abonnement bol.com Coolblue
pi_201920836
Ik heb mijn betaling van vorige maand gestorneerd en zie het zo.
Ik heb betaald voor mijn gas en stroom, sterker nog ik heb TEVEEL betaald voor mijn gas en stroom.

Dus knappe jongen die mij als wanbetaler gaat neerzetten.
Ik heb nooit met hen afgesproken dat ik die 185 euro (in dit geval) maandelijks betaal. Ik heb met hen een totaalprijs per m3 en KWH afgesproken en gaf hen een voorschot wat we achteraf zouden verrekenen.
Nou succes met berekenen ik heb genoeg betaald, teveel zelfs. Als iemand nog geld krijgt ben ik het, niet zij.

Ik bedoel ze hadden geen recht op die 185 in de maand als incasso, deze heb ik zelf ingesteld, ik had hier ook 100 van kunnen maken bv.

(nu heb ik ging juridische kennis ofzo, en hoop ik dat het zo zit)
  woensdag 27 oktober 2021 @ 15:51:47 #252
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_201920900
Essent wacht niet tot 1 januari en verhoogt nu ook tussentijds (per 1 november) de tarieven voor variabele contracten van bestaande klanten; zag vanochtend de aankondiging in mijn mail. Verbaast me dat ik daar verder nog niets over gelezen heb in het nieuws omdat het toch de eerste grote speler is die dit doet. De verhoging bij Vandenbron (dochterbedrijf van Essent) voor bestaande klanten was een kleine week geleden wel prominent in het nieuws.
Never explain, never apologize.
pi_201921321
Nou echt, als je nog iets kunt storneren dan natuurlijk altijd doen. Het is vlak voor de winter dus ongeveer iedereen heeft meer geld bij ze uitstaan dan energie afgenomen. Als je nog iets terug kunt halen is dat gewoon minder verlies.

Het bedrijf is degene die de afspraken niet na kan komen.
pi_201922113
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Waarom vrijwillig teveel betalen. Deed m'n vriendin in haar oude appartement ook. Termijnbedrag op 150§, "ja maar dat is gewoon lekker terugkrijgen aan het einde van het jaar!" Zo een vrouwenlogica ook. :')

Termijnbedrag altijd zo laag als realistisch maar kan zetten en gewoon een beetje je verbruik in de gaten houden, dan krijg je ook geen nare verrassingen in de eindafrekening.

De daadwerkelijk vreemde logica is dat er anno 2021 nog steeds niet een optie is dat je simpelweg aan het begin van een nieuwe maand betaalt wat je de vorige maand daadwerkelijk hebt verbruikt. Als dat wel kan bij een energieleverancier, dan hoor ik het graag. Met een slimme meter lijkt met dat technisch geen probleem in elk geval. Het huidige systeem met een jaarafrekening eens per 12 maanden zou ik graag helemaal van af willen.

Ik snap dat dat niet voor iedereen ideaal is. Velen zien energiekosten graag als vaste last, maar feitelijk is energieverbruik nooit een vaste last. Ja, dan betaal je in de zomer een tientje voor energie en in de wintermaanden een paar honderd euro. Dat is dan direct een mooie incentive wat te doen aan het energieverbruik (in de winter dus).

[ Bericht 2% gewijzigd door Justinn op 27-10-2021 17:35:05 ]
pi_201922135
Wat zuur!

Normaal gesproken stappen we elk jaar over tussen de grotere energiemaatschappijen voor de welkomstbonus. Doen we al jaren en levert ons elk jaar een mooie teruggave op. In augustus, na twijfel, eens op een wat minder bekende gegokt en dus overgestapt naar Welkom Energie. Want “het kan toch niet heel veel anders zijn dan de grotere”. We waren al blij dat we de boel vast hadden staan met de huidige prijzen.

Heb eens gekeken wat we nu zouden betalen bij Eneco en dat komt neer op §375 per maand. Een stijging van meer dan 100%. Dat worden karige kerstdagen dit jaar. Hopelijk komen ze met een mooi voorstel maar ik houd mijn hart vast.
pi_201922209
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 17:30 schreef Piet_Smeerpoets het volgende:
Wat zuur!

Normaal gesproken stappen we elk jaar over tussen de grotere energiemaatschappijen voor de welkomstbonus. Doen we al jaren en levert ons elk jaar een mooie teruggave op. In augustus, na twijfel, eens op een wat minder bekende gegokt en dus overgestapt naar Welkom Energie. Want “het kan toch niet heel veel anders zijn dan de grotere”. We waren al blij dat we de boel vast hadden staan met de huidige prijzen.

Heb eens gekeken wat we nu zouden betalen bij Eneco en dat komt neer op §375 per maand. Een stijging van meer dan 100%. Dat worden karige kerstdagen dit jaar. Hopelijk komen ze met een mooi voorstel maar ik houd mijn hart vast.
Hier ongeveer zelfde situatie maar dan sinds juni nieuw contract. Twijfel nog om te storneren. Met zonnepanelen en een paar maanden met nagenoeg geen gasverbruik weet ik vrijwel zeker dat ik over de laatste 5-6 maanden teveel heb betaald. Maar ik vind storneren 'eng' omdat het bedrijf feitelijk niet failliet is en 'in theorie' aan haar betalingsverplichtingen kan voldoen, al lijkt dat zeer onwaarschijnlijk.

Ik heb wel de incassomachtiging via mn bank geblokkeerd.
pi_201922335
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 17:27 schreef Justinn het volgende:

[..]
De daadwerkelijk vreemde logica is dat er anno 2021 nog steeds niet een optie is dat je simpelweg aan het begin van een nieuwe maand betaalt wat je de vorige maand daadwerkelijk hebt verbruikt. Als dat wel kan bij een energieleverancier, dan hoor ik het graag. Met een slimme meter lijkt met dat technisch geen probleem in elk geval. Het huidige systeem met een jaarafrekening eens per 12 maanden zou ik graag helemaal van af willen.

Ik snap dat dat niet voor iedereen ideaal is. Velen zien energiekosten graag als vaste last, maar feitelijk is energieverbruik nooit een vaste last. Ja, dan betaal je in de zomer een tientje voor energie en in de wintermaanden een paar honderd euro. Dat is dan direct een mooie incentive wat te doen aan het energieverbruik (in de winter dus).
En per maand leidt ook tot controle van je energie-gebruik. Er zijn zat mensen die gewoon teveel stroom en/of gas verbruiken puur omdat een apparaat erg oud is, of verkeerd ingesteld, en zo hou je dat binnen de perken.
pi_201922881
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 17:27 schreef Justinn het volgende:

[..]
De daadwerkelijk vreemde logica is dat er anno 2021 nog steeds niet een optie is dat je simpelweg aan het begin van een nieuwe maand betaalt wat je de vorige maand daadwerkelijk hebt verbruikt. Als dat wel kan bij een energieleverancier, dan hoor ik het graag. Met een slimme meter lijkt met dat technisch geen probleem in elk geval. Het huidige systeem met een jaarafrekening eens per 12 maanden zou ik graag helemaal van af willen.

Ik snap dat dat niet voor iedereen ideaal is. Velen zien energiekosten graag als vaste last, maar feitelijk is energieverbruik nooit een vaste last. Ja, dan betaal je in de zomer een tientje voor energie en in de wintermaanden een paar honderd euro. Dat is dan direct een mooie incentive wat te doen aan het energieverbruik (in de winter dus).
ik heb dat ook nooit begrepen waarom er nog zo'n ouderwets systeem wordt gebruikt. Als er een levernacier is die per maand afrekend dan hoor ik dat graag. Ik kan die niet vinden.
pi_201922900
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 17:48 schreef skrn het volgende:

[..]
En per maand leidt ook tot controle van je energie-gebruik. Er zijn zat mensen die gewoon teveel stroom en/of gas verbruiken puur omdat een apparaat erg oud is, of verkeerd ingesteld, en zo hou je dat binnen de perken.
alsof die mensen ineens spontaan de kennis krijgen om dat te controleren als er maandelijks wordt afgerekend....
pi_201922915
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 17:38 schreef Justinn het volgende:

[..]
Hier ongeveer zelfde situatie maar dan sinds juni nieuw contract. Twijfel nog om te storneren. Met zonnepanelen en een paar maanden met nagenoeg geen gasverbruik weet ik vrijwel zeker dat ik over de laatste 5-6 maanden teveel heb betaald. Maar ik vind storneren 'eng' omdat het bedrijf feitelijk niet failliet is en 'in theorie' aan haar betalingsverplichtingen kan voldoen, al lijkt dat zeer onwaarschijnlijk.

Ik heb wel de incassomachtiging via mn bank geblokkeerd.
storneren kan leiden tot een herinnering die kostenloos is voor jou. Maak je het dan nog niet over dan komen er extra kosten aan en uiteindelijk leidt het tot een dagvaarding en in uiterste geval tot gijzeling en na vrijlating vervalt de factuur niet.
pi_201923020
Wilde net mijn contract nog eens bekijken. Wat blijkt, ze hebben de contracten en facturen verwijderd, onmogelijk om ze in te zien. Op dit moment dan.

Overigens van Welkom Energie zelf nog niets gehoord. Ik baal als een stekker, goedkoop blijkt maar weer duurkoop te zijn.

Hele huis is al max geÔsoleerd. Van vloer tot dak. Dus daar zal ook nog weinig winst te behalen zijn om de kosten te drukken.

[ Bericht 25% gewijzigd door Piet_Smeerpoets op 27-10-2021 18:55:33 ]
pi_201923023
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
ie mensen ineens spontaan de kennis krijgen om dat te controleren als er maandelijks wordt a
Niet spontaan. Er is natuurlijk een periode van gewenning.
pi_201923805
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:18 schreef Ama het volgende:
Mag ik hier nog vragen wat verstandig is met een slecht geÔsoleerd huis (maar wel dubbel glas in de kamer waar thermostaat hangt). Altijd verwarming op 1 lage tempratuur of toch altijd na 21:00 bijv. uitdraaien? Ik zoek me al 2 winters suf naar het antwoord want kom altijd verschillende berichten tegen. Doe nu altijd maar uit, behalve als het -15 is ofzo buiten.

:')
Uit is altijd beter want goedkoper. Behalve als de woning dan het zogenaamde "dauwpunt"

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dauwpunt

Bereikt in de nacht. Want dat levert vocht / schimmel ellende op. Maar dan woon je helaas in een slechte woning. Jammer genoeg bestaat er nog heel veel van die tochtige jaren 50, 60, 70 krotten. Die ook gewoon voor de hoofdprijs verhuurd worden. In feite misdadig omdat die troep eigenlijk reeds lang gesloopt had moeten zijn.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201923936
quote:
11s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:21 schreef ACT-F het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe dit juridisch in elkaar steekt, want als je zonder faillissement de boedel van een ander bedrijf overneemt dan neem je ook de bijbehorende verplichtingen over.
Ja inderdaad. Dit lijkt op een viezig 1-tweetje die de klant op brute wijze naait. In feite krijgt Eneco 90.000 klanten cadeau met alle lusten en volledig zonder de lasten. Niet koosjer deze deal. Temeer omdat Eneco al veel eerder in het geheim bezig was om deze prutsers over te nemen . Dat gaat ze uiteraard om de klanten want Welkom is gewoon een klein speculerend administratiekantoor met een bureau en een telefoon. Werkelijk iedereen kan gewoon "energieleverancier" worden in Nederland. En alle lusten pakken als de inkoop meevalt en alle ellende afwentelen op de klant als het tegenvalt. Dit zou veel harder gecontroleerd en aangepakt moeten worden door ACM. Zijn ook gewoon prutsers.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201924263
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja inderdaad. Dit lijkt op een viezig 1-tweetje die de klant op brute wijze naait. In feite krijgt Eneco 90.000 klanten cadeau met alle lusten en volledig zonder de lasten. Niet koosjer deze deal. Temeer omdat Eneco al veel eerder in het geheim bezig was om deze prutsers over te nemen . Dat gaat ze uiteraard om de klanten want Welkom is gewoon een klein speculerend administratiekantoor met een bureau en een telefoon. Werkelijk iedereen kan gewoon "energieleverancier" worden in Nederland. En alle lusten pakken als de inkoop meevalt en alle ellende afwentelen op de klant als het tegenvalt. Dit zou veel harder gecontroleerd en aangepakt moeten worden door ACM. Zijn ook gewoon prutsers.
hoe dan? is de licentie afpakken niet voldoende?
pi_201924361
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 18:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
storneren kan leiden tot een herinnering die kostenloos is voor jou. Maak je het dan nog niet over dan komen er extra kosten aan en uiteindelijk leidt het tot een dagvaarding en in uiterste geval tot gijzeling en na vrijlating vervalt de factuur niet.
Bij een lopend contract: ja

Nu wordt echter het contract beŽindigd. Om te bepalen of er na het storneren de gestorneerde betaling nog op te eisen is, zal eerst een eindafrekening opgesteld moeten worden. Als daaruit blijkt dat de klant na aftrek van het gestorneerde voorschot niets verschuldigd is (wat in de meeste gevallen zo zal zijn nu de stekker er uit getrokken is voor de winter is begonnen), dan valt die gestorneerde betaling niet meer te vorderen. Immers is dan uit de eindafrekening gebleken dat het laatste voorschot niet verschuldigd was.
pi_201924378
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hoe dan? is de licentie afpakken niet voldoende?
Nou nee. Het is een zeer typerend voorbeeld van "privatizing profits and socializing losses". Als het zo'n kantoortje meezit maken zij zeer hoge winsten en als het tegenzit deponeren ze hun ellende bij de klant. Het zijn zeer overbodige parasiterende entiteiten. Uitwassen van de neoliberale traditie waar de overheid geen regie neemt.

Het zou dus veel beter zijn als tussenhandel in NUTS cq onmisbare behoeften verboden wordt. Het is duidelijk dat die "concurrentie" hele simpele dingen alleen maar veel duurder maakt voor de consument.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201924384
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:16 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Bij een lopend contract: ja

Nu wordt echter het contract beŽindigd. Om te bepalen of er na het storneren de gestorneerde betaling nog op te eisen is, zal eerst een eindafrekening opgesteld moeten worden. Als daaruit blijkt dat de klant na aftrek van het gestorneerde voorschot niets verschuldigd is (wat in de meeste gevallen zo zal zijn nu de stekker er uit getrokken is voor de winter is begonnen), dan valt die gestorneerde betaling niet meer te vorderen. Immers is dan uit de eindafrekening gebleken dat het laatste voorschot niet verschuldigd was.
Ik zag jou ook al heel verstandige dingen posten op dat andere forum. ^O^
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 22:51:13 #269
274204 crew  Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
pi_201926373
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:33 schreef Ama het volgende:
Lees nu op hun site:
[..]
Of klinkt dit leuker dan het waarschijnlijk is? _O-
“Aanbieding”

Je bent je contract kwijt dus je zal tegen markttarief moeten afsluiten dan. Wel raar dat Eneco die klanten voor een marktconforme prijs over kan nemen, dat dat juridisch kan is weer een stukje falende energiemarkt
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
pi_201926854
https://nos.nl/collectie/(...)europa-aan-te-vullen
"President Poetin heeft het Russische staatsbedrijf Gazprom opdracht gegeven om de gasvoorraden in West-Europa aan te vullen met Russisch gas, zodra de binnenlandse reserve-opslag weer op peil is. Naar verwachting is dat uiterlijk 8 november het geval. "

Denk dat dit de grootste druk wel van de ketel haalt en de gasprijzen zullen dalen de komende maand.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 23:49:58 #271
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_201926937
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:51 schreef Lurf het volgende:
Essent wacht niet tot 1 januari en verhoogt nu ook tussentijds (per 1 november) de tarieven voor variabele contracten van bestaande klanten; zag vanochtend de aankondiging in mijn mail. Verbaast me dat ik daar verder nog niets over gelezen heb in het nieuws omdat het toch de eerste grote speler is die dit doet. De verhoging bij Vandenbron (dochterbedrijf van Essent) voor bestaande klanten was een kleine week geleden wel prominent in het nieuws.
Ik had een hele ander mail van Essent;

quote:
Je zit goed!
Met jouw contract zit je goed. Op dit moment is het verstandig om niets te doen. De leveringstarieven van jouw variabele contract zijn namelijk lager dan die van een nieuw vast contract.


Wanneer wijzigen de tarieven voor mij?
Als je een variabel contract hebt, passen we doorgaans twee keer per jaar de tarieven aan. De volgende wijziging is 1 januari 2022. Wij informeren je hier in december over.
Ik heb een variabel contract.
Dus ik wacht rustig af. Lees trouwens ook net dat de heer P de gaskraan weer open laat zetten. Dus wellicht daalt de prijs binnenkort weer.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
pi_201927776
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:16 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Bij een lopend contract: ja

Nu wordt echter het contract beŽindigd. Om te bepalen of er na het storneren de gestorneerde betaling nog op te eisen is, zal eerst een eindafrekening opgesteld moeten worden. Als daaruit blijkt dat de klant na aftrek van het gestorneerde voorschot niets verschuldigd is (wat in de meeste gevallen zo zal zijn nu de stekker er uit getrokken is voor de winter is begonnen), dan valt die gestorneerde betaling niet meer te vorderen. Immers is dan uit de eindafrekening gebleken dat het laatste voorschot niet verschuldigd was.
Dat is pas per 1 november, dus na 1 november kan je gelijk hebben.
pi_201927814
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 23:34 schreef ppi het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)europa-aan-te-vullen
"President Poetin heeft het Russische staatsbedrijf Gazprom opdracht gegeven om de gasvoorraden in West-Europa aan te vullen met Russisch gas, zodra de binnenlandse reserve-opslag weer op peil is. Naar verwachting is dat uiterlijk 8 november het geval. "

Denk dat dit de grootste druk wel van de ketel haalt en de gasprijzen zullen dalen de komende maand.
Nu 'slechts' 80 euro/MWh.
pi_201927880
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 08:24 schreef skrn het volgende:

[..]
Nu 'slechts' 80 euro/MWh.
Das toch al de helft van de uiterste piek begin oktober en 10% minder dan eergisteren.

Wij wachten even af met dagprijzen (via ANWB energie)
pi_201928724
Net gebeld door zo'n callcenter bedrijf of ze beter aanbod kunnen doen. Ik heb in juni een vast contract afgesloten bij mijn huidige energieleverancier. Dus beter aanbod kunnen ze toch niet bieden nu.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')