Ocharme, sterktequote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:44 schreef Guppy het volgende:
En dat was het, gisteren Benjamin in laten slapen
Ach, wat verdrietig. Maar hij heeft een goed en lang leven bij jullie gehad. Hopelijk helpt datquote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:44 schreef Guppy het volgende:
Ach gossie. Sterkte. Hij heeft volgens mij een heel fijn konijnenleven gehad, ook als hoogbejaard konijn.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:44 schreef Guppy het volgende:
Als je de achterkant tegen een schutting kunt plaatsen, dan zou het toilethoekje toch onder het binnenhok droog genoeg moeten staan lijkt me.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 10:52 schreef Donna het volgende:
Hallo! Ik heb nu een konijnenhok, zoiets als onderstaande foto. Onder een grote overkapping staan. Ze (2 dames) hebben zo'n 10m2 voor zichzelf. Met een aparte kattenbak waar ze naar toilet gaan. En hun voer enzo kan er ook staan.
[ afbeelding ]
Nu is mijn relatie voorbij en gaan de konijnen met mij mee, maar zo'n overkapping heb ik bij mijn nieuwe huis niet.
En ik vind dit hok alleen te klein voor ze. Maar ik heb ook geen geld om een enorme ren bij te bouwen (het is allemaal al duur genoeg).
De toiletbak moet sowieso eigenlijk droog staan. Heeft iemand ideeën hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Of zou ik de toiletbak onder de trap zetten zeg maar en dan een metalen ren vastmaken aan het hok? Blijft dat een beetje goed staan?
Of zoiets scoren en er tegenaan zetten?
https://www.mennosdierenw(...)ly-180-x-100-x-48cm/
Veel sterktequote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:44 schreef Guppy het volgende:
Ja de achterkant staat tegen een muur. Het is wel een behoorlijk grote toiletbak van een kattenbak. Even kijken of dat past straks.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Als je de achterkant tegen een schutting kunt plaatsen, dan zou het toilethoekje toch onder het binnenhok droog genoeg moeten staan lijkt me.
En wij hebben ooit voor nood een tijdlang van die ren-delen vastgemaakt aan het hok. Dat werkte eigenlijk prima.
[ afbeelding ]
Die extra ingang hadden we wel toen zelf gemaakt, omdat we daar die ren beter aan vast konden maken dan aan het eigenlijke deurtje.
Oh gossie.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 16:44 schreef Guppy het volgende:
Het helpt iets hoor. Hij is 15 jaar geworden en de assistente van de spoed-arts had nog nooit zo'n oud konijn gehad. Voor de dierenarts zelf was het pas haar derde die zo oud was.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 17:29 schreef livelink het volgende:
[..]
Ach, wat verdrietig. Maar hij heeft een goed en lang leven bij jullie gehad. Hopelijk helpt dat
Ik had aan dit hokquote:Op vrijdag 28 juli 2023 10:52 schreef Donna het volgende:
Hallo! Ik heb nu een konijnenhok, zoiets als onderstaande foto. Onder een grote overkapping staan. Ze (2 dames) hebben zo'n 10m2 voor zichzelf. Met een aparte kattenbak waar ze naar toilet gaan. En hun voer enzo kan er ook staan.
[ afbeelding ]
Nu is mijn relatie voorbij en gaan de konijnen met mij mee, maar zo'n overkapping heb ik bij mijn nieuwe huis niet.
En ik vind dit hok alleen te klein voor ze. Maar ik heb ook geen geld om een enorme ren bij te bouwen (het is allemaal al duur genoeg).
De toiletbak moet sowieso eigenlijk droog staan. Heeft iemand ideeën hoe ik dit het beste aan kan pakken?
Of zou ik de toiletbak onder de trap zetten zeg maar en dan een metalen ren vastmaken aan het hok? Blijft dat een beetje goed staan?
Of zoiets scoren en er tegenaan zetten?
https://www.mennosdierenw(...)ly-180-x-100-x-48cm/
Hou oud is Katara? Toen wij ons bejaarde konijn liet koppelen zeiden ze dat het koppelen van senioren zoveel makkelijker was, omdat die geen zin meer hadden in al het gedoe. Binnen 5 minuten was het dan duidelijk of het klikt of niet.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 20:48 schreef Guppy het volgende:
We hebben Katara vandaag naar de opvang gebracht. Voor een koppelvakantie![]()
ik hoop dat het gaat klikken, want wij waren natuurlijk alweer op slag verliefd toen we de date ontmoettenNu Katara nog
Katara is geschat op 10 jaar, de date is ± 8 jaar. De vorige keer met Ben was Katara 7 jaar (en Ben 11 jaar) en dat was ook met een paar uur 'raak'. Toen hebben we niet eens een koppelvakantie gedaan (al was dat oorspronkelijk wel de planning). Ik hoop maar dat het nu ook soepel gaat.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 20:52 schreef livelink het volgende:
[..]
Hou oud is Katara? Toen wij ons bejaarde konijn liet koppelen zeiden ze dat het koppelen van senioren zoveel makkelijker was, omdat die geen zin meer hadden in al het gedoe. Binnen 5 minuten was het dan duidelijk of het klikt of niet.
De opvang waar wij altijd naartoe gaan doet ook standaard een koppelvakantie. Vind ik ook wel relaxt.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 21:03 schreef Guppy het volgende:
[..]
Katara is geschat op 10 jaar, de date is ± 8 jaar. De vorige keer met Ben was Katara 7 jaar (en Ben 11 jaar) en dat was ook met een paar uur 'raak'. Toen hebben we niet eens een koppelvakantie gedaan (al was dat oorspronkelijk wel de planning). Ik hoop maar dat het nu ook soepel gaat.
Deze opvang doet standaard een koppelvakantie en ergens vind ik dat ook wel fijn. Geeft ons ook mooi de ruimte om het verblijf grondig schoon te maken en alle geur te verwijderen.
Oh en ik was trouwens echt onder de indruk. Kleinschalig, maar supernetjes in orde allemaal
Ja, daar wilden wij ook nog kijken, maar die website gaat helemaal fout.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 21:05 schreef livelink het volgende:
[..]
De opvang waar wij altijd naartoe gaan doet ook standaard een koppelvakantie. Vind ik ook wel relaxt.
Wij gaan altijd naar Huize Pluis
Ook de te plaatsen konijnen-pagina werkt niet helemaal goed... Zonde, want zo lopen ze een hoop kansen op adoptie mis, vrees ikquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 21:22 schreef livelink het volgende:
Ja, ik zie net ook dat het niet lekker gaat met dat formulier. Het is overgenomen, sindsdien gaat het wat slechter.
We duimen voor julliequote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:07 schreef Lenny77 het volgende:
Morgen is het zover.. de catratie van Gombi.. Ik heb al tig honden en katten laten castreren/steriliseren maar nu ben ik toch echt wel nerveus![]()
Ik kan alleen maar hopen dat alles goed gaat en dat hij daarna wil gaan eten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |