebben gestemd en in de programma's van de partijen stond iets als 'betaalbare zorg bieden', 'de zorg moet betaalbaar blijven' etc.
Als dat door de regering geïnterpreteerd wordt als: We gaan snijden in onze flexibele schil, IC-bedden en op andere cruciale plekken maar introduceren extra lagen managers (als voorbeeld) om te controleren op kosteneffectief werken is dat naar mijn mening niet een invulling van de wens van de bevolking.
Zeker aangezien er vrij vaak ook (een korte periode) een overbezetting vanwege Influenza is kun je er redelijk vanuit gaan dat IC-bedden afschalen geen goed idee is.
je zou zeggen Tilburg heeft zijn portie inmiddels wel gehad. Waren in alle golven wel aardig in de top te vinden. Nu is het ook best een grote stad (ondanks de naam die klein klinkt)quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:40 schreef Momo het volgende:
Tilburg en Apeldoorn wel veel besmettingen voor het aantal inwoners.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |