Je had echt wel mensen kunnen opleiden afgelopen jaar. We zitten in een crisis, niet alles hoeft via het boekje.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:29 schreef zalkc het volgende:
[..]
Lost niks op, je trekt personeel weg op andere plekken waar ze ook nodig zijn.
Verbod op deeltijdwerken, gratis kinderopvang bij een contract van 32+ uur of buitenlanders zijn de enige oplossingen op korte termijn.
Ja meestal heb je die nodig bij vrijwillige levensbeëindiging.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 11:39 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ow? Onlangs heb ik nog een uitgebreide assessment gehad dus denk dat die wel voldoet.
quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:00 schreef zoost het volgende:
[..]
Je had echt wel mensen kunnen opleiden afgelopen jaar. We zitten in een crisis, niet alles hoeft via het boekje.
Uit het NRC artikel dat hierboven gelinkt werd.quote:In het Limburgse Zuyderland ligt een derde van de IC-bedden vol met Covid-19-patiënten, een verdubbeling in anderhalve week. „We houden het met pijn en moeite bij”, zegt ziekenhuisbestuurder David Jongen. „We staan heel dicht bij het punt waar we weer operaties moeten afzeggen.”
Jongen voelt zich „zó machteloos”. „We leiden ons suf op, werken hard aan goede arbeidsomstandigheden en een goede samenwerking met de regio. De enige knop waar we nog aan kunnen draaien, is het afbellen van operaties. Dat is het laatste wat ik wil.”
Ik denk dat als we alle rokers weren van de ic we de coronapiek ook wel aankunnen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 09:36 schreef Spablauw214 het volgende:
EDIT: ter aanvulling, rokers of anderen met een zelfgekozen ongezonde leefstijl veroorzaken geen zorginfarct.
Hoeveel mensen had je kunnen / moeten opleiden om de specifieke covid ziekehuis met 400 IC bedden te kunnen exploiteren? 4000? Dat had echt wel gekund, als je het goede salaris had geboden. Nogmaals, dit is de grootste crisis sinds WW2. Aan steunpakketten hebben we al 42.900 miljoen uitgegeven.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:03 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
Uit het NRC artikel dat hierboven gelinkt werd.
O nou, als het op die manier zou gaan maar ik ga dan ja toch niet naar het ziekenhuis dus ik ga dan dood in huiselijke kring en heb die test dan ook niet meer nodig want mijn leven gaat dan vanzelf beeindigd worden en dat valt denk ik niet onder 'vrijwillige levensbeeindiging'. Opgelost.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja meestal heb je die nodig bij vrijwillige levensbeëindiging.
En ik zag eergisteren weer een demonstratie van coronabagatelliseerders, en zeker een kwart lijkt me cognitief beperkt, dus ik ben er ook niet zo voor ze dan maar medische zorg te onthouden.
Wel een tijdelijke uitweg voor een grote groep kwetsbaren.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:20 schreef Johannes788 het volgende:
Ooit dachten we dat de vaccins de uitweg uit de crisis zouden zijn.
Nee, het is onze denkwijze. Goh. Wie had dat gedacht.
Eensquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja meestal heb je die nodig bij vrijwillige levensbeëindiging.
En ik zag eergisteren weer een demonstratie van coronabagatelliseerders, en zeker een kwart lijkt me cognitief beperkt, dus ik ben er ook niet zo voor ze dan maar medische zorg te onthouden.
Heb je nog specifiek een punt, of moeten we 43 pagina's doorbanjeren om daarachter te komen?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:19 schreef jjfrmgreece het volgende:
https://assets.publishing(...)ical_Briefing_25.pdf
Corona begint nu pas.
Het gaat toch ook een stuk beter dan vorig jaar, of niet dan? Stijging in de ziekenhuizen is later en veel minder steil dan vorig jaar, en dat terwijl er momenteel nauwelijks maatregelen zijn. Vorig jaar zaten we nu weer in de lockdown.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:20 schreef Johannes788 het volgende:
Want dat is niet het geval?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:20 schreef Johannes788 het volgende:
Moet jij eens zien hoe goed het hier gaat als we tien procentpunt zouden stijgen qua vaccinatiegraad onder volwassenen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:20 schreef Johannes788 het volgende:
Delta heeft nog veel ruimte om te muteren, buiten het feit dat er 34 sublineages zijn. Is de nieuwste sublineage (4.2) is nog niet in de sequencing opgenomen maar blijkbaar is dat de concerning sublineage in UK.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Heb je nog specifiek een punt, of moeten we 43 pagina's doorbanjeren om daarachter te komen?
Is de denkwijze van hele hordes volwassenen die het vaccin niet willen juist het probleem?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:20 schreef Johannes788 het volgende:
Ah zo, super duidelijke uitleg.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:33 schreef jjfrmgreece het volgende:
[..]
Delta heeft nog veel ruimte om te muteren, buiten het feit dat er 34 sublineages zijn. Is de nieuwste sublineage (4.2) is nog niet in de sequencing opgenomen maar blijkbaar is dat de concerning sublineage in UK.
Oplossing is simpel. Als er niet genoeg ruimte is iedereen boven de 50 jaar niet behandelen. Maatregelen per direct opheffen want oudjes in leven houden is trekken aan een dood paard. Heeft niemand meer last van. En kunnen de geplande operaties weer door.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 09:36 schreef Spablauw214 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)me-covid-19-a4062267
Ik merk aan mezelf dat ik toch enige weerstand begin te krijgen bij het idee dat er reguliere zorg afgeschaald moet worden ten gunste van voornamelijk ongevaccineerden. Die dan, volgens het artikel, ook nog regelmatig een grote waffel hebben tegen het personeel.
We hebben afgesproken dat het onbespreekbaar is om aan dit principe te tornen, maar nu de druk stijgt vraag ik me af hoe lang dit nog houdbaar is…
EDIT: ter aanvulling, rokers of anderen met een zelfgekozen ongezonde leefstijl veroorzaken geen zorginfarct.
Boven de 50quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:36 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Oplossing is simpel. Als er niet genoeg ruimte is iedereen boven de 50 jaar niet behandelen. Maatregelen per direct opheffen want oudjes in leven houden is trekken aan een dood paard. Heeft niemand meer last van. En kunnen de geplande operaties weer door.
Precies, terug naar het oude normaal!quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:36 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Oplossing is simpel. Als er niet genoeg ruimte is iedereen boven de 50 jaar niet behandelen. Maatregelen per direct opheffen want oudjes in leven houden is trekken aan een dood paard. Heeft niemand meer last van. En kunnen de geplande operaties weer door.
Er zijn specifieke mutaties in Delta die nog gaan gebeuren, statistisch gezien.quote:
Je hebt geen ouders?quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:36 schreef Derrazi het volgende:
[..]
99% van de covid ic opnames zijn boven de 50. Dit zijn mensen die al anderhalf jaar de maatschappij, economie ophouden, onderdrukken en ontzettend veel geld kosten. Tientallen miljarden investeren in mensen die dan hoogstens 5 jaar ouder worden is niet realistischquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:38 schreef Questular het volgende:
[..]
Boven de 50. Je bent niet helemaal lekker volgens mij.
Matige troll. 2/10quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 12:43 schreef Derrazi het volgende:
[..]
99% van de covid ic opnames zijn boven de 50. Dit zijn mensen die al anderhalf jaar de maatschappij, economie ophouden, onderdrukken en ontzettend veel geld kosten. Tientallen miljarden investeren in mensen die dan hoogstens 5 jaar ouder worden is niet realistisch
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |