Haal je die dagelijkse oneliners van een website ofzo?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:02 schreef Mammietje het volgende:
*komt er even tussen, overziet het hele probleem en gaat zitten wachten op de cijfertjes...![]()
Integendeel, ik denk dat er binnenkort een website van gemaakt wordt.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Haal je die dagelijkse oneliners van een website ofzo?
Ik dacht ineens aan mjin Kerst-mondkapjequote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:59 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Op zich hebben we een hoge vaccinatiegraad, dat zou een reden kunnen zijn.
Maar het kan ook zo zijn dat we de andere landen volgen en zitten we met de feestdagen gewoon weer thuis.
Ik betaal voor zorg, dus dan heb ik er toch recht op of niet dan? Dat er hier mensen zijn die vervolgens roeptoeteren dat ongevaccineerden die met covid besmet rakenmaar pech moeten hebben en dat hartpatienten en kankerpatienten belangrijker zijn/voorrang moeten krijgen, slaat nergens op.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 14:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Want die ~100 miljard per jaar gaat naar de IC-zorg van ~2000 jonge(re) covidpatinten.
Dat zal allemaal vast, maar de zorg raakt natuurlijk niet overspoelt door deze groep. Dat weet je zelf ook wel.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik betaal voor zorg, dus dan heb ik er toch recht op of niet dan? Dat er hier mensen zijn die vervolgens roeptoeteren dat ongevaccineerden die met covid besmet rakenmaar pech moeten hebben en dat hartpatienten en kankerpatienten belangrijker zijn/voorrang moeten krijgen, slaat nergens op.
50 Minners zijn verantwoordelijk voor slechts 13% van de IC opnames. En dus slechts 3 IC opnames per dag, maar omdat ik me niet wil laten vaccineren zou ik in hun optiek pech hebben?
Ga een eind fietsen joh.
En wat als je dus capaciteitsproblemen hebt en je moet kiezen tussen een bewust niet gevaccineerde 70+er of een aan kanker lijdende 30er bijvoorbeeld? Het dilemma is echt wel groter dan jij hierboven schetst.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik betaal voor zorg, dus dan heb ik er toch recht op of niet dan? Dat er hier mensen zijn die vervolgens roeptoeteren dat ongevaccineerden die met covid besmet rakenmaar pech moeten hebben en dat hartpatienten en kankerpatienten belangrijker zijn/voorrang moeten krijgen, slaat nergens op.
Volgens mij had Diederik Gommers dat gezegd van die hart-patienten en die kanker-patienten.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
50 Minners zijn verantwoordelijk voor slechts 13% van de IC opnames. En dus slechts 3 IC opnames per dag, maar omdat ik me niet wil laten vaccineren zou ik in hun optiek pech hebben?
Ga een eind fietsen joh.
Wie liggen er 600 uur dan?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 09:16 schreef speknek het volgende:
Voor 👏 een 👏 geboorte 👏 lig 👏 je 👏 10 uur 👏 in 👏 het 👏 ziekenhuis 👏 in 👏 plaats 👏 van 👏 600 uur 👏.
Zo, ook weer voor de zorg geklapt.
Inderdaad, niet zonder tussenkomst van de rechter. Ik heb geen idee van de mogelijkheden, maar misschien is zoiets ook mogelijk met een vaccinatieplicht alleen voor corona.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik wat dingen over gezien. Vandaar ook dat ik zei dat dat momenteel niet zonder tussenkomst van een rechter gedaan kan worden.
Niet voor niets toch? Personeel is zwaar overwerkt cq uitgevallen de afgelopen 18 maanden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:12 schreef _serial_ het volgende:
Sowieso is het overspoelen van de zorg een definitie die tijdens de coronacrisis meerdere malen herzien is.
Ja wat is overspoelen. Alles vol met Covid patienten? Ruimte om uitgestelde zorg in te halen? Of ruimte om niet nog meer zorg te moeten uitstellen?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:12 schreef _serial_ het volgende:
Sowieso is het overspoelen van de zorg een definitie die tijdens de coronacrisis meerdere malen herzien is.
