abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201806773
Goedemiddag,

Ik had gisterenavond voor het eerst te maken met de fraude aanpak van een bank (Rabobank, in mijn geval) en buiten dat het fijn is om even mijn frustraties van me af te typen ben ik ook benieuwd naar ervaringen en gedachtes van anderen.

Concreet wilde ik geld overmaken naar een vriend (met een bunq rekening) voor een lang vakantieweekend (bedrag zo'n 800 euro, niet iets super extreems in mijn ogen). Het lukte niet en ik dacht eerlijkheidshalve gewoon aan een storing met internetbankieren.

Vanochtend nogmaals geprobeerd, weer geen succes. Ik kijk naar mijn rekening, en zie dat de bestedingsruimte 4 ton naar beneden is bijgesteld (diep negatief dus). Verder geen enkel bericht of geen enkele waarschuwing over het hoe, wat of waarom. Ik heb zelf telefonisch contact gezocht met de bank, en na 3 of 4 doorverwijzingen was de conclusie dat blijkbaar mijn rekening op deze wijze geblokkeerd is op verdenking van fraude. Inmiddels is het weer vrijgegeven, maar ik heb nog niet geprobeerd die 800 euro alsnog te betalen. Het leek me handig om eerst maar wat boodschappen te gaan doen.

Nu loopt het dus (hopelijk) allemaal met een sisser af, maar ik vind het wel een rare manier van doen - ik ben blij dat veiligheid hoog in het vaandel staat, maar hoezo blokkeer je niet alleen de verdachte transactie bijvoorbeeld? Bovendien: nu overkomt het mij gelukkig op een zondagavond, maar als je dit op een vrijdagmiddag overkomt ben je potentieel wel gewoon 3 dagen lang f*cked, want je kunt echt he-le-maal niks meer en ik verwacht niet dat de bank veel hulp gaat bieden in de weekenden.
  Spellchecker maandag 18 oktober 2021 @ 14:51:11 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201806933
Bestedingsruimte is 4 ton naar beneden bijgesteld? 8)7
pi_201806962
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:51 schreef maily het volgende:
Bestedingsruimte is 4 ton naar beneden bijgesteld? 8)7
Ehm ja, het ging zo'n beetje van 5000 naar -395000. Ik weet niet zo goed hoe ik t anders zou moeten verwoorden.
  Spellchecker maandag 18 oktober 2021 @ 14:54:01 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201806969
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:53 schreef ZiGZaG3737 het volgende:

[..]
Ehm ja, het ging zo'n beetje van 5000 naar -395000. Ik weet niet zo goed hoe ik t anders zou moeten verwoorden.
:o
pi_201807071
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:37 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
Bovendien: nu overkomt het mij gelukkig op een zondagavond, maar als je dit op een vrijdagmiddag overkomt ben je potentieel wel gewoon 3 dagen lang f*cked, want je kunt echt he-le-maal niks meer en ik verwacht niet dat de bank veel hulp gaat bieden in de weekenden.
Tja, als er landelijke storing is, kun je ook niet pinnen. Voor dit soort gevallen is een simpele en goedkope optie: beetje cash in huis.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 18 oktober 2021 @ 15:07:12 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_201807123
Heeft de bank ook verteld waarom ze een verdenking van fraude hadden?
  maandag 18 oktober 2021 @ 15:43:31 #7
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201807473
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:37 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
hoezo blokkeer je niet alleen de verdachte transactie bijvoorbeeld?
Omdat klanten gaan huilen als het algoritme het fout heeft ...

In geval van fraude gooi je ALLES dicht, en ga je daarna wel kijken hoe en wat. Je kan niet het risico nemen dat er frauduleuze betaling doorheen glippen naturlijk.

Meestal bellen ze, dat doet de ING bijv. wel als ik iets 'geks' doe. Misschien was dat lastiger op zondag avond? of heeft TS gewoon geen # of contact gegevens achter gelaten behalve een adres en is er een brief onderweg.
Dum de dum
pi_201807547
quote:
7s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:07 schreef TNA het volgende:
Heeft de bank ook verteld waarom ze een verdenking van fraude hadden?
Ze hebben er niet veel over losgelaten, maar het lijkt iets te maken te hebben met de structuur van zo'n bunq - de vriend in kwestie kan heel gemakkelijk nieuwe rekeningen openen voor een specifiek doel. De vakantie in kwestie heeft bijvoorbeeld een eigen rekeningnummer. Misschien is dat iets wat een andere bank kan triggeren.

quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:02 schreef baskick het volgende:

[..]
Tja, als er landelijke storing is, kun je ook niet pinnen. Voor dit soort gevallen is een simpele en goedkope optie: beetje cash in huis.
Je hebt natuurlijk gelijk, en voor noodgevallen is dat prima en overleef ik mijn weekend echt wel op een paar tientjes. Maar dit voelt meer als het onnodig creëren van een noodgeval.

quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:43 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Omdat klanten gaan huilen als het algoritme het fout heeft ...

In geval van fraude gooi je ALLES dicht, en ga je daarna wel kijken hoe en wat. Je kan niet het risico nemen dat er frauduleuze betaling doorheen glippen naturlijk.

Meestal bellen ze, dat doet de ING bijv. wel als ik iets 'geks' doe. Misschien was dat lastiger op zondag avond? of heeft TS gewoon geen # of contact gegevens achter gelaten behalve een adres en is er een brief onderweg.
Je zou op z'n minst een bericht in je online bankieren omgeving verwachten. Of een geautomatiseerd mailtje/telefoontje. Ze hebben natuurlijk wel contactgegevens, ik zit al wel een tijdje aan deze rekening vast. En een brief, tja, misschien komt die nog, maar dit lijkt me zo'n situatie waar je anno 2021 toch een sneller communicatiemedium inzet.
pi_201807605
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:37 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
Nu loopt het dus (hopelijk) allemaal met een sisser af, maar ik vind het wel een rare manier van doen - ik ben blij dat veiligheid hoog in het vaandel staat, maar hoezo blokkeer je niet alleen de verdachte transactie bijvoorbeeld? Bovendien: nu overkomt het mij gelukkig op een zondagavond, maar als je dit op een vrijdagmiddag overkomt ben je potentieel wel gewoon 3 dagen lang f*cked, want je kunt echt he-le-maal niks meer en ik verwacht niet dat de bank veel hulp gaat bieden in de weekenden.
Ik zou mooi de Rabo-rekening opdoeken en een andere bank kiezen.

Voor storingen in het pinnen e.d. heb ik een tweede gratis rekening bij Open Bank. Werkt prima.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_201807609
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:43 schreef Fe2O3 het volgende:
Meestal bellen ze, dat doet de ING bijv. wel als ik iets 'geks' doe. Misschien was dat lastiger op zondag avond? of heeft TS gewoon geen # of contact gegevens achter gelaten behalve een adres en is er een brief onderweg.
ING heeft mij nog nooit gebeld
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_201807622
Je mag, in het geval van een geblokkeerde rekening / 4 ton in het rood, altijd het noodnummer van de bank bellen. Ook 's nachts en in het weekend. Zij kunnen een bedrag vrijgeven om je dagelijkse boodschappen te kunnen betalen.
pi_201807796
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:02 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik zou mooi de Rabo-rekening opdoeken en een andere bank kiezen.
Ik verwacht niet dat Rabo de enige bank is die zoiets doet eerlijk gezegd.

quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:05 schreef Jo221 het volgende:
Je mag, in het geval van een geblokkeerde rekening / 4 ton in het rood, altijd het noodnummer van de bank bellen. Ook 's nachts en in het weekend. Zij kunnen een bedrag vrijgeven om je dagelijkse boodschappen te kunnen betalen.
Dat is een prima tip en wellicht werkt het ook (al zal het even duren, het was vanochtend ook niet echt binnen een minuut geregeld). Mijn voornaamste punt van frustratie is echter vooral dat je nu zelf eigenlijk niets fout hebt gedaan, en zonder enige notificatie zelf tot de conclusie moet komen dat je dit moet gaan doen. Je zal (met onvoldoende cash op zak) met je boodschappen bij de kassa staan of met je auto bij het tankstation, dan sta je toch even raar te kijken.
pi_201808512
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:53 schreef ZiGZaG3737 het volgende:

[..]
Ze hebben er niet veel over losgelaten, maar het lijkt iets te maken te hebben met de structuur van zo'n bunq - de vriend in kwestie kan heel gemakkelijk nieuwe rekeningen openen voor een specifiek doel. De vakantie in kwestie heeft bijvoorbeeld een eigen rekeningnummer. Misschien is dat iets wat een andere bank kan triggeren.

Als je het zo schrijft, vind ik het niet eens zo'n vreemde actie van de bank.
Misschien helpt het als je voortaan eerst de betreffende rekening netjes in je adresboek zet.
En daarna je overboeking gaat doen.
pi_201808667
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:40 schreef lykkefund het volgende:

[..]
Als je het zo schrijft, vind ik het niet eens zo'n vreemde actie van de bank.
Misschien helpt het als je voortaan eerst de betreffende rekening netjes in je adresboek zet.
En daarna je overboeking gaat doen.
In alle eerlijkheid: hij stuurde me een betaalverzoek, met een link. In die link staat duidelijk de naam én het rekeningnummer. Ik weet niet in hoeverre jij dergelijke verzoeken standaard eerst in je adresboek zet maar ik krijg dit soort verzoeken aan de lopende band en dat is tot nu nog nooit een probleem geweest. Ook niet bij de vriend waar het nu over gaat.

Nogmaals: ik vind het niet gek dat de bank er op aanslaat of de betaling (al dan niet tijdelijk) tegen houdt. Ik vind de gehanteerde methode van blokkeren en het gebrek aan communicatie daarover vooral wél gek.
  maandag 18 oktober 2021 @ 18:12:05 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201808785
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:03 schreef blomke het volgende:

[..]
ING heeft mij nog nooit gebeld
2x ,1x op zakenreis en na een internet bestelling. Betalingen pasten niet in het normale patroon dus check vanwege mogelijke fraude. Ene kant best netjes, andere kant, ze 'kijken' dus echt wel 'mee'.
Dum de dum
pi_201808903
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:03 schreef blomke het volgende:

[..]
ING heeft mij nog nooit gebeld
Niet ING maar ASN heeft mij wel een keer gebeld. Was wel voor mijn zakelijke rekening, ze vonden het vreemd dat er naast de gebruikelijke Nederlandse transacties ineens geld uit de diepe gekrochten van Oost-Europa kwam. Even uitleg gegeven, wat bewijsstukken toegevoegd en toen was het weer goed.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201826185
Rabo achterlijke boerebank.

ING belt tenminste gelijk met vraag en uitleg.
.
pi_201826254
Ik heb twee keer bij een kassa gestaan met (wat later bleek) een geblokkeerde Rabo-rekening. Om niets. Ik heb rekeningen bij verschillende banken (SNS, ABN, ING en dus Rabo) en met andere banken heb ik dit nog nooit gehad. Zo ik eigenlijk nog nooit problemen heb gehad met de andere banken. Met Rabo is altijd wel wat.

Uit frustratie denk ik dat Rabo last heeft van regionale kantoren met mensen die soms in paniek raken en dan maar iets doen. Het komt allemaal een beetje kneuterig over. Al met al niet mijn bank (nou ja, wel dus maar alleen omdat de hypotheek er is ondergebracht).
pi_201828095
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 00:42 schreef Queller het volgende:
Ik heb twee keer bij een kassa gestaan met (wat later bleek) een geblokkeerde Rabo-rekening. Om niets. Ik heb rekeningen bij verschillende banken (SNS, ABN, ING en dus Rabo) en met andere banken heb ik dit nog nooit gehad. Zo ik eigenlijk nog nooit problemen heb gehad met de andere banken. Met Rabo is altijd wel wat.

Uit frustratie denk ik dat Rabo last heeft van regionale kantoren met mensen die soms in paniek raken en dan maar iets doen. Het komt allemaal een beetje kneuterig over. Al met al niet mijn bank (nou ja, wel dus maar alleen omdat de hypotheek er is ondergebracht).
Voor de buitenwacht is de Rabobank misschien nog regionaal. Op papier zijn ze nu 1 bank, met 1 licentie. Ook intern zijn de meeste afdelingen centraal gegaan. Waaronder CDD en Fraude (FEC), die re-organisaties maken dat het intern echt een chaos is. Veel personele wisselingen, veel kennis en ervaring is gekapt of overgestapt naar de concurrent, flinke braindrain.
TS is niet voor niets 4x doorverbonden.

Onder de streep liever 1x teveel onnodig geblokkeerd dan 1x te weinig. Ik denk dat hier het Algoritme gewoon te strak staat afgesteld.
pi_201828591
Als er iets is wat banken totaal niet interesseert is het dat gepeupel dat een rekening bij ze heeft. Ja, als je een hypotheek nodig hebt of tonnen komt beleggen, maar voor de rest ben je helemaal niets. Als ze je rekening willen blokkeren dan hebben ze dat recht gewoon. Nu is er nog een goed alternatief genaamd CONTANT GELD maar als dat eenmaal verbannen is en we zijn afgeleverd aan deze lui gaat het pas echt eng worden...
Facts don't care about your feelings
pi_201834087
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:21 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Voor de buitenwacht is de Rabobank misschien nog regionaal. Op papier zijn ze nu 1 bank, met 1 licentie. Ook intern zijn de meeste afdelingen centraal gegaan. Waaronder CDD en Fraude (FEC), die re-organisaties maken dat het intern echt een chaos is. Veel personele wisselingen, veel kennis en ervaring is gekapt of overgestapt naar de concurrent, flinke braindrain.
TS is niet voor niets 4x doorverbonden.

Onder de streep liever 1x teveel onnodig geblokkeerd dan 1x te weinig. Ik denk dat hier het Algoritme gewoon te strak staat afgesteld.
Dat wist ik niet. Ik heb er een rekening sinds ergens in de jaren '70 en mijn negatieve ervaringen zijn van de periode tot ongeveer 2010.

Ik heb de laatste jaren niet meer met de bank te maken gehad; ik heb er echt alleen nog de hypotheek. Zolang ik die betaal, vinden zij het best.

Ze hebben nog een lange weg te gaan ;)
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 20 oktober 2021 @ 18:09:23 #22
414785 sirdanilot
pi_201834243
Om deze reden heb ik een NL rekening, NL creditcard, NL spaarrekening (waar overigens niks op staat maar die heb ik al mijn hele leven dus ik laat die maar gewoon staan), Ierse bankrekening, Ierse bedrijfscreditcard (gebruik ik nooit want geen zakenreizen ivm corona) én een Revolut bankrekening (wat officieel staat ingeschreven in Litouwen volgens mij).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 21 oktober 2021 @ 09:42:25 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201843007
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 17:57 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
In alle eerlijkheid: hij stuurde me een betaalverzoek, met een link. In die link staat duidelijk de naam én het rekeningnummer.
Ik denk zomaar, dat het systeem daarop is aangeslagen. Een betaalverzoek van een nieuwe, dus onbekende, rekening, dat zou op fraude kunnen wijzen. Niet van jou, maar van degene die het verzoek stuurt. Om jou te beschermen tegen een verlies van 800 euro.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 21 oktober 2021 @ 09:54:10 #24
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201843142
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:37 schreef ZiGZaG3737 het volgende:
Goedemiddag,

Ik had gisterenavond voor het eerst te maken met de fraude aanpak van een bank (Rabobank, in mijn geval) en buiten dat het fijn is om even mijn frustraties van me af te typen ben ik ook benieuwd naar ervaringen en gedachtes van anderen.

Concreet wilde ik geld overmaken naar een vriend (met een bunq rekening) voor een lang vakantieweekend (bedrag zo'n 800 euro, niet iets super extreems in mijn ogen). Het lukte niet en ik dacht eerlijkheidshalve gewoon aan een storing met internetbankieren.

Vanochtend nogmaals geprobeerd, weer geen succes. Ik kijk naar mijn rekening, en zie dat de bestedingsruimte 4 ton naar beneden is bijgesteld (diep negatief dus). Verder geen enkel bericht of geen enkele waarschuwing over het hoe, wat of waarom. Ik heb zelf telefonisch contact gezocht met de bank, en na 3 of 4 doorverwijzingen was de conclusie dat blijkbaar mijn rekening op deze wijze geblokkeerd is op verdenking van fraude. Inmiddels is het weer vrijgegeven, maar ik heb nog niet geprobeerd die 800 euro alsnog te betalen. Het leek me handig om eerst maar wat boodschappen te gaan doen.

Nu loopt het dus (hopelijk) allemaal met een sisser af, maar ik vind het wel een rare manier van doen - ik ben blij dat veiligheid hoog in het vaandel staat, maar hoezo blokkeer je niet alleen de verdachte transactie bijvoorbeeld? Bovendien: nu overkomt het mij gelukkig op een zondagavond, maar als je dit op een vrijdagmiddag overkomt ben je potentieel wel gewoon 3 dagen lang f*cked, want je kunt echt he-le-maal niks meer en ik verwacht niet dat de bank veel hulp gaat bieden in de weekenden.
Heel herkenbaar. Je moet ze zelf gaan benaderen en dan kom je erachter dat je rekening geblokkeerd is. Gebeurde bij mij 3 maanden geleden.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 09:55:24 #25
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201843156
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 09:42 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Ik denk zomaar, dat het systeem daarop is aangeslagen. Een betaalverzoek van een nieuwe, dus onbekende, rekening, dat zou op fraude kunnen wijzen. Niet van jou, maar van degene die het verzoek stuurt. Om jou te beschermen tegen een verlies van 800 euro.
Nee, ze hebben TS zijn rekening geflagged als fraude, niet de verstuurder.

@TS, heb je je contactgegevens recent gewijzigd, of een nieuw toestel gebruikt met je bankieren app? Of op een andere locatie? Je telefoonnummer gewijzigd misschien?

Bij ons was het een combinatie van bovenstaande + een crypto uitbetaling waardoor ze onze rekening 1.5 week hebben geblokkeerd, de droeftoeters.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 10:28:23 #26
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_201843415
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 00:23 schreef Fer het volgende:
Rabo achterlijke boerebank.

ING belt tenminste gelijk met vraag en uitleg.
Nee hoor. Ik heb weleens met een geblokkeerde pas gestaan tijdens de kerstinkopen omdat het uitgavepatroon ongebruikelijk hoog was.... Kon pas na de kerstdagen weer terecht bij de bank en heb geld moeten lenen om de mijn kerstboodschappen en andere inkopen te kunnen doen :')
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_201845650
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:28 schreef sanger het volgende:

[..]
Nee hoor. Ik heb weleens met een geblokkeerde pas gestaan tijdens de kerstinkopen omdat het uitgavepatroon ongebruikelijk hoog was.... Kon pas na de kerstdagen weer terecht bij de bank en heb geld moeten lenen om de mijn kerstboodschappen en andere inkopen te kunnen doen :')
Dacht dat ze 7d per week bereikbaar waren?
.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:36:32 #28
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_201845670
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:34 schreef Fer het volgende:

[..]
Dacht dat ze 7d per week bereikbaar waren?
NIet alle afdelingen (destijds)...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_201847097
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:02 schreef baskick het volgende:

[..]
Tja, als er landelijke storing is, kun je ook niet pinnen. Voor dit soort gevallen is een simpele en goedkope optie: beetje cash in huis.
En/of bankrekeningen bij meerdere banken.
pi_201847175
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 15:59 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
En/of bankrekeningen bij meerdere banken.
Wat begrijp je niet aan ‘een landelijke storing’?
pi_201847179
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Als er iets is wat banken totaal niet interesseert is het dat gepeupel dat een rekening bij ze heeft. Ja, als je een hypotheek nodig hebt of tonnen komt beleggen, maar voor de rest ben je helemaal niets. Als ze je rekening willen blokkeren dan hebben ze dat recht gewoon. Nu is er nog een goed alternatief genaamd CONTANT GELD maar als dat eenmaal verbannen is en we zijn afgeleverd aan deze lui gaat het pas echt eng worden...
Lord have mercy on this man for speaking so much facts
pi_201847204
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 16:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Wat begrijp je niet aan ‘een landelijke storing’?
En waarom zou ik mij moeten beperken tot landelijke storingen in een topic over een geblokkeerde rekening?

Ga ergens anders chagrijnig zitten doen, of zet de computer uit en ga een stukje wandelen alsjeblieft.
pi_201847223
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 16:07 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
En waarom zou ik mij moeten beperken tot landelijke storingen in een topic over een geblokkeerde rekening?
Dan moet je niet reageren met een zinloos antwoord.
pi_201847296
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 16:08 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Dan moet je niet reageren met een zinloos antwoord.
Not sure if serious, maar als jij denkt dat het hebben van rekeningen bij meerdere banken volstrekt zinloos is om de negatieve gevolgen van een geblokkeerde bankrekening te voorkomen, dan heb je meer problemen dan ik al dacht.
pi_201847323
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 16:13 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
Not sure if serious, maar als jij denkt dat het hebben van rekeningen bij meerdere banken volstrekt zinloos is om de negatieve gevolgen van een geblokkeerde bankrekening te voorkomen, dan heb je meer problemen dan ik al dacht.
Je moet niet denken, het gaat je heel slecht af.

Je suggestie van meerdere en/of rekeningen deed je op een post om bij een landelijke storing toch te kunnen pinnen.

quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:02 schreef baskick het volgende:

[..]
Tja, als er landelijke storing is, kun je ook niet pinnen. Voor dit soort gevallen is een simpele en goedkope optie: beetje cash in huis.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 15:59 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
En/of bankrekeningen bij meerdere banken.


[ Bericht 38% gewijzigd door GereDathan op 21-10-2021 16:22:36 ]
pi_201848939
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 15:59 schreef Gustaf86 het volgende:

[..]
En/of bankrekeningen bij meerdere banken.
Ja, tenzij de pin-storing bank-onafhankelijk is. Bij Equens, of hoe ze tegenwoordig heten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201953548
Excuus voor het ietwat late antwoord, ik was een weekje op vakantie (zonder geblokkeerde rekeningen, best fijn).

quote:
7s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 09:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]
@:TS, heb je je contactgegevens recent gewijzigd, of een nieuw toestel gebruikt met je bankieren app? Of op een andere locatie? Je telefoonnummer gewijzigd misschien?

Bij ons was het een combinatie van bovenstaande + een crypto uitbetaling waardoor ze onze rekening 1.5 week hebben geblokkeerd, de droeftoeters.
Die bankieren app gebruik ik ook al wel een tijdje (in de orde van 'maanden'). Voor de rest is er in mijn contactgegevens of rekeningnummers niets meer gewijzigd in de afgelopen 5 jaar ofzo.

Anderhalve week geblokkeerd? Heb je niet 'even' gebeld dan?

Inmiddels is het overigens allemaal goed gekomen, al blijft de manier waarop de Rabobank dit aan heeft gepakt me nog steeds een beetje steken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')