Een digitale klok doet dat ook, maar dan maar één keer.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je alles voorspelt klopt er altijd wel wat.
Een kapotte (analoge) klok staat ook twee keer per dag goed.
Toevallig wel, ja.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jij bent wel echt de leukste thuis he?
Op zich werken de vaccins wel, want op de IC liggen vooral ongevaccineerden.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat de situatie wel fundamenteel anders maakt is dat ze zullen moeten toegeven dat de vaccins onvoldoende zijn om de pandemie te stoppen.
Het narratief was altijd “als iedereen is gevaccineerd is het voorbij en kunnen de maatregelen weg”. Dat kunnen ze nu niet nakomen.
Overigens verwacht ik alsnog geen opstand.
Eensch en net zo dom als te strooien met effectiviteitspercentages die vaccins zouden hebben en niet eens beschermen tegen de oorzaak van Covid19 gevolgen.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dit is een erg domme vergelijking.
Is het omdat je alleen woont?quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Toevallig wel, ja.
(maar laat het de anderen niet horen)
Mwah, ik heb eigenlijk nooit gedacht dat we er na vaccinatie opeens vanaf zouden zijn en een normale winter zouden krijgen. Het loopt eigenlijk precies zoals ik het verwacht had. Heb het graag mis hoor; kom maar op met een redelijk normale winter voor gevaccineerden. Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat doen we al 1,5 jaar hier in dit topic en is nou eenmaal onderdeel van de discussie (geworden). We dachten dat het eindelijk wel eens klaar zou zijn als 70-80-90% gevaccineerd zou zijn, maar de nasleep blijkt toch weer meer impact te hebben en langer te duren dan we allemaal verwacht hadden.
OMT leden zie en hoor je nu weer steeds meer. Daar begint het vaak wel mee imo. In het verleden althans. Paar weken later volgt de politiek en volgen de besluiten. Hopelijk valt het deze keer mee.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sommigen zijn vooral zichzelf mentaal aan het voorbereiden, geloof ik.
Er is letterlijk nog geen enkel besluit genomen (of maatregel genomen) en men begint al te luchtfietsen over schoolsluiting.
Dat doe me denken aan de tijd van Veltman nog bij Ajax speelde. Tijdens een Champions League-wedstrijd speelde hij uitstekend, maar bij iedere kutbal hoorde ik mijn buurman roepen 'zie je wel, hij kan niet voetballen'. En bij alles wat hij goed deed 'nou, dat valt dan weer mee'.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is ook een prima copingsmechanisme natuurlijk. Ga van het slechtste uit, dan valt het altijd mee.
Leuke, die heb ik hier vandaag pas 3x gelezen!quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als je alles voorspelt klopt er altijd wel wat.
Een kapotte (analoge) klok staat ook twee keer per dag goed.
Ik denk dat de meesten die dit soort dingen voorspellen/aan zien komen/roepen het liever gewoon fout hebben en een normale winter hebben.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:52 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Alleen maar zodat er straks 'dat hadden we al voorspeld' gezegd kan worden.
Ik geef toe dat die schoolsluiting misschien wat voorbarig is, maar je kan toch lastig ontkennen dat het elke keer hetzelfde riedeltje is. 2 weken voor de persco komen er OMT-leden in de media vertellen dat het echt niet voorbij is, dat we moeten volhouden. Vervolgens pakken de media en de talkshows het stokje over en na de ministerraad komt Hugo weer met een of andere uitspraak waar iedereen over struikelt.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Sommigen zijn vooral zichzelf mentaal aan het voorbereiden, geloof ik.
Er is letterlijk nog geen enkel besluit genomen (of maatregel genomen) en men begint al te luchtfietsen over schoolsluiting.
Het lost in ieder geval niets op. Je hebt nu dat je in principe niet de horeca in komt zonder negatieve test, vaccinatie of herstelbewijs. Je kunt nog een tijdje van achter het spreekgestoelte oreren dat alle stijgingen de schuld zijn van fraudeurs en horeca die niet checken, net als met Dansen met Janssen. En nog een paar duizend BOA's inhuren om alle sportkantines na te lopen. Je kunt geld vragen voor testen, of naar 2G of 1G gaan. Je kunt nog wat rommelen in de marge: wel weer mondkapjes bij de bushalte en op het perron.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vaccins zijn uiteraard een middel en geen doel. We vinden het niet ethisch om ongevaccineerden te weigeren. Maar dat ongevaccineerden de hele samenleving met beperkingen opzadelen is evengoed niet ethisch. Als het zo ver komt moeten 2G of bij code zwart ongevaccineerden achteraan in de rij gewoon op tafel komen als zijnde bespreekbaar imo.
Ik zeg niet dat ik er voorstander van ben, maar dan vind ik dat alle taboes van tafel moeten en alle opties bespreekbaar moeten zijn.
Dat mag je denken.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat de meesten die dit soort dingen voorspellen/aan zien komen/roepen het liever gewoon fout hebben en een normale winter hebben.
Misschien hebben artsen wel heel veel gesjoemeld met die codes, en liggen er ook ook voornamelijk ongevaccineerden als 'gevaccineerd' op de afdelingen.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:55 schreef Ronald het volgende:
[..]
Op zich werken de vaccins wel, want op de IC liggen vooral ongevaccineerden.
Maar goed, wat me wel verbaast, is dat een vaccinatiegraad van ruim 80% nog niet genoeg is om te stoppen met allerlei maatregelen. Of op hoeveel zitten we zo langzamerhand, ik denk toch wel 85% voor in ieder geval alle volwassenen.
Dat is totaal niet lastig te ontkennen hoor.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik geef toe dat die schoolsluiting misschien wat voorbarig is, maar je kan toch lastig ontkennen dat het elke keer hetzelfde riedeltje is. 2 weken voor de persco komen er OMT-leden in de media vertellen dat het echt niet voorbij is, dat we moeten volhouden. Vervolgens pakken de media en de talkshows het stokje over en na de ministerraad komt Hugo weer met een of andere uitspraak waar iedereen over struikelt.
Jouw gebagatelliseer en dat van een handvol andere users is net zo goed elke keer hetzelfde verhaal, die past eigenlijk ook in het vaste rijtje van hierboven.
Wel mooi hoe in dit artikel eigenlijk een soort complottheorie ontstaat. Vraag me af hoe veel gefaal er nog gaat worden afgeschoven op 'sabotage'.quote:Op maandag 18 oktober 2021 15:01 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Misschien hebben artsen wel heel veel gesjoemeld met die codes, en liggen er ook ook voornamelijk ongevaccineerden als 'gevaccineerd' op de afdelingen.
quote:- 2.711 nieuw gemelde positieve testen
- 38 nieuwe ziekenhuisopnames
- 14 nieuwe IC-opnames
- 5 nieuwe overlijdens
Er liggen op dit moment 497 mensen met COVID in het ziekenhuis, waarvan 138 op de IC.
En dan ook het extra eigen risico voor mensen met een bmi > 30, mensen die roken, mensen die sporten, mensen die drugs gebruiken, mensen die regelmatig alcohol drinken enz. enz.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
[..]
Ik ben voor een extra eigen risico van minimaal 1000 euro. En op straat liggen ze echt niet hoor.
Zag er goed uit voor zijn leeftijd dan.quote:Op maandag 18 oktober 2021 14:18 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Geboren: 5 april 1937, New York = 84 jaar!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |