abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202305370
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 21:16 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat wordt ze toch groot hier ineens. :o

[ afbeelding ]
Yup. Een ware kleuter om te zien! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_202305479

De komende dagen hebben we eindelijk afspraken met begeleiding voor Mini-ToT. :)
Spelobservatie, een gedragswetenschapper en weet ik allemaal wie nog meer gaan allemaal kijken waarom het manneke op bepaalde terreinen wat moeilijker doorgroeit dan zijn leeftijdsgenootjes.

Zelf merk ik dat hij gewoon continu enorm blij is en speels wil zijn en snel afgeleid is.
Echt oefenen met praten enzo is niks voor hem. Spelen moet op zijn manier, anders raakt hij ook overstuur.
pi_202305692
Aaaah wat een heerlijke pretletter om te zien @ToT *; Succes met de begeleiding!
pi_202305701
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 15:29 schreef minilot het volgende:
Aaaah wat een heerlijke pretletter om te zien @:ToT *; Succes met de begeleiding!
_O- Het is ook echt een super blij stuiterballetje! :D
Op de speelzaal maakten ze zich ook zorgen om zijn ontwikkeling, maar de eindconclusie van de observator daar was dat hij "een blij ei is die in zijn eigen vrolijke bubbel leeft". _O-
pi_202305709
Oh en op deze foto kijkt hij zo blij omdat hij net een scheet gelaten had! _O-

Lachen, dat jong! :')
pi_202305727
Hoe is het intussen met Bas, @douche-eendje? :*
pi_202305737
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 15:30 schreef ToT het volgende:

"een blij ei is die in zijn eigen vrolijke bubbel leeft".
Achgut! O+
pi_202306211
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 15:33 schreef minilot het volgende:
Hoe is het intussen met Bas, @:douche-eendje? :*
3 dagen zonder medicatie en vannacht weer een aanhoudende hoestaanval. Na een half uur non-stop hoesten maar weer salbutamol gegeven -O- . Daar ging onze nachtrust weer... 10 december kunnen we bij de kinderarts terecht.
pi_202306366
Günther O+ Wat vliegt de tijd joh, bijna klaar voor school al!
pi_202306580
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 november 2021 16:15 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
3 dagen zonder medicatie en vannacht weer een aanhoudende hoestaanval. Na een half uur non-stop hoesten maar weer salbutamol gegeven -O- . Daar ging onze nachtrust weer... 10 december kunnen we bij de kinderarts terecht.
Hier ook salbutamol voor het hoesten; Mini-ToT heeft enorm grote amandelen en de vraag is of het hoesten daardoor veroorzaakt wordt, of dat ze gezwollen zijn door het hoesten.
De pufjes zorgen er wel voor dat hij 's nachts in ieder geval niet meer hoeft te hoesten.
Meerdere nachten achter elkaar 2 - 3 uurtjes slaap per nacht is niet fijn. :N
pi_202306791
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 november 2021 16:15 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Blugh, arm guppie en arme jullie.. Beterschap voor de spruit! :*
pi_202307032
Ow nog ff een toevoeging; het duurde wel meerdere dagen voor die pufjes effect bleken te hebben bij Mini-ToT: de eerste nachten bleef hij nog steeds blaffen als een krolse zeehond. -O-

Vaak (niet altijd) begon het met een droge hoest, waarna er een ENORME hoeveelheid slijm opgehoest werd. Soms dus echt 3 uur lang slijm ophoesten. Ik dacht dat zijn longen zowat helemaal vol zaten, maar het blijkt dat die luchtwegen het gewoon razendsnel aanmaken bij irritatie door grote amandelen. Het droge hoesten is een begin, en daarna komt de productie dus op gang.
pi_202307724
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:03 schreef ToT het volgende:
Ow nog ff een toevoeging; het duurde wel meerdere dagen voor die pufjes effect bleken te hebben bij Mini-ToT: de eerste nachten bleef hij nog steeds blaffen als een krolse zeehond. -O-

Vaak (niet altijd) begon het met een droge hoest, waarna er een ENORME hoeveelheid slijm opgehoest werd. Soms dus echt 3 uur lang slijm ophoesten. Ik dacht dat zijn longen zowat helemaal vol zaten, maar het blijkt dat die luchtwegen het gewoon razendsnel aanmaken bij irritatie door grote amandelen. Het droge hoesten is een begin, en daarna komt de productie dus op gang.
Hier is ons echt op het hart gedrukt door de huisarts dat wij binnen een uur wel verlichting moeten merken, verandering of afname in hoesten. Zo niet dan moeten we bellen. Vandaar dat we vorige week ook naar de HAP moesten, we merkten toen alleen maar verslechtering. Bas gebruikt het op en af al vanaf dat hij 9 maanden is, maar het is nu wel heel extreem aan het worden.
Hij wordt er alleen hyperactief van als het goed werkt, na een uur. Dus 3x raden wie er vannacht een stuiterballende peuter en een hongerige baby slapend mochten krijgen c_/
pi_202307934
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:20 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Hier is ons echt op het hart gedrukt door de huisarts dat wij binnen een uur wel verlichting moeten merken, verandering of afname in hoesten. Zo niet dan moeten we bellen. Vandaar dat we vorige week ook naar de HAP moesten, we merkten toen alleen maar verslechtering. Bas gebruikt het op en af al vanaf dat hij 9 maanden is, maar het is nu wel heel extreem aan het worden.
Hij wordt er alleen hyperactief van als het goed werkt, na een uur. Dus 3x raden wie er vannacht een stuiterballende peuter en een hongerige baby slapend mochten krijgen c_/
Aiiii klote zeg!

_O- Ja meneertje hier is ook regelmatig een hyperactief stuiterballetje 's nachts, maar kan dit ook echt door het medicijn komen, of is het gewoon puur omdat hij niet meer hoeft te hoesten dat-ie ineens blij en energiek wordt?

Bij ons werd trouwens gezegd dat het hoesten in 2 fucking weken tijd zou moeten afnemen.
pi_202307949
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:37 schreef ToT het volgende:

[..]
Aiiii klote zeg!

_O- Ja meneertje hier is ook regelmatig een hyperactief stuiterballetje 's nachts, maar kan dit ook echt door het medicijn komen, of is het gewoon puur omdat hij niet meer hoeft te hoesten dat-ie ineens blij en energiek wordt?
Salbutamol kan hartkloppingen veroorzaken waardoor ze onrustig/hyperactief kunnen worden :) . Vandaar dat ik ook naar de kinderarts wil, want dat gedrag is namelijk niet iets wat bij Bas hoort. Die is namelijk nogal rustig van nature.
pi_202307959
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:39 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Salbutamol kan hartkloppingen veroorzaken waardoor ze onrustig/hyperactief kunnen worden :) .
Ah joy! _O- Ja Mini-ToT is 's nachts sowieso best wel eens actief, maar de laatste paar dagen is het wel erger, ja! :')
Maar dit is veel beter dan die uren durende hoestbuien.
  FOK!fotograaf woensdag 24 november 2021 @ 15:25:31 #217
148247 taxibabe
pi_202319678
Thomas heeft weer een update gedraaid geloof ik. Hij begint steeds meer 'zelf' zijn kleren aan en uit te trekken.
Hij kan nu ineens zelf zijn jas aantrekken, we hebben dat een paar keer voor gein voor gedaan met onze eigen jassen. :o
pi_202320199
B en ik hebben beide zo'n puffer voor bij benauwdheid, je longblaasjes gaan openstaan waardoor je hart sneller gaat kloppen. Je wordt er dus inderdaad actief van. Als je vaker dan 1 x puft, wordt je gewoonweg hyper. Ik kan niet na 18 uur puffen.
B heeft voor zijn astma test 4x moeten puffen, dat was echt afzien......
pi_202323169
3x raden welke peuter van de bank af stuiterde head first, begon te kotsen en nu ouders voorzien heeft van een tripje HAP en een wekadvies ^O^
pi_202323462
Oef, beterschap!
Protège moi de mes désirs.
pi_202323490
Hier ook heel veel slijm en hoesten. Eergister heeft hij door alle slijm de badkamer ondergespuugd. Gelukkig gaat het nu wat beter.
Protège moi de mes désirs.
pi_202323688
Oei, beterschap d-e! :X
Edit: en arvensis (en anderen!)

Hier wel 2 puffers voor de oudste (waaronder ook salbutamol), maar eigenlijk nog last gehad van hyperactiviteit daardoor :?

Pitbull had vorige week wel buikgriep (gelukkig bleef het ons bespaard), maar is weer helemaal de oude. Vandaag de 3j9m afspraak op het cb (een week voor z'n 4e verjaardag :+ ) en met vlag en wimpel geslaagd ;)
Prik was iets minder tof, maar na 2 minuten weer volop praatjes O+
1.08m en 18,3 kg *)

Morgen voor de laatste keer naar de peuters, mét traktatie, en dan volgende week echt starten op school O+
Alleen wel een paar keer gaan wennen/oefenen ("mama, ik hoef niet meer te oefenen hoor, ik kan het al! :{w ") en hij doet nu al super goed mee zei de juf vandaag O+

Dit weekend was het plan z'n verjaardag te vieren (netjes verspreid in kleine groepjes), maar dat valt nu al half in het water door corona besmettingen in de familie -O- dus maar even kijken hoe dat uitpakt. Feest wordt het toch wel, al is het maar met z'n viertjes *G*
pi_202328642
Gefeliciteerd twist! En wat heftig d_e , hopelijk knapt hij snel op.

Ik kom me hier melden met een verse peuter :W En om dat de vieren is hij geloof ik meteen aan zijn 2-jarige slaapregressie begonnen. Waar is mijn goede uitslaper gebleven :O
Shine bright like a diamond.
pi_202330276
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:50 schreef twist02 het volgende:

Hier wel 2 puffers voor de oudste (waaronder ook salbutamol), maar eigenlijk nog last gehad van hyperactiviteit daardoor :?

Pitbull had vorige week wel buikgriep (gelukkig bleef het ons bespaard), maar is weer helemaal de oude. Vandaag de 3j9m afspraak op het cb (een week voor z'n 4e verjaardag :+ ) en met vlag en wimpel geslaagd ;)
1.08m en 18,3 kg *)

Morgen voor de laatste keer naar de peuters, mét traktatie, en dan volgende week echt starten op school O+
Alleen wel een paar keer gaan wennen/oefenen ("mama, ik hoef niet meer te oefenen hoor, ik kan het al! :{w ") en hij doet nu al super goed mee zei de juf vandaag O+

Dit weekend was het plan z'n verjaardag te vieren (netjes verspreid in kleine groepjes), maar dat valt nu al half in het water door corona besmettingen in de familie -O- dus maar even kijken hoe dat uitpakt. Feest wordt het toch wel, al is het maar met z'n viertjes *G*
Met 1 x puffen mat lage dosering valt het misschien wat mee. Ik puf zelf 250 en meestal 2 keer dus 500. Dan voel je je aardig opgejaagd kan ik je vertellen.
B reageert op 1 puf iets wat actiever, na 2 keer puffen (2 x 125) stuitert ie rond.
pi_202331450
Beterschap voor alle hoestende, benauwde en ziekige kindjes!

En wat een schrik Douche-eendje, hoe gaat het nu met hem? :O

Welkom June en gefeliciteerd! Succes met de slaapregressiefase, dat is zo geen pretje ;(

Mijn peuter zit in de ik-wil-bijna-geen-avondeten-en-ook-geen-toetjes-meer-fase. Vooral dat ze geen toetjes meer wil vind ik behoorlijk opmerkelijk. En ze is 3,5, hoezo gaat ze nu opeens moeilijk doen over eten :')
Oh ja en de spidermanfase O+ Ze liep tegen een Spiderman pop in de winkel een maand geleden en die moest en zou ze hebben. Dat hoorde Sinterklaas gelukkig want ze kreeg hem in haar schoen. En nu mocht ze een badjas uitzoeken, en koos ze Spiderman. Want SPIDERMAN MAMA!! IK HOU VAN SPIDERMAN! O+
pi_202332647
@minilot hoe gaat het wennen? Geen tips, Banaan begint wat later met wennen. Heb jij tips voor mij?

@Schanu wij hebben nu ook die ik wil geen avondeten fase. Bij alles is het ik wil kwaaaaark. Of hij eet drie/vier bifiworstjes na matige lunch.
Vanochtend zat hij te klagen over pijn bij het poepen. Als ik het heb over gevarieerd voedsel kijkt hij me glazig aan. :D
Net at hij zijn tomatensoep gelukkig wel goed.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202333500
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:50 schreef twist02 het volgende:

1.08m en 18,3 kg *)

Hoeft natuurlijk niet dat jouw oudste er last van heeft, gelukkig :) . Naar school al, jeetje!
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 10:22 schreef exode het volgende:

[..]
Met 1 x puffen mat lage dosering valt het misschien wat mee. Ik puf zelf 250 en meestal 2 keer dus 500. Dan voel je je aardig opgejaagd kan ik je vertellen.
B reageert op 1 puf iets wat actiever, na 2 keer puffen (2 x 125) stuitert ie rond.
Bas zit op de laatste dosering, 1x 100 (maximaal 5x per dag). Maar dan heb je een peuter van 12 kilo wat vooral peuterspek is momenteel :P .

Welkom hier June. *O*

Bas heeft goed geslapen. Mijn man is iedere voeding van Anna en nog 2x extra even bij hem wezen 'wekken' aka knijp zachtjes in zijn neus of trek zijn speen eruit en zie of hij reageert. Dat was voldoende adequate reactie telkens. Hij is vandaag wel rustiger dan normaal en sliep ook uit. Hij zit nu Nijntje de film te kijken, vanmorgen hebben we geknutseld en puzzels gemaakt. Ik ben gisteravond uit voorzorg om 20:30 naar bed gegaan en dat was een goed idee ook ;).
pi_202334517
quote:
17s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:24 schreef douche-eendje het volgende:
3x raden welke peuter van de bank af stuiterde head first, begon te kotsen en nu ouders voorzien heeft van een tripje HAP en een wekadvies ^O^
Ach bah, wat naar. :* Hoop dat hij er niet te veel last van heeft...
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:40 schreef arvensis het volgende:
Hier ook heel veel slijm en hoesten. Eergister heeft hij door alle slijm de badkamer ondergespuugd. Gelukkig gaat het nu wat beter.
Yugh, sterkte ook! Hoop dat de lijn zich doorzette.
  FOK!fossiel donderdag 25 november 2021 @ 16:01:11 #229
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202335110
quote:
17s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:54 schreef douche-eendje het volgende:

Bas heeft goed geslapen. Mijn man is iedere voeding van Anna en nog 2x extra even bij hem wezen 'wekken' aka knijp zachtjes in zijn neus of trek zijn speen eruit en zie of hij reageert. Dat was voldoende adequate reactie telkens.
Dit had ik willen weten toen wij een wek-advies hadden. Wij dachten dat ze echt even iets moest zeggen ofzo, maar op zo'n moment wilde ze alleen gewoon slapen.

Zaten we daar met z'n tweeën op de grond met een slaperige peuter die niet wilde praten maar wilde slapen.
Chick on a mission
pi_202335391
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 16:01 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Dit had ik willen weten toen wij een wek-advies hadden. Wij dachten dat ze echt even iets moest zeggen ofzo, maar op zo'n moment wilde ze alleen gewoon slapen.

Zaten we daar met z'n tweeën op de grond met een slaperige peuter die niet wilde praten maar wilde slapen.
Ik heb zo'n peuter die snachts nog pisnijdig kan worden als je zijn speen eruit trekt :P maar jij wellicht ook. Mocht het ooit nog eens nodig zijn, thuisarts.nl :)

Hoe controleer ik een peuter of kleuter? (1 tot 6 jaar)
U kunt uw peuter of kleuter wakker maken en bijvoorbeeld laten plassen op het toilet.
Let op de manier waarop uw kind loopt. Is dat zoals u gewend bent?
Reageert uw kind boos of huilerig als u het wakker maakt? Dat is goed: het laat zien dat uw kind wakker is.
U kunt ook iets vragen, bijvoorbeeld waar de knuffel is.
Als u uw kind moeilijk wakker kunt krijgen, kunt u in een nagel of een oorlel knijpen. Normaal zal uw kind dit vervelend vinden en gaan huilen.
Kijk steeds of uw kind reageert zoals u van uw kind gewend bent.
pi_202395014
En een knalrood oor en 39.8 koorts. Woohoo *O*

-O-
pi_202395133
Ai beterschap d-e!

We hebben een paar pittige peuterdagen achter de rug. Mijn geduld raakt vaak een beetje op. Hij weigert vaak het avondeten. Niet omdat hij het niet lust ofzo maar omdat iets hem niet aanstaat. Zo kreeg hij het bakje met de kaas voor over de pasta niet (die zou hij dan zo oplepelen, uhm ik denk het niet). Dus at hij niks. Vriend heeft er 3 stukjes mini penne ingekregen. Als toetje ging er een paar lepels yoghurt in. Met moeite. En straks zal hij pas gaan slapen als hij 2 flessen pap heeft gehad |:(
Ik probeer altijd kalm te blijven maar pffff, vandaag zou ik hem zo buiten willen zetten.
pi_202396654
Hier is het eten ook wisselend b_u , en dat kaas probleem hadden wij ook wekenlang. Toen vond ik een klein tapasschaaltje in een la en is dat nu Bas' kaasschaaltje. Ik doe daarin een portie die ik gepast vind voor hem bij zijn maaltijd en hij mag kiezen wat hij ermee doet. Zo los op eten, over zijn eten gooien, combinatie. Zijn kaas, je zoekt het er maar mee uit. Op is op. En het werkt :s) .
  maandag 29 november 2021 @ 20:34:16 #234
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_202396893
Koert heeft ook wel een tijdje matig gegeten, dan gooide hij zo z'n bord op de grond }:| toen hebben we alleen 'schoon' eten gegeven, dus geen eten met saus ofzo. Dat at hij ook nauwelijks maar inmiddels eet hij wel weer veel. Vandaag 8 boterhammen + avondeten en als het aan hem lag at hij nog meer brood :X
pi_202397607
Dat concept op is op lukt hier nog niet. Volgende keer komt de kaas gewoon niet meer op tafel. Morgen krijgt hij zijn lievelings, aardappelpuree dus hopelijk een betere avond. Maar ja wie weet geef ik hem de verkeerde vork en dan schuift hij zijn bord weer weg.
Dat gooien doet hij ook. Eergisteren was hij zo boos dat hij zijn erwtjes niet met zijn vork gegeten kreeg (hij krijgt ook telkens een lepel maar eigenwijs) dat hij ze allemaal door de kamer zwierde :')
Man man ik zou vandaag echt een glas wijn kunnen gebruiken...
Gelukkig mag ik donderdag met hem naar het CB. Ik verwacht mij al aan de standaard opmerking "ja, hij zou wel meer mogen eten hoor".
pi_202398141
Het is een fase. Wat hier hielp was middags alvast wat groente aanbieden dan is de druk van het moeten eten savonds eraf. En als het kon eerder eten zodat de vermoeidheid wat minder meespeelt. Verder geen strijd van maken want je kan een kind niet dwingen om te eten dus die strijd verlies je hoe dan ook.

Als hij savonds nog 2 flessen pap naar binnen werkt hoeft het CB ook niet aan te komen met dat hij meer zou mogen eten. Dat het pap is zal vast niet volgens de boekjes zijn maar boeiend, hij krijgt genoeg binnen om van te leven en je zegt zelf al dat het niet is omdat hij het niet lust dus als de dwarse fase weer voorbij is eet hij vast weer als vanouds.
pi_202399709
Groente aanbieden bij het koken scheelt hier ook enorm. Ook bij de lunch gaat het er altijd goed in. Ook maak ik nu regelmatig een pannetje soep voor bij de lunch, is hij ook dol op.
En het kan best zijn dat hij tijdens het koken een halve paprika op knaagt want lekker, en op zijn bord 10 minuten later is paprika het meest smerige ooit ^O^
pi_202399743
Het eten was vandaag hier:
- half bordje brinta
- 1 boterham zonder korsten
- 2 risotto-korrels (inclusief drama omdat ik vond dat hij moest proeven)
- klein beetje uitgebakken spekjes
- bak yoghurt

Als hij meer eet op een dag is dat vrijwel altijd ongezond: pepernoten/koek/chocola/chocoladecroissant/etc.

Over het algemeen laat ik het gewoon gaan en probeer ik op te letten dat hij niet teveel opvult met ongezonde koek/snaai. En ik juich vanbinnen als hij groente in zijn mond stopt onder het koken ofzo (ergens op kauwen komt soms voor maar daadwerkelijk eten eigenlijk nooit).

Vandaag stond het me ineens heel erg tegen dat hij niet eens proeft van heel neutraal voedsel (risotto zat verder niets doorheen) waarvan ik denk dat hij echt lekker zou vinden.

Herkenbaar dat er maar iets kleins hoeft te gebeuren of er gaat geen hap meer in.

Het zal wel een faaaaassse zijn. Die vast nog jaren duurt -O-
pi_202399769
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 20:34 schreef Ceviche het volgende:
Koert heeft ook wel een tijdje matig gegeten, dan gooide hij zo z'n bord op de grond }:| toen hebben we alleen 'schoon' eten gegeven, dus geen eten met saus ofzo. Dat at hij ook nauwelijks maar inmiddels eet hij wel weer veel. Vandaag 8 boterhammen + avondeten en als het aan hem lag at hij nog meer brood :X
:o 8! Wow dat is wel echt veel!
A. heeft een fase gehad waar hij er zo 4 naar binnen werkte, dat vond ik al vrij ruim.
pi_202401619
Blij te lezen dat mijn peuter vrij normaal is :)
Als ik trouwens wil dat hij heel veel eet, moet ik vooral risotto maken. Met pecorino. Dat gaat er wel in. Sowieso kaas dus. Maar ik probeer de hoeveelheid zout een beetje te beperken dus ik kan hem moeilijk volgooien met kaas.

Gisterenavond is gelukkig nog vrij positief geëindigd. Na zijn bad was het alleen maar "mama knuffelen" wat eruit kwam. Deze kerel weet al heel goed wanneer hij een charmeoffensief moet inzetten O+
pi_202413488
Ik kom alvast uitzwaaien hier :W vanaf morgen hebben we geen peuter meer in huis, want dan is deze kerel gewoon "écht vier!!1!" *G*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4 jaar geleden ging ik nu ongeveer chagrijnig naar bed omdat er wéér een dag voorbij was zonder baby en strippen niet had geholpen (ik liep al 5 dagen overtijd en bij de oudste werden dat er zelfs 12 :+ ).
Maar een halve dag later was-ie er gewoon al! O+

@rena: jullie ook alvast een fijne verjaardag voor C.! *O*
pi_202417536
@twist02 , ik moest vanmorgen direct aan jou en de kleine man denken O+ Gefeliciteerd met jullie grote vent! Wat kijkt hij blij met zijn step *;

Ik zwaai hier ook alvast af, ik denk niet dat ik heel actief in het kleutertopic ga posten maar wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor alle adviezen en relativering die ik hier altijd heb mogen krijgen, het heeft me oprecht veel geholpen O+ Mijn kleine grote dame;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een echte kleuter O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  FOK!fotograaf woensdag 1 december 2021 @ 16:12:35 #243
148247 taxibabe
pi_202420603
Gefeliciteerd twist02 en Rena met jullie kleuters!

Ik heb ff een vraagje. Slapen hier al kinderen met een hoofdkussen(tje)? Thomas slaapt al wel onder een dekbedje maar nog geen kussen. Wanneer ga je zoiets introduceren? Ik heb niet het idee dat hij het al nodig heeft. Hij slaapt als hij op zijn rug ligt wel vaak met zijn handjes onder zijn hoofd, maar hij slaapt wel goed.

Oh en hebben meer kinderen tijdelijke fascinaties voor bepaalde dingen? Hij is een paar weken heel erg bezig geweest met overal nep-slapen en sinds gisteren heeft hij het nep-eten ontdekt. Hij 'pakt' dan eten van een leeg bordje of een uit een leeg emmertje en 'geeft' dat dan ook aan ons _O-
  FOK!fossiel woensdag 1 december 2021 @ 16:26:21 #244
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202420850
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 16:12 schreef taxibabe het volgende:
Hij is een paar weken heel erg bezig geweest met overal nep-slapen en sinds gisteren heeft hij het nep-eten ontdekt. Hij 'pakt' dan eten van een leeg bordje of een uit een leeg emmertje en 'geeft' dat dan ook aan ons _O-
De KDV leidster grapte laatst dat ze die dag toch zeker wel 2 kilo was aangekomen van alle ‘taartjes’ die onze dochter had gemaakt en haar had aangeboden ;)
Chick on a mission
  FOK!fotograaf woensdag 1 december 2021 @ 16:32:35 #245
148247 taxibabe
pi_202420948
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 16:26 schreef Keroppi het volgende:

[..]
De KDV leidster grapte laatst dat ze die dag toch zeker wel 2 kilo was aangekomen van alle ‘taartjes’ die onze dochter had gemaakt en haar had aangeboden ;)
Geweldig! _O- Hoe komen ze er op hè!
  woensdag 1 december 2021 @ 16:50:05 #246
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_202421199
quote:
Gefeliciteerd twist02 en Rena met jullie kleuters!

Ik heb ff een vraagje. Slapen hier al kinderen met een hoofdkussen(tje)? Thomas slaapt al wel onder een dekbedje maar nog geen kussen. Wanneer ga je zoiets introduceren? Ik heb niet het idee dat hij het al nodig heeft. Hij slaapt als hij op zijn rug ligt wel vaak met zijn handjes onder zijn hoofd, maar hij slaapt wel goed.

Oh en hebben meer kinderen tijdelijke fascinaties voor bepaalde dingen? Hij is een paar weken heel erg bezig geweest met overal nep-slapen en sinds gisteren heeft hij het nep-eten ontdekt. Hij 'pakt' dan eten van een leeg bordje of een uit een leeg emmertje en 'geeft' dat dan ook aan ons _O-
Bas heeft een kinderkussen van de Hema. Dat is heel dun. Hij had altijd de neiging om bij mij op mijn hoofdkussen te komen liggen als hij bij mij in bed lag dus daarom met de overgang naar een groot bed een eigen kussen gegeven.
pi_202421307
quote:
L heeft een ikea kinderkussen. Die heeft hij gekregen toen hij onder een dekbed ging slapen omdat hij het hele bed door draaide. Met kussen blijft hij netjes met het hoofd bij het hoofdeinde.
pi_202421450
Nepslapen O+ was hier.vooral een hit toen ik hoogzwanger was. Heerlijk. Ik hoefde niks te doen, alleen maar op de bank liggen en hij had een lol. Ik heb vooral veel mango-ijsjes en kopjes koffie gehad het afgelopen half jaar :P

IKEA kinderkussen hier, om dezelfde reden als Elleska.

Bas zit in de stunpiloot fase. Overal op klimmen, vanaf springen en meer. Hij ging vandaag met oma naar Pietengym :P
  FOK!fotograaf woensdag 1 december 2021 @ 17:51:12 #249
148247 taxibabe
pi_202422321
Thomas slaapt met zijn (voor)hoofd vast tegen het hoofdbord van zijn ledikant |:( (Lijkt mij niet comfortabel, maar goed :') ) Als ik jullie zo lees was er dus wel een reden om naar een hoofdkussen te gaan.
We gaan dit weekend kijken of hij in zijn peuterbed wil slapen, deze staat al klaar op zijn kamer sinds hij naar zijn nieuwe kamer is gegaan. Maar ik twijfel een beetje om dan ook een kussen te introduceren, hij slaapt op zich nog goed in zijn ledikant, maar hij wordt een beetje te groot en te zwaar (18 kilo..) om hem er in en uit te tillen.
  woensdag 1 december 2021 @ 20:03:28 #250
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_202424685
Hier ook een dun Ikea kussentje, zodat hij iets minder tegen de bovenkant geplakt zit en bonkt. Ligt nog wel in z’n ledikant overigens. Overdag ligt hij alleen onder een dekbed, maar in de nacht met dunne slaapzak en dekbed.

Fijn ook om de eet troubles te lezen. Potjes gaan er hier goed in. Verder matig qua avond eten.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_202426028
Bas ligt in een eenpersoonsbed. Ideaal, laatst was het zo'n drama snachts dat ik om 05:00 mijn man slapend met Bas in zijn armen in Bas zijn kamer aantrof. Te schattig O+
  woensdag 1 december 2021 @ 21:57:29 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202426908
Prul ligt al sinds ze net twee is in een eenpersoonsbed. Haar bedje schoof door naar de baby en ik vond het duur en onnodig om eerst naar een tussenmaat te gaan. Werkt prima, ze komt er alleen 's ochtends (als haar slaaptrainer groen is) zelf uit. Als er 's avonds of 's nachts iets is, roept ze.

Ze heeft pas een paar maanden een dekbed, maar daar wel meteen een kussen bij gekregen. Ze slaapt op haar zij en ligt zo rechter met haar nek zegmaar.

Overigens schopt ze nu alweer een paar weken s nachts haar dekbed af om dan wakker te worden van de kou, dus heeft ze toch weer een slaapzak aan. Peuters...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202427537
Hier liggen de mannen in een peuterbed, met een persoons dekbed en een simpel kussen van ikea. In het begin was het even wennen voor ze maar nu blijven ze er over het algemeen wel onder liggen. Vincent gooit af en toe zn kussen uit bed in zn slaap maar dat is niet erg.

We hebben juist voor peuterbedjes gekozen omdat we als ze wat groter zijn een stapelbed voor ze willen ivm de ruimte in de kamer. Dan houden ze nog lekker veel ruimte over om te spelen. Vincent is trouwens met enige regelmaat te vinden in de hoogslaper van grote zus, maar ik vind ze echt nog te klein om al zo hoog te slapen.
  FOK!fotograaf woensdag 1 december 2021 @ 22:44:37 #254
148247 taxibabe
pi_202427668
Hmm.. als ik dit zo lees slapen de meeste tussen 2-2,5 jaar al wel met een kussentje dus.
Mijn man vindt het nog niet nodig, want hij slaapt nog goed zo zonder kussen, hij vraagt er ook niet om. Daar heeft mijn man ook wel een punt. Stomme dingen om daar zo ineens over na te denken... :')
pi_202427747
Hier hebben ze inderdaad sinds 2.5 een kussen. Ze vroegen er zelf om omdat ze dat in ons bed zo fijn vonden. Anders had ik ook nog wel gewacht. Grote zus kreeg met 3.5 pas haar eerste kussen!
pi_202427932
Welpje (3) ligt nog in een ledikant :')
pi_202428100
Hier ook nog in een ledikant. Sinds vorig weekend wel in een maatje groter. Maar onze woeler zou zo uit een gewoon bed vallen. Vaak eindigt hij met zijn hoofd aan het voeteind. Daarom ook nog geen kussen of een dekbed, gewoon nog in een slaapzak.
Als hij bij ons in bed ligt, wil hij ook mee op het kussen liggen. Liefst in het midden ervan :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 2 december 2021 @ 07:46:11 #258
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_202429087
Ledikant check, slaapzak check, soms een dunne deken, geen kussen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fossiel donderdag 2 december 2021 @ 08:25:57 #259
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202429339
Hier doet ze met ruim 2 jaar (nog) geen pogingen om eruit te klauteren, dus wat mij betreft ligt ze prima nog in zo'n ledikant :)
Chick on a mission
pi_202429416
Die van mij moest alvast een beetje plaats maken voor zijn zusje. Zusje slaapt voorlopig nog bij ons in de co-sleeper, maar doet nu al zo af en toe een dutje in het ledikant als ik nog boven bezig ben.
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 08:49:43 #261
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_202429493
Hier een ledikant maar wel 1 zijkant vanaf gehaald zodat ze er zelf in en uit kan. Zonder kussen en met deken.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  FOK!fotograaf donderdag 2 december 2021 @ 08:50:47 #262
148247 taxibabe
pi_202429503
De voornaamste reden dat we over willen naar het peuterbed is omdat hij gewoon te groot wordt voor het ledikant. Hij slaapt er op zich nog goed in, hij klautert er niet uit. Maar als hij languit op zijn rug ligt dan is er niet veel ruimte meer. Ook wordt hij vrij zwaar om hem er in- en uit te tillen.. :')
Het liefst laat ik hem er nog langer in liggen, ik heb ook geen idee wat hij gaat doen als hij zelf uit het bedje kan komen.
pi_202429885
Juul is toen ze 2 werd overgegaan op een peuterbed met dekbed en kinderkussen van de Ikea. Ze vindt het kussen erg fijn iig. Oh en 100 knuffels in haar bed.

Eten gaat hier ook wisselend, maar dat had B ook altijd. Overdag eet ze wel veel overigens, maar het avondeten kan of een drama zijn of een soort vuilnisbak die door blijft bunkeren.
Net als haar broer is het een duur kind, ze is stapelgek op sushi en biefstuk. Friet motten ze niet.

Wat zo mooi is om het verschil te zien tussen B en Juul. B is bang in het donker en durft niet alleen naar beneden. Nu met schoen zetten, haalt Juul hem 's ochtends en gaan ze samen naar beneden om te kijken of er iets in hun schoen zit. Die grote kerel van bijna 8 die met zijn zusje van 3 wel naar beneden durft.
  donderdag 2 december 2021 @ 09:48:46 #264
346653 Ceviche
pi_202430175
Koert slaapt in een peuterbed in een slaapzak. Hij slaapt heerlijk en we willen dat vooral zo houden, maar de twijfels over een kussen/deken herken ik wel. Hij blijft wel altijd in z'n bed, komt er tot nu toe niet zelf uit. Terwijl hij op een gegeven moment wel uit z'n ledikant begon te klimmen.
  FOK!fotograaf donderdag 2 december 2021 @ 09:57:48 #265
148247 taxibabe
pi_202430285
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:23 schreef exode het volgende:
Juul is toen ze 2 werd overgegaan op een peuterbed met dekbed en kinderkussen van de Ikea. Ze vindt het kussen erg fijn iig. Oh en 100 knuffels in haar bed.

Eten gaat hier ook wisselend, maar dat had B ook altijd. Overdag eet ze wel veel overigens, maar het avondeten kan of een drama zijn of een soort vuilnisbak die door blijft bunkeren.
Net als haar broer is het een duur kind, ze is stapelgek op sushi en biefstuk. Friet motten ze niet.

Wat zo mooi is om het verschil te zien tussen B en Juul. B is bang in het donker en durft niet alleen naar beneden. Nu met schoen zetten, haalt Juul hem 's ochtends en gaan ze samen naar beneden om te kijken of er iets in hun schoen zit. Die grote kerel van bijna 8 die met zijn zusje van 3 wel naar beneden durft.
Thomas eet de raarste dingen voor zijn leeftijd, olijven, haring, makreel. Biefstuk heeft hij moeite mee qua kauwen, verder gaat bijna alles er wel in, maar frietjes is hij ook niet dol op.
pi_202430301
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:57 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Thomas eet de raarste dingen voor zijn leeftijd, olijven, haring, makreel. Biefstuk heeft hij moeite mee qua kauwen, verder gaat bijna alles er wel in, maar frietjes is hij ook niet dol op.
Haha, echt kinderen.....
  FOK!fotograaf donderdag 2 december 2021 @ 10:10:14 #267
148247 taxibabe
pi_202430427
Ja bijzonder af en toe _O-
Haring eten 'doet hij net als ons' _O- . Stukje haring aan de vork, hoofd omhoog en dan haring van het vorkje afhappen _O_
pi_202431977
Gefeliciteerd met jullie mooie kleuters Twist en Rena, wat een feest!

Eten gaat hier moeizaam als het avondeten is. En ze groeit al niet bepaald hard :') Ze zit nu met 3,5 op zo'n 93 cm en past nog steeds dezelfde winterkleding als vorig jaar. Mijn oudste groeide overal elk jaar uit dus dit is echt nieuw voor mij :')

Slapen met een hoofdkussen, hier sinds ze ongeveer 1,5 is. Ze ging met 11 maanden al over naar een peuterbed. Want de cosleeper was lava, het ledikant was lava, de box was lava, het campingbedje was lava. Alleen slapen op mama was goed }:| Dat vond mijn lijf na 11 maanden niet meer okay en toen bedacht vrouwlief dat ze misschien wel zou slapen in een peuterbed nu ze dat ook bij grote zus zag. Sindsdien sliep ze goed. Gek kind.

Hier is gisteren het pietenfeest van de opvang afgezegd wegens ziekte, Vlokje was helemaal teleurgesteld maar vooral omdat ze haar pietenpakje daardoor niet aankon naar het feestje. Vandaag toog ze dus heel trots alsnog in haar pietenpakje naar de opvang, kind weer gelukkig ^O^
pi_202433577
Mijn schuchtere peuter deed gewoon vrolijk alles wat ze vroegen bij het CB :o
En lekker kletsen O+

Over zijn eten en lage gewicht werd amper iets gezegd. Het hoort gewoon bij hem en hij groeit volgens zijn curve. Prima dan.

Huilende baby's vindt hij alleen niet zo tof. Dat belooft voor volgend jaar :D
pi_202434366
Schanu dat is ook verdrietig dat het niet doorging. Maar fijn dat ze wel in haar pak is gegaan!

Bottoms wat lekker dat hij daar gewoon deed wat er werd verwacht. En ook wel eens fijn dat er geen commentaar kwam!

Peuters en eten blijft een bijzonder iets. Ik hoef hier ook niet met friet of pannenkoeken aan te komen, dat eten ze gewoon niet. Pizza staat dan wel weer hoog op de favorieten lijst!

En oh ik ben zo blij, gister was Jeremy zijn nieuwe bril klaar en tegen alle verwachtingen in houd hij hem op! Het aanmeten en uitzoeken van montuur is echt een heel groot gevecht geweest namelijk. De negatiefe assosiatie is gelukkig weer weg. Het eerste waar hij vanmorgen om vroeg was zijn bril O+

SPOILER
pi_202435095
Wat een leuke bril aapie, staat hem goed!

Overigens bliefen mijn kinderen alleen sushi van de afhaal in het dorp. Die zijn ook wel erg goed en goedkoper dan de bezorgopties. Maar ze zijn dicht op zondag en dat is nou net een dag dat wij graag makkelijk doen.
Op donderdag eten wij standaard brood (en soep en rauwkost) als avondeten omdat B snel naar zwemles moet na het eten. Vandaag dus niet, want zwembad is dicht. Ben benieuwd hoe ze reageren als er vanavond nasi op tafel staat.

Een haring is wel echt next level taxi, dat zie ik ze hier weer niet zo snel eten. Lust verloofde overigens ook niet.
pi_202436052
Exode ja leuk he! Blij met het gekozen modelletje. Was een hele grote gok want hij heeft hem 2 seconden opgehad in de winkel.

Zijn jullie al helemaal klaar voor sinterklaas? Ik ga morgen even gebruik maken van het feit dat ze allemaal op de opvang zijn en dus ruimte maken in de kast zonder dar er gehuild word om speelgoed wat weggaat. Ik begreep alweer van mn moeder dat ze zich moeilijk aan de afspraak kon houden (2 kado's per kind) en papa hier heeft ook misbruik gemaakt van zn 13e maand.. the joy
pi_202441419
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 08:50 schreef taxibabe het volgende:
De voornaamste reden dat we over willen naar het peuterbed is omdat hij gewoon te groot wordt voor het ledikant. Hij slaapt er op zich nog goed in, hij klautert er niet uit. Maar als hij languit op zijn rug ligt dan is er niet veel ruimte meer. Ook wordt hij vrij zwaar om hem er in- en uit te tillen.. :')
Het liefst laat ik hem er nog langer in liggen, ik heb ook geen idee wat hij gaat doen als hij zelf uit het bedje kan komen.
18 kg is ook een flink gewicht zeg :o hier gaf de weegschaal laatst met kleding aan 14 kg.

Opsom: ledikant, zonder kussen, met dekbedje (sinds kort). Na Sinterklaas met pyjama zonder slaapzak, want een roodgeruite pyjama is één van de cadeaus.
Het mooie peuterbed wat al van allemaal neefjes is geweest staat in de schuur maar mag nog een likje verf. Ik denk dat we wel over gaan voordat hij drie is, alhoewel de noodzaak er nog niet direct is.
pi_202441553
Laten we ook een Sinterklaascadeaus-opsom doen:

- geruite flanellen pyjama
- tekenbord/whiteboard van de ikea + toebehoren
- Magnatiles

Van mijn ouders, die het met ons komen vieren, krijgt hij:
- een trui (door mijn moeder gebreid O+)
- een sjaal (same)
- vier op een rij
- een dokterssetje (heeft hij al :') )

En verder heeft hij als schoencadeautje twee potjes Play Doh gehad en liggen er nog van die grote klemmen/knijpers van de ikea klaar waar je goed dekens aan meubels kunt klemmen oftewel tenten bouwen.
pi_202441631
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 09:57 schreef taxibabe het volgende:

[..]
Hahaha dit ja, culinaire snob. Risotto met truffel. Blauwschimmelkaas. Olijven. Lepelt pure mosterd naar binnen :') .

En omdat ik er al dagen niks meer over gepost heb: hij ging weer met koorts zijn bed in vandaag na een hele dag zonder koorts. Manmanmanman. Leuk zwangerschapsverlof zo hoor.
pi_202441683
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2021 21:37 schreef BobbyMcGee het volgende:
Laten we ook een Sinterklaascadeaus-opsom doen:

- geruite flanellen pyjama
- tekenbord/whiteboard van de ikea + toebehoren
- Magnatiles

Van mijn ouders, die het met ons komen vieren, krijgt hij:
- een trui (door mijn moeder gebreid O+)
- een sjaal (same)
- vier op een rij
- een dokterssetje (heeft hij al :') )

En verder heeft hij als schoencadeautje twee potjes Play Doh gehad en liggen er nog van die grote klemmen/knijpers van de ikea klaar waar je goed dekens aan meubels kunt klemmen oftewel tenten bouwen.
- Nijntje pyjama
- Hamertje tik
- Oude speelgarage van mijn man's opa, helemaal opgeknapt door mijn man zelf met wat nieuwe autootjes erin.

In zijn schoen vond hij:
Discolamp
2 draaischijf-onderdelen voor de houten treinbaan
Een puzzel.

Wat ik zo zie op zijn lijstje wat er is afgestreept:
2 bambino loco boekjes van Nijntje
Vingerstempel-boek
Houten camera
Houten werkbankje

Voor Anna wat boeken en holztiger diertjes en ook een Nijntje pyjama.
pi_202442425
Van ons krijgt hij wat toet-toet auto spul: garage + wegdelen + lanceerder.
En van mijn ouders een driewieler met trappers.
En nog een klein cadeau van mijn werk.

We hebben nog geen schoen gezet dus het totaal valt nog mee. Maar met kerst krijgt hij weer een stapel cadeaus:
- Duplo getallentrein
- Duplo set met sloopkogel
- pop (jim van little Dutch)
- pyjama

Plus wat mijn ouders en misschien andere familie (hangt van de maatregelen af) nog verzinnen. Het is veel, zeker omdat zijn verjaardag pas is geweest
  donderdag 2 december 2021 @ 22:53:21 #278
346653 Ceviche
pi_202442923
Koert krijgt deze maand een viewmaster, onder de kerstboom. Vooral omdat hij net allemaal speelgoed heeft gekregen. Vorige week nog een ballenbak gekocht bijvoorbeeld :')
Verder weet ik het nog niet eigenlijk. Een discolamp misschien. Gelukkig nog even om erover na te denken.
  donderdag 2 december 2021 @ 22:55:39 #279
346653 Ceviche
pi_202442961
Koert gaat ook steeds beter praten, zo kon hij vandaag aangeven dat hij verschillende boterhammen/beleg niet wilde, maar wel een koekje. Prioriteiten :Y)
pi_202446257
Jaaaa, nog 2 nachtjes slapen :)

Juul krijgt:
Een rokje met shirt van Frozen
Een PJ van Paw Patrol
Dokterstasje
Verband (nog even halen bij Kruidvat)
Duplo onderzeeer voor in bad
Duplo trein
Vissenspel
Ledikantje voor haar poppen
Elsa barbie pop
En nog 1 ding, maar weet even niet meer wat :D Gisteren cadeaus geteld, want anders gaat B zeiken dat ie minder of meer krijgt.

Nog even een kleinigheidje voor verloofde halen. Wij geven elkaar altijd cadeaus met Kerst, maar met Sint altijd wel leuk om iets kleins te geven. Ik denk een kraskalender.
pi_202446365
Duplo onderzeeer voor in bad :o . Dat klinkt geweldig, hahaha.
pi_202446444
Vandaag komt sinterklaas op school dus de oudste ging met sinterklaas haarband naar school. De jongens zijn dus met hun mijter op naar de opvang haha!

Hier krijgen ze
- paw patrol pyjama
- domino expres
- bumba boekjes ( allebei 1 en 1 grote samen)
- nieuwe sjaal en muts
- duplo poppenhuis
- hotwheels
- knutselpakket van de coop

En van opa en oma nog puzzels, boekjes en dekbed overtrekken. Kadootjes chaos incoming!
  FOK!fotograaf vrijdag 3 december 2021 @ 12:12:42 #283
148247 taxibabe
pi_202447478
Hier houden we het klein, volgens mij heeft Thomas het fenomeen Sinterklaas ook nog niet echt door. Hij krijgt een mooie houten stratenbaan en nieuwe handschoentjes.

quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 22:55 schreef Ceviche het volgende:
Koert gaat ook steeds beter praten, zo kon hij vandaag aangeven dat hij verschillende boterhammen/beleg niet wilde, maar wel een koekje. Prioriteiten :Y)
_O-

Met het uitzoeken van alle mutsen/handschoenen etc. kwamen we ook hoedjes en petten tegen. Thomas is al een half uur druk met de verschillende hoeden en petten _O_
SPOILER
pi_202448208
Welpje krijgt een duplotrein + uitbreiding, Paw Patrol megabloks, eerste boomgaard spelletje, een boek en wat kleding. Dat is van ons, mijn ouders en mijn oma. Uiteindelijk krijgt hij ook nog wat van mijn broertje maar dat is nog een verrassing voor mij.
pi_202448319
L krijgt
Pannetjes voor zijn keukentje
Fietslampjes + bel + wielreflectoren
Boekje juf roos
Grote boomgaard spelletjesverzameling

En laarzen maar die heeft hij al gehad als schoencadeau want die waren nodig voor de pietenspeurtocht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 03-12-2021 13:13:52 ]
pi_202448374
Mars krijgt een doosje Playmobil, een boek en een pyjama en samen met zijn broer een Nintendo Switch, stond bovenaan het verlanglijstje van broerlief en hun papa ziet dit helemaal zitten. Ik ging overstag maar heb niks met dat soort dingen dus ik vind het nog steeds te duur en zulks.
pi_202448383
quote:
0s.gif Op donderdag 2 december 2021 22:55 schreef Ceviche het volgende:
Dit is fijn om te lezen zeg! Er is dus ontwikkeling!!
pi_202448446
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 december 2021 10:50 schreef douche-eendje het volgende:
Duplo onderzeeer voor in bad :o . Dat klinkt geweldig, hahaha.
Haha, ja toch?
Ze zit graag in bad en speelt dan met de Lego boten van B. Maar die gaan snel stuk en dan is B weer boos.
Deze is het:
pi_202448455
Banaan krijgt een afstandbestuurbare raceauto, Paw Patrol voor naar school, leren weven van SES en een Smart Game (Roodkapje).

Dat is best mager maar hij mocht de afgelopen 2x per week zijn schoen zetten. Trapspiraal, Paw Patrol puzzel, dino knuffel, fietsversiering en bouwstaafjes. Maakt niet uit verder, hij wou vooral wat zijn zusje kreeg. ;)

En we vieren het morgen nog in het klein met oma. Vandaag trouwens bij peuterspeelzaal. Hij schrok zo van de pieten op het dak dat hij zo via mijn man zijn been omhoog zou kruipen. :D

Nog maar twee weken, dan is hij vier. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 3 december 2021 @ 13:25:04 #290
346653 Ceviche
pi_202448587
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:12 schreef Malteser het volgende:

[..]
Dit is fijn om te lezen zeg! Er is dus ontwikkeling!!
:Y en het ouderschap is ook echt een stuk leuker nu we een soort van gesprek kunnen voeren.
Hij loopt nog steeds achter, maar de logopedist verwacht dat hij de komende 6-9 maanden veel vooruitgang gaat boeken.
De wil om te praten is er in ieder geval, dat was 3 maanden geleden wel anders :)
  vrijdag 3 december 2021 @ 13:27:23 #291
346653 Ceviche
pi_202448621
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:12 schreef taxibabe het volgende:
Hier houden we het klein, volgens mij heeft Thomas het fenomeen Sinterklaas ook nog niet echt door. Hij krijgt een mooie houten stratenbaan en nieuwe handschoentjes.
[..]
_O-

Met het uitzoeken van alle mutsen/handschoenen etc. kwamen we ook hoedjes en petten tegen. Thomas is al een half uur druk met de verschillende hoeden en petten _O_
SPOILER
Dat soort dingen vinden peuters toch het leukste :D
Koert draagt de hele dag een speelgoedbril. Of hij kijkt door een zelfgeknutselde verrekijker. Daarom hoop ik dat hij een viewmaster ook leuk gaat vinden :)
pi_202448693
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:16 schreef exode het volgende:

[..]
Haha, ja toch?
Ze zit graag in bad en speelt dan met de Lego boten van B. Maar die gaan snel stuk en dan is B weer boos.
Deze is het: [ afbeelding ]
Wij hebben deze ook, die is leuk inderdaad.

@Malteser een Switch stond hier ook bovenaan het lijstje van de zesjarige. Maar dat zit er qua budget niet in én hij heeft al genoeg schermpjes, dus we hebben de afgelopen weken maar heel vaak herhaald dat Sinterklaas ook nog geld over moet houden voor andere kindjes. :')
pi_202449141
Hier is al een switch in huis. Die kreeg oudste 2 jaar geleden voor haar verjaardag. Hij is al zn geld waard gebleken! Alleen de spellen die ze graag wil zijn vaak vreselijk duur...

Ze mochten van ons 1 keer per week schoen zetten op zaterdag. 2 keer een klein iets erin, chocoladereepje en een transformer auto. Morgen mogen ze weer schoen zetten maar dan komt er geen kado in omdat we al vrij voeg op de dag pakjes doen. We doen er een chocokikker in en bij de oudste een brief.
pi_202449215
quote:

[..]
Haha, ja toch?
Bwoh die gaat hier ook op een lijstje. Even denken, denk die van Anna :P
pi_202449258
Oh taxi, Thomas O+ . Hier loopt Bas momenteel ook afwisselend met zijn zonnebril/pet/muts/pietenmuts/clownshoed in huis rond. Ook dienen de stoffen mandjes in het speelkeukentje ineens als hoedje en heeft hij op het kdv laatst een hoed van papier gemaakt waar weken mee gespeeld is O+

Wij hebben ook een switch, in de pre-order besteld toen hij nog laaaaaang niet uit was. Mijn man speelt momenteel vooral Fifa. Mario Kart is geweldig, Mario Party is leuk als gezin vanaf kleuterleeftijd en deze mama gaat zo maar weer eens sporten oppakken met de Ringfit. Er zijn genoeg spellen waardoor je niet meer naar de sportschool hoeft voor dat apparaat :P.
pi_202449749
DE, Lego verkoopt hem zelf niet meer dus even zoeken voor een exemplaar.

Wij hebben bij de 2e lockdown een Switch gekocht, Juul vindt het leuk om mee te kijken als ik Animal Crossing speel. Dan roept ze steeds waar de diertjes zijn die ik van haar moet vangen.
En B speelt Mario Kart en dan zit Juul ernaast met een controllor die niet is aangesloten. Ze is altijd Peach _O-
pi_202452160
Ik vind de Switch gewoon echt heel duur. Ik vind dat dus eigenlijk echt too much, onze jongens hebben al zoveel prachtig speelgoed en het ontbreekt ze verder aan niets.
We voorzien elk jaar een gezin uit de wijk ook van wat cadeaus (wij kunnen het missen, zij hebben niks te missen). Dus ik probeer het altijd een beetje binnen de perken te houden en ik koop veel vooruit in de zomer.

Maar man wilde eigenlijk vorig jaar al een Switch kopen en tijdens de lockdown had ik toen spijt dat ik het tegen had gehouden… :X Dus toen ‘ie dit jaar weer bovenaan het lijstje verscheen, ben ik overstag gegaan.
En heel eerlijk, ik kijk enorm uit naar de snoetjes van de jongens zondagavond. Wat zullen ze blij zijn.
pi_202452491
Mayra kreeg een keer vingerverf en een keer een chocololly in haar schoen.

Voor zondag hebben we:
- frozen barbie
- dikkie dik verhalenbundel
- chocololly
- adventkalender van trollz

Voor bonusdochter:
- chocoladeletter
- een 3d-pen
- een album van een of andere koreaanse band

Voor partner: chocoladeletter en pantoffels

Voor mij: geen idee :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 3 december 2021 @ 18:16:19 #299
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_202452703
quote:

[..]
Haha, ja toch?
En toen kreeg ik de vraag wat ons vriendje nog voor zijn verjaardag wil hebben. Heb deze maar met link doorgegeven 😀
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf vrijdag 3 december 2021 @ 19:24:02 #300
148247 taxibabe
pi_202454041
Oh die duplo onderzeeër is gaaf! Jammer dat wij geen bad hebben..
Net meneer naar bed gebracht, voor het eerst in het peuterbed. Ben benieuwd hoe het gaat! In het ledikantje slaapt hij binnen 10 minuten, nu moest ik binnen 5 minuten al terug omdat hij de knuffel uit bed had gegooid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')