<50% volledig gevaccineerdquote:
Eens, maar waar frustraties zijn, volgt soms geweld. Deze mensen zijn tegen wil en dank op de frontlinie van het 3G beleid gezet, dit is een bijbehorend risico van die keuze.quote:Op maandag 18 oktober 2021 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik wil vooral dat er geen medewerkers worden aangevallen in horecagelegenheden.
Oxfordrommelquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 02:02 schreef Za het volgende:
UK heeft het hoogste aantal dagelijkse besmettingen wereldwijd, vandaag 49.156:
[ afbeelding ]
Dit is al ruim 3 maanden aan de gang.
En terwijl elders de uitbraken na pakweg 7 weken voorbij zijn, lopen de besmettingen in de UK zelfs nog eens extra op de laatste weken.
Ter vergelijking Zuid Afrika, waar ook 20.000 besmettingen per dag waren in juli, met slechts 15% gevaccineerden, zit inmiddels op slechts 210 besmettingen per dag.
In oost-Europa te lage vaccinatiegraad. Die zullen allemaal móeten.quote:
Die gaan grote problemen krijgen deze winter. De NHS kan een normaal seizoensgriep al nauwelijks aan. Nu krijgen ze dat + covid + lagere bezetting door ziekteverzuim.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 02:02 schreef Za het volgende:
UK heeft het hoogste aantal dagelijkse besmettingen wereldwijd, vandaag 49.156:
[ afbeelding ]
Dit is al ruim 3 maanden aan de gang.
En terwijl elders de uitbraken na pakweg 7 weken voorbij zijn, lopen de besmettingen in de UK zelfs nog eens extra op de laatste weken.
Ter vergelijking Zuid Afrika, waar ook 20.000 besmettingen per dag waren in juli, met slechts 15% gevaccineerden, zit inmiddels op slechts 210 besmettingen per dag.
Dit weekend nog maar eens goed naar de kroeg dan.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 08:19 schreef SilverEyes het volgende:
Zonet bij Goedemorgen Nederland: "IC's lopen weer vol".
Vanavond vast weer Gommers en Kuipers bij Op1, Jinek etc. en dan kunnen volgende week weer maatregelen aangekondigd worden.
Dag dag winter 2021.
(Ik hoop het niet overigens, maar gezien de tendens van de laatste dagen/week vrees ik het ergste.)
Aah jammer, we gaan juist een drankje bij iemand thuis doenquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 08:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit weekend nog maar eens goed naar de kroeg dan.
Dit is op een paar locaties na toch nog helemaal niet waar? Ik verwacht dat ze heel terughoudend gaan zijn met de regels aan te passen. Als het echt komende 2, 3 weken flink stijgt zullen ze daarna inderdaad moeten.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 08:19 schreef SilverEyes het volgende:
Zonet bij Goedemorgen Nederland: "IC's lopen weer vol".
We zitten echt met een huge probleem dan. Heel veel gevaccineerde mensen zullen echt heel boos zijn. Terecht of niet terecht laat ik even in het midden, die disuccusie wordt al genoeg oneindig gevoerd.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 08:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is op een paar locaties na toch nog helemaal niet waar? Ik verwacht dat ze heel terughoudend gaan zijn met de regels aan te passen. Als het echt komende 2, 3 weken flink stijgt zullen ze daarna inderdaad moeten.
Ik heb geen idee wat er gezegd werd, geen tijd om te luisteren naar, maar dat stond er steeds in die onderbalk, geeft m.i. aan dat er weer behoorlijk die kant op gestuurd wordt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 08:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit is op een paar locaties na toch nog helemaal niet waar? Ik verwacht dat ze heel terughoudend gaan zijn met de regels aan te passen. Als het echt komende 2, 3 weken flink stijgt zullen ze daarna inderdaad moeten.
Eens.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 08:26 schreef aartstyle het volgende:
[..]
We zitten echt met een huge probleem dan. Heel veel gevaccineerde mensen zullen echt heel boos zijn. Terecht of niet terecht laat ik even in het midden, die disuccusie wordt al genoeg oneindig gevoerd.
Maar het weer aanscherpen van de regels gaat denk ik niet eens lukken. Maar de zorg uitbreiden ook niet. Regels nog verder differentieren tussen gevaccineerden en ongevaccineerden lijkt me ook niet de juiste weg op dit moment. Wat een puinhoop.
Elke oplossing is heel lelijk ja. Ik heb nog gewacht op evenementen en binnenkort is er een, ik zou het heel lelijk als die niet doorgaat omdat hij te laat in het jaar valt.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 08:26 schreef aartstyle het volgende:
[..]
We zitten echt met een huge probleem dan. Heel veel gevaccineerde mensen zullen echt heel boos zijn. Terecht of niet terecht laat ik even in het midden, die disuccusie wordt al genoeg oneindig gevoerd.
Maar het weer aanscherpen van de regels gaat denk ik niet eens lukken. Maar de zorg uitbreiden ook niet. Regels nog verder differentieren tussen gevaccineerden en ongevaccineerden lijkt me ook niet de juiste weg op dit moment. Wat een puinhoop.
Zorg uitbreiden gaat hier waarschijnlijk wel lukken.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 08:26 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Sectoren kan je sluiten. Maar ik denk dat dingen als 1,5m, bezoekbeperkingen en thuiswerken voor het gros echt een gepasseerd station zijn.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 08:26 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Nou ja, als de situatie daarom vraagt, moet je wel iets, lijkt me. Hoe dat er dan uit zou moeten zien is een tweede.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 09:07 schreef Dimachaerus het volgende:
Het zou echt gestoord zijn om weer maatregelen in te voeren.
Is de situatie bij jou zo anders dan andere ziekenhuizen dan? Je hoort telkens dat dat heel lastig/niet te doen is.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 08:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zorg uitbreiden gaat hier waarschijnlijk wel lukken.
Binnenkort weer een volle lichting IC-verpleegkundigen die we kunnen inzetten. En alle opleidingsplekken zitten vol. Erg mooi dus.
Zeg je nu wel, in mijn omgeving vindt men alles goed wat het kabinet vindt en doet.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 09:07 schreef Dimachaerus het volgende:
Het zou echt gestoord zijn om weer maatregelen in te voeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |