abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 oktober 2021 @ 14:55:23 #251
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_201806986
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als je alles voorspelt klopt er altijd wel wat.

Een kapotte (analoge) klok staat ook twee keer per dag goed.
Een digitale klok doet dat ook, maar dan maar één keer.

Als ie op de juiste manier kapot is. :+
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201806987
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Jij bent wel echt de leukste thuis he? :')
Toevallig wel, ja.

(maar laat het de anderen niet horen)
pi_201806988
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:30 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat de situatie wel fundamenteel anders maakt is dat ze zullen moeten toegeven dat de vaccins onvoldoende zijn om de pandemie te stoppen.

Het narratief was altijd “als iedereen is gevaccineerd is het voorbij en kunnen de maatregelen weg”. Dat kunnen ze nu niet nakomen.

Overigens verwacht ik alsnog geen opstand.
Op zich werken de vaccins wel, want op de IC liggen vooral ongevaccineerden.

Maar goed, wat me wel verbaast, is dat een vaccinatiegraad van ruim 80% nog niet genoeg is om te stoppen met allerlei maatregelen. Of op hoeveel zitten we zo langzamerhand, ik denk toch wel 85% voor in ieder geval alle volwassenen.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 18 oktober 2021 @ 14:55:41 #254
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201806989
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Dit is een erg domme vergelijking.
Eensch en net zo dom als te strooien met effectiviteitspercentages die vaccins zouden hebben en niet eens beschermen tegen de oorzaak van Covid19 gevolgen.
Dat vaccins effectief zijn om kwetsbare mensen uit het ziekenhuis te houden, is iets heel anders dan dat ze zouden beschermen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 18 oktober 2021 @ 14:56:16 #255
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201806995
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Toevallig wel, ja.

(maar laat het de anderen niet horen)
Is het omdat je alleen woont? B-)
pi_201806997
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat doen we al 1,5 jaar hier in dit topic en is nou eenmaal onderdeel van de discussie (geworden). We dachten dat het eindelijk wel eens klaar zou zijn als 70-80-90% gevaccineerd zou zijn, maar de nasleep blijkt toch weer meer impact te hebben en langer te duren dan we allemaal verwacht hadden.
Mwah, ik heb eigenlijk nooit gedacht dat we er na vaccinatie opeens vanaf zouden zijn en een normale winter zouden krijgen. Het loopt eigenlijk precies zoals ik het verwacht had. Heb het graag mis hoor; kom maar op met een redelijk normale winter voor gevaccineerden. Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Sommigen zijn vooral zichzelf mentaal aan het voorbereiden, geloof ik.

Er is letterlijk nog geen enkel besluit genomen (of maatregel genomen) en men begint al te luchtfietsen over schoolsluiting.
OMT leden zie en hoor je nu weer steeds meer. Daar begint het vaak wel mee imo. In het verleden althans. Paar weken later volgt de politiek en volgen de besluiten. Hopelijk valt het deze keer mee.
pi_201807005
quote:
14s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:52 schreef Tijn het volgende:

[..]
Is ook een prima copingsmechanisme natuurlijk. Ga van het slechtste uit, dan valt het altijd mee.
Dat doe me denken aan de tijd van Veltman nog bij Ajax speelde. Tijdens een Champions League-wedstrijd speelde hij uitstekend, maar bij iedere kutbal hoorde ik mijn buurman roepen 'zie je wel, hij kan niet voetballen'. En bij alles wat hij goed deed 'nou, dat valt dan weer mee'.

Confirmatiebias is een bitch.
  Redactie Sport maandag 18 oktober 2021 @ 14:57:22 #258
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201807006
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als je alles voorspelt klopt er altijd wel wat.

Een kapotte (analoge) klok staat ook twee keer per dag goed.
Leuke, die heb ik hier vandaag pas 3x gelezen!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201807012
quote:
6s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:56 schreef Tijn het volgende:

[..]
Is het omdat je alleen woont? B-)
Nee. ;)
pi_201807024
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Alleen maar zodat er straks 'dat hadden we al voorspeld' gezegd kan worden.
Ik denk dat de meesten die dit soort dingen voorspellen/aan zien komen/roepen het liever gewoon fout hebben en een normale winter hebben.
pi_201807036
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Sommigen zijn vooral zichzelf mentaal aan het voorbereiden, geloof ik.

Er is letterlijk nog geen enkel besluit genomen (of maatregel genomen) en men begint al te luchtfietsen over schoolsluiting.
Ik geef toe dat die schoolsluiting misschien wat voorbarig is, maar je kan toch lastig ontkennen dat het elke keer hetzelfde riedeltje is. 2 weken voor de persco komen er OMT-leden in de media vertellen dat het echt niet voorbij is, dat we moeten volhouden. Vervolgens pakken de media en de talkshows het stokje over en na de ministerraad komt Hugo weer met een of andere uitspraak waar iedereen over struikelt.

Jouw gebagatelliseer en dat van een handvol andere users is net zo goed elke keer hetzelfde verhaal, die past eigenlijk ook in het vaste rijtje van hierboven.
pi_201807051
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:35 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Vaccins zijn uiteraard een middel en geen doel. We vinden het niet ethisch om ongevaccineerden te weigeren. Maar dat ongevaccineerden de hele samenleving met beperkingen opzadelen is evengoed niet ethisch. Als het zo ver komt moeten 2G of bij code zwart ongevaccineerden achteraan in de rij gewoon op tafel komen als zijnde bespreekbaar imo.

Ik zeg niet dat ik er voorstander van ben, maar dan vind ik dat alle taboes van tafel moeten en alle opties bespreekbaar moeten zijn.
Het lost in ieder geval niets op. Je hebt nu dat je in principe niet de horeca in komt zonder negatieve test, vaccinatie of herstelbewijs. Je kunt nog een tijdje van achter het spreekgestoelte oreren dat alle stijgingen de schuld zijn van fraudeurs en horeca die niet checken, net als met Dansen met Janssen. En nog een paar duizend BOA's inhuren om alle sportkantines na te lopen. Je kunt geld vragen voor testen, of naar 2G of 1G gaan. Je kunt nog wat rommelen in de marge: wel weer mondkapjes bij de bushalte en op het perron.

Alleen heb je dan precies dezelfde ziekenhuisbezetting. Er verandert verder niks behalve dat mensen het gevoel hebben dat er een groep is die niet meedoet en dus 'straf' krijgt. De situatie verandert verder niet. Je blijft met het issue zitten dat je eigenlijk geen maatregelen kunt nemen en de ziekenhuisbezetting moet accepteren, hoe hoog die ook oploopt. Elke maatregel die je bovenop het huidige pakket neemt, zal ook gevaccineerden treffen, en dat ondergraaft het hele beleid zoals het nu is geformuleerd. En weer ondernemingen treffen die dan weer gecompenseerd moeten worden, wat weer geld kost.
pi_201807061
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik denk dat de meesten die dit soort dingen voorspellen/aan zien komen/roepen het liever gewoon fout hebben en een normale winter hebben.
Dat mag je denken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201807067
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:55 schreef Ronald het volgende:

[..]
Op zich werken de vaccins wel, want op de IC liggen vooral ongevaccineerden.

Maar goed, wat me wel verbaast, is dat een vaccinatiegraad van ruim 80% nog niet genoeg is om te stoppen met allerlei maatregelen. Of op hoeveel zitten we zo langzamerhand, ik denk toch wel 85% voor in ieder geval alle volwassenen.
Misschien hebben artsen wel heel veel gesjoemeld met die codes, en liggen er ook ook voornamelijk ongevaccineerden als 'gevaccineerd' op de afdelingen.
pi_201807069
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik geef toe dat die schoolsluiting misschien wat voorbarig is, maar je kan toch lastig ontkennen dat het elke keer hetzelfde riedeltje is. 2 weken voor de persco komen er OMT-leden in de media vertellen dat het echt niet voorbij is, dat we moeten volhouden. Vervolgens pakken de media en de talkshows het stokje over en na de ministerraad komt Hugo weer met een of andere uitspraak waar iedereen over struikelt.

Jouw gebagatelliseer en dat van een handvol andere users is net zo goed elke keer hetzelfde verhaal, die past eigenlijk ook in het vaste rijtje van hierboven.
Dat is totaal niet lastig te ontkennen hoor.
Als je een heel jaar door rept over inmasseren heb je echt wel een keer gelijk. Verder slaat het gewoon nergens op.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201807122
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 15:01 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Misschien hebben artsen wel heel veel gesjoemeld met die codes, en liggen er ook ook voornamelijk ongevaccineerden als 'gevaccineerd' op de afdelingen.
Wel mooi hoe in dit artikel eigenlijk een soort complottheorie ontstaat. Vraag me af hoe veel gefaal er nog gaat worden afgeschoven op 'sabotage'.
pi_201807147
De situatie vorige week maandag:

quote:
- 2.711 nieuw gemelde positieve testen
- 38 nieuwe ziekenhuisopnames
- 14 nieuwe IC-opnames
- 5 nieuwe overlijdens

Er liggen op dit moment 497 mensen met COVID in het ziekenhuis, waarvan 138 op de IC.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 18 oktober 2021 @ 15:10:09 #268
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201807152
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]
[..]
Ik ben voor een extra eigen risico van minimaal 1000 euro. En op straat liggen ze echt niet hoor.
En dan ook het extra eigen risico voor mensen met een bmi > 30, mensen die roken, mensen die sporten, mensen die drugs gebruiken, mensen die regelmatig alcohol drinken enz. enz.
pi_201807154
OMT = RIVM

RIVM = mensen die 2 jaar geleden geloofden dat mondkapjes gevaarlijk waren omdat er virusdeeltjes op konden komen.

[ Bericht 10% gewijzigd door trein2000 op 18-10-2021 19:23:14 ]
pi_201807172
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 14:18 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Geboren: 5 april 1937, New York = 84 jaar!
Zag er goed uit voor zijn leeftijd dan.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_201807195
*zucht eens diep en gaat er maar weer tussen zitten.... :M :lijstje:
pi_201807210
- 3.354 nieuw gemelde positieve testen
- 51 nieuwe ziekenhuisopnames
- 12 nieuwe IC-opnames
- 2 nieuwe overlijdens
pi_201807217
Groeipercentage gaat daarmee van 53% >> +/- 47%
pi_201807221
twitter
pi_201807225
Dat valt alleszins mee!
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')