Ja, 23 graden gemiddeld nu. Ik was er in 2020 in januari en februari, zelfs toen was het wel te doen. Lijkt me ook beter dan midden in de zomer, ja.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel beter vertoeven daar dan wanneer je er midden juni bent.
Dat is idd wat er nu moet gaan gebeuren.quote:Coronapatiënten beginnen weer een probleem te worden op IC's. Zo werden dit weekend in Zwolle patiënten die een uitgestelde operatie zouden ondergaan, afgebeld. Eigenlijk is dat geen nieuws, zegt hoofd Intensive Care van het UMC Utrecht Diederik van Dijk in podcast De Dag. Coronapatiënten verdringen iedere dag in allerlei ziekenhuizen andere patiënten van de IC's en dat kost ook mensenlevens. Artsen voelen zich daar volgens hem in toenemende mate ongemakkelijk bij, omdat het voor een groot deel vermijdbare zorg is. 80 procent van de coronapatiënten op IC's is niet gevaccineerd.
"In de horeca worden ongevaccineerden achtergesteld, maar in het ziekenhuis krijgen ze voorrang", zegt Van Dijk. Hij vindt dat er beter nagedacht moet worden over hoe de zorg moet omgaan met deze groep patiënten, die nu al voor een beddentekort op IC's zorgt.
Wat stelt hij voor dan? Geen vaccin is geen zorg en crepeer maar lekker op straat?quote:
quote:
Ik ben voor een extra eigen risico van minimaal 1000 euro. En op straat liggen ze echt niet hoor.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:14 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Wat stelt hij voor dan? Geen vaccin is geen zorg en crepeer maar lekker op straat?
Dat lijkt me inderdaad wel duidelijk. De vraag is meer welke maatregelen er getroffen gaan worden en wie er voornamelijk geraakt gaan worden. Toch richten op ongevaccineerden, of maar weer iedereen raken?quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:08 schreef capricia het volgende:
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat we deze herfst en winter niet zonder maatregelen door gaan komen.
En die voorspellingen van hun komen altijd zo goed uit.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:09 schreef Bocaj het volgende:
Nou haal de mondkapjes maar weer tevoorschijn... En de 1,5m is ook niet meer uitgesloten...
[ twitter ]
Als het aan haar ligt dan!
Slechts?quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:15 schreef zoost het volgende:
[..]
Was hij niet gevaccineerd dan? Slechts 84 jaar geworden..
Geboren: 5 april 1937, New York = 84 jaar!quote:
Inderdaad.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Slechts?
Een fantastische leeftijd.
Het inmasseren is begonnen.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:09 schreef Bocaj het volgende:
Nou haal de mondkapjes maar weer tevoorschijn... En de 1,5m is ook niet meer uitgesloten...
[ twitter ]
Als het aan haar ligt dan!
Ik hoop wel dat ze de scholen openhouden. Ik zou het zó sneu vinden als het onderwijs en de jeugd wéér geraakt wordt.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad wel duidelijk. De vraag is meer welke maatregelen er getroffen gaan worden en wie er voornamelijk geraakt gaan worden. Toch richten op ongevaccineerden, of maar weer iedereen raken?
[..]
En die voorspellingen van hun komen altijd zo goed uit.
Die worden gewoon door je strot geduwd. Draagvlak of niet. Logica of niet.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het inmasseren is begonnen.
En dan over inhaalfeestjes beginnen. Je kan niet eten in een gesloten restaurant nee. Maar van “we doen het samen” is toch niks meer over man… Alsof je nu nog draagvlak krijgt voor strenge maatregelen…
Ja, qua verpleegafdeling is het ongeveer weer op het niveau van augustus. Maar vergeleken met de stijging van vorig jaar is de hoek een stuk minder steil.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Corona ziekenhuis bezetting:
Totaal (verpleegafd+IC)
18 okt 610 (464+146)
17 okt 553 (411+142)
16 okt 546 (408+138)
15 okt 543 (406+137)
14 okt 534 (394+140)
13 okt 524 (387+137)
12 okt 512 (374+138)
11 okt 497 (359+138)
10okt 479 (349+130)
Flinke stijging toch wel in een week tijd..
Als ze weer maatregelen voor iedereen treffen, hoop ik dat er een opstand uitbreekt. Vaccineren was de oplossing, dus flikker op met andere maatregelen.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad wel duidelijk. De vraag is meer welke maatregelen er getroffen gaan worden en wie er voornamelijk geraakt gaan worden. Toch richten op ongevaccineerden, of maar weer iedereen raken?
[..]
En die voorspellingen van hun komen altijd zo goed uit.
2G dan maarquote:Op maandag 18 oktober 2021 14:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het inmasseren is begonnen.
En dan over inhaalfeestjes beginnen. Je kan niet eten in een gesloten restaurant nee. Maar van “we doen het samen” is toch niks meer over man… Alsof je nu nog draagvlak krijgt voor strenge maatregelen…
Beter dan 5G allen.quote:
Specifiek ongevaccineerden treffen zou betekenen dat je de QR nog strikter moet gaan forceren bij binnen gelegenheden. Vraag me af ze zo ver willen gaan.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met dit tempo zit je over een kleine 3 weken dan wel weer over een totale bezetting van 1000 mensen (75% kliniek, 25% IC ??)quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, qua verpleegafdeling is het ongeveer weer op het niveau van augustus. Maar vergeleken met de stijging van vorig jaar is de hoek een stuk minder steil.
[ afbeelding ]
Hardop gelachen. Een opstand.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:20 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Als ze weer maatregelen voor iedereen treffen, hoop ik dat er een opstand uitbreekt. Vaccineren was de oplossing, dus flikker op met andere maatregelen.
Het zou wel heel absurd zijn als scholen weer gesloten worden omdat er een paar mensen uit de babyboom generatie en mensen met zware botten op de IC terecht komen. Iedereen had zich al lang kunnen vaccineren.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:19 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat ze de scholen openhouden. Ik zou het zó sneu vinden als het onderwijs en de jeugd wéér geraakt wordt.
Wellicht. De IC gaat niet zo hard en hobbelt er een beetje achteraan.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met dit tempo zit je over een kleine 3 weken dan wel weer over een totale bezetting van 1000 mensen (75% kliniek, 25% IC ??)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |