Ja, inderdaad. En ik ken mijn kind goed maar ik zag het ook nog niet aankomen. Of ja, hij kon de aangeboden letters op school wel benoemen en ook herkennen maar er was geen verdere interesse. Nu dus ineens wel.quote:Op maandag 1 november 2021 08:49 schreef Lemijn het volgende:
Haha, die heeft toch genoeg opgepikt om te kunnen lezen blijkbaar? Nou ja, lekker nog een jaar verder spelen in groep 2 en volgend jaar zorgen dat hij zich niet gaat vervelen. Knap van hem trouwens!
Precies wat jij zegt is er denk ik gebeurd. Dus een prima aannamequote:Op maandag 1 november 2021 08:57 schreef Quoi het volgende:
Ja mooi @:MalteserEn lekker in je vel zitten doet ook een hoop. Kan net dat duwtje geven. Misschien zat het er al in, maar moest hij zich nog even comfortabel genoeg voelen. Afijn, een aanname van deze ik-doe-maar-wat-ouder
![]()
Ik moest Max vanmorgen uit bed slepen. Vervolgens had hij weinig tijd om nog even te legoën. Brombeertje naar school gebracht.
quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:43 schreef Quoi het volgende:
Voor die buikpijn maar wel eens naar de huisarts.Maar las dit toevallig en wilde toch even reageren: stop alsjeblieft niet op eigen houtje met granen/gluten als je denkt dat hij daar last van heeft. Dat werkt voor een eventuele diagnose namelijk averechts. Daarvoor moet hij juist alles blijven eten en dan bloed laten prikken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankje voor het meedenken. We zitten in geen enkel diagnostisch traject btw. Het lijkt me erg fijn als ouders al eerst zelf even hebben gekeken of bepaalde voedingsstoffen toevoegen/weglaten iets uitmaakt. Tijdens een traject lijkt me dat idd niet slim. Dus we stoppen nergens mee, maar denken zelf ook logisch naquote:Op maandag 1 november 2021 20:21 schreef twist02 het volgende:
Lurk hier momenteel een beetje mee (over een maand meld ik me weer met verse kleuter)
[..]
Maar las dit toevallig en wilde toch even reageren: stop alsjeblieft niet op eigen houtje met granen/gluten als je denkt dat hij daar last van heeft. Dat werkt voor een eventuele diagnose namelijk averechts. Daarvoor moet hij juist alles blijven eten en dan bloed laten prikken.
Nee, maar als hij bijv. echt reageert op gluten kom je daar zelf niet zo eenvoudig achter. Dat zit overal in, ook waar je het niet in verwacht. Dus met alleen dingen als brood/pasta weglaten kom je er niet, dan merk je waarschijnlijk amper verschil qua klachten, terwijl het wel een mogelijke bloedtest kan beīnvloeden.quote:Op maandag 1 november 2021 20:46 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dankje voor het meedenken. We zitten in geen enkel diagnostisch traject btw. Het lijkt me erg fijn als ouders al eerst zelf even hebben gekeken of bepaalde voedingsstoffen toevoegen/weglaten iets uitmaakt. Tijdens een traject lijkt me dat idd niet slim. Dus we stoppen nergens mee, maar denken zelf ook logisch na
We hebben het trouwens al een hele tijd terug gedaan en het maakt dus geen ruk uit.
Pas maar opquote:Op donderdag 4 november 2021 12:03 schreef Quoi het volgende:
morgen draai ik me rond die tijd nog even om (en nog een keer en nog een keer).
*JALOERS*quote:Op donderdag 4 november 2021 12:03 schreef Quoi het volgende:
en morgen draai ik me rond die tijd nog even om (en nog een keer en nog een keer).
Jacob gaf op een gegeven moment zelf aan dat hij te moe was voor school. Best handig. Maar misschien is het dan meer overprikkeld dan moe? En komt het er vooral thuis uit?quote:Op donderdag 4 november 2021 13:31 schreef TolstoiFan het volgende:
We hebben Simon ook wel eens een dagje thuis gehouden. Hij vindt wel echt leuk en de juffen geven aan dat zij in ieder geval niets van vermoeidheid merken.
Het is inderdaad wel vreselijk vermoeiend deze fase.
Het is denk ik meer overprikkeld zijn en op school toch niet helemaal jezelf kunnen zijn zoals thuis. En dat komt er dan thuis inderdaad allemaal uit. Daar hebben we ook begrip voor, maar ook dan gelden er nog steeds grenzen.quote:Op donderdag 4 november 2021 13:38 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Jacob gaf op een gegeven moment zelf aan dat hij te moe was voor school. Best handig. Maar misschien is het dan meer overprikkeld dan moe? En komt het er vooral thuis uit?
Dit is 1 op 1 de kapitein, en we zijn echt niet inconsequent of onwijs soft ofzo, hij gaat gewoon o-ver-al tegenin. Elke correctie lijdt tot schreeuwen of slaan. Zolang je eromheen manoevreert gaat het redelijk maar als je je poot stijf houdt (sommige dingen kunnen/mogen gewoon niet) dan is het meteen dramaquote:Op donderdag 4 november 2021 19:03 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Het is denk ik meer overprikkeld zijn en op school toch niet helemaal jezelf kunnen zijn zoals thuis. En dat komt er dan thuis inderdaad allemaal uit. Daar hebben we ook begrip voor, maar ook dan gelden er nog steeds grenzen.
Vanmiddag en vanavond was ik alleen thuis met hem. Het was gezellig en we hebben samen gespeeld, maar op het moment dat ik moest gaan koken, sloeg het om en begon ie weer te meppen. Ik snap best dat het dan jammer is voor hem, dat ik niet meer met hem kan spelen en hij niet 100% aandacht krijgt, maar soms moeten er ook gewoon dingen gebeuren (koken, schoonmaken ed).
De frustratie en vermoeidheid bij mij zit hem vooral erin, dat we blijkbaar geen grenzen mogen/kunnen aangeven of nee tegen hem zeggen, zonder dat hij meteen begint te meppen, bijten of gooien met iets (speelgoed was het vanmiddag, kan ook zijn bestek zijn) of schreeuwen. En als we hem daar dan op aan spreken (vooral dat meppen e.d.), dan wordt het alleen maar erger. Ik ben er zķ klaar mee om elke keer geslagen te worden.
En hij heeft zulke leuke oortjes, maar ze zitten er echt voor sier, want luisteren![]()
![]()
![]()
![]()
Als ik dan een buurjongetje (zelfde leeftijd) zie, waarvan de moeder in een speeltuintje zegt "Nog 1 keer van de glijbaan en dan gaan we naar huis" en het jongetje gaat nog één keer en komt daarna naar zijn moeder gerend om met haar weg te gaan, dan denk ik al snel dat wij iets niet goed doen of een kapot kind hebbenGelukkig vertelde ze een andere keer, dat hun zoon ook van die buien heeft en dat het bij hem veel minder soepel gaat dan bij hun oudere dochter.
Hij mag kiezen wat voor brood, wat erop mag en hoeveel stukjes, maar nog gaat het er niet in. Advies van school is dan " ja geef hem maar minder, dan heeft ie een succeservaring" vandaag heeft ie de hele schooldag gedaan op een kwart peer en 1 halve boterhamquote:Op donderdag 4 november 2021 17:48 schreef FlyingFish het volgende:
ldg, mag hij kiezen wat hij op brood wil? Of wat voor soort brood? Misschien kun je samen met hem naar de winkel gaan en hem zelf brood en beleg uit laten kiezen? Dat helpt hier heel goed. Lala is een pieperd over ‘raar’ brood, dus eens in de zoveel tijd mag ze zelf een brood uitzoeken en dan eet ze veel beter (en de volgende keren met dat brood ook). Maar de aanpak hoe school het nu doet lijkt me idd ook niet zorgen voor verbetering, dus dan is een gesprek ook slim.
Lala eet overigens soms ook heel traag, van de week deed ze een half uur over 1 boterham s ochtends (de dagen er voor ook al zo’n 20 minuten). Toen was ze te laat voor school en mocht ze niet mee, ben ik alleen met Em en broer naar school gegaan. En na een huilbui is ze snel door gaan eten, en toen ik daarna weer bijna thuis was stond ze buiten klaar me op te wachten en kon ze alsnog naar school omdat ze ‘nog net op tijd’ was. Sindsdien eet ze een stuk sneller door s ochtends. Maar dat kan alleen als je op vijf minuten lopen van school woont en met z’n tweeën thuis bent.
En qua vermoeide kinderen, hier laten ze dat op school ook nooit merken, maar ik merk het thuis wel aan het piepen om niks en aan mij willen hangen.
Ja, een hele poos gehad. Ik heb het zoveel mogelijk soepel gehouden met vette creme, maar bij spanning of veel concentratie werd het meer. Uiteindelijk ging hij het vanzelf minder doen en nu gebeurt het nog maar af en toe, waardoor hij er geen rode plekken meer van krijgt.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:20 schreef Nolita het volgende:
Mijn kleuter heeft sinds ze naar school gaat rode uitslag/droge huid onder haar mond. Ik vermoed van veelvuldig likken door spanning oid. In de herfstvakantie was het weg en deze week meteen weer terug. Ze is op school heel enthousiast en vrolijk aanwezig hoor ik terug, maar op een of andere manier moet er toch wat spanning af ofzo. Herkent iemand dit?
Hij eet thuis liever andere dingen, brood is geen favoriet. Maar school wil graag dat hij brood eet, en dan moet hij ook nog minimaal een boterham eten voor hij wat anders mag.. en omdat hij zo tegen dat brood op ziet gaat ie heel langzaam en heeft ie geen tijd meer voor zn andere eten wat ie wel lekker vind..quote:Op donderdag 4 november 2021 19:59 schreef Lemijn het volgende:
Wat sneu LDG. Misschien heb ik eerdere berichten hierover gemist, maar waar gaat het nu mis dan? Eet hij thuis iets anders dan brood? Of is de sfeer op school er niet naar?
Helaas moet t bij ons op school echt fruit zijn om tien uur. Anders had ik inderdaad in etappes wat anders mee kunnen geven.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:12 schreef FlyingFish het volgende:
Volgens mij was uit onderzoek ook gebleken dat met name jongetjes soms gewoon echt niet registreren wat er gezegd wordt. En als ze het wel horen duurt het enkele seconden langer tot het doordringt.
Ik kreeg over mijn zoon op de opvang ook een keer de opmerking (van een andere ouder) dat hij altijd zo rustig is en goed luistert, en toen heb ik ook aangegeven dat dat daar misschien zo lijkt, maar dat dat thuis absoluut niet het geval is. Hij was echt een stuk lastiger en drukker dan zijn zusjes. En nog steeds overigens, hij is de enige die soms echt het bloed onder mijn nagels vandaan kan halen waardoor ik mijn geduld verlies. Ik herken de verhalen hier dus wel van hem, niet van de meiden. Die lijken overal doorheen te fladderen.
LDG, dan zou ik gewoon lekker veel fruit, ontbijtkoek of een mueslireep oid meegeven als 10-uurtje, en bij de lunch een halve boterham. Dan weet je iig dat hij wel wat binnen krijgt. En dan misschien om wat meer brood te leren eten bij thuiskomst na school een boterham aanbieden? Wij hebben thuis overigens als regel dat ze op school op mogen eten/drinken wat ze willen, maar wat niet op is moeten ze thuis nog opeten/drinken voordat ze gaan spelen. Maar dat is hier meestal een (deel van een) beker water.
Maandag weer even een gesprek met de juffen, dan gaan we aangeven wat wel werkt voor hem, en dat het nu alleen maar spanning en weerstand oplevert als ie perse moet. Ze moeten er maar in mee gaan dat elk kind anders is en dat je kinderen best uit kan leggen dat jantje geen boterham eet maar wat anders omdat dat voor Jantje nodig is. ik vind dit echt onnodig frustrerend voor hemnquote:Op donderdag 4 november 2021 22:26 schreef Lemijn het volgende:
Ik mag hopen dat hij inmiddels heeft laten zien dat hij dat dus niet kán, ‘gewoon brood eten.’
Kun je het nog hogerop zoeken op een of andere manier?
Klopt zeker. Ik probeer mezelf dat ook in te prenten. Mijn eigen oververmoeidheid door werk en slecht slapen speelt ook wel een rol, daardoor is mijn lontje ook korter. Vergelijkbaar met Simon misschien, ik kan daardoor ook minder hebben.quote:Op donderdag 4 november 2021 19:25 schreef Lemijn het volgende:
Maar dat hij niet luistert op die momenten komt toch omdat het hem simpelweg niet lukt? Ik word er soms ook boos van hoor, en chagrijnig, maar het is geen onwil. Het is die overprikkeling. Ze kunnen gewoon niet meer incasseren dan. En al dat moeten van onze kant, telkens weer nee, correcties, doorwerken, dat lukt dan niet meer. Het geeft een error en dat komt eruit in slaan of gillen of iets dergelijks.
Als je je dat realiseer dan voelt het misschien minder als ouderlijk falen.
Oh geen idee eigenlijkquote:Op vrijdag 5 november 2021 08:37 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
@:littledrummergirl, pittig hč? Lijkt me ook zwaar als je zwanger bent en dan een opstandige kleuter erbij. Ook sneu voor de kapitein met het eten op school. Ik hoop dat jullie maandag met de juffen tot een oplossing kunnen komen.
Je schrijft dat het 10-uurtje verplicht fruit is. Doet iedereen dat ook? Bij onze school is dat ook zo, maar van Simon horen wij wel dat er ook kinderen zijn die gewoon koek e.d. meekrijgen.
Heel herkenbaar. Kan je voor jezelf nog wat rust inbouwen?quote:Op vrijdag 5 november 2021 08:37 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Mijn eigen oververmoeidheid door werk en slecht slapen speelt ook wel een rol, daardoor is mijn lontje ook korter. Vergelijkbaar met Simon misschien, ik kan daardoor ook minder hebben.
en dan de insteek "ze leren het uiteindelijk allemaal hoor" alsof de wil/mening van een kind er niks toe doet en perse in een vakje geduwd moet wordenquote:Op vrijdag 5 november 2021 16:10 schreef Quoi het volgende:
Ik vind dat verplicht brood in je broodtrommel echt hopeloos ouderwets. Echt weer zo Nederlands![]()
Misschien toch maar verhuizen naar een Mediterraan land.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Qua lunch, ik maak altijd een bentobox voor Jewel. Soms wel met brood, maar soms ook met bijvoorbeeld wraps of pasta in plaats van brood. Daar doen ze hier op school gelukkig helemaal niet moeilijk over. Jewel is ook geen enorme brood eter en dit zorgt ervoor dat ze beter en gevarieerder eet. Plus ze vindt het leuk, ook niet onbelangrijk. Wel altijd fruit en groente trouwens, koekjes en pakjes drinken worden hier echt niet geaccepteerd.
quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:29 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd nog Schanu en Jewel
Hier krijgen ze echt alleen maar brood, en dan in de broodtrommel ook nog eens alleen plakken worst/kaas zodat ik niet hoef te smeren (dat krijgen ze wel voor ontbijt). Scheelt weer vijf minuten slapen
Pff, wat een dag weer hier... We zouden de overstap gaan maken naar normale bedden, twee Ikea Kura's zodat ze hoog konden slapen en wat speelruimte erbij hadden. Eerste bed in elkaar gezet, vond mn man het toch wel erg hoog en onveilig, dus bed maar omgedraaid en voorlopig slapen ze nog maar even laag.
Het voordeel van een tweeling is dat je de 2e keer weet hoe iets in elkaar moet, maar bed 2 wilde ik gespiegeld, dus ander deel van de handleiding erbij en bouwen maar. En toen stond hij verkeerd om dacht ik, maar met wat gepuzzel zouden we dat nog wel om kunnen draaien. Maar wat ik gebouwd had bleek helemaal niet gespiegeld, maar alleen de trap verplaatst. Dus bed uit elkaar om te spiegelen, maar dat stond dus niet voor niets niet in de handleiding en is gewoon onmogelijk vanwege voorgeboorde uitsparingen en bobbelsDus dan maar anders in elkaar, maar dan waren de platen die ik met folie beplakt had weer niet zichtbaar, en nieuwe folie halen én in elkaar zetten zou sowieso niet meer lukken voor bedtijd. Maar probeer dat maar eens te verkopen, de een in een nieuw bed, de ander op een matrasje op de grond... Het was nog bijna gelukt, maar toen zag Em dat het nieuwe bed wel veel hoger was en wilde ze niet meer 'logeren'. Dus uiteindelijk liggen ze nu samen in één bed, mag ik morgen extra rollen plakfolie gaan kopen en bed 2 weer in elkaar zetten nadat alle platen beplakt zijn. En de grootste reden om nu al voor nieuwe bedden te gaan (extra speel- en opbergruimte) is weggevallen doordat ze andersom staan. *zucht
Maar mocht er iemand ooit nog een Kura bed in elkaar moeten zetten, ik ben expert tegenwoordig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |