Oktober 2020 - April 2021 was wel echt een lange zit hoor.quote:Op maandag 18 oktober 2021 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad en de huidige cijfers geven eigenlijk alleen hoe we er voor staan vanwege de vaccinaties:
[ afbeelding ]
Vorig jaar zat je in lockdown (die toen veels te laat kwam) en momenteel gaat het leven redelijk 'normaal' verder
Met dit pakketquote:Op maandag 18 oktober 2021 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad en de huidige cijfers geven eigenlijk alleen hoe we er voor staan vanwege de vaccinaties:
[ afbeelding ]
Vorig jaar zat je in lockdown (die toen veels te laat kwam) en momenteel gaat het leven redelijk 'normaal' verder
quote:Groepen:
Thuis ontvangt u maximaal 3 personen per dag.
In binnenruimtes waar mensen zitten geldt een maximum aantal personen van 30.
Binnen (niet in de thuissituatie) en buiten bestaat een groep uit maximaal 4 personen van verschillende huishoudens.
Een huishouden heeft geen maximaal aantal personen
Het dagelijks leven:
• Werk thuis, tenzij het echt niet anders kan.
• Draag vanaf 13 jaar een mondkapje in de publieke binnenruimtes en in het OV.
• In het voorgetzet onderwijs (VO), MBO en hoger onderwijs (HO) draagt iedereen een mondkapje buiten de les.
• Alle eet- en drinkgelegenheden sluiten de deuren. Afhalen blijft wel mogelijk.
Uitgezonderd zijn:
• Hotels voor hotelgasten
• Uitvaartcentra
• Luchthavens voorbij de security check
• Locaties met een gecombineerde functie sluiten het deel met horecafunctie
• Winkels in de detailhandel sluiten uiterlijk om 20:00 uur. Koopavonden worden afgeschaft.
• Levensmiddelenwinkels mogen wel later openblijven.
• Tussen 20:00 uur – 07:00 uur wordt er geen alcohol meer verkocht of bezorgd.
• Het is niet toegestaan om tussen 20:00 uur en 07:00 uur alcohol op zak te hebben of te nuttigen in de openbare ruimte.
• Evenementen zijn verboden, met uitzondering van:
• Markten voor levensmiddelen
• Beurzen en congressen
• Bioscopen en theaters
• Wedstrijden
• Betogingen, samenkomsten en vergaderingen als bedoeld in de wet openbare manifestaties
• In de detailhandel worden afspraken gemaakt over strikte naleving van de protocollen. Als het te druk wordt, of de basisregels worden niet nageleefd kan (een deel van) een locatie gesloten worden. De handhaving wordt aangescherpt.
• Op zogenaamde doorstroomlocaties (bijvoorbeeld monumenten, bibliotheken en musea) geldt dat bezoek moet plaatsvinden op basis van een reservering per tijdvak met uitzondering van detailhandel en markten voor levensmiddelen.
• Sporten is alleen nog beperkt mogelijk:
• Voor iedereen vanaf 18 jaar geldt dat sporten alleen mag op 1,5 meter afstand en alleen individueel of in teamverband met niet meer dan 4 personen. Wedstrijden zijn niet toegestaan.
Uitgezonderd zijn:
• Topsporters met status in aangewezen locaties (zoals Papendal)
• Voetballers (inclusief overig personeel in “bubbel”) van de Eredivisie en Eerste divisie.
• Voor kinderen tot 18 jaar (sporten in teamverband en wedstrijden onderling met teams van eigen club toegestaan).
• Naast de sportkantines zijn ook douches en kleedkamers gesloten.
[
b]Reizen:[/b]
• Reis zo min mogelijk
• Blijf zoveel mogelijk op je vakantieadres
• Beperk het aantal uitstapjes en vermijd drukte
• Voor het buitenland geldt: volg reisadviezen van Buitenlandse Zaken
Koopmans zit niet in de Kamer, hè.quote:Op maandag 18 oktober 2021 12:09 schreef Nober het volgende:
Koopmans ziet serologische test niet zitten ondanks aangenomen motie.
Er nu op terugkijkend vond ik de avondklok wel serieus de meest heftige maatregel denk ik. Ook al ben ik een huismus pur sang.. om zo aan een bepaalde tijd gebonden te zijn was echt vreselijk irritant.quote:Op maandag 18 oktober 2021 13:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oktober 2020 - April 2021 was wel echt een lange zit hoor.
Vooral toen in december/januari dat gezeik nog kwam met mondmaskers, winkelen op afspraak, avondklok etc.
Nee, tenminste, je kan elk half jaar iedereen opnieuw vaccineren, of het iedereen laten krijgen, hopelijk geeft dat iets betere bescherming dan 50%. Desalniettemin zou het dan nog steeds endemisch worden.quote:Op maandag 18 oktober 2021 13:22 schreef alpeko het volgende:
Maar is dat genoeg om het virus weg te krijgen? Lijkt me niet. Ik zou er iig niet op rekenen. Waarmee ik niet wil zeggen dat vaccineren zinloos is maar op het virus ermee te verdrijven vind ik optimistisch.
Ik begrijp wel dat Moderna met de huidige dosis meer bijwerkingen oplevert dan Pfizer.quote:Op maandag 18 oktober 2021 13:33 schreef speknek het volgende:
Let wel dat het voornamelijk Pfizer lijkt die aan kracht inboet. Ze zouden ook gewoon net als Moderna de dosis op kunnen voeren. Dan nog gaan na een jaar de actieve antistoffen wel weg. Een nieuw soort vaccin zou dan uitkomst bieden.
Schoolsluiting en avondklok, maar om verschillende redenenquote:Op maandag 18 oktober 2021 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er nu op terugkijkend vond ik de avondklok wel serieus de meest heftige maatregel denk ik. Ook al ben ik een huismus pur sang.. om zo aan een bepaalde tijd gebonden te zijn was echt vreselijk irritant.
Telegraafquote:ZEIST - Het aantal coronapatiënten dat is opgenomen in de Nederlandse ziekenhuizen is afgelopen etmaal toegenomen met 57, de grootste stijging in één dag sinds 29 april. In totaal liggen nu 610 mensen met Covid-19 in een ziekenhuis, zo valt te lezen in de meest recente cijfers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
Ik krijg steeds meer het gevoel dat de media heel graag willen roepen dat de cijfers stijgen en dat we weer de bunkers in moeten.quote:
https://dictionary.cambri(...)sh/institutionalized.quote:Op maandag 18 oktober 2021 11:56 schreef KingRadler het volgende:
Ik snap niet waarom jongeren nog altijd op stations een mondmasker dragen.
Ik had van die groep verwacht dat ze als eerste dat ding afdeden.
Net als dat ongevaccineerden nu wandelende bommen zijn, maar als het QR-vinkje na besmetting wordt opgerekt naar 1 jaar het opeens 'veilig' is.quote:If someone becomes institutionalized, they gradually become less able to think and act independently, because of having lived for a long time under the rules of an institution:
Hier de mondkapjes, vond en vind ik verschrikkelijk, alsof je in een slechte horrorfilm rondloopt. En niet mogen werken en trainen heeft er ook wel ingehakt. Als ik de cijfers zo eens bekijk ben ik eigenlijk best bang dat het gedonder met sluitingen weer opnieuw gaat beginnen.quote:Op maandag 18 oktober 2021 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er nu op terugkijkend vond ik de avondklok wel serieus de meest heftige maatregel denk ik. Ook al ben ik een huismus pur sang.. om zo aan een bepaalde tijd gebonden te zijn was echt vreselijk irritant.
Wel beter vertoeven daar dan wanneer je er midden juni bent.quote:
'Grootste stijging sinds'quote:
Als je daar behoefte aan hebt dan doe je dat.. feit is gewoon dat het zo is.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
'Grootste stijging sinds'
'Grootste toename'
We moeten met z'n allen weer in de paniekstand schieten?
Huhquote:Op maandag 18 oktober 2021 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Hoge instroom komt dus met name door de zeer lage uitstroom (is vaker zo op maandag).
Ja, 23 graden gemiddeld nu. Ik was er in 2020 in januari en februari, zelfs toen was het wel te doen. Lijkt me ook beter dan midden in de zomer, ja.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel beter vertoeven daar dan wanneer je er midden juni bent.
Dat is idd wat er nu moet gaan gebeuren.quote:Coronapatiënten beginnen weer een probleem te worden op IC's. Zo werden dit weekend in Zwolle patiënten die een uitgestelde operatie zouden ondergaan, afgebeld. Eigenlijk is dat geen nieuws, zegt hoofd Intensive Care van het UMC Utrecht Diederik van Dijk in podcast De Dag. Coronapatiënten verdringen iedere dag in allerlei ziekenhuizen andere patiënten van de IC's en dat kost ook mensenlevens. Artsen voelen zich daar volgens hem in toenemende mate ongemakkelijk bij, omdat het voor een groot deel vermijdbare zorg is. 80 procent van de coronapatiënten op IC's is niet gevaccineerd.
"In de horeca worden ongevaccineerden achtergesteld, maar in het ziekenhuis krijgen ze voorrang", zegt Van Dijk. Hij vindt dat er beter nagedacht moet worden over hoe de zorg moet omgaan met deze groep patiënten, die nu al voor een beddentekort op IC's zorgt.
Wat stelt hij voor dan? Geen vaccin is geen zorg en crepeer maar lekker op straat?quote:
quote:
Ik ben voor een extra eigen risico van minimaal 1000 euro. En op straat liggen ze echt niet hoor.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat stelt hij voor dan? Geen vaccin is geen zorg en crepeer maar lekker op straat?
Dat lijkt me inderdaad wel duidelijk. De vraag is meer welke maatregelen er getroffen gaan worden en wie er voornamelijk geraakt gaan worden. Toch richten op ongevaccineerden, of maar weer iedereen raken?quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:08 schreef capricia het volgende:
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat we deze herfst en winter niet zonder maatregelen door gaan komen.
En die voorspellingen van hun komen altijd zo goed uit.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:09 schreef Bocaj het volgende:
Nou haal de mondkapjes maar weer tevoorschijn... En de 1,5m is ook niet meer uitgesloten...
[ twitter ]
Als het aan haar ligt dan!
Slechts?quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:15 schreef zoost het volgende:
[..]
Was hij niet gevaccineerd dan? Slechts 84 jaar geworden..
Geboren: 5 april 1937, New York = 84 jaar!quote:
Inderdaad.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Slechts?
Een fantastische leeftijd.
Het inmasseren is begonnen.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:09 schreef Bocaj het volgende:
Nou haal de mondkapjes maar weer tevoorschijn... En de 1,5m is ook niet meer uitgesloten...
[ twitter ]
Als het aan haar ligt dan!
Ik hoop wel dat ze de scholen openhouden. Ik zou het zó sneu vinden als het onderwijs en de jeugd wéér geraakt wordt.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad wel duidelijk. De vraag is meer welke maatregelen er getroffen gaan worden en wie er voornamelijk geraakt gaan worden. Toch richten op ongevaccineerden, of maar weer iedereen raken?
[..]
En die voorspellingen van hun komen altijd zo goed uit.
Die worden gewoon door je strot geduwd. Draagvlak of niet. Logica of niet.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het inmasseren is begonnen.
En dan over inhaalfeestjes beginnen. Je kan niet eten in een gesloten restaurant nee. Maar van “we doen het samen” is toch niks meer over man… Alsof je nu nog draagvlak krijgt voor strenge maatregelen…
Ja, qua verpleegafdeling is het ongeveer weer op het niveau van augustus. Maar vergeleken met de stijging van vorig jaar is de hoek een stuk minder steil.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Corona ziekenhuis bezetting:
Totaal (verpleegafd+IC)
18 okt 610 (464+146)
17 okt 553 (411+142)
16 okt 546 (408+138)
15 okt 543 (406+137)
14 okt 534 (394+140)
13 okt 524 (387+137)
12 okt 512 (374+138)
11 okt 497 (359+138)
10okt 479 (349+130)
Flinke stijging toch wel in een week tijd..
Als ze weer maatregelen voor iedereen treffen, hoop ik dat er een opstand uitbreekt. Vaccineren was de oplossing, dus flikker op met andere maatregelen.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad wel duidelijk. De vraag is meer welke maatregelen er getroffen gaan worden en wie er voornamelijk geraakt gaan worden. Toch richten op ongevaccineerden, of maar weer iedereen raken?
[..]
En die voorspellingen van hun komen altijd zo goed uit.
2G dan maarquote:Op maandag 18 oktober 2021 14:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het inmasseren is begonnen.
En dan over inhaalfeestjes beginnen. Je kan niet eten in een gesloten restaurant nee. Maar van “we doen het samen” is toch niks meer over man… Alsof je nu nog draagvlak krijgt voor strenge maatregelen…
Beter dan 5G allen.quote:
Specifiek ongevaccineerden treffen zou betekenen dat je de QR nog strikter moet gaan forceren bij binnen gelegenheden. Vraag me af ze zo ver willen gaan.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met dit tempo zit je over een kleine 3 weken dan wel weer over een totale bezetting van 1000 mensen (75% kliniek, 25% IC ??)quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, qua verpleegafdeling is het ongeveer weer op het niveau van augustus. Maar vergeleken met de stijging van vorig jaar is de hoek een stuk minder steil.
[ afbeelding ]
Hardop gelachen. Een opstand.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:20 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als ze weer maatregelen voor iedereen treffen, hoop ik dat er een opstand uitbreekt. Vaccineren was de oplossing, dus flikker op met andere maatregelen.
Het zou wel heel absurd zijn als scholen weer gesloten worden omdat er een paar mensen uit de babyboom generatie en mensen met zware botten op de IC terecht komen. Iedereen had zich al lang kunnen vaccineren.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:19 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat ze de scholen openhouden. Ik zou het zó sneu vinden als het onderwijs en de jeugd wéér geraakt wordt.
Wellicht. De IC gaat niet zo hard en hobbelt er een beetje achteraan.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met dit tempo zit je over een kleine 3 weken dan wel weer over een totale bezetting van 1000 mensen (75% kliniek, 25% IC ??)
Dat vrees ik ook. Hoop ook niet dat de regering weer zo'n achterlijk besluit gaat nemen en gewoon alles open houdt. We kunnen niet door blijven gaan met zaken sluiten of kinderen thuis onderwijs geven.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hardop gelachen. Een opstand.
Heel diep bukken. Dat is wat er gaat gebeuren.
Ja, maar datzelfde geldt natuurlijk voor veel andere sectoren die ook keer op keer als een van de eerste geraakt worden. Je gunt het niemand helaas.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:19 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat ze de scholen openhouden. Ik zou het zó sneu vinden als het onderwijs en de jeugd wéér geraakt wordt.
Je hebt volkomen gelijk, maar de afgelopen 18 maanden hebben ons al vaker verrast natuurlijk..quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:26 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat vrees ik ook. Hoop ook niet dat de regering weer zo'n achterlijk besluit gaat nemen en gewoon alles open houdt. We kunnen niet door blijven gaan met zaken sluiten of kinderen thuis onderwijs geven.
Nederlanders zijn uiteindelijk braaf. Even morren en klagen bij vrienden of op een anoniem online forum en daarna staat iedereen weer in het gareel. ''Ze hebben het beste met ons voor''...''we doen het samen''...''kleine moeite toch?'', etc.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:20 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als ze weer maatregelen voor iedereen treffen, hoop ik dat er een opstand uitbreekt. Vaccineren was de oplossing, dus flikker op met andere maatregelen.
dat is ook de bedoeling van het Vaccin, dat we niet op de IC terecht komen.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wellicht. De IC gaat niet zo hard en hobbelt er een beetje achteraan.
[ afbeelding ]
Gewoon avondklokje en verbod alcoholverkoop na 20u en alles komt goedquote:Op maandag 18 oktober 2021 14:26 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dat vrees ik ook. Hoop ook niet dat de regering weer zo'n achterlijk besluit gaat nemen en gewoon alles open houdt. We kunnen niet door blijven gaan met zaken sluiten of kinderen thuis onderwijs geven.
Je zou denken dat ze liever strenger gaan zijn met die QR codes dan dat ze bepaalde sectoren maar weer helemaal plat gaan leggen.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Specifiek ongevaccineerden treffen zou betekenen dat je de QR nog strikter moet gaan forceren bij binnen gelegenheden. Vraag me af ze zo ver willen gaan.
Ik mag hopen van wel inderdaad. Alleen.. in hoeverre heeft dat dus effect in de ziekenhuizen? Als het geen effect heeft is dat koren op de molen van de complotdenkers natuurlijk.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je zou denken dat ze liever strenger gaan zijn met die QR codes dan dat ze bepaalde sectoren maar weer helemaal plat gaan leggen.
Vaccin is een tijdelijk iets, maar niet de oplossing.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat de situatie wel fundamenteel anders maakt is dat ze zullen moeten toegeven dat de vaccins onvoldoende zijn om de pandemie te stoppen.
Het narratief was altijd “als iedereen is gevaccineerd is het voorbij en kunnen de maatregelen weg”. Dat kunnen ze nu niet nakomen.
Overigens verwacht ik alsnog geen opstand.
Alleen al het idee dat er sectoren moeten worden gesloten omdat bepaalde bevolkingsgroepen een vaccin weigeren, zou wat bij betreft een no-brainer moeten zijn.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je zou denken dat ze liever strenger gaan zijn met die QR codes dan dat ze bepaalde sectoren maar weer helemaal plat gaan leggen.
De echte complotdenkers zullen altijd wel iets vinden. Wat denk je dat er gebeurd als ze weer iedereen gaan raken - zelfs nadat er meer dan een jaar geroepen is dat vaccineren de oplossing is? Ze moeten juist aantonen dat gevaccineerden amper tot niet in het ziekenhuis komen en dat die dus beloont worden met meer vrijheden.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik mag hopen van wel inderdaad. Alleen.. in hoeverre heeft dat dus effect in de ziekenhuizen? Als het geen effect heeft is dat koren op de molen van de complotdenkers natuurlijk.
Ik denk dat ze nogal verkeerd hebben ingeschat hoe de zorg hier na 1,5 jaar in staat. De zorg is eerst uitgekleed en vervolgens heeft men de afgelopen 18 maanden alles op alles moeten zetten om het draaiende te houden met alle uitstel, ziekteverzuim en mensen die nooit meer terug komen als gevolg. Die capaciteit speelt ook in andere sectoren (zoals de horeca), maar daar is het een minder groot maatschappelijk probleem. De (hoog) opgeleide mensen aan de bedden zijn nu eenmaal niet 1,2,3 gevonden en opgeleid.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat de situatie wel fundamenteel anders maakt is dat ze zullen moeten toegeven dat de vaccins onvoldoende zijn om de pandemie te stoppen.
Het narratief was altijd “als iedereen is gevaccineerd is het voorbij en kunnen de maatregelen weg”. Dat kunnen ze nu niet nakomen.
Overigens verwacht ik alsnog geen opstand.
Eens hoorquote:Op maandag 18 oktober 2021 14:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar datzelfde geldt natuurlijk voor veel andere sectoren die ook keer op keer als een van de eerste geraakt worden. Je gunt het niemand helaas.
Als ze echt met serieuze maatregelen gaan komen van de winter (die iedereen raken - dus echte sluitingen) dan vraag ik me af wat er gebeurd met eventuele booster shot bereidheid. Want als we er met vaccins niet eens uitkomen...wanneer krijgen we dan weer een keer normale winters?
Precies dat ja, het zou me niet eens verbazen als ze de scholen of de horeca weer gaan sluiten.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je hebt volkomen gelijk, maar de afgelopen 18 maanden hebben ons al vaker verrast natuurlijk..
Niets wijst er op dat dat gaat gebeuren. Slechts een kwart van de huidige opnames is volledig gevaccineerd.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:31 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Vaccin is een tijdelijk iets, maar niet de oplossing.
Als volgend jaar IC's vol gaan liggen met gevaccineerden dan hebben we echt een groot probleem.
Vaccins zijn uiteraard een middel en geen doel. We vinden het niet ethisch om ongevaccineerden te weigeren. Maar dat ongevaccineerden de hele samenleving met beperkingen opzadelen is evengoed niet ethisch. Als het zo ver komt moeten 2G of bij code zwart ongevaccineerden achteraan in de rij gewoon op tafel komen als zijnde bespreekbaar imo.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:31 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Vaccin is een tijdelijk iets, maar niet de oplossing.
Als we volgend jaar IC's vol gaan liggen met gevaccineerden dan hebben we echt een groot probleem.
Angst? Ik heb geen angst. Meer een soort gelatenheidquote:Op maandag 18 oktober 2021 14:33 schreef DonDruiper het volgende:
Nou, wel weer genoeg corona angstporno gehad voor vandaag.
Ik wens een ieder nog een hele prettige voortzetting van deze dag.
Houdoe en bedankt!quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:33 schreef DonDruiper het volgende:
Nou, wel weer genoeg corona angstporno gehad voor vandaag.
Ik wens een ieder nog een hele prettige voortzetting van deze dag.
Dat had ook andere voordelen dan alleen Corona.... Minder gespuis op straat en minder criminaliteit...quote:
Het zegt al een heleboel dat we nu alweer met dik gedrukte rekening houden. Dat dat ons niet eens meer verbaast. Wat het feitelijk makkelijker maakt voor ze om die stap ook echt te zetten. Ze hoeven zelf niet eens meer te roepen dat ze het van plan zijn - de bevolking houdt er toch al rekening mee.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:34 schreef Arizona het volgende:
[..]
Eens hoorPuur kijkend naar ons gezin zou een scholensluiting de meest vervelende maatregel zijn, met een dochter die geen sterleerling is en op wie het corona-onderwijs geen goede invloed heeft gehad.
[..]
Precies dat ja, het zou me niet eens verbazen als ze de scholen of de horeca weer gaan sluiten.
Ik denk dat er best wel een gedeelte onder de bevolking is die nog nooit echt de lockdown uitgekomen zijn.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zegt al een heleboel dat we nu alweer met dik gedrukte rekening houden. Dat dat ons niet eens meer verbaast. Wat het feitelijk makkelijker maakt voor ze om die stap ook echt te zetten. Ze hoeven zelf niet eens meer te roepen dat ze het van plan zijn - de bevolking houdt er toch al rekening mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |