Haal je die dagelijkse oneliners van een website ofzo?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:02 schreef Mammietje het volgende:
*komt er even tussen, overziet het hele probleem en gaat zitten wachten op de cijfertjes...![]()
Integendeel, ik denk dat er binnenkort een website van gemaakt wordt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Haal je die dagelijkse oneliners van een website ofzo?
Ik dacht ineens aan mjin Kerst-mondkapjequote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:59 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Op zich hebben we een hoge vaccinatiegraad, dat zou een reden kunnen zijn.
Maar het kan ook zo zijn dat we de andere landen volgen en zitten we met de feestdagen gewoon weer thuis.
Ik betaal voor zorg, dus dan heb ik er toch recht op of niet dan? Dat er hier mensen zijn die vervolgens roeptoeteren dat ongevaccineerden die met covid besmet rakenmaar pech moeten hebben en dat hartpatienten en kankerpatienten belangrijker zijn/voorrang moeten krijgen, slaat nergens op.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want die ~100 miljard per jaar gaat naar de IC-zorg van ~2000 jonge(re) covidpatiënten.
Dat zal allemaal vast, maar de zorg raakt natuurlijk niet overspoelt door deze groep. Dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik betaal voor zorg, dus dan heb ik er toch recht op of niet dan? Dat er hier mensen zijn die vervolgens roeptoeteren dat ongevaccineerden die met covid besmet rakenmaar pech moeten hebben en dat hartpatienten en kankerpatienten belangrijker zijn/voorrang moeten krijgen, slaat nergens op.
50 Minners zijn verantwoordelijk voor slechts 13% van de IC opnames. En dus slechts 3 IC opnames per dag, maar omdat ik me niet wil laten vaccineren zou ik in hun optiek pech hebben?
Ga een eind fietsen joh.
En wat als je dus capaciteitsproblemen hebt en je moet kiezen tussen een bewust niet gevaccineerde 70+er of een aan kanker lijdende 30er bijvoorbeeld? Het dilemma is echt wel groter dan jij hierboven schetst.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik betaal voor zorg, dus dan heb ik er toch recht op of niet dan? Dat er hier mensen zijn die vervolgens roeptoeteren dat ongevaccineerden die met covid besmet rakenmaar pech moeten hebben en dat hartpatienten en kankerpatienten belangrijker zijn/voorrang moeten krijgen, slaat nergens op.
Volgens mij had Diederik Gommers dat gezegd van die hart-patienten en die kanker-patienten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
50 Minners zijn verantwoordelijk voor slechts 13% van de IC opnames. En dus slechts 3 IC opnames per dag, maar omdat ik me niet wil laten vaccineren zou ik in hun optiek pech hebben?
Ga een eind fietsen joh.
Wie liggen er 600 uur dan?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:16 schreef speknek het volgende:
Voor 👏 een 👏 geboorte 👏 lig 👏 je 👏 10 uur 👏 in 👏 het 👏 ziekenhuis 👏 in 👏 plaats 👏 van 👏 600 uur 👏.
Zo, ook weer voor de zorg geklapt.
Inderdaad, niet zonder tussenkomst van de rechter. Ik heb geen idee van de mogelijkheden, maar misschien is zoiets ook mogelijk met een vaccinatieplicht alleen voor corona.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik wat dingen over gezien. Vandaar ook dat ik zei dat dat momenteel niet zonder tussenkomst van een rechter gedaan kan worden.
Niet voor niets toch? Personeel is zwaar overwerkt cq uitgevallen de afgelopen 18 maanden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:12 schreef _serial_ het volgende:
Sowieso is het overspoelen van de zorg een definitie die tijdens de coronacrisis meerdere malen herzien is.
Ja wat is overspoelen. Alles vol met Covid patienten? Ruimte om uitgestelde zorg in te halen? Of ruimte om niet nog meer zorg te moeten uitstellen?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:12 schreef _serial_ het volgende:
Sowieso is het overspoelen van de zorg een definitie die tijdens de coronacrisis meerdere malen herzien is.
...en ze vertrekken ook uit de zorg. Naar een ander soort baan.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet voor niets toch? Personeel is zwaar overwerkt cq uitgevallen de afgelopen 18 maanden.
ik betaal voor zorg is natuurlijk ook niet helemaal zoals het werkt, je betaalt mee aan de zorg, verder wel eens dat er geen onderscheid gemaakt zou moeten worden op basis van wel of niet gevaccineerd maar het blijft schrijnend dat voor velen die IC opname voorkomen had kunnen worden met vaccinatiequote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ga een eind fietsen joh.
En hoe zou je dat voor je zien? Dat ze hier thuis met een busje komen voorrijden en mij uit huis halen om te vaccineren? Of op zo'n achterbakse manier als in Italie?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Inderdaad, niet zonder tussenkomst van de rechter. Ik heb geen idee van de mogelijkheden, maar misschien is zoiets ook mogelijk met een vaccinatieplicht alleen voor corona.
Klopt, blijf het zeggen, is mede onze eigen schuld. We hebben er (indirect) voor gestemd en voor de pandemie heeft niemand geklaagt over die te weinig IC bedden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:14 schreef Discombobulate het volgende:
Onze zorg is gewoon stront doordat het kapot bezuinigd is.
Mammietje, de nieuwe Loesje.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Integendeel, ik denk dat er binnenkort een website van gemaakt wordt.
Op naar de 10kquote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
- 5.195 nieuw gemelde positieve testen
- 88 nieuwe ziekenhuisopnames
- 18 nieuwe IC-opnames
- 7 nieuwe overlijdens
Is dat niet heel extreem? Gaan we dan kinderen via de rechter dwingen om zich te laten vaccineren? Terwijl die vaccinatie henzelf maar heel beperkt helpt?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Inderdaad, niet zonder tussenkomst van de rechter. Ik heb geen idee van de mogelijkheden, maar misschien is zoiets ook mogelijk met een vaccinatieplicht alleen voor corona.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |