Dat heb ik niet eerder gehoordquote:Op zondag 9 juli 2023 17:38 schreef KapiteinIglo het volgende:
Morgen onze nieuwe konijnen halen.
De ram hebben we in het wild gevangen (een gedumpt tam konijn) en die hebben we gekoppeld aan een knappe vrouw
@:superkimmi
quote:Op zondag 9 juli 2023 17:38 schreef KapiteinIglo het volgende:
Morgen onze nieuwe konijnen halen.
De ram hebben we in het wild gevangen (een gedumpt tam konijn) en die hebben we gekoppeld aan een knappe vrouw
@:superkimmi
Ahw, wat een lief stelquote:Op maandag 10 juli 2023 16:55 schreef superkimmi het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Daar zijn ze! En ze lijken gelijk helemaal op het gemak. Allebei een bijzonder verhaal (de ene dus gevangen door ons, de andere is ook gedumpt, met oren die bijna afstierven van de oormijt, zo zwart). En een bijzonder koppel, met een gewone Hollander en een Duitse reus![]()
Nu van 2m2 in de opvang, naar een stuk tuin van 30m2
Ahw, wat naarquote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:41 schreef Hupje het volgende:
Het gaat hier niet goed met de konijnen![]()
Ik zie dat ik begin mei al gepost had over 'vreemd' gedrag. Sinds toen is het een beetje af en aan gegaan. Maar vandaag zit de een er zo bij dat ik me afvraag of die de zomer gaat overleven. Ik had dat ook eerlijk benoemd naar kind, en die kwam net huilend zijn bed uit: "ik wil niet dat ze doodgaat".
Maar goed, met konijnen weet je het nooit.
Je weet het inderdaad nooit. Ik verwachtte ook al een hele tijd dat mijn konijn elk moment kan overlijden. Elke ochtend was ik bang dat ik hem dood zou vinden. En als ik hem even niet direct zie ga ik meteen zoeken waar hij is. Maar de laatste tijd leeft hij ineens weer helemaal op.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 20:41 schreef Hupje het volgende:
Het gaat hier niet goed met de konijnen![]()
Ik zie dat ik begin mei al gepost had over 'vreemd' gedrag. Sinds toen is het een beetje af en aan gegaan. Maar vandaag zit de een er zo bij dat ik me afvraag of die de zomer gaat overleven. Ik had dat ook eerlijk benoemd naar kind, en die kwam net huilend zijn bed uit: "ik wil niet dat ze doodgaat".
Maar goed, met konijnen weet je het nooit.
Wat een mooi koppel. En wat fijn dat ze nu bij jullie zo goed terecht zijn gekomen!quote:Op maandag 10 juli 2023 16:55 schreef superkimmi het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Daar zijn ze! En ze lijken gelijk helemaal op het gemak. Allebei een bijzonder verhaal (de ene dus gevangen door ons, de andere is ook gedumpt, met oren die bijna afstierven van de oormijt, zo zwart). En een bijzonder koppel, met een gewone Hollander en een Duitse reus![]()
Nu van 2m2 in de opvang, naar een stuk tuin van 30m2
Wilg is idd heel goed voor zieke konijntjes. Zo zijn er heel wat kruiden en planten die erg gezond zijn. Wij hebben er veel van in de tuin staan, lucky us :-)quote:Op zaterdag 15 juli 2023 22:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Je weet het inderdaad nooit. Ik verwachtte ook al een hele tijd dat mijn konijn elk moment kan overlijden. Elke ochtend was ik bang dat ik hem dood zou vinden. En als ik hem even niet direct zie ga ik meteen zoeken waar hij is. Maar de laatste tijd leeft hij ineens weer helemaal op.
Ik heb hem wel wilgenblad en -takken gegeven trouwens. Mijn buurmeisje had aangegeven dat dat goed was voor zieke konijntjes. In het park staat een wilg, dus daar knip ik regelmatig wat takken vanaf. En dat lijkt wel geholpen te hebben.
Ahw. Dat is idd ook sneu. Ondanks dat het een mooie leeftijd is en het niet heel ziek klinkt, hoop je dat het mooi en rustig eindigt uiteindelijk.quote:Op zondag 16 juli 2023 14:50 schreef Guppy het volgende:
Hier gaat het ook niet zo goed. Ben is inmiddels 14 jaar, bijna 15 jaar zelfs. Hij is nu gewoon echt oud, langzaam, en mager... Het arme ding weegt nog maar 750 gram. Bij de laatste DA-check waren z'n tanden nog goed, hij is gewoon écht oud denk ik. Je merkt het aan alles. Hij eet prima, maar doet er zo lang over. En het is waarschijnlijk gewoon ouderdom, menselijke bejaarden eten ook traag... Dus tja, wat doe je eraan? Hij wil nog zo graag en hij vindt alles lekker. Hij eet, is blij met Katara en verzorgt zichzelf meer dan prima. Dus zolang het gaat, laten we het maar zo.
Maar sneu vind ik het wel. Ik gun 'm wel dat ie op een ochtend gewoon niet meer wakker wordt, ouwe bes
Ocharm, sterktequote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:25 schreef Hupje het volgende:
Nou, -1 hier. Ik heb het vrouwtje zojuist laten inslapen. Ze werd benauwd en toen werd het zielig.![]()
Nu de grote vraag... Hoe verder?
A1) zo snel mogelijk een nieuw konijn uit de opvang zoeken
A2) konijn in onze vakantie in z'n eentje op een vertroetel plek laten logeren en daarna rustig een nieuw konijn zoeken bij een opvang
B) stoppen met konijnen en dus dit konijn terugbrengen naar de opvang waar hij vandaan komt
Soort van C) dit konijn terugbrengen naar de opvang, maar ons aanmelden als gastgezin voor de opvang
Och wat zielig, sterkte!quote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:25 schreef Hupje het volgende:
Nou, -1 hier. Ik heb het vrouwtje zojuist laten inslapen. Ze werd benauwd en toen werd het zielig.![]()
A2) konijn in onze vakantie in z'n eentje op een vertroetel plek laten logeren en daarna rustig een nieuw konijn zoeken bij een opvang
B) stoppen met konijnen en dus dit konijn terugbrengen naar de opvang waar hij vandaan komt
Soort van C) dit konijn terugbrengen naar de opvang, maar ons aanmelden als gastgezin voor de opvang
Oja, bijkomstigheid is dat kind uit logeren is. Dus ik ga zometeen maar vast een gat graven in de tuin en we houden het doosje koel tot kind er morgen weer is. Die weet nog van niks en dat hou ik even zo![]()
Lang niet gepost hierquote:Op vrijdag 21 juli 2023 14:25 schreef Hupje het volgende:
Oja, bijkomstigheid is dat kind uit logeren is. Dus ik ga zometeen maar vast een gat graven in de tuin en we houden het doosje koel tot kind er morgen weer is. Die weet nog van niks en dat hou ik even zo![]()
Ahw, wat een lieverdsquote:Op donderdag 27 juli 2023 09:45 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Waar Sjaan (de reus) al vanaf minuut 1 een enorme kroelkont is, is Billie een verlegen mannetje, hij was ook niet makkelijk te vangen in het wild. Maar door extraverte Sjaan en elke dag een tijdje in de tuin zijn, komt Billie ook helemaal los. Hij eet nu uit de hand en heel af en toe laat hij zelfs een aai over de bol toe. Gisteren bleef hij er voor het eerst zelfs lekker voor zitten
De da zal je wel tips geven, maar dwangvoer is uiteindelijk de optie als hij niet uit zichzelf gaat eten.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:36 schreef Lenny77 het volgende:
Ik ga mij even mee aanmelden hier![]()
Ik heb 2 konijnen: een mannetje van over een jaar oud (klein maatje, leeuwenkopje) dat veel te lang in een glazen bakje in de dierenwinkel heeft gezeten en er weken over heeft gedaan om alleen nog maar uit zijn hok te komen hier thuis. Nu na 4 maanden huppelt hij wat rond in een straal van 2 meter rond zijn hok, eet uit de hand en geniet hij van aaitjes.
Sinds een dikke 6 weken ook een vrouwtje van nu 14 weken ongeveer. Een Blauwe Wener, maatje Vlaamse Reus
Zij is het tegenovergestelde van het mannetje: zeeeer nieuwschierig, erg ondeugend en durft alles.
Het mannetje moet nu gecastreerd worden maar hij is nogal een slechte eter (zeer kieskeurig gewoon) en nogal aan de magere kant en ik ben bang dat ik hem niet zomaar aan het eten ga krijgen na de narcose en de stress van de operatie.
Dus ik zoek de gouden tips voor hem dan aan de gang te krijgen en waar ik vooral op moet gaan letten
Ze zijn echt leuk. En wat ik net ook al zei; dit niveau van aanhankelijkheid heb ik nog nooit bereikt bij mijn 11-jarige.quote:Op donderdag 27 juli 2023 09:45 schreef superkimmi het volgende:
[ link | afbeelding ]
Waar Sjaan (de reus) al vanaf minuut 1 een enorme kroelkont is, is Billie een verlegen mannetje, hij was ook niet makkelijk te vangen in het wild. Maar door extraverte Sjaan en elke dag een tijdje in de tuin zijn, komt Billie ook helemaal los. Hij eet nu uit de hand en heel af en toe laat hij zelfs een aai over de bol toe. Gisteren bleef hij er voor het eerst zelfs lekker voor zitten
Bedankt voor de tip alvast!quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:36 schreef livelink het volgende:
[..]
De da zal je wel tips geven, maar dwangvoer is uiteindelijk de optie als hij niet uit zichzelf gaat eten.
Ik heb zelf ook een heel bang en schrikachtig konijn (aaien zal me echt nooit van mijn leven lukken) en ik haal hem dan uit zijn kooi en zet hem op een klein gastendoekje op een gladde tafel. Hij durft/kan dan niet van het gastendoekje af en op die manier kan ik hem dwangvoeren.
Niet leuk en het zorgt er ook voor dat hij mij weer een stuk minder leuk vindt voor de komende maanden, maar als het moet, dan moet het.
Altijd eng als ze onder narcose moetenquote:Op donderdag 27 juli 2023 12:48 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip alvast!
Ja lijkt me niet handig voor het vertrouwen
Nu maar hopen dat m dat vriendinnetje ook leuk gaat vindenquote:Op donderdag 27 juli 2023 16:45 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Altijd eng als ze onder narcose moeten![]()
Maar echt superlief dat je zo’n getraumatiseerd beestje een mooi plekje hebt gegeven. En met een vriendinnetje gaat hij zich vast beter voelen, ook als mensen eng blijven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |