Nice; uh wat ik zelf heb is een monitor met usb c waardoor die oplaad als ik hem daarin plug; dat icm de goede accu heeft er voor gezorgd dat ik de meegeleverde oplader nog niet uitgepakt heb.quote:Op woensdag 26 januari 2022 23:57 schreef AssyriskaFF het volgende:
[..]
Krijg hem morgen binnen. Nog tips voor must-have accessoires? Is mijn eerste MacBook Pro ooit namelijk. Altijd desktop Windows PC gehad.
Als je hem mobiel gebruikt, een stevige laptop tas of beter een rugzakquote:Op woensdag 26 januari 2022 23:57 schreef AssyriskaFF het volgende:
[..]
Krijg hem morgen binnen. Nog tips voor must-have accessoires? Is mijn eerste MacBook Pro ooit namelijk. Altijd desktop Windows PC gehad.
magic mouse is geweldig. Je weet niet wat je mist. Helaas niet goedkoop,quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:44 schreef AssyriskaFF het volgende:
Dank voor de tips. Sleeve, Rugtas is al binnen. Magic Mouse wil ik niet. Magic Keyboard gaat terug omdat ik mijn werk laptop op Windows draait dus nu eentje aangeschaft die beide ondersteunt. Alleen nog USB-C monitor.
Mooi apparaat. Fijn dat ik geen dingen als drivers enzo moet installeren. Had ik altijd een hekel aan op Windows.
Prijs maakt mij niet uit maar ik heb ook andere (negatieve) verhalen gehoord. Ook niet praktisch voor mij omdat ik wel eens wissel tussen MacBook en Windows laptop (werk).quote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
magic mouse is geweldig. Je weet niet wat je mist. Helaas niet goedkoop,
Ik kan echt helemaal niks met dat dingquote:Op zaterdag 29 januari 2022 11:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
magic mouse is geweldig. Je weet niet wat je mist. Helaas niet goedkoop,
Dit gaat een dodelijk saai event worden. Ze kunnen er beter wat persberichten uitgooienquote:Op zaterdag 5 februari 2022 15:03 schreef Aether het volgende:
New Low-Cost iPhone SE 5G and iPad Air Coming on March 8
https://www.macrumors.com/2022/02/04/iphone-se-march-event/
Apple is planning to unveil an updated version of the iPhone SE with 5G and a new iPad Air at an event that's set to take place in March, reports Bloomberg's Mark Gurman. Apple is said to be targeting Tuesday, March 8 for the iPhone SE event.
Geen "erop of eronder" dit keer?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 16:46 schreef DKUp het volgende:
[..]
Dit gaat een dodelijk saai event worden. Ze kunnen er beter wat persberichten uitgooien![]()
We kunnen alvast zeggen dat dit eronder gaat zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geen "erop of eronder" dit keer?
Voor jou wellicht niet interessant, maar een iPad Pro kost ¤900 en een Mini ¤560. Die iPad Air is kostentechnisch (¤390 ofzo?) voor vrijwel iedereen het meest interessant hoor.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 17:18 schreef DKUp het volgende:
[..]iPad Air is gewoon tja minder dan een iPad Pro en deze spec update (A15 en camera updates) trekt hem gelijk met de iPad Mini.
Ik bedoel meer dat de aankomende Air nauwelijks een verbetering is met de huidige iPad Air.quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Voor jou wellicht niet interessant, maar een iPad Pro kost ¤900 en een Mini ¤560. Die iPad Air is kostentechnisch (¤390 ofzo?) voor vrijwel iedereen het meest interessant hoor.
600?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 18:43 schreef DKUp het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat de aankomende Air nauwelijks een verbetering is met de huidige iPad Air.
Deze iPad Air is al meer dan 600 euro. A15, 5G en betere camera’s wat een update zeg voor een event.
De huidige Air is ook 670 euro?quote:Op zaterdag 5 februari 2022 21:17 schreef Zwansen het volgende:
[..]
600?
Oh, dacht dat ie qua prijs in de zelfde prijscatalogus kwam als de huidige Air. Zou jammer zijn als er geen goedkoper model iPad zou blijven.
Ik weet de oplossing niet maar 50Gb kost ¤1 per maand ofzo. 5Gb is anno 2022 niks.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 21:47 schreef SolidasRock het volgende:
Al sinds ik de iPhone 13 Pro Max heb mekkert ie dat ie geen reservekopie kan maken. 5GB is plots niet meer genoeg. iCloudfoto's staan uit. Muziek zet ik erop vanaf PC. Met iPhone X nooit problemen gehad. Als ik op maak reservekopie druk dan is ie even bezig en dan een "kan geen reservekopie maken" en kom tie weer terug op de homepage.
Door de overgang van X naar 13 kreeg ik tijdelijk gratis extra iCloud en sindsdien heb ik dit gezeik dat ie geen reservekopie kan maken. Is dit nou tactiek of is er iets anders aan de hand?
Heb al een klein beetje gegoogeld en niet echt iets bruikbaars gevonden.
Ik weet. Het is ook niet de centjes. Netflix kost meer. Maar 5GB was altijd meer dan genoeg en nu ik ff tijdelijk gratis extra opslagruimte heb is 5GB ineens te weinig? Ik wil gewoon vinden wat er nou is, het moet iets doms zijn wat ik over het hoofd zie of toch tactiek zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2022 22:23 schreef Drankster het volgende:
[..]
Ik weet de oplossing niet maar 50Gb kost ¤1 per maand ofzo. 5Gb is anno 2022 niks.
Staat de reservekopie van de X misschien ook nog in de iCloud?quote:Op dinsdag 15 februari 2022 22:25 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik weet. Het is ook niet de centjes. Netflix kost meer. Maar 5GB was altijd meer dan genoeg en nu ik ff tijdelijk gratis extra opslagruimte heb is 5GB ineens te weinig? Ik wil gewoon vinden wat er nou is, het moet iets doms zijn wat ik over het hoofd zie of toch tactiek zijn.
Nee, iCloud was volledig leeg (ook de iPad backup verwijderd). Daarom snap ik het niet. Heb al eeuwen genoeg gehad aan 5GB met 1 iPhone en 1 iPad en nu met 13 is het "kannie".quote:Op woensdag 16 februari 2022 04:52 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Staat de reservekopie van de X misschien ook nog in de iCloud?
Ik heb de normale iPhone 13 en bij mij gebruikt hij ongeveer 3gb voor de reservekopie. Foto’s sla ik elders op.quote:Op woensdag 16 februari 2022 09:53 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Nee, iCloud was volledig leeg (ook de iPad backup verwijderd). Daarom snap ik het niet. Heb al eeuwen genoeg gehad aan 5GB met 1 iPhone en 1 iPad en nu met 13 is het "kannie".
Ik heb ook al eeuwen de oude TomTom Europe die ik op verschillende iPhones terug heb gezet en nou met 13 is het "deze app kan niet gebruikt worden, vraag de ontwikkelaar om een geupdate versie". WTF... (ik vind de nieuwe TomTom)
Zojuist weer geprobeerd. Heb alles uitgevinkt wat gebackupt moet worden naar iCloud om te testen. Weeral heb ik te weinig iCloudruimte (5GB dus) voor een backup.quote:Op woensdag 16 februari 2022 10:20 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik heb de normale iPhone 13 en bij mij gebruikt hij ongeveer 3gb voor de reservekopie. Foto’s sla ik elders op.
Mooi dat het uiteindelijk gelukt isquote:Op woensdag 16 februari 2022 11:05 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Zojuist weer geprobeerd. Heb alles uitgevinkt wat gebackupt moet worden naar iCloud om te testen. Weeral heb ik te weinig iCloudruimte (5GB dus) voor een backup.
Edit: zojuist wijzer geworden van Apple Support dat ik op de verkeerde plek aan het prutsen was.
Ik moest dus op Instellingen>naam>iCloud>beheer opslag> reservekopie kijken en daar uitvinken wat ik niet naar iCloud wil backuppen. Fotobibliotheek alleen al is 18GB
Ik ga me nu in een hoekje diep zitten schamen (en die backup maken).![]()
Edit2: De backup is gelukt na weken gepruts. 2,6GB is ie.
Jepquote:Op woensdag 16 februari 2022 13:40 schreef Aether het volgende:
Google Wants to Turn Your Old Mac into a Chromebook With Chrome OS Flex
https://forums.macrumors.(...)ome-os-flex.2334940/
Waarom iets wat al troep was (Mac) in iets willen veranderen?quote:Op woensdag 16 februari 2022 13:40 schreef Aether het volgende:
Google Wants to Turn Your Old Mac into a Chromebook With Chrome OS Flex
Weet je zeker dat je in het goede topic zit?quote:Op woensdag 23 februari 2022 17:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom iets wat al troep was (Mac) in iets willen veranderen?
Maak dan gewoon een gloednieuwe Chromebook.
Apple stopt er vast weer troep in waardoor je 1 miljoen per Mac moet betalen om er iets aan te mogen aanpassen.
Armoedzaaier gespot.quote:Op woensdag 23 februari 2022 17:03 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Waarom iets wat al troep was (Mac) in iets willen veranderen?
Maak dan gewoon een gloednieuwe Chromebook.
Apple stopt er vast weer troep in waardoor je 1 miljoen per Mac moet betalen om er iets aan te mogen aanpassen.
Apple stopt verkoop van producten in Rusland, na oproep van Oekraīnequote:Update 1 maart 2022:
Apple is gestopt met de verkoop van alle producten en heeft de apps RT News en Sputnik News van de staatsmedia uit de App Store gehaald. In een verklaring geeft Apple aan dat het bedrijf diep bezorgd is over de Russische invasie en dat het aan de kant staan van hen die lijden onder het geweld. Apple gaat ook hulpdiensten steunen. De export van producten naar Rusland is gestopt. Daarnaast is Apple in navolging van Google gestopt met het tonen van live verkeersinformatie en incidenten in Oekraīne, in samenspraak met lokale autoriteiten
Mac Pro?quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:13 schreef DKUp het volgende:
[..]
Allemaal producten met nieuwe chips en eventueel een nieuwe camera. Meh
iPhone SE
iPad Air
Mac Mini
MacBook Pro 13 inch M2
Nieuwe software
Nieuwe hoesjes en bandjes![]()
Later in het jaar net als de grotere iMac.quote:
Ik verwacht de M2 eerder in een nieuwe Air, met dan later nieuwe MBPs met een M2 Pro / Max. Ik denk dat het 13" Pro model er uit gaat, beetje overbodig tussen de Air en 14" Pro in, zeker als ze van deze oudere stijl behuizing afstappen.quote:
Mac Pro lijkt inderdaad meer iets voor tijdens WWDC 2022.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:24 schreef DKUp het volgende:
[..]
Later in het jaar net als de grotere iMac.
Spec upgrades volgende week.
Eventueel HomePod Mini officieel in Nederland.
WWDC is toch voor developers? Vorig jaar had de WWDC ook geen hw.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:29 schreef Aether het volgende:
[..]
Mac Pro lijkt inderdaad meer iets voor tijdens WWDC 2022.
Klopt, toen gingen sommigen nog uit van een Intel update voor de Mac Pro.quote:Op donderdag 3 maart 2022 08:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
WWDC is toch voor developers? Vorig jaar had de WWDC ook geen hw.
Import inderdaadquote:Op donderdag 3 maart 2022 09:50 schreef Breuls het volgende:
Wat betekent "officieel" eigenlijk als het gaat om die Homepod Mini? Je kunt 'm al bij CoolBlue bestellen, bijvoorbeeld. Is dat dan een buitenlandse import, of zo?
Aha. Wel onduidelijk voor de consument.quote:
Ze hebben inderdaad altijd woordgrappen. Vaak werken die ook nog wel redelijk als ze vertaald worden, maar niet altijd.quote:Op donderdag 3 maart 2022 @ 12:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Event heet Peek Performance, dus ik verwacht een vooruitblik op de performance die komen gaat. (Weer een woordgrap, Peak vs Peek, net als vorig jaar California Streaming, schijnen het er mee te hebben, woordgrappen)
Dacht grijze import uit Duitsland.quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:50 schreef Breuls het volgende:
Wat betekent "officieel" eigenlijk als het gaat om die Homepod Mini? Je kunt 'm al bij CoolBlue bestellen, bijvoorbeeld. Is dat dan een buitenlandse import, of zo?
In D noemen ze hemquote:Op donderdag 3 maart 2022 12:08 schreef Breuls het volgende:
[..]
Aha. Wel onduidelijk voor de consument.
[..]
Ze hebben inderdaad altijd woordgrappen. Vaak werken die ook nog wel redelijk als ze vertaald worden, maar niet altijd.
Wel grappig, peak versus peek. Misschien kunnen ze benadrukken dat de uitdrukking "sneak peak" fout gespeld is (wat veel mensen niet lijken te weten).
Dan doe je die kat toch weg? Opgelostquote:Op donderdag 3 maart 2022 10:27 schreef CoExist het volgende:
Heb die HomePod Mini nu een jaar. Leuk ding met goed geluid.
Enige nadeel is de touch bediening op de bovenkant.
Mijn Sphynx kat drukt er soms op en als ik dan thuis kom van het werk is het één grote disco.
Mijn vrouw wil dat ik de HomePod weg doe. Ze lag laatst vroeg op bed en ik had een avonddienst. Werd ze ook wakker omdat de kat op de HomePod had gedrukt en er ineens Happy Hardcore muziek door het huis knalde.
Ze was echt pislink!
Je kunt Touch gewoon uitschakelen of aanpassen.quote:Op donderdag 3 maart 2022 10:27 schreef CoExist het volgende:
Heb die HomePod Mini nu een jaar. Leuk ding met goed geluid.
Enige nadeel is de touch bediening op de bovenkant.
Mijn Sphynx kat drukt er soms op en als ik dan thuis kom van het werk is het één grote disco.
Mijn vrouw wil dat ik de HomePod weg doe. Ze lag laatst vroeg op bed en ik had een avonddienst. Werd ze ook wakker omdat de kat op de HomePod had gedrukt en er ineens Happy Hardcore muziek door het huis knalde.
Ze was echt pislink!
iPhone SE 2 als werktelefoon, helemaal prima.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:14 schreef Bolasie het volgende:
Groene iPhone kleur is best mooi.
Overigens groot fan van de SE-modellen. Na de eerste twee komt de derde zeker in huis. Voor mij ideaal.
Heb zakelijk al een iPhone 12. Beter dan mijn privé iPhone SE 2 (lol)quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:15 schreef DKUp het volgende:
[..]
iPhone SE 2 als werktelefoon, helemaal prima.
Stereo speakersquote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:19 schreef DKUp het volgende:
Jeetje de iPad Pro 11 inch stelt nu helemaal niks meer voor
0,1 inch groter scherm, Promotion en een dubbele cameraquote:
Iedereen viel van hun stoel van de presentatie.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:41 schreef Scrummie het volgende:
Ik schakel nu pas in maar is dit weer zo'n niet-in-een-zaal event?
Ik mis Stevequote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:44 schreef Aether het volgende:
[..]
Iedereen viel van hun stoel van de presentatie.
Ik zet mijn iMac eigenlijk vrijwel nooit uit, gewoon naar de slaapstand.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:52 schreef TjjWester het volgende:
Powerbutton op de achterkant, wie heeft dat verzonnen??
Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:52 schreef TjjWester het volgende:
Hebben alle iMacs en Mac Mini’s toch al jaren?quote:Op dinsdag 8 maart 2022 19:52 schreef TjjWester het volgende:
Ja.quote:Op dinsdag 8 maart 2022 21:38 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hebben alle iMacs en Mac Mini’s toch al jaren?
Nou ja, ik heb een Mac mini en twee iMacs gehad en ik moest het ook vragenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |