Als Corona voor bij is gaat de QR code het gele boekje vervangen.quote:Op zondag 17 oktober 2021 18:00 schreef Nikkie321 het volgende:
[..]
Vrienden van mijn ouders zijn gevaccineerd, geen kwetsbare gezondheid maar willen hun ongevaccineerde zoon, schoondochter en kleinkinderen niet meer op bezoek.
Mijn oudste wordt in januari 13. Hij is niet gevaccineerd (hij wil niet en ik ga hem niet aan zijn haren naar binnen slepen). Testen wil hij ook niet meer want de eerste keer deed het enorm pijn bij hem omdat hij zn hoofd naar voor deed toen dat stokje in zijn neus zat. Het was echt naar om te zien.
Over 3 maanden kan hij dus niet meer uit eten, niet naar de bios,niet meer in de sportkantine, niet op vakantie, niet naar een schoolfeest (is op zijn school ook met QR vanaf 13). Want die QR verplichting is er over een half jaar nog is de verwachting.
En reken maar niet dat het hierbij blijft natuurlijk, die QR gaat straks voor nog veel meer dingen gelden als de besmettingen zo hoog blijven en de IC's weer vollopen, oa door griep waar nu weer overal dikgedrukt in de krant voor wordt gewaarschuwd.
Die kant gaan wij ook op als we niet normaal gaan doen (zoals in Scandinavie).quote:Op zondag 17 oktober 2021 17:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Knettergek. Dit zijn gewoon praktijken die je normaal ziet in China of Rusland.
En jij denkt ook serieus dat de politie aan dit soort bezopen situaties gaat meewerken?quote:Op zondag 17 oktober 2021 18:15 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Die kant gaan wij ook op als we niet normaal gaan doen (zoals in Scandinavie).
Als je kijkt naar hoe er gereageerd werd op demonstraties? En hoe mensen in elkaar werden geslagen door niet weg te gaan.. Nou dan hou ik mijn hart vast.quote:Op zondag 17 oktober 2021 18:18 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En jij denkt ook serieus dat de politie aan dit soort bezopen situaties gaat meewerken?
Dat zijn de excessen die de camera's halen. Daar kun je nog niet uit concluderen dat straks een heel politiekorps als een sleepnet door het land heen gaat om te controleren op regeltjes waar ze zelf ook niet achter staan.quote:Op zondag 17 oktober 2021 18:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar hoe er gereageerd werd op demonstraties? En hoe mensen in elkaar werden geslagen door niet weg te gaan.. Nou dan hou ik mijn hart vast.
'Wappiedemie'quote:Op zondag 17 oktober 2021 18:12 schreef KingRadler het volgende:
[..]
FakeNewsPandemie maak ik me meer zorgen om.
Dat ligt bij onze boa-vriendjes dan weer een stuk anders.quote:Op zondag 17 oktober 2021 18:26 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat zijn de excessen die de camera's halen. Daar kun je nog niet uit concluderen dat straks een heel politiekorps als een sleepnet door het land heen gaat om te controleren op regeltjes waar ze zelf ook niet achter staan.
Ook bij de politie heeft de uitspraak 'befehl ist befehl' een heel erg zure bijsmaak.
Onderbuikgevoelens zijn helaas hier geen bron.quote:Op zondag 17 oktober 2021 18:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat ligt bij onze boa-vriendjes dan weer een stuk anders.
Ik was bij één van die excessen aanwezig en het was bizar. Het was echt bizar, we stonden op het veld en er reden paarden op het veld, inclusief ME. Ik rende weg, maar het heeft zeer veel indruk op mij gemaakt. De tranen hebben echt in mijn ogen gestaan. Als de ME je dan eerder op de dag ook nog eens toefluistert: 'Je bent dom bezig', nou dan weet ik niet of de politie wel echt een tweedeling tussen de gevaccineerde en ongevaccineerde mensen wilt voorkomen.quote:Op zondag 17 oktober 2021 18:26 schreef Stoney3K het volgende:
epnet door het land heen gaat om te controleren op reg
Als jij gevorderd wordt om weg te gaan/de plaats te verlaten en je doet dat niet staat de politie volledig in hun recht.quote:Op zondag 17 oktober 2021 18:22 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar hoe er gereageerd werd op demonstraties? En hoe mensen in elkaar werden geslagen door niet weg te gaan.. Nou dan hou ik mijn hart vast.
Je was dom bezigquote:Op zondag 17 oktober 2021 18:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik was bij één van die excessen aanwezig en het was bizar. Het was echt bizar, we stonden op het veld en er reden paarden op het veld, inclusief ME. Ik rende weg, maar het heeft zeer veel indruk op mij gemaakt. De tranen hebben echt in mijn ogen gestaan. Als de ME je dan eerder op de dag ook nog eens toefluistert: 'Je bent dom bezig', nou dan weet ik niet of de politie wel echt een tweedeling tussen de gevaccineerde en ongevaccineerde mensen wilt voorkomen.
Dat is nog altijd van een andere orde dan de politie die de koffiebekers van voorbijgangers open trekt om te controleren of ze wel écht koffie drinken en niet onder de mondkapjesplicht uit proberen te komen.quote:Op zondag 17 oktober 2021 18:34 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik was bij één van die excessen aanwezig en het was bizar. Het was echt bizar, we stonden op het veld en er reden paarden op het veld, inclusief ME. Ik rende weg, maar het heeft zeer veel indruk op mij gemaakt. De tranen hebben echt in mijn ogen gestaan. Als de ME je dan eerder op de dag ook nog eens toefluistert: 'Je bent dom bezig', nou dan weet ik niet of de politie wel echt een tweedeling tussen de gevaccineerde en ongevaccineerde mensen wilt voorkomen.
Je hebt een bron nodig voor de constatering dat een gemiddelde boa wat meer rigide in de wedstrijd zit? Dat lijkt me een vrij evident gevolg van hun takenpakket en hun opleidingsniveau, in beide zit nu eenmaal vrij weinig marge voor het corrigeren "waar ik zelf niet achtersta". Dat hebben we ook wel gezien met de tassencontroles, het in cirkels zitten in parken, de lokklanten bij winkels en het minutieus handhaven op sluitingstijden.quote:Op zondag 17 oktober 2021 18:32 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Onderbuikgevoelens zijn helaas hier geen bron.
Sowieso mondkapjes buiten:quote:Op zondag 17 oktober 2021 18:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is nog altijd van een andere orde dan de politie die de koffiebekers van voorbijgangers open trekt om te controleren of ze wel écht koffie drinken en niet onder de mondkapjesplicht uit proberen te komen.
Geld ook voor Burger King/KFC etc. en die grote ketens controleren juist streng wat ik begrijp.quote:Op zondag 17 oktober 2021 19:02 schreef mir1986 het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)mcdonald-s~a89ecc58/
Echt waar, je laten prikken om naar de Mc. Donalds te mogen?????
Voor de gevaccineerden zelf niet.quote:Op zondag 17 oktober 2021 19:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Kan nog gevaarlijk zijn tussen de gevaccineerden.
Wat wil Agema dan? Café's weer dicht? Testverplichting ook voor gevaccineerden? Lijkt me niet echt in lijn met wat de PVV al een tijdje voorstaat.quote:Op zondag 17 oktober 2021 19:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Wat stelt Fleur voor, alle horeca sowieso dicht?quote:Op zondag 17 oktober 2021 19:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Dus?quote:Op zondag 17 oktober 2021 19:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Het kan alle kanten op, maar ik durf het wedje wel aan dat het vanaf dinsdag iig boven die 3700 komt. Die dynamiek in de dagelijkse cijfers is al zo sinds ik me kan heugenquote:Op zondag 17 oktober 2021 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat het nog geen week 3700/dag is. Maar het is nu al wel de zoveelste dag op rij met dit resultaat. Dat is toch apart te noemen. Maar uiteraard kan het alle kanten op gaan hierna.
Je moet wel aantonen dat je gezond bent voordat je jezelf volstopt met rotzooi.quote:Op zondag 17 oktober 2021 19:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Geld ook voor Burger King/KFC etc. en die grote ketens controleren juist streng wat ik begrijp.
Zit wel een ironie in gezien het voedsel wat ze daar serveren.
Maar niks aan de hand, hoor.quote:Op zondag 17 oktober 2021 19:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je moet wel aantonen dat je gezond bent voordat je jezelf volstopt met rotzooi.
Als je maar geen corona hebt is alles okquote:Op zondag 17 oktober 2021 19:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je moet wel aantonen dat je gezond bent voordat je jezelf volstopt met rotzooi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |