abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:55:59 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_201778894
Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://konijnenherberg.nl/
http://www.hetkonijn.nl
http://www.knagers.net/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.knagers.net/konijnenasielenNL.htm
https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenopvang-asiel-lijst/

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan) en een lijst met zaken waar je op kunt letten als je een dierenarts zoekt :
https://www.bunnybunch.nl/informatie/goede-dierenarts-konijn/
http://www.konijnen.nl/nieuw/konijnendokter_ed.php

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen hè!

Pics uit het vorige topic :
Midas in de sneeuw van douche-eendje

Oortjes van Fem_LittleLady
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:59:14 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_201778933
En weer een nieuw topic. Willen jullie aanpassingen in de OP, laat het dan weten.

Mijn laatste post van het vorige topic

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:55 schreef livelink het volgende:
Ze zijn weer thuis. Het is toch de dame van 9,5 geworden. Mijn mannetje is 7 jaar. Ik hoop dat ze in ieder geval samen goed de winter doorkomen. Op dit moment houden ze toch een klein beetje afstand van elkaar, maar in de opvang ging het heel goed samen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_201783026
@livelink Even wennen aan de 'nieuwe' omgeving. Als het op de opvang goed ging, komt het nu vast ook goed. Ik ben het even kwijt, welke had je al, de bruine achterin?
  Moderator zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:47:41 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_201784110
Ben was 11 jaar toen ie ging daten met Katara, die toen 7 jaar was. Gaat helemaal goedkomen, qua leeftijd :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:00:21 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_201784377
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 17:49 schreef Hupje het volgende:
@:livelink Even wennen aan de 'nieuwe' omgeving. Als het op de opvang goed ging, komt het nu vast ook goed. Ik ben het even kwijt, welke had je al, de bruine achterin?
Klopt die bruine was inderdaad al van mij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_201784765
Wij hebben vandaag het hok weer naar de winterplek verplaatst. Dan zitten ze in ieder geval weer droog. En meteen maar weer wat strips bevestigd, het rammetje knaagt aan alles wat uitsteekt :{
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:35:24 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_201786232
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 19:21 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben vandaag het hok weer naar de winterplek verplaatst. Dan zitten ze in ieder geval weer droog. En meteen maar weer wat strips bevestigd, het rammetje knaagt aan alles wat uitsteekt :{
Winterplek is onder een afdak of zo?
Mijn hok is niet echt te verplaatsen (loeizwaar). Het staat wel redelijk beschut. Als mijn konijntjes naar boven gaan zitten ze sowieso droog.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_201786434
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 20:35 schreef livelink het volgende:

[..]
Winterplek is onder een afdak of zo?
Mijn hok is niet echt te verplaatsen (loeizwaar). Het staat wel redelijk beschut. Als mijn konijntjes naar boven gaan zitten ze sowieso droog.
Ja, ze staan dan minder in de zon maar wel onder een afdak en beschut tussen muren en blijven dan dus in principe droog. Als het heel hard regent en waait, wordt het hok boven op de zomerplek ook wel nat aan de binnenkant.
Ons hok met ren kan in delen verplaatst worden, daar hebben we de combinatie op ontworpen. Dus dat doen we 2x per jaar.
Het jammere is dat we ze dan niet meer vanuit huis kunnen zien, dus het voelt altijd een beetje ongezellig.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hupje op 17-10-2021 13:11:57 ]
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 12:19:15 #9
155227 crew  Guppy
dus
pi_201793408
@livelink, hoe is de nacht gegaan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 17 oktober 2021 @ 14:44:20 #10
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_201794894
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 12:19 schreef Guppy het volgende:
@:livelink, hoe is de nacht gegaan?
Op zich prima. Ze zitten nu lekker bij elkaar al sinds gisterenmiddag. Ze durft alleen nog niet het trappetje op naar boven. Dat is voor nu nog niet erg, maar als het echt koud wordt, moet ze wel naar boven kunnen. Ik kijk het nog een dagje aan, maar anders moet ik haar daar toch mee gaan helpen, denk ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zondag 17 oktober 2021 @ 20:09:50 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_201799093
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:44 schreef livelink het volgende:

[..]
Op zich prima. Ze zitten nu lekker bij elkaar al sinds gisterenmiddag. Ze durft alleen nog niet het trappetje op naar boven. Dat is voor nu nog niet erg, maar als het echt koud wordt, moet ze wel naar boven kunnen. Ik kijk het nog een dagje aan, maar anders moet ik haar daar toch mee gaan helpen, denk ik.
Eventjes in de gaten houden, als ze het eenmaal doorheeft, gaat ze snel genoeg :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 25 oktober 2021 @ 23:09:28 #12
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_201904229
:o mijn twee lieverds zijn goed gekoppeld en hebben net samen een ontsnapping uitgevoerd. Was best wel even schrikken. Gelukkig liepen ze nog in de tuin en hadden ze honger, dus toen ze eten in hun bakje hoorden vallen gingen ze heel soepel door hun mini-opening de ren weer in. Er staan wel een paar giftige planten in mijn tuin, ik hoop dat ze er niet teveel van gegeten hebben.

Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel
Is just the freight train coming your way...🎶
  woensdag 27 oktober 2021 @ 19:29:41 #13
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_201923594
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:09 schreef MizzezAmy het volgende:
:o mijn twee lieverds zijn goed gekoppeld en hebben net samen een ontsnapping uitgevoerd. Was best wel even schrikken. Gelukkig liepen ze nog in de tuin en hadden ze honger, dus toen ze eten in hun bakje hoorden vallen gingen ze heel soepel door hun mini-opening de ren weer in. Er staan wel een paar giftige planten in mijn tuin, ik hoop dat ze er niet teveel van gegeten hebben.

[ afbeelding ]

Is het goed met ze afgelopen? En geen nieuwe ontsnappingspoging meer gedaan?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_201923639
quote:
0s.gif Op zondag 17 oktober 2021 14:44 schreef livelink het volgende:

[..]
Op zich prima. Ze zitten nu lekker bij elkaar al sinds gisterenmiddag. Ze durft alleen nog niet het trappetje op naar boven. Dat is voor nu nog niet erg, maar als het echt koud wordt, moet ze wel naar boven kunnen. Ik kijk het nog een dagje aan, maar anders moet ik haar daar toch mee gaan helpen, denk ik.
Is ze inmiddels boven geweest?
  woensdag 27 oktober 2021 @ 19:45:01 #15
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_201923838
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:32 schreef Hupje het volgende:

[..]
Is ze inmiddels boven geweest?
Ja, heeft wel een paar dagen geduurd. Op een gegeven moment heb ik haar zelf boven gezet in de hoop dat ze het trapje naar beneden sneller door zou hebben. Vervolgens heb ik het trapje aangepast om het luier te maken. En na 1,5 dag boven zitten zat ze ineens beneden. En nu gaat ze net zo makkelijk van boven naar beneden en weer terug.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 20:23:28 #16
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_201924466
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:29 schreef livelink het volgende:

[..]
Is het goed met ze afgelopen? En geen nieuwe ontsnappingspoging meer gedaan?
Ja, het is goed afgelopen! Heb alles nog wat extra verstevigd, dus ze zijn nog niet weer ontsnapt, maar heb het idee dat ze me soms wel boos aankijken dat ze niet de wijde wereld in mogen :) haha ze zitten ook steeds in de buurt van waar ze hun gat hadden gemaakt.
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel
Is just the freight train coming your way...🎶
  woensdag 27 oktober 2021 @ 22:41:43 #17
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_201926239
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:23 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Ja, het is goed afgelopen! Heb alles nog wat extra verstevigd, dus ze zijn nog niet weer ontsnapt, maar heb het idee dat ze me soms wel boos aankijken dat ze niet de wijde wereld in mogen :) haha ze zitten ook steeds in de buurt van waar ze hun gat hadden gemaakt.
Ze hebben de vrijheid geroken, maar hebben nog niet door dat ze bij jou veiliger en beter af zijn. Eigenwijze beesten zijn het toch :P
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 19:31:51 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_201934360
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:45 schreef livelink het volgende:

[..]
Ja, heeft wel een paar dagen geduurd. Op een gegeven moment heb ik haar zelf boven gezet in de hoop dat ze het trapje naar beneden sneller door zou hebben. Vervolgens heb ik het trapje aangepast om het luier te maken. En na 1,5 dag boven zitten zat ze ineens beneden. En nu gaat ze net zo makkelijk van boven naar beneden en weer terug.
Hahaha mooi als ze dat eenmaal doorhebben :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_202133562
Ik begin een probleem te krijgen -O-
Ons rammetje heb ik in het voorjaar uit een opvang gehaald. Lief beestje, maar heeft wel wat gekke gewoontes :D
O.a. dat hij álles wat hij kan tillen of duwen uit het hok gooit.
Ze eten nu uit een betonnen bakje, dat is te zwaar. En het toilet is een glazen ovenschaal met een wandtegel op de bodem en een inimini laagje zaagsel erin (en dan vaak verschonen). Zo kan hij er niet mee aan de haal.
Maar hij graaft dus ook werkelijk alle bodembedekking uit het nachthok. In de zomer was dat niet zo erg, maar nu het kouder wordt vind ik het wel sneu ivm de kou. Hij laat er geen strootje in liggen. Ze kruipen wel tegen elkaar aan, maar als het gaat vriezen vind ik dat toch wel erg minimalistisch...
  donderdag 11 november 2021 @ 22:16:01 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_202133715
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:04 schreef Hupje het volgende:
Ik begin een probleem te krijgen -O-
Ons rammetje heb ik in het voorjaar uit een opvang gehaald. Lief beestje, maar heeft wel wat gekke gewoontes :D
O.a. dat hij álles wat hij kan tillen of duwen uit het hok gooit.
Ze eten nu uit een betonnen bakje, dat is te zwaar. En het toilet is een glazen ovenschaal met een wandtegel op de bodem en een inimini laagje zaagsel erin (en dan vaak verschonen). Zo kan hij er niet mee aan de haal.
Maar hij graaft dus ook werkelijk alle bodembedekking uit het nachthok. In de zomer was dat niet zo erg, maar nu het kouder wordt vind ik het wel sneu ivm de kou. Hij laat er geen strootje in liggen. Ze kruipen wel tegen elkaar aan, maar als het gaat vriezen vind ik dat toch wel erg minimalistisch...
Ik heb ook zo'n konijn gehad die zelfs terwijl ik het stro in het hok deed, al alles begon te verplaatsen en uit het nachthok te gooien. In de winter loste ik dat op door echt het hele nachthok vol te stoppen met stro. Ze kon er nooit alles uitkrijgen en hield dus juist op die manier een holletje over zonder stro waar ze konden liggen, omringd met stro.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_202133949
Hmm, ik weet niet of dat gaat werken. Ik kan het een keer proberen.
Op zich, als alles eruit gegooid is, ligt het beneden dus kan het daar wel warm zijn. Maar in de praktijk gebruiken ze het dan als extended toilet.
  vrijdag 12 november 2021 @ 08:18:00 #22
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_202137037
Ik heb niet echt een klik met mijn nieuwe konijn. Hoeft natuurlijk ook niet want het gaat er met name om dat ze samen een goede klik hebben en dat is gelukkig wel het geval.

Maar ze is chronisch boos lijkt het. Ze is soms zo hard aan het stampen (minuten achter elkaar), dat zelfs de buren er iets van gezegd hebben :o

Je hoort het binnen gewoon. En wat er dan aan de hand is? Ik heb echt geen idee. Het lijkt er op dat ze dan aandacht of eten wil hebben, maar ik kom er niet goed achter. Het is gewoon een pittige tante, maar waarschijnlijk is dat ook de reden dat ze al dik 9 jaar is.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_202141921
@livelink Jammer is dat, hè. Dat heb ik ook met mijn voedster. Die moet niks van mensen weten en is vooral goed in ontwijken en wegduiken. Ons tweetal kan samen ook zoveel herrie maken dat je het binnen hoort. 'Gelukkig' hebben de buren een hond dus ze klagen niet snel over herrie.
  woensdag 17 november 2021 @ 23:06:39 #24
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_202225309
Lang niet meer gepost hier maar wil toch even een berichtje posten. Gisteravond is onze Gommie helaas overleden :'( Meneer is ruim 11 jaar oud geworden (4 juli werd hij 11).

Laatste tijd al wat aan het kwakkelen met zijn gezondheid (oogontsteking gehad) en merkte de afgelopen jaren al dat hij niet heel actief meer was. Veel aan het slapen. Dus we zagen het al wel aankomen maar blijft natuurlijk zielig. Vooral voor onze dochter van 7.

Maar we zijn ook blij dat we hem een mooi leven hebben kunnen geven nadat we hem uit het asiel hebben gehaald in 2012.

Hebben hem vanmiddag een mooi plekje gegeven in de tuin. Dag vriendje ;(

  donderdag 18 november 2021 @ 00:15:32 #25
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_202225672
Ach, wat jammer dutchdevil. Hij heeft een mooie leeftijd bereikt en fijn dat jullie hem zo'n mooi leven hebben kunnen geven :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 18 november 2021 @ 00:20:46 #26
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202225689
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 23:06 schreef dutchdevil het volgende:
Lang niet meer gepost hier maar wil toch even een berichtje posten. Gisteravond is onze Gommie helaas overleden :'( Meneer is ruim 11 jaar oud geworden (4 juli werd hij 11).

Laatste tijd al wat aan het kwakkelen met zijn gezondheid (oogontsteking gehad) en merkte de afgelopen jaren al dat hij niet heel actief meer was. Veel aan het slapen. Dus we zagen het al wel aankomen maar blijft natuurlijk zielig. Vooral voor onze dochter van 7.

Maar we zijn ook blij dat we hem een mooi leven hebben kunnen geven nadat we hem uit het asiel hebben gehaald in 2012.

Hebben hem vanmiddag een mooi plekje gegeven in de tuin. Dag vriendje ;(

[ afbeelding ]
Wat sneu ;( veel sterkte gewenst!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 18 november 2021 @ 00:23:43 #27
491017 MizzezAmy
Raad het liedje
pi_202225698
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 23:06 schreef dutchdevil het volgende:
Lang niet meer gepost hier maar wil toch even een berichtje posten. Gisteravond is onze Gommie helaas overleden :'( Meneer is ruim 11 jaar oud geworden (4 juli werd hij 11).

Laatste tijd al wat aan het kwakkelen met zijn gezondheid (oogontsteking gehad) en merkte de afgelopen jaren al dat hij niet heel actief meer was. Veel aan het slapen. Dus we zagen het al wel aankomen maar blijft natuurlijk zielig. Vooral voor onze dochter van 7.

Maar we zijn ook blij dat we hem een mooi leven hebben kunnen geven nadat we hem uit het asiel hebben gehaald in 2012.

Hebben hem vanmiddag een mooi plekje gegeven in de tuin. Dag vriendje ;(

[ afbeelding ]
:'( sterkte met het verlies. Is toch altijd verdrietig, al heeft hij wel een mooie leeftijd bereikt. Zo te zien werd hij goed verzorgd, dacht even dat hij zelfs een frikandel had om te knabbelen :D
Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel
Is just the freight train coming your way...🎶
pi_202226194
Sterkte @dutchdevil Altijd verdrietig ;(
  Moderator donderdag 18 november 2021 @ 11:02:15 #29
155227 crew  Guppy
dus
pi_202227775
Gossie ;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_202228049
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 23:06 schreef dutchdevil het volgende:
Lang niet meer gepost hier maar wil toch even een berichtje posten. Gisteravond is onze Gommie helaas overleden :'( Meneer is ruim 11 jaar oud geworden (4 juli werd hij 11).

Laatste tijd al wat aan het kwakkelen met zijn gezondheid (oogontsteking gehad) en merkte de afgelopen jaren al dat hij niet heel actief meer was. Veel aan het slapen. Dus we zagen het al wel aankomen maar blijft natuurlijk zielig. Vooral voor onze dochter van 7.

Maar we zijn ook blij dat we hem een mooi leven hebben kunnen geven nadat we hem uit het asiel hebben gehaald in 2012.

Hebben hem vanmiddag een mooi plekje gegeven in de tuin. Dag vriendje ;(

[ afbeelding ]
Ocharm! Sterkte :* ;(
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 18 november 2021 @ 17:20:19 #31
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_202232969
Dank jullie wel allemaal! :*
Stil in huis nu. Maar ja, ook sinds dat ik samen ging wonen met mijn man in 2004 altijd konijnen gehad. Dus dan is het wel even wennen. Over een tijdje maar eens kijken of we weer een konijn of ander huisdier gaan nemen.

@MizzezAmy Frikandel :') _O-
Nee, hij werd zeker goed verzorgd. Kwam niks tekort denk ik. Kon altijd vrij rondlopen overal en met mooi weer in de tuin en tot aan zijn 8e ook altijd een konijnen vriendinnetje gehad O+
pi_202240034
Ahw, sterkte dutchdevil! Het is toch al die jaren een lid van het gezin geweest hè :*
  vrijdag 19 november 2021 @ 17:17:24 #34
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_202247518
quote:
Grappig idee om een camera in hun hok te hangen! Heb je ook nog een overzichtsfoto van hun hok om het een beetje voor me te zien? Je konijn ging net naar buiten namelijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_203642008
Met corona in huis hebben we zo min mogelijk contact gehad met de konijnen, ik wilde ze niet besmetten. Het knuffelkonijn vond dat maar niks _O- Hij bleef maar om aandacht vragen. Dus nu weer lekker geknuffeld.
Hij heeft rond zijn kop lange haren en daar bleek een grote klit in te zijn gekomen. Ik heb hem er maar uit geknipt. Valt niet eens op, zoveel jaar heeft hij :o
  zondag 13 februari 2022 @ 11:09:59 #36
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_203642334
quote:
0s.gif Op zondag 13 februari 2022 10:44 schreef Hupje het volgende:
Met corona in huis hebben we zo min mogelijk contact gehad met de konijnen, ik wilde ze niet besmetten. Het knuffelkonijn vond dat maar niks _O- Hij bleef maar om aandacht vragen. Dus nu weer lekker geknuffeld.
Hij heeft rond zijn kop lange haren en daar bleek een grote klit in te zijn gekomen. Ik heb hem er maar uit geknipt. Valt niet eens op, zoveel jaar heeft hij :o
Wij hadden 2 weken geleden ook corona in huis. De konijnen zitten bij ons natuurlijk buiten, maar ik heb ook wel even gegoogeld hoe vatbaar konijnen zijn. Maar uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat dat heel erg meeviel gelukkig.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_203642379
Ik wilde het risico niet lopen, ons vorige konijn was heel benauwd toen ik hem moest laten inslapen en dat was heel zielig.
Ze hebben elkaar dus een weekje niet knuffelen leek me een gevalletje pech gehad ;)
pi_203643798
Ik heb ze ook even bewust wat minder aangeraakt. Althans, het zijn sowieso al niet echt enorme knuffelkonten, dus ze hebben er denk ik weinig van gemist :P . Misschien af en toe een korte aai over de neus, dat vinden ze soms wel lekker.

Ik heb hier een stoffen snuffelmat, zo'n ding:



Ik strooi er telkens wat biks in, en het is leuk te zien hoe druk ze er mee bezig zijn. Kennelijk vinden ze het zelf ook leuk, want ook al strooi ik er ook biks naast, ze duiken eerst die hoop stof in :D
pi_203644172
Tof ding!
Hier wordt nog steeds alle bodembedekking vakkundig weggewerkt. Ze zitten dus in een lege ovenschaal als toilet :') Sukkels.
pi_203645692
Die beesten blijven bij mij maar de tuin omploegen en tunnels graven, maar ze hebben ook een nieuw onderkomen. Het buitenhok werd alleen in de zomer nog maar door de kippen gebruikt om te broeden en in de herfst en winter de slakken en schimmels :r
Hoe het was (incl tunnels en kantelende tegels) en inclusief ontsnappingstunnel.


Maar nu zitten ze weer droog en veilig:

Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 18 februari 2022 @ 17:18:50 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_203723811
Eigenwijze, anarchistische wezens zijn het toch. Ik krijg een NL-alert dat we binnen moeten blijven en de konijnen besluiten lekker naar buiten te gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zaterdag 19 februari 2022 @ 20:49:33 #42
155227 crew  Guppy
dus
pi_203743343
Zijn alle konijnenverblijven blijven staan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 19 februari 2022 @ 20:55:00 #43
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_203743509
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 20:49 schreef Guppy het volgende:
Zijn alle konijnenverblijven blijven staan?
Geen enkel probleem. Konijnen zijn ook op de grond gebleven. Zij vonden de storm leuk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_203813477
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 februari 2022 20:49 schreef Guppy het volgende:
Zijn alle konijnenverblijven blijven staan?
Het hok was in orde. Mijn ram blijkt alleen (door de wind? Hij zat ook het liefst buiten) fikse klitten in zijn vacht te hebben gekregen. Die zaten er eerst nog niet...




Heeft iemand tips?
De klit bij zijn achterwerk en de kleine klit bij zijn kop zijn weg, die heb ik gekamd en geknipt. Maar de grote klit achter zijn oor (laatste foto, klit is zo'n 2 bij 3 cm ;()durf ik nog niet zo goed aan :{

[ Bericht 5% gewijzigd door Hupje op 24-02-2022 17:04:57 ]
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 16:04:31 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_203815650
Oef, is dat die die tussen je vingers zit? Die zit inderdaad erg dicht op de huid... Misschien milimeter voor milimeter lospeuteren?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_203816707
Hij heeft van dat hele zachte pluisachtige haar. Morgen maar weer eens proberen inderdaad. Na 2 klitten was hij wel klaar met stilzitten.
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 18:02:05 #47
155227 crew  Guppy
dus
pi_203817470
Ja, als ik zo'n klit bij Katara vind die ik er niet in één keer uit krijg, doe ik er ook meerdere dagen over :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_203819667
Het kan haast niet in een paar dagen tijd, maar ik zou haast denken dat de klit al vervilt is. Dus ik ben benieuwd of ik hem kan uitpluizen.
Hij vond me nog wel lief na al het gefrot, liet zich nog fijn aaien O+ Gelukkig.
  Moderator vrijdag 25 februari 2022 @ 07:53:02 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_203825894
Ja, knippen zo dicht op de huid is ook niks...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_203832552
Missie klit geslaagd!
Wat een dapper konijn heb ik O+
Heeft 1 keer gepiept en laste zelf 2 pauzes in om achter zijn oor te krabben. Verder liet hij het rustig gebeuren. Veel kammen en een beetje knippen en de klitten zijn eruit.
Toen we op de helft waren zat hij er zo bij:


Nu zit hij in de ren uitgebreid zijn vacht te likken, want ik heb natuurlijk overal aangezeten dus alles is vies :D
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')