Mensen die bang zijn gaan niet. Dus dan kom je automatisch alleen mensen tegen die niet bang zijn.quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook zo apart. Ik kom dat soort mensen ook nooit tegen. Van het weekend ook allerlei sociale activiteiten gehad, concert, feestje, verjaardag. Nergens iets gemerkt van corona of dat mensen er nog bang voor zijn. Ja bij het concert je QRcode laten zien, maar dat gaat in 1 ruk door met het kaartje.
klopt. Alleen in de trein/tram/bus zelf. Wel beter hoor, zo op een open perron om half 7 was ik wel klaar meequote:Op maandag 18 oktober 2021 12:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op perrons en stationshallen niet meer toch?
En ze wil de CoronaApp to mei 2022. Ik begrijp niet waarom, dat ding heeft toch nauwelijks / geen invloed op de besmettingscijfers. Waarom daar aan vast houden?quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:09 schreef Nober het volgende:
Koopmans ziet serologische test niet zitten ondanks aangenomen motie.
Bron?quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:47 schreef zoost het volgende:
[..]
En ze wil de CoronaApp to mei 2022. Ik begrijp niet waarom, dat ding heeft toch nauwelijks / geen invloed op de besmettingscijfers. Waarom daar aan vast houden?
Haha, nee dat is ook waar. Maar ik bedoel meer dat mensen er nog uberhaupt mee bezig zijn. Alleen door hier af en toe mee te lezen bestaat corona nog in mijn leven.quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:40 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Mensen die bang zijn gaan niet. Dus dan kom je automatisch alleen mensen tegen die niet bang zijn.
Op moment dat zo'n pas verdwijnt merken de meeste Nederlanders helemaal niks meer van het hele Corona gebeuren. Steeds minder mensen die dan nog geïnteresseerd zijn in wat die virologen te zeggen hebben.quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:47 schreef zoost het volgende:
[..]
En ze wil de CoronaApp to mei 2022. Ik begrijp niet waarom, dat ding heeft toch nauwelijks / geen invloed op de besmettingscijfers. Waarom daar aan vast houden?
Ja, ik weet het ook niet, he. Ik probeer de moed erin te houden hierquote:Op maandag 18 oktober 2021 12:21 schreef Noek het volgende:
[..]
*denkt aan dat besmette restaurant van gisteren
Keurig scannen en het restaurant kan sluiten.
Klassen vol die alweer thuiszitten. Wat een gekke maatregelen zitten daar eigenlijk op dan?
Kind is positief, ouders mogen weg als ze geen klachten hebben en ongevaccineerden moeten later nog testen en doen ze dat niet dan moeten alsnog 10 dagen in quarantaine?
Hoorde zoiets vanochtend maar begreep het niet helemaal.
Al met al heb ik hier maar een matig gevoel over en zie de donkere wolken wel weer hangen.
Waar zit je in Portugal?quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik weet het ook niet, he. Ik probeer de moed erin te houden hier
Lukt wel aardig vanuit Portugal trouwens
Net als die avondklok die achteraf niets geholpen heeft. Burgervrijheden worden beknot, gewoon, zonder onderbouwing, met alleen wat vage aannames. De regering komt niet verder in zijn onderbouwing dan "Het moest van het OMT". En de bevolking vind het allemaal prima, omdat je er toch niet echt last van hebt. "Ik ging toch al nooit naar buiten na 21:00".quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op moment dat zo'n pas verdwijnt merken de meeste Nederlanders helemaal niks meer van het hele Corona gebeuren. Steeds minder mensen die dan nog geïnteresseerd zijn in wat die virologen te zeggen hebben.
Overigens geldt dat voor zoveel landen natuurlijk; die Corona pas gaat imo nergens meer naar toe; sowieso het komende jaar niet. Mensen raken er aan gewend en dan wordt het rekken ook makkelijker.
Corona is klaar met ons maar Hugo de Jonge nog niet.quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Op moment dat zo'n pas verdwijnt merken de meeste Nederlanders helemaal niks meer van het hele Corona gebeuren. Steeds minder mensen die dan nog geïnteresseerd zijn in wat die virologen te zeggen hebben.
Overigens geldt dat voor zoveel landen natuurlijk; die Corona pas gaat imo nergens meer naar toe; sowieso het komende jaar niet. Mensen raken er aan gewend en dan wordt het rekken ook makkelijker.
zegt Van Dijk.quote:"In de horeca worden ongevaccineerden achtergesteld, maar in het ziekenhuis krijgen ze voorrang",
Vaccin gaat besmetting wel tegen. 50-90% voor Pfizer, 60-80% voor AZ en 70-90% voor Modernaquote:Op maandag 18 oktober 2021 12:03 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo want het circuleert ook onder gevaccineerden. Vaccin gaat besmetting immers niet tegen.
Wat is dan die ruimte? Bijvoorbeeld 90 % minder besmettingen begrijp ik. Maar wat is 50 tot 90 %? Van wat?quote:Op maandag 18 oktober 2021 13:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Vaccin gaat besmetting wel tegen. 50-90% voor Pfizer, 60-80% voor AZ en 70-90% voor Moderna
Ik lees het anders, in de Horeca worden ze beschermd zodat ze geen contact hebben met gevaccineerden.quote:Op maandag 18 oktober 2021 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
zegt Van Dijk.
https://nos.nl/artikel/24(...)onapatienten-op-ic-s
90% na 1 maand, 50% na vijf maanden (volgens een Amerikaanse studie).quote:Op maandag 18 oktober 2021 13:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat is dan die ruimte? Bijvoorbeeld 90 % minder besmettingen begrijp ik. Maar wat is 50 tot 90 %? Van wat?
Ik had er opeens twee muntjes bijquote:Op maandag 18 oktober 2021 12:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik had weer een muntje nodig voor een winkelkarretje![]()
#firstworldproblems
hoe je het ook leest, die man heeft wel beetje genoeg van de ongevaccineerden op de ICquote:Op maandag 18 oktober 2021 13:16 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Ik lees het anders, in de Horeca worden ze beschermd zodat ze geen contact hebben met gevaccineerden.
In het Ziekenhuis worden ze gelijk behandeld als gevacineerden.
Nou, hij bedoelt duidelijk dat ze in de horeca achtergesteld worden (want niet binnen mogen tenzij getest) en dat ze in een ziekenhuis voorrang hebben op andere gevallen. Omdat het merendeel van de IC'ers ongevaccineerd is en er dus al melding wordt gemaakt dat gewone behandelingen voor deze week dit weekend zijn afgebeld.quote:Op maandag 18 oktober 2021 13:17 schreef speknek het volgende:
KingRadler het volgende:[/b]
[..]
Ik lees het anders, in de Horeca worden ze beschermd zodat ze geen contact hebben met gevaccineerden.
In het Ziekenhuis worden ze gelijk behandeld als gevacineerden.
https://www.nporadio1.nl/(...)mans-18-oktober-2021quote:
Maar is dat genoeg om het virus weg te krijgen? Lijkt me niet. Ik zou er iig niet op rekenen. Waarmee ik niet wil zeggen dat vaccineren zinloos is maar op het virus ermee te verdrijven vind ik optimistisch.quote:Op maandag 18 oktober 2021 13:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Vaccin gaat besmetting wel tegen. 50-90% voor Pfizer, 60-80% voor AZ en 70-90% voor Moderna
Zo gauw de zorgbelasting blijvend onder controle is, hoeft "weg" geen doelstelling meer te zijn. Alleen "weg genoeg".quote:Op maandag 18 oktober 2021 13:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar is dat genoeg om het virus weg te krijgen? Lijkt me niet. Ik zou er iig niet op rekenen. Waarmee ik niet wil zeggen dat vaccineren zinloos is maar op het virus ermee te verdrijven vind ik optimistisch.
Inderdaad en de huidige cijfers geven eigenlijk alleen hoe we er voor staan vanwege de vaccinaties:quote:Op maandag 18 oktober 2021 13:26 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zo gauw de zorgbelasting blijvend onder controle is, hoeft "weg" geen doelstelling meer te zijn. Alleen "weg genoeg".
Eens, maar ik kwam met de stelling dat het virus volgend jaar niet perse minder rond zal gaan.quote:Op maandag 18 oktober 2021 13:26 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Zo gauw de zorgbelasting blijvend onder controle is, hoeft "weg" geen doelstelling meer te zijn. Alleen "weg genoeg".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |