abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201812964
twitter

weer lockdown ;(
Plaats hier uw advertentie
  maandag 18 oktober 2021 @ 23:41:42 #127
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201813001
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 23:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
weer lockdown ;(
<50% volledig gevaccineerd
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201813171
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 22:56 schreef Molo het volgende:

[..]
De Rabobank
En als gij koud neervalt bende gij schuld
pi_201813381
Vlaanderen zal deze week opnieuw rood kleuren op de Europese coronakaart, waardoor heel België rode zone wordt. Elke dag testen nu meer dan 3.500 mensen positief. ‘We staan aan het begin van een besmettingsgolf’, zegt Steven Van Gucht (Sciensano). ‘Maar er is geen reden tot paniek.’
In veertien dagen tijd is het aantal coronabesmettingen verdubbeld.
https://www.demorgen.be/n(...)ttingsgolf~b579a56f/

Positiviteitsgraad 5,6%
Vaccinatiegraad 92%

Nederland volgende week?
pi_201813414
UK heeft het hoogste aantal dagelijkse besmettingen wereldwijd, vandaag 49.156:

Dit is al ruim 3 maanden aan de gang.
En terwijl elders de uitbraken na pakweg 7 weken voorbij zijn, lopen de besmettingen in de UK zelfs nog eens extra op de laatste weken.

Ter vergelijking Zuid Afrika, waar ook 20.000 besmettingen per dag waren in juli, met slechts 15% gevaccineerden, zit inmiddels op slechts 210 besmettingen per dag.

[ Bericht 3% gewijzigd door Za op 19-10-2021 02:09:07 ]
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 05:52:15 #131
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201813508
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 23:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik wil vooral dat er geen medewerkers worden aangevallen in horecagelegenheden.
Eens, maar waar frustraties zijn, volgt soms geweld. Deze mensen zijn tegen wil en dank op de frontlinie van het 3G beleid gezet, dit is een bijbehorend risico van die keuze.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  Redactie Sport dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:16:41 #132
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201814007
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 02:02 schreef Za het volgende:

[ afbeelding ]

En terwijl elders de uitbraken na pakweg 7 weken voorbij zijn, lopen de besmettingen in de UK zelfs nog eens extra op de laatste weken.

Ter vergelijking Zuid Afrika, waar ook 20.000 besmettingen per dag waren in juli, met slechts 15% gevaccineerden, zit inmiddels op slechts 210 besmettingen per dag.
Oxfordrommel
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:17:29 #133
pi_201814010
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 23:36 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ twitter ]
weer lockdown ;(
In oost-Europa te lage vaccinatiegraad. Die zullen allemaal móeten.
pi_201814024
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 02:02 schreef Za het volgende:

[ afbeelding ]

Die gaan grote problemen krijgen deze winter. De NHS kan een normaal seizoensgriep al nauwelijks aan. Nu krijgen ze dat + covid + lagere bezetting door ziekteverzuim.
pi_201814027
Zonet bij Goedemorgen Nederland: "IC's lopen weer vol".
Vanavond vast weer Gommers en Kuipers bij Op1, Jinek etc. en dan kunnen volgende week weer maatregelen aangekondigd worden.
Dag dag winter 2021.

(Ik hoop het niet overigens, maar gezien de tendens van de laatste dagen/week vrees ik het ergste.)
pi_201814040
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:19 schreef SilverEyes het volgende:
Vanavond vast weer Gommers en Kuipers bij Op1, Jinek etc. en dan kunnen volgende week weer maatregelen aangekondigd worden.
Dag dag winter 2021.

(Ik hoop het niet overigens, maar gezien de tendens van de laatste dagen/week vrees ik het ergste.)
Dit weekend nog maar eens goed naar de kroeg dan.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:22:53 #137
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201814057
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Dit weekend nog maar eens goed naar de kroeg dan.
Aah jammer, we gaan juist een drankje bij iemand thuis doen -O-

Volgend weekend wel een feestje, maar die zal nog niet worden afgezegd, das te snel denk ik... hoop ik...
  Redactie Sport dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:24:32 #138
pi_201814070
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:19 schreef SilverEyes het volgende:
Dit is op een paar locaties na toch nog helemaal niet waar? Ik verwacht dat ze heel terughoudend gaan zijn met de regels aan te passen. Als het echt komende 2, 3 weken flink stijgt zullen ze daarna inderdaad moeten.
pi_201814090
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dit is op een paar locaties na toch nog helemaal niet waar? Ik verwacht dat ze heel terughoudend gaan zijn met de regels aan te passen. Als het echt komende 2, 3 weken flink stijgt zullen ze daarna inderdaad moeten.
We zitten echt met een huge probleem dan. Heel veel gevaccineerde mensen zullen echt heel boos zijn. Terecht of niet terecht laat ik even in het midden, die disuccusie wordt al genoeg oneindig gevoerd.

Maar het weer aanscherpen van de regels gaat denk ik niet eens lukken. Maar de zorg uitbreiden ook niet. Regels nog verder differentieren tussen gevaccineerden en ongevaccineerden lijkt me ook niet de juiste weg op dit moment. Wat een puinhoop.
pi_201814099
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat er gezegd werd, geen tijd om te luisteren naar, maar dat stond er steeds in die onderbalk, geeft m.i. aan dat er weer behoorlijk die kant op gestuurd wordt.
pi_201814113
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:26 schreef aartstyle het volgende:

[..]
We zitten echt met een huge probleem dan. Heel veel gevaccineerde mensen zullen echt heel boos zijn. Terecht of niet terecht laat ik even in het midden, die disuccusie wordt al genoeg oneindig gevoerd.

Maar het weer aanscherpen van de regels gaat denk ik niet eens lukken. Maar de zorg uitbreiden ook niet. Regels nog verder differentieren tussen gevaccineerden en ongevaccineerden lijkt me ook niet de juiste weg op dit moment. Wat een puinhoop.
Eens.

Maar bijvoorbeeld de QR code wordt nu ook lang niet overal gehandhaafd. Hier in mij stad was het het eerste weekend al niet eens overal nodig, nu kraait geen haan er meer naar.
Ongeacht of het werkt of niet of dat je het ermee eens bent of niet, handhaven op bestaande maatregelen zit er ook niet in.
  Redactie Sport dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:33:18 #142
pi_201814150
quote:

[..]

Elke oplossing is heel lelijk ja. Ik heb nog gewacht op evenementen en binnenkort is er een, ik zou het heel lelijk als die niet doorgaat omdat hij te laat in het jaar valt.
pi_201814198
Vrijdags na de ministerraad is er altijd een kort persmoment. Ik denk dat we dan, tussen de gebruikelijke gemeenplaatsen door (“alles ligt open, we wachten OMT-advies af, we gaan nergens op vooruit lopen”) wel redelijk kunnen peilen hoe het kabinet erin staat. En welke kant het op gaat.
pi_201814233
quote:

[..]

Zorg uitbreiden gaat hier waarschijnlijk wel lukken.

Binnenkort weer een volle lichting IC-verpleegkundigen die we kunnen inzetten. En alle opleidingsplekken zitten vol. Erg mooi dus.
pi_201814248
quote:

[..]

Sectoren kan je sluiten. Maar ik denk dat dingen als 1,5m, bezoekbeperkingen en thuiswerken voor het gros echt een gepasseerd station zijn.

Maar de vraag die je geheid gaat krijgen is: als niet nu, wanneer dan wel. En die kunnen ze nu gewoon niet beantwoorden. Als je nu door de knieën gaat, kan je in theorie nog jaren elke winter maatregelen invoeren. Net zo lang tot de zorg het ooit een keer aan kan. En wanneer dat is, weet niemand. Maar het zal eerder in jaren dan in maanden zijn, imo.
pi_201814375
Het zou echt gestoord zijn om weer maatregelen in te voeren.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:12:10 #147
5428 crew  miss_sly
pi_201814391
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:07 schreef Dimachaerus het volgende:
Nou ja, als de situatie daarom vraagt, moet je wel iets, lijkt me. Hoe dat er dan uit zou moeten zien is een tweede.
Als het goed is, loopt het niet meer zo uit de hand, omdat er veel mensen gevaccineerd zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201814405
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 08:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Zorg uitbreiden gaat hier waarschijnlijk wel lukken.

Binnenkort weer een volle lichting IC-verpleegkundigen die we kunnen inzetten. En alle opleidingsplekken zitten vol. Erg mooi dus.
Is de situatie bij jou zo anders dan andere ziekenhuizen dan? Je hoort telkens dat dat heel lastig/niet te doen is.
  Moderator dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:14:02 #149
5428 crew  miss_sly
pi_201814406
Overigens, ook in Frankrijk doen ze het samen:

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201814411
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 09:07 schreef Dimachaerus het volgende:
Zeg je nu wel, in mijn omgeving vindt men alles goed wat het kabinet vindt en doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')