...en ze vertrekken ook uit de zorg. Naar een ander soort baan.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet voor niets toch? Personeel is zwaar overwerkt cq uitgevallen de afgelopen 18 maanden.
ik betaal voor zorg is natuurlijk ook niet helemaal zoals het werkt, je betaalt mee aan de zorg, verder wel eens dat er geen onderscheid gemaakt zou moeten worden op basis van wel of niet gevaccineerd maar het blijft schrijnend dat voor velen die IC opname voorkomen had kunnen worden met vaccinatiequote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ga een eind fietsen joh.
En hoe zou je dat voor je zien? Dat ze hier thuis met een busje komen voorrijden en mij uit huis halen om te vaccineren? Of op zo'n achterbakse manier als in Italie?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Inderdaad, niet zonder tussenkomst van de rechter. Ik heb geen idee van de mogelijkheden, maar misschien is zoiets ook mogelijk met een vaccinatieplicht alleen voor corona.
Klopt, blijf het zeggen, is mede onze eigen schuld. We hebben er (indirect) voor gestemd en voor de pandemie heeft niemand geklaagt over die te weinig IC bedden.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:14 schreef Discombobulate het volgende:
Onze zorg is gewoon stront doordat het kapot bezuinigd is.
Mammietje, de nieuwe Loesje.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:03 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Integendeel, ik denk dat er binnenkort een website van gemaakt wordt.
Op naar de 10kquote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:16 schreef Jor_Dii het volgende:
- 5.195 nieuw gemelde positieve testen
- 88 nieuwe ziekenhuisopnames
- 18 nieuwe IC-opnames
- 7 nieuwe overlijdens
Is dat niet heel extreem? Gaan we dan kinderen via de rechter dwingen om zich te laten vaccineren? Terwijl die vaccinatie henzelf maar heel beperkt helpt?quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Inderdaad, niet zonder tussenkomst van de rechter. Ik heb geen idee van de mogelijkheden, maar misschien is zoiets ook mogelijk met een vaccinatieplicht alleen voor corona.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
11 gemeentes met 0 besmettingen
21 gemeentes met 1 besmettingen
64 gemeentes met 2-4 besmettingen
21 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Echt h.quote:
Ik heb geen idee. Het is niet per se iets waar ik over nagedacht heb.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:15 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
En hoe zou je dat voor je zien? Dat ze hier thuis met een busje komen voorrijden en mij uit huis halen om te vaccineren? Of op zo'n achterbakse manier als in Italie?
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Mammietje, de nieuwe Loesje.
In de zorg moeten die keuzes gemaakt worden, red je een obese vent van 25 die in acuut levensgevaar is, of de vrouw die in verwachting is? Doe nu niet alsof keuzes maken iets nieuws is voor zorgverleners. Maar iemand zorg weigeren omdat een vaccinatie niet heeft genomen slaat natuurlijk nergens op. Een moordenaar die levensbedreigend gewond is verdient ook zorg, een pedo net zo goed. Als zorgverlener kijk je naar degene die de zorg het hardst nodig heeft. Als dat er meerdere zijn dat kijk je naar levensverwachting en kwaliteit van leven dat diegene nog over heeft na de benodigde ingreep.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En wat als je dus capaciteitsproblemen hebt en je moet kiezen tussen een bewust niet gevaccineerde 70+er of een aan kanker lijdende 30er bijvoorbeeld? Het dilemma is echt wel groter dan jij hierboven schetst.
Hier ben ik het echt niet mee eens. We hebben niet gestemd voor minder IC bedden, er is gestemd voor betaalbare zorg. Dat is op een beroerde manier ingevuld met dit als gevolg. Daar kun je de bevolking echt de schuld niet van geven.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:16 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt, blijf het zeggen, is mede onze eigen schuld. We hebben er (indirect) voor gestemd en voor de pandemie heeft niemand geklaagt over die te weinig IC bedden.
Als je toen had gezegd er moeten 400 IC bedden bij was je voor gek verklaard. Zo eerlijk moeten we zijn.
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dat niet heel extreem? Gaan we dan kinderen via de rechter dwingen om zich te laten vaccineren? Terwijl die vaccinatie henzelf maar heel beperkt helpt?
quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Het is niet per se iets waar ik over nagedacht heb.
Het ging over de mogelijkheden van een vaccinatieplicht en het recht op lichamelijke integriteit. Dat laatste is niet heilig, gezien het feit dat die in opdracht van de rechter ook aan de kant kan worden geschoven voor verplichte anticonceptie. Dat is alles wat ik zei.
je laten omscholen tot cliniclownquote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
De roverheid moet ons eens gewoon fatsoenlijk betalen!!
Maar intussen vullen ze hun eigen zakken met praten, huren ze vriendjes in als consultants en krijgen wij NIKS.
@:rambodirk en ik pikken dit niet langer meer.
En vaccinatiepaspoorten lijken ook daar in de maak:quote:We’ve made a change, which is it’s not just about waiting to be invited.
If you get to the six months plus one week, go on the national booking system and book yourself in.
https://www.theguardian.c(...)2dcb8f08a1d3d9b47b4fquote:Last month, ministers published a Covid “plan B” setting out restrictions, such as mandatory vaccine passports, face coverings and advice to work from home, which might be introduced if the NHS is deemed to be under “unsustainable pressure”.
But The Telegraph has learned that officials are discussing still more draconian steps, including a return to banning visits between households, if pressures on hospitals worsen.
Such measures were in place for much of last year, with people able to meet in pubs and restaurants once they had reopened, but not visit each other’s homes.
One Whitehall source said: “The focus is very much on measures that can be taken without a major economic impact, so keeping shops, pubs and restaurants open but looking at other ways to reduce the risks.”
Het is ook geen kwestie van dat men het niet wil, het is een kwestie van dat het niet meer kan.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:18 schreef tja77 het volgende:
[..]
In de zorg moeten die keuzes gemaakt worden, red je een obese vent van 25 die in acuut levensgevaar is, of de vrouw die in verwachting is? Doe nu niet alsof keuzes maken iets nieuws is voor zorgverleners. Maar iemand zorg weigeren omdat een vaccinatie niet heeft genomen slaat natuurlijk nergens op. Een moordenaar die levensbedreigend gewond is verdient ook zorg, een pedo net zo goed. Als zorgverlener kijk je naar degene die de zorg het hardst nodig heeft. Als dat er meerdere zijn dat kijk je naar levensverwachting en kwaliteit van leven dat diegene nog over heeft na de benodigde ingreep.
Echt, sommige mensen (ik doel niet zo zeer op jou hoor) verliezen “hun vrijheid” en ze slaan plotsklaps hele rare taal uit. Vaccinatieseigeraars moeten maar achtergesteld worden…kom ajb op zeg….
De zorg bezweikt gewoon aan hoe wij het gecreerd hebben. Het ligt niet aan het virus, maar aan onszelf.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:16 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt, blijf het zeggen, is mede onze eigen schuld. We hebben er (indirect) voor gestemd en voor de pandemie heeft niemand geklaagt over die te weinig IC bedden.
Als je toen had gezegd er moeten 400 IC bedden bij was je voor gek verklaard. Zo eerlijk moeten we zijn.
Volgens mij lees je dat rapport waar je 6 dagen uithaalt, verkeerd. Die 6 dagen zo ongeveer gaat over de SARI patienten in 2017-2019. De Covid-patienten staan in de eerste twee kolommen en daarin is de ligduur tussen 16.7 en 22 dagen.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:12 schreef Za het volgende:
[..]
Wie liggen er 600 uur dan?
Gommers: coronapatinten nu veel korter op IC
Lag een patint in maart en april gemiddeld nog 22 dagen op de ic, nu zijn dat er nog 8.
Dat blijkt uit cijfers van stichting Nationale Intensive Care Evaluatie Evaluatie (NICE). Sept 2020.
https://nos.nl/artikel/23(...)nu-veel-korter-op-ic
Volgens Nice heden gemiddeld een dag of 6, zie:
https://www.stichting-nice.nl/COVID_rapport.pdf
Plafond is wel doorbroken geloof ikquote:
Kind van 12 een amper werkend dubbel vaccin geven wat maar een paar maanden werkt tegen een virus waar ze ~100% overlevingskans voor hebben lol. Ziek.quote:Op donderdag 21 oktober 2021 15:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is dat niet heel extreem? Gaan we dan kinderen via de rechter dwingen om zich te laten vaccineren? Terwijl die vaccinatie henzelf maar heel beperkt helpt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